Fenomenul partidului AUR și o radiografie a societății românești, după alegerile parlamentare. Sociologul Gelu Duminică: România reală s-a simțit abandonată de partidele mari

de I.H.     HotNews.ro
Luni, 7 decembrie 2020, 19:58 Actualitate | Esenţial


sociologul Gelu Duminica
Foto: Facebook
Într-un interviu acordat HotNews.ro, sociologul Gelu Duminică face o radiografie a societății românești, după alegerile parlamentare câștigate de PSD și a căror surpriză a fost Alianța pentru Unirea Românilor (AUR). El spune că mulți dintre cei care au votat AUR nu au auzit în viața lor ce vrea acest partid, dar și-au găsit în el salvatorii, pentru că s-au simțit abandonați de partidele mari.

Sociologul Gelu Duminică spune că surpriza nu este că Alianța pentru Unirea Românilor (AUR) a intrat în Parlament, ci scorul mare pe care l-a obținut - peste 8%. Duminică avertiza din luna martie, într-un articol pentru Universitatea București, că unul dintre cele mai mari pericole în criza COVID este întărirea discursului naționalist și anti-european deoarece păturile cele mai vulnerabile ale populației, afectate cel mai tare de această criză, sunt tentate să susțină astfel de lideri care pozează în salvatorii și prietenii lor. "Așa s-a întâmplat și după Marea Criză din anii '30", spune sociologul într-un interviu acordat HotNews.

Explicația oferită de Gelu Duminică pentru rezultatul alegerilor de duminică: oamenii și-au pierdut încrederea în leadership-ul tradițional, ceea ce a făcut ca mulți dintre ei să nu se mai regăsească în niciun mesaj. Sunt categorii defavorizate care s-au simțit abandonate. Iar acești oameni au căutat să își găsească "salvatorii".

Cum este acum societatea românească?
  • Năucită. Este ca și cum ar fi primit un pumn în barbă și nu știe ce i s-a întâmplat.
"AUR a câștigat exact ca în anii ‘30, pe aceeași situație de criză, pe aceeași neîncredere în partidele mari"
  • Oamenii s-au simțit abandonați. E vorba despre pături întregi, zonele paupere, care aveau nevoie de investiții și care nu s-au mai regăsit în niciun mesaj. În astfel de momente, te uiți către salvatori, către cei care vin și îi dau sentimentul de mărire, de putere, făcând apel la valorile conservatoare, la istorie, la filmele lui Sergiu Nicolaescu sau la Burebista.
  • De cealaltă parte, au venit alții care le-au dat sentimentul de falsă măreție și le-au găsit vinovații - ungurii, Europa... Aceștia sunt cei de la AUR - mici legionari care au câștigat exact ca în anii ‘30, pe aceeași situație de criză, pe aceeași neîncredere în partidele mari. Este același tip de comportament.
  • Dacă partidele mari ar fi oferit bunăstare, atenție și empatie, comportamentul electoratului român ar fi fost altul. Mesaje precum ”nu ne interesează prea mult micii întreprinzători” nu au făcut decât ca acei oameni să se simtă abandonați. Pentru că ei aveau nevoie de înțelegere și empatie. În momentul în care atenția a fost mai degrabă către marile companii, investitori, atunci acest electorat simplu, pauper s-a simțit al nimănui și s-a orientat către newcomer, către antisistem.
"Mulți dintre cei care au votat AUR nu au auzit în viața lor ce vrea acest partid"
  • Sunt absolut convins că mulți dintre cei care au votat AUR nu au auzit în viața lor ce vrea acest partid, nu a auzit de coaliția pentru familie, despre discursul lor antimigranți. Este exact ca într-o <<Noapte Furtunoasă>>, când citeau ziarul <<Răcnetul Carpaților>>: Eu m-am săturat de ăștia și de ăștia, la cine să mă uit? Păi n-am pe nimeni altcineva.
"AUR este acum singurul partid antisistem"
  • AUR este acum singurul partid antisistem, așa cum a fost USR, în urmă cu 4 ani.
  • USR, cu un alt tip de electorat, a pierdut o parte din el în primul rând din cauza conflictelor interne, iar mulți dintre votanții lor nu au mai mers la urne, în timp ce alții au votat PNL.
"Societatea nu este mai antagonizată decât înainte, însă este amețită"
  • Societatea nu este mai antagonizată decât înainte, însă este amețită. Parte dintre români - cei care nu au mers la alegeri - au înțeles acum că votul lor chiar conta, cei care au fost la vot și au votat cu newcomer-ii se simt îmbătați de succesul victoriei, iar ceilalți nu știu pe unde să o ia, pentru că nu știu ce va urma.
  • Potrivit unui sondaj sociologic făcut în luna mai, o treime din populație este conservatoare, o treime pro-europeană și o treime era nehotărâtă. De data aceasta, treimea de mijloc și-a arătat lehamitea și nu a mai participat la vot, altfel că au mers la vot oameni din cele două extreme. Zona de mijloc nu a mai mers la vot pentru că nu a avut mesaje în campanie, nu a avut emoție și pentru că PSD, principalul rău, nu i-a mai motivat.
"Avem o clasă politică destul de ruptă de agenda cetățeanului"
  • Tot ce se întâmplă acum ne-a arătat că avem o clasă politică destul de ruptă de agenda cetățeanului. A fost un vot politic 100%, nu unul pe idei.
  • Suntem aici pentru că forțele politice actuale au încercat să își conserve votul cât de mult au putut, dar nu s-au gândit că votul este emoțional de multe ori. Și, uite, 10% au votat super emoțional, orice altă formațiune în afara celor vechi.
"Singurul nevinovat pentru rezultatul alegerilor este votantul"
  • România a avut întotdeauna un nucleu de vot conservator, pe care l-am văzut la alegeri întruchipat în votul pentru PRM sau în votul pentru Partidul România Unită. Pe lângă asta, AUR a beneficiat de o mobilizare bună în rândul cuiburilor legionare și al mișcărilor religioase.
  • Singurul nevinovat pentru rezultatul alegerilor de duminică este votantul, pentru că nu este vina oamenilor că nu au înțeles mesajele, ci a partidelor care nu au știut să le transmită și să le arate empatie.
"Atunci când îți ancorezi politicile într-o Românie ideală, România reală îți dă peste ochi"
  • Ziua de ieri nu este despre eșecul electorului român, ci despre eșecul partidelor din România.
  • Sistemul românesc de educație ne-a adus unde suntem.
  • Nimic nu e întâmplător. Pentru unii, <<stai acasă>> a însemnat pericol de înfometare. În momentul în care a primit doar <<stai acasă>>, logic că omul s-a revoltat. S-a revoltat că nu a înțeles de ce la biserică nu se poate duce, dar la mall se poate duce. Nu a înțeles de ce aceste măsuri dure pe zona bisericii nu au fost anunțate de Guvern alături de preoți. Ei l-au văzut revoltat pe arhiepiscop și atunci nu au mai înțeles nimic.
  • România asta diversă nu a fost avută în vedere. În momentul în care tu, partid, îți ancorezi politicile într-o Românie ideală, România reală îți dă peste ochi. România ideală nu este doar a băncilor, a antreprenorilor, a companiilor. România reală nu vrea doar drumuri și infrastructură, vrea și alte lucruri. Oamenii aceia, România reală, s-au simțit neascultați de partidele mari. Așa a fost și în anii ‘30.
"Urmează patru ani de haos"
  • Urmează patru ani de haos, cu guvernare grea.
  • Dacă alianța nu va reuși să aibă o guvernare eficientă timp de 4 ani vom aluneca definitoriu pe drumul naționalismului și extremismului pentru următorii ani. Pentru că orice greșeală va fi foarte bine capitalizată de partidul antisistem AUR. Niciodată această rețetă pentru România nu a adus nimic bun.
"AUR este precum pandemia: vedem lucruri care existau, dar pe care ne le vedeam"
  • Va trebui să ne obișnuim cu acest partid, AUR. Nu cred că va avea soarta PP-DD, pentru că au organizare foarte bună și multe resurse.
  • Eu sunt convins că va rezista și mă tem că ar putea deveni principalul partid de opoziție, pentru simplul motiv că în acest moment singura formațiune antisistem din Parlamentul României este AUR. USR nu mai poate fi considerat partid antisistem, va fi la guvernare, e condamnat să fie la guvernare.
  • În opoziție va fi și PSD, dar cel care va capta toate nemulțumirile va fi AUR.
  • AUR-ul este precum pandemia: ne face să vedem lucruri pe care înainte nu le vedeam, chiar dacă ele existau.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22583 vizualizari

  • +3 (33 voturi)    
    Clueless ca si inainte de alegeri (Luni, 7 decembrie 2020, 20:12)

    xolv [utilizator]

    " România reală" . Care Românie, aia din bula de facebook din 7-8 orase mari ?
    • -10 (18 voturi)    
      AUR este o supriza doar pentru populatie (Luni, 7 decembrie 2020, 22:02)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Ca partidele stiu exact ce s-a intamplat. Anume in stil grand era normal sa contribuie fiecare cumva la aparatul de voturi infiintat de Basescu. E ca la licitatie, cine da mai mult in functie de interesele pe care le sustin. Acuma in 2020 an de pandemie, banu a fost putin, marile partide intelese sa nu se bage la voturi, ca prezenta subtire este scuzabila si nu prea vrea niciunu sa guverneze. Masinaria de vot fiind unsa a mers inainte si a dat la greu la cine o platit dar si pentru a le baga pe gat la partidele arogante o galusca greu de inghitit, doar nu e de parca astea o pot da in gat, ca toate au abuzat de ea. Deci surpriza hAUR, chiar este o surpriza, dar nu este la fel de surprinzatoare pentru toti.
    • -4 (26 voturi)    
      AUR este USR-ul de dreapta (Marţi, 8 decembrie 2020, 9:00)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      La fel a inceput ca USR-ul doar ca USR e de stanga si a avut unele principii continuatoare ale lui Marx in timp ce AUR are fix opusul. Dar au acelasi mesaj "noi suntem cei buni, cei noi, cei vechi sunt rai si au furat", acelasi stil de a injura tot, aceeasi vehementa pe online, fix la fel. Doar ca USR este sustinut de influenceri din bula majoritatii, in timp ce AUR este sustinut de influenceri din cealalta bula.
      • +1 (13 voturi)    
        corect (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:17)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        si asta nu cred ca intelege domnul sociolog.
        dansul bate mingia de peretele cunoscut,nu incearca si alte idei.pur si simplu e blocat in bula lui de intelegere.trist,insa nu are ce cauta sa dea interviuri cand nu intelege ca fiecare societate isi formeaza anticorpii de care are nevoie.
      • -1 (1 vot)    
        Care dreapta? (Marţi, 8 decembrie 2020, 15:13)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        E USR de stanga? Sau dreapta?

        Sunt de acord ca au multe in comun. Ce ii distanteaza e forma de populism pe care o practica:

        Temele populiste ale USR: schimbarea "doar prin noi", fara penali, anti-sistem, secularism, meritocratie, pro-europenism, anti politruci, amestec nedeterminat de doctrine politice clasice, numit generic "centru-dreapta".

        Temele populiste AUR ( posibil sa ma insel, am auzit de ei acum 3-4 zile prima data ): schmbare, tot anti-sistem, anti UE, amalgam de indivizi dubiosi, amestec abracadabrant de teme nationaliste si doctrine politice, ortodoxism.

        Unele teme sunt comune: anti-sistem, anti partide vechi, tineri, schimbare, fara o orientare stanga-dreapta clara, etc.

        In altele sunt diametral opusi: pro/anti UE, pro/anti nationalism, pro/anti religie, conservatorism/progresism.

        Mai sunt si diferente de ton, USR un ton echilibrat, european. AUR un ton justitiar, radical, agresiv, de legionari ( cu care seamana foarte mult in opinia mea ).

        Pentru ca am mai vazut partide gen AUR pe la noi, va pot spune ca nu am nicio asteptare de la ele, ca la noi genul asta de partide desi pot ajunge usor la 10-15%, mai sus nu au unde sa creasca, si ca vor incheia tot ca sateliti ai PSD, la fel ca si celelalte.

        USR ar putea sa produca o surpriza placuta si aduc cel mai mult a partid european modern, insa pana la proba contrarie sunt incadrabili tot la populism.
    • +15 (25 voturi)    
      Sondaje ratate, presa de propaganda (Marţi, 8 decembrie 2020, 9:08)

      animatron [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Dl sociolog pare sa ignore ca exista niste instrumente cu care se masoara "intentii" de vot.

      Daca exista vreo "supriza" ar trebui sa discute in prioritate cu colegii dumnealui incapabili sa surprinda realitati sociale din Romania de azi.

      Acelasi discurs arogant, aceleasi acuzatii sterile si prostesti pe motiv ca "poporul" nu vrea sa voteze cum i se cere cu dispret de catre "elita" autoproclamata din politica, mass-media sau medii universitare.

      Cat despre "analiza" dlui sociolog, bias-ul ideologic e mare cat ipocrizia domniei sale si a celor "suprinsi" ca poporul nu le asculta invataturile.

      Imediat avem argumentul falacios de propaganda "reductio ad Hitlerum":
      "exact ca in anii '30", "micii legionari", "cuiburi legionare".

      Apoi o pozitionare clar partizana, fara jena, dl sociolog confunda intentionat "conservatorismul" cu PRM sau PRU, cu scopul defaimarii unei miscari politice vechi in Europa si care in acest moment conduce UK (dar probabil ca dumnealui are de dat lectii de "democratie" si britanicilor).

      Desigur, nu este uitata nici injuratura de subsol pentru Biserica si credinciosi: "miscari religioase".

      Asta pt ca dl sociolog ignora ca este o discriminare de drept, prevazuta in Constitutie, aceea contra convingerilor religioase.

      A crede sau a nu crede in Dumnezeu sunt drepturi, ambele protejate de lege, peste tot in lumea occidentala, ca place sau nu marxistilor sau fundamentalistilor.

      O alta eroare de judecata a dlui Duminica e aceea ca a fi pro-european presupune inregimentarea politica validata strict doar de stanga pro-UE, eventual de liberali, dar nu si de "conservatori" sau "nationalisti".

      Nu mi se pare ca dumnealui are habar de peisajul politic european, unde exista numeroase partide nationaliste de stanga si de dreapta care sunt puternic pro-Europa si pro-NATO.

      Ce se respinge nu e "Europa", ci organizarea nedemocratica, birocratica, totalitara cateodata, a Uniunii Europene.
      UE trebuie reformata si o spun Macron si Merkel, nu AUR..
      • +5 (7 voturi)    
        Ai dreptate.Ii urmaresc de ceva timp (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:03)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        zicerile.Vreau nu vreau,la un post de radio.
      • +5 (5 voturi)    
        ti-am citit comentariul de 4 ori.. (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:38)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui animatron

        ... foarte bine le zici.
      • -5 (11 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:30)

        [anonim] i-a raspuns lui animatron

    • +2 (12 voturi)    
      Romania - nevoie de un partid conservator adevarat (Marţi, 8 decembrie 2020, 12:04)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Puteti sa o intoarceti cum vreti. In Romania exista un public consistent care se regaseste in doctrina conservatoare.

      Pana ca AUR sa apara, nici un partid existent nu avea aceasta doctrina clara. PNL e confuz. PMP e conservator in Romania si voteaza cu progresistii in europarlament.

      Peste 3 milioane au votat la referendumul pentru familie. O initiativa venita din societatea civila. Sa pretinzi ca acestia nu exista e o aroganta. Asta au facut partidele de "dreapta" non-stop.

      Nu am votat AUR dar daca vor rezista pana la urmatoarele alegeri si vor fi maturi, vor avea votul meu cu siguranta.
  • +8 (46 voturi)    
    varianta analfabeta a lui Vadim Tudor... (Luni, 7 decembrie 2020, 20:13)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    varianta analfabeta a lui Vadim Tudor...
  • +7 (33 voturi)    
    va rezista?? (Luni, 7 decembrie 2020, 20:20)

    Dancing Dwarf [utilizator]

    nu l-am vazut pe C.Tarziu, dar judecand dupa discursul lui G.Simion din interviul de azi de pe Hotnews, nu au nicio sansa sa reziste. Discurs slab, neasumat, bazat pe critici simplute la adresa puterii, pe evidente si idei luate din spatiul public, in rest idei putine si teribil de naive.. Nici macar nu a avut curajul sa isi asume pana la capat discursul nationalist-traditionalist-antiglobalist cu care ar putea sa isi pastreze o parte din public..
    • -1 (11 voturi)    
      si mie mi se pare indulcit discursul (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:13)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Dancing Dwarf

      dar e om de galerie. luat din gramada are alta atitudine. oricum aceasta dacopatie / antifeminism / nationalis trebuie analizata si rezolvata prin educatie
      • 0 (8 voturi)    
        ehem (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:14)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

        plateste-ti datoriile,lasa educatia altora
        • -1 (7 voturi)    
          nu ai facut datorii (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:27)

          Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui Point

          nu a fost suficient contul de tiktok sa ti-l aprobe ?
  • +13 (35 voturi)    
    Are dreptate (Luni, 7 decembrie 2020, 20:58)

    Utilizator5 [utilizator]

    Da, este o rabufnire a unui electorat, cum zicea si domnul Gelu, abandonat. Oameni care poate nu sunt extremisti dar s-au regasit in "protestul" AUR fata de clasa politica si societatea romaneasca si au vrut ca vocea lor si nemultumirile lor sa fie auzite.
    AUR a profitat de nemultumirea interzicerii pelerinajelor, a inchiderii sau limitarii accesului in biserici. A celor ce sunt anti-masca, de frustrarea si furia multimilor. Adica ei vin pe un val de nemultumire creat de pandemie.
    Deci nu ca sentimentele nationaliste, conservatorismul n-au existat pana acum, sentimentele astea zaceau in amortire in populatie, nefiind nimeni capabil sa le coaguleze.
    AUR, ne place sau nu, e partidul potrivit la locul potrivit care a atras maxim de capital din situatia de criza generata de pandemie.
    Da, e si un raspuns la frustrarea generata de USR-PLUS, dusmanul, partidul la polul opus celor de la AUR care visau o Romanie cu drepturi pentru homosexuali, care sa se casatoreasca, adopte copii si care defilau cu tot felul de propuneri "straine" pe listele sale, frantuzoaice, neamt sau indivizi cu nume cu sorginte arabe, un partid Babel. Acelasi USR care pana nu demult prin Neamtu de la Cluj dar si altii critica si ataca permanent BOR.
    Acum acest electorat abandonat si umilit a rabufnit. Si inca ceva, la marea majoritate la care mesajul lor a ajuns, l-au votat. Partidul asta nu are nici campanie pe TV-uri care sa-l sustina ca PSD. PSD care isi datoreaza succesul de la revolutie incoace caracatitei media pe care si-a creat-o si prin care poate manipula de voie telespectatorii.
    Slabirea puterii PSD trebuie sa inceapa cu eliminarea goarnelor partidului, Antena 3, Romania TV, Realitatea Plus etc fara aceasta PSD nu va fi rapus vreodata doar daca romanii nu vor mai consuma media traditionala, TV, radio si presa scrisa.
    • 0 (4 voturi)    
      taci, ma, cu rabufnirea (Marţi, 8 decembrie 2020, 12:31)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Utilizator5

      daca in spate e Bobby Paunescu, cu o avere imensa, de care nu se atinge nimeni, nici macar cu o floare... asta nu-ti da de gandit? Daca vroia sa intre in politica, de ce nu l-a acceptat niciun partid pana acum?

      rabufnire! ha - zi-i p-aia dreapta - un mic si-o bere - nimic nou sub soare.
  • +4 (32 voturi)    
    nu este nicio surpriză (Luni, 7 decembrie 2020, 21:04)

    hdd [utilizator]

    cel puțin pentru mine.
    Aș fi fost surprins dacă, în urma pandemiei, nu ar fi apărut un astfel de personaj:

    - spune orice pentru a fi ales

    - nu are identitate și ideologie ci este flexibil, urmărește exclusiv puterea, fiind capabil să oscileze amețitor între idei diametral opuse

    - se concentrează întâi pe un segment extrem de înverșunat, care reprezintă votanții "core"

    - pasul următor este să dilueze ușor mesajul, să aibă priză mai mare și să capete tracțiune. Extrem de puțini din votanții "core" vor părăsi proiectul, dezamăgiți că nu e suficient de dur, dar în final popularitatea va fi în creștere

    - lovește egal în toate forțele existente pentru că, în esență este un proiect ce urmărește acapararea totalitară a puterii și modificarea regulilor în interes propriu, oligarhic

    Acest lucru a fost făcut de Hitler într-o Germanie în criză.
    De Stalin, într-un URSS în colaps.
    Dar primul, a fost Napoleon, în 1848, primul președinte al celei de-a doua republici franceze.

    Deci putem spune că scenariul este vechi de sute de ani. Dar funcționează.

    Am spus asta acum 6 luni, nu ascultă nimeni.

    Ce este mult mai grav, e că avem personaje contemporane:
    - Viktor Orban
    - Erdogan
    - Putin
    Și liderul AUR râvnește spre același statut.
    Dacatnu vom acționa și vom continua să nu mergem la vot, acest lucru se va întâmpla.

    Trebuie să înțelegem că dispariția PRM-ului a lăsat liberă această nișă, de veșnici opozanți.
    Am uitat cum în 2000 românii avut de ales între Iliescu și Vadim Tudor.

    Sunt convins că la următoarele alegeri, acest personaj venit de nicăieri va intra în turul 2 de scrutin pentru președinție.

    Poziția actuală, de opoziție totală, este cea mai convenabilă pentru un partid politic.
    De aici, poate doar să crească. Momentan îi lipsește sprijinul politic local. Nu are primari și consilii locale, județene. Dar veți vedea că acest lucru se va schimba.

    Fenomenul a început și mai poate fi oprit.
    Diminuarea impactului poate fi făcută doar prin vot masiv.
    • 0 (18 voturi)    
      Maybe (Luni, 7 decembrie 2020, 21:48)

      moto33 [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      "nu are identitate și ideologie ci este flexibil, urmărește exclusiv puterea, fiind capabil să oscileze amețitor între idei diametral opuse"

      Vorbesti de partide progresiste?!

      Deci sustii teza: Romania in colaps creaza un vid pentru partide de extrema dreapta.

      E bine sa fii burghez si sa nu fii afectat de lockdown si masurile anti-COVID19.

      "Marea resetare" economica (Great Reset) va genera nemultumiti, csf, n-ai csf.
    • -1 (25 voturi)    
      hohohoho (Luni, 7 decembrie 2020, 23:14)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Nu cred nici un rand din ce este scris mai sus.

      Aici nu avem decat mana tot mai lunga si mai doritoare de instabilitate a rusilor.

      Nu are nici o tractiune - este doar petecea intereselor rusesti.

      Va fi important ce raspuns va primi de la statul roman -
      • 0 (14 voturi)    
        aţi devenit plicticoşi... (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:06)

        let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        la tot ce nu vă e pe plac băgaţi placa cu ruşii-putin...
        s-a cam răsuflat.
      • +3 (11 voturi)    
        da ba.. (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:44)

        Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        .. ca au votat rusii, cu Putin in frunte. vai de voi, nu sunteti in stare sa vedeti realitatea.. aveti ochelari de cal. astia-s oamenii, "romania reala" cum zicea ala mai sus.
        • -1 (7 voturi)    
          au votat (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:02)

          fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

          au votat si rusii ca a avut grija basescu sa dea cetatenie romana in masa la sute de mii de basarabeni. au votat si lobotomizatii bor, au fost dimineata la biserica unde a avut grija popa sa le spuna unde sa puna stampila. bor + kiril = love, daca n-ai inteles legatura cu rusii si din directia asta.
          • 0 (8 voturi)    
            Nu rusii (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:28)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

            Nu rusii au oprit romanii sa iasa la vot, ti-e clar?
            • +1 (1 vot)    
              Alta intrebare. (Miercuri, 9 decembrie 2020, 9:41)

              dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

              Nu i-a oprit sa mearga la vot dar nici nu i-a indemnat.Sa nu crezi ca toti cei 70% care nu s-au dus la vot sant prosti , sau scarbit de ce politicieni avem care in complicitate se gandesc numai la avantaje materiale, nu la noi.Iar cu rusii numai cine nu vrea sa vada s-au sa inteleaga, ca rusii au cautat tot timpul sa asupreasaca si sa-i destabilizeze pe cei dni jur dar nu numnuai pentru a traii ei bine. Asa ca la noi a fost bine organizat totul cu logistica, oameni si finatare Sa apara un partid din spuma marii si in cateva luni sa creasca de la 1.5% la 10% este ceva de basm. Nu cred ca s-a mai intamplat in istoria alegerilor asa ceva poate in dictaturi. De ce nu s-a intamplat ca acest partid sa fie constituit din valori umane nu din securisti , penali si negationisti. Acesti imbecili care il au pe nu in brate ne pun in pericol viata indemnd lumea sa nu se pazeasca de virusii acestia evidenti nectrolabili .Asa ca pupati-i in bot pe rusi. Pentru noi romani un rus bun e un rus mort.
              • 0 (0 voturi)    
                Nu-i apar pe rusi (Joi, 10 decembrie 2020, 9:56)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

                Nu-i apar pe rusi, nu am de ce, am avut rude ucise sau violate de rusi in WWII, dar nu rusii au obligat romanii sa nu voteze.
                Nu avem de ce da vina pe altcineva, vinovati sunt cei care n-au iesit la vot si au permis PSD si AUR sa capete mai multe locuri in parlament decat ar fi meritat.
                PUNCT.
                • 0 (0 voturi)    
                  Ai dreptate (Joi, 10 decembrie 2020, 15:38)

                  dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                  Da solutii .
                  E o prostie ce sustin multi ca trebuie sa te duci si sa votezi . Este dreptul fiecaruia sa voteze si daca nu are cu cine ca toti te-au dezamagit, te duci de dragul de a vota. Si prin simpla participare esti complice cu politicieni . Ia sa fi participat la vot 70% din populatie ce se mai laudau politicieni daca acum nu sant legitimi decat 30 la % din cei cu drept de vot.,si ce i-si mai arogau toti ca au castigat. In tara asta nimeni nu pierde toti castiga . Sa ne convinga sa mergem la vot prin fapte ca de vorbe minciuni si hotie ne-am saturat . Cei care au fost pana acum m-au dezamagit ce sa aleg partidul pro moscovit,pro fasccist, anti sistem, anti convid, anti femei. Si hitler a ajuns la putere in mod democratic si a fost ales de mai multi decat i-au ales pe tradatorii astia de tara, care se gandesc cum sa se capatuiasca pe bani publici.
      • +1 (5 voturi)    
        Mâna rușilor, zici ? (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:24)

        revelare [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Tocmai ți-ai luat doctoratul în idioție.
    • +7 (15 voturi)    
      bine, (Marţi, 8 decembrie 2020, 9:03)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      sunt nemultumiri intotdeauna si peste tot dar aici raman niste lucruri greu de explicat : cine oare a coagulat si organizat aceste nemultumiri ? Cine le-a finantat ? Dela mai putin de 2% la locale la 9% in doua luni , ca Fat Frumos ?
      Eu locuiesc in Bihor, n-am auzit de ei, nu s-au manifestat public, nu stiu sa aiba vre-o organizatie locala, n-am auzit de lideri locali, adica si daca sunt n-au notorietate si hopa !, peste 9% !? N-au aparut la nici o dezbatere televizata ! De unde au auzit atatia despre ei ? Cum s-au lasat convinsi sa-i voteze ?Chiar crede cineva ca pot conduce tara asta ?
      Si nici Guvernul, nici Presedintele n-au aflat nimic ?
      Alo Helvig, Demisia !!!
      • -1 (5 voturi)    
        asta ziceam si eu (Marţi, 8 decembrie 2020, 12:27)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui codrean

        nu stiu unde sa caut niste rezultate pe sectii de votare, sau macar pe localitati, sa vad care sunt asezarile in care au luat multe voturi. Pentru ca banuiala mea este ca au actionat in comunitati sarace, unde sunt biserici din alea ciudate, de ziua sapte, adventisti sau cum se numesc, ca nu-i cunosc. I-au platit, i-au constrans prin disciplina impusa comunitatii, le-au spalat creierii cu teoriile conspiratiei (prostia omeneasca este fascinanta), cumva i-au facut sa puna stampila unde trebuia.
        Trebuie anchetat, lucrurile nu pot ramane asa.
        Pentru ca daca au fost siliti sau cointeresati, atunci e treaba DNA.

        |In comunitatile majoritar ortodoxe, biserica a lucrat pentru PSD, deci nu acolo trebuie anchetat, ci mers tintit spre sectiile in care s-au strans, in mod miraculos, voturi pentru aceasta organizatie mai mult decat dubioasa.

        E clar ca s-au bagat ceva bani (nu multi, un vot costa maxim 50 de lei) si in spate e Bobby Paunescu cu banii - nu a putut sa intre altfel in Parlament, probabil nu l-a acceptat niciun partid. Asta s-a saturat de futat in stanga si in dreapta, nu-i mai functioneaza endorfinele, are nevoie de ceva si mai "exciting", se crede Donald Trump - vrea in politica!!!

        Apropo, Bobita Paunescu este un reprezentant excelent pentru 'familia traditionala' de rit aurit!!

        Sincer, Bobita din Las Fierbinti e de preferat de 100 de ori acestei calamitati.
      • 0 (0 voturi)    
        cum ziceam, cu minoritatile cumparate (Marţi, 8 decembrie 2020, 22:23)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui codrean

        https://adevarul.ro/locale/timisoara/comuna-aur-invins-partidul-primarului-aflat-patrulea-mandat-clar-fost-invatati-1_5fcf88dc5163ec4271ae326a/index.html

        In Comuna Lenauheim, Timis (in care Consiliul Local este format din 5 PNL, 5 USR, 3 ProRomania, 2 PSD, iar acum AUR a luat peste 12% din voturi), apare o anumita minoritate etnica si religioasa, de peste 10% + peste 7% cu apartenenta nedeclarata, suficienta pentru ca manevrele AUR sa reuseasca:

        "Conform recensământului efectuat în 2011, populația comunei Lenauheim se ridică la 5.109 locuitori. Majoritatea locuitorilor sunt români (78,06%). Principalele minorități sunt cele de romi (10,86%), germani (1,88%) și maghiari (1,21%). Pentru 7,5% din populație, apartenența etnică nu este cunoscută. Din punct de vedere confesional, majoritatea locuitorilor sunt ortodocși (73,38%), dar există și minorități de romano-catolici (10,84%) și penticostali (5,07%). Pentru 7,56% din populație, nu este cunoscută apartenența confesională " (sursa: ro.wikipedia).

        Raul trebuie starpit din fasa - DNA sa actioneze.
    • +3 (5 voturi)    
      hdd, formatează-te! (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:03)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      ai prea multe bad-uri, poate şi viruşi prin sectorul de boot...
      rulează apoi un scandisk iar dacă iese tot prost fă un upgrade...
  • +5 (29 voturi)    
    Romania reala e tampa? (Luni, 7 decembrie 2020, 21:09)

    benicio [utilizator]

    Mie nu-mi place explicatia asta cu Romania reala s-a simtit abandonata. Un om cu o minima educatie ar trebui sa stie sa nu voteze cu partide care au livrat constant hoti si lichele sau cu un partid radical, plin de oameni dubiosi si frustrati. Romania reala apreciaza partide care mint si promit, partide care livreaza discursuri pentru handicapati, care promit toate fantasmele posibile si imposibile? Din pacate asta nu e valabil doar in Romania. Se intampla de ani buni de zile in Ungaria, Polinia, mai nou Cehia, Slovacia, nici Austria nu a fost ocolita de aburii alcoolici ai extremismului si sloganurilor de dugheana.

    Pe de alta parte, sa fie asta o lectie pentru PNL, care a acceptat compromisuri dezastruoase (fuziunea cu PDL, primirea de pesedisti in partid) si USR, care nu a iesit din starea de aroganta elitista si nu a invatat sa se duca la Obor sa vorbeasca cu oamenii.

    Pacat, tocmai acum cand Romania dispune de fonduri europene cum n-au mai fost, fonduri care o sa zaca nefolosite din cauza lipsei de majoritate clara in parlament. Proiecte inghetate, timp pierdut, curs EUR la peste 5 RON in 2021, o sa fie bine.
    • -1 (3 voturi)    
      adevărul, de cele mai multe ori, nu e ceva (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:09)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      plăcut...
      deci începi prost cu "Mie nu-mi place explicatia asta"
    • +2 (2 voturi)    
      Problema majora a partidelor mari (Marţi, 8 decembrie 2020, 15:21)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui benicio

      e ca nu mai au oameni credibili. Daca nu era Nicusor, pe cine punea PNL la Capitala?
      Au incercat cu dubiosi gen Marian Munteanu si Predoiu si au obtinut dezastre. Acum pun un militar prim-ministru? Adica noi votam liberalismul si ne alegem cu armata ?!!!
      La fel si la PSD, Ciolacu este lider care stim dupa cine vine: Viorica Dancila...
      OK, l-au adus pe Rafila si il vor plimba ca pe maimuta pe plaja. Va fi si propunere de prim-ministru, si probabil candidat la presedintie, pana va lua un cutit in spate, ca asa e la comunisti.
      La USR iarasi nu vad mari lideri, Barna a demonstrat ca nu e ce trebuie pentru partid, nu zic ca nu e muncitor, nu trage si nu are vorbele la el, dupa aparentul succes de la europarlamentare a pierdut deja 2 randuri de alegeri si partidul clar se duce in jos. Nu are carisma, nu "pentetreaza" decat zelotii USR-isti, care inghit pe nemestecate discursul anti-sistem, si care din cauza frustrarii cauzate de sistem nu mai vad probeleme de la ei, din pacate cam asta e situatia cu electoratul USR.
  • +16 (28 voturi)    
    Hai las-o asa (Luni, 7 decembrie 2020, 21:12)

    consumator2 [utilizator]

    Nu mai tot dezbateti “fenomenul”! Nu e nimic stiintific sau asa greu de inteles, e doar scarba romanilor fata de partidele din ultimii 30 de ani, care au mintit si mint cu nerusinare, care goleac Romania, care sunt corupte, etc etc.
    • +6 (18 voturi)    
      mai sunt si alte motive.. (Luni, 7 decembrie 2020, 21:23)

      Dancing Dwarf [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      Evident, contextul pandemiei si masurilor luate de guvern care nemultumesc o buna parte din populatie.
      Si mai este acest discurs ultra-conservator care exista de ceva vreme si care castiga mereu adepti.
      Si multimea de teorii ale conspiratiei care au circulat in vremurile astea dificil de acceptat si inteles.
    • +6 (18 voturi)    
      si mai ie un motiv (Luni, 7 decembrie 2020, 23:39)

      GIGI_CIOC@N [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      @consumator2,ala fiind ROMANIA PROASTA si inapoiata.
      anual ies de pe bancile scolilor, sub atenta indrumare a profesorilor bugetari PSDisti, 40% analfabeti functionali, dracu stie cati analfabeti 100% si alte procente de incompetenti..
      motivul pentru care in romania sunt aproape 60/70% contracte pe salariul minim nu e ala ca patronu e un nenorocit ci pentru ca poporul este prost si incompetent.
      cand principala grija a absolventului este sa se duca la somaj. dupa care sa isi caute de munca la paza sau kaufland, nu te poti astepta la nu stiu ce salariu.. pentru ca mai mult sa iti stergi mucii de pe piept nu esti capabil sa faci.. si uite asa dreapta o sa zaca etern in 30.35% pentru ca in general pentru a fi de dreapta trebuie sa te mai duca si capul si eventual sa ai niste aspiratii si principii..
      pentru a fi un atarnache care asteapta sa ii creasca pesedeu" salariul minim, trebuie doar sa existi si nimic mai mult.
    • -2 (10 voturi)    
      scarbitii (Marţi, 8 decembrie 2020, 9:04)

      codrean [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      nu s-au dus la vot; astia au fost votati de 10 % !
      • +2 (2 voturi)    
        ASA SI? (Marţi, 8 decembrie 2020, 17:29)

        GIGI_CIOC@N [utilizator] i-a raspuns lui codrean

        fiti voi scarbiti si plini de voi, ca au altii grija sa administreze jumatea de salariu fara care ramaneti oricum ;)...
        dar na .. cand bubui de desteptaciune, iti permiti " sa fi scarbit pe banii tai" .. ca doar nu se cade sa alegi tu pe cineva, e multu sub demnitatea ta ..
    • +4 (4 voturi)    
      Partide, care au făcut DNA, (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:29)

      revelare [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      care au tăiat odată o dată pensiile speciale, care i-au trimis la muncă pe handicapații închipuiți, care au dat lege și au început să fie confiscate averile din fraude...
    • 0 (0 voturi)    
      Bine (Miercuri, 9 decembrie 2020, 1:12)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui consumator2

      dar romanii ar trebui sa inteleaga politics si sa actioneze astfel incat dorintele lor sa deina realitate nu intr-un stil prostesc de genul primul partid nou aparut pe ala sa il votez. Votul aordat haur arata analfabetismul multor romani - nu are nici o legatura cu real results or politics
  • -2 (40 voturi)    
    Infuzia de AUR (Luni, 7 decembrie 2020, 21:13)

    Utilizator5 [utilizator]

    AUR mai aduce ceva, un suflu, o infuzie de demnitate pentru un popor roman umilit si milog prin Europa, lucru pe care celelate partide nu-l pot aduce, pentru ca au comportamentul unor catelusi care fac "ham" la Bruxelles si dau din coada la orice ne zic altii. Sau miros a parveniti si populisti de la o posta.
    Da, si AUR sunt populisti dar transmit un mesaj mai dur, nu de fatada, par gata sa taie si sa spanzure in numele valorilor traditionale, sa ucida si democratia daca e nevoie pentru a apara aceste valori "romanesti". Si nu par dispusi la compromis, patrie sau nimic.
    Ei bine asta place multor romani, satui de las-o ca merge si asa, coruptie si o clasa politica care se spala cu o mana pe alta pentru a mai castiga niste beneficii personale.
    AUR e produsul arogantei, autosuficientei clasei politice elitiste de la noi, care s-a desprins de masa de alegatori si pentru care mesajele dulci si vorbaria goala, promisiunile nu au mai prins. Oamenii au devenit imuni la promisiunile si incapacitatea partidelor mari de a-si tine promisiunile, oameni fara cuvant, țațe, o clasa politica de clovni, manipulatori si parveniti.
  • +6 (32 voturi)    
    Hai bre sa nu exageram... (Luni, 7 decembrie 2020, 21:16)

    bogdan1477 [utilizator]

    Romania reala nu e majoritar anti-botnita, anti UE, pro-moaste sau admiratoare de ultrasi sau spargatori de bancomate. Exista intr-adevar un 10% de zapaciti care mai cred in lideri mesianici care sa traga in teapa hotii si sa lupte cu imperialismul european care ne subjuga tarisoara, dar, nu e nici pe departe majoritatea...

    Si poate e mai bine ca extremismul sa stea izolat in parlament fara sa aiba vre-un cuvant de zis, decat sa fie parte din partidele mari si sa poata influenta decizii.

    Asha ca hai sa nu exageram acum. Poporul peremist si-a regasit un partid care sa-l reprezinte. Si cam atat.
    • -5 (13 voturi)    
      cred ca este putin mai grav de atat (Luni, 7 decembrie 2020, 23:21)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      datele masurate pe bune in teren arata altceva

      vazut cu ochii mei rezultatele de la niste sectii de votare din bucuresti - nu au scorurule astea cel putin la nivel de bucuresti si atunci de unde scorneala asta??/ cine le da votul astora???? cum au ajuns aici?

      Fake - keep your eyes and ears largely open!
      FAKE
      • -3 (7 voturi)    
        E fake dar e util. (Marţi, 8 decembrie 2020, 8:21)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Adica oricum e un partid esuat, nu am mari asteptari. Dar a luat bine din influenta celorlalti si asta ma incanta maxim, ca si-au facut-o cu mana lor.
        Pur personal imi place si ca da impresia ca ar fi a doua venire a sperantei Romaniei dupa USR, ca na prima e in balta.
        • +5 (9 voturi)    
          cui da impresia asta? (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:21)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Hai sa fim seriosi... Astia-s shatra lui Papuc. Avocata lu' IPSu, sefu' de galerie, unul pe la Bihor condamnat pentru spargeri de bancomate, etc.
          Pe cand aia de la USR sunt in mare parte absolventi de universitati de afara, oameni care au performat in privat, etc. Poti sa-l compari pe Simion ala cu Vlad Voiculescu, spre exemplu?
        • 0 (0 voturi)    
          mai e ceva (Miercuri, 9 decembrie 2020, 1:24)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          uitati unde au fost votati si eu nu m-as buura....
  • 0 (18 voturi)    
    As... (Luni, 7 decembrie 2020, 23:09)

    ..13 [utilizator]

    romanii nu pot sa accepte inca ca au wc in curte si tot viseaza la un Ferrari rosu in curtea lor

    Adicalea sunt unii care nu se pot conecta la realitatea zilei si viseaza ceea ce nu este rau dar viseaza cai verzi pe pereti ce nu au nici cea mai mica acoperire in realitate

    Romanii ar trebui sa inceapa cu primul pas - acceptarea locului unde sunt acum si apoi sa puna mana pe lopata, mistrie, sa munceasca cu mainile si cu capul ca sa isi castige existenta si locul sub soare.

    Este simplu.

    Atat timp cat viseaza numai prostii la capatul celalalt o sa fie tot prostii dar din ce in ce mai proaste.

    adica sa imi spui mie ca AUR este mai bun decat pnl sau usrplus este ca si cum Trump imi spune sa beau Detol - bre ma lasi???

    Bea singur detol si lasa-ma!

    Du-te nene cu prostiile matale!
    Du-te nene sa nu te vad!
    • -3 (11 voturi)    
      vezi ca esti manipulat..? (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:49)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      ... degeaba razi de aia din HAUR, ca tu esti mai intoxicat. Trump nu a spus niciodata sa bei dezinfectant, verifica mai bine si ai sa vezi de unde s-a raspandit fake news-ul asta stangist.
    • +2 (2 voturi)    
      stai nitel, ca ti-a scapt un mic detaliu (Marţi, 8 decembrie 2020, 12:02)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      chiar EXISTA unii cu wc in fundul curtii si Ferrari in batatura! Sunt din etnia domnului de mai sus.
      Cum a ajuns Ferrari in batatura casei cu turnulete, e alta poveste...
  • +2 (10 voturi)    
    Tocmai acum ? (Marţi, 8 decembrie 2020, 2:16)

    Observatory [utilizator]

    Când se planifica pomenile europene sa putem supraviețui ca nație ?
    România se scufunda și cetățeanul de rând rade toată ziua la bancurile de prost gust !
    Se pare ca cam la atât ne pricepem: bancuri românești unele de prost gust dovedind valoarea intelectuala a nației .
    Un om civilizat nu invoca motive , își face datoria și Votează , nu are importantă pe cine !
    Scuze penibile si pentru un copil de grădinița
    Noroc ca nu se înghesuie nimeni sa ne asimileze!
  • -8 (16 voturi)    
    Intrebare ,intrebatoare . (Marţi, 8 decembrie 2020, 8:14)

    dezamagitul [utilizator]

    Donule Duminica imi permit sa va intreb . Spunea-ti caacest partid nascut din spuma marii si care a crescut intr-o zi cat altele in 10ani. Va rog sa spuneti de unde are resurse ca n-am inteles. Cine plateste acest partid , oare tot rusii ca si in america la alegerile cand a castigat nebunul de de trump . Numai rusi au resurse nelimitate pentru a destabiliza lumea ca sa le meargalor bine. Ei nu isi dau seama ca santem in aceiasi barca pe care ei o gauresc.
    • +5 (7 voturi)    
      tu sigur esti alegator haur.. (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:50)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

      .. la cate teorii ale conspiratiei ai in tine :)
    • +2 (4 voturi)    
      eterna problema (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:09)

      nick1587873340950 [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

      a romanului, Da capra vecinului ? Nu dormi bine ?
  • +7 (11 voturi)    
    Faceti cateva erori (Marţi, 8 decembrie 2020, 9:31)

    dragoscretu [utilizator]

    Eu cred ca faceti cateva erori grave in articol: confundati conservatorisul cu anti-europenismul... Eu sunt conservator ca si principii politice, nu cred ca in progresism dar asta nu inseamna ca sunt anti-european...din contra cred si imi doresc ca viitorul UE sa fie o federatie care sa includa statele membre ale UE. Nationalismul este cu totul altceva, si da nationalismul este anti-european sau impotriva unei integrari europene mai profude.
    • +5 (7 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:48)

      [anonim] i-a raspuns lui dragoscretu

    • +2 (4 voturi)    
      nu stie romanu ce-i ala conservatorism... (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:50)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui dragoscretu

      .. astia-s ca baba si mitrariera. le incurca intre ele.
  • +5 (11 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 8 decembrie 2020, 9:37)

    [anonim]

  • +3 (11 voturi)    
    BOR iubeste AUR-ul si limuzinele scumpe (Marţi, 8 decembrie 2020, 9:43)

    Coresponedntu [utilizator]

    Procentul obtinut de AUR-laci nu e mare dar faptul ca sunt reprezentati de un huligan al stadioanelor, un interlop care se ocupa cu montarea de dispozitive pentru furturi de pe card si de personaje ciudate ultrareligioase care nu cred in existenta virusului si in solutiile oferite de cerecetare si de educatie , spune multe despre acest partid. In zadar neaga BOR ca nu are legatura cu acest partid , care a luat totusi 8% fara sa stie nimeni nimic de el pana la pubiicarea rezultatelor alegerilor.
    BOR are nevoie de un vehicul politic dupa ce a fost abandonata chiar si de PSD dupa esecul referendumului pentru familie. Astfel ca propaganda si actiunile BOR care s-au realizat conspirativ , underground,tacit, sub radarele media, prin intermediul comunitatilor ultra ortodoxe netolerante, la slujbe si pelerinaje pentru pupat moaste, a avut castig de cauza. Procentele castigate de AUR - laci provin de la PSD , dar si de la PMP, ALDE, partidele mai conservatoare, traditionaliste. BOR iubeste AUR ul asa cum patriarhul iubeste luxul , hainele cu podoabe aurite si neplata taxelor si impozitelor.
    • 0 (8 voturi)    
      E dreptul lor sa creada in orice vor (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:01)

      galeo [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Asa cum e si dreptul tau sa crezi in USR sau PNL.
      Nu toata lumea trebuie sa gandeasca la fel.
      • +3 (9 voturi)    
        corect, dar nu pe banii nostri (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:48)

        Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui galeo

        sa plateasca taxe si impozite si sa respecte legille tarii in conditii de pandemie. si eu am o pasiune pentru masini, mi am cumparat una de lux, noua nu second, dar pe banii mei, munciti si nu furati. in rest , si BOR si AUR pot sa creada in povestile conspirationistilor cu mersul pe apa, invierea dupa 3 zile la temperaturi de Orintul Mijlociu de 45 grade C samd ..... si pot sa pupe toate moastele din lume.
  • -2 (10 voturi)    
    o analiză cu multe erori (Marţi, 8 decembrie 2020, 9:54)

    let_s_twist_again [utilizator]

    se omite esenţa: se simţea acut nevoia unei entităţi conservatoare ca o contrapondere la invazia "progresismului" neomarxist, antinaţional-globalist, ateu, pro imigraţie şi metişizare rasială la nivel planetar sau lgbt...

    nu este deloc o contradicţie între a fi conservator şi a fi pro-european; această impresie greşită este indusă de actuala conducere "progresistă" a ue; dacă eşti conservator (precum polonia, ungaria şi chiar alte state din est la nivel de populaţie, nu de guverne) atunci eşti împotriva bolnavei doctrine "progresiste", nu anti-european aşa cum greşit şi intenţionat manipulatoriu sugerează "progresiştii".

    paralela cu prm este o imbecilitate; prm, punr, etc. au fost detestaţi pentru că au fost formate aproape exclusiv din securişti şi pupincurişti ai regimului ceauşescu iar nu pentru naţionalism în sine.

    şi da, partidele din ultimii ani, în pofida declaraţiilor sforăitoare, nu au nici cea mai mică tangenţă cu dreapta politică... usr+ este extrema stângă, psd - centru-stânga, pnl a alunecat treptat în ultimii 6 ani de la centru-dreapta spre centru-stânga prin importul masiv de politicieni reciclaţi...

    P.S. legionarii au fost demonizaţi pe nedrept (mai puţin crimele) de propaganda comunistă, chestie preluată ad literam şi fără reanalizare şi de societatea postdecembristă; în fond regimurile stalinist, ceauşist, neocomunist postdecembrist au fiecare în parte mult mai multe crime pe conştiinţă decât legionarii dar nu au fost nici pe departe la fel de demonizate...
  • +2 (4 voturi)    
    Sociolog de duminica (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:58)

    mescaline [utilizator]

    Explicatiile astea simpliste cu vulnerabilii si pauperii care voteaza conservator arata ca omul nici nu s-a uitat pe o harta electorala.

    AUR a fost votat masiv si de diaspora care se descurca pe criza, nu de cea care s-a intors de foame, a scos peste opt in Cluj si Ilfov, in Otopeni cat in Suceava sau Neamt pe unele sectii etc.

    Cele mai slabe scoruri au fost in Giurgiu, Olt si Dolj, zone unde chiar sunt pauperi vulnerabili si nationalisti in procent mare.
    • +3 (3 voturi)    
      ..Oltenia, eterna Terra nova.. (Marţi, 8 decembrie 2020, 12:53)

      mgexpert [utilizator] i-a raspuns lui mescaline

      ..la alde nea Mărin PSD-ul ia totul.. Au scos niște scoruri faraonice.. ce AUR..?
  • +5 (7 voturi)    
    Nu este vorba de abandon (Marţi, 8 decembrie 2020, 10:58)

    BuzzBuzzard [utilizator]

    Domnule sociolog, nu este vorba de a se simti populatia abandonata de alesii neamului. Este vorba de eternul MISTO pe care il imbratiseaza acest popor.
    Totul se face la MISTO in aceasta tara !
    Este bataia de joc in care traieste toata societatea aceasta. Este boala incurabila , de secole, de care sufera poporul acesta.
    Ce este de facut ?
    Educatie !
    Educatie !
    Educatie
    • -1 (3 voturi)    
      lăsând la o parte parafraza la lenin... (Marţi, 8 decembrie 2020, 15:51)

      let_s_twist_again [utilizator] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

      apropos, neomarxist şi tu cumva?
      dacă se guvernează la mişto, se legiferează la mişto, se aplică legile la mişto, tu vezi doar miştoul de frondă al populaţiei? de ce nu începi de sus analizarea miştocarilor?
    • -1 (3 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 8 decembrie 2020, 17:52)

      [anonim] i-a raspuns lui BuzzBuzzard

  • -2 (8 voturi)    
    Foarte corect ce spune omul asta (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:00)

    galeo [utilizator]

    Daca va uitati la discursul multor lideri si votanti PNL si USR iti dai seama ca oamenii astia traiesc intr-o bula, sunt ca o secta, traiesc in ignoranta...
    Lumea lor se termina la marginea multinationalei si cred ca romanii sunt in general prietenii aia cool de pe facebook.
    • +1 (9 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Marţi, 8 decembrie 2020, 11:33)

      [anonim] i-a raspuns lui galeo

      • -1 (3 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Marţi, 8 decembrie 2020, 15:06)

        [anonim] i-a raspuns lui

  • 0 (2 voturi)    
    Romania reala... (Marţi, 8 decembrie 2020, 12:32)

    Boa [utilizator]

    Potrivit analizei Avangarde profilul votantilor AUR este urmatorul: majoritate barbati tineri intre 18-30 de ani, majoritatea cu liceu sau post-liceala, distribuiti egal pe grad de urbanizare, provincii istorice si cu priza chiar mai mare la votantii din strainatate decat la cei din tara.

    Asta reflecta intr-adevar Romania de azi dar ne indica si ce asteptari putem avea la Romania de maine.

    Asa ca analiza dlui Duminica mi se pare doar partial corecta: este clar ca votantii AUR sunt nemultumiti de partidele consacrate, insa nu reflecta intru totul societatea romaneasca ci mai degraba latura ei tanara si mai putin educata.

    Sunt tineri cu calificare si pregatire minima care se regasesc in mesaje simple si nu-si doresc proiecte precum cele de digitizare, combatere ale schimbarii climatice si alte teme similare ce anunta o societate care nu e pe masura intelegerii si pregatirii lor.

    Ei isi doresc un partid care sa le promita o societate conservatoare dpdv social si economic, bazata pe mesaje nationalist-patriotice, o societate care sa le protejeze modul de viata si sa le dea garantia ca nu-i va exclude mai mult decat sunt.

    Tragedia este insa faptul ca asteptarile lor migreaza in directii ce ne duc in alte fundaturi. Asta nu ne va duce spre mai bine ci spre un alt rau.

    Iar asta este rezultatul scaderii dramatice a nivelului de educatie din Romania datorita administratiilor catastrofale din ultimii 30 de ani.
    Aceasta este cauza profunda a problemelor noastre curente: Romania needucata si nepregatita sa se dezvolte in mileniul asta.
    Iar in contextul asta singura noastra sansa de un viitor imediat mai bun este sa ne rugam intens pentru miracole.
    • 0 (0 voturi)    
      este de fapt (Miercuri, 9 decembrie 2020, 1:44)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Boa

      un partid Pro romania mai tanar si mai putin educat. adaptat la noile timpuri pline de golaneala, dar nu din aeea din timpul Pietii Uniersitatii
  • +5 (7 voturi)    
    ..din țânțar, armăsar (Marţi, 8 decembrie 2020, 12:46)

    mgexpert [utilizator]

    ..colac-peste-pupăză, mai vine și Dan Puric neînțelesul, să le sufle în pânze. Cei drept balivernele lui naționaliste, asezonate din belșug cu un fundamentalism religios din vremuri feudale, li se potrivesc mănușă acestor populiști agresivi. Cum era aia cu somnul rațiunii..?
  • -2 (8 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 8 decembrie 2020, 13:00)

    [anonim]

  • +3 (5 voturi)    
    In spatele AUR (Marţi, 8 decembrie 2020, 15:24)

    Bradisor [utilizator]

    este un puternic aparat de propaganda condus de profesionisti si finantat masiv.Cine sunt cei din umbra? SIE si SRI dorm?
    • +5 (5 voturi)    
      famiglia Paunescu e in spate (Marţi, 8 decembrie 2020, 16:09)

      revo [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

      practic i-au cumparat imunitatea parlamentara junelui - 10% din Parlament. De ce? Ei stiu, ca altfel, daca vor, pot avea si luna de pe cer.

      Cauta info despre famiglia Paunescu: ofiteri secu, cu misiuni in strainatate pe vremea lui Ceasca (Bobita a crescut in Italia), directori la Import Export, devalizatorii Bancorex, Bankcoop şi Dac Air, proprietari de zeci de ha de pamant in Bucuresti, dezvoltatori imobiliari, proprietari de trusturi media, din cercul Ceausestilor, Iliescu, Basescu. Bobita futa de stinge (inca) si se joaca de-a artistul si, mai ales, cu artistele.

      N-am urmarit B1TV, pe care il detin - oare s-a pomenit ceva despre AUR la acest post impartial, in timpul campaniei?

      Sunt imuni la SRI si SIE, probabil ca tatutu are grad foarte, foarte mare si o putere imensa.
      • +3 (3 voturi)    
        Aur a facut (Marţi, 8 decembrie 2020, 22:39)

        Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui revo

        o campanie preponderent in mediul virtual tintind personele care le difuzau mesajele Procedura este simpla :se lanseaza un mesaj de genul:covit nu exzista .Cei care citesc mesajul si il difuzeaza catre prieteni devin tinte si vor fi bombardati cu noi mesaje false pe care sa le transmita mai departe.Cei care raspund negativ vor fi ignorati si nu vor mai primi masaje false . In acest fel se formeaza doua bule :una a credulilor si una a celor care nu se lasa pacaliti.Aceste bule vor evolua complet separat cea a credulilor va fi alimentata mereu cu stiri false si va creste exponential Cei care au respins stirea falsa nu vor mai primii mesaje si nu vor mai avea ocazia sa combata in mediul virtual stirile false ..In acest fel credulii vor trai intro bula in care vor primi numai mesaje de aprobare a stirilor false iar cei care resping falsul vor trai cu senzatia ca nu mai sunt stiri false .
        Asa se explica faptul ca f multi nu au aflat de AURin timp ce altii aveau telefonele ticsite de mesajele AUR.
        O asemenea campanie necesita organizatori profesionisti si fonduri grase .
        • 0 (0 voturi)    
          corect (Miercuri, 9 decembrie 2020, 10:01)

          revo [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

          Asta e procedura de profesionisti in ale dezinformarii si propagandei, cu practica si logistica pe masura.

          Desigur, au fost si dintre cei prinsi in bula, dar eu cred ca voturile fizice au fost culese mai ales de la o anumita etnie si de la anumite culte religioase, in care disciplina este desavarsita, conduse de anumiti sefi de trib sau de secta, de care s-a dezis si Gelu Duminica, ieri, pe FB, la care nu cred ca s-a mers cu propaganda sofisticata, ci cu recompensa directa, in bani sau bere (se poate ancheta, daca ar interesa pe cineva).

          Stii, e greu de crezut ca votantii AUR renunta la a asculta manele pe telefon sau tableta (ca acum au primit de la scoala), si stau si urmaresc agenda "politica" a indiferent carui partid.

          Nu, eu imi aduc aminte de alegerile de acum niste ani, la care locuitorii din unele sate din preajma Bucurestiului, arealul dintre Autostrada si DN6, s-au zdrobit, efectiv, in fata sectiilor din satul lor si apoi au fost adusi si in Bucuresti, cu autobuzele. Erau niste biete femei, slabe si arse de soare, facute afis si pe jumatate lesinate, zdrobite de gardul metalic, cu buletinul in mainile intinse printre zabrele (o imagine cumplita!), luptand sa intre; nu au reusit toti "sa voteze", pana la ora 21,00, ca sa-si primeasca tainul.
          Despre asta vorbim. In tara, s-a folosit, preponderent, aceasta reteta. Si in strainatate, probabil la fel, ca sunt multi si acolo.

          Daaar... asta dezvaluie o vulnerabilitate extrema, practic o singura familie bogata a acaparat 10% din Parlament (deocamdata). Nu mai vorbim despre o formatiune politica, reprezentanta a unei parti a populatiei, ci o singura familie. Nu mai este vorba despre democratie.

          Situatia nu trebuie trecuta cu vederea, clasele defavorizate trebuie integrate, nivelul de trai si educatia trebuie ridicate.
  • +4 (4 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 8 decembrie 2020, 19:39)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri
Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by