România atacă la Curtea de Justiție a UE Pachetul Mobilitate, care îi afectează pe transportatorii români

de I.H.     HotNews.ro
Vineri, 23 octombrie 2020, 17:27 Actualitate | Esenţial


Protest transportatori (foto arhiva)
Foto: Agerpres
Guvernul României a sesizat vineri Curtea de Justiție a Uniunii Europene (CJUE) asupra unor prevederi din Pachetul Mobilitate I considerate restrictive și disproporționate, cu implicații asupra transportatorilor români.

Potrivit Ministerului Afacerilor Externe, Guvernul a introdus trei acțiuni în anularea "prevederilor problematice" din Pachetul Mobilitate I.

Conform sursei citate, dispozițiile actelor UE vizate de acțiunile în anulare introduse de Guvernul României vizează acele aspecte care vor avea implicații negative semnificative asupra pieței interne și vor afecta competitivitatea transportului de mărfuri în Uniune, respectiv:
  • interdicția efectuării perioadei normale de repaus săptămânal la bordul vehiculului; obligația întoarcerii periodice a conducătorului auto la centrul operațional al angajatorului sau la locul său de reședință;
  • obligația întoarcerii vehiculului la unul din centrele operaționale în termen de 8 săptămâni de la plecare;
  • stabilirea de limitări suplimentare la efectuarea operațiunilor de cabotaj; instituirea unor norme specifice privind detașarea conducătorilor auto.
"Sesizarea Curții de Justiție a Uniunii Europene vine în continuarea demersurilor promovate în mod constant de către autoritățile române pentru contracararea caracterului restrictiv și disproporționat al acestor prevederi din Pachetul Mobilitate I. Precizăm totodată că Guvernul României intenționează să formuleze cereri de intervenție în acțiuni în anulare care vor fi introduse la CJUE de alte state membre UE cu interese similare", mai menționează MAE.

Ce conține Pachetul Mobilitate:

Cele trei acte legislative care alcătuiesc Pachetul Mobilitate I, publicate în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene la data de 31 iulie 2020 și cu privire la care Guvernul României a introdus acțiuni în anulare parțială, sunt următoarele:
  • Regulamentul (UE) 2020/1054 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentului (CE) nr. 561/2006 în ceea ce privește cerințele minime referitoare la duratele de conducere zilnice și săptămânale maxime, pauzele minime și perioadele de repaus zilnic și săptămânal și a Regulamentului (UE) nr. 165/2014 în ceea ce privește poziționarea prin intermediul tahografelor;
  • Regulamentul (UE) 2020/1055 al Parlamentului European și al Consiliului din 15 iulie 2020 de modificare a Regulamentelor (CE) nr. 1071/2009, (CE) nr. 1072/2009 și (UE) nr. 1024/2012 în vederea adaptării acestora la evoluțiile sectorului transportului rutier;
  • Directiva (UE) 2020/1057 a Parlamentului European și a Consiliului din 15 iulie 2020 de stabilire a unor norme specifice cu privire la Directiva 96/71/CE și la Directiva 2014/67/UE privind detașarea conducătorilor auto în sectorul transportului rutier și de modificare a Directivei 2006/22/CE în ceea ce privește cerințele de control și a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012.
România s-a opus adoptării celor trei acte legislative, alături de celelalte 8 state membre cu interese similare în această materie (Bulgaria, Cipru, Estonia, Ungaria, Letonia, Lituania, Malta și Polonia). Statul român a votat împotriva aprobării textelor rezultate în urma negocierilor cu Parlamentul European.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2648 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    Bravo! (Vineri, 23 octombrie 2020, 20:10)

    YorkshireTerrier [utilizator]

    Masura era una de protectionism mascat si limitare a accesului la munca.
    Cei mai afectati ar fi fost transportatorii din tarile periferice: Lituania, Portugalia, Romania etc, pentru care e greu sa revina la baza din tara de origine.
    Nu-i normal sa-i obligi sa mearga periodic in centrul operational daca nu au ce sa care acolo sau de acolo.
    Nici sa obligi soferii sa doarma la hotel nu e normal, mai ales in conditii de pandemie, cand e mult mai sigur sa doarma fiecare in cabina lui.
    • +1 (1 vot)    
      exact (Sâmbătă, 24 octombrie 2020, 3:52)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

      Lumea nu stie, dar pe parte de export servicii, it-ul ala mult laudat de la noi este1/3-1/2 din transporturile externe. Bine, unii se cred miez...
  • +5 (5 voturi)    
    in sfarsit (Vineri, 23 octombrie 2020, 20:28)

    Nevermind [utilizator]

    O actiune, probabil singura, in interesul Romaniei. Macar sa-i tina si sa nu faca frumi daca se dau la ei aia mari.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by