Alexandru Rafila: Tatăl meu a lucrat până în iunie 1949 în aparatul Securității. Nu a fost implicat în masacrul țăranilor / Nu văd unde e vina mea că sunt fiul tatălui meu

de V.M.     HotNews.ro
Duminică, 18 octombrie 2020, 22:43 Actualitate | Esenţial


Alexandru Rafila
Foto: Facebook
Alexandru Rafila, care a intrat zilele acestea în PSD și va deschide lista candidaților pentru Camera Deputaților la alegerile parlamentare, a confirmat duminică seară, într-o intervenție la B1TV, că este fiul lui Alexandru Rafila senior, fost șef al Securității Arad, despre care presa a relatat că este responsabil de masacrul armat de pe Valea Crișului Alb la sfârșitul anilor '40. El a spus însă că tatăl său nu a fost implicat în masacrul țăranilor și că a fost dat afară din Securitate și din PCR în iunie 1949. „Nu văd unde e vina mea că sunt fiul tatălui meu”, a spus Rafila.

Întrebat duminică seara, la postul B1TV, dacă tatăl său a lucrat în aparatul Securității, acesta a răspuns că „Da, a lucrat până în iunie 1949”.

Ce a declarat Alexandru Rafila despre informațiile apărute cu privire la tatăl său:
  • Foarte multe din informații nu sunt adevărate. Tatăl meu a terminat Facultatea de Medicină în 1960, eu m-am născut în 1961, iar evenimentele la care faceți dvs. referire s-au petrecut în anii 1948-1949.
  • [Tatăl dvs a lucrat în aparatul Securității?] Da, a lucrat până în 1949, în iunie.
  • Eu nu știu foarte multe lucruri, am aflat despre aceste lucruri când eram student.
  • [Este tatăl dvs același din documentele CNSAS, în care se menționează că s-a născut în 1920 în URSS?] Da, este adevărat. Bunicul meu a fost prizonier în Rusia. A lucrat în Armată, a fost prizonier și s-a întors cu un copil din Rusia, tatăl meu.
  • În primul rând că filmul respectiv, „Memorialul Durerii” cu tatăl meu, nu a fost obiectiv. Pentru că, dincolo de lucrurile pe care el le-a făcut și cu care eu nu sunt de acord - adică, în mod evident, apartenența la Securitate în acea perioadă din punctul meu de vedere este un lucru absolut condamnabil - a pus în paralel un film despre uciderea unor țărani din județul Arad. Acel lucru s-a întâmplat după două luni și jumătate după ce tatăl meu fusese exclus din Securitate, dat afară din PCR, el era membru de partid.
  • Iar tatăl meu ulterior a avut de suferit, a fost exclus din Facultatea de Medicină timp de șase luni, pentru că a fost considerat un element dușmănos.
  • Deci lucrurile sunt diferite, dar probabil că dna Hossu-Longin a pus alături două elemente, faptul că tatăl meu a fost în cadrul Securității județului Arad până în iunie 1949 și a prezentat filmul uciderii țăranilor din august 1949. Or aceste două lucruri nu sunt superpozabile. El nu a fost implicat în acel masacru.
  • Da, tatăl meu a fost student la Medicină, a terminat al doilea Facultatea de Medicină, în 1960. La vârsta de 40 de ani. Nu era student când lucra la Securitate în județul Arad. A fost student la București în perioada 1954-1960.
  • Tatăl meu a fost militar, a luptat pe front până în 1945, adică până pe la 25 de ani, ulterior a fost trimis la o școală...
  • Eu v-am spus, am aflat aceste lucruri abia când eram student, când aveam în jur de 20 de ani. Mă afectează, sigur, și emoțional, dar nu văd unde este vina mea pentru că sunt fiul tatălui meu. Mi se pare absolut de nepermis modul în care este prezentat acest lucru.
  • A fost un atac concertat, în mod evident, și e legat de opțiunea politică pe care am avut-o.
  • [Ce v-a zis tatăl dvs în anii '80 când ați aflat? Că regretă perioada aceea, v-a relatat ceva din trecutul său?] Întrucât în acea perioadă noi trăiam într-un regim opresiv, am fost destul de intolerant. Pentru că, vă dați seama, și noi într-un fel eram afectați direct de ceea ce se întâmplase în urmă cu 30 de ani. El sigur că a avut momente în care a regretat cu siguranță acel lucru, mai ales că a fost și el la un moment dat afectat - nu vreau în vreun fel să îl scuz, pentru că nu există o astfel de scuză.
  • A fost exclus din Securitate și a fost dat afară și din Partidul Comunist pentru că nu era corespunzător sarcinilor pe care trebuia să le îndeplinească. Nu a intrat în amănunte, dar probabil pentru că în acea perioadă erau presiuni mari pentru rezolvarea problemelor legate de colectivizare și faptul că el nu a putut să le pună în practică - lucrurile acestea au condus la excluderea lui.
Despre candidatura sa la parlamentare pe listele PSD, în contextul acestor dezvăluiri, medicul Alexandru Rafila a afirmat:
  • „Ajungem într-o situație paradoxală: oricine are o intenție bună și încearcă să ajute la îmbunătățirea imaginii Parlamentului, la schimbarea mentalității că oamenii merg în Parlament în interes personal și nu în interesul public, oricine face acest lucru este automat atacat sau se încearcă excluderea lui. Eu n-am de ce să renunț la ceea ce am început, nu cred că a avea o opțiune social-democrată este un lucru rușinos. Cred însă că intoleranța și ceea ce se întâmplă în momentul de față, încercarea de a anihila o persoană care are o imagine publică și care ar putea să aducă procente în aceste alegeri, cred că este o lipsă de democrație și dacă ne vom îndrepta în acest sens țara noastră nu va ajunge niciodată o țară europeană”.

În ultimele zile, în spațiul public a apărut informația că medicul Alexandru Rafila ar fi fiul lui Alexandru Rafila, născut în 1920 în URSS și responsabil de masacrul armat de pe Valea Crișului Alb la sfârșitul anilor '40.

Conform CNSAS, a existat un ofițer de Securitate numit Alexandru Rafila care a condus Serviciul Securității Arad între 1948 și 1949, a scris Newsweek.

Despre acest Alexandru Rafila a vorbit și realizatoarea de la TVR Lucia Hossu-Longin: „Alt absolvent de patru clase primare, Alexandru Rafila, ajuns comandantul Securităţii din Arad, care a executat 27 de ţărani în mijlocul satelor ce se opuneau colectivizării, mi-a mărturisit că în anii aceia „cu timbrul acesta de revoluţionară m-ar fi arestat”... (ep. 6 al seriei).”








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















31817 vizualizari

  • +43 (69 voturi)    
    >>>> (Duminică, 18 octombrie 2020, 22:56)

    GemstonePig [utilizator]

    In maxim 4 zile psd ii ''da voie'' sa se retraga pentru ca ''este o campanie murdara, atacuri la familie blabla etc etc'' mentinerea lui este un dezastru, cu visinescu sau ficior pe lista scoteau mai mult
    • -12 (38 voturi)    
      N-am nicio problema cu ce-a facut taica-su (Luni, 19 octombrie 2020, 7:30)

      Maspp [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      La fel n-am nicio problema cu ce-a facut taica-su lui Vlad Voiculescu, cu ce-a facut familia lui Nasui si in general cu condamnarea copiilor pentru ce-au facut parintii. Asta se numeste stalinism.
      • +37 (39 voturi)    
        neah (Luni, 19 octombrie 2020, 9:11)

        naenae [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        Nu e chiar asa. cand tu cresti in dorobanti, cu menajera si bona interna in timp ce 98% din populatie sta la coada sa prinda ulei ranced varsat.

        Cand crescut de familia ta de securisti, esti EDUCAT in acel spirit, iti sunt insuflate fie si indirect anumite "valori", in pricipal aceea ca tu esti mai presus decat altii, senzatie de care nu ai cum sa scapi toata viata, traind in acea maniera.

        Nu e deloc adevarat ca pacatele parintilor nu se rasfrang si asupra copiilor...
        • +14 (16 voturi)    
          da, (Luni, 19 octombrie 2020, 11:20)

          Wn [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          ce se naste din pisica tot soareci mananca.
          • -3 (7 voturi)    
            Da, da ,da (Luni, 19 octombrie 2020, 15:45)

            Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Wn

            Dar atunci ce facem cu Vlad Voiculescu si cu Claudiu Nasui ca amandoi au origini securistice ?
          • +1 (1 vot)    
            Interesant este cum de presa nu spune, (Marţi, 20 octombrie 2020, 10:03)

            cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Wn

            cu subiect si predicat, ca bunicul lui Rafila era rus get-beget, cu nume si prenume rusesc. Doar DIGI a prezentat fisa de cadre a lui Rafila senior, unde se vedea ca tatal este Nicolaevici nu stiu cum. Ce cauta in 1920 in Rusia batranul ??? Prizonier la o putere cu care am fost aliati in razboi ??? Ei, as. A fugit in Rusia, in marea patrie a sovietelor, atras de mirajul comunismului. Si cum s-a intors in Romania ???? Decat sa-l lase sa se intoarca in tara, Stalin l-ar fi expediat urgent in Siberia, numai daca ar fi stiut de aceasta intentia. Bunicul a venit ca agent NKVD, oricine poate sa-si dea seama de asta, cand ne-au trimis rusnacii cateva sute de agenti care, cica, se repatriau. Si de ce si-a schimbat numele ??? De ce nu si-a lasat numele de rusnac al bunicului ??? Asa se explica si de ce taticul a fost numit in securitate in 1945, sub comanda directa ruseasca. Iar afara l-au dat pentru ca se pare ca niste securisti l-au facut scapat, contra spaga, pe baronul Neumann din Arad. Probabil ca nu a fost implicat direct, dar a platit pentru asta. Iar la medicina(la orice facultate), in 1954 intra numai cine vrea partidul. Iar partidul a vrut ca Rafila senior sa se faca medic.La 35 de ani, dupa 4 ani de razboi si 10 de securitate chiar credeti pe bune ca Rafila senior putea intra la facultate ??? Si putea sa invete si sa dea , cu succes, examene. Pe pariu ca a fost ajutat substantial de Securitate si in facultate, probabil a devenit ofiter acoperit. Deci, rafila, dispari, n-avem nimic cu tine, dar asumati trecutul.
        • -7 (9 voturi)    
          Ha ha ha (Luni, 19 octombrie 2020, 15:44)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui naenae

          Pai atunci nici nu poti sa-i condamni pe comunisti. Cum ma , chiaburii aia stateau in vile pe Dorobanti si taranul roman murea de pelagra si traia ca vai de el in bordeie sub pamant. Eu zic ca comunistii au facut ce trebuie de i-au curatat pe toti.
      • +8 (18 voturi)    
        hai nu mai suferii psdistule... (Luni, 19 octombrie 2020, 9:41)

        Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

        hai nu mai suferii psdistule...
        • -5 (7 voturi)    
          Wow, nu mai pot de atata suferinta (Luni, 19 octombrie 2020, 15:46)

          Maspp [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

          Problema ta e ca nu aplici aceeasi masura si in ce-i priveste pe altii care sunt de partea care trebuie a baricadei.
          • +9 (11 voturi)    
            voi, de fapt, (Luni, 19 octombrie 2020, 16:51)

            nahir [utilizator] i-a raspuns lui Maspp

            nu aplicați aceeași măsură în toate cazurile.
            Pe Vlad Voiculescu, că tot l-ai adus mai devreme în discuție, voi pesedacii l-ați umăplut de mizerii din cap până în picioare pt. că taică-su a fost colaborator Secu.
            Pe rafila al cărui tată a fost angajat cu carte de muncă la Securitate, ăia care l-au luat colaborator pe Voiculescu senior, îl prezentați ca pe etalonul cinstei și moralității.
            • -3 (5 voturi)    
              E fix acelasi lucru (Luni, 19 octombrie 2020, 19:13)

              Maspp [utilizator] i-a raspuns lui nahir

              Ba chiar daca vreau sa fiu rau, as spune ca un colaborator e mai de condamnat decat un securist. Securistul isi indeplinea sarcinile de servici, colaboratorul o facea pentru beneficii personale. Dar cum am spus, nu acuz copiii pentru ce au facut parintii. Si nu, spre surprinderea ta, am votat USR din 2016 ( ba chiar pe Nicusor din 2012) si pana in 2020. Dar stii, nu-mi place ipocrizia , fanatismul si spalarea pe creier a multora dintre votantii USR. Adica securistii nostri sunt mai ok decat securistii lor ? Hai ma lasi cu aiureile astea. Adica cand taica-su lui Nasui curata statul roman de zeci de milioane de euro in afacerea Motorola , era un securist bun sau rau ?
    • +9 (11 voturi)    
      am trait .... (Luni, 19 octombrie 2020, 15:36)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui GemstonePig

      ...sa o aud si pe asta!!! Dat afara din securitate si partid comunist ca necorespunzator fara nici un fel de urmari si mai ales din securitate !!! Taticul dansului a terminat facultatea a iesit medic la 40 ani a profesat bine mersi ,a trait in Dorobanti (banuiesc intr'o vila)si a avut avantaje nenumarate !!! A naibii secu ritate cu isi rasfata ea pe cei necorespunzatori !!! Individul este de o impertinenta si neobrazare colosale , crezandu-ne tampiti !!!!
      • -6 (6 voturi)    
        Mai stii,... (Luni, 19 octombrie 2020, 17:29)

        Ponta [utilizator] i-a raspuns lui asada

        ..., poate te califici in finala.
        • +1 (3 voturi)    
          si uite asa.... (Luni, 19 octombrie 2020, 21:03)

          asada [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

          ....vorba aceia ..un baiat bun nu are noroc...caci voi da peste tine in finala si ma vei invinge !!! Ai locul intai asigurat , mai ales ca esti antrenat de un profesionist imbatabil ,doctorul Rafila !!! Cand te vei trezi din euforia victoriei pune mana si calculeaza datele puse la dispozitie de Rafila in explicatiile sale si vei constata ca era normal ca enormitatile vehiculate sa prinda la unul ca tine!!!
  • +63 (95 voturi)    
    Deci era lider in Securitate! Tortionar! (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:02)

    Impotriva prostiei din tara [utilizator]

    Bravo, Rafila! Si i-a masacrat pe taranii care nu doreau colectivizarea asa cum Ciordache si Serban Nicolae au masacrat legile justitiei in zilele noastre. Veti face jonctiunea in Parlament. Tortionari la tortionari trag!
    • -15 (47 voturi)    
      sa stii (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:50)

      Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Mai mult ca sigur a facut si armata la securitate si a pazit dizidenti, cum ar fi Doina Cornea. Eh...
      • +20 (24 voturi)    
        Pai sa stii ca ai dreptate! (Luni, 19 octombrie 2020, 7:59)

        Leo55 [utilizator] i-a raspuns lui Nevermind

        Toti colegii mei de facultate care erau fii de securisti au facut armata la securitate, desi aveau posibilitatea sa o faca la aviatie unde regimul era mai usor decat la alte arme!
        • +3 (3 voturi)    
          eeee (Luni, 19 octombrie 2020, 17:24)

          Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Leo55

          Pai asta ar insemna ca Ciolos si Boc sunt copilashi de securisti? Pesedistule :D
    • +26 (34 voturi)    
      . (Luni, 19 octombrie 2020, 0:48)

      VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      exact ... neosecuritatea e cancerul societatii actuale ...
    • -3 (29 voturi)    
      E in companie buna: Tizmienski, Sora, etc (Luni, 19 octombrie 2020, 3:42)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      E in companie buna: Tizmienski, Sora, etc

      Io cre' ca va luati de om numai pentru ca este pesedoi...si va incurajez s-o faceti! Totusi, nu trebuie sa uitam ca e in companie buna de fosti (fosti-fosti sau fii de fosti).

      De exemplu, taticul lui Tismaneanu ([e atunci isi zicea Tizmienski) a venit fix cu tancurile rusesti ca sa ne aduca comunismul. Cu toate acestea, fiul a fost un mare dizident si - pentru aceasta - a fost azvarlit direct sef la Editura Politica (pe unde a fost sef si Iliescu, da' ala-i comunist, pe Tismaneanu l-au pus "ca-i dizident" ;-) )

      Sau, mandria #rezist, Sora!. in 1949 asta a venit de la Paris (cand toti fugeau, el venea...atata minte a avut) ca sa se puna la dispozitia Anei Pauker...si ea venita tot cu tancurile rusesti, tot plina de bunavointa, cu comunismul la sacosa! ;-).

      Asa ca asta, cu taticul lui securist, e nimic fata de idolii generatiei #rezist.

      PS: Personal, ma bucur daca - in conditiile in care PSD s-a umplut de "specialisti" cu epoleti - acest partid NU va trece pragul electoral.
      • -9 (19 voturi)    
        Trebuie adaugat si Lucovid Orban (Luni, 19 octombrie 2020, 10:00)

        salvatore [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Baiatul unui alt securist al anilor 40-50, Imre Orban, Iar pe rit nou avem si pe de-alde Nasui sau V. Voiculescu, Wring sau in alt userist de pe la Neamt sau Bacau, parca. Stati asa ca inca n-au aparut si dosarele lui Mucusor sau ale Clatitei, sa vezi atunci distractie.
        • -4 (6 voturi)    
          nici n-o sa apara (Luni, 19 octombrie 2020, 13:06)

          numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

          nu vezi ca astia sunt ipocriti si judeca cu dubla masura??
        • -4 (8 voturi)    
          Hello, dormiti? (Luni, 19 octombrie 2020, 13:32)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

          Hello, dormiti?

          Ce face adunatura #rezist, doarme? Am pus o postare informata, cu date din realitate, de ce nu primeste minusurile corespunzatoare?

          Nu mai stie lumea care-i o postare de om normal (cu minusuri) si una de tampiti din bula de facebuci (cu multe plusduri) ...hehehe, creati confuzie! :-))
          • -4 (6 voturi)    
            Da domnule (Luni, 19 octombrie 2020, 15:13)

            salvatore [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Dorm toti diezii la ora asta. Ei se vor regrupa si vor ataca pe lista de la parlamentare cu Anisie, cu Violeta de la Munca si cu Anastase. Rafila e copil de securist dar Orban e copil de securas, vezi? E cu totul altceva.
          • 0 (10 voturi)    
            Ai pus matale o postare informata, ... (Luni, 19 octombrie 2020, 16:24)

            Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            ... da' complet irelevanta.

            Nu faptul ca Rafila e fiu de securist il descalifica pentru orice fel de functie politica, ci asocierea cu PSD. Putea sa-l cheme Nicu Ceausescu, si daca nu se asocia cu PSD mai avea ceva credibilitate, in plan politic, Asa, asociat cu PSD, si Ion Ratiu sau Doina Cornea daca-l chema tot isi pierdea si ultima farama de credibilitate.
      • +3 (13 voturi)    
        Rusnacel, Tismaneanu nu a candidat niciodata (Luni, 19 octombrie 2020, 13:43)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Pe listele unui partid politic.
        Povestea cu Sora si Ana Pauker este din cartile staliniste. / si ea venita tot cu tancurile rusesti/ deci prin asociere Sora a venit cu tancurile rusesti ca sa faca munca de traducator intr-un birou oarecare al comunistilor.
        PS- nici Sora nu candideaza pe listele nici-unui partid. Se pare ca ai o mare problema cu intelectualii anti-comunisti si anti-rusi.
        • -1 (9 voturi)    
          Daaaa, a venit de la Paris in Ro comunista (Luni, 19 octombrie 2020, 15:11)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          Daaaa, Sora a venit de la Paris in Ro comunista...visul vietii lui de om "liber, necomunist" era sa se intoarca din Occidentul Putred in Romanika Comunista (ca sa o sape din interior, probabil)

          Daca neuronasul matale #rezist e multumit asa, sunt bucuros. Daca nu, e cum spui mata, sunt rus si sunt platit de Putin (ca si Trump, dealtfel).

          In plus, cand imi da cecul rusesc, Putin ma pune la rand cu Geoana, secretarul general adjunct NATO, cel care, asa dupa cum bine stii si tu si toti #rezistii e tot rus, desi pretinde ca e machedon roman.

          Noroc cu matale si cu #rezistii astia romanesti ca le stiti si pe alea pe care nu le-au aflat serviciile secrete (TOATE) ale NATO !
          • -3 (5 voturi)    
            Nu cred ca esti rus,... (Luni, 19 octombrie 2020, 17:36)

            Ponta [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            .,,dar prostanac si ignorant, adept doar al judecatilor tale incomplete, Da esti.
            Esti genul care nu mai poate de suficienta neamplinirii de orice fel, dornic sa arunce cu noroi in tot si in toate.
            Nu esti cu nimic mai sus de securistii pe carte-i blamezi si care pana sa ajungi sa iei bastoane pe carca procedau in acelasi fel cu tine.
            Esti bun pentru propaganda, dar ai nivel de scoasla profesionala, nimic mai mult.
            • -1 (1 vot)    
              Invata sa scrii (Marţi, 20 octombrie 2020, 4:05)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ponta

              "neamplinirii"
      • +4 (10 voturi)    
        Ca tac-su a fost securist ... (Luni, 19 octombrie 2020, 16:22)

        Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        ... hai sa mai zicem ca scuzi cumva. Ca se asociaza voluntar cu cel mai toxic partid din Romania contemporana e dovada de prostie, miopie politica, naivitate, arivism sau reavointa. Alta explicatie nu prea gasesc.

        Oricare dintre explicatiile astea e suficienta ca sa-l descalifice pentru orice fel de functie publica, inclusiv vreo functie de conducere in ceva legat de medicina.

        Sa-si faca meseria de medic, daca se pricepe, da' sa nu se bage la chestii care ies din sfera strict profesionala, ca in mod evident, dupa asocierea cu PSD, pentru asa ceva nu e potrivit.
    • -5 (35 voturi)    
      Pai si Mihai Sora a fost secund al Anei Pauker (Luni, 19 octombrie 2020, 8:41)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Pai de Mihai Sora se stie ca a fost liderul propagandei comuniste cand conducea cenzura din seria „Biblioteca Pentru Toti” si a fost referent de specialitate la Ministerul de Externe in perioada ministeriatului Anei Pauker, dar pozeaza in anti-comunist acum si este laudat de toti ca un luptator impotriva comunismului, desi Mihai Sora a fost comunist de varf, asa ca de ce sa ne miram daca multi il apara pe Rafila.
    • +5 (5 voturi)    
      Oare ai citit acelasi interviu ca si noi? (Luni, 19 octombrie 2020, 13:05)

      numaiamnume [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

      Cum ai ajuns la concluzia asta, cand exact inversul este spus in interviu?
  • -36 (72 voturi)    
    Cum s-a Îinscris În PSD... (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:09)

    Soarele [utilizator]

    ... cum este dușmanul ”boborului”. Serios. E cusută cu ață albă.

    Nu zic că nu este adevărat. Dooar mă uimește ”timingul” acestor revelații.
    • +27 (43 voturi)    
      Poate esti usor de uimit (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:35)

      serbanTeodor [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      Omul a si recunoscut, nu e fabricat faptul. Despre timing, e vorba ca cineva trebuia sa ii plateasca unui gigel salariu sa stea sa sape ala cateva zile in cateva arhive. Cat timp era Rafila, strict om specialist pe Covid nu se justifica costul.
      • +13 (21 voturi)    
        Este bine să știm cine ne sunt parlamentarii (Luni, 19 octombrie 2020, 8:30)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        Așa trebuie făcut cu toți candidații.Informații complecte,părinți,rude,studii,pe unde au lucrat.Ne dăm seama ce fel de om este,dacă merge în Parlament în interesul nostru,ori în interesul unui grup infracțional(cum este PSD),ori,poate și mai rău,un trădător de țară,un spion,cum a fost Rizea (tot de la PSD).
      • +8 (24 voturi)    
        bolșevicul (Luni, 19 octombrie 2020, 8:46)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui serbanTeodor

        @Soarele (apropo, soarele era simbolul comuniștilor la alegerile din 1946) se miră acum că rafila e luat în spăngi pentru apartenența (cu carte de muncă) lui taică-su la securiști, dar nu se mai mira când a fost vorba de tatăl lui Vlad Voiculescu, acersta fiind maculat de pesedaci pt. că a fost colaboratorul securiștilor.
    • +4 (12 voturi)    
      daaa (Luni, 19 octombrie 2020, 11:49)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      e asemanator cu ce a facut psd cu mona musca acum niste ani...

      dar atunci probabil nu era o problema ca aia nu era in psd, corect?!
    • +3 (5 voturi)    
      Nu ma, nu e (Luni, 19 octombrie 2020, 16:27)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Soarele

      E o vorba veche romaneasca care zice ca cine se aseamana se aduna. Daca nu se tragea catre partidul cel mai toxic din politica romaneasca, mai puteai sa ai o farama de incredere ca chiar vrea sa schimbe ceva in bine. Da' ce incredere sa mai ai in unu' care cu buna stiinta se aduna cu partidul de capatai al hotilor? (Daca cumva nu-si da seama ce e PSD e chiar prost, ori in cazul ala chiar e complet contraindicat sa-l pui in orice functie publica, indiferent la ce partid se duce.)
  • -22 (56 voturi)    
    Epigonii (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:09)

    Mazeta [utilizator]

    Oare tatăl lui Rafila și tatăl lui Orban s-au cunoscut la fel de bine ca fiii lor?
    • -11 (35 voturi)    
      Tatal lui Ludovic Orban (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:26)

      Rahan5 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      nu a fost sef la Securitate. Apoi a trecul la Militia Brasov.
      Zice Ludovic Orban ca inainte sa se nasca el.
    • +4 (16 voturi)    
      Posibil (Luni, 19 octombrie 2020, 8:35)

      Un cititor [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      Făceau parte din același club împreună cu Dl. Tismâneanu, dl, Neulander , dl. Bruckner, Nikolski
    • -4 (10 voturi)    
      dacă (Luni, 19 octombrie 2020, 8:52)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      întrebai de tatăl lui Vlad Voiculescu, mai erai credibil.
  • +60 (68 voturi)    
    Fii sefilor nostri vor fi sefii fiilor nostri (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:12)

    patrunjel [utilizator]

    Fii sefilor nostri vor fi sefii fiilor nostri
    • +40 (62 voturi)    
      „Nu văd unde e vina mea că sunt fiul tatălui meu” (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:54)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

      OK, hai sa mergem pe buna-credinta si sa zicem ca aschia chiar a sarit departe de trunchi.

      Pot sa aduc aminte de scandalul infiintarii partidului PLUS si cum se punea accent ca unul dintre cei care au depus cererea, avocatul parca, era fiu de posibil securist iar PSD a jucat politic toata povestea?

      Acolo nu mai conta ca fiul nu avea vina nu? Acolo Rafila nu a sarit sa explice ca poate e o situatie diferita. Dar acum da... Iar PSD permite.

      Repet ce tot scriu in multe comentarii: noroc cu populatia amnezica.
      • +16 (20 voturi)    
        Ala s-a retras (Luni, 19 octombrie 2020, 7:36)

        Mita Beciuklista [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        a ramas simplu avocat, isi vede de ale lui! Nefericitul Rafila, insa, abia acum a recunoscut oficial ca e membru in partidul de suflet al lui tac-so, criminalul securist. Cit de jigodie sa fi in anii aia de teroare, ca la 25 de ani sa accepti sa fii seful unei institutii care ucide oamenii care se impotrivesc bolsevicilor!?
        Avea partu clase primare si cu ele l-a trimis partidul, pe puncte, ca avea dosar sanatos, la studii de medicina. Deci din `50 pina in `60, e a facut si scoala secundara, si liceul si a si dat la facultate. Mai sa fie!
        • +3 (5 voturi)    
          În anii aceia (Luni, 19 octombrie 2020, 16:15)

          Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Mita Beciuklista

          puteai intra direct la facultate și cu patru clase primare și cu un liceu făcut la seral sau la fără frecvență dacă aveai dosar sănătos și te recomanda partidul...Au fost câțiva ani între 1957 și 1963 când se dădeau pentru intrarea la facultate două tipuri de concurs Unul îți cerea să ai „dosar sănătos”, adică să fii copil de muncitor sau de țăran sărac. Pentru concursul ăsta care cerea cunoștințe minore erau rezervate peste 90% din locurile la facultatea respectivă. Pentru restul de locuri se băteau cei din familiile de așa numiții „dușmani ai poporului”. Adică copii de profesori, de avocați, de ingineri, de intelectuali în general. Concursul ăsta avea cerințe draconice. Dacă reușeai să treci de el și să intri în facultatea respectivă completai în fiecare an la „serviciul de cadre” un chestionar în care trebuia să-ți menționezi toate rudele spunând ce profesie au, ce avere, ce politică au făcut. Aveam rude apropiate care erau deținuți politici și pe care nu le-am amintit. Dacă „serviciul de cadre” m-ar fi descoperit, aș fi zburat din facultate pentru declarații false la dosar. Așa că am tremurat cinci ani că se va afla că am mințit. Alexandru Rafila, și tatăl și fiul, nu au suferit teroarea asta.
      • +18 (24 voturi)    
        Dar maica-mea? (Luni, 19 octombrie 2020, 8:57)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        In mod normal, sigur ca da, nimeni nu poate fi blamat pentu pacatele parintilor.

        Dar PCR-ul (pe atunci PMR) exact asa proceda: mama a terminat facutltaea in 1945, dar multa vreme nu a putut sa se angajeze, pentru ca era "fata de chiabur"!

        De ce la mama a contat "originea nesanatoasa"? Ce vina avea pentru tatal ei?
    • +8 (14 voturi)    
      Daca acceptam, la fel ca o cireada.... (Luni, 19 octombrie 2020, 7:12)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui patrunjel

      atunci da, aveti dreptate ...Probabilitatea e imensa sa aceptam ....Cu lustratie doar din vorbe .....cu implicare populara Zero .....E noarmal ca toti fosti securisti sa ajunga la butoane.
  • -24 (46 voturi)    
    of (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:17)

    cucuveauamov [utilizator]

    a fost weekend? asa tirziu dosarul? nu mai e nici securitatea ce-a fost...
  • +55 (61 voturi)    
    Bai /, n-ai nicio vina pt tac-tu... (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:20)

    Klaus_ [utilizator]

    Cat timp esti specialist in microbiologie, cat timp activitatea ta e de expert la Oraganizatia Mondiala a Sanatatii si NATO, cat timp te ocupi de stiinta si ajuti societatea, nu are importanta cine e tac-tu. Poate fi si Hitler ca nu te ca judeca nimeni. Insa daca, dupa ce ai aparut in fiecare seara la TV vorbind despre covid si OMS, te apuci si te bagi in politica, atunci incepe sa conteze. Conteaza ce-a fost tac-tu, conteaza ca ti-ai inselat nevasta, conteaza ca fi-tu e gay, conteaza daca parchezi pe locrile de handicapati sau daca soferul tau depaseste pe linia continua. Conteaza! Iar tu ai devenit, din mare expert, o mica /.
    • +5 (17 voturi)    
      Vină (Luni, 19 octombrie 2020, 8:34)

      heraasku [utilizator] i-a raspuns lui Klaus_

      Sper sa vina fi.ta acasă cu cineva din familia Dinca și te rog sa ne anunți și pe noi, venim la nunta, facem poze....
  • +22 (48 voturi)    
    Vina (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:22)

    heraasku [utilizator]

    Vina ta e ca faci exact ce a făcut tac.tu, terorizezi un popor întreg prin minciunile OMS!!!!!!
    • -3 (9 voturi)    
      ce legatura are OMS cu securistul Rafila ? (Luni, 19 octombrie 2020, 9:54)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui heraasku

      ce legatura are OMS cu securistul Rafila ?
  • +60 (76 voturi)    
    Nu asta e. problema (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:22)

    Geo7 [utilizator]

    Nu poti controla ce au facut parintii tai. insa poti controla ce faci tu. Cand tu conduci lista la parlamentare pentru PSD doar ca sa atragi voturi si girezi un partid mai corupt decat PCR, atunci asta e de condamnat. Speram ca nici prostii satului sa nu voteze PSD!
    • +3 (5 voturi)    
      Absolut (Luni, 19 octombrie 2020, 16:17)

      Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Geo7

      corect!
  • +42 (54 voturi)    
    PSD si-a bagat mortu'n casa (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:30)

    Sparafucile [utilizator]

    Dar asta n-ar fi asa de grav. Grav e ca-n casa aia n-are decit morti.
  • -16 (30 voturi)    
    Si ce legatura are? (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:37)

    Milka Man [utilizator]

    Nu imi place PSD si nici nu m-a impresionat Alexandru Rafila. Dar clar nu are nici un fel de responabilitate pentru ceea ce a fost tatal lui. Pacatele parintilor nu se mostenesc. Daca ar fi asa, la fel de bine toti am fi vinovati ca acum mii se ani ne-am mancat semenii, ca i-am si torturat inainte de a muri. Si mi se pare ca sunt multin ipocriti care comenteaza aici fara sa fi fost nascuti in comunism macar. Aveti idee cati din cei care au trait in comunism erau fie colaboratori ai securitatii, fie efectiv iubeau comunismul pentru ca le oferea un loc de munca, o casa sau pentru si mai cruntul motiv ca ii incalta, ii scotea din mocirla in care au trait generatii de iobagi? In ziua de azi, toata lumea are o parere despre orice, dar cand e sa si faca un lucru, gata, liniste, mielusei...Ia mai puneti mana si cititi, daca nu istorie, macar despre politica actuala si despre moralitate.
    • +4 (12 voturi)    
      ai uitat sa spui si ca nici postac nu esti... (Luni, 19 octombrie 2020, 9:55)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      ai uitat sa spui si ca nici postac nu esti...
    • +2 (2 voturi)    
      Pacatele parintilor nu-s ale tale, da' ale tale da (Luni, 19 octombrie 2020, 16:32)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Milka Man

      Nu conteaza cine-a fost tac'su. Da' in momentul in care accepta asocierea cu PSD, cel mai toxic partid din politica romaneasca, ala nu mai e pacatu' lu' tac;su, ala e al lui personal. Si pentru ala nici macar scuipat in fata nu mai merita. Si-n nici un caz nu merita vreo functie politica. Din punctul meu de vedere, daca pana acuma merita credit macar in plan profesional, acuma si-a dat arama pe fata, si nu mai are credibilitate nici cat negru sub unghie, in nici un fel.
  • +54 (68 voturi)    
    pcr nu exista in 1949 (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:38)

    Bokila [utilizator]

    se numea pmr si securitatea s-a infiintat in 1948....ce proba are ca taica-sau a fost exclus din securitate si din partid la niciun an....si cum a ajuns medic in 1960, cu un astfel de dosar....minciuni sfruntate....ce-i drept nu e vinovat de faptele tatalui sau dar nici nu e cazul sa ne toarne gogosi
  • +28 (38 voturi)    
    Hai ca are ceva logica, acum (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:55)

    ranuhasu [utilizator]

    Aschia nu sare departe
  • +49 (59 voturi)    
    Tatal meu (Duminică, 18 octombrie 2020, 23:56)

    Edmond_Nicolaus [utilizator]

    Tatal meu nu a avut origine sanatoasa (fiind fiu al unui colector de impozit la sat, "un element reactionar care jupoia taranii"), motiv pentru care nu a fost lasat sa faca facultatea de medicina. Tatal tau a fost dat afara din securitate si din partid, dar a fost lasat sa faca facultatea de medicina. Tu nu esti vinovat ca esti fiul tatalui tau, dar esti vinovat ca scoti pe gura balegi.
  • +59 (63 voturi)    
    Nu aveti nicio vina... (Luni, 19 octombrie 2020, 0:15)

    Mihail. [utilizator]

    ...ca sunteti fiii securistilor. Dar cum se face ca voi sunteti primii peste tot?!
    • -4 (8 voturi)    
      Acelasi lucru se intreaba si Lucovid (Luni, 19 octombrie 2020, 10:16)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      ... akt fiu de securist. Ce noroc a cazut pe capul lui sa ajunga PM.
  • -13 (25 voturi)    
    Anti (Luni, 19 octombrie 2020, 0:20)

    Casargoz [utilizator]

    Foarte mulți anticomuniști intr-o țara care a avut 4 milioane de membri PCR in 1989 fara sa punem la socoteala membrii UTC.
    Ai zice ca n-a avuți nimeni rude comuniste, toți sunt cu origini sănătoase : Liberali si țărăniști ...
    Dar nu e de mirare pentru ca cel mai reputat istoric anticomunist are origini bune:
    Cele mai importante directive ideologice erau transmise prin Scânteia, organ al CC al PMR, avându-l ca redactor-șef pe Sorin Toma, iar adjuncți Silviu Brucan și Ștefan Voicu. Lucrările de propagandă se tipăreau la Editura Politică, în fruntea căreia se afla Leonte Tismăneanu


    La finalul,zilei vom descoperi ca cei mai înverșunați anticomuniști tot securiștii erau :)
    Luptau împotriva sistemului din interior :)
    • +1 (3 voturi)    
      Hai sa-ti explic, c-am trait vremea aia (Luni, 19 octombrie 2020, 16:42)

      Eu the first [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Ambii parinti au fost copii de chiaburi. Aia le-a afectat serios viata. Nici unul n-a avut voie sa faca studiile pe care si-ar fi dorit sa le faca. In loc sa ajunga tata-meu matematician si mama-mea inginer chimist, cum si-ar fi dorit, au ajuns amandoi sa faca ASE-ul, si sa lucreze in finante - atat de destepti erau comunistii incat considerau finantele un domeniu de mana a saptea, si iti cereau dosar curat doar pentru inginerie, filosofie, stiinte exacte si alte chestii.

      Io, desi eram "cu pete", cum ne ziceam astia care ne stima cu dosar plin de bube intre noi (ca eram destui), impreuna cu trei colegi de clasa, am fost facuti utecisti - membri ai uniunii tineretului comunist. Ultimii din clasa de liceu, ce-i drept, da' era musai sa ajungi utecist, indiferent ce dosar aveai. Tot io si inca cativa am fost ultimii facuti pionieri, in generala - tot din cauza dosarului. Da' tot asa, era musai sa fie toti pionieri. Majoritatea colegilor si de generala si de liceu au emigrat, si ca norocu' a venit '89. Daca nu venea, in mod cert eram facut, vrand nevrand, si comunist, daca voiam sa avansez profesional. Era exclus ca vreun om la care altii se uitau cu respect sa nu fie bagat intr-un fel sau altul in partid. Daca chiar refuzai, ajungeai la coada vacii. Orice avansare profesionala, indiferent cat de meritata, iti era refuzata. Era imperios necesar ca toti cei care realizau cat de cat ceva sa fie membri de partid, din motive de propaganda - doar comunistii puteau iesi in evidenta, nu puteai sa scrii la ziar sau sa zici la stiri ca unu' care-si baga picioarele in partid a avut cine stie ce realizari.

      Unde se facea diferenta era la functiile de conducere in partid, si la securitate. Acolo nu conta dosarul, conta cat de fara constiinta erai, si cat de fara scrupule promovai politica partidului. Membrii de partid fara functii in partid acceptau apartenenta la partid ca pe-o chestie nu foarte grava, pentru ca atitudinea asta ti-era inoculata deja de la gradinita.
  • +26 (32 voturi)    
    Nu aveti nici o vina ca sunteti fiul tatatul, (Luni, 19 octombrie 2020, 0:21)

    Dilematic [utilizator]

    ceea ce nu inseamna insa, ca povestea apartanentei tatalui la Securitate nu va afecteaza cariera politica.

    Scandalul starnit de aceasta dezvaluire, in plina campanie electorala poate incomoda partidul care v-a adoptat dar si imaginea candidatului dr. Alexandru Rafila de pe lista pentru Senat din partea PSD.

    Pentru a nu prejudicia sansele electorale ale PSD, nu ar fi, oare, mai intelept sa va retrageti candidatura, domnule Rafila ?
    • +10 (12 voturi)    
      Doamne fereste! (Luni, 19 octombrie 2020, 10:19)

      Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui Dilematic

      Ba sa nu se retraga,sa mai aduca cat mai multe loaze din astea de teapa lui in ,,maretul´´partid!Cu cat mai multi,cu atat mai bine:doar asa avem o sansa de a scapa de psd..........Dl Rafila,va rog sa scormoniti in groapa de balegar si scoateti la inaintare toate ciurucurile pcr!Sunt sigura ca nu va va fi greu sa-i gasiti:va rcunoasteti intre voi dupa miros!
  • +49 (57 voturi)    
    Bai (Luni, 19 octombrie 2020, 0:24)

    Pinochio [utilizator]

    Nu înțeleg in 2020 chiar nu putem găsii
    oameni fara legături cu securitatea sau/si un
    trecut îndoielnic.

    Pai asta sigur nu a profitat nici un moment de
    poziția lu tac-su. El s-a născut integru in casa
    greșita. Marș mă de aici.
    • +10 (14 voturi)    
      ba desigur, gasim oameni care n-au fost in Secu (Luni, 19 octombrie 2020, 7:58)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Pinochio

      turnatorii si odraslele lor si activistii de partid, cu familiile lor... Altii n-au voie sa apara nici in politica, nici in admin. de stat, nici in afaceri.
      (Eventual, puteti gasi oameni care au fost in KGB si odraslele lor. E drept, odraslele au evoluat pina la FSB.)
    • 0 (2 voturi)    
      Tov. Rafila și-a găsit scuza potrivită (Luni, 19 octombrie 2020, 13:01)

      Vruum [utilizator] i-a raspuns lui Pinochio

      Ai pus punctul pe „i” - e cel mai tare comentariu din câte sunt aici!
  • +46 (56 voturi)    
    Minte cu nerușinare (Luni, 19 octombrie 2020, 0:28)

    Amerlocu [utilizator]

    Dacă tatăl său ar fi fost dat afară din securitate și din partid în 1949 nu s-ar fi putut înscrie sub nicio formă la nicio facultate până pe la mijlocul anilor 60. Era imposibil să fi fost admis la medicină în 1954 după excluderea din PMR. Ce spune Securilă ăsta sunt minciuni sfruntate. Foarte probabil că tăticul său a fost trimis de organe la medicină ca să existe „tovarăși de nădejde” în sistem care să stea cu ochii pe ăilalți. Nu era necesar să fie medici ci doar turnători siguri.

    La fel povestea cu excluderea de 6 luni a lui tac-su. Excluderile nu se făceau pe 6 luni ci definitiv. Cine era exmatriculat din facultate POATE că ar fi fost posibil să dea admitere și să reporneazcă facultatea de la 0 dar în niciun caz nu i se mai recunoșteau anii făcuți până atunci. Am un unchi care a fost exmatriculat de la Politehnică în 1968 în anul III, pentru o chestie măruntă - în acel an au fost demonstrații ale studenților pentru vacanță de Crăciun. Sistemul a fost mult mai relaxat ca-n 1950 și cu toate astea toți studenții implicați au fost exmatriculați fără drept de apel. Unchiul meu a reușit să dea din nou admitere lafacultate în anul I abia după ce lucrase vreo 2 ani pe un șantier de construcții și s-a considerat că-și ispăîșise păcatele. Oricum dosaul de înscriere i-a fost respins la București, de unde fusese exmatriculat și a trebuit să meargă la Iași.

    Oricum chiar dacă ar fi fost exclus pe 6 luni pierdea un an de școală și ar fi trebuit să termine facultatea în 1961 nu ăn 1960. Deci minte din nou și minte predmeditat. Se încurcă în propriile minciuni ca broasca-n păr.

    Cel mai probabil tăticul lui a fost scos din cadrele active ale securității și mutat la altceva și a continuat să dea cu ciocul și să toarne. Era o chestie firească și comună.
    • +4 (20 voturi)    
      Nimeni n-a fost exmatriculat in 1968 (Luni, 19 octombrie 2020, 5:32)

      Dinu-I [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      pentru ca n-a fost o demonstratie pentru vacanta de Craciun.
      De fapt un grup de studenti de la Politehnica (caminele din Regie) au plecat sa colinde (de Mos Craciun) studentele de la Universitate (camine Grozavesti) si apoi au mers mai departe la Caminele Univesitatii de langa Opera (Fac. de Drept).
      Apoi cativa studenti - ultimul grup - s-au dus la club la Arhitectura.
      Am fost cazat in Regie atunci si stiu faptele. N-au avut nici o tenta politica ci doar s-au cantat colinde de de Craciun.
      Altele erau motivele de exmatriculare : absente nemotivate, repetentie in anul 1 de studiu - exceptand cazuri de boala - sau de 2 ori "bis" in oricare ceilalti ani de studiu.
      Atunci nu era permis sa faci decat o singura faculate iar a doua la fara frecventa dupa 3 ani de productie (si cu examen de admitere).
      Azi, in secolul 21, lumea-i mult mai desteapta face cate 2-3 facultati deodata, apoi doctorate etc.
      • +5 (7 voturi)    
        Minciuna are picioare scurte (Luni, 19 octombrie 2020, 14:36)

        Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Dinu-I

        E parte a tradiției: Vechii comuniști sar întotdeauna ca arși să minimizeze sau să nege crimele comunismului. Partea principală a repertoriului e „N-a fost chiar așa de rău. Se exagerează”. De-a lungul timpului am învățat că astea sunt minciuni gogonate și că de regulă o minimă verificare le dă în gât rapid. Nici de data asta nu a fost o excepție:

        Evenimentele din 1968 s-au petreecut cu vreo 15 ani înainte de nașterea mea, deci nu aveam cum să le cunosc direct. La prima căutare am găsit două articole mai vechi care confirmă exact cele spuse de unchiul meu și dau în gât minciinile tale:

        https://www.ziaruldeiasi.ro/national-extern/cum-am-devenit-instigatoarea-numarul-unu~ni46ps

        http://www.tvr.ro/24-25-decembrie-1968-vacan-e-de-craciun-cu-hippie-end_23554.html#view

        În ambele cazuri se vorbește de arestări, exmatriculări și chiar internări la psihiatrie a studenților implicați. E evident deci că tu minți.

        Ai „lucrat” la organe?
    • +11 (17 voturi)    
      nu erau scosi (Luni, 19 octombrie 2020, 8:02)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      din cadrele active decat cu picioarele inainte; probabil a fost legendat si trecut la alta munca
    • -7 (9 voturi)    
      Asasinii securiatii au predat tara nazist Iohanni (Luni, 19 octombrie 2020, 11:23)

      liviau2005 [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

      Este revoltator sa citesti cum insi dezumanizati pana la animalizare apara crimele securiattii stalisnite si pe asasina familie Rafira . Un medic dedocat juramantului lui Hipocrat nua r executa ordinele cirminaleale regimului de ocupatie nazista PNL/Iohannis.
  • +13 (23 voturi)    
    Am inteles de ce in PSD (Luni, 19 octombrie 2020, 0:54)

    DacianDraco [utilizator]

    Vii cu adevarul in care ai mancat pe muca tatalui, sustinand PSD - gen, noi astia din PSD suntem fii de securisti. Trece timpul pocaintei sub umbrela PSD, dupa care hop, la PNL.
  • +26 (36 voturi)    
    Las' ca-i mai bine asa! (Luni, 19 octombrie 2020, 2:38)

    Cataleya [utilizator]

    Bine ca s-a dus la PSD!
    Ca daca intra in PNL, circul ar fi fost mult mai mare si mai dezavantajos pt liberali pt ca televiziunile borfasilor ar fi atacat mult mai agresiv si ar fi speculat situatia "la sange" pe toate canalele mass-media.
    Sa stea acolo in PSD si el si Cercelu, ca oricum cineva trebuie sa-i inlocuiasca pe "renumitii doctori" ai borfasilor - mitraliera si Bacalbasa!
    Sa-i laude toata ziua Ciolacu, Gadea si Ciutacu!
  • -26 (42 voturi)    
    Fix acum s-a aflat lucrul asta (Luni, 19 octombrie 2020, 4:00)

    galeo [utilizator]

    Cand a intrat in PSD.
    Pana sa intre in PSD era bun, parte din dictatura medicala.
    Acum i s-a scos dosarul de la sertar.
    Statul paralel lucreaza
    • +9 (13 voturi)    
      Nu-i de mirare. (Luni, 19 octombrie 2020, 8:41)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      Securitatea a avut mulți //acoperiți//.Au fost//dați afară//din securitate,au lucrat în diferite meserii de obicei unde aveau contacte multe cu oamenii și puteau afla ce vorbesc aceștia.Priviți ce pensii au unii foști șoferi de taxi,autobuz,medici,ingineri,frizeri,comparativ cu alți colegi din aceiași categorie profesională și veți vedea de unde și de ce primesc pensie peste dublul celorlalți.Dovadă că au fost și sunt activi.Și o idee-o campanie pe această temă poate avea succes să se anuleze aceste pensii nesimțite.Vor alege viața în locul banilor.Poate !!
    • +9 (9 voturi)    
      Fix acum (Luni, 19 octombrie 2020, 10:37)

      Rebecka [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      si.a dat singur cu firma.n cap!Daca-si vedea de treaba si nu-l manca-n c.....,era tot medicul respectat de pana acum,si tot gunoiul familiei ramanea frumusel sub pres.Dorinta de marire si,,soaptele dulci´´ale Ciolaculu i au facut ca ilustrul medic sa-si piarda capul,iar lumea sa.si aduca aminte anumite fapte reprobabile din trecutul familiei dumnealui ........,,,Parintii manaca agurida si copiilor li se strepezesc dintii´´scrie in cartea numita Biblie......
      • +2 (2 voturi)    
        Sau poate (Luni, 19 octombrie 2020, 16:26)

        Leul in iarna [utilizator] i-a raspuns lui Rebecka

        o avea și el ceva prin bagaje și vrea să se pună sub protecția imunității de parlamentar.
    • +5 (9 voturi)    
      Sferto-doctule, pe nimeni nu interesa ce a facut (Luni, 19 octombrie 2020, 14:09)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui galeo

      In anii 40, tatal doctorului Rafila.
      In schimb e de interes public ce a facut tatal politicianului Rafila.
      Am o veste proasta pentru tine, nu exista stat-paralel ci doar creiere paralele cu bunul-simt si logica si prajite de A3.
  • +11 (17 voturi)    
    O vorba spune: (Luni, 19 octombrie 2020, 6:07)

    comentacu [utilizator]

    Like father, like son.
    Faptul ca fiul e de partea PSD ma duce cu gandul ca e adevarata zicala de mai sus...
  • +12 (20 voturi)    
    Comunisti=Nazisti (Luni, 19 octombrie 2020, 7:49)

    John M. [utilizator]

    Comunistii au masacrat, oprimat sau persecutat mai multi oameni si popoare decat nazistii. De ce odraslele tortionarilor comunisti sunt legitimati astazi ca politicieni care iau decizii ce afecteaza milioane de oameni, iar de nazisti nici nu poti vorbi in zilele noastre?!
    Ce-ar fi daca fiii lui Kaltenbrunner, Goebels, Goering, Hess sau Corneliu-Zelea Codreanu, Horia Sima si multi altii ar vrea sa candideze?!
    • +1 (3 voturi)    
      Ca comuniștii nu-i nimeni pe lume. (Luni, 19 octombrie 2020, 13:13)

      Vruum [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      De ce? Păi, să-i întrebăm pe vajnicii politicieni europeni și americani de stânga - ăia care-i pun flori lui Marx pe statuie!
  • +9 (15 voturi)    
    nu stiu cum se face, (Luni, 19 octombrie 2020, 8:05)

    mongolul [utilizator]

    dar PSD, "partidul revolutiei", aduna si promoveaza numai fii de securisti, turnatori (nu-i totuna) si activisti PCR. (Sa vedeti in administratia de stat si la institutiile patronate de stat -cultura, invatamint, medicina etc.-)
    Halal revolutie!
  • -2 (12 voturi)    
    ludovic+rafila (Luni, 19 octombrie 2020, 8:29)

    razvant2 [utilizator]

    Are dreptate,ce vina are fiul ca tatal a lucrat in anii 50 in securitate? Ludovic Orban e prim ministru si este fiul unui ofiter de securitate din anii 50,Emeric(Imre) Orban.
  • +6 (12 voturi)    
    Dar pt ca era secretar de stat la MS (Luni, 19 octombrie 2020, 8:45)

    Ephemeris [utilizator]

    cand era Banicioiu ministru, inainte de Colectiv, si spunea ca "avem de toate" ? Pentru asta e vinovat? Eu cred ca e mult mai vinovat decat pentru ca e fiu de securist.
  • +17 (25 voturi)    
    Nu este necesar! (Luni, 19 octombrie 2020, 8:53)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    Domnule Sentaor, nu este necesara nicio dezvinovatire!

    Da, tatal dumneavoastra a fost tortionar, dar asta numai pentru noi, ca oricum nu am vota in vecii vecilor pedesereul.
    Pentru electoratul dumneavoastra, functia de General de Securitate este foarte buna si frumosa, iar faptul ca a ucis pe dujmanii poprului, este de bine!
    Taranii aceia s-au revotat impotriva Partidului, si oricum nu vroiau sa intre la colectiva, asa ca foarte bine a facut tatal dumneavoastra ca i-a impuscat fara proces!
    Pentru electoratul dumneavoastra, este o imensa bila alba!
    Va vor vota cu mult entuziasm ...
  • +12 (18 voturi)    
    Oare.. (Luni, 19 octombrie 2020, 9:13)

    Nonidem [utilizator]

    Oare e pur si simplu inttamplator ca securisti,activisti,progeniturile lor,tot felul de profitori ai tovarasilor sunt atrasi de PSD ca mustele la miere?Care PSD, mama buna,ii primeste cu bratele deschise. Domnul Rafila : dumneavoastra,medic,doctor in medicina,director,reprezentant in OMS etc etc vreti sa ne faceti sa va credem ca va doare social-democratia?Chiar,in mod sincer,credeti ca PSD-aceasta adunatura de primitivi responsabila in mare majoritate de halul Tarii reprezinta social-democratia?Nu, domnule,ati aderat la acest partid datorita originii dvs. "sanatoase" si din pur oportunism!
  • -4 (12 voturi)    
    Din contră, e salvator (Luni, 19 octombrie 2020, 9:20)

    Un cititor [utilizator]

    Pentru că a salvat de la moarte sigură zeci de mii de țărani care ar fi murit de foame dacă partidul nu i-ar fi colectivizat. Ce mai conteză câteva sute care n-au purtat mască?
    • +8 (10 voturi)    
      Unii //salvatori// erau securiști criminali. (Luni, 19 octombrie 2020, 10:42)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Un cititor

      Nu întodeauna securiștii ucideau țăranii la grămadă.Preferau să-i ia individual,să-i ducă la raion pentru convingere.Mergeau pe jos,de obicei prin pădure.De multe ori,celui care însoțea țăranul la raion i se descărca pistolul și țăranul murea.Explicația era că a fugit de sub escortă și a părăsit țara..Nu mai știa nimeni de el.Nici faptul că cel care a ucis este bine mersi.Au fost mulți criminali din ăștia în perioada comunistă.
  • +13 (15 voturi)    
    Marele Gatsby (Luni, 19 octombrie 2020, 10:36)

    poemil [utilizator]

    Nu trebuie sa uităm ca PMR-PCR a făcut o practica din a pune oamenii lor de încredere sa facă studii universitare, de obicei la Moscova, dar si în țară. Mulți dintre ei trecusera pe la securitate sau erau activisti vechi socialisti, comunisti, cominternisti, sau rude cu acestia. Pepiniera cea mai utilizata era CFR, unde nucleele comuniste erau bine infiltrate. Rafila senior nu face exceptie de la acest obicei. Nascut in Rusia din părinti bolșevizați, a fost probabil racolat imediat de catre Nikolski pus să înființeze securitatea românescă.
    Dar nu asta este problema lui Rafila jr. ci tupeul de a critica asistența de sănatate publică din România dupa ce el a distrus-o in perioada cqnd a fost Director General la Directia Generala de Sanatate Publică 2001-2004, cănd a promovat mai multe acte normative prin care DSP au pierdut din atributii in favoarea OPC, DSVSA, etc. si când a desființat practic Inspectia sanitara de stat transformând-o într-un simplu compartiment si permițând angajarea si a altor categorii de "specialisti" care sa se ocupe de sanatate publica; ingineri, economisti, juristi, profesori etc. in loc de asistenti de igiena si medici de sanatate publica.
    "dacă eu sun microbiolog si conduc toata tara de ce n-ar conduce DSP un inginer?"
    Profitqnd de functia avuta in acest interval dr. Rafila si-a dat doctoratul, a facut a doua specializare in sanătate publica si management si a devenit pe viață presedintele societatii române de microbiologie si de epidemiologie.
  • +6 (12 voturi)    
    istoria se repeta (Luni, 19 octombrie 2020, 10:41)

    mos ion roata [utilizator]

    Iliescu,Nastase,Roman,Oprescu,nepotu Ponta, si alti coboratori din securisti
    • -5 (9 voturi)    
      Crunta istoria stalisnit/nazista. (Luni, 19 octombrie 2020, 11:15)

      liviau2005 [utilizator] i-a raspuns lui mos ion roata

      Istoria se repeta , dar de data aceasta crimianlii sunt ai regimului nazist Kluas Iohannis.Abaterea atentiie de la adevaratii asasini ai securiattii comunsite adunati gramada in jurul nazistului Iohannis este o mare abjectie. Alwexandru Rafira confirma prin faptele sale crimianl/naziste rezolutia OSCE DIN IUNIE 2009 ,CEA CARE A PUS SEMNUL EGAL INTRE STATLINISM SI NAZISM. Familia rafira securist/stalisnita este alaturi d enazistul Klaus Iohannis.In ceea ce-l rivest epe interlopul Ciolacu acesta nu are nimic in comun cu social democratia ,Ciolacu este doar un abject politruc.
  • -6 (10 voturi)    
    Imi este scarba... (Luni, 19 octombrie 2020, 10:54)

    Gigi Kent [utilizator]

    Imi este scarba de ipocrizia si dublul standard al poporului roman. 68 de comentarii pentru o non-stire pana la acest moment.

    Am crezut ca partea de securism, tortionarism, comunism etc nu (mai) conteaza asa de mult de cand poporul roman l-a votat pe Petrov de doua ori presedinte al tarii. Apoi am fost si mai sigur ca nu e relevanta de cand tortionarul de la Aiud, Augustin Lazar, si-a terminat linistit mandatul de procuror general si a iesit la pensie cu mii de euro, faptul nederanjand pe nimeni.

    Vad ca acum e problema mare cu ce a facut tatal unui candidat. Tatal, nu el. Voi sunteti intregi la cap, dragi conationali? Sunteti intr-o groapa de gunoi care se cheama Romania si va meritati "decorul".
    • +2 (8 voturi)    
      da si mie mi-e scarba (Luni, 19 octombrie 2020, 11:36)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Gigi Kent

      mi-e scarba cum vor postacii psd ii acuzati pe cei care erau in situatia lui rafila dar erau in pnl, si-l aparati pe rafila pentru ca e in psd

      chiar nu va mai tineti minte comportamentul ipocritilor?!
      • -1 (3 voturi)    
        Imi cer scuze (Luni, 19 octombrie 2020, 18:26)

        Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Se pare ca stiam dar am uitat.

        https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23697581-vlad-voiculescu-tata-colaborator-securitate.htm

        Am comentat cu o poveste reala la vremea aceea. A se observa ca nu l-am infierat cu manie proletara nici pe Vlad Voiculescu.

        Asa ca oricum poti sa canti la alta masa ...
  • +5 (7 voturi)    
    desigur, sunt multe partide ce au beizadele (Luni, 19 octombrie 2020, 11:17)

    mongolul [utilizator]

    (de fosti comunisto-securisti sau turnatori);
    DAR:
    - PSD se declara partid revolutionar, "emanatia" revolutiei; ce cauta acesti indivizi aici? (si inca in proportie covirsitoare);
    - daca l-ati linsat mediatic pe Vlad Voiculescu, e de asteptat sa procedati la fel cu toti; sau voi ca CCR? (care respinge legile opozitiei ca nu au precizata sursa de finantare, dar accepta tot de la PSD, desi... nici ei nu au precizata sursa de finantare -?!!!-);
    Asta se cheama demagogie pe fata si va face sa pierdeti mai mult capital politic, decat va dati seama. Poate o sa realizati dupa infringere.
  • +7 (7 voturi)    
    aham, abia acum se explica (Luni, 19 octombrie 2020, 11:24)

    Mary80 [utilizator]

    nu poti judeca omul dupa parinti, fara a-i analiza propriile fapte. Insa faptele lui Rafila se incadreaza in acelasi registru - terorizeaza populatia, la fel cum facea si tatal sau.
  • +7 (9 voturi)    
    total de acord (Luni, 19 octombrie 2020, 11:35)

    liviu_ [utilizator]

    nu e vina ta ca a facut ceva parintii tai...
    dar e 100% din TA ca te-ai inscris in pSD!

    acum cum o sa fie... renunta rafila la parerile ca purtarea mastii e buna sau renunta psd la parerile ca purtarea mastii e rea?!
  • +3 (3 voturi)    
    Infintarea securitatii comuniste (Luni, 19 octombrie 2020, 12:42)

    Bambina [utilizator]

    Intre 1940 si 1944 exista doar un Serviciu Special de Informatii SSI condus de Eugen Cristescu, aflat pe lângă „Președinția Consiliului de Miniștri , cu sarcini de informatii externe si contraspionaj, in special pentru nevoile de război si apararea granitelor statului român. Acest SSI a fost infiintat când statul român se afla în situaţia de a fi prins la mijloc între Germania Nazistă şi Uniunea Sovietică, si SSI a avut o structură de informaţii ce a rivalizat cu corespondentele sale din Occident.

    Citeste mai mult: adev.ro/pbepq4

    Din 1944 SSI a fost transformat intrun serciu de informati in subordinea Miniserului de Razboi si , dupa instalarea guvernului Groza din 1945, s-a subordonat Presedentiei Consiliului de Ministri pentru informatii externe si contraspionaj cu treburi foarte importante si mult prea delicate de lupta impotriva imperialismului occidental.

    .Intrebare: Rafila-tatal lucra pe aceasta linie până in 1948, când a fost dat afară...nu se stie de unde.

    Securitatea comunista a fost infiintata abia in 1948
    Prin Decretul nr. 221, din 30 august 1948, al Prezidiului Marii Adunari Nationale a R.P.R., a fost creata Directia Generala a Securitatii Poporului (D.G.S.P.), în structura Ministerului de Interne. Generalul-locotenent Gheorghe Pintilie (Pantelei Bodnarenco, Pantiusa) a fost numit director al D.G.S.P. cu rang de ministru, iar la 1 septembrie 1948 au fost numiti doi directori adjuncti, cu rangul de secretari de stat. Acestia au fost: general-maior Alexandru Nicolski (Boris Grumberg), evreu basarabean, fost spion sovietic prins de S.S.I. în primavara anului 1941, si generalul-maior Vladimir Mazuru (Mazurov), ucrainean din nordul Bucovinei Toti trei erau cadre sovietice ale MGB.
    • 0 (0 voturi)    
      vedeti (Luni, 19 octombrie 2020, 17:20)

      mongolul [utilizator] i-a raspuns lui Bambina

      19 aprilie 1892: se creaza Biroul Sigurantei Statului; ce va evolua in diferite directii, mai ales in timpul primului razboi. Va ajunge SSI cand spuneti dvs., dar are o istorie mult mai bogata.
      Dar este o intrebare interesanta; tatal "candidatului" era de-al lui Cristescu sau nu?
  • +1 (7 voturi)    
    sa ne intoarcem un pic in timp (Luni, 19 octombrie 2020, 15:52)

    sentenced [utilizator]

    mai exact, la aceasta stire: https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23697581-vlad-voiculescu-tata-colaborator-securitate.htm

    cititi comentariile la stirea de mai sus si comparati-le cu comentariile de la stirea aceasta, sa vedeti cum aplica activistii / propagandistii de pe net dublul standard.
  • +1 (5 voturi)    
    Am citit si recitit cele declarate de dl Rafila... (Luni, 19 octombrie 2020, 16:50)

    Rebecka [utilizator]

    Am o mare nedumerire:dumnealui zicea ca bunicul domniei sale s-a intors din urss(intentionat cu litere mici!!)cu un copil,adica tatal dumnealui.....Cum vine asta?A gasit acel copil,l-a furat,l-a cumparat?Banuiesc ca nici in vremurile acelea nu puteai insusi un copil aidoma unei pisici.......Cel mai plauzibil ar fi ca l-a facut cu o rusoaica si,la intoarcere,a adus-o in tara si pe mama copilului....Oricum o luam,in venele distinsului domn curge si sange rusesc......Ne mai miram ca cocheteaza cu partidul bolsevic din Romania?
    • 0 (0 voturi)    
      La DIGI au dat o caotura de ecran cu o fisa (Marţi, 20 octombrie 2020, 10:44)

      cartofil [utilizator] i-a raspuns lui Rebecka

      de cadre a doctorului Rafila senior. Acolo, la tata, am putea vedea scris clar de tot: un nume si un prenume rusesc 100%, ceva Nicolaevici sau cam asa. Deci bunicul a fost cert rusnac, fugit din basarabia in 1920 in marea tara a sovietelor. De acolo cum credeti ca s-a intors in Romania ??? Foarte probbil ca agent NKVD. A fost o perioada cand rusnacii au trimis in Romania vrea cateva sute de agenti, cica repatriati. Nu m-ar mira ca si Rafila jr sa nu fie vreun kgb-ist, credeti ca la OMS, ca reprezentatnt al Romaniei l-a trimis competenta sau a dat vreun un concurs ???
  • +1 (3 voturi)    
    Propunere (Luni, 19 octombrie 2020, 17:45)

    wintershadow [utilizator]

    Toti oamenii publici sa se inscrie in PSD, macar pentru cateva zile, astfel aflam si noi dosarul fiecaruia.
    Ca altfel e tinut bine, nu se considera important trecutul decat atunci cand se poate profita de el.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by