Avertismentul lui Cîțu după incendiu: Ieșiti din birouri și faceți-vă treaba! Altfel plecați acasă / Este nevoie de investiții

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:16 Actualitate | Esenţial


Florin Citu
Foto: Facebook
Premierul Florin Cîțu le-a cerut funcționarilor responsabili să iasă din birouri și să își facă treaba, altfel vor fi demiși. El a mai spus că metehnele sistemului și-au făcut simțită prezența și vineri, în tragedia de la spitalul Matei Balș, așa cum s-a întâmplat și la Piatra Neamț, și ”se pare că nu am învățat nimic”.

Pe de altă parte, el a lăudat intervenția rapidă a echipajelor de urgență, comentând că în absența unei intervenții prompte, am fi putut asista la o tragedie și mai mare.

Cîțu a mai spus că este nevoie de investiții în sistem și că este inacceptabil ca 90% din resursele de la buget să meargă în salarii.

”Deși au fost alocate resurse importante acestui sector, doar anul trecut au fost alocați aproape 65 de miliarde de lei, adică 6,1% din PIB, doar o parte din acești bani au fost alocați investițiilor. Este momentul pentru toată lumea să înțelegem că nu putem să mergem așa mai departe. Nu putem să cheltuim 90 - 95 la sută din resurse pe salarii si sporuri”, a declarat Cîțu.

Premierul a mai spus că a fost constituită o echipă care va prezenta un raport, pe lângă ancheta penală.

”Pe lângă aspectul penal, există o echipă complexă pe care am constituit-o cu Corpul de Control, Corpul de Control al MS, care va prezenta un raport. Avem un raport preliminar, dar aștept concluziile finale și să avem și pașii pentru etapa următoare. S-a întâmplat anul trecut și se pare că nu am învățat nimic din acea experiență. S-a întâmplat astăzi (vineri – n.r.) din nou. Așa nu mai merge. Angajaților din administrație, angajaților Ministerului Sănătății, inspecțiile de sănătate, instituțiile de control ale Ministerului Sănătății le spun: ieşiţi din birouri şi făceţi-vă treaba, altfel plecaţi cu toţii acasă. Este momentul ca în România, fiecare angajat din sectorul public să-şi facă treaba pentru care este plătit. Este pretenţia pe care o am de la angajaţii din sectorul public”, a mai spus Cîțu.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


28228 vizualizari

  • +16 (26 voturi)    
    Cu cine se cearta de fapt? Nu are curaj sa spuna (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:21)

    Kivek [utilizator]

    Catu e atat de slab incat nici macar nu are curajul sa spuna cine sunt acei functionari, vorbeste in sloganuri

    daca el nu spune la cine se refera normal ca nici un functionar nu se va simti.
    • +6 (12 voturi)    
      Mda, nu e clar la cine latra... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:41)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Kivek

      Mda, nu e clar la cine latra...dar cred ca functionarii rad la asa "mobilizare"!
  • +6 (30 voturi)    
    90 la suta din bugetul sanatatii pe salarii (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:22)

    mmmircea [utilizator]

    un ambulantier castiga mai mult ca Presedintele Romaniei. Uite cum ies la iveala monstruozitatile lasate in urma de PSD.
    • -2 (18 voturi)    
      salarii (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:52)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Cu exceptia faptului caK WI are salariul de vre-o 5 (cinci) ori si ceva mai mare dect a unui ambulantier ( dar si o responsabilitate muuuult mai mica, dupa cum se vede), in rest ai dreptate: PeeeeSeeeeDeee.!
      Mai ai vre-o gogoasa la fel de umflata, sau doar atat ai putut produce?
      • +2 (8 voturi)    
        cel mai mare pericol pt viitor (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:09)

        wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui atc

        pensiile speciale/de serviciu si salalriile bugetarilor au ajuns sa fei cel mai mare pericol pt sTabilitatea tarii, din aceasta cauza, acest subiect trebuie dezbatut, chiar in CSAT! pt ca amenintarea este mai mare decat in cazul unei invazii starine! asa cum in CSAT s-a luat decizia ca, coruptia este o amenintare la adresa statului, in acceasi termeni trebuie discutat si subiectu extrem de destabilizator atat pt finante cat si pt societate, respectiv subiectul pensiilor speciale si al reformei aparatului bugetar!
      • -3 (7 voturi)    
        Mie-mi place aia, "caK WI".Se potriveste persoanei (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:19)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui atc

        Mie-mi place aia, "caK WI". Se potriveste persoanei. O s-o folosesc. Nu ceri copyright, nu? :-))
    • -1 (13 voturi)    
      Dl Florin Catu, contabilul sef al Romaniei (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:12)

      Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      ori face pe prostul, ori chiar nu intelege (ceea ce e si mai grav) ca sistemul sanitar din Romania nu poate fi sustinut doar din Buget, fara contributia tuturor consumatorilor serviciilor medicale ?
      Populismul ucide reforma sanitara din Romania !
  • +4 (20 voturi)    
    ce ar fi sa cauti vinovatii, procurori sa-si faca (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:32)

    hopsinoi [utilizator]

    datoria. Nu mai vrem o comisie parlamentara PSDUDMRALDE.


    Poate dl Voiculescu USR e obsit dupa ce a participat in multe consilii de administratie si nu ai face fata ca ministru.
  • +6 (28 voturi)    
    sistemul (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:36)

    atc [utilizator]

    Auzi, dl. Citu, n-ai vrea sa ne spui cine-i sistemul asta cu metehne? Nu cumva toti incompetentii in frunte cu tine si cu nentu' Iohanis ? Sau poate-om fi noi, cei de care va bateti joc fara rusine?! Patru incendii in spitale de STAT in ultimii doi ani, cu peste 15 morti, si voi ne tineti tot in lozinci cu ce trebuie schimbat? Da voi ce-ati facut mai incompetentilor, dupa primul incendiu in spitalul de STAT de la Piatra Neamt?
  • +9 (19 voturi)    
    cam asa ... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:43)

    minus [utilizator]

    zicea si tanti Floarea la "lovilutie": iesiti ba TESA din birae sa munciti si voi.
    Ce are, mai nene, locul de munca de la birou de este asa atractiv pentru sloganurile astea?

    Sa iasa din birou sa faca ce anume? Sa-si duca masa de lucru in afara cladirii? Sa inchida spitalul ca este nesigur? Sa verifice diametrele cablurilor electrice din pereti sa vada daca sunt dimensionate corect? Sa sape si sa repare reteaua de termoficare?

    Si la urma urmei de ce nu iesi si tu din birou sa vedem cum te invarti ca o curca beata, nefacand nimic concret? Caci deocamdata voi stati la "birae" si impartiti functii- ucigand si ultima speranta ca veti schimba ceva!
  • +6 (18 voturi)    
    Vorbe goale de la Citu "fa-te ca lucrezi" (Vineri, 29 ianuarie 2021, 14:59)

    emil bobu [utilizator]

    "Faceti-va ca lucrati! Ca vine presa!"

    Romania nu mai are oameni capabili sa o conduca, toti sunt securisti, hoti, etc.
    • -9 (11 voturi)    
      Oricat de capabili ar fi cei ce administreaza (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:22)

      Dilematic [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      sistemul sanitar din Romania, fara finantarea care sa acopere costurile din ce in ce mai mari, nu pot asigura servicii medicale cuvenite, ori finantarea doar din bugetul statului, fara controbitia tuturor care beneficiaza de ele, nu e posibila.
      Din aceasta dilema nu putem iesi fara iesirea din cercul vicios al populismului ucigator.
    • 0 (12 voturi)    
      Nefericitul și abulicul Cîțu este un (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:31)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      userist neomarxist vopsit în liberal.Ar trebui să se
      abțină de la avertismente imbecile ,să plece din poziția de PM și să se întoarcă la vechea lui pasiune-speculații bancare contra monedei naționale.Cred că este singurul caz în lume în care
      un bancheruț atacă moneda statului și apoi ajunge
      PM.
  • +5 (11 voturi)    
    fapte, nu vorbe Hâtzule... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:17)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    sa nu uiti sa le zici sa returneze spagile luate de la victime!
    Hâtz Johnule.
  • +13 (13 voturi)    
    Sunt absolut convinsca.... (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:21)

    gigiN [utilizator]

    ... si in cazul in care se fac investitii, cel putin
    50 % din suma se fura, sub “inteleapta” conducere a managerului si a superiorilor acestora.Pana nu se va intra- si inca urgent- in puscarie prntru astfel de crime, istoria se va repeta la infinit.
    • +2 (2 voturi)    
      nu-i cel mai grav! (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 10:34)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui gigiN

      Cel mai grav nu este ca se fura 50%, ci ca si ce ramene,este folosit fara cap.
      Daca nu exista responsabilitate, nimic nu functioneaza.

      Nu-i vorba in primul rand de bani, ci de atitudinea "noi muncim, nu gandim!"
  • +3 (17 voturi)    
    Populismul ucide reforma in sanatate. (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:28)

    Dilematic [utilizator]

    Reforma presupune mai multi pasi, insa total impopulari:
    1. Trebuie schimbat din temelii sistemul de finantare, adica de la finantare prin bugete anterior stabilite si impartite apoi spitalelor, la finantare ulterioara prestarii serviciului medical, ceea ce presupune stabilirea de tarife clare, stabilite prin studii de impact si negocieri.
    2. Banii platiti prin contributii de sanatate sa apartina platitorilor fara ca guvernul sa decida asupra lor si sa dea si celor care nu contribuie.
    3. Un sistem finantat de o minoritate platitoare de contributii (circa 7 milioane) nu poate sustine sistemul sanitar pentru toata lumea. Economic e imposibila. Mai ales ca principalii consumatori de servicii medicale sunt exact cei care nu mai platesc contributii in frunte cu pensionarii si beneficierii programelor nationale de sanatate.
    4. Niciunde in lume nu se deconteaza aproape tot (ma refer la spitalizare) pentru toti, in baza unei contributii foarte mici. Pe masura ce medicina a devenit tot mai scumpa, solutia e sa ai un pachet de baza realist care sa includa un numar de servicii limitatela care sa ai dreptul la orice ora din zi si din noapte in baza asigurarii publice minimale si apoi diferite praguri de asigurare suplimentara tot mai scumpe, publica sau privata, pana la cea care acopera absolut totul. Si desigur un sistem de deduceri din impozit pentru costul asigurarii.

    Este cineva dispus sa spuna lucrurile acestea in mod onest si deschis, sa explice si sa provoace oamenii la o alegere reala intre ce avem acum pe bani putini sau ce ar trebui si am vrea sa avem dar pe bani mai multi si cu mai multi contributori ??? .
    • +3 (3 voturi)    
      Modelul american - scapa cine are bani (Vineri, 29 ianuarie 2021, 17:49)

      galaxyranger [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Nu sunt de acord, mai ales ca nici nu s-au facut eforturi reale de a corecta managementul dezastruos din spitale existent de zeci de ani. Ai informatii ca toti banii sunt cheltuiti cu maxima eficienta?
      Ceea ce propui tu este, in mare, ca lucrurile sa se indrepte spre modelul american cu inegalitati din ce in ce mai mari - servicii medicale din ce in ce mai scumpe cu preturi dictate de interese private (lucrezi cumva la o companie de asigurari?). Iar daca ai bani si ai fost mai norocos in viata decat altii - traiesti, daca nu sau ai doar foarte putini, ghinion. Sistemul de sanatate este prin definitie sistem social iar accesul la sanatate nu ar trebui ingradit in functie de venitul fiecaruia.
    • +5 (5 voturi)    
      mda (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:01)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      "Mai ales ca principalii consumatori de servicii medicale sunt exact cei care nu mai platesc contributii in frunte cu pensionarii si beneficierii programelor nationale de sanatate."
      pensionarul au fost si el la la timpul lui contributor net la sistemul public de sanatate.

      ' Niciunde in lume nu se deconteaza aproape tot.." gresesti, eu traiesc undeva in lume-nu rusia, nu n.korea, nu emirate- unde se deconteaza tot ceea ce este legat de sanatate.
  • +6 (8 voturi)    
    mda (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:32)

    IonIonescuDeLaBrad [utilizator]

    Deci de la guvern, de acolo de unde trebuie pornita schimbarea, nu vine nimic. Clar, ramane tot asa.

    Functionarii fac ceea ce trebuie, aduna teancuri de hartii in dosare si le plimba intreb birouri. Deci problema nu e ca nu isi fac treaba, cica sunt prea multi care in loc sa aduca valoare doar construiesc tot aparatul asta birocratic care iti tot cere hartii peste hartii fara nici un rost.

    Abureli. Bine ca am plecat din tara sa nu ii mai vad.
    • +6 (6 voturi)    
      Aveți dreptate! (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:42)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui IonIonescuDeLaBrad

      Bugetofagii din instituții inutile s-au adăgat ca straturile geologice sub fiecare guvernare.Cei vechi
      au rămas ,la care s-au oploșit noii veniți ai coteriilor,aflate la putere.Așa se face că avem cel mai mare,neperformant și hoțoman,aparat bugetar din lume(raportat la numărul cetățenilor).Doar doi din zece au ceva de făcut.
      Nu demult mi-am vizitat un amic care *lucra* la o
      Agenție Guvernamentală,în birou cu el fiind vreo
      opt persoane.Niciunul nu lucra nimic,jucau divese
      chestii pe computer sau vizionau filme*speciale*.
      Salariile erau,în medie de 8000 de euro pe lună.
      Trai neneacă!
  • +11 (11 voturi)    
    Sistemul sanitar e plin de dinozauri (Vineri, 29 ianuarie 2021, 15:37)

    galeo [utilizator]

    Ce isi angajeaza rudele, pilele, cunoscutii si gestioneaza sistemul sanitar ca o feuda personala.
    Orice om integru ce intra in sistem este eliminat, e mult prea corect.
  • +10 (12 voturi)    
    Conducerea Romaniei (Vineri, 29 ianuarie 2021, 16:12)

    FortApache [utilizator]

    Numai de bancuri se preocupa.

    #coruptia ucide- am vazut si vedem in continuare.
    #fara turnatori, securisti si penali in functii publice- am vazut si vedem in continuare.
    #fara incompetenti in functii publice- am vazut si vedem.
    #fara nepotisme in fct. publice- idem.
    ETC...

    Deja se observa o singura asemanare : CONTINUAREA.

    #ocuparea posturilor cu EXAMEN, iar o gluma de talcioc rostita la o sezatoare.

    Ei spun bancuri la sezatoare si se presupune ca oamenii sa-i creada pe cuvant.
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 29 ianuarie 2021, 17:51)

    [anonim]

    • +4 (4 voturi)    
      cati ca Catu! (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:21)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui

      "...ai nostri ca brazii,.."
      Gresiti: "ca la Breaza", dac'ati prins epoca.
  • +7 (7 voturi)    
    da, sa plece acasa! (Vineri, 29 ianuarie 2021, 18:24)

    miculescu-rucar [utilizator]

    in frunte cu impostorul fiu de metalurgist si nepot de die!
    sau astepti sa-l numeasca la agentia medicamentului pe omul bigfarma, doctorul cel fara de pacienti.
    ps: imi aduc aminte cum in orele imediat urmatoare incendiului de la colectiv, respectivul doctor fara de pacienti dadea din pinteni si scotea spume la taste chemand lumea sa iasa in strada sa darame guvernul.
    acum tace malc ca scroafa-n papusoi si asteapta jumara!
    demisia sau demiterea!
    • +7 (7 voturi)    
      bigfarma (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:24)

      atc [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

      Stati linistit: urmeaza privatizarea sistemului medical si vom avea" o tara ca afara"!
      • +3 (7 voturi)    
        Mai bine (Vineri, 29 ianuarie 2021, 20:01)

        Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui atc

        In privat ca afara, decat la stat in Romania. Platesti luna luna, iar cand ajungi in spital tre sa cotizezi. Daca ai “norocul” sa ai o boala mai nasoala.. te ai “scos”. Vinzi casa si tot afara ajungi..
  • +3 (5 voturi)    
    Sigur (Vineri, 29 ianuarie 2021, 19:53)

    Costi888 [utilizator]

    Vor zbarnai functionarii publici dupa acest avertisment. Ar fi chiar comic, daca n ar fi de plans..
  • +1 (3 voturi)    
    Asa, si ce sa faca functionarii? (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 7:24)

    suk-yi [utilizator]

    S-a lansat moda asta de a da tot timpul vina pe cineva. Daca nu e PSD (ca nu mai e nici la TV), acuma is de vina ...functionarii. Asa, luati toti bulk, ca un fel de grup generic, care se ocupa de toate si nimic in special.
    Poate asa o sa va dati si voi seama cite stie guvernul Citzu - Mitzu despre functionarea acestei tari. Nu doar ca nu stie cu ce se ocupa diversii cetateni din sistem, mai grav e ca nu stie ce tre sa faca el, omul pur si simplu ignora faptul ca e la guvernare si are responsabilitati reale. Da fraiere, tu esti functionarul ala care tre sa iasa din birou si sa faca ... ceva. Nu responsabilul de la Urbanism de la Cuca Macaii, sau ala de la Anaf Prahova. Aia au treaba lor. Tu ti-ai facut-o pe a ta?
  • +1 (3 voturi)    
    Anul trecut (Sâmbătă, 30 ianuarie 2021, 8:44)

    Ibit [utilizator]

    Orban avea un ministru de finante , despre care Orlando Teodorovici spunea ca trage pe nas , ministru de finante care a spus ca educatia si sanatatea nu sunt prioritatile lui .
    Cine era oare acel ministru de finante care a fost si manipulator al cursului de schimb al monedei natioanle a Romaniei pe vremea cand lucra la ING BANK ?
    Intrebarea si mai importanta este : cine il sustine pe acest individ ? Care din servicii ?


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by