Articol actualizat

Școlile din București se pregătesc de scenariul roșu. Anisie: Comitetul pentru situații de urgență ar trebui să decidă suspendarea cursurilor pentru 14 zile

de DG     HotNews.ro
Luni, 19 octombrie 2020, 8:08 Actualitate | Esenţial


Monica Anisie
Foto: Hotnews
Inspectoratul Școlar București ar urma să propună luni Comitetului Municipiului București pentru Situații de Urgență intrarea în scenariul roșu, a precizat ministrul Educației Monica Anisie. Astfel, școlile ar urma să fie închise pe o perioadă de 14 zile, cursurile urmând să se desfășoare online. Luni cursurile se desfășoară ca și până acum, în sistem hibrid.

UPDATE 09.13: ”Am definitivat planul de măsuri cu privire la învățarea online, pe de-o parte activitatea didactică și, pe de altă parte, modalitatea în care fiecare unitate de învățământ va distribui tabletele. Am stabilit ca după ce se încheie comitetul pentru situații de urgență să realizăm o videoconferință cu toți directorii de unități de învățământ din București. În felul acesta să existe o comunicare directă”, a declarat ministrul educației la finalul ședinței cu inspectorii școlari din Capitală.

În conformitate cu DSP care a anunțat că rata incidenței a depășit 3 la mia de locuitori, ”comitetul pentru situații de urgență ar trebui să decidă această suspendare temporară a cursurilor pentru 14 zile”.

Ea a insistat că toate unitățile de învățământ, publice sau private, inclusiv cele în regim afterschool, ar trebui să se închidă.
---
Monica Anisie se află la Inspectoratul Școlar București, iar comitetul de urgență ar urma să se reunească la ora 15.00. Anisie a spus că va discuta despre realizarea ”unui plan de măsuri pentru activitatea didactică desfășurată în sistem online”.

”(Procedura -nr) este prevăzută în ordinul de ministru și în Hotărârea de Guvern, mai exact Direcția București de Sănătate Publică anunță Inspectoratul Școlar cu privire la rata incidenței. Dacă rata depășește 3, Inspectoratul Școlar împreună cu DSP transmite către comitetul de situații de urgență propunerea de suspendare a cursurilor care va dura 14 zile și care înseamnă că nu vor mai merge fizic la școală”, a declarat ministrul Educației.

Întrebată ce se va întâmpla dacă luni va fi anunțată o rată de răspândire a coronavirusului în Buucrești de sub 3 la mie, Anisie a spus că nu este epidemiolog.

"Noi trebuie să ne raportăm la ceea ce s-a întâmplat ieri - şi anume rata a depăşit 3 la mia de locuitori. Prin urmare, propunerea Inspectoratului Şcolar al Municipiului Bucureşti va fi de suspendare a activităţilor didactice faţă în faţă pentru 14 zile. (...) Dacă în cadrul Comitetului Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă se va lua o altă decizia asta trebuie să... Aşteptăm că înţeleg că astăzi la ora 15,00 va fi convocat Comitetul Municipiului Bucureşti pentru Situaţii de Urgenţă. (...) Astăzi cursurile se desfăşoară în scenariul 2 - hibrid, aşa cum a fost şi până acum, pentru că este prevăzut tot în ordinul comun: În lipsa hotărârii Comitetului Judeţean pentru Situaţii de Urgenţă se aplică scenariul 2", a precizat Monica Anisie, înainte de întâlnirea cu inspectorii din IȘMB.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10420 vizualizari

  • -6 (22 voturi)    
    de ce de la 3 la mie? (Luni, 19 octombrie 2020, 8:27)

    Je__ [utilizator]

    de ce nu de la 5 la mie? sau de la 10 la mie?

    care e rationalul din spatele pragului? ce se intampla la 3, si ce nu se intampla la 5?

    NU VA MAI PROSTITI!

    Lasati scolile sa functioneze in scenariu HIBRID, indiferent de incidenta. Lasati pe fiecare sa decida pentru persoana dumnealor
    • -5 (13 voturi)    
      Pentru ca unii nevotati decid (Luni, 19 octombrie 2020, 9:49)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      In timp ce panicheaza populatia cu stiri a la Covid24.
      • +4 (10 voturi)    
        Pentru ca asa e legea (Luni, 19 octombrie 2020, 10:11)

        Bucuresteanul_Bezmetic [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Legea spune 3
        • -3 (7 voturi)    
          Dar de ce spune legea 3 si nu 2.17 sau 5? (Luni, 19 octombrie 2020, 10:33)

          Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Bucuresteanul_Bezmetic

          Trebuie explicat stiintific cum multiplicare exponentiala este un pericol de la 3 la mie in functie de numarul de paturi de la ATI si de la capacitatea spitalelor. Trebuie sa arate cum multiplicarea exponentiala evolueaza.
          • -1 (1 vot)    
            Nivel ? (Luni, 19 octombrie 2020, 12:58)

            Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

            In Canada e 2.5 si au un sistem de sanatate, se pare, mai bun decat cel din Romania.
    • +3 (7 voturi)    
      scenariul rosu singurul posibil (Luni, 19 octombrie 2020, 10:24)

      jescu [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      Intr-o scoala cu 1000 de copii sunt in medie 3 infectati(pot fi 0 dar pot fi si 10) si nu se stie exact care sunt. Daca s-ar fi stiut nu am fi asistat la cresterea cazurilor, ar fi fost oprita de DSP-ul din anchete. Ce se poate intampla bine cand acei copii bolnavi stau printre copii sanatosi ? Chiar si 1 la 5000 de cazuri este riscant, deja la 3 la 1000...Ministerul parca a semnat contracte cu Google si cu Zoom, deci platforme online ar fi, nu e un motiv sa nu se faca scoala online. Iar ca performanta as aprecia ca a mai buna scoala online decat scenariul hibrid pentru alte clase decat 0 si 1.
    • +2 (4 voturi)    
      rationalul e asa (Luni, 19 octombrie 2020, 11:05)

      Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui Je__

      punem un prag, o chestie care sa para stiintifica, pe care guvernul stie ca in 2-3 saptamani il va atinge, si apoi regulile se aplica ca si cum ar fi automate, nu la decizia guvernului. Adica, se spala pe maini de viitorul dezastru.
  • +2 (10 voturi)    
    Anisie a esuat (Luni, 19 octombrie 2020, 9:04)

    MakeRoGreatAgain [utilizator]

    Ea e parca dascal.

    As intreba-o daca maine ar trebui sa predea online, cum ar face?
    Ar sti ce soft sa foloseaca sa predea? Cum sa-si pozitioneze camera? Si multe altele?

    De ce de 8 luni aproape ministerul nu a creat o platforma online pentru profesori si sa le faca training?
    Ar fi primit sprijin gratis de la privat la greu.
    • +1 (7 voturi)    
      Exista platforma (Luni, 19 octombrie 2020, 10:10)

      Bucuresteanul_Bezmetic [utilizator] i-a raspuns lui MakeRoGreatAgain

      Exista platforma, exista sprijin privat, exista cursuri, trebuia doar ca scolii sa ii pese si din primavara pana acum sa se inroleze in program. Multe au facut-o si sunt pregatiti.
      • -1 (7 voturi)    
        Serios? (Luni, 19 octombrie 2020, 10:34)

        MakeRoGreatAgain [utilizator] i-a raspuns lui Bucuresteanul_Bezmetic

        Da-mi un link pe site-ul ministerului la platforma respectiva
        • 0 (2 voturi)    
          iata: (Luni, 19 octombrie 2020, 12:04)

          Bucuresteanul_Bezmetic [utilizator] i-a raspuns lui MakeRoGreatAgain

          https://www.edu.ro/ministerul-educa%C8%9Biei-%C8%99i-cercet%C4%83rii-%C3%AEn-parteneriat-cu-google-%C8%99i-microsoft-pune-la-dispozi%C8%9Bie-%C3%AEn-mod

          https://www.eduapps.ro/resurse-educationale/
          • 0 (2 voturi)    
            Dude, articolul e DIN LUNA TRECUTA (Luni, 19 octombrie 2020, 12:44)

            MakeRoGreatAgain [utilizator] i-a raspuns lui Bucuresteanul_Bezmetic

            Unde e macar un canal Youtube unde se pot vedea lectiile predate?

            Am vazut la TVR o ora de matematica, in afara de faptul ca dascalul vorbea prea repede, softul respectiv arata toolbar-uri care ocupau jumatate din ecran.
            Continutul efectiv era mai putin de jumatate din ecran. E de bun simt sa folosesti un tool care prezinta full-screen.

            In afara de asta, mare parte din continut era deja scris si doar povestit... E o greseala, trebuie sa vezi dascalul scriind, exact ca la tabla.
      • +2 (2 voturi)    
        din pacate... (Luni, 19 octombrie 2020, 12:16)

        frum [utilizator] i-a raspuns lui Bucuresteanul_Bezmetic

        exista platforma, dar... ba nu merge internetul in scoala, ba nu merge calculatorul... da restart, fixeaza camera... timp pierdut din ora... profesorii nu stiu cum sa focalizeze camera pe tabla, nu se aud copiii din clasa, ci doar profesorii, care trebuie sa stea langa microfon cand vorbesc.
        Multi profesori nu stiu sa foloseasca platforma, la lucrari se pierde timp pretios pana se seruieste pagina cu subiectele, iar daca sunt mai multe pagini e si mai mare beleaua pentru ca fiind jumatate de clasa in online fiecare are ritmul lui si incep vociferarile " pagina mai sus", "pagina mai jos", "pagina anterioara" . Nu mai vorbim de cate ori copiii cer sa se mai repete explicatia pentru ca nu s-a auzit... nu s-a inteles... si tot asa... Decat deloc.... e bine si asa, dar pe termen lung pierzi copiii si interesul lor.
        • +1 (1 vot)    
          astea sunt problemele hibridului (Luni, 19 octombrie 2020, 12:23)

          Bucuresteanul_Bezmetic [utilizator] i-a raspuns lui frum

          E clar ca e greu si nu merge sa predai si sa inteleaga si cei de acasa si cei din clasa. Plus probleme tehnice, ca nu se vede sau nu se aude. Decat hybrid-ul asta cu probleme, mai bine online cu totul.
  • +6 (14 voturi)    
    spiritul civic al natiei noastre (Luni, 19 octombrie 2020, 9:24)

    dealucaragiale [utilizator]

    Pai mai Je_, stii ce-i lipseste romanului, printre altele? Spiritul civic, de exemplu. Adica, pe intelesul tau, draga Je_, normal e, in situatia de fata, sa intelegi ca a decide fiecare pentru el, nu e in interesul si in folosul nimanui. Nici al tau, ca te duci si te infectezi pe proprie raspundere, nici a familiei tale, ca poate nu e de acord cu ce faci tu. Si nici al meu sau al familiei mele care, fara sa vrea, sa intalneste cu tine pe strada sau la scoala, si tu, infectat fiind, ne imbolnavesti si pe noi.
    In alta ordine de idei, ar trebui sa intelegi (ca pari un om informat - din ce surse, e de discutat) ca acest virusel nu e inca pe deplin cunoscut, si paracetamolul si vitamina C nu functioneaza si nu ajuta pe toata lumea. Iar in privinta copiilor, efectele pe termen lung nu sunt cunoscute inca. Chiar daca tu, personal, faci o forma usoara a bolii, este aproape imposibil sa nu fie cineva in familia ta sau in cercul in care te invarti (ca e serviciu, metrou, magazin) care are si alte afectiuni si poate sa dezvolte o forma mai grava a bolii.
    Sau, ca sa intelegi un pic mai bine, e ca atunci cand la bloc apar gandacii de bucatarie. Degeaba dai tu cu insecticide daca vecinul sta pasiv si hraneste constient gandacii...
    In rest, numai de bine!
  • -2 (8 voturi)    
    De fapt (Luni, 19 octombrie 2020, 9:27)

    Mazeta [utilizator]

    Suspendare = întrerupere, suprimare (temporară).
    • -7 (9 voturi)    
      Suspendarea nu este deajuns (Luni, 19 octombrie 2020, 10:04)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Eu zic sa le scada si nota la purtare.
  • -2 (8 voturi)    
    fitness nation (Luni, 19 octombrie 2020, 10:01)

    Ggigel2 [utilizator]

    Știți cumva dacă sălile de fitness - unde e distracție și activitate energică în continuare - rămîn deschise?
  • 0 (2 voturi)    
    mda (Luni, 19 octombrie 2020, 11:14)

    Boa [utilizator]

    Deciziile se iau in hopuri si retroactiv problemei, e nevoie de masuri eficiente cu efect permanent.

    Mai clar:
    Am avut carantina, cazurile au scazut la un nivel controlabil si au deschis totul ca si cum nu ar mai fi fost nimic in loc sa se continue logic cu masuri generale de protectie.
    Drept urmare a fost veselie, terase, mare, vacante, inceput de scoala cu masuri aplicate partial si prost, totul urmat logic de un al doilea val al epidemiei. Nici nu trebuia sa fii medic ca sa realizezi ca se va intampla asa.
    Acum vor inchide scolile, se va domoli epidemia si le vor redeschide iarasi cu masuri la fel de relative si prost aplicate ceea ce va conduce la un al treilea val.
    In felul asta ne batem joc si de scoala si de controlul epidemiei.
    E nevoie de masuri care sa functioneze pe termen lung si care sa fie aplicate riguros peste tot. Altfel nu rezolvam absolut nimic.
  • -4 (4 voturi)    
    suntem (Luni, 19 octombrie 2020, 11:37)

    hdd [utilizator]

    conduși de cretini incompetenți, care habar n-au de capu' lor.
    Când a început pandemia ne ziceau să NU purtăm mască, apoi au făcut-o obligatorie și au dat amenzi.
    Au ținut lockdown la 20 cazuri pe zi iar la 3000 nu mai știu ce să facă.

    Vă rog să rețineți f clar:

    ADULȚII ASIMPTOMATICI NU TRANSMIT COVID-19 PRIN COPII!!!!

    Exemplu direct, nu din auzite: copiii mei. Bot în bot cu profesoara lor timp de 5h / zi, ea cu masca pe bărbie.
    Confirmată cu COVID-19, asimptomatică. Noi toți din familie negativi, inclusiv copiii, restul clasei și restul familiilor toți negativi.
    Ce mai vreți?!

    Acești imbecili incompetenți care închid școlile trebuie trași la răspundere penal, individual.

    Covid-19 se transmite acum aproape exclusiv la locul de muncă și prin relațiile sociale - unchi, mătuși, veri, prieteni, etc.
    Guvernul nu are nicio putere și închide ca tâmpitul ce poate, doar-doar.

    Rezultatul este o și mai mare scădere a credibilității și comportament invers de câte ori se ivește ocazia.
    • 0 (0 voturi)    
      gresesti (Luni, 19 octombrie 2020, 12:50)

      Vecin [utilizator] i-a raspuns lui hdd

      Exemplul tau este atat, un exemplu. Profesoara este doar unul din adultii asimptomatici care nu sunt contagiosi, pe toata durata sau intr-o anumita faza a infectiei, in raport cu copiii si adultii cu care intra in contact. Dar pe langa ea sunt alti asimptomatici care dau virusul si copiilor, si altor adulti. Iar cand un copil ajunge sa se infecteze, este mai contagios decat un adult, si chiar daca el nu are simptome, parintii sau orice alti adulti pe care ii infecteaza o pot pati rau.
  • -1 (1 vot)    
    femeia asta e ireala (Luni, 19 octombrie 2020, 12:30)

    mmmircea [utilizator]

    a reusit sa o darame pe Viorica Vasilica de pe prima pozitie a cautarilor google pentru dastapta Romaniei.
  • 0 (0 voturi)    
    Decat Hibrid-ul care nu merge, mai bine Online (Luni, 19 octombrie 2020, 12:52)

    Bucuresteanul_Bezmetic [utilizator]

    Asa cum spunea si cineva mai sus, hibrid-ul are o multime de probleme.."exista platforma, dar... ba nu merge internetul in scoala, ba nu merge calculatorul... da restart, fixeaza camera... timp pierdut din ora... profesorii nu stiu cum sa focalizeze camera pe tabla, nu se aud copiii din clasa, ci doar profesorii, care trebuie sa stea langa microfon cand vorbesc..."
    Mie imi e clar ca profesorii nu pot preda sa inteleaga si cei de acasa si cei din clasa, cum e in Hibrid, decat chinul asta, mai bine Online cu totul.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by