Cioloș critică lipsa unei strategii privind educația în vremea pandemiei: Consecințele închiderii școlilor sunt ireversibile
"Decizia pe care a luat-o Guvernul de a închide activitatea şcolară prin prezenţă fizică are sens, din punctul nostru de vedere, doar în măsura în care este însoţită de o viziune legată de condiţiile în care să se poate reveni la prezenţa fizică în şcoli. (...) Fără predictibilitate, măsura nu este suficientă. Guvernul nu trebuie să fie doar un purtător de cuvânt al experţilor din sănătate (..) trebuie să aibă empatie, să-i înţeleagă pe părinţi, pe elevi, să le ofere un minim de predictibilitate. Din punctul nostru de vedere minimul de predictibilitate înseamnă dotarea şcolilor cu tehnica necesară, acces la internet, (...) un protocol sanitar adaptat activităţii şcolare care să permită reluarea activităţii fizice. Doar în condiţiile în care avem predictibilitate, putem spune că măsura este justificată, nu doar din punct de vedere sanitar, ci şi din punct de vedere al interesului copilului şi al sistemului de educaţie", a afirmat Cioloş, duminică, într-o conferinţă de presă, potrviti Agerpres.
Cioloş a mai spus că testarea SARS-CoV-2 trebuie să vizeze, în primul rând, personalul medical şi apoi pe cel din sistemul educaţional. Potrivit copreşedintelui USR PLUS, celelalte state ale UE, confruntate la fel ca şi România cu o creştere semnificativă a cazurilor de răspândire a virusului în ultimele săptămâni, "au decis foarte multe restricţii, dar (...) şcolile au rămas deschise chiar dacă s-au închis alte activităţi".
"Dacă în domeniul economic poţi să îţi mai amâni, evident cu costuri, anumite activităţi, în educaţie timpul pierdut pentru un copil cu greu mai poate fi recuperat. (...) În educaţie avem consecinţe ireversibile. (...) În România, trecerea şcolii de la prezenţa fizică în online în bloc ar trebui să ţină cont de realitatea pe care o avem în teren. Din cifrele pe care le avem, există peste 700.000 de elevi din comunităţi dezavantajate, care nu au acces la echipamente, la internet. (...) În condiţiile în care trecem brutal în sistemul de educaţie online fără să asigurăm acestor copii condiţiile online, înseamnă că pe termen mediu vom accentua şi mai mult abandonul şcolar, exact în mediile defavorizate. (...) Cu toate acestea, înţelegem că s-au luat aceste decizii radicale pentru că în condiţiile date nu există alternativă pe termen scurt. Sănătatea este cea mai importantă pentru orice om, dar după sănătate cel mai important, bunul cel mai de preţ este educaţia", a adăugat Ciolos.
El a spus că USR PLUS "aşteaptă, din partea Guvernului, să spună ce are de gând să facă, pentru ca treptat să avem prezenţă fizică la şcoli, acolo unde acest lucru este posibil". "Alianţa USR PLUS poate să sprijine o astfel de măsură doar în condiţiile în care există o viziune despre ceea ce trebuie făcut în perioada următoare. Să creăm în zonele defavorizate condiţiile pentru ca dascălii şi copiii să se întoarcă în siguranţă, cât mai repede, la activitatea fizică", a menţionat Cioloş.

Liberalizarea pieței energiei / Diferențe de până la 19% dintre prețul serviciului universal și cel mai mic preț de pe piață
UPDATE Cîmpeanu: „Elevii care au vulnerabilități sau aparținători cu vulnerabilități, certificate medical, vor putea învăța online; profesorii vor putea preda online” / Petiție pentru reintroducerea sistemului hibrid
Boeing 737 MAX va zbura din nou în UE. Interdicția impusă acum 22 de luni, după două accidente aviatice, a fost ridicată
Poluarea de weekend din București: Agenția de Mediu dă vina pe trafic și condițiile atmosferice, activiștii de mediu indică arderi de deșeuri și încălzirea rezidențială / În rest, tăcere
INTERVIU Cum se simte scăderea numărului de îmbolnăviri în spitalele COVID: Numărul de pacienți este mai mic, dar vin mulți cu forme severe / Pericolul foarte mare este noua tulpină
Nu ai cum sa stai 7-8 ore in aceeasi incapere cu un contaminat si sa nu mai apara altii. Altii care au familii, frati , etc.
Situatia este insa altfel in tarile UE, mai ales in ceea ce priveste zonele rurale. In Romania sunt destule familii fara calculator, ori internet, mai ales la sate. Pentru acelea ar trebui gasite solutii, de a-i aduce pe copii la scoala, fie si alternativ. Se poate preda hibrid, cu cativa copii prezenti fizic, iar restul prin streaming, plus salvarea filmarii. Trebuie insa putin efort si vointa de a rezolva problemele. Guvernul nu e tocmai un campion in a gestiona astfel de situatii, desi ar avea de unde sa se inspire. Pe de alta parte, sunt mult prea multi directori de scoala, profesori, ba chiar si parinti care se ascund dupa scuza "guvernul nu ne da, nu ne lasa, nu avem..." Victimele acestor atitudini sunt copiii.
As vrea sa spuna cine i-a propus-o pe Cristina Guseth in guvern ?
Inginer in electronica si telecomunicatii , ministru al justitiei !
O fi fost specializata in ascultare !
Iohannis ?
Serviciile ?
Care dintre ele ?
Dar de la politicieni te poti astepta la orice .