Vom călători în UE doar cu „pașaport de vaccinare”? Precedentul „Carnetului Galben”

de Gabriel Bejan     HotNews.ro
Vineri, 15 ianuarie 2021, 8:58 Actualitate | Esenţial


Pașaport pe care este menționată vaccinarea anti-COVID19
Foto: Profimedia Images
Crearea unui pașaport de vaccinare european ar putea fi unul dintre cele mai fierbinți subiecte de pe agenda liderilor UE, care sunt presați din toate direcțiile să ia o decizie în acest sens. Un asemenea certificat ar reprezenta însă un precedent cu efecte pe termen lung asupra circulației persoanelor în spațiul comunitar.

În timp ce campaniile de imunizare a populației avansează în țările UE, mai rapid sau mai încet (în general, mai încet decât în Israel, SUA sau Marea Britanie) o întrebare legitimă își face tot mai des loc pe agenda europeană: ce se va întâmpla după vaccinare?

Va trebui să așteptăm, nu se știe cât timp, pentru ca toate țările să atingă o imunitate de turmă acceptabilă sau vom începe să profităm treptat de avantajul faptului că unii oameni nu se mai îmbolnăvesc de COVID-19 și nici nu mai transmit virusul?

Iar una dintre cele mai importante discuții din acest punct de vedere se referă la călătoriile în spațiul intracomunitar, pe baza unui certificat care să ateste faptul că persoana respectivă a fost imunizată în fața COVID-19, așa-numitul „pașaport de vaccinare.”

Subiectul nu este deloc nou, dar a fost pus pe tapet zilele trecute de premierul Greciei Kyriakos Mitsotakis care, într-o scrisoare adresată președintei Comisiei Europene, a cerut crearea unui certificat de vaccinare valabil la nivelul Uniunii Europene pentru a ajuta la relansarea călătoriile transfrontaliere.

Deloc întâmplător, propunerea vine din partea premierului unei țări al cărui turism reprezintă o cincime din PIB. Dar la fel de bine ar fi putut veni și din partea unor asociații patronale din turism, restaurante, industria aviatică și așa mai departe. Sau chiar a unui cetățean obișnuit al UE.

Până la urmă, de ce ne vaccinăm?

Oamenii care se imunizează împotriva COVID speră, pe bună dreptate, că se vor putea întoarce la „privilegiile” dinaintea pandemiei: cum ar fi să călătorească, să meargă la restaurant, la evenimente sportive și culturale. Iar în același timp, statele membre, companiile, prestatorii de servicii în general, doresc din tot sufletul să-și reia activitățile din 2019. Măcar o parte din ele.

Întrebarea „ce facem după ce ne vaccinăm?” este însă mult mai complicată. Și, în mod evident, Comisia Europeană, care s-a trezit cu scrisoare premierului grec pe masă, nu poate să dea un răspuns tranșant. Cel puțin nu acum.

Chestionați de un jurnalist într-o conferință de presă pe marginea scrisorii premierului Greciei, purtătorii de cuvânt ai Comisiei Europene, Eric Mamer și Stefan de Keersmaecker, au explicat că problema va fi discutată la Consiliul European de săptămâna viitoare, împreună cu șefii de state și de guverne din UE:

„Nu suntem într-o fază în care să putem exprima puncte de vedere cu privire la acest subiect. Există multe, multe întrebări ridicate în contextul pandemie, printre care și „Ce vom face după ce oamenii vor fi vaccinați?” Toate acestea sunt supuse discuțiilor cu statele membre”.

De altfel, în legătură cu crearea unui așa-numit „pașaport de vaccinare” la nivel european, HotNews.ro a trimis de nouă zile un set de întrebări la Comisie, dar nu primit încă niciun răspuns.

Deocamdată, ce face Comisia Europeană în această privință este să lucreze la un sistem care să asigure interoperabilitatea între certificatele digitale de vaccinare. Cu alte cuvinte, dacă te-ai vaccinat în România să poată afla acest lucru și funcționarii din Belgia, de exemplu.

Sigur că un sistem unic, la nivel european, de evidență a persoanelor vaccinate nu poate fi decât util. Rămâne însă în continuare întrebarea: și la ce-mi folosește acest lucru dacă tot nu pot să călătoresc?

Țări și organizații care-și doresc un pașaport de vaccinare



„Carnetul galben” este recunoscut internațional și dovedește vaccinarea împotriva febrei galbene. FOTO: Alamy/ Profimedia


În acest moment, în afară de Grecia, există mai multe state, organizații, companii care doresc să promoveze o formă sau alta de pașaport de vaccinare.

Un exemplu ar fi Ungaria al cărui guvern spune ar putea solicita vizitatorilor să-și dovedească statutul de „cetățean vaccinat”, iar acest lucru s-ar putea face printr-o aplicație. "Nevoia cetățenilor de a oferi dovezi că au obținut protecție împotriva coronavirusului crește în întreaga lume", a spus un purtător de cuvânt al guvernului.

Pe de altă parte, Spania și-ar dori mai degrabă un sistem în care să fie înregistrați cei care au refuzat vaccinul, iar aceste date să fie împărtășite cu celelalte țări membre ale UE.

În Islanda se practică deja un sistem de „favorizare” a călătorilor care sunt imunizați față de COVID-19. Cei care merg în această țară nu mai sunt obligați să se testeze și să stea în carantină dacă prezintă un certificat din care să reiasă că au imunitate la boală, fie prin vaccinare, fie pentru că au fost bolnavi și au dobândit imunitate postinfecțioasă.

La rândul ei, Estonia a semnat un acord cu Organizația Mondială a Sănătății pentru a dezvolta un certificat digital de imunizare care să permită schimbul transfrontalier de date privind vaccinarea. În această săptămână, premierul estonian Jüri Ratas a declarat că a invitat și Finlanda să participe și la acest sistem.

Ar mai fi de menționat aici și un exemplu din afara blocului comunitar: Israelul, care conduce în topul țărilor cu cea mai rapidă creștere a ratei de vaccinare raportat la populație, a lansat o aplicație care ar permite persoanelor vaccinate să participe la evenimentele sportive, culturale sau să călătorească.

Printre promotorii unui pașaport de vaccinare ar mai trebui să menționăm actorii din industria aviatică, precum IATA (International Air Transport Association) care lucrează deja la „IATA Travel Pass” sau compania aeriană australiană Qantas, ai cărei oficiali au catalogat pașaportul de vaccinare drept „o necesitate”.

În fața argumentelor că s-ar crea discriminare între cetățeni, unii susținători invocă faptul că în acest moment există deja un pașaport de vaccinare recunoscut la nivel internațional. Este vorba despre așa-numitul „Carnet Galben”, cel care dovedește imunizarea împotriva febrei galbene (și a altor boli).

De altfel, în multe țări tropicale din America de Sud sau Africa nu poți intra dacă nu prezinți acest carnet la punctul de trece a frontierei. În Statele Unite există chiar o propunere ca vaccinarea anti-COVID19 să fie trecută în „Carnetul Galben”. Dacă tot există un pașaport de vaccinare recunoscut deja la nivel internațional de ce nu l-am folosi și pentru a dovedi vaccinarea anti-COVID-19?

Ca să călătorești în Europa însă nu ai nevoie de „Carnet Galben” așa că asocierea între vaccinul de febră galbenă și cel de COVID-19 rămâne una exotică pe aceste meleaguri.

Vaccinarea anti-COVID19 nu este una obligatorie nicăieri în lume (spre deosebire de vaccinarea împotriva febrei galbene). În UE, nici nu poate fi vorba despre așa ceva, chiar dacă ar exista, să zicem, unii lideri care și-ar dori acest lucru.

Să ne uităm, de pildă, la Markus Soder din Germania, văzut de unii ca un potențial succesor al Angelei Merkel. Acesta și-a exprimat recent dorința ca angajații publici care îngrijesc persoanele vârstnice să fie obligați să se vaccineze.

Deci atâta vreme cât oamenii nu sunt obligați să se vaccineze cum vei putea să le condiționezi călătoriile de acest statut? În plus, ce-ar mai însemna Uniunea Europeană fără libertatea deplină de mișcare a cetățenilor?

Una dintre cele mai ferme opoziții împotriva pașaportului de vaccinare vine din Franța, o țară unde, potrivit unor sondaje, doar 40% dintre cetățeni spun că intenționează să se vaccineze.

În același timp, există serioase semne de întrebare, în toată UE, referitoare la precedentul periculos pe care l-ar putea reprezenta o măsură în care cetățenii vaccinați să fie tratați diferențiat față de cetățenii nevaccinați.

„Crearea unui pașaport de vaccinare (imunitate) reprezintă o provocare de ordin administrativ, medical, juridic și politic”



Protest anti-lockdown în Londra. Unul dintre afișe se referă la pașapoartele de imunitate. FOTO: Alamy/ Profimedia

L-am întrebat pe Mihai Sebe, coordonatorul Serviciului de Studii Europene din cadrul Institutului European din România, care ar fi problemele pe care le-ar putea întâmpina introducerea unui pașaport de vaccinare în UE:

Ar fi legal în interiorul Uniunii Europene ca persoanele vaccinate din țările membre să poată călători, iar cele care nu au dobândit încă imunitate în fața COVID-19 să nu poată intra într-o altă țară UE?

Mihai Sebe: Orice posibilă restricție referitoare la libera circulație a persoanelor trebuie să țină seama, printre altele, de recomandările din documentul Covid-19 Orientări privind măsurile de gestionare a frontierelor în vederea protejării sănătății și a asigurării disponibilității mărfurilor și serviciilor esențiale 2020/C 86 I/01 care indică faptul că orice restricții ar trebui să fie: transparente, motivate în mod corespunzător, proporționale, relevante și specifice modurilor de transport și nediscriminatorii.

De asemenea trebuie ținut seama și de faptul că vaccinarea este voluntară și ne-obligatorie precum și de durata de timp necesară pentru implementarea pe scară largă a procesului de vaccinare.

Plecând de la cele de mai sus orice restricționare a dreptului la liberă circulație trebuie să fie atent analizată pentru a evita o încălcare a libertăților fundamentale.

Cum s-ar putea crea totuși un pașaport de vaccinare (imunitate) pentru cetățeni care să respecte totuși regulile UE? De exemplu, păstrarea stării de urgență sau de alertă în toate țările până când TOATE țările din UE dobândesc imunitate de turmă ar fi o soluție?

Crearea unui pașaport de vaccinare (imunitate) reprezintă o provocare de ordin administrativ, medical, juridic și politic. Orice pas în această direcție trebuie să fie atent discutat și nu poate fi adoptat decât în urma unui consens la nivel european.

Președintele Klaus Iohannis și-a exprimat recent rezervele personale cu privire la această idee subliniind „s-ar crea un cadru de discriminare care este, pur și simplu, inacceptabil.” Certificatul de vaccinare trebuie folosit doar pentru motive medicale, orice altă utilizare nefiind recomandată: „să folosim aceste certificate de vaccinare ca să împărțim populația Europei în două, cei care au fost deja vaccinați și cei care încă nu au fost vaccinați, nu mi se pare un lucru bun.”

Merită menționat faptul că la nivel european există o preocupare, de dinaintea pandemiei de COVID-19, de a realiza un „card comun de vaccinare pentru cetățenii UE, care să poată fi accesat cu ajutorul sistemelor electronice de informații și care să fie recunoscut pentru utilizare transfrontalieră” (COMUNICARE A COMISIEI CĂTRE PARLAMENTUL EUROPEAN, CONSILIU, COMITETUL ECONOMIC ȘI SOCIAL EUROPEAN ȘI COMITETUL REGIUNILOR Consolidarea cooperării în lupta împotriva bolilor care pot fi prevenite prin vaccinare, COM/2018/245 final).

Comisia Europeană, în strânsă cooperare cu statele membre, urmând să analizeze fezabilitatea creării acestui card comun de vaccinare. Totodată, principial, starea de alertă respectiv starea de urgență au fost adoptate la nivelul fiecărui stat membre în funcție de situația epidemiologică concretă la nivel național, corelarea lor la nivel comunitar necesitând încă odată o cooperare strânsă între toate statele membre.

Ce credeți că se va întâmpla: țările membre ale UE vor aștepta ca toate statele să dobândească imunitate de turmă și doar în acel moment vor ridica restricțiile de călătorie sau le vor ridica treptat, mai întâi pentru persoanele vaccinate și apoi pentru ceilalți?

Ridicarea restricțiilor de călătorie ar trebui făcută în baza unui consens european, respectându-se o serie de reguli comune, fundamentate științific și agreate politic. Orice fel de decizie în acest sens ar trebui să fie transparentă, publică și proporțională spre a evita perturbări ale circulației la nivel european și afectarea drepturilor și libertăților fundamentale.

Adoptarea unor măsuri unilaterale trebuie să nu ducă la agravarea situației medicale pe teritoriul național sau al celorlalte state membre.

Poate o companie aeriană de pe teritoriul UE să condiționeze urcarea în avion de prezentarea unui certificat de vaccinare?

Condiționarea urcării în avion de prezentarea unui certificat de vaccinare reprezintă o problemă complicată, care are atât valențe juridice cât și politice și medicale. Vaccinul anti COVID-19 nu este obligatoriu iar companiile aeriene trebuie să se asigure că standardele lor se supun atât legislației naționale cât și celei comunitare și internaționale.

Orice posibilă restricționare trebuie așadar să țină seama de cele menționate anterior și de necesitatea de a nu încălca drepturile și libertățile fundamentale ale cetățenilor, spre a evita discriminarea de orice fel. Accentul trebuie pus pe convingere și voluntariat și nu pe obligativitate și condiționări negative.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.















.*.


20635 vizualizari

  • +22 (54 voturi)    
    Mă, ia stai așa... (Vineri, 15 ianuarie 2021, 9:34)

    SiktirMukles [utilizator]

    Nu cumva asta ziceau conspiraționiștii la începutul pandemiei, că „ăștia” ne vor lăsa să circulăm numai cu pașaport de vaccinat? Hmm...
    • -10 (54 voturi)    
      Fiecare își apără populație de agresiune. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 11:58)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui SiktirMukles

      Circulația fără a fi vaccinat,poate fi considerată o acțiune criminală împotriva țării în care vrei să mergi.Are dreptul să-ți interzică,fiind un pericol public.
      • +11 (23 voturi)    
        Pai asa ar trebui sa interzica Prostia (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:19)

        Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        In primul rand, Certificat ca nu esti Prost ca sa circuli in UE!!!
      • +1 (3 voturi)    
        "...Actiune criminala???" (Vineri, 15 ianuarie 2021, 21:43)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Corect! Măsurile privind restrictionarea drepturilor celor nevaccinati sunt rezonabile. Dar, având în vedere faptul ca acesti "călători", potențial purtatori de virus chiar vaccinati, au fost și sunt principalii vectori ai raspandirii virusului transfrontalier, eu propun ca acestia sa plateasca o taxa de calatorie, iar banii sa se foloseasca in masurile de combatere a pandemiei. Suplimentar, toti oamenii care s-au imbolnavit de Covid-19, dar nu au calatorit, sa fie despagubiti cu cate 1000 euro pentru fiecare zi de spitalizare, iar dacă rămân cu sechele, sa primeasca toată viața o pensie medicala de 500 euro lunar. Familiile celor decedati din cauza Covid-19, fără sa fi călătorit în alta țara, sa primeasca un ajutor de 50.000 euro. Ce vina am eu, care nu am călătorit și nici nu am de gând sa călătoresc, de trebuie sa suport măsuri restrictive, discriminatorii și potențial vatamatoare? Văd ca tot hoții striga „hotiiiii”!
    • +12 (30 voturi)    
      pai (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:27)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui SiktirMukles

      eu unul radeam de aia ca de curcile bete.insa de la un timp am inceput sa ma cam scarpin in cap.
      ex cel mai la indemana e cenzurarea stirilor si punerea sub lupa a oricui care are alte opinii decat cele ''oficiale''.
      pasaportul asta este o cutie a pandorei,iar oile care behaie fericite,nu vad mai departe de iarba lor.
      iuropa a trecut prin multe cataclisme si a supravietuit
      acum insa,viitorul arata rau.
      cam naspa
      • -6 (26 voturi)    
        Ioropa are experienta cu galbenul (ecusoanele) (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:58)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Point

        Ioropa are experienta cu galbenul (ecusoanele). N-a trecut 100 de ani de la ultima impartire a cetatenilor, <<fara si cu ecusoane galbene>>.
        Ghici ce: istoria nu ne invata nimic...e singura lectie constanta a istoriei. Asemanarile care exista sunt (desigur, hahaha(!) pur si simplu intamplatoare:
        - Ioropa era condusa tot de teutoni (deoasebirea e ca teutonul sef de atunci avea mustata)
        - Impunerea ecusonului galben se facea (tot(!) pentru o "cauza mareata": salvgardarea rasei teutonice, n'asa?

        Mai am vreo 20 de asemanari cu timpurile alea, dar postarea devine prea lunga.
        • -7 (15 voturi)    
          N-au trecut 100 de ani... (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:57)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          N-au trecut 100 de ani...(bineinteles!!!)
          ...
          - Romanika avea tot conducator neamt
          - Jermanika "pupa" Romanika si o vindea Rusilor (Molotov-Ribbentrop) (acum, conducte, etc)
          - Romanika latra (cel mai intens din Ioropa), cu sau fara cauza, impotriva rusilor, ceea ce a dus la duritatea interventiei rusesti.
          - Pe plan intern, Romanika a pus Politia Politica deasupra Parlamentului si Cenzura a devenit obligatorie...tot in numele luptei pentru nu stiu ce cauza, impotriva nu stiu carei alte cauze (nu vreau sa zic "pentru nazism" impotriva "bolsevismului"; ambele sunt la fel de rele.)
          ...
          • +4 (8 voturi)    
            Tot cu mizerii? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 20:14)

            Sofis [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Romania, nu Romanika a fost vazuta de rusi cu mult inainte de 1939 drept locul lor de joaca. Ei nu au acceptat unirea cu Basarabia prin acelasi Molotov.

            Asa ca nu ne scoate pe noi aia raii in relatia cu un sistem si stat criminal de 100 de ani si sa te mai dai drept roman sau formator de opinie.

            PS Sub regi germani Romania a devenit stat, a devenit Romania Mare, asa ca lasa-ne. Atentie, sustinerea regimului comunist criminal se pedepsete conform legii. La fel si propagarea de retorica mincinoasa.
            • -1 (3 voturi)    
              Mai incetinelule, (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 14:37)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

              Despre ecusoane galbene vorbim, in contextul "certificatelor" (galbene) de imunizare.

              N-ai inteles? E greu cu textele lungi? Smecheria e sa citesti mai mult decat latri, nu invers!!!
          • +3 (11 voturi)    
            In plus (Vineri, 15 ianuarie 2021, 20:21)

            Sofis [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Nu Germania ne-a dat rusilor, rusii au avut tot timpul dorinta de a se intinde pana la Mediterana, atat in primul razboi mondial cat si in al doilea. Rusii au semnat cu nemtii in ideea ca Germania, Franta si Anglia vor deveni ruine si apoi vor navali pana in Portugalia. Au semnat cu rusii primind tarile baltice, jumatate din Polonia, Basarabia, Herta, Bucovina, Bugeac-ul din Romania.

            Si e o vorba adevarata: germanii iti luau laptele si se reintorceau. Rusii iti luau vaca si reintorceau.

            Romania "latra" (catzea o fi cine ti-o dat tie viata, nu tara mea) la fel de puternic ca toate statele care se simt vulnerabile in fata expansiunii rusesti si nestalinismului, ambele evidente pe toate granitele (cu exceptia Mongoliei). Cea mai mare tara din lume nu se intelege cu niciun vecin.

            La cel cu mustata te referi la probabil si la Stalin, cel atat de ridicat in slavi de criminalul Putin, nu?

            POSTUL TAU ESTE O MIZERIE FATA DE ISTORIE SI FATA DE ROMANI.
            • -1 (3 voturi)    
              Citeste, citeste ca nu doare! (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 14:36)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui Sofis

              Nu pari prea destupat si de aceea o sa am mai multa rabdare cu tine. Iti explic pe bucati, ca la ...(ca la destepti, desigur).

              Una-i una si alta-i alta. Pana aici ai inteles? Intreb, ca pari un pic dezorientat.

              Bre, rusii E (!!) rai (si tot ce mai simte neruronasul tau mititel si inflamat)...dar...

              ...tratatul ala prin care eram vanduti rusilor se numeste RIBBENTROP-Molotov ...iar vanzatorul, cel care ne vindea, era chiar "aliatul" teuton, Jermanika...oricat ai latra invers matale...E fapt istoric.

              Tot un fapt istoric e ca Jermanika a initiat cel de-al doilea razboi mondial si ca-i punea pe evrei sa poarte ecusoane galbene...si ca-i cam extermina pe aceiasi evrei...oricat incerci sa-i aperi pe teutoni si faptele lor impotriva evreilor. (de aici, pornisem)...
          • 0 (0 voturi)    
            ce (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 10:37)

            vizirul [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            ce bazaconii poti livra!!
        • -1 (1 vot)    
          faci (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 10:36)

          vizirul [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          faci asocieri inadmisibile!!!!!!!!!!
      • -1 (3 voturi)    
        a supravietuit cam cu 70% din populatie (Vineri, 15 ianuarie 2021, 21:52)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Point

        Si dupa ciume, si dupa razboiul de 30 d eani si dupa ww1 si dupa ww2.
        Te bagi la un experiment? ce zici tragi lozul castigator/ esti in aia 70%?
      • +3 (3 voturi)    
        Ma bucur ca se naste o alta politica,.. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 22:49)

        Vigilentanonstop [utilizator] i-a raspuns lui Point

        cu totul aparte cu acesta ocazie!
        Si daca se poate sa fim despartiti ca si lumi diferite!!!
        Ce i ce vor sa fie ce nu sunt, sa traiasca in lumea lor dar cei normali trebuie neaparat sa aibe o planeta a lor ca aici nu au nici un viitor sub atacurile merxiste!!!!
  • -23 (65 voturi)    
    Este la limita cretinismului. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 9:38)

    Marionette [utilizator]

    Adica tii populatia sanatoasa la cap captiva pentru ca niste cretini nu vor sa se vaccineze.
    • +15 (27 voturi)    
      Pai cine zice ca e bine ce fac? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 10:25)

      Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      Cine zice ca e bine sa se tina populatia captiva? Eu nu.
      • -9 (41 voturi)    
        Exact! (Vineri, 15 ianuarie 2021, 12:06)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

        De aceea fara nici o restriste: PASAPOARTE MEDICALE. Ai vaccin facut treci la granita si te duci la plaja. N-ai vaccin facut? faci test de 500 lei la venire, stai si 14 zile in izolare si la fel la intoarcere.
        • +14 (34 voturi)    
          gresesti (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:00)

          rmos [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          un vaccinat poate sa fie contagios, intelegi asta? permitand DOAR accesul persoanelor vaccinate nu rezolvi absolut nimic. intreaba si tu un medic inainte de a sustine idei trasnite
          • -10 (30 voturi)    
            Nu-i nimic. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:07)

            Marionette [utilizator] i-a raspuns lui rmos

            Daca se constata ca se umple lumea de covid cu cei vaccinati atunci se revizuieste legea,. Momentan eu as zice ca nu se umple.
            • +12 (26 voturi)    
              argumente daca poti .. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:00)

              rmos [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

              omule, ti-ai pierdut orice urma de luciditate? te-ai uitat tu in globul tau de cristal si ai vazut asta? pandemia asta o sa treaca asa cum trec toate pandemiile, in ~2 ani, cu sau fara vaccin. scopul principal al vaccinului e sa reduca numarul deceselor. cel putin al acestui tip de vaccin, injectabil. teoretic ar trebui sa diminueze si perioada in care esti contagios dar trebuie demonstat practic acest lucru. dar nu se asteapta nimeni ca o persoana vaccinata infectata sa nu mai fie contagioasa, din motive medicale pe care se pare ca nu ai capacitatea sa le intelegi.
              asa ca te rog sa-mi dai un singur argument valid in favoarea acestui certificat de vaccinare. unul singur daca poti!
              • +2 (18 voturi)    
                Lasa-l ca omu e cu capu (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:22)

                Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                De un an de zile macane aiurea, un fel de papagal al lui aRahat, Tartaru si cepeleagul ala de am uitat cum ii spune!
              • 0 (14 voturi)    
                2 ani (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:44)

                MAGArusul [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                Daca nu sunt restrictii de circulatie si lumea ia contact cu boala. Impunand restrictii insa perioada e mai lunga - suedezii stiu de ce.
              • -3 (11 voturi)    
                Argumente la ce? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:26)

                Marionette [utilizator] i-a raspuns lui rmos

                O persoană vaccinata fie nu va răspândi boala, fie o va răspândi un numar foarte redus de zile comparativ cu o persoana nevaccinata. Chiar o persoana sanatoasa care a avut boala nesimptomatic va avea imunitate redusa comparabil cu cea data de vaccin.
                Da aceea, daca ai fi rezonabil, ai fi de acord cu mine ca 15 milioane de vaccinati in Grecia sunt mult mai putin periculosi pentru sănătatea Greciei comparativ cu 15 milioane de vaccinati si 15 milioane de nevaccinati. O tot tii langa cu cunoștințele tale medicale si ce grozav esti tu si cat de putin inteleg altii medicina, dar ajungi la concluzii proaste. Sa stii ca medicina nu e doar toceala. Uneori trebuie sa si gandesti.
                • +2 (4 voturi)    
                  ce am intrebat eu si ce ai raspuns tu (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 10:09)

                  rmos [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

                  deci, esti de acord ca o persoana vaccinata poate sa te imbolnaveasca. atunci e total useless sa interzici accesul unei persoane nevaccinate. si ce faci, interzici accesul pe plaja la copii, la gravide, la cei care nu au voie sa faca vaccinul? omule .... ai mare grija, ce vrei tu nu prea are legatura cu lumea civilizata. iti sugerez sa te muti in alta parte a globului.
                  plus ca gresesti iar, imi spui mie sa-mi folosesc capul dar tu tragi concluzii (total gresite evident) pe un domeniu pe care nu-l intelegi :)))) .
                  mai citeste putin despre asta "Chiar o persoana sanatoasa care a avut boala nesimptomatic va avea imunitate redusa comparabil cu cea data de vaccin." :)))
        • +1 (19 voturi)    
          Nu merg la plaja (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:43)

          Atoatestiutorul [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          Chiar nu ma intereseaza sa merg la plaja la grecotei sau italieni. Deci stai linistit, nu ii umplu pe ei de molima.
    • +6 (18 voturi)    
      Ba baete ba, daca eu is sanatos tun (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:20)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

      si nici nu-s in nicio categorie de risk, de ce sa ma vaccinez???
      • -5 (17 voturi)    
        Ca sa calatoresti baete smeker! (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:02)

        Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Cu skoala vetzii! Ca asa-ti zice granicerul. Si ala o sa zica asa ca asa o sa adopte UE legea si tu nu poti decat sa te sinucizi daca nu-ti convine. ( Mie mi ar conveni sa o faci)
        • +1 (7 voturi)    
          Deci doar ca zice graniceru' UE (Vineri, 15 ianuarie 2021, 18:44)

          Flav_ [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

          Stai linistit ca toti "smekerii" o sa fie " vaccinati" si cu pasaport, daca asa "trebuie". Poate crapi de ciuda!
      • +1 (7 voturi)    
        Cum dovedești? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:23)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Că ești sănătos tun?
        • +1 (5 voturi)    
          are pasaport de "sanatos tun" (Vineri, 15 ianuarie 2021, 22:04)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Astia au pasapoarte speciale!
        • +2 (4 voturi)    
          Dar de cand tre sa dovedesti (Vineri, 15 ianuarie 2021, 23:40)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Ca esti sanatos tun? Daca ai trecut prin Covid cu Brio se pune? Adica eu deja am tot ce-mi trebuie, is loaded pe cale naturala....de ce as vrea sa imi bag in vena ceva de la care au murit oameni, atata vreme cat eu nu am murit, ba din contra, de la Guvid?
          • +1 (1 vot)    
            Dacă nu știi,de ce vorbești? (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 8:29)

            asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

            Nu se bagă vaccinul în venă.
      • +2 (6 voturi)    
        test negativ la plecare si carantina la sosire (Vineri, 15 ianuarie 2021, 18:18)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        te razgandesti rapid sa faci 5 city-breakuri pe an
        • +1 (3 voturi)    
          Thanks pt griji but Not (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 2:44)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Prin natura meseriei am vazut deja cam toata lumea, de la Ciad pana in Las Vegas. traiesc undeva intre munti, nici nu prea am contact cu lumea exterioara prea des. Deci nu ma afecteaza si nici nu afectez pe altii si daca vii tu dupa mine sa ma vaccinezi te alung cu pusca!!!
      • -2 (6 voturi)    
        vezi ca si Stanoevici era sanatos tun (Vineri, 15 ianuarie 2021, 21:59)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Parzivall

        Si sunt si destui si sub 50 de ani care au luat Covrigu' si s-au dus la cele sfinte.
        Chestia cu sanatos tun pentru multi inseamna ca daca nu vad doctorul 5-10 ani la rand. Da, si eu iau o aspirina odata pe an. Dar o sa fac vaccinul. Fiindca chiar mi-e frica de rahatul asta parsiv. Nu vreau sa mor ca un prost mandru si autodidact.
        • +2 (4 voturi)    
          Yep I know, am luat si eu and what??? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 23:42)

          Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Ceea ce nu intelegeti voi si ce intreb eu, daca nu am nevoie de ca sa ma vaccinez???? Ca tu daca te-ai vaccinat n-ai treaba cu mine, nu te mai temi de Moarte, nu?
  • +19 (59 voturi)    
    Bizar (Vineri, 15 ianuarie 2021, 9:42)

    Mazeta [utilizator]

    „unii oameni nu se mai îmbolnăvesc de COVID-19 și nici nu mai transmit virusul”

    De fapt, vaccinații se îmbolnăvesc de COVID-19 și pot transmite virusul, eact ca nevaccinații. Asta lasă să se înțeleagă înșiși producătorii de vaccinuri.

    Ciudat este că aceiași oameni care aduceau în UE, peste granițe, milioane de refugiați fără nici un act cer acum, pentru cetățenii UE, restricții, pașapoarte și granițe.
    • +11 (27 voturi)    
      Nu e ciudat (Vineri, 15 ianuarie 2021, 10:49)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      E woke si newspeak.
    • +4 (22 voturi)    
      este doar teoretic riscul (Vineri, 15 ianuarie 2021, 12:41)

      ion.daniel [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      in general virusul se poate reproduce doar in caile aeriene superioare(gen nas), dar cantitatea produsa este extrem de mica si e foarte putin probabil sa se transmita odata ce te-ai vaccinat si te-ai imunizat.
      Daca faci parte din cei 5 % care nu capata imunitate, atunci e probabil sa te infectezi si sa transmiti virusul dar pana acum nu a fost documentat nici un caz de genul asta
      • +2 (12 voturi)    
        ar fi bine sa te mai documentezi (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:02)

        rmos [utilizator] i-a raspuns lui ion.daniel

        tu intelegi cum functioneaza protectia imunitara sistemica si cea mucosala? ma indoiesc, avand in vedere ce afirmi ....
  • +13 (29 voturi)    
    si cand mai apare vro mutatie (Vineri, 15 ianuarie 2021, 10:16)

    nub [utilizator]

    mai bagam inca 3-4..10 vacinuri sa fim up-to-date !?!
    • -13 (35 voturi)    
      Pui întrebări prostești. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 11:59)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui nub

      Dacă ai învăța carte,ai avea bun simț,ai ști.
      • +5 (17 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:01)

        [anonim] i-a raspuns lui asavreau

        • -3 (19 voturi)    
          De ce e logica? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:13)

          Marionette [utilizator] i-a raspuns lui

          Au mai aparut dupa vaccin tulpinile UK si Africa de Sud si s-a constatat ca vaccinul le previne si pe acestea.
          In momentul cand conformatia tepului va fi fundamental diferita si vaccinul nu va merge pe acea tulpina apare alta problema pentru virus : nu va mai fi compatibil cu ACE2, deci practic va fi doar un alt inofensiv coronavirus.
          In cel mai rau caz in care muteaza este ucigas si neinhibat de vaccin, tehnologia mRNA permite ca intr-o luna sa faca vaccin si pentru tulpina mutanta.
          • +5 (15 voturi)    
            wow, ce de aberatii (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:20)

            rmos [utilizator] i-a raspuns lui Marionette

            "In momentul cand conformatia tepului va fi fundamental diferita si vaccinul nu va merge pe acea tulpina apare alta problema pentru virus : nu va mai fi compatibil cu ACE2, deci practic va fi doar un alt inofensiv coronavirus" am ras cu lacrimi 5 minute :))))))). pe bune acum, mai omule, tu realizezi ca nu toti cei care citesc acest site sunt paraleli cu medicina, ca tine?!
            tulpina din SA e problematica deja pentru vaccin, vezi ca sunt deja destule publicatii pe acesta tema. poate reusesti sa goagalesti si tu putin. vaccinul va induce selectie evolutiva generata de vaccin, atunci cand o mare parte din populatie va fi vaccinata (mai sunt si alte situatii, raspuns imunitar slab la vaccin, etc.). nu ne asteptam totusi sa apara anul acesta (cel putin pana in vara/toamna), mutatii care sa reduca extrem de mult eficienta vaccinurilor existente.
            • -9 (9 voturi)    
              Ai vrut sa zici ceva? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:06)

              Marionette [utilizator] i-a raspuns lui rmos

              In afara de faptul ca esti foarte destept?
        • 0 (4 voturi)    
          Vaccinul acționează și la mutații. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:27)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui

          Cel puțin la cele apărute până acum.În rest,să sperăm că nu vor mai fi noi viruși prtea curând,cu toate cu unii profeți spun că vor fi.Vom vedea.Situația este complicată și vor fi nemulțumiri,dar cei care hotărăsc nu suntem noi,care nici nu suntem de specialitate.
  • +7 (25 voturi)    
    Fetisizarea vaccinarii (Vineri, 15 ianuarie 2021, 10:20)

    Gigi Kent [utilizator]

    "crearea unui certificat de vaccinare valabil la nivelul Uniunii Europene pentru a ajuta la relansarea călătoriile transfrontaliere."

    Chiar ma gandesc ca tot omul afectat economic de pandemie, tot somerul, tot proprietarul de mica afacere ramas pe drumuri etc. va veni acum si va zice "ma am pasaport de vaccinare, ce fac intai? uite ma duc in excursie frate ca alta grija nu am".

    Vad cumva ca vaccinarea a ajuns un scop in sine. Ba baieti (si fete). Scopul vaccinarii e scaderea numarului de internari la ATI si al deceselor zilnice. Cand acestea scad substantial inseamna ca vaccinarea a reusit. Pana nu scad mai trebuie vaccinat (cu tinta clara cei vulnerabili). Daca nu scad avem o mare problema.
    • 0 (4 voturi)    
      anumiti someri sunt tocmai aia din HoReCa (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:49)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      iar unele tari depind economic puternic de turism : Macau - 72%, Maldive - 66%, Seychelles- 65%, Islanda - 35%, Croatia - 25%, Grecia, Portugalia - 20%, Italia - 13%.
      https://knoema.com/atlas/topics/Tourism/Travel-and-Tourism-Total-Contribution-to-GDP/Contribution-of-travel-and-tourism-to-GDP-percent-of-GDP
    • +2 (6 voturi)    
      Aberezi (Vineri, 15 ianuarie 2021, 18:26)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      Scaderea cazurilor pe vaccinare e doar o pacaleala, inca nu s-a intamplat in Israel cu 25% vaccinare (70% in zona de 60+) si lockdown. Problema e ca daca se relaxeaza sau dispare lockdown o ia de la inceput exploziv.
  • +9 (39 voturi)    
    Am inteles, sa traiti... (Vineri, 15 ianuarie 2021, 10:33)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Ma va durea la basca de tara care cere carnetul la control. O sa aleg Maldive sau Tailanda sau Egipt si nu au decat sa stea grecoteii sau italienii sau austirecii la granita sa ma astepte sa le arat wallet-ul. O sa-l scot din spate. Hahaha...o sa-i vad cand le scade turismul cu 50% cum or sa schimbe pretentiile.
    Am mai spus-o: o sa infloreasca o piata neagra a "vaccinarilor" nemaipomenit. Doctorul fetitei mele e declarat "precaut" vis a vis de ACEST vaccin. E german tipul si chiar in gluma/serios i-am zis daca ma "vaccineaza" trecand cu acul prin piele...in afara. Tot el m-a vaccinat si anti-gripal anul asta. Omul radea dar mi-a dat de inteles ca o va face "la cerere". Asa ca o sa am si ceva in carnet. La o adica multi vor avea carnetelul-ul plin cu "certificari". Ce-or sa se mai dea cu fundul de pamant cei din clubul nemuritorilor ca nu le merge scamatoria.
    • -5 (11 voturi)    
      2 inconstienti (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:52)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

      Te vaccinezi de gripa care are in Romania anual 50-100 morti majoritatea cu un picior in groapa fata de o pandemie care a omorat deja vreo 15 mii - unii fara sa se stie bolnavi de ceva.
  • +14 (28 voturi)    
    Mai vedem (Vineri, 15 ianuarie 2021, 10:36)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    Cica: "Condiționarea urcării în avion de prezentarea unui certificat de vaccinare reprezintă o problemă complicată, care are atât valențe juridice cât și politice și medicale."
    N-ati mentionat si "valente financiare". Acolo o sa vedem competitia si bataia pe clienti "nevaccinati". Vedem in final cine castiga.
    Apropo, in Tailanda, Indonezia se faceau pasapoarte si ecusoane false pentru orice. Erau chiar si reale. De ce nu s-ar face si carnete de vaccinari daca au devenit atat de indispensabile?
    • +1 (9 voturi)    
      Ar fi interesant ca tarile care inchid ochii (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:23)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Atoatestiutorul

      or sa aiba un avantaj economic fata de cele care stau acasa.
  • +11 (21 voturi)    
    O problema simpla, astept raspunsuri (Vineri, 15 ianuarie 2021, 10:37)

    RDU2 [utilizator]

    Ce faci cu copiii sub 16 ani care azi nu se pot vaccina cu niciunul din vaccinurile disponibile in UE? Lasam la o parte discutia ca vrei sau nu vrei sa te vaccinezi. Hai sa tratam problema celor care NU POT sa se vaccineze.
    Ii lasi sau nu sa calatoreasca?
    1. Nu ii lasi: ce se va intampla cu turismul, cati o sa merga la vara in Grecia la mare, cati o sa foloseasca avioanele in scop turistic (dau doar aceste exemple pt ca aici sunt cele mai vehemente cereri de implementare a acestui pasaport)? Putini, mare parte din turistii din Grecia sunt familii cu copii din afara tarii, o buna bucata a business-ului companiilor aeriene il reprezinta turistii cu copii. O sa fasaie repede initiativa lor daca nu vor avea clienti/turisti.
    2. Ii lasi: deci esti dispus sa accepti persoane cu risc de imbolnavire si transmitere a bolii in avion, la tine in tara etc. Ca doar stim ca si copiii se pot imbolnavi (chiar grav), pot transmite la fel ca si adultii cateodata etc. In cazul asta, decizia de a lasa adultii doar vaccinati va fi usor de atacat in instanta, la Curtea Europeana a Drepturilor Omului pe motiv de discriminare: ori impui restrictia tuturor pe motiv ca vrei 0% risc de imbolnavire, ori nimanui.

    Eu vad lucrurile asa: pana nu se termina pandemia nu se vor ridica multe restrictii, inclusiv de calatorie. Pentru ca economia nu mai suporta mult frana de mana trasa, probabil ca in continuare va fi permisa calatoria in alte tari / cu avionul cu obligativitatea prezentarii unui test PCR negativ, ca si pana acum (a functionat bine in vara 2020, salvand o parte din turism). La asta probabil se va adauga ca si substitut (dar nu obligatoriu) ori dovada ca te-ai vaccinat (ATENTIE: cu a 2-a doza, cu cel putin 2 saptamani mai devreme etc, altfel e inutil pentru ca nu esti 100% imunizat) SAU dovada ca ai anticorpi (gen ai facut boala acum x luni). Asa vei avea mai multe variante de a calatori.
    In orice caz nu vad cum s-ar putea impune obligatoriu vaccinul pt calatorie!
    • -16 (26 voturi)    
      Dacă rămâi pe gânduri,vei afla. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 12:02)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

      Unii sunt mai înceți în gândire.Totuși gândesc și trebuie avut răbdare.Sunt convins că vei găsi un răspuns care să te satisfacă.
      • +6 (16 voturi)    
        Nu inteleg comentariul (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:23)

        RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        Si nici satira. Care e rostul raspunsului tau? Poti clarifica te rog?
        • +5 (7 voturi)    
          stai linistit (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:47)

          Alin Delin [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

          Te-a atacat de dragul atacului facand pe filosoful. Atat si nimic maimult.
        • -2 (4 voturi)    
          Am crezut că gândești. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 19:19)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

          Dar nu.Ataci.De ce ?Credeam că știi ceva,dar nu erai hotărât.De fapt te superi,dar nu știi pe cine și lovești unde nimerești.Nu câștigi nimic.dar ești mulțumit.
          • 0 (0 voturi)    
            Tot nu inteleg (Luni, 18 ianuarie 2021, 11:31)

            RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

            Scuze :(
    • -4 (6 voturi)    
      Vaccin = responsabilitate (Vineri, 15 ianuarie 2021, 19:06)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

      Vaccinarea e un act de responsabilitate si de generozitate, nu unul de egoism.
      Prin vaccin te salvezi pe tine, dar asumandu-ti niste riscuri minime ale efectelor secundare ajuti la salvarea celor neimunizati.
      Circuitul de transmitere e mult mai dificil daca sunt multi vaccinati si asa se obtine imunitatea de turma.
  • +7 (25 voturi)    
    Atunci... (Vineri, 15 ianuarie 2021, 10:50)

    ac [utilizator]

    ... de ce mai sintem in UE? Parca era libera circulatie.
    • -12 (26 voturi)    
      dar stai (Vineri, 15 ianuarie 2021, 11:03)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui ac

      ".. de ce mai sintem in UE?"

      ---------------------------
      Pai de cand e Rusia in UE sau Europa? Ce treaba aveti voi cu libera circulatie???
      • +3 (7 voturi)    
        Ce Rusia (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:45)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

        Ce tot spui acolo? Nu exista in tot articolul nici macar o singura data cuvintul Rusia. Esti pe linga.
    • -17 (35 voturi)    
      Pentru ca pandemie, pentru ca (Vineri, 15 ianuarie 2021, 11:31)

      Brezan [utilizator] i-a raspuns lui ac

      Mortalitate ridicata si economie blocata!
      Voi cititi numai drepturile, obligatiile nu le luati la pachet?
      • +5 (15 voturi)    
        Graba strică treaba. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 12:04)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

        Te-ai grăbit să dai replică și a ieșit o aiureală.De aia ai numai minusuri.
      • +6 (14 voturi)    
        Bine domle (Vineri, 15 ianuarie 2021, 12:34)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

        Scrie asta in tratatul de aderare?
      • +2 (8 voturi)    
        Care obligatie? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:46)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui Brezan

        Scrie undeva in lege ca sint obligat sa ma vaccinez? Du-te nene pe twitter pe BLM si abereaza.
    • -9 (17 voturi)    
      mda (Vineri, 15 ianuarie 2021, 11:50)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui ac

      stai acasa... e mai bine fara tine prin lume :DDDDDD

      ne faci de rusine :DDDD
      • +6 (18 voturi)    
        Raspuns de demn millenial (Vineri, 15 ianuarie 2021, 12:36)

        ac [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        Stai tu acasa. Ai ceva de comentat la obiect, zi, altfel, du-te domnule intreaba ta.
  • +15 (21 voturi)    
    atunci dati adeverinta si la fostii bolnavi (Vineri, 15 ianuarie 2021, 11:47)

    Francisc 1 [utilizator]

    nu asa e corect ? si ei sunt imunizati chiar daca nu prin vaccin!
  • +16 (30 voturi)    
    De ce pasaport de vaccinare? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 12:00)

    mmagic [utilizator]

    Din cate am inteles vaccinul de la Phitzer si Moderna este mai mult pentru protectia ta ca persoana, nu pentru protectia celorlalti indivizi pentru ca tot te poti imbolnavi si transmite boala.

    Hai sa luam cateva intrebari simple cu raspunsurile din presa actuala:

    Te poti inbolanvi de COVID19?
    Vaccinat - DA
    Nevaccinat - DA

    Poti transmite boala COVID19?
    Vaccinat - DA
    Nevaccinat - DA

    Risti sa mori de COVID19?
    Vaccinat - NU
    Nevaccinat - DA

    Risti sa ai simptome grave de COVID19?
    Vaccinat - NU
    Nevaccinat - DA

    In condiitile astea ifi faci vaccinul doar pentru propriul tau confort si sanatate psihica ca pe ceilalti nu ii ajuti cu nimic, nici macar nu ajuti la crearea imunitatii de turma.
    Deci ce rost mai are sa mai ai Carnet European de vaccinat COVID?
    Doar ca sa te dai mare?!
    Doar ca sa nu iti plateasca tara in care te-ai dus cheltuielile de spitalizare in caz ca esti aproape sa iti dai duhul la ei ?
    Iti vei face oricum vaccinul pentru linistea TA si BASTA.

    Pana la noi informatii in legatura cu vaccinurile asta consider eu ca e solutia optima, fara carnet de vaccinat.
    • +4 (20 voturi)    
      vezi ca ai inteles gresit (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:04)

      rmos [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      nu stiu ce ai citit tu dar ai inteleg gresit. vezi ca in testele de grad 3 de la pfizer si moderna au murit si pacienti vaccinati. tot ce difera este numarul. dar riscul ramane. asa ca ti-am corectat eu:
      Risti sa mori de COVID19?
      Vaccinat - DA
      Nevaccinat - DA

      Risti sa ai simptome grave de COVID19?
      Vaccinat - DA
      Nevaccinat - DA
    • 0 (14 voturi)    
      Certificatul de vaccin (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:12)

      moto33 [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      e o forma de identificare rapida, care conditioneaza accesul la libertate de circulatie si la alte facilitati. Efectiv daca vrei libertate maxima in UE, trebuie sa ai certificatul respectiv.

      Vaccinul e la misto, doar ca sa-ti impuna certificatul lu peste.

      Nu are treaba cu sanatatea ta.
      • -4 (8 voturi)    
        Certificat vs Pasaport (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:47)

        VictorS [utilizator] i-a raspuns lui moto33

        Oricum trebuie sa am act de identitate (pasaport sau carte de identitate)

        Problema in UE daca vor fi sau nu puncte de control.
        Ca roman in Romania nu ai ce comenta, oricum ai puncte de control la iesirea din tara.

        Ce aduce nou acest certificat medical, daca nu sa ateste daca esti vaccinat sau nu?

        Tot aud ca pandemia e falsa si doar vor sa creasca gradul de control al populatiei (economic si nu numai).

        Eu nu cred asta deloc - nu are sens.
        Eram deja controlati economic si prin technologie, inainte de pandemie.

        Exemplul este autogolul numit Brexit - in numele asa zisei suveranitati, si a unei false anti-globalizari, UK are acum, probabil, cel mai incompetent si corupt guvern din ultima suta si de ani.

        Cea mai buna demonstratie de manipulare.
        Emotie multa, logica ioc.

        Vrem schimbare, dar ce punem in loc nu e important?
        Ne enervam si votam Aur, dar cu ce pret?
        • 0 (4 voturi)    
          te contrazic putin cu Brexit-ul (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:56)

          Scarface1000 [utilizator] i-a raspuns lui VictorS

          UK era NET CONTRIBUTOR la UE cu peste 9 miliarde lire/anual...

          Nu aveau deloc control asupra granitelor si imigratiei acuma au in totalitate si ca un exemplu iti dau ca zilele trecute a aterizat un avion cu 30 de puscarias Romani pe care UK i-a expulzat lucru pe care nu il puteau face inainte de Brexit!

          Plus ca nu se mai supun curtii europene de justitie plus ca acuma au suveranitate 100% asupra tarii lor, inainte de Brexit aveau vreo 50% cum avem noi restul dealtfel...

          Vor mai iesii tari Vestice din UE in 5-10 ani cand vor vedea ca UK prospera inafara UE si isi fac curatenie in tara , adica trimit toti tiganii,hotii,cersetorii pachet in tarile de origine lucru pe care inainte nu aveau voie sa-l faca!
          • +1 (5 voturi)    
            numarul de emigranti a ramas acelasi (Vineri, 15 ianuarie 2021, 18:45)

            VictorS [utilizator] i-a raspuns lui Scarface1000

            doar ca acum 80% sunt din india si pakistan.

            daca vrei exsita statistici oficiela.

            In restul nu e niic o data clara, o sa o sa...

            Cat despre EU si curtea europeana de justitie, dupa ce am fost prin asia si America Centrala am realizat ce avem kin Europa.

            Daca vrem sa reformam aceste institiutii, ce punem in loc?
            Nu am auzit nimic concret.
    • 0 (6 voturi)    
      Scopul carnetului este vaccinarea (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:25)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Face parte din campanie. Nu este clar din presa, ca de ce ar fi, dar lumea nu vrea vaccinu.
  • +10 (20 voturi)    
    "nu mai transmit virusul"? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 12:22)

    srpc [utilizator]

    s-a schimbat de ieri pana azi teoria care zice, oficial, ca vaccinatii pot fi contagiosi ca inainte de vaccin, doar ca nu se imbolnavesc grav?
    • +5 (11 voturi)    
      Haos (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:09)

      VOX. [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      Si teoreticienii astia au salarii imense...
    • +1 (1 vot)    
      s-a schimbat? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:48)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      ai un link. o sursa?
  • +6 (12 voturi)    
    abureli (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:10)

    rmos [utilizator]

    asta e din ciclul hai sa ne legam la cap daca nu ne doare. o aberatie acest certificat, nu exista absolut niciun motiv teoretic sau practic pentru el. oricum anul acesta nu au cum sa il impuna, avand in vedere ca nu exista vaccin suficient iar anul viitor covid e istorie, o sa devina endemic. deci ... idei de oameni care au prea mult timp liber, sunt paraleli cu medicina si cu logica. o sa vedeti ca in majoritatea tarilor nu o sa aplice asa ceva
    • -1 (3 voturi)    
      Sigur va fi (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:49)

      VictorS [utilizator] i-a raspuns lui rmos

      la calatoria cu avionul in afara UE si poate in unele tari din interiorul UE - italienii deja cer tone de acte.

      Problema e daca vor fi puncte de control intre tarile din interiorul EU, intre Franta si Spania, intre GErmania si Austria etc.
  • +2 (8 voturi)    
    Tichilesti-ul ne asteapta cu usile deschise (Vineri, 15 ianuarie 2021, 13:11)

    Clef [utilizator]

    Solutie de Ev Mediu prelungit pana-n zilele noastre: pui lazaretul sa faca o tumba, ca apoi sa cada, teafar si cu toate tiglele pe acoperis, pe aceeasi temelie, drept covidarie.
    • +3 (5 voturi)    
      ecce homo (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:56)

      Point [utilizator] i-a raspuns lui Clef

      scurt,comprimat,umor!
      HN angajati-l si scapati de lipitoarea istodor.
  • +7 (9 voturi)    
    a-i (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:40)

    Vecin [utilizator]

    ”cum a-i putea să le condiționezi călătoriile de acest statut?”
    Hopa, deci inca un „jurnalist” care scrie miau ca pisica!

    In rest astept o sursa oficiala despre afirmatia cu vaccinatii care nu se mai imbolnavesc si nu mai transmit virusul. Care producator de vaccinuri sau cercetator sustine asta? Sustine OMS asta? FDA? EMA?

    https://www.sciencenews.org/article/covid-19-coronavirus-vaccines-questions-social-distance-mask-transmission
  • +7 (15 voturi)    
    Dupa 15 ani de de tehnologie mRNA (Vineri, 15 ianuarie 2021, 14:54)

    Parzivall [utilizator]

    In care savantii au fost mereu circumspecti, se lanseaza all around the world in doar cateva luni, tot felul de vaccinuri bazate pe aceasta tehnologie. Deodata, regula de Cativa Ani nu ma e activa. Deodata, imediat dupa lansare, se vorbeste despre Pasapoarte Medicale de Vaccinat Covid. Deci despre ce vorbim aici stimabililor? Nu mai spun de toata ura promovata in MassMedia impotriva alora care cica nu vor sa se vaccineze. Nu ai nevoie de vaccin, dar toti tembelii racnesc sa te vaccinezi. A cam luat-o razna lumea asta si Prostii is la putere, again!
  • +4 (12 voturi)    
    informatii (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:31)

    vodatepes [utilizator]

    Sa vb pe cifre Grecia a primit in 2018 - 4.4 milioane de turisti sursa https://www.profit.ro/stiri/social/2018-an-record-pentru-industria-turismului-din-grecia-18911277
    Eficacitatea vaccinului este de 95% adicale 5% exista esec. Adica din 4,4 milioane de turisti vaccinati 5% reprezinta 220 000 de personae vaccinate dar la care vaccinul este un esec. Deci in Grecia ar intra 220 000 de cetateni care sunt niste surse de infectare. In acest moment Grecia are 147 283 de cazuride infectare - sursa https://www.trt.net.tr/romana/covid19
    Deci daca vor veni 4,4 milioane de turisti in Grecia cu pasaportul de vaccinare exista risxul sa intre 220 000 vaccinati care sunt in realitate esec vaccin mai multi decat are Grecia infectati in acest moment. Deci cat de eficace este masuar? Deci ce vb? Ai pasaport de vaccin dar esti un posibil viitor pacient daca te incadrezi in procentul de 5 % esec al vaccinului. Deci ce vb? Greci daca cer asta sa puna mina sa isi vaccineze toata populatia. Tara care cere pasaport sa isi vaccineze populatia. Daca vor merge pe aceasta idee vor vedea falimentul la orizont. Ce facem cu familile unde o parte din membri s-au vaccinat iar alti poate au restrictii medicale? Ii separam la granita. Uni trec alti nu voie sa intre? Unde am vazut noi acest lucru in istorie? Parca la Auschwitz prin ani 40 ai secolului trecut. Atentie unii se joaca cu focul
    • 0 (2 voturi)    
      test si/sau carantina 10-14 zile in caz pozitiv (Vineri, 15 ianuarie 2021, 19:14)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui vodatepes

      sexy
  • -13 (19 voturi)    
    Citind comentariile si reactiile (Vineri, 15 ianuarie 2021, 15:39)

    Bogdan_100 [utilizator]

    E clar ca exista un deficit cognitiv grav in randul populatiei care nici macar nu constientizeaza acest lucru ba mai mult propaga cu argumente pseudostiintifice tot felul de elucubratii despre vaccin. E nevoie de un astfel de pasaport macar pentru a restrange mobilitatea prostilor. Vor prolifera pe Internet dar acolo infecteaza doar mintile firave
    • 0 (6 voturi)    
      Eh. Nu stie nimeni. (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:28)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Cert este ca incepe numararea.
      https://www.aa.com.tr/en/europe/norway-deaths-after-virus-jab-may-be-from-side-effects/2111033
    • +6 (10 voturi)    
      Staua in fruntea cui or sa o puna? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:13)

      Parzivall [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      A Ta sau a celor nevaccinati? Tu nu intelegi un lucru elementar, Nu E Nevoie Sa Se Vaccineze Toti. Tu daca esti vaccinat, de ce te-ai teme de mine nevaccinat?
    • +3 (7 voturi)    
      Si cei sub 16 ani sunt prosti? (Vineri, 15 ianuarie 2021, 17:49)

      RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui Bogdan_100

      Eu tot nu m-am lamurit cum va fi cu copiii, care nu se pot vaccina... Poate imi spune si mie cineva cum vor calatori ei in afara tarii daca se baga obligativitatea vaccinarii.
      Sunt si ei in categoria pentrru care @Bogdan_100 spera sa se restranga mobilitatea?
      • -2 (4 voturi)    
        Este vorba de rata de regenerare a celulelor (Vineri, 15 ianuarie 2021, 19:28)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui RDU2

        La cei sub 16 ani plămânii,principalii afectați,nu sunt cu diferite comorbidități.De fapt COVID te ucide dacă mai ai și alte afecțiuni.Nu-i 100% adevărat,dar sunt situații mai rare ca cineva sub 16 ani să fie afectat grav de COVID.Faci vaccin ca să nu mori de COVID,nu să nu te mai infectezi.Îți cer un certificat de vaccinare pentru-că te vor viu,nu mort.
        • 0 (0 voturi)    
          Pai parca voiau sa nu mai transmiti boala (Luni, 18 ianuarie 2021, 11:35)

          RDU2 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

          Parca asta era principalul motiv pt pasaportul asta, sa nu de plimbi in timp ce esti un posibil factor de infectie pt altii, cel putin eu asa am inteles.
          Si in cazul asta copiii in continuare vor ramane, deci nu isi are rostul pasaportul.
          Daca pasaportul e facut doar ca sa te constranga sa faci vaccin, prevad ca multi indecisi o sa zica pas doar ca vor fi constransi, iar si mai multi dintre cei care nu vor sa il faca vor fi si mai hotarati sa nu il faca. Cu forta nu merge.
          Deocamdata e inutila discutia despre acest pasaport, atata timp cat nu poti sa te vaccinezi nici daca vrei daca esti copil sub 18 ani, adult sanatos sau de exemplu oricine din cei eligibili pt etapa 2 din Romania care nu a fost rapid la butoane vineri sa prinda loc in urmatoarele 2 luni la vaccinare.
  • +2 (8 voturi)    
    Probleme varstnici (Vineri, 15 ianuarie 2021, 16:34)

    Utilizator5 [utilizator]

    Vaccinarea serveste cateva obiective:

    1) reducerea cazurilor grave si eliberarea presiunii de pe spitale.
    2) o mai mare siguranta ca vaccinat ca nu te imbolnavesti.
    3) repornirea economica.

    Ce nu face vaccinul, nu pare a fi 100% ok pentru grupa de risc, varstnicii, la care apar decese mai frecvente in urma vaccinarii.
    13 decese ale varstnicilor in Norvegia deja https://abcnews.go.com/Health/wireStory/norway-adjusts-advice-vaccine-deaths-alarmed-75272822
    Deci grupa de risc e supusa riscului daca nu se vaccineaza dar si daca se vaccineaza pentru ca vaccinul pentru ei nu e asa "safe" si fara riscuri.
    Plecam de la premisa ca tot omul chiar si la 80 si la 90 vrea sa traiasca, e dreptul sau. Nu putem spune, era batran oricum. Si ce daca, e o viata, ca si noi.
    Ideaa e ca cei pe care trebuia sa-i protejam mai mult, "bunicii nostri" ii expunem mai mult, intr-un fel sau altul.
    O alta intrebare, restrictiile in RO au dat roade, nu avem 50 mii cazuri pe zii, 100 mii ca la altii Nu cumva pastrarea restrictiilor pentru grupele de risc sa fie mai "safe" decat vaccinul?
    Revenirea la "normalitate" nu se poate face decat daca ignori pe toti si te gandesti doar la tine pentru ca deocamdata e aproape sigur ca un vaccinat raspandeste virusul ca si un nevaccinat.
    https://globalnews.ca/news/7559408/health-matters-covid-19-vaccine-immune-but-infectious/
    • +2 (2 voturi)    
      sunt pro distanta, pro vaccin -dar (Vineri, 15 ianuarie 2021, 19:53)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      de ex, parintii mei s-au simtit izolati in perioada de urgenta cu cele 2 ore.
      Dar si prin reducerea vizitelor copiilor la ei si a mobilitatii reduse din lipsa masinii (transportul in comun e mediul propice raspandirii).
  • -3 (5 voturi)    
    Solutie (Vineri, 15 ianuarie 2021, 20:34)

    Sofis [utilizator]

    Plecand de la premiza ca de principiu suntem oameni cu scoala, educati si care au incredere in specialisti (nu putem fi toti doctori) si nu negam existenta virusului sau credem ca ne implanteaza 5G in vene:
    - daca vaccinarea in masa nu este o solutie, atunci care e? Sa stam tot asa nu este posibil.
    - daca ne vaccinam 50/50 este suficient? Daca nu, atunci ce alta solutie e?
    - sa zicem (desi binele public primeaza) ca e OK ca 50% sa nu se vaccineze. Este OK ca cei care s-au vaccinat in caz de asistenta medicala (pe alte probleme) sa nu mai aiba acces la spitalizare ca spitalele / medicii sunt ocupati cu cazurile celor care invata doar dand cu capul?

    Deci, fara a discuta despre obligativitate, ci doar de civism si/sau obligatie morala, ce alte solutii au negationistii campaniei de vaccinare? Ca sa ne plangem sau sa stam sa nu facem nimic asteptand ca lucrurile sa se rezolve de la sine, prin doamne doamne sau prin mamaliga dacilor, suntem satui.
  • +1 (3 voturi)    
    conspiratie domle! (Vineri, 15 ianuarie 2021, 21:26)

    Itsoc [utilizator]

    nu era conspiratie asta?

    sa conditionezi anumite drepturi de baza de inocularea unui vaccin experimental care nici macar vaccin nu e ci o terapie genetica e fascism pur.

    sa o luam pe rand.
    opreste "vaccinul" transmiterea virusului? raspunsul oficial din specificatiile "vaccinurilor"?
    raspuns: NU

    este vaccinul necesar pentru populatia sanatoasa, sub 60 de ani? pai sa vedem...mortalitatea e la 99,95% ceva mai mica decat mortalitatea de malarie, ebola sau HIV, nu? si totusi nu exista un pasaport EBOLA.

    bun, isi asuma cineva responsabilitatea in caz de efecte adverse pe termen scurt si lung pentru persoanele 100% sanatoase?
    raspuns: nu! nici producatorii, nici statul

    europa si lumea devine o dictatura fascista totalitarista sub umbrela "marelui reset".

    dar stati fara grija, e o conspiratie.

    a propos....stati cu ochii pe carne, e urmatoarea care va fi retrasa de sub proprii vostri ochi.

    in final vom fi exact ca vitele: tinuti in lagare pentru tot restul vietii, vaccinati anual si hraniti cu viermi (vedeti planurile WEF) si iarba.
  • +1 (5 voturi)    
    „PASAPORT DE VACCINARE„ (Vineri, 15 ianuarie 2021, 21:55)

    Agapis [utilizator]

    Nu vi se pare ca pe unii parca ii furnica sa atenteze deja la LIBERTATEA omului?De unde atata graba?
    1.Inca nu se poate face o evaluare a eficacitatii vaccinarii! Deocamdata si cei vaccinati s-au infectat!
    2.Apar MUTATII! E fenomenul de ”EVADARE IMUNITARA”care poate juca feste MARI
    3.Copiii nu pot fi vaccinati! Exista persoane cu contraindicatii,de exemplu cu alergii.Ce facem?II inchidem in casa?Bunul simt spune ca o TESTARE ar trebui sa fie suficienta!
    • 0 (0 voturi)    
      testarea poate fi inutila in perioada de instalare (Marţi, 19 ianuarie 2021, 16:41)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Agapis

      a bolii. Deci la aeroport esti bine, iar apoi nu mai esti bine. Daca te imbolnavesti, pe ce bani te spitalizeaza sau te carantineaza, etc?
  • +2 (2 voturi)    
    iuropenii (Sâmbătă, 16 ianuarie 2021, 14:29)

    John_Re [utilizator]

    s-au tzacanit rau.

    omg


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by