Ambasadorul SUA: Vom începe construirea unei autostrăzi și căi ferate, care să lege Constanța, de Gdansk

de DP     HotNews.ro
Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 11:41 Actualitate | Esenţial


Adrian Zuckerman
Foto: Ambasada SUA
”Vom începe derularea unui nou proiect pentru România, împreună cu Polonia, pentru construirea unei autostrăzi și căi ferate, care să lege Constanța, de la Marea Neagră, cu Gdansk, de la Marea Baltică. Acest proiect de infrastructură va reprezenta un beneficiu uriaș pentru economiile României și Poloniei, dar și pentru economiile din regiune, ani buni de acum încolo”, a declarat ambasadorul Adrian Zuckerman la evenimentul de semnare a Acordului Interguvernamental cu Departamentul pentru Energie.

Reamintim că România și SUA au parafat vineri un acord interguvernamental pentru construirea Unităților 3 și 4 ale Centralei de la Cernavodă, pentru retehnologizarea Unității 1 și pentru cooperare pe diverse paliere în domeniul nuclear civil din România. Pe lângă acest acord, mai există un memorandum de înțelegere cu EXIM US (Banca de Export-Import a SUA) pentru o finanțare de 7 miliarde de dolari pentru dezvoltarea proiectelor din domeniul nuclear, dar si alte domenii, a anunțat ministrul economiei Virgil Popescu de la Washington. Însă ar mai putea fi implicate și alte instituții financiare.









Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















41732 vizualizari

  • +41 (73 voturi)    
    Opaaaa (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 11:44)

    moima [utilizator]

    Se intrevede o perspectiva serioasa de botic pentru rusi.
    • +45 (57 voturi)    
      Romania + Polonia (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:25)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui moima

      O alianta pe dezvoltare care ar putea ajuta mult.
      Economic si militar.
      • +4 (22 voturi)    
        Ucraina are alt ecartament. Tren direct imposibil! (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 16:41)

        Argon [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Se dorește ocolirea Ucrainei pe teritoriul Ucrainei. (Proiectul este un fel de podul Calafat - Vidin)

        Ucrainenii nu vor construi o cale ferată cu ecartament englezesc, ca în România și Polonia, doar pentru a trece pe acolo trenuri directe între Constanța și Gdansk.

        Autostrada între cele doua porturi de la Marea Neagră și Baltică este demult în plan dar nu ca un tronson de la un capat la altul ci pe sectoare. Din nou, am serioase îndoieli că Ucraina va accepta construcția unei bucăți de șosea care sa treacă prin marginea vestică a țării și care nu le servește la nimic.
        • +5 (23 voturi)    
          Suntem strategici, unde trebuie si cu cine trebuie (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 19:10)

          Impotriva prostiei din tara [utilizator] i-a raspuns lui Argon

          Devenim ceea ce meritam. Pentru ca ne-am hotarat sa votam si alungam PSD de la guvernare si din toate structurile. De aceea investesc americanii de-abia acum aici.
          • +5 (11 voturi)    
            Oare? (Duminică, 11 octombrie 2020, 8:00)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Impotriva prostiei din tara

            Adica trebuie sa renuntam la fondurile UE si la master plan-ul de transport agreat cu UE si trebuie sa ii platim pe americani sa ne mai traga o autostrada prin Transilvania, la fel ca ultima?

            Hai sa o mai si gandim. Reactoarele 3 si 4 de la Cernavoda, deja incepute, sunt pe tehnologie CANDU. Practic, tehnologie canadiana. Mana de lucru va fi locala, romaneasca. Contributia americana?.. impart ei spagile? Autostrazile si caile ferate cine le face? Aduce armata SUA utilaje care nu exista in UE?

            Daca vreti investitii americane in Romania, vorbiti direct cu firmele private. Ambasadorul SUA, numit de Trump, nu are nici o trecere pe la marile corporatii. Este un fost avocat, specializat in reprezentarea investitorilor imobiliari din SUA. Gen Trump. Trump are o singura politica economica vis-a-vis de restul lumii - cresterea exportului de armament.
        • -3 (15 voturi)    
          Aparent, ai dreptate, dar... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 19:14)

          Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Argon

          ...Ucraina si-a dovedit veleitatile Europene si urmatorul pas pe calea integrarii este sa adopte toate standardele europene inclusiv UIC. Acest proiect este momentul in care Ucraina trebuie sa treaca la fapte si, respectiv, sa adopte ecartamentul european. Sunt convins ca EU va acorda ajutoare financiare substantiale Ucrainei pentru modificarea si modernizarea cailor sale ferate.
          • +4 (6 voturi)    
            Slabe sanse (Duminică, 11 octombrie 2020, 8:03)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Lucky1

            Rusia a invadat Crimea cand Ucraina si-a declarat intentia de aderare la NATO si UE.
            NATO si UE au salutat intentia, apoi au privit de pe margine cum Rusia isi facea de cap prin sudul si estul Ucrainei.
            Eu cred ca toata lumea a inteles ce era de inteles din asta.
            • -3 (7 voturi)    
              Asa este, dar... (Duminică, 11 octombrie 2020, 8:52)

              Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              ...sa nu-i uitam: Barak Obama si Angela Merkel au avut acest "merit". Barak anuntase, inca inainte de miscarea rusilor, retragerea din Europa in vederea concentrarii fortelor in Pacific - ceea ce echivalase practic cu o invitatie adresata rusilor sa ocupe vidul ce va fi fost creat in Europa - iar Angelika a jucat perfect sceneta furiosului impotent, pe fata condamnand iar in spate cooperand.
              Cu Administratia Americana actuala, cu accentul pus pe Polonia in contrabalanta cu Germania lucrurile s-ar putea schimba.
        • -3 (5 voturi)    
          eh (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 20:28)

          Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Argon

          Daca ucraina vrea ajutor american contra rusia va zice da.
          Altfel vor fi mancati
        • -3 (5 voturi)    
          Da cine a zis Ucraina? (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 21:08)

          1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Argon

          Ucraina nu are sistemele europene cu care lucreaza CFR ul si PKP ul. Asa ca deocamdata va fi Ungaria..( dar politica americana poate sa ia decizii ciudate).
        • 0 (0 voturi)    
          daca ne uitam pe maps (Duminică, 11 octombrie 2020, 11:10)

          Francisc 1 [utilizator] i-a raspuns lui Argon

          nu e obligatoriu sa treaca prin ucraina
      • +1 (1 vot)    
        Economic ne-au cam carotat (Duminică, 11 octombrie 2020, 12:14)

        CristianG [utilizator] i-a raspuns lui cinevatus

        Sper sa se regleze si acest dezechilibru intre noi si Polonia.
    • +21 (41 voturi)    
      wtf (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:55)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui moima

      ...este poate cea mai buna veste venita din partea SUA dupa aderarea la NATO. Efectele unei asemenea investitii vor fi in cea mai mare proportie importante din punct de vedere economic sigur si militar dar in subsidiar. Ok, teoretic vor tranzita trupe mai repede, dar e prea putin probabil ca NATO si Rusia sa intre intr-un conflict armat direct, deci valoarea militara e mai degraba potentiala, pentru manevre pe timp de pace si de intimidare, pe cand economic ar insemna cateva procente cat se poate de reale in PIB-ul Romaniei. Iar despre pozitia fata de Rusia a unor compatrioti patrioti, cred ca cea mai eficienta metoda de a contracara ceea ce nu ne convine, este in primul rand sa intelegem ce se intampla si in ultimul rand sa ne batem in piept cu pumnul cat de viteji suntem noi ca avem un frate mai mare. Cea din urma e prostie pura, iar prostia costa.
      • +3 (37 voturi)    
        daca isi facea treaba bechtel..... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 15:14)

        Bocu' lu'Ioha [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

        daca tot a incasat bechtel cascavalul, nu ar putea sa si livreze autostrada?
        sau platim iar?
        • +4 (18 voturi)    
          Întreabă-l pe Adrian Năstase. (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 18:03)

          asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          El știe ce și de ce Bechtel a încasat.Dacă o fi încasat Bechtel și nu altcineva care-l dirija pe A.Năstase.
        • -5 (9 voturi)    
          Vorbeste cui Nastase (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 20:13)

          adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          El a incasat cascavalul din contract. Pe care acolitii lui " l-au pierdut "!! Din seif din minister! Si nimeni nu l-a mai gasit !! Und l-or fi ars ? Tot la Berevoiesti ?
        • -1 (11 voturi)    
          faci confuzie (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 20:29)

          Adrian_1234 [utilizator] i-a raspuns lui Bocu' lu'Ioha

          Bechtel era companie privata cu investitie Nastase. Asta e cu SUA adica givernul federal.
    • +22 (34 voturi)    
      Chiar si pentru turci ca nu mai pot santaja (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 13:03)

      CezarN [utilizator] i-a raspuns lui moima

      Si nici turcii nu vor mai putea santaja atat de usor cu inchiderea stramtorilor, nu?
      • +2 (8 voturi)    
        strimtorile sint naturale, nu le-a sapat Erdogan. (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 17:39)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui CezarN

        ...
    • +15 (33 voturi)    
      Daca se concretizeaza (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 13:40)

      JohnR [utilizator] i-a raspuns lui moima

      E de foarte bun augur. Poate cea mai buna stire de anul asta. Ideal sa ramana Republicanii la conducere in SUA.
      • 0 (0 voturi)    
        ...de anul asta. (Duminică, 11 octombrie 2020, 11:17)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui JohnR

        An electoral !
        Acuma s-au gasit !?
        Stim cam ce guvern/presedinte isi doresc americanii in Romania. Si eu, ca multi dintre romani, ne dorim la fel. Doar ca implicarea asta, intr-un an electoral, cand stim ca depinde mai putin de guvernul american si doar de companiile investitoare potential ...
    • +3 (39 voturi)    
      O perspectiva incredibila (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 13:50)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui moima

      Care pare sa mearga mai mult spre campanie electorala anti-PSD, ca asta este tot ce conteaza in universul nostru intern, dar si extern.

      Declaratii politice inainte de alegeri, vom face si vom drege, in 5 ani de acum incolo vom fi cea mai puternica economie din Europa.
      • +3 (13 voturi)    
        documenteaza-te mai bine... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 19:27)

        Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        ...daca nu vrei sa fii calificat un biet postac.
        Inca di 4 Octombrie (https://www.thefirstnews.com/article/poland-promoted-cross-country-road-to-reach-constanta---minister-7920) Ministrul Infrastructurii din Polonia Andrzej Adamczyk anunta acest proiect - Via Carpathia - ca pe "un coridor cheie trans-European care va deveni o noua legatura intre Sudul si Nordul Europei, integrand sistemele de transport ale Lituaniei, Poloniei, Slovaciei, Ungariei, Romaniei, Bulgariei si Greciei.
    • +4 (36 voturi)    
      Bechtel. Sa inceapa minusurile de la postaci. (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 16:28)

      Miky60 [utilizator] i-a raspuns lui moima

      Bechtel. Las asta aici pentru toti postacii care o sa inceapa sa nege existenta Bechtel, sa spuna ca e doar o inventie a pesedistilor, ca Bechtel nu a existat.
      • +5 (17 voturi)    
        bechtel (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 17:27)

        s@s@s [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        a existat, desigur. a fost afacerea lui NASTASE ADRIAN detinut de drept comun, fost presedinte al psd
      • +6 (14 voturi)    
        A existat,dar la PSD. (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 18:05)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Miky60

        PSD a încheiat contractul,a dat banii,de ce nu-i întrebi?
    • +5 (23 voturi)    
      Bechtel 2? (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 17:05)

      Vladf555 [utilizator] i-a raspuns lui moima

      De ce n-au terminat prima autostrada, pe care noi am dat 4miliarde de dolari!!!!
      • 0 (0 voturi)    
        poate (Duminică, 11 octombrie 2020, 11:19)

        codrean [utilizator] i-a raspuns lui Vladf555

        il intrebati si pe Tariceanu, prim ministru dupa Nastase, cel in mandatul caruia lucrarea s-a oprit !
        Presedinte era unul , Basescu il cheama !
  • +1 (49 voturi)    
    Trebuie evitat teritoriul Ucrainei (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 11:58)

    Nyk1 [utilizator]

    Autostrada trebuie să treacă doar prin UE: România - nord-estul Ungariei - estul Slovaciei - Polonia.
    • +3 (29 voturi)    
      Traseu (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:11)

      Beta Alfa [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      OK, dar trebuie sa vrea si Grivei :-) Cine va da banii pentru segmentul pe teritoriul Ungariei si Slovaciei ?
      Trebuie ca si respectivele tari sa fie interesate de o astfel de autostrada ca sa scoata banu'.
    • +9 (25 voturi)    
      iti e frica? (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:33)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      iti e frica?
    • +26 (34 voturi)    
      Google maps... daca tot stai la computer (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 13:18)

      YorkshireTerrier [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Ruta cea mai scurta si fara munti este:
      Constanta - Cernavoda - Focsani - Bacau - Suceava - Cernauti - Lvov - Lublin - Varsovia - Gdansk
      Aproximativ 1600 km.

      E una dintre variantele anticului Drum al Chihlimbarului, care ducea de la Marea Baltica pana la Marea Neagra si mai departe la Constantinopol.

      Pe ruta asta au circulat mai intai gotii, apoi varegii si mai tarziu negustorii evrei din Polonia. E un traseu vechi care trebuie revitalizat.
      • +7 (17 voturi)    
        Corect, dar ... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:36)

        CezarN [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        Daca te uiti la bani, nu la Km, pana la Bors ai autostrada (aproape, insa se va face si PiSi - Pitesti Sibiu - si ce mai lipseste de la Cluj la Bors), apoi in HU, SK si PL cred de asemenea ca s-ar putea folosi segmente de autostrazi deja existente.
        Insa, fiind o investitie strategica pentru SUA, conteaza si ce vor ei (prin Ucraina sau nu).

        Asta daca nu este si acest ambasador un gargaragiu. Bine ar fi sa nu fie.
      • +6 (22 voturi)    
        Se face pe bani europeni (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 17:43)

        John Popescu [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        Cu mentiunea ca in loc de Constanta - Cernavoda Focscani, in masterplan este Constanta - Braila Focsani si mai departe pana la granita cu Ucraina. Astea sunt detalii, in orice caz, atat timp cat sunt bani europeni, nu e penibil anuntul ambasadorului? La fel daca traseul este pe coridorul 4 sau pe traseul fostei autostrazi Transilvania, si acolo sunt bani europeni.
        • -6 (10 voturi)    
          Se face? sau se va face? (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 19:41)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui John Popescu

          E o mica/mare diferenta.
          UE e plina de master-planuri, cand e vorba de implementare mai greut.
          • +7 (7 voturi)    
            Acelasi lucru se poate spune despre americani (Duminică, 11 octombrie 2020, 2:34)

            John Popescu [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            Implementarea si autostrazile americane sunt funia in casa spanzuratului (vezi cazul Bechtel).

            Deci o autostrada pentru care avem bani europeni nu se face pe bani europeni (gratis) dar se face pe bani americani pe care trebuie sa ii dam inapoi cu dobanda? Suna a scenariu de cosmar, dar sunt de acord ca este plauzibil, adica imi imaginez ca probabil spagile se pot negocia mai usor la banii americani...dar totusi de ce am dori asa ceva???
      • -3 (3 voturi)    
        @YorshireTerrier (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 20:25)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        Corect!
        Ruta prezentata de tine nu numai ca este cea mai scurta dar ar duce si la dezvoltarea zonelor pe care le-ar traversa.
      • +3 (5 voturi)    
        mda (Duminică, 11 octombrie 2020, 0:37)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui YorkshireTerrier

        dar la alegerea traseului va conta mult ce se asteapta sa se transporte pe aceasta.
        nu cred ca va fi destinata alora cu mertzane, audiuri si bemveuri cu nici 700k la bord. asa ca mai incet cu pianul pe scari.
        si s-ar putea ca prioritatea sa fie calea ferata.
    • +9 (17 voturi)    
      Da' (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 16:14)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      de ce trebuie evitata Ucraina,ma?Nu trebuie legata si ea de lumea civilizata?
      • +7 (15 voturi)    
        corect (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 17:41)

        IancuJianu [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        Cu cit o ”legi” mai mult de vest cu atit se desprinde mai usor de rusi.
    • +7 (13 voturi)    
      Ba din contra... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 18:23)

      Lucky1 [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      ...autostrada si cf-ul paralel, trebuie sa aiba traseul Ro-Uk-Pl. Va fi exact ca o linie de bariera contra eternei tendinte expansionista a Rusiei.
      Economiile dezvoltate ca si prosperitatea populatiilor pe aceasta axa vor constitui factorul energetic determinant al stabilitatii si anihilarii influentei rusesti in Europa, mult mai convingator decat inarmarea.
      Ca autostrada va avea si potential militar este o calitate intrinseca a oricarei infrastrucuri de acest gen.

      Salut cu mult optimism aceasta initiativa americana cat si clarviziunea guvernelor celor trei tari unite intru prosperitatea propriilor popoare si conservarea pacii si stabilitatii in aceasta zona sensibila.
  • +2 (28 voturi)    
    Autostrada (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 11:59)

    Beta Alfa [utilizator]

    Interesant, dar pe unde va trece autostrada ? Ungaria ? Ucraina ? DIn ce bani se va face ? Mai multe detalii nu ar strica
    • +6 (18 voturi)    
      De la Gdansk la Cracovia (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:45)

      PowerIon [utilizator] i-a raspuns lui Beta Alfa

      deja exista. Nu are de ce sa treaca prin Ucraina. Vreo 300 km pana la autostrada din Ungaria care e legata de autostrada Transilvania.
      • -1 (5 voturi)    
        @powerlon (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 20:17)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui PowerIon

        Inca nu se circula pe autostrada intre Gdansk si Cracovia!
        Pe A1 se circula intre Gdansk si Lodz.
        Pe bucata Lodz - Katowice inca se lucreaza!
    • +8 (10 voturi)    
      De ce să știi tu. (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 18:07)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui Beta Alfa

      Cine plătește stie traseul.Adică face pe unde vrea el.
  • +17 (47 voturi)    
    ehh (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:00)

    transpenibilus [utilizator]

    E bine si cu autostrada (postacii rusi o sa faca scurta la degete scriind minciuni despre Bechtel :-) ) dar cel mai bine ar fi sa se privatizeze rapid portul Constanta ca sa isi inghita limba de ciuda postacii #ciumarosie.
    • -12 (50 voturi)    
      bechtel (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:21)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      sigur, si fara licitației, atribuire directa, miliarde pt partenerul strategic
      • +4 (12 voturi)    
        Lasa, (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 16:17)

        Jar [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

        ma,c-au jupuit destul mazare si Nicusor.
    • +4 (38 voturi)    
      Exact (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 13:48)

      Unforgiven [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      Doar cei mai prosti postaci si mai ales aia care sunt rusi ar putea vreodata sa creada ca Bechtel a fost un rau pentru tara noastra, cand toata lumea stie cata avutie nationala am putut noi ca stat, societate, economie sa obtinem de pe urma contractului cu Bechtel.

      Deci numai niste mincinosi notorii ar putea spune ca Bechtel a fost rau, cand a adus cele mai multe foloase comunitatii noastre, atat din tara, cat si de peste hotare.
      • +4 (32 voturi)    
        Nu Bechtel a fost rau, Basescu a fost (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 16:06)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        Nu Bechtel a fost rau, Basescu a fost.

        Spre aducere aminte:

        Bechtel a fost adus de Nastase care a facut un contract "la cheie" cu Bechtel.

        Basescu, electoral, a contestat contractul lui Nastase si a zis ca face el unul mai bun...Dupa ce a castigat, ca mare "presedinte", Basescu a "negociat cu Bechtel" ... si de bine ce a negociat, aia de la Bechtel au crescut pretul initial al contractului cu vreo 500 de milioane de dolari, FARA CA BASESCU SA OBTINA CEVA SUPLIMENTAR, hahahaha. (e realitate istorica, istoria recenta).

        Dupa asta, dupa ce s-a facut de ras, Basescu si-a pus argatii de prin presa si din institutiile statului sa-i faca nasoale lui Bechtel, ca asa, ca pe dincolo, etc.

        Asa ca aia de la Bechtel si-au luat jucariile si au plecat...cu vreun miliard si jumatae in sacosa, dupa ce au facut lucrari de numai 500 de milioane.

        Asta e riscul asociat si acum. Daca romanii fac un contract cu americanii si NU se tin de el, daca gasesc un alt Basescu care sa-si bata joc de ei se va intampla la fel, pentru ca americanii POT...daca americanii gasesc un partener serios, pus pe treaba, dupa ce au negociat pretul LIVREAZA produsul primit asa cum s-a intamplat la Cernavoda (Generatorul electric e construit, montat si pus in functiune de americani, nu de canadienii care au construit reactorul).
        Asa ca, alegeti...dar sa stiti ce alegeti, un "Basescu" su un "Geoana"

        Ca tot veni vorba, dupa fapte, nu dupa latraii din piata, cine s-a dovedit "mai rus", Basescu, sau Geoana? Basescu, care i-a dat afara pe americanii de la Bechtel sau Geoana care a ajuns secretar General Adjunct al NATO ?
      • 0 (6 voturi)    
        Ia o pauza, tovarase (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 19:57)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui Unforgiven

        O vacanta de 20-30 de ani pana mor astia care stiu cat bine ne-au adus Stalin si poporul rus.
    • +3 (5 voturi)    
      sa isi inghita limba de ciuda postacii #ciumarosi (Duminică, 11 octombrie 2020, 0:15)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      si sa ragaie de placere investitorul din orientul mijlociu!
      cat mai multe depozite de azotat de amoniu in porturile cruciate!
  • +10 (50 voturi)    
    . (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:02)

    Sarmat [utilizator]

    Asta e pentru ca Trump doreste dezvoltarea Romaniei si Poloniei. Fara dubii ca majoritatea romanilor din SUA au priceput mesajul.
    • +2 (8 voturi)    
      Au priceput in primul (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 20:06)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      Rand polonezii...sunt peste 10 mil. in USA!
      Votul lor fiind asteptat in contul lui Trump.
    • +4 (6 voturi)    
      De ce? (Duminică, 11 octombrie 2020, 8:09)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Sarmat

      Cu ce il ajuta pe Trump dezvoltarea Romaniei si Poloniei? Este de aproape 4 ani presedinte si nu a facut absolut nimic pana acum in aceasta privinta. La final de campanie electorala, si-a schimbat subit parerea?.. :)
  • +31 (41 voturi)    
    in sfarsit (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:04)

    Roman_Cetatean [utilizator]

    pare sa se miste ceva si dpdv economic din partea US in aceasta parte de lume....cred ca si USA au realizat ca in Europa se mai pot sprijini pe termen mediu si mai ales lung pe tarile care le sunt cele mai "favorabile" si anume cele care au nevoie de protectia lor in fata unor amenintari regionale (Rusia si de la un timp Turcia) si sa le sprijine si dincolo de innarmare.
    Apoi, e win-win, US doresc sa vanda Poloniei GNL, iar o cale ferata si alte mijloace de transport ar ajuta si la tranzitul acestuia spre Ro, deci nu va ganditi ca fac "caritate", au si interese economice pe termen mai lung.
    Acum Polonia si Romania sunt cele mai pro-americane state din Europana si vor ramane asa, americanilor le convine si sa aiba un sprijin in state membre UE, dar si contrapondere la interesele rusesti, turcesti, germane si chiar chinezesti in zona.. a se vedea si cartea lui Friedman "Urmatorii 100 ani", in care acesta previzioneaza o confruntare intre vestici si Rusia, Turcia in aceasta zona (speram ca nu si militara, cum scrie in carte...)...
    • +22 (34 voturi)    
      Excelent (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:29)

      cinevatus [utilizator] i-a raspuns lui Roman_Cetatean

      Sper ca Romania sa urmeze Polonia si sa avem o dezvoltare de acelasi ritm.
  • +23 (33 voturi)    
    foarte bine... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:04)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    foarte bine... noi suntem prea corupti sa gandim pentru binele tarii.
  • -34 (66 voturi)    
    Ne vor jupui de tot (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:05)

    Shaolin [utilizator]

    partenerii strategici.

    Așa cum au făcut-o și cu Bechtel.
    • +21 (31 voturi)    
      Adica Nastase? (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:24)

      moima [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      Care in loc de dumul drept a ales sa mearga cu mafia?

      Adica Nastase da banii si pe urma o alta lichea NKVDista, KGBista, FSBista, vine si denunta :)))

      Hai sa vedem cum vine Wagner in Romania sa mentina pacea. Cam asta ai vrea tu, nu?

      Vad ca vine vremea in care romanii vanduti, analfabetii parveniti trebuie sa plateasca.

      Ana Pauker, Renate Weber, aceste romance patrioate care ar vrea sa ne vada pe toti ingenuncheati, infometati si biciuiti de rusi.
      • +2 (28 voturi)    
        Adică Bechtel (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:16)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui moima

        Năstase nu a fost investigat pentru acte de corupție în cazul Bechtel. Oare de ce?

        Prefer să cred că ești plătit să aberezi cu rușii (tactica favorită a postacilor securiști de deturnare a unei conversații). Alternativa ar fi mult prea cruntă....
        • -2 (4 voturi)    
          Lasa-ne, ma, ramai cu rusii tai (Duminică, 11 octombrie 2020, 1:08)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          Du-te si ia-ti copeicile dupa care plangi asa de rau.
      • 0 (0 voturi)    
        adica PD (FSN) (Duminică, 11 octombrie 2020, 12:06)

        srpc [utilizator] i-a raspuns lui moima

        si Basexu, ca ei au distrus contractul cu Bechtel
    • +17 (31 voturi)    
      llool... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:34)

      Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

      llool... mai bine cu Rusia sa rupa bucati din tara ! NU ???
      • +1 (27 voturi)    
        Ce treabă are Rusia? (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:17)

        Shaolin [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        Dileală maximă în secțiunea de comentarii! Ce viață tristă pot avea unii...
        • 0 (2 voturi)    
          postacule... du-te si canta la alta masa... (Duminică, 11 octombrie 2020, 17:33)

          Dr.Mythnick [utilizator] i-a raspuns lui Shaolin

          postacule... du-te si canta la alta masa...
      • +2 (6 voturi)    
        mai bine cu Rusia sa rupa bucati din tara (Duminică, 11 octombrie 2020, 0:30)

        miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Dr.Mythnick

        nu "sa rupa", ci care a rupt bucati din tara.
  • +4 (48 voturi)    
    Mr.Zuckerman, show me the project (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:07)

    John M. [utilizator]

    and its management address and I'll personally deposit $1000 into the account of such a dream. I'm sure millions of co-nationals around the world will do the same if the project is in clean hands.
  • +20 (42 voturi)    
    Semn bun pentru tara! (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:17)

    emil bobu [utilizator]

    Americanii ne considera in sfera lor de influenta si vor sa construiasca un coridor strategic de transport.

    Pe de alta parte, faptul ca e nevoie sa vina americanii sa faca o cale ferata e o mare rusine pentru toate fostele administratii, PNL, PSD etc.
    • +3 (17 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:19)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      se pare ca ai nostri verzi ca brazii nu sunt in stare de nimic. n-are importanta partidul.

      Romania este singura tara unde Bechtel n-a reusit sa construiasca nimic. (1), ca n-avea o nik in buzunare cand a semnat contractul deci n-avea cum sa plateasca lucrarile si (2), directorii, inginerii si economistii CNADNR au facut praf totul iar rezultatul il stim cu totii.
    • -3 (11 voturi)    
      ... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:19)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      se pare ca ai nostri verzi ca brazii nu sunt in stare de nimic. n-are importanta partidul.

      Romania este singura tara unde Bechtel n-a reusit sa construiasca nimic. (1), ca n-avea o nik in buzunare cand a semnat contractul deci n-avea cum sa plateasca lucrarile si (2), directorii, inginerii si economistii CNADNR au facut praf totul iar rezultatul il stim cu totii.
    • +1 (5 voturi)    
      Sau rușinat. (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 18:12)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Ești mulțumit?Poți să explici cum ar fi putut face PNL,PSD,sau orice partid din România o asemenea cale ferată și autostradă?
  • +26 (38 voturi)    
    Excelent! O veste mare! (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 12:40)

    V. Istina [utilizator]

    Sa speram ca se si realizeaza, ar trebui sa fie un proiect esential pt Romania!
  • +3 (25 voturi)    
    question for (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:07)

    Fu Thien Zbang cenzuratul [utilizator]

    mr,ambassador:this century or maybe the next?
  • -4 (22 voturi)    
    Stati asa, nu va inflamati! (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:07)

    Sparafucile [utilizator]

    Nu se va face nimic. Renate Weber se va impotrivi.
    • -2 (6 voturi)    
      Renate Weber a dat 4 minusuri (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 16:52)

      alibaba_zeul_meu [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      la acest comentariu.
  • +2 (34 voturi)    
    Tot Bechtel o sa fie constructorul, (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:09)

    xrogo [utilizator]

    ei au experiența in a jupui romanii?
    • +5 (11 voturi)    
      De ce nu asculți ce spun alții? (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 18:16)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Nu ai înțeles și bați câmpii.Lucrările nu sunt plătite de România.Deci cum //belește//Bechtel sau cine o fi constructor,pe români?Plus,Bechtel l-a belit pe Adrian Năstase și este bine merci !
      • +4 (24 voturi)    
        Mai nea, americanii ne cauta (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 18:43)

        xrogo [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        finanțarea, nu ne dau banii gratis, acea finanțare trebuie rambursată de către noi, romanii.
        • -1 (1 vot)    
          Mai nea, orientarea matale (Duminică, 11 octombrie 2020, 1:11)

          midufi [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

          spre rusi e bine cunoscuta deja, din postari.
          Ce rambursare, nu stii ce sa mai zici.
          Iti crapa fierea in tine de ciuda.
  • +6 (42 voturi)    
    nu va credem!!!! (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:10)

    alexman1 [utilizator]

    Asta e gargara americana ca sa ne faceti sa uitati de prostia guvernului de a semna pentru Cernavoda. I-ati prostit pe ai nostri si acum ne aratati o bomboana, dar nu ne pacaliti ca pe ei.
    Dupa Fukushima toti fug de energia nucleara, in afara de guvernul Romaniei care jubileaza si nu a inteles nimic din dezastrul ecologic din Japonia. Mai multa gandire , mai multa analiza, mai multe variante...dar cine sa faca toate astea ca structurile noastre sunt implicate in alte lucruri....Energia eoliana si solara erau perfecte pe campiile nelucrate ale tarii.
    • -2 (16 voturi)    
      pai ce faci... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:43)

      John_Re [utilizator] i-a raspuns lui alexman1

      daca nu bate vantul sau nu e soare opresti fabrica sau lumina pt casele oamenilor?
    • -1 (7 voturi)    
      pentru alexman1 (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 20:32)

      adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui alexman1

      La Fukushima a fost un mare cutremur si imediat un imens tsunami. Asa ceva este imposibil sa se produca vreodata la Cernavoda. Deciu nu se compara !
      • +3 (5 voturi)    
        ei na (Duminică, 11 octombrie 2020, 0:08)

        alexman1 [utilizator] i-a raspuns lui adrian88000

        Mai sint si alte metode de a fisura un reactor....Multe sabotaje rusesti pot fi, sau chiar o racheta...
    • -1 (1 vot)    
      Ei, pentru matale, probabil (Duminică, 11 octombrie 2020, 1:17)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui alexman1

      ca era mai bine cu chinezii, binecunoscuti pentru "calitatea" lucrarilor si santajul politic.
      Energia eoliana... trebuie sa ai vant, badie, mai cauta pe internet.
      Energia solara... da, pentru o gospodarie mica, acolo. Nici nu se pune problema la scara nationala.
      Dei despre ce vorbesti, mai exact ?
  • +3 (23 voturi)    
    proiecte (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:44)

    Vladivostok [utilizator]

    inainte de a demara alte proiecte poate reusesc sa termine ce au inceput cu Bechtel. Spor la treaba!
  • +7 (15 voturi)    
    colonie (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:52)

    codyrocco [utilizator]

    am asa, o convingere... ca mai degraba colonie americana, cu curent electric, trenuri, drumuri, etc., decat colonie ruseasca, fara porumb, petrol, aur...
  • -1 (1 vot)    
    dA (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 14:57)

    Babilou [utilizator]

    https://republica.ro/sua-anunta-un-proiect-de-construire-a-unei-autostrazi-si-a-unei-cai-ferate-care-sa-lege-portul-constanta?fbclid=IwAR0buhsLWXWP1QkhqZPy0xxBRy4wbqTKSah-20eRrhg1jzwm0n9w4BzX5Vw
  • +6 (30 voturi)    
    Mai si gandim un pic inainte sa postam? (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 15:56)

    John Popescu [utilizator]

    Nu se precizeaza cel mai important lucru, care este traseul autostrazii. Insa in Romania sunt 3 trasee posibile:
    - coridorul 4 paneuropean: Constanta Bucuresti Pitesti Sibiu Nadlac si mai departe Budapesta... Este finalizat in proportie de 90%, mai putin Sibiu Pitesti care oricum se face pe bani europeni.
    - acelasi traseu ca mai sus, dar de la Sebes - Alba Iulia Turda Cluj Oradea, si mai departe Debrecen Kosice. De asemenea, se face pe bani europeni. Sebes Turda aproape e gata si Cluj Oradea e in lucru. Pe bani europeni.
    - Constanta Braila Focsani Bacau Suceava Siret. Cu mentiunea ca mai departe este Ucraina deci ma indoiesc ca asta este traseul. Anyway, in portiunea romaneasca, mare parte este coridorul 9 paneuropean care se poate face 100% cu bani europeni. Portiunea Constanta - Focsani este in lista extended si de asemenea se poate finanta din bani europeni prin planul de relansare post covid.

    Acelasi lucru despre caile ferate...

    In concluzie ce anume fac americanii concret? Ah, fumigena ca sa acopere povestea cu Cernavoda ok ok...
  • +5 (29 voturi)    
    Abureala... (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 16:27)

    muscha mbanana [utilizator]

    pentru 10 miliarde $ , ne aburesc nitel , dar eu cred ca e bonboana pe coliva , cand o bubui centralele , nu mai ramane nimeni care sa le bata obrazul ! asa ca eu nu cred nimic si vorba unuia : daca pleaca trump cu republicanii lui si vin aia de sunt cu putin ...?am ramas ca la dentist , ca Mr. Bean ! o sa fim stirbi si cu banii luati !
    • +2 (4 voturi)    
      "cand o bubui centralele" (Duminică, 11 octombrie 2020, 0:24)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui muscha mbanana

      ....asa ca la cernobil?
  • +3 (25 voturi)    
    ha,ha,ha, (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 16:31)

    muscha mbanana [utilizator]

    Ai nostri ,verzi ca brazii ,( de fapt sunt galbejiti ) , cu mucii pe piept ! pai , pana atunci , putem sa o mierlim cu toti de la virus ! chiar si mierliti , banii tot trebuie sa-i dam , morti , copti !
  • +3 (19 voturi)    
    Politica este mereu cu noi (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 17:03)

    Tambrian [utilizator]

    Ca o minciuna, politica vine mereu cu noi. Azi suntem cu presedintele Trump si cu presedintele Putin. Maine daca se schimba ceva nu vom mai avea cele 8 miliarde de imprumut,ca de e alta aranjarea geostrategica. Noi am avut o mare doctrina nationala (liberala la origine, dar in nici un caz caracteristica pentru cei de la butoanele de azi ale tarii si ale PN) care se numea 'Prin noi insine'. Au fost unii care l-au aruncat pe 'Prin noi insine' ca mormane de fier vechi. Azi am putea sa avem curajul sa le spunem prietenilor americani ca-i vrem si-i asteptam cu noi 'Prin noi insine'. Si asta pentru ca vrem sa fim ce-am fost si inca mult mai mult.
    • 0 (2 voturi)    
      gargara (Duminică, 11 octombrie 2020, 0:27)

      miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui Tambrian

      ruseasca!
      • -1 (1 vot)    
        hehe (Duminică, 11 octombrie 2020, 7:07)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui miculescu-rucar

        Tea scos la produs kuz min? Foamea-i cat China in Kiselef..
        • +1 (1 vot)    
          pentru (Duminică, 11 octombrie 2020, 9:54)

          miculescu-rucar [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          japita pudila tanase un grande sictir!
  • +2 (24 voturi)    
    Dupa Bechtel, Microsoft Teo Peter nu mai cred (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 18:28)

    treos [utilizator]

    parca il aud pe Oprescu cand vorbea de autostrada suspendata. SF-uri pana la proba contrarie.
    • -4 (16 voturi)    
      Ai o fixație. (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 19:21)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui treos

      Bechtel se numește autostrada Transilvania.Știi în ce stadiu este?Nu.Dacă ai fi român ai ști.
      • +6 (14 voturi)    
        Pe loc, repaus(la misto) ! (Sâmbătă, 10 octombrie 2020, 21:02)

        Totorina [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

        @asavreau,
        ia-ti pauza de cafea și nu mai da cu pumnul in automatul de covrigi!!! Lasa-ti si colegii sa se bucure de K(it)Kat !
  • 0 (0 voturi)    
    Ciudat (Duminică, 11 octombrie 2020, 11:37)

    bitex [utilizator]

    Timp de 4 ani Trump n-a miscat un deget pentru Romania, inca avem nevoie de vize, am semnnat memorandumul 5G, numai obligatii si acum brusc cu 3 saptamani inainte de alegeri se promite marea cu sarea.

    E clar ca umbla cu disperare dupa votul diasporei poloneze si romanesti. Nimic din aceasta abordare nu pare serios.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by