Coronavirus: ce știm despre noua tulpină apărută în Regatul Unit

de DP     HotNews.ro
Luni, 21 decembrie 2020, 5:07 Actualitate | Esenţial


Craciun cu coronavirus
Foto: Sergey Guneev / Sputnik / Profimedia
Regatul Unit a decis să re-carantineze Londra și sud-estul țării, ca urmare a apariției unei noi mutații ale coronavirusului care pare mai contagioasă decât precedenta. Două mutații sunt cruciale, căci afectează proteina Spike, grație căreia virusul se fixează pe receptorii ACE-2 ai celulelor umane, scrie cotidianul francez Les Echos, preluat de agenția Rador.

Olanda a fost prima țară care a reacționat, suspendând zborurile dinspre Regatul Unit, fiind urmată de Belgia și Italia și apoi și de alte țări printre care și România. Organizația Mondială a Sănătății (OMS) a declarat pe Twitter că este în contact cu autoritățile sanitare britanice. Ce știm, în acest moment, de această nouă formă de coronavirus?

  • 1. Un virus mai contagios?

Afirmațiile lui Boris Johnson se bazează în special pe faptul că această nouă variantă de coronavirus a fost detectată mai frecvent în zone din Regatul Unit unde numărul de cazuri a crescut, explică BBC. Cu toate acestea, oamenii de știință nu au reușit încă să demonstreze în laborator că acesta din urmă este într-adevăr mai contagios.

„Totul poate fi explicat printr-o transmitere spontană rapidă a virusului, similară cu cea observată în Franța, Germania sau Suedia, observă Patrick Berche, membru al Academiei de Medicină și fost director general al Institutului Pasteur din Lille. ”Nu este exclus ca această nouă variantă să fie mai contagioasă, dar nu avem încă dovezi”.

„Această nouă tulpină constă într-un număr mare de mutații genetice, dintre care unele pot juca un rol în contagiozitatea sau pericolul virusului”. Două dintre mutații afectează gena Spike, care codifică proteina cu același nume prin care virusul se atașează la receptorii ACE-2 din celulele umane, ceea ce poate crește capacitatea virusului de a se atașa și de a pătrunde în celule.

  • 2. Care sunt caracteristicile acestei variante?

Prima mutație majoră a fost botezată de către cercetători N 501. Ea afectează în special receptorul, partea proteinei Spike care se fixează de receptorii celulelor umane. Este deci plauzibil ca această mutație să facă virusul mai contagios.

O altă mutație apăruse deja în varianta virusului observată în fermele de nurcă din Danemarca, transmisă unui număr de zece oameni. Guvernul danez a dat ordinul de sacrificare a tuturor celor 17 milioane de nurci din țară, după care a revenit asupra deciziei. Guvernul danez se temea că această mutație va face vaccinurile ineficiente. Acestea urmăresc de fapt să genereze anticorpi care se fixează pe proteinele Spike ale virusului.

  • 3. Care este impactul asupra campaniei de vaccinare?

Aceasta este întrebarea pe care și-o pun în acest moment oamenii de știință britanici. "Știm că această variantă există, dar nu știm ce înseamnă din punct de vedere biologic", a declarat Alan McNally, profesor la Universitatea din Birmingham, pentru BBC. Este mult prea devreme pentru a trage concluzii cu privire la importanța acestei mutații”.

Cele două mutații „nu afectează a priori imunogenitatea virusului”, adică capacitatea sa de a provoca un răspuns imun din partea corpului, explică Patrick Berche. Ceea ce ar fi o veste bună pentru campaniile actuale de vaccinare.

Mai multe țări au început deja campanii de vaccinare pe scară largă, în frunte cu Regatul Unit. Autoritățile britanice de sănătate au anunțat miercurea trecută că aproape 140.000 de persoane au primit deja vaccinul dezvoltat de Pfizer și BioNTech. Londra a comandat 357 milioane de doze de la șapte laboratoare diferite.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22702 vizualizari

  • -14 (46 voturi)    
    ce stim sigur (Luni, 21 decembrie 2020, 6:53)

    Francisc 1 [utilizator]

    e ca daca mai apar " tulpini" prin primavara se va iesi in strada !
    • -2 (28 voturi)    
      sinucideri in masa? (Luni, 21 decembrie 2020, 7:28)

      dece [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      cine si de ce sa mai iasa in strada? nu e clar ca multi se vor fi imbolnavit in timp ce spitalele vor fi nole sarcofage atomice?!
      • +11 (29 voturi)    
        Am mai auzit asta (Luni, 21 decembrie 2020, 10:08)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui dece

        Am mai auzit asta: strazi pline de morti si prostioare de doi bani pentru minti subtiri si semi-intelectuali plictisiti. Uite ca a trecut un an si n-a fost nicio catastrofa, nu se compara nici in gluma cu gripa spaniola sau o alta pandemie din istorie. Isteria din platformele de socializare n-are nicio baza, e doar in mintea unora.
      • +6 (10 voturi)    
        Really? (Luni, 21 decembrie 2020, 13:26)

        Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui dece

        Iti cam place sa crezi ca tu traiesti ''timpuri interesante'', nu? Nu ai ''noroc'', pandemia asta e de nivel 1968 sau 1957, cand nici macar nu se mentiona presa ca ''umbla o gripa'', daramite de nivel 1919 :)
        Numai eu cunosc 20 de oameni, testati oficial, care nu au avut nici pe dracu' de la covid, cu multi am fost in contact cand aveau, am mancat impreuna, am baut, ne am pupat (am aflat ulterior), nici eu nu am avut nimic, deci s-ar gasi vreo 97-98% din populatie care sa iasa la un moment dat in strada! D
        • +5 (5 voturi)    
          Pentru ce atata isterie si atata valva in presa? (Luni, 21 decembrie 2020, 20:42)

          luciannn [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

          Doua citate din articol:

          "Cu toate acestea, oamenii de știință nu au reușit încă să demonstreze în laborator că acesta din urmă este într-adevăr mai contagios."

          ”Nu este exclus ca această nouă variantă să fie mai contagioasă, dar nu avem încă dovezi”

          Pentru ce atata isterie si panica in presa despre "noua tulpina", care este de fapt doar o presupunere, o banuiala a unor oficiali care cauta scuze sa-si ascunda incompetenta.. Nu e nimic dovedit stiintific in laborator ca aceasta "noua tulpina" exista.

          De fapt e mai usor sa spui ca de vina este o "noua tulpina" decat sa spui ca "suntem noi prosti si incompetenti si ne dam demisia"...

          Nu mai propagati acest nimic in toata lumea... transformandu-l din tartar in armasar...
          • +2 (2 voturi)    
            presa comorbidă din asta trăiește (Marţi, 22 decembrie 2020, 11:09)

            di livio [utilizator] i-a raspuns lui luciannn

            dezastre și catastrofe amplificate de însăși onor presa, 80% din paranoia covrig îi „meritu” presei comorbide...deja știu și io 20-30 de „infectați” cu covrig care n-avură nici un simptom, nica dăcît testu...printre care bătrîn de 82 de ani cu două avc-uri la activ și HTA, nici un simptom de covrig, nica dăcît celebrul test pozitiv...familia lu om nu l-a lăsat la spital, altfel era băgat demult la decese covrig...nu nosocomiale, nuuu, decese covrig, covrigu ucigaș de la UM Digi 24
      • +1 (3 voturi)    
        Doar prostie in masa (Marţi, 22 decembrie 2020, 10:19)

        JohnR [utilizator] i-a raspuns lui dece

        Asistam la procesul de maturizare al unui nou virus gripal. Treptat scade mortalitatea si devine tot mai contagios. Bu hu hu!
    • 0 (20 voturi)    
      Vor ieși oamenii în stradă din cauza rădăcinilor (Luni, 21 decembrie 2020, 9:38)

      elder [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Se pregătește o criză economică de proporții prin creșterea dobânzilor. Și vor fi oameni care nu vor avea altă alternativă decât să mănânce rădăcini.
      Desigur dacă dobânzile rămân scăzute câteva corporații vor prelua de facto toate palierele de decizie.
      • -2 (12 voturi)    
        si marmota? (Luni, 21 decembrie 2020, 11:50)

        Ahha [utilizator] i-a raspuns lui elder

        marmota ce facea? Invelea ciocolata? nu, transmitea virusi ...si asa v-am spus povestea mea, despre consiratia mondiala a marmotelor de a prelua idustria de ambalat cocolata
    • -4 (14 voturi)    
      Boris Johnson neaga in continuare COVID-ul? (Luni, 21 decembrie 2020, 10:09)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Se vede ca atata timp cat este prim ministru acest retrogresist de Boris Johnson, vor fi numai lucruri rele cu UK-ul! Brexit-ul nu s-a terminat, virusul devine mai contagios, asta dupa ce in primavara Boris Johnson nega virusul si apoi a fost victima!
      Trebuie schimbat urgent Boris Johnson cu un prim ministru progresist!
      • +6 (16 voturi)    
        si progresistu' ce face mah? (Luni, 21 decembrie 2020, 11:08)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        In ce fel lupta un progresist cu virusl? Aduce mai multi psudo-genderi in guvern? Continua lupta impotriva incalzirii globale? Aduce UK din nou in UE?
    • -3 (7 voturi)    
      Poate voi prin Moscova. (Luni, 21 decembrie 2020, 12:52)

      Marionette [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      Nu prea mai vad romani dornici sa crape in virtutea croncanelilor voastre.
  • +10 (14 voturi)    
    noua tulpina de virus (Luni, 21 decembrie 2020, 7:40)

    ivana.tiberiu1375394274205 [utilizator]

    As dori sa stiu ce se intampla cu cei care au avut virusul, se pot contagia din nou ?
    Vaccinul odata facut acopera si aceasta tulpina ?
    • -1 (9 voturi)    
      Da (Luni, 21 decembrie 2020, 8:44)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui ivana.tiberiu1375394274205

      Si si mai nasparliu poti sa il ai cronic ( asimptomatic cronic ) . Se speculeaza ca noua tulpina chiar a provenit dintr-un asemenea individ .
      https://www.cogconsortium.uk/wp-content/uploads/2020/12/Report-1_COG-UK_19-December-2020_SARS-CoV-2-Mutations.pdf
    • +2 (10 voturi)    
      @vaccin (Luni, 21 decembrie 2020, 9:35)

      gamma [utilizator] i-a raspuns lui ivana.tiberiu1375394274205

      Teoretic da , practic la nivelul publicului nu se stie , doar capetele ovale care le-au proiectat pot aprecia daca mutatiile afecteaza vre-o zona pe care ei au folosit-o ca tinta si daca modificarea e insignifianta sau nu . Daca judec si eu cu metodele din 2500BC (foarte populare pe sectiunea de comentarii ) as zice ca da , pentru ca e prea multa agitatie la palat .
    • +2 (10 voturi)    
      stim ca NU scapam de COVID in 2021 (Luni, 21 decembrie 2020, 10:38)

      Gryphus [utilizator] i-a raspuns lui ivana.tiberiu1375394274205

      asta e clar, cine va spune ca scapam de COVID in 2021 MINTE
    • +2 (2 voturi)    
      Ce crezi? (Luni, 21 decembrie 2020, 20:35)

      wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui ivana.tiberiu1375394274205

      De ce oare a "aparut" aceasta tulpina fix acum, cand incepe vaccinarea? Poate o coincidenta, nu stiu, dar e chiar o justificare buna pentru a constrange la vaccinare si pe cei cara deja au trecut prin boala.
  • -11 (15 voturi)    
    Mda (Luni, 21 decembrie 2020, 8:03)

    TheFaime [utilizator]

    Daca ajungeau la un acord post-brexit, nu cred ca mai aveau tulpina noua :) asa, acum, sunt in adevaratul sens al cuvantului mai speciali...
  • -3 (15 voturi)    
    Destul de probabil ca vaccinul sa nu functioneze. (Luni, 21 decembrie 2020, 8:44)

    Marionette [utilizator]

    La noua tulpina. Altfel nu vad de unde atata panica. Nu vad de ce sa omori 17 mil de nutrii.
  • +3 (29 voturi)    
    Fooooarte sigur (Luni, 21 decembrie 2020, 8:46)

    idealogul [utilizator]

    Ce stim sigur este ca desi noua tulpina a aparut de doar cateva zile baietii destepti cu ochii albastri de Pfizer au facut peste noapte absolut toate testele clinice si au dovedit stiintific ca vaccinul lor este bun si pentru noua tulpina.
    In acelasi timp Pfizer are imunitate legala absoluta impotriva oricaror efecte secundare provocate de vaccinul lor. Paradoxal deoarece tot ei afirma ce este FOOOOAAAARTEEEE sigur.
    • +4 (14 voturi)    
      Corect (Luni, 21 decembrie 2020, 9:10)

      Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      da, pfizer asta tinde sa devina panaceul universal.
      presupun ca daca mai apar si alte mutatii sau chiar alti virusi in viitor, tot vaccinul asta minune va fi antidotul ..... pfff .... cata spalare de creiere in zilele astea
    • +4 (16 voturi)    
      Pfizer și Moderna au anunțat doar că vaccinul lor (Luni, 21 decembrie 2020, 9:42)

      elder [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      este eficient în cazul a peste 17 tulpini diferite. Nici o referire la această mutație.
      Cât de analfabet funcțional să fii să nu faci un raționament simplu - vaccinurile actuale sunt pentru vechea proteină spike - dacă este altă proteină spike trebuie un alt vaccin.
    • +4 (6 voturi)    
      Fooooarte sigur (Luni, 21 decembrie 2020, 9:57)

      nepal [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      noua tulpina a fost identificata prima oara in septembrie, dar atunci nu puteai sti cat de contagioasa este.

      BBC are un articol mai complet despre noua tulpina decat hotnews.
    • +2 (18 voturi)    
      "Noua tulpina" (Luni, 21 decembrie 2020, 10:10)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui idealogul

      E cu FIX 70% mai contagioasa. Nu cu 65% si nu cu 70%, ci cu exact 70%. Deoarece d-aia.
      E stiintific, dar nu-i dovedit pentru ca stiinta e noua religie: crezi si nu cercetezi.
      • +1 (5 voturi)    
        esti liber la cercetare (Luni, 21 decembrie 2020, 10:24)

        Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        sa dai un interval
      • +6 (6 voturi)    
        nu se stie exact (Luni, 21 decembrie 2020, 10:53)

        nepal [utilizator] i-a raspuns lui Luk

        70 la sută e doar media unor estimări. Presa a preluat aiurea informatia.

        din nou, pe BBC e un articol mai complet pe aceasta tema


        That 70% number appeared in a presentation by Dr Erik Volz, from Imperial College London, on Friday.

        During the talk he said: "It is really too early to tell… but from what we see so far it is growing very quickly, it is growing faster than [a previous variant] ever grew, but it is important to keep an eye on this."

        There is no "nailed on" figure for how much more infectious the variant may be. Scientists, whose work is not yet public, have told me figures both much higher and much lower than 70%.
        • +5 (5 voturi)    
          Am, multumesc (Luni, 21 decembrie 2020, 12:37)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui nepal

          Omul a spus cu totul altceva decat au preluat astia. Doar ca e o noua tulpina se stie, pentru moment. Bine ca n-a vorbit despre 100% ca asa ar fi preluat analfabetii din media :)))
  • -2 (20 voturi)    
    Ce știm sigur: lumea nu se înghesuie la vaccinare! (Luni, 21 decembrie 2020, 9:01)

    Tayen [utilizator]

    De aceea și necesitatea acestor „mutații”, noi „tulpini și încrengături”.

    Aaaa... și mai am o nelămurire: faimoșii savanți britanici, cei recunoscuți pentru academicele lor studii, au făcut descoperirea!?
    • +4 (4 voturi)    
      Cam asa ceva (Luni, 21 decembrie 2020, 18:52)

      Vasile-Vasile [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      Da, cam asta e.
      se pare ca nu e mare inghesuiala la vaccin.
      iar asta cu "noua mutatie" a venit chiar in momentul asta, si e normal sa pui sub semnul intrebarii veridicitatea informatiei.
      daca tot zic unii ca a aparut mai demult, din septembrie, de ce nu s-a vorbit despre ea? de ce tocmai acum??
  • -3 (21 voturi)    
    o simpla coincidenta (Luni, 21 decembrie 2020, 9:22)

    catalinms [utilizator]

    Oare n-are legatura cu faptul ca vaccinarea a inceput deja pe acolo? Intreb pentru un prienten ..
  • +1 (11 voturi)    
    virusul ăsta pare că e mai ,,jmecher”... (Luni, 21 decembrie 2020, 9:48)

    periscop [utilizator]

    ... decât faimoșii cercetători britanici. ,,Și nu numai”...
  • -1 (5 voturi)    
    vaccinare urgentă.. (Luni, 21 decembrie 2020, 12:02)

    mgexpert [utilizator]

    ..timpul lucrează pentru acest Sars-Cov-2, care va tot dezvolta noi tulpini care să-i asigure supraviețuirea.
    Cu cât îl distrugem mai repede, cu atât mai bine pentru noi.

    ..pentru că vaccinurile Pfizer și Moderna se bazează exact pe această proteină Spike.

    Bucățica de ARN introdusă cu vaccinul, învață celulele să producă proteina și apoi se dezintegrează, lăsând-o pradă sistemului imunitar, care în câteva zile învață cum s-o ia în primire..

    O dată lucrurile învățate, când Sars-Cov-2 va pătrunde în organism, sistemul imunitar va lichida din prima proteina Spike, fără a mai pierde zile cruciale, lăsându-l astfel fără cheia de intrare în celule. Și în felul ăsta, fără acces la papa, va dispărea în scurt timp.

    Dacă în loc de proteina Spike, virusul vine cu altă proteină, lucrurile devin nesigure. Speranța și cu Luminița (aia cu tunelul), ce ne mai mângâie pe creștet și (poate) Moș Crăciun..
    • -1 (9 voturi)    
      și dacă... (Luni, 21 decembrie 2020, 12:26)

      periscop [utilizator] i-a raspuns lui mgexpert

      ... ,,bucățica de ARN”, în loc să se ia la harță cu proteina Spike, se insinuează în codul genetic al celui vaccinat? O(ro)are ce s-ar putea întâmpla în asemenea caz?...
      • +1 (5 voturi)    
        it's the science, man! (Luni, 21 decembrie 2020, 12:55)

        Gelum [utilizator] i-a raspuns lui periscop

        bucatica de ARN ( mRNA) nu are cum sa intre in ADN ( DNA ) ca sunt doua lucruri diferite.

        ADN-ul stocheaza informatia genetica in timp ce ARN e pt transcrierea acelor date ( un fel de program ) in proteine necesare vietii.

        Vaccinul se foloseste de acest system sa genereze o copie acelei proteine Spike care ajuta anticorpii sa o mapeze inainte ca virusul sa ajunga in organism.

        Si daca teoria conspiratiei ar fi adevarata, nu e nici un bai sa generam proteine spike in mod natural, nu vad problema, ar fi un fel de imunitate naturala la toate coranavisusurile.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by