Una din cinci clădiri spitalicești NU are autorizație de securitate la incendiu. Printre ele, pavilionul de la „Matei Balș” unde a fost incendiul

de C.D.     HotNews.ro
Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 11:06 Actualitate | Esenţial


Incendiu la Bals
Foto: AGERPRES
Din cele 1.392 de clădiri ale unităților sanitare publice și private care funcționau în România la jumătatea lui decembrie, 302 nu dețineau autorizația de securitate la incendiu, însă 120 dintre ele au avize eliberate, se arată într-un raport al IGSU, în urma controalelor făcute după incendiul de anul trecut de la Spitalul din Piatra Neamț.

Potrivit sursei citate, 310 clădiri aveau autorizație de securitate la incendiu, 52 erau autorizate parțial, iar 728 nu necesitau obținerea documentului.

Pavilionul de la Institutul "Matei Balş" în care a izbucnit incendiul soldat cu cinci morți avea aviz din partea pompierilor, însă nu și autorizaţie, a declarat, vineri seară, șeful Departamentului pentru Situaţii de Urgenţă, Raed Arafat. El a spus că, în urma unui control din noiembrie, ISU Bucureşti a stabilit clar lipsa autorizaţiei şi a fost dat un avertisment în acest sens. "Dar, vreau să se înţeleagă încă un lucru: existenţa autorizaţiei, poate că, chiar şi dacă era autorizat nu împiedica apariţia acestei tragedii", a susținut Raed Arafat.

Potrivit legii, autorizația de securitate la incendiu certifică faptul că o construcție respectă prevederile reglementărilor tehnice de proiectare. Acest document conferă persoanelor fizice sau juridice, deținătoare ale construcțiilor, instalațiilor și ale altor amenajări, dreptul de a le edifica, de a le pune în funcțiune și de a le exploata din punctul de vedere al îndeplinirii cerinței de securitate la incendiu. Autorizația trebuie solicitată după admiterea recepției la terminarea lucrărilor și înainte de darea în funcțiune a clădirii.

Obligația solicitării și obținerii avizului și autorizației de securitate la incendiu revine investitorului, respectiv beneficiarului investiției.

Avizul/autorizația de securitate la incendiu trebuie obținute atât pentru construcții existente, atunci când se schimbă funcțiunile unui spațiu și/sau se execută lucrări de modificare, cât și pentru construcții noi. Pentru unitățile sanitare, această obligație a fost instituită începând cu anul 1992 și subzistă până la acest moment.

Astfel, o clădire se poate afla în una din următoarele situații:

  • deține autorizație de securitate la incendiu;
  • funcționează fără autorizație de securitate la incendiu – în condițiile în care a fost edificată după anul 1992 sau a fost construită anterior acestui an și asupra ei s-au executat lucrări de modificare și/sau schimbare a destinației;
  • nu necesită autorizație de securitate la incendiu întrucât nu s-a schimbat destinația și/sau nu s-au executat lucrări de modificare;
  • autorizate parțial – în sensul în care autorizația a fost emisă pentru un etaj sau o secție din interiorul clădirii.

Construcțiile existente intră în procesul de avizare/autorizare doar în condițiile în care asupra lor se execută lucrări de modificare și/sau schimbare a destinației. Principala problemă a fondului construit existent este generată de exploatarea, chiar de zeci de ani pentru unele categorii de construcții, fără intervenții de reabilitare a instalațiilor utilitare existente sau lucrări de modificare care să vizeze îmbunătățirea tuturor cerințelor de calitate față de momentul edificării lor.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


2634 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    Daca nu au autorizatie pot functiona? (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 11:13)

    Kivek [utilizator]

    Citeam mai devreme pe Facebook opinia unui medic de la Bals care spunea ca nu e vina medicilor ca spitalul nu are autorizatie.

    Corect

    dar daca il inchidem pt ca nu are autorizatie si trimitem medicul ala acasa o sa ii convina?

    e vina managementului spitalului dar hai sa vedem daca ile convine medicilor sa fie pus acolo un manager ales de minister
    • +6 (8 voturi)    
      Se vede bine (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 13:16)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      cat de mult le pasa de pacienti. Daca le diminua salariile, toti ieseau la protest, dar cand sunt puse in pericol viata pacientilor, nu le pasa. TOTI cei care sunt corecti, dar tolereaza incorectitudinile sefilor, colegilor, inspectorilor ISU si a oricui incalca legea, sunt complicii acestora si trebuie sa suporte consecintele impreuna cu faptuitorii!
    • +8 (8 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 13:16)

      [anonim] i-a raspuns lui Kivek

    • -1 (3 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 17:46)

      prio [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Nu va mai framantati, asta este rezultatul anilor in care PSD a furat si au politizat posturile de conducere din spitale .Este tot vina noastra ca nu am avut taria de a combate aceasta organizatie mafiota(PSD)
  • +3 (11 voturi)    
    O mascaradă (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 11:14)

    Shaolin [utilizator]

    "Ministerul Sănătății ar trebui să se asigure că instalațiile de oxigen din spitale sunt verificate iar procedurile sunt clare și complete. Asta ar trebui făcut urgent. Asistăm la o mascaradă."

    - declarație a lui actualului ministru Vlad Voiculescu cu privire la fostul ministru Nelu Tătaru după evenimentele de la Piatra Neamț.
    • +3 (9 voturi)    
      verificarea s-a facut in Noiembrie (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:12)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      a declarat si Arafat ieri ca s-a facut verificarea instalatiilor in noiembrie

      in al doile a rand nu stim daca instalatiile sunt vina sau resoul adus de pacienti
    • +2 (6 voturi)    
      Bați câmpii. (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 14:56)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Nu oxigenul a fost cauza incendiului de la BalșOxigenul nu arde și dacă ceva arde,are suficient oxigen în aerul înconjurător.Nu înțeleg de ce faci diversiune,insistând pe oxigen,când alta a fost cauza.Eu cred-că nu a fost nimeni din personalul medical în salon când a început incendiul și după ce sa extins și la alte saloane sau trezit și personalul.În iad,că nu cred că le-a fost bine.De aici și acțiunea haotică.Cauze;lipsa personalului,indisciplina,lipsa unor instalații de semnalizare acustică,pentru-că de stingere cu sprinclere ar fi fost pericol ținând cont că erau bolnavi imobilizați la pat.O semnalizare acustică ar fi permis intervenția prematură,evitând morții și alte accidente.Ce fel de lucrări de modernizare au fost făcute?Cum de a luat o priză foc?Electricianul care a montat-o/verificat-o,ce spune?
      • +3 (5 voturi)    
        ... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 17:58)

        prio [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Gresesti prietene , oxigenul peste o anumita concentratie intr-o incinta este mai periculos decit orice alt gaz si devine fff instabil la aprindere.Se poate aprinde de la o scinteie, se poate aprinde in contact cu substante grase ( vaselina, crema de miini , ulei, ...) etc te rog sa mai citesti inainte sa dezinformezi.
    • +4 (4 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 17:53)

      prio [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Nu Ministrul sanatatii trebuie sa faca asta ci managerii de spitale , care sunt oamenii fara competente pusi in functie de PSD.
      Iar acum Marcel Ciolacu , sabotorul Nr 1 comenteaza de pe margine cum trebuie sa-si dea demisia guvernul.
      Cinic nu ???.....Acealeasi spitale erau si pe vremea cit au guvernat ei in frunte cu "Aria cercului"
      Politica PSD este singura care a generat aceasta nenorocire din spitale , din primarii, din scoli ....
      Dle Ciolacu esti penibil, mai bine taci din gura, ai mai mult de cistigat.
  • +6 (10 voturi)    
    Indiferent si indiferenta (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 11:52)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    Indiferent cine a fost la guvernare (ma refer ca PM, nu partid) mereu s-a laudat cu ce va face in urma tragedii de la Colectiv, dar tot ce vedem este o indiferenta totala.

    Se tot repeta scenele si autoritatile sunt socate. Nu stiu daca sa o numesc nebunie (sa faci - sau in cazul nostru sa nu faci - acelasi lucru la nesfarsit si sa te astepti la alte rezultate) sau nesimtire (sa nu le pese absolut deloc).

    Cel mai probabil a doua varianta pentru ca la orice durere de cap parlamentarii nostri iau elicopterul si se trateaza in afara...
    • -1 (1 vot)    
      ... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 18:00)

      prio [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

      Toate astea crezin ca se vor rezolva cu un pocnit din degete sau cu o bagheta magica ??
      Te inseli sau esti rau intentionat .
  • +2 (8 voturi)    
    Voiculescu, Arafat, Rafila. Cine e responsabil (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:06)

    hopsinoi [utilizator]

    ca nu sunt autorizate spitalele contra incendiilor?

    Cine e responsabil si ce masuri a luat ca in spitale sa nu se mai contracteze bacterii ucigase nazocomiale?

    De ce-i de mai sus pozeaza in vedete TV, dau amenzi, participa la CAuri? Oamenii mor desi au platit sigurari medicale toata viata pentru ca unii nu-si fac treaba.
    • +5 (7 voturi)    
      Pt a scapa de bacterii trebuie daramat spitalu (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:22)

      Kivek [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      nu poti sa mai scapi de bacterii intr-un spital de 50 d eani vechime pt ca ele sunt in pereti, in mobilier etc

      e nevoie de spitale NOI sau cel putin de renovarea pana la caramida a celor existente adica daramarea si reconstruirea
    • +7 (7 voturi)    
      cam ce (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:25)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      crezi tu că ar trebui să facă managerul spitalului? Doar să ia leafa de manager?
    • +4 (4 voturi)    
      Tu. (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 15:04)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui hopsinoi

      Pentru-că nu știi ce subordonare au spitalele.Poate ar fi cazul să fie dată o lege a sănătății și spitalele să nu mai fie subordonate Consiliului local ori județean.Subordonate și finanțate de Ministerul Sănătății cu sarcini clare și competențe funcție de dotare și existență personal medical specializat.Salarizare să fie după competență,nu ca acum ,la fel,faci ori nu faci asistență medicală.Și organizare trebuie schimbată,cum este acum cu medicii de gardă nu-i corect.Un medic să stea 36 ore în spital și să fie și situații grave,nu rezistă fizic.Program de 8 ore,maxim 12 ore,deci 8 cu 16 sau 12 cu 24,cu asigurare ore pentru odihnă și recuperare.
  • +13 (15 voturi)    
    Haideti sa ne intelegem clar (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:08)

    democtrates [utilizator]

    Fiecare spital are un management care trebuie sa se ocupe de toate problemele(aprovizionare, curatenie, obtinere de autorizatii , avize etc). Daca nu si-au facut treaba la puscarie. Cum sa scoti vinovati(marca PSD si Aur) niste ministri sau secretari de stat pentru incompetenta unui management? In al doilea rand PSD urla da nu vede ca acel la acel spital a fost manager Cercel Streinu?
    Problema mai este ca directorii de spitale sunt numiti pe criterii politice de primariile locale iar acesta aduce si managerii tot pe criterii politice, de rubedenie etc.
    Aici este problema, un ministru nu poate sti ce se intampla in fiecare spital.
    • -1 (5 voturi)    
      Un funcționar al statului trebuie să răspundă (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 13:02)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

      Dacă medicul a autorizat folosirea reșoului cu încălcarea dispozițiilor legale sau a regulamentelor primite, este vinovat.
      Dacă nu a existat o astfel de precizare, vina este a responsabilului PSI /administratorului.
      Dacă ISU nu a trasat obligații în acest sens, vina este a inspectorului care a verificat unitatea.
      Dacă în urma incendiilor care au avut loc, ISU nu a adoptat - separat, prin hotărâre semnată și asumată de directorul său (astăzi și de câțiva ani buni secretarul de stat Raed Arafat), sau împreună cu ministerele de resort - proceduri care să preîntâmpine astfel de evenimente, răspunzător - cel puțin la nivel profesional (penal doar dacă avea obligația legală să o facă și nu a făcut-o) este Arafat.
      Dacă ministerul nu a adoptat astfel de obligații pentru ISU, e vinovat (politic) ministrul care trebuia să o facă.
      Dacă ministerul nu are o evidență la zi a spitalelor care funcționează fără respectarea tuturor cerințelor de siguranță existente, vinovat (tot politic) este ministrul.

      Eu nu voi accepta scuza timpului scurt de la preluarea mandatului; n-are ce căuta pe post o persoană care nu s-a pregătit pentru ministerul pe care îl conduce: înainte să preiei managementul unei entități verifici situația - ministerele trec (sau trebuie să treacă) prin audituri (de preferat independente) care să releve situația de fapt: finanțe (chiar dacă sunt potrivit bugetului de stat), creanțe, riscuri, proiecte în derulare etc - și când știi tot ce ai nevoie să știi, depui jurământul și îți asumi ministeriatul cu tot ce rezultă din el.
      • +5 (5 voturi)    
        demisia nu rezolva nimic (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 13:55)

        patience [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        VV si-a asumat ministerul sanatatii, a promis reformarea intregului sistem. Acum ce ar trebui sa faca, sa-si depuna demisia, te-ar satisface, s-ar rezolva problema, chiar acum in plina pandemie si perioada de vaccinare ? Ar veni altul si ar demisiona si ala, dupa o luna. Problemele din spitale, de unde s-au scurs milioane de euros, unde s-au facut angajari de pile, rudenii, amante timp de 31 de ani, unde managerii sunt pusi politic, nu se rezolva intr-o luna, ca de fapt asa am ajuns aici, datorita incompetente la toate aceste nivele. Sistemul trebuie reformat prin legi, votate in parlament.
        • -3 (5 voturi)    
          Ducă-se, învârtindu-se (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 15:18)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui patience

          Eu refuz să mai acord prezumții politicienilor; dacă dl V. insistă să se țină de fotoliu, atunci am vrea să știm ce măsuri a luat până acum, cunoscând situația acestor spitale - când a adoptat ordinul de ministru care stabilește termene directorilor de spitale ca să autorizeze activitățile, câți directori care frecau menta a schimbat, vrem să vedem planurile manageriale ale domniei sale (manageriale, nu politice - pe acelea și le poate introduce în popou).
          • +2 (2 voturi)    
            am inteles (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 17:55)

            patience [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

            Am inteles. Doresti demisia lui Voiculescu. Pe cine preferi in loc ? Cercel, probabil, ca tot se pricepe el la management de spital, nu degeaba a fost la Bals peste 10 ani, daca nu ma insel.
            PS Vrei sa vezi planurile manageriale ale ministrului, ia legatura direct cu ministerul, nimic nu-i secret. Sau asteapta pana vor apare in presa.
            • 0 (0 voturi)    
              Dacă aia e concluzia ta, n-ai înțeles nimic (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 19:04)

              hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui patience

              Eu am zis doar că responsabilii trebuie să plătească - fie penal, fie cu funcția, fie patrimonial (cam astea sunt consecințele juridice) - și că nu accept scuze, mai ales atunci când mor oameni.
              Dacă dl. ministru a frecat menta (vorbind despre revelion, de exemplu) în loc să numere spitalele fără autorizații și să dispună măsuri, să nu-mi spună acum că abia ce a preluat mandatul.
              Poate că însă a făcut demersuri și atunci, dacă semnalează publicului aceste demersuri (care se traduc în adoptarea unor acte oficiale), eu sunt primul care-mi schimb părerea și-l laud.
              • +1 (1 vot)    
                devii rezonabil (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 22:25)

                patience [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                Incet, incet devii rezonabil. Bineinteles ca la minister exista « lista » cu toate spitalele fara avize de functionare. Ce trebuie sa faca ministrul ? Sa le inchida ? Managerii spitalelor stiu foarte bine ca sunt in ilegalitate si ce fac ca sa corecteze situatia ? Asteapta sa vina ministrul sa ia masuri ? Spui ca lucrezi in privat, astepti de la ministerul de tutela sa-ti rezolve problemele ? Daca rolul managerilor de spitale este unul cosmetic, mai bine renuntam la ei, nu-i mai platim cu bani grasi sa stea degeaba, ba mai mult sa faca averi pe spatele bolnavilor.
                • 0 (0 voturi)    
                  Eu am spus exact același lucru de la început (Duminică, 31 ianuarie 2021, 9:29)

                  hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui patience

                  Firește că închizi unitățile/secțiile care funcționează fără autorizații (e ca și cum te-ai mira că o firmă de distribuție trage pe dreapta mașinile din parcul auto care n-au ITP, în loc să livreze cu ele, să zicem, alimente sau medicamente).
                  Legea permite să funcționezi o perioadă de timp până când pui lucrurile în ordine, dar până atunci EȘTI RĂSPUNZĂTOR (în calitate de manager) pentru ceea ce se poate întâmpla și nu poți rămâne în funcție după un astfel de eveniment.
                  Trecând la ministru: ținând cont de faptul că la Piatra incendiul a avut loc recent, prioritar era să ceară explicații tuturor directorilor de spitale care nu au implementate măsurile de protecție necesare și să fi adoptat de urgență acte - obligatorii pentru aceștia - prin care să stabilească termene clare pentru rezolvarea acelor situații (vorbim de măsuri de protecție care duc - așa cum am văzut și vedem în continuare - la moartea unor oameni, nu de halate și papuci). Ministrului i s-a părut mai important să vorbească despre revelioane decât să-și facă treaba de ministru așa că și el n-are decât opțiunea să plece; eu, repet, nu mai accept scuze pentru cei care nu fac, cu prioritate, lucruri normale.
      • +1 (1 vot)    
        Pe undeva ai dreptate (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 15:43)

        democtrates [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Dar sunt cateva lucruri de comentat:
        1. Daca tuai fi seful unei firme, ai angaja un respoansabil de PSI care va raspunde in fata legii
        2. Daca ai avea 1000 de unitati de lucru ai angaja la fiecare punct de lucru necesarul de oameni pregatiti pentru fiecare activitate.
        Acum te intreb pe tine cum poti tu controla toate cele 1000 de puncte de lucru(sunt peste 1000 de spitale in Romania), daca nu ai pune pe cineva la fiecare punct de lucru.
        Rezulta ca pentru orice problema din cele 1000 puncte d elucru vei raspunde. Ti se pare corect ?
        • 0 (0 voturi)    
          La mine - care lucrez în privat - e simplu (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 17:38)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

          nu pot deschide nici măcar un sediu secundar fără să am toate autorizațiile necesare (există și situații în care mă lasă statul să lucrez fără aprobările respective: când preiau o unitate economică - fabrică de exemplu - de care tot statul și-a bătut joc și care a funcționat fără respectarea prevederilor legale atunci când era sub administrarea sa sau când schimb destinația unei clădiri), deci ar fi imposibil să ajung la 1000 de sedii fără autorizații.
          A lăsa să funcționeze un spital (mă refer în general) care nu respectă condițiile de siguranță atunci când ai cazuri de alte unități care au ars recent, înseamnă măcar incompetență managerială din partea ministrului.
          Eu - contribuabilul - n-am de ce să accept scuze. Atât timp cât statul îmi spune că în schimbul contribuției plătite pentru asigurările sociale OBLIGATORII de sănătate îmi oferă act medical, eu pretind act medical.
          Accept, așa cum e și firesc, că pot apărea accidente, însă pretind ca persoanele responsabile - inclusiv (sau mai ales) politicienii - să plătească.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 18:02)

        prio [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Nu acepta timpul scurt , dar scuteste-ne de comentarii
        • -1 (1 vot)    
          Ai o soluție simplă: nu citi ce scriu eu (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 20:06)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui prio

          de unde până unde îndrăznești să-i spui cuiva să nu mai comenteze?!
  • +6 (10 voturi)    
    Numai dupa stabilirea cauzei incendiului (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:10)

    Dilematic [utilizator]

    va putea procurorul de caz sa aprecieze, daca existenta sau inexistenta autorizatiei de securitate de incendiu are sau nu are vre-o relevanta in raportul de cauzalitate dintre culpa managerului unitatii spitalicesti si evenimentul produs. Nu poate exista raspundere penala fara cauzalitate dintre culpa si efect.
    • +1 (3 voturi)    
      Răspunderea profesională acționează instantaneu (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 13:05)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      în astfel de cazuri.
      Vinovatul - care se știe vinovat, pentru că fiecare știe (sau trebuie să știe) clar ce atribuții are - demisionează singur sau este suspendat imediat.
      • +1 (1 vot)    
        ... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 18:12)

        prio [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        in nici un caz vinovatul nu e VV ci managerul de spital
        • -1 (1 vot)    
          Ministrul nu poate fi vinovat pentru un eveniment (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 19:07)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui prio

          însă ar fi pentru lipsa cadrului normativ care obligă unitățile din subordinea ministerului să funcționeze fără autorizații, mai ales în condițiile unei solicitări crescute a rețelelor de curent.
          • 0 (0 voturi)    
            ... (Duminică, 31 ianuarie 2021, 17:40)

            prio [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

            care cadru legislativ ala votat de parlamentul majoritar PSD?/
  • +6 (8 voturi)    
    cine-o fi (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:22)

    nahir [utilizator]

    fost managerul care a renovat complet clădirea respectivă? Cumva unul care acum e mare și tare parlamentar? unul străinu cercel? Nu cumva era chiar sarcina lui să obțină avizul ISU?
    • +2 (2 voturi)    
      Exact (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 15:45)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui nahir

      Si de ce PSD si marele partid AUR da vina pe Voiculescu si Arafat? El trebuie anchetat.
  • +4 (6 voturi)    
    multa vorbarie (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:23)

    TheBorg [utilizator]

    Dar, concret, ce deficiente au prevenit obținerea autorizației? Ce nu era in regula cu clădirea?
  • 0 (6 voturi)    
    DA, TOT PSD E DE VINA! (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 12:56)

    Divergent [utilizator]

    Nu e o ironie, ci un mesaj serios: tot PSD-ul e de vina pt asa ceva deoarece in ultimii 31 de ani, cea mai mare parte a timpului tot ei + satelitii lor au tras sforile, mai ales prin Ministerul Sanatatii! La GROAPA DE GUNOI CU PSD SI SOCIALISTII!
    • 0 (2 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 18:14)

      prio [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

      BRAVO !!! Nu e ironie, macar de ar gindi citeva milioane de votanti ca tine .
    • +1 (1 vot)    
      PNL și PSD și-au cam împărțit frățește MS (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 19:31)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Divergent

      în ultimii ani, deci nici către PNL n-ar prea avea de ce să se ducă voturi.
  • +7 (7 voturi)    
    spitale noi (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 13:22)

    patience [utilizator]

    Intrarea Romaniei in UE a fost conditionata de alinierea la standardele europene. De 14 ani Romania nu reuseste. Construirea spitalelor noi este urgenta maxima. Cu specialisti externi. Spitalelor fara circuite, fara autorizatii sa li se schimbe destinatia. Costurile pt reabilitarea unor spitale de 50-70 de ani sunt mult mai mari decat pt constructia unor unitati noi, dotate de la inceput cu necesarul modern.
    • +1 (1 vot)    
      ... (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 18:16)

      prio [utilizator] i-a raspuns lui patience

      O singura observatie , reconstruirea spitalelor mai vechi de 50-60 de ani
  • +1 (1 vot)    
    Interesant ca... (Luni, 1 februarie 2021, 13:12)

    Milka Man [utilizator]

    orice firma privata are nevoie de instalatie anti-incendiu, dar spitalele nu...Sunt socat sa aud aberatia asta. Pana si primariile au asa ceva. Cat de complicat e oare sa se modifice legislatia, in concordanta cu cea europeana? Sau suntem in UE doar cand e de luat bani? E chiar simplu si ieftin sa instalezi detectoare de fum, legate frumos la un dispecerat. Pur si simplu, lipsesc managerii de spitale cat de cat competenti.Nu mai vorbesc de legislatia facuta pe genunchi...De fapt, vede si aude toata lumea cat de bine se exprima dragii de parlamentari cand sunt intrebati de modificari legislative.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by