VIDEO Ministrul Sănătății anunță primele măsuri după incendiul de la „Matei Balș”. Printre ele: un fond național pentru siguranța pacienților și schimbarea strategiei de vaccinare

de Redactia     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 19:14 Actualitate | Esenţial


Vlad Voiculescu, la Matei Bals
Foto: AGERPRES
Cu ancheta încă în desfășurare după incendiul de la „Matei Balș”, ministrul Sănătății, Vlad Voiculescu, a anunțat mai multe măsuri pe care le are în vedere și pe care le-a calificat ca urgente pentru ca tragedii de acest fel să nu se mai repete. Printre acestea un fond național pentru siguranța pacienților în spitale, destinat investițiilor și combaterii infecțiilor nosocomiale, dar și schimbarea strategiei de vaccinare, în sensul că locurile care vor apărea în platformă să fie destinate celor peste 65 de ani, bolnavilor cronici și celor cu un grad de handicap.



Fondul anunțat de Voiculescu ar urma să fie alimentat din bani europeni, prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) și bani de la bugetul de stat.

„O măsură pe care vreau să o anunț e un fond național pentru siguranța pacienților în spitale. Avem la dispoziție bani europeni, prin PNRR, avem bani din buget. Ne vom asigura că vor fi folosiți prioritar pentru îmbunătățirea urgentă a infrastructurii de siguranță în spitale. Ne referim la securitatea la incendiu, la cutremure și nu în ultimul rând la unul dintre marii criminali în sistemul sanitar din România: infecțiile nosocomiale”, a explicat ministrul Sănătății.

În privința schimbării strategiei de vaccinare, Vlad Voiculescu a spus că toate locurile noi care vor apărea în platforma de programare în februarie vor fi rezervate pentru persoanele peste 65 de ani, bolnavii cronici, cei cu handicap, respectiv cei care îi îngrijesc și locuiesc cu ei.

„Am propus premierului şi avem acceptul dânsului ca în perioada următoare, pentru toate locurile care se deschid în platforma de programare pentru vaccinare, eligibili să fie doar vârstnicii, cei cu boli cronice, cei cu handicap, respectiv cei care îi îngrijesc sau locuiesc cu aceştia. Pe perioada lunii februarie toate locurile oferite în platforma de vaccinare vor merge către aceștia, nu către alte persoane (...) Schimbăm strategia de vaccinare ca să avem mai puțini oameni în spitale.”, a spus Voiculescu.

De asemenea, ministrul Sănătății a anunțat că se lucrează de câteva săptămâni la realizarea unui serviciu de informare la nivelul fiecărui spital, unde aparținătorii să poată obține informații și chiar să comunice direct cu rudele internate.

Măsuri în cazul „Matei Balș”, săptămâna viitoare

Ministrul Sănătății a anunțat că la sfârşitul săptămânii viitoare vor fi anunţate măsuri în urma anchetei de la Institutul "Matei Balş".

„Nu știm încă cu exactitate cauza de la Matei Balș, dar ceea ce este clar este că pandemia și tratamentul necesar pentru pacienții cu COVID-19 au pus o presiune suplimentară asupra personalului și asupra infrastructurii din acele spitale care tratează pacienți cu boala COVID-19. Sunt mulți pacienți care au nevoie de oxigen, acesta fiind principalul medicament pentru acești pacienți, ceea ce face ca securitatea la incendiu în special, dar nu numai, să fie deosebit de dificilă în multe spitale din țară. Vom anunța la sfârșitul săptămânii viitoare măsuri vizavi de ceea ce s-a constatat deja, respectiv de ceea ce o să se constate după ancheta de la Matei Balș”, a spus el.

HotNews.ro a transmis LIVE cele mai importante declarații ale ministrului Sănătății:
  • Aș vrea să încep prin a prezenta condoleanțe familiilor îndoliate.
  • Aș vrea să apreciez efortul celor care au intervenit, a personalului de la Matei Balș.
  • Sistemul sanitar are păcate vechi.
  • Avem nevoie de câteva măsuri urgente în fiecare spital astfel ca tragedii ca la Piatra Neamț sau Balș să nu se repete.
  • Marți vom avea un raport care să prezinte stadiul măsurilor luate de la ultimul raport, după Piatra Neamț.
  • Nu știm exact cauza incendiului.
  • Vom anunța la sfârșitul săptămânii viitoare măsuri după ancheta de la Matei Balș.
  • A doua mare problemă pe care vreau să o semnalez este ruptura de informare dintre spitale și rudele pacienților. Nu de puține ori pacienții au fost greu de găsit de rudele acestora.
  • A treia măsură pe care vreau să o anunț e un fond național pentru siguranța pacienților în spitale.
  • O ultimă măsură e cea legată de aglomerarea spitalelor. Am verificat din nou statisticile și vedem că 85% din decese sunt înregistrate la persoane peste 65 de ani. Am propus premierului ca în perioada următoare pentru toate locurile din platforma de programare să fie eligibili doar vârstnicii, bolnavii cronici. Pe perioada lunii februarie toate locurile vor merge către acestia.
  • În nenorocirea de ieri dimineață avem nevoie să stabilim responsabilitățile și responsabilii.
  • Ancheta este încă în curs, nu știm cu exactitate ce s-a întâmplat acolo.
  • Un consum mare de oxigen în secțiile COVID e un factor de risc suplimentar. Acolo trebuie să fim foarte atenți la cum arata infrastructura.
  • O să avem un fond special pentru investiții. Pentru personal și proceduri avem în vedere un proiect prin care revizuim toate reglementările pentru secțiile care trateaza pacienți COVID.
  • Dacă vorbim de un lucru care nu a mers bine la intervenție, cu siguranță personalul din spital nu are nicio vină. Probabil e o greșeală la intervenție, lucru asta e mai degrabă în competenta IGSU de stabilit.
  • Schimbăm strategia de vaccinare ca să avem mai puțini oameni în spitale. Tot ce înseamnă programare nouă în februarie va merge către vârstnici, bolnavi, cei cu un grad de handicap.
  • Acolo unde se folosește oxigen avem nevoie de reguli clare.
  • Avem nevoie ca în spitale să fie cald, nu să fie rece.
  • Suntem într-o situație în care lucrurile sunt dinamice. Au fost și surprize neplăcute, le putem avea în continuare din partea unui producător sau altul.
  • Nu se pune problema să amânăm rapelul.
  • E foarte important ca oamenii să meargă la spital de indată ce se simt rău. Dacă ajung prea târziu.. le-as recomanda să-și cumpere un pulsoximetru.
  • Am pe biroul meu numerele de telefon a două familii a celor decedați, intenționez să-i sun în această seară.

Un incendiu a izbucnit vineri, în jurul orei 5.00, la parterul Institutului Matei Balș din București, care tratează bolnavi cu COVID, iar focul a cuprins patru saloane în care erau internați pacienți cu forme de COVID medii și severe, ținuți pe mască de oxigen. Trei bolnavi au murit carbonizați, iar o a patra victimă a decedat după ce manevrele de resuscitare au eșuat. La câteva ore, o altă persoană - a cincea victimă - a fost găsită carbonizată în baie. Peste 100 de pacienți au fost evacuați, fiind transferați în alte pavilioane ale unității medicale și la alte spitale din Capitală.

Ministerul Sănătății a anunțat sâmbătă că unul dintre pacienții transferați de la Matei Balș a decedat la Spitalul Universitar.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


17614 vizualizari

  • -21 (29 voturi)    
    Poate isi da demisia si omoram Romania (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 19:23)

    emil bobu [utilizator]

    definitiv. Sa stim o treaba.
    • +11 (15 voturi)    
      Asistăm la o mascaradă? (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 22:52)

      Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      "Ministerul Sănătății ar trebui să se asigure că instalațiile de oxigen din spitale sunt verificate iar procedurile sunt clare și complete. Asta ar trebui făcut urgent. Asistăm la o mascaradă."

      Asta e declarația actualului ministru la adresa lui Tătaru după episodul Piatra Neamț.
    • +2 (4 voturi)    
      ce s-au activat postacii (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 23:50)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      multka vreme dupa demisia lui tonta tot voi urlati ca nu trebuia sa-si dea demisia...
      dar asta trebuie dupa nici 2 luni

      ipocriti mai sunteti!
  • -14 (42 voturi)    
    păcate vechi (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 19:47)

    VOX. [utilizator]

    Adica noi n-avem nicio vina. Noi doar vrem sa fim ministrii.
    • +8 (32 voturi)    
      ! (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:04)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui VOX.

      Adica tu si altii ca tine ati votat 30 de ani neocomunisti si infractori!
  • 0 (42 voturi)    
    tot el cerea demisia in trecut (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 19:53)

    Elshazzar [utilizator]

    dar acum, cand fotoliul nici nu s-a incalzit, parca standardele duble nu suna rau
    • -2 (32 voturi)    
      Bun simt sau onoare (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:07)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Elshazzar

      de la individul asta? Exclus
    • +3 (9 voturi)    
      Voiculescu e ministru doar de o luna (Duminică, 31 ianuarie 2021, 10:38)

      Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui Elshazzar

      De ce sa demisioneze ??
  • +22 (32 voturi)    
    Fond național pentru siguranța pacienților !? (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 19:58)

    backtothedarkages [utilizator]

    Adică lupii tineri sunt lihniți de foame !!! Nu dle ministru, nu de bani ducem lipsă, banii ar fi chiar ultima problemă. Dimpotrivă, s-a cheltuit mult prea mult și fără rost. Mai bine mai construiți câteva pușcării și bâgați la beci în regim de urgență toți escrocii, toți șpăgarii, pe toți care vin la serviciu să doarmă ori să desfășoare diverse alte activități recreative. Și garantat că în următoarea sută de ani nu va mai fi nici un incendiu.
    • +1 (19 voturi)    
      comentariu tipic de ignorant... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:14)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

      ... care crede ca le stie le toate....

      Afirmatia ca bani sunt prea multi e de-a dreptul tampa.Uuita-te ce procent din PIB alocam noi sanatatii si ce procent aloca restul tarilor europene cu care ne place sa ne comparam. Si vei vedea ca suntem pe ultimul loc detasat si la procentul din PIB si la suma alocata, chiar si daca ne comparam cu Bulgaria. Spre exemplu Franta aloca pe an 5000 eur/cetatean, noi alocam 500. Dar in schimb avem pretentia ca alocam prea mult si ca de banii astia ar tebui sa fim tratati ca-n Germania!

      Fix judecata asta de autosuficient incult cu pretentii de expert ne face sa nu pricepem nimic si sa ne invartim in cerc. De ce sa ne informam cand noi le stim pe toate din talent, ca doar se stie ca romanul se pricepe la toate.
      • +2 (2 voturi)    
        Hmmm (Duminică, 31 ianuarie 2021, 1:53)

        Sah [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Pretentia este sa nu murim arsi in spitale si sa nu mergem acolo sa ne imbolnavim!!
        Tu nu esti roman, ca vad ca vorbesti cu superioritate despre romani?!
        • 0 (0 voturi)    
          pai pretentia asta se bazeaza pe ce? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 22:36)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Sah

          Aici e intrebareea... Spitalele's din 1950, renovarile facute cu firme cu 2 angajati care castiga toate licitatiile, materialele folosite daca le iei la bani marunti sunt probabil chinezismele cele mai ieftine cumparate la pret de produse de lux. Reglementarile facute doar pentru fraieri, cu ceva bani dati putand incalca orice regula. Si dupa aia ne miram ca ia foc salonul cu exces de oxigen...

          Vezi tu, pretentiile alea trebuie sa aiba si ceva bani in spate, si ceva investitii pe bune. Iar investitiile pe bune vin cu numiri de nanageri pe criterii meritocratice si o justritie care sa-i prinda pe cei care smenuiesc licitatii.. Si bineinteles, niste reguli care sa fie respectate de toata lumea.
    • 0 (12 voturi)    
      Ai uitat sa mentionezi prostii. Care nu au deschis (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:20)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

      macar un geam intr-o sectie plina de O2.

      Ar trebui facut un plan de aerisire care sa fie lipit pe toate usile, la fel cu cel de evacuare.
    • +5 (9 voturi)    
      Puscariile (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 22:51)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui backtothedarkages

      salveaza Romania! Dar nu cele de 5 stele, ci cele din delta Dunarii, la taiat de stuf.
  • -11 (27 voturi)    
    Orice, inafara de 1 spital nou (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 19:58)

    emil bobu [utilizator]

    Nici macar 1 spital nou nu sunteti in stare sa faceti.

    Unul singur nu stiti sa faceti.
    • +10 (36 voturi)    
      ! (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:06)

      tudorr [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Pai nu ti-a facut psd 7 spitale regionale, ce mai doresti? Tu cred ca n-ai facut in viata ta un cotet de gaini, darmite un spital, sa vezi cam cat e de munca! Striga si tu "HUOO Voiculescu" ca de ce n-a facut spital intr-o luna, cand bugetarii abia s-au intors din vacanta de 1 decembrie 1 ianuarie :)))
      • +3 (11 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:55)

        tirolez [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        Pai da, chiar a facut o gramada de spitale, am aflat si eu de la orele online, asa zicea o profesoara. PNL a inchis spitale, iar psd a construit spitale. PNL taie pensii, PSD creste pensii. Ora de educatie sociala sau cum se cheama materia aia, doctrine de dreapta vs stanga.
        Dar na , e urgent sa mearga copiii la scoala, trebuie sa se asigure dna ca au auzit toti, online poate unii nu erau atenti.
        Pentru asta si alte materii care nu se pot face decat la scoala.
      • -1 (7 voturi)    
        Hmmm (Duminică, 31 ianuarie 2021, 2:00)

        Sah [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        G4media 13 DECEMBRIE 2019: ''Vlad Voiculescu, candidatul PLUS la Primăria București, critică proiectul Spitalului Metropolitan făcut public de primarul general, Gabriela Firea, care urmează să fie discutat la viitoarea ședință a Consiliului General.''
        Atunci nu era nevoie de spitale?
        Atunci de ce lupta voiculescu/usr impotriva spitalelor?
        Voiculescu a mai fost ministru, atunci ce a facut?
        Minister of Health
        In office
        20 May 2016 – 4 January 2017
      • -1 (3 voturi)    
        Statul ar trebui sa aiba capacitatea (Duminică, 31 ianuarie 2021, 7:38)

        emil bobu [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

        de a construi UN spital si sa nu mai peticeasca vechituri de 70 de ani.

        Sau nici aici nu esti de acord cu mine, trebuie sa fi construit EU PERSONAL un spital, cu mainile mele, altfel parerea mea nu e valida in mintea ta aroganta.
    • -2 (6 voturi)    
      Este unul nou (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:15)

      Beer-gummy-bear [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Este un spital nou de stat la Mioveni. Iar de cand au plecat PSD de la guvernare, s-au deblocat si proiectele celor 3 spitale regionale.
    • +6 (8 voturi)    
      spitalele sunt in programul de guvernare (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:17)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Dar aici e vorba de ce se poate face maine ca sa nu mai ia foc si alte saloane covid. Si mi se pare ca fix asta e solutia de moment, sa stabilim niste norme minime de siguranta in saloanele alea cu exces de oxigen si sa alocam fonduri pentru a aduce toate saloanele covid la nivelul minim de siguranta. Un spital il construiesti in minim un an si nu rezolva problemele de securitate existente in celelalte spitale.
    • +2 (6 voturi)    
      Zi mersi. Inteligenta omenirii scade, cine stie ce (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:26)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      bomba de spital o iesi.
      Specialistii de azi nu stiu decit sa organizeze licitatii si sa cheltuie inutil banii.
      Nimeni nu-si asuma nimic. Pentru ca nu sunt in stare. Pentru ca nu mai ai cum sa-i separi pe cei care ar fi intrat la facultate pe bune de cei care au platit-o. Au aceasi diploma, ba cei cu bani ajung repede pe pozitii de decizie. Si se vede.
  • +3 (19 voturi)    
    as vrea sa vad (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:08)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Mai intai cand am vazut vineri dimineata la 7a.m la TV ce s-a intamplat la Bals am varsat si eu o lacrima, s-a trezit sotia a plans si ea...la telefon plangea sora mea , nepoata mea...vecinii ,prietenii, eram toti intristati...Asta e Romania mea care plange. Cum am ales atat de prost ,atata timp , atatita parlamentari, primari care n-au fost in stare in 30 de ani sa faca un spital nou ,o scoala, un liceu, o autostrada de la cap la coada, hai , macar un pod? Unde s-au dus banii? Pe salarii , pe spagi , da, coruptia ucide.
    Apoi , prietenii...cum e posibil asa ceva? Cum e posibil sa fii manager in acelasi loc 23 de ani? de ce e frig in spital cand noi platim lunar CAS si nu e putin? De ce?
    Azi nu ne-am dus decat la cumparaturi, lumea era trista, abia vorbea....seara citesc ca dl KWI e la schi ,pe partie... nu spun ce am gandit ca imi taie editorul comentariul...doar atat : Nesimtirea ucide!
    • -2 (6 voturi)    
      Și daca nu ar fi fost la ski ? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 9:21)

      Cewbaka [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Chiar e condamnabil ca președintele a îndrăznit să mearga la ski. Trebuia să stea la Cotroceni cu o punga pe cap.
      Întreb și eu: ex primărița generală, cea rea de gură(și nu numai) unde a fost ? La săniuș ?
      Oare frigul din spitale, în general, nu era și responsabilitatea ei ?! Sau acu de cand e "sanatoare" nu mai conteaza, are imunitate ?!
      • 0 (2 voturi)    
        Ati plans si cand parlamentul ales in 2016 (Duminică, 31 ianuarie 2021, 11:31)

        kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Cewbaka

        Care avea majoritatea psd si ceilalti sateliti politici ai lor, au taiat cu ajutorul ccr din atributiile presedintelui ?
    • -1 (3 voturi)    
      stress si sport (Duminică, 31 ianuarie 2021, 12:17)

      patience [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Fiecare alunga stressul intr-un fel sau altul. Unii cu alcool, altii cu tigara, altii fac sport. Foarte bine ca s-a dus la ski, saptamana viitoare va fi in forma. Sper ca data viitoare sa-i ia cu el si ministri, caci de la instalare sunt hartuiti in permanenta.
    • 0 (0 voturi)    
      plangaciosilor (Duminică, 31 ianuarie 2021, 13:58)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      Dar la voi in familie s-a iesit la vot ? In loc sa plangeti mai bine faceti ceva, plansul este pentru mimoze. "Sotia s-a trezit si a plans si ea" - saracuta.
      Observ din postarile tale mai vechi 2 aspecte: Este impotriva autoturismului personal in Bucuresti si ai o ura viscerala pentru presedinte. Sunt ceva frustrari personale pe acolo la mansarda, ce zici de niste pastile de care uita sa ia Vadim Tudor (cel pe care-l amintesti in postarile tale) ? Va ajuta si cu plansul, garantat.
  • +15 (23 voturi)    
    spitalele aveau puncte termice proprii. Ce s-a int (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:15)

    D-or [utilizator]

    Ce s-a intimplat cu punctele termice proprii ale spitalelor care incalzeau, daca era necesar, agentul termic primit din reteaua centrala a orasului?

    Cumva primarii le-au dat la fier vechi?
    • +12 (22 voturi)    
      ....fa o adresa la PSD... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:49)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      ....fa o adresa la PSD... iti vor raspunde in 20 de ani.
    • +1 (1 vot)    
      pai aici e problema (Duminică, 31 ianuarie 2021, 4:26)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      spitalul trebuia sa se incalzeasca independent de reteaua orasului.

      cum baroniada apartine PSD-ului cel mai indicat este sa te adresezi lor pentru nelamuriri.
  • +15 (33 voturi)    
    de ce e vinovat statul roman la Bals? (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:19)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    de ce e vinovat statul roman la Bals? :)))

    voi nu stiti ca Senatorul PSD Cercel este proprietarul Spitalului Bals de 20 de ani ?
    • 0 (6 voturi)    
      sa vedem intai de la ce a pornit focul (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:21)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Pentru ca daca motivul e un incarcator de telefon care a facut o scanteie sau de la un resou, nu vad cu ce ar fi vinovat Cercel, oricat am injura PSD, pe buna dreptate.

      Pana la urma nerespectarea regulilor e sport national la noi. Oricat n-ar fi voie in spital, orice roman care se respecta gaseste o metoda de a unge o rotita pe undeva pentru a incalca regula.
      • +1 (1 vot)    
        Cercel! (Duminică, 31 ianuarie 2021, 0:08)

        john-doe [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Numai daca te uiti la el si iti aduci aminte de prostiile debitate de-a lungul timpului iti dai seama ca nu e potrivit sa conduca nici o latrina!
        • 0 (0 voturi)    
          partial de acord (Duminică, 31 ianuarie 2021, 22:37)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui john-doe

          Dar nu poti sa-l acuzi de incendiul ala doar pentru cum vorbeste pe la latrine.... Trebuie sa vedem si care a fost cauza...
      • +1 (1 vot)    
        asa si... (Duminică, 31 ianuarie 2021, 4:08)

        John_Re [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        managerul de ce nu-i da afara pe cei care permit incalcarea regulilor?
        • 0 (0 voturi)    
          stiu eu? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 22:40)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui John_Re

          Pentru ca nu vrea, poate e pila cuiva sus pus, poate ca nu stie. Teoretic ai dreptate, si la faza asta ar trebui zburat tot lantul de decizie de la portar in sus pana la manager. Desi daca scanteia a pornit de la un incarcator de mobil cu un fir desprins... nush ce sa zic, or fi reglementari pentru asha ceva?!?
    • 0 (2 voturi)    
      Hmmm (Duminică, 31 ianuarie 2021, 2:01)

      Sah [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

      Ponta de ce era vinovat la Colectiv?
      Ipocritilor!
  • +11 (21 voturi)    
    Lol (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:23)

    HP [utilizator]

    De 3 luni vi se repeta ca cei vaccinati ar trebui sa fie EXCLUSIV cei batrani si din grupele de risc.

    Voi "nu, ca in Franta, ca in Anglia", de parca aia ar fi niste genii doar pentru ca sunt straini.

    Daca vaccinezi batranii, nu mai ajunge lumea la ATI, nu mai ai decese, automat nu mai ai presiune pe sistemul medical si cei care mai mor sunt exceptii de 1/1000.

    Dupa ce termini cu astia riscanti, poti sa le dai ulterior tuturor care mai vor.
  • +3 (21 voturi)    
    Eu sunt sigur (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:25)

    C0tilli0n [utilizator]

    Ca daca era alt ministru nu se intampla asta! Povestea asta e din cartea "Povesti nemuritoare". Oamenii vor ca el sa isi dea demisia, ca parca spitalul s-a facut in 2 luni de cand e el ministru.... Penibil.
    • -2 (10 voturi)    
      Raspunderea politica (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 23:20)

      Arminius [utilizator] i-a raspuns lui C0tilli0n

      Despre ea este vorba si cineva trebuie sa-si dea demisia. Este o obligatie si nu are legatura cu raspunderea penala.
      • -1 (1 vot)    
        huh (Duminică, 31 ianuarie 2021, 8:57)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

        Dancila?
      • +2 (2 voturi)    
        Cercel ramane senator? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 12:47)

        patience [utilizator] i-a raspuns lui Arminius

        Raspundere politica, daca s-a gresit d p d v politic sau daca in urma anchetei rezulta o laxitate din partea ministerului. In niciun caz un ministru nu trebuie sa demisioneze pt ca in teritoriu nu se respecta niste reguli, niste norme bine stabilite. De ce VV, ministru de o luna trebuie sa demisioneze, iar Cercel, adevaratul responsabil sa ramana in continuare senator ? Nu-i aberant ? Modul asta de a gandi e total depasit.
        PS Daca in 2024 PSD revine la putere (Doamne scapa-ne de ei), Cercel poate fi ministrul sanatatii, ar fi OK ?
    • +1 (1 vot)    
      dubla masura e noua religie (Duminică, 31 ianuarie 2021, 5:29)

      exis [utilizator] i-a raspuns lui C0tilli0n

      Asa ai fi gandit si daca era vorba de un ministru psd?
  • -5 (21 voturi)    
    bla bla bla (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:31)

    alfa1 [utilizator]

    demisia !!!
    • 0 (2 voturi)    
      hehe (Duminică, 31 ianuarie 2021, 8:58)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      Dragnia !!!
  • +2 (12 voturi)    
    Descentralizarea ca principiu e falimentara (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:32)

    D-or [utilizator]

    Descentralizarea sistemelor inseamna condamnarea lor la moarte.

    Bugetele mari sunt maruntite si date pe mina unor primarii care nu au specialisti in toate domeniile si poate nici buna-credinta. Oricum, bugetele maruntite nu ajung pentru lucrari importante si de calitate, ci numai pentru lucrari minore date firmelor de casa.
    • +2 (2 voturi)    
      Nu e adevarat (Duminică, 31 ianuarie 2021, 7:37)

      Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Pe infrastructura poate:
      Autostrăzi, cai ferate etc..
      In domeniul medical am participat la o dezbatere pe tema asta: u reprezentant al statului roman prezenta un proiectul unui sistem centralizat iar directorul unui institut care a avut angajați doar 4 laureați cu premiul Nobel a spus simplu:
      -nu o sa meargă niciodată , trebuie făcut de jos in sus
      Cu cine facem noi de jos in sus? Cu troli? Ce comunități solide avem noi la nivel local? Cred ca și asta e problema.
      • -1 (3 voturi)    
        Descentralizare de succes la Oradea (Duminică, 31 ianuarie 2021, 14:40)

        Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

        unde s-a apelat inclusiv la fonduri europene, s-au modernizat toate spitalele si se presteaza servicii medicale atat ambulatorii cat si spitalicesti, corespunzatoare.
  • -4 (18 voturi)    
    nu credeam ca am sa simt asta (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:48)

    dorinmac [utilizator]

    dar sunt dezgustat si de acest ministru, si de acest guvern :( ...toti cauta "vinovati, nimeni nu vede insa "Doreii" pe post de electricieni si, in fond, vidul de responsabilitate in posturi care acum se dovedesc "cheie"; si acum, catre guverd: auzi, guvernule, fa bine si PERMITE oamenilor calificati sa aiba grija de ce este important, adica de sanatate in primul rand! si apoi, cinic mai departe, auzi, ok, suna mizerabil din partea mea, am inteles, "vulnerabili" (65+, cronice etc), dar voi cum va asteptati sa trecem peste toate astea fara apa, energie electrica gaz sau hrana? vorbim de PERSONALUL care deserveste serviciile esentiale .....???? ring a bel? nimic nimic? puteti fara apa? in spital? sau fara energie electrica? haaaaai...sa va vad!
  • +8 (8 voturi)    
    As vrea o lista concreta cu spitalele cu nevoi (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:51)

    MakeRoGreatAgain [utilizator]

    As vrea sa vad o lista concreta cu spitalele si nevoile lor clare.

    Ar fi pentru prima data in multe zeci de ani cand statul roman sa se angajeze transparent si onest la a aduce sistemul de sanatate la standardele tarilor civilizate.
    Zeci de ani s-au ascuns sub pres nevoile.
  • -2 (12 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:05)

    cartograful [utilizator]

    Mai nou vaccinurile astea rezolva si problema incendiilor in incaperi cu concentratie crescuta de oxigen si frigul din spitale, importanta e "strategia vaccinarii". Probabil ca rezolva si "warp speed" si cvadratura cercului. Unde dai si unde crapa.
  • -3 (21 voturi)    
    Schimbam schimbarea (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:06)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Adica un fâs. Vaccinarile se vor face tot pe ochi frumosi si spaga, iar bolnavii vor continua sa arda ca soarecii in cocinile numite spitale cu sau fara fondul demagogului Voiculescu
  • +5 (9 voturi)    
    Romania si scara de valori (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:16)

    galeo [utilizator]

    Scara de valori din Romania e inversata.
    Toti mincinosii, mitomanii, prefacutii ajung in varful ierarhiei nemeritat.
  • 0 (16 voturi)    
    Nu vad virulența presei (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:34)

    galeo [utilizator]

    Daca ar fi fost PSD la guvernare presa ar fi fost mult mai virulența.
    • -2 (2 voturi)    
      hehe (Duminică, 31 ianuarie 2021, 8:59)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Tu esti Dancila, dezbinatoareo?
  • 0 (12 voturi)    
    Auleau ce mai mesteca si asta, vorbele (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:41)

    Parzivall [utilizator]

    A uitat sa dpuna si ca ce stresant tre sa fie pt un spital sa lucreze sub Avertisment!!! Asa iau foc oamenii, de la stress din cauza Avertismentului, care e dat sa i spune clar: In spitalul asta sunt toate conditiile necesare si sufficiente sa arda oameni. Mai tarziu personalul doar confirma!!!
  • +2 (12 voturi)    
    Sigur,vom face...am facut cand? (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 21:54)

    floriniulian [utilizator]

    Baaa,luna viitooare ia foc alt spital.

    Ba nenorocitilor,ati indatorat tara cu 130 de MILIARDE de euro si nu ati facut 1 spital,1 autostrada,NIMIC.

    Toti banii i-ati furat cu pensii speciale/serviciu si salarii colosale pentru statul mafiot fanariot.

    Asta se intampla cand tara e condusa de securisti prosti si ''politicieni''corupti si santajabili.

    Si tara e populata numai de prosti care nu ies in strada sa demoleze aceste institutii mafiote.
    • -1 (3 voturi)    
      Pune intrebare (Duminică, 31 ianuarie 2021, 9:24)

      Cewbaka [utilizator] i-a raspuns lui floriniulian

      Pune intrebare asta la sediul din Kisselef, poate o sa răspundă Ciolhaku.
      Sau cumpara cartea lu Veorika...vezi ce "adevaruri" se mai desprind de acolo.
  • +1 (1 vot)    
    aha (Duminică, 31 ianuarie 2021, 7:39)

    real didi [utilizator]

    nu, gigele, "ponta, demisia" ca asa zicea mutalaul in 2015. ar trebui sa va dati demisia toti, voiculescu si citu, asa cum a cerut iohannis in 2015 dupa colectiv.
  • +1 (5 voturi)    
    Oare cati dintre comentatorii revoltati (Duminică, 31 ianuarie 2021, 8:42)

    Dilematic [utilizator]

    de calitatea serviciilor din spitale platesc vre-un leu contributii la asigurari de sanatate ?

    Un sistem finantat de o minoritate platitoare de contributii (cca. 7 milioane) nu poate sustine sistemul sanitar pentru toata lumea.
    Economic e imposibil.
    Mai ales ca principalii consumatori de servicii medicale sunt exact cei care nu mai platesc de ani de zile contributii, in frunte cu pensionarii (nici macar cei cu pensii speciale!!)
    Nici-unde in lumea civilizata nu se deconteaza cheltuielile de spitalizare pentru toti cei fara contributii sau cu contributii foartte mici, in timp ce medicina avansata tehnic a devenit tot mai scumpa.
    Este cineva dispus sa explice aceste lucuri in mod onest si deschis oamenilor ?
    Avem de ales intre ce avem acum pe bani putini sau ceea ce ar trebui si am vrea sa avem dar cu bani mai multi si cu mai multi contributori.
    • +1 (3 voturi)    
      În România (Duminică, 31 ianuarie 2021, 10:38)

      muvis [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Asigurările de sănătate sunt obligatorii.
      Și au la.bază principul solidarității. Altfel nici copiii n-ar fi primiți în spitale.

      Salariații, angajatorii care plătesc deja foarte mult (și asta e bine) se duc cel mai probabil în sistemul privat și plătesc și acolo.
      Sunt foarte mulți bani, dar se fură.
    • 0 (0 voturi)    
      Access la sanatate, nu restrictii pentru bani (Duminică, 31 ianuarie 2021, 13:34)

      galaxyranger [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Dilematic vad ca tot revii cu comentariul tau obsesiv - l-ai mai temperat putin. Mi se pare ca ai un interest aparte - ori lucrezi cu asiguratorii ori in sistemul privat de sanatate. Acolo unde se urmareste mai intai de toate, profitul.

      Sunt de acord cu muvis. Sistemul de sanatate este bazat pe solidaritate. Sanatatea imbunatateste viata oamenilor, ii face apti de munca pentru ca acestia sa contribuie la bunastarea si economia societatii. Iar de sanatate accesibila este nevoie mai ales acolo unde inegalitatile sociale sunt accentuate.
      In "lumea civilizata" cum zici tu - tarile nordice sau in vestul Europei - accesul la sanatate este mai mare pentru toata lumea comparativ cu Romania, nu este doar pentru cei cu bani. Cei cu bani ajuta societatea si se ajuta pe sine in acelasi timp.

      Un raport al UE din 2019 arata ca Romania si Bulgaria stau cel mai prost in privinta calitatii vietii:
      https://www.eurofound.europa.eu/publications/policy-brief/2019/age-and-quality-of-life-who-are-the-winners-and-losers
      Tu propui accentuarea discrepantelor - cei care au avut "noroc" si au bani sa iti permita sanatatea, ceilalti n-au decat sa se descurce siguri. O strategie proasta pentru ca pana la urma cei fara ajutor se vor inmulti (saracii devin mai saraci in timp ce bogatii mai bogati) iar societatea in sine se va afla in deriva.
      • 0 (2 voturi)    
        Populismul ucide reforma in sanatate. (Duminică, 31 ianuarie 2021, 15:14)

        Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui galaxyranger

        Ce inseamna, oare, promisiunea functionarii "principiului solidaritatii" in finantarea serviciilor de sanatate, fara contributiile pe masura ale beneficiarilor, altceva, decat impovararea din ce in ce mai sufocanta a bugetului consolidat al statului ?
        De acord cu scutirea de contributii, ori reducerea la minim a contributiilor populatiei sarace, dar cum explicati anormalitatea revoltatatoare a scutirii pensionarilor "speciali" cu pensii de peste zece mii de lei , cu contributie zero la asigurari de sanatate, care invoca, neobrazati, acelasi principiu al solidaritatii ??
        • +2 (2 voturi)    
          Accesul la sanatate nu este populism (Duminică, 31 ianuarie 2021, 18:07)

          galaxyranger [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

          De acord, bugetul statului poate fi suplimentat prin taxarea suplimentara a veniturilor peste un prag anume ale celor din varf - cum se face peste tot in "lumea civilizata", aceasta incluzand si pe cei cu pensiile speciale. Managementul fondurilor din sanatate nu a fost vreodata controlat corect si foarte putina lume a fost trasa la raspundere, asa ca banii existenti mai mult ca sigur nu s-au folosit corespunzator - de unde si asa-zisa lipsa.

          Iar pana una alta populatia tarii aflata in situatii precare nu are/are acces limitat la servicii - fie datorita locului unde traieste, fie datorita faptului ca se vede obligata sa dea "spaga" pentru a tine pasul celor cu bani si carora le pasa numai sa se vada ei bine, fie datorita preturilor de lista ale serviciilor medicale care continua sa creasca la cererea normala a privatilor (preturi mai mari, venit mai mare).
          Cei care nu au niciun venit (zero barat) - bolnavi, nebolnavi cu exceptia celor incadrati in programe de sanatate, anul acesta trebuie sa plateasca 1400 lei din piatra seaca pentru a fi asigurati. Sa limitezi si mai mult accesul acestora la servicii e cruzime si egoism.
  • 0 (4 voturi)    
    Demisia ? (Duminică, 31 ianuarie 2021, 9:15)

    Cewbaka [utilizator]

    Ciumpalacii striga DEMISIA!
    OK, Voiculescu demisia .Aduceți-o înapoi pe Pintea cea Supertare, ca ea știe cum se zugrăvesc saloanele. Cu plicul!
    Cat despre spitale noi, neah, ce sa mai facem cu ele, ca doar pisedeul a construit deja. Șase mari și late, ba și "Regionale" pe deasupra !!!
    Nu-i așa ?
  • 0 (0 voturi)    
    Fondul separat (Duminică, 31 ianuarie 2021, 16:46)

    buncrestin [utilizator]

    E bine ca aflam astfel de la dl.ministru ca e nevoie de un fond separat pentru siguranta pacientilor, evident pentru ca nu intentineaza sa foloseasca BUGETUL ministerului in aceasta directie. BUGETUL este rezervat horei in care joaca si dl. Voiculescu, iar pentru pacienti si siguranta lor, fie se creeaza un alt fond, fie sa vina dumnealor cu banii de acasa.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by