Nu există o soluție magică pentru descongestionarea traficului auto pe Valea Prahovei, a declarat duminică la Digi24 ministrul Transporturilor Cătălin Drulă, care a anunțat că de săptămâna viitoare va începe lucrul la proiectul tehnic al autostrăzii Comarnic-Brașov, relatează Mediafax.

Catalin DrulaFoto: Hotnews

Proiectul ar urma să fie livrat în 30 - 36 de luni și ar urma să prevadă soluții de ocolire a punctelor sensibile, printr-un tunel de 4 km la Bușteni și un tunel de 2 km la Sinaia.

„Nu există o soluție magică pentru traficul printr-o vale”, a spus ministrul, care a calificat unele soluții din trecut pentru traficul din zonă drept „chinuitoare și fără fluență”, trecând de exemplu prin albia râului Prahova.

În context, ministrul a vorbit de o serie de proiecte prioritate prinse în bugetul acestui an, enumerând autostrada Sibiu - Turda, drumul expres Craiova - Pitești, centura orașului București, autostrada Transilvania, A7 și A8. Pentru aceasta, bugetul pentru investiții al CNAIR va fi de 8 miliarde de lei, pentru căile ferate vor fi alocați 3 miliarde de lei și 500 de milioane de lei pentru Metrorex.

Cătălin Drulă a vorbit și de un nou drum, de 4 km, care va ocoli actualul drum prin care se intră în România din Bulgaria la Giurgiu și care va asigura o intrare decentă în țară.

Ministrul spune că ministerul va aplica o nouă strategie, care implică trasarea de noi drumuri și nu lățirea acestora, în condițiile în care în prezent traseele trec prin localități și se aplică restricțiii de viteză iar pericolul de accident este sporit. Drulă a oferit exemplul drumului București - Tîrgoviște, care în proporție de 53% trece prin localități și unde în locul unei modernizări a fost preferată soluția unui nou traseu de drum expres. Investiția este comparabilă ca preț, a precizat ministrul.