​VIDEO

PSD a impus în Parlament majorarea pensiilor cu 40% / Cîțu: E o ipocrizie. O grupare vrea să arunce țara în aer / Vasilescu: Aveți bani, nu vreți să-i dați

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2020, 13:23 Actualitate | Esenţial


Parlament
Foto: Inquam Photos / Octav Ganea / Digi24
Plenul Parlamentului a adoptat marţi proiectele privind rectificarea bugetului de stat și al asigurărilor sociale pe acest an, care includ amendamentul PSD prin care pensiile cresc cu 40% și nu cu 14 % cât decisese Guvernul. În timpul dezbaterilor, ministrul de Finanțe, Florin Cîțu, a acuzat PSD că vrea „să arunce țara în aer”.

Liderul deputaţilor liberali, Florin Roman, a anunţat de la începutul ședinței Parlamentului, că PNL va ataca la CCR aceste proiecte care includ amendamentele PSD. "Vom ataca la CCR aceste proiecte şi vom face tot ce ţine de noi pentru a scăpa ţara de PSD. Duminică românii vor vota PNL pentru a scăpa de PSD", a spus Roman.

UPDATE 14.14 Proiectul de lege pentru aprobarea rectificării bugetului de stat, cu modificările impuse de PSD, a fost adoptat cu 242 de voturi pentru, 147 împotrivă. Proiectul de aprobare a rectificării bugetului asigurărilor sociale a fost adoptat cu voturi 246 pentru și 104 împotrivă.

UPDATE 14.00 A început dezbaterea pe articole a proiectului de lege. Proiectul rămâne la votul final.

UPDATE 13.58 Fostul ministru al Muncii, Lia Olguța Vasilescu, afirmă că Guvernul nu a introdus bani în creșterea veniturilor românilor. Ea susține că PSD a guvernat bine, economia a crescut, pensiile au fost mărite, chiar dacă PNL și Iohannis spuneau că nu sunt bani. „Preferați ca 2 milioane de români să trăiască în sărăcie. Aveți bani, dar nu vreți să-i dați”, a spus Vasilescu.

UPDATE 13.47 Călin Popescu Tăriceanu spune că Guvernul s-a împrumutat cu 100 de miliarde. „De acești bani au profitat clienții politici ai PNL”, a acuzat el. „I-aș ruga pe Iohannis, Orban și Cîțu să trăiască cu 1.000 de lei pe lună și să ne zică câte zile au rezistat”, a mai spus el, acuzând că peste 1,4 milioane de români care câștigă sub această sumă sunt disprețuiți de guvernanți.

UPDATE 13.44 Alfred Simonis de la PSD acuză Guvernul că „s-a luat la trântă cu bătrânii României”. „În alte societăți, bătrânii sunt venerați. Voi îi lăsați să se descurce singuri”, a spus el. „PSD face ce a anunțat în ultimii ani de zile și s-a ținut de cuvânt. Azi e important cine nu susține această lege. Azi, legea va trece de Parlamentul României și veți fi obligați să măriți pensiile cu 40%”, a adăugat el.

UPDATE 13.41 Ministrul Finanțelor, Florin Cîțu, le-a spus parlamentarilor că modificările pe care vor să le facă demonstrează ipocrizie. El amintește de o notă a fostului ministru Eugen Teodorovici care recunoștea că pensiile nu pot fi mărite.

„Într-o perioadă de creștere economică, fără pandemie, Guvernul PSD stia că nu poate să mărească pensiile cu 40%. (...) O grupare vrea să arunce acum țara în aer”, a spus Cîțu.

UPDATE 13.30 Deputatul PNL Gabriel Andronache a solicitat ca proiectele de lege prin care este aprobată rectificarea bugetară pe acest an să fie retrimise la comisiile reunite de buget-finaţe pentru un alt raport, pe motiv că cel deja aprobat încalcă prevederile legislative şi inclusiv Constituţia, scrie News.ro. Cererea PNL a fost respinsă cu 225 voturi "împotrivă”, 175 "pentru”, şase abţineri, iar 11 aleşi nu şi-au exprimat votul.

Şedinţa a început la ora 13.00.

Miercuri, Comisiile de buget ale Camerei Deputaţilor şi Senatului au dat raport de adoptare rectificării bugetare, cu 20 de voturi "pentru" şi unul "împotrivă", adoptând un amendament al PSD care abrogă articolul potrivit căruia punctul de pensie se majorează cu 14% şi rămâne în vigoare creşterea acestuia cu 40%, prevăzută în legea sistemului public de pensii.

Alte amendamente ale PSD adoptate de comisii se referă la majorarea cu 1 miliard de lei a sumelor repartizate UAT-urilor; la suplimentarea cu 5,635 milioane de lei a bugetului Camerei Deputaţilor, pentru achiziţionarea de echipamente necesare dotării birourilor parlamentare din teritoriu, la schimbarea legislaturii, precum şi la suplimentarea cu 67 milioane de lei a bugetului Ministerului Agriculturii, pentru finanţarea Programului de realizare a sistemului naţional antigrindină şi de creştere a precipitaţiilor.

Totodată, la propunerea PSD, s-a aprobat şi majorarea din acest an a salariilor de bază pentru personalul didactic de predare, aşa cum este prevăzut în lege, suplimentarea bugetului Ministerului Economiei cu 400 de milioane lei, pentru programul Start-Up Nation şi a bugetul Secretariatului de Stat pentru Culte cu 20 de milioane de lei pentru continuarea lucrărilor la Catedrala Mântuirii Neamului. Plafonul privind datoria publică, conform metodologiei UE, pentru sfârşitul anului 2020, este de 40% din PIB, mai prevede un amendament adoptat de comisii. La dezbaterile din comisii nu au participat parlamentarii PNL.

Luni, premierul Ludovic Orban a declarat că bugetul ''nu îşi mai poate permite nicio creştere a cheltuielilor în momentul de faţă'' şi a făcut apel la toate forţele politice să nu sprijine în Parlament raportul comisiilor de specialitate privind rectificarea bugetară.

"Bugetul nu-şi mai poate permite nicio creştere a cheltuielilor în momentul de faţă. În urma zilei negre de la Parlament în care pesediştii din Comisia de buget-finanţe au adoptat nişte modificări la ordonanţa de rectificare, la ora actuală România se află într-un pericol extrem de mare. Fac apel către toate forţele politice să nu sprijine în Parlament raportul adoptat de Comisia de buget-finanţe pentru ca asta va atrage consecinţe nefaste pentru economia românească, inclusiv pentru capacitatea României de a atrage investiţii, fonduri europene, de a fi considerat un partener solid. Ori cred că e de ajuns şi trebuie pus punct acestui mod iresponsabil de a face politică", a afirmat Ludovic Orban.

Preşedintele PSD, Marcel Ciolacu, a afirmat că social-democraţii rămân consecvenţi şi vor vota în Parlament creşterea pensiilor conform legii.

"Rămânem consecvenţi! Mâine (marţi-n.r.) vom vota în Parlament creşterea pensiilor conform legii! Iohannis şi Orban au umilit destul persoanele în vârstă! I-aţi fugărit cu poliţia şi i-aţi amendat în starea de urgenţă! I-aţi ţinut la cozi în faţa spitalelor, fără acces la tratament! I-aţi ţinut fără medicamente esenţiale, aşa cum este Euthyrox, iar acum vă plângeţi că se îmbolnăvesc! Nu le-aţi dat nicio mască din cele promise, dar îi amendaţi dacă nu au! Ajunge! Orice guvern normal la cap îşi respectă seniorii. Nu îşi bate joc de ei. Sunt părinţii şi bunicii noştri. Sunt oamenii care v-au crescut, nu povara de care nu ştiţi cum să scăpaţi mai repede acum. N-aţi făcut nimic pentru ei. Aplicaţi legea măcar. Opriţi-vă din furat şi veţi avea bani pentru pensii! Sunt 5 milioane de pensionari care aşteaptă să li se facă dreptate. Să-i vedem mâine pe cei care se opun acestei dreptăţi", a scris Ciolacu pe Facebook.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19678 vizualizari

  • +26 (66 voturi)    
    God save us! (Marţi, 22 septembrie 2020, 13:32)

    Zache58 [utilizator]

    Armaghedonul romanesc este ''pe vine''.
    • +9 (35 voturi)    
      trimiteti la toti prietenii. we need all of them! (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:46)

      mbratianu [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

      Nu întreba ce face tara pentru tine, intreaba ce faci tu pentru ea,
      A VOTA e cea mai mica, MARE realizare care i-o poti da.
      De vor sa te sperie cu prostia ‘toti e la fel’,
      Tu uita-te la studii, slujbe si la caracter.
      Multi vechi n-au meserie, sunt penali, din banii tai promit pomeni,
      Altii noi sunt tineri, au platit taxe, au studii reale si au muncit din greu.
      Nu-ti fie rusine sa trimiti poezia la toti alor tai,
      E pentru a lor salvare si-al tarii viitor.
      • +3 (21 voturi)    
        Greva fiscala este singura solutie (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:32)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui mbratianu

        Votul este util in cateva orase mari. In rest, prostimea va vota pentru ciolan, ca de obicei. Singura solutie este sa dispara ciolanul... Adica sa nu mai platiti taxele din care #ciumarosie imparte in stanga si'n dreapta pentru voturi.

        Intr-o vreme, as fi zis ca e datorie fata de tara sa-ti platesti taxele. Astazi cred ca este datorie fata de tara sa nu le platesti, ca sa scapam mai repede de ei. Altfel nu vor pleca niciodata.
    • 0 (60 voturi)    
      O ipocrizie este PNL-ul (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:04)

      voxpopulix [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

      Care nu a elimiat pensiile speciale.

      Care nu a asigurat alegeri locale in doua tururi.

      Care nu a modificat legile pe justitie date de mafia PSD, cu care fura cot la cot dupa care simuleaza batalii epice.

      Si PSD si PNL sunt parte dintr-o mafie care fura miliarde, care lucreaza impreuna cu interlopii, care ar trebui dusi la Targoviste, in locul unde am mai scapat de un personaj toxic din istoria acestei tari.

      Si ca fapt divers, Ceausescu a fost mai putin la guvernare decat Mafia FSN/PSD/PNL/PDL/ALDE/Pro Romania/UDMR

      PS. Mi-ar fi rusine sa merg sa inaugurez tronsonul Otopeni - Gara de Nord, in conditiile in care o sa fie un tren pe ora. 80 de milioane de euro aruncati degeaba.

      PS2. Mafia lui Costel Alexe, baiatul pus la mediu sa curete toate padurile ramase, a ajuns sa atace oamenii noaptea, in propria lor casa.
      • +15 (49 voturi)    
        pai parlamentul de cine e condus? (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:52)

        bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui voxpopulix

        Uite verzi acu cine face si desface legile in Romania. Pensiile speciale puteau fi eliminate de PNL cand PSD e la butoane in parlament? Dar pricum, a lega majorarea pensiilor cu 40% de pensiile speciale e o maaaaare ipocrizie, pentru ca diferenta de costuri la buget intre cele doua e enorma.
        • +5 (29 voturi)    
          Nici nu au incercat. (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:40)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Macar sa dea impresia ca asta doreau sa faca. Stiu ca nu se poate, dar nu este o discutie care sa poata fi purtata aici.
          Problema ramane, au dat jos vechiul guvern ca ... Sectia speciala... ca pensiile speciale... Sa si-o mai si ea daca tot sunt netoti.
          • +10 (20 voturi)    
            exista lege la CCR (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:48)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            se dezbate dupa alegeri, parca 30 septembrie. Mno, putorile speciale au vacanta mai lunga...
          • -7 (11 voturi)    
            Ma, (Marţi, 22 septembrie 2020, 19:58)

            Jar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            tu nu esti decat un pesedist ...care se crede jmecher.Ptiu!
        • +4 (16 voturi)    
          Hai ca nu toti au memoria scurta (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:24)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

          Sau daca chiar vrem sa ne reamintim, gasim informatiile pe internet.
          Pensiile speciale, alegerile intr-un singur tur au fost votate de catre cele doua partide din fosta alianta usl ! Sunt singurele avantajate de aceste allegeri intr-un singur tur.
          Despre majorarea pensiilor cu 40%, acum un an de zile, presedintele a semnat legea cu ochii inchisi.
    • +10 (36 voturi)    
      sa vedeti maine cursul valutar (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:12)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

      pentru psd-isti
      • +11 (39 voturi)    
        (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:53)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

        vezi inflație. Ce-i acuma e nimic.
        Ce să priceapă însă bolșevicii???
        • -8 (38 voturi)    
          lasa ca n-a crescut inflatia (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:34)

          Mary80 [utilizator] i-a raspuns lui nahir

          si nici cursul valutar dupa ce s-au cheltuit miliarde pe masti, costume de scafandru si dezinfectant facut cu apa.
          • -1 (27 voturi)    
            Una e sa cheltui (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:52)

            Ord [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

            o data cateva miliarde, tara poate duce o astfel de greutate, alta este sa cheltui miliarde lunar pe pensii de acum spre ever... De unde bani? Cine produce banii astia cand Romania nu produce nimic?
          • +1 (13 voturi)    
            Dar nu s-au cumparat produse de uz normal (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:55)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

            Cel putin dobanzile vor creste ... ca deh, imprumuturi
          • 0 (16 voturi)    
            inflatia care creste.. (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:35)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Mary80

            si deflatia care scade ;)

            prostia nu doare, dar pute..
    • -5 (17 voturi)    
      Un scurt comentariu. (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:52)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui Zache58

      Bolșevici de rit stalinist până la capăt.Au distrus
      deja România.
  • +65 (85 voturi)    
    De bun simt (Marţi, 22 septembrie 2020, 13:44)

    MindOverMatter [utilizator]

    ar fi cresterea pensiilor mici sub 2.000 cu 40%. Seniorii, umiliti cum spuneti cu pensii de 10.000-70.000 chiar au nevoie de 40% crestere D-le Ciolacu? Cine isi bate joc de cine, aici?
    • +15 (31 voturi)    
      10000-70000 (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:08)

      ZVrk [utilizator] i-a raspuns lui MindOverMatter

      Nu exista seniori umiliti cu pensii de 10000-70000 pe contributivitate. Astea sunt pensii speciale, de care nu se atinge nici Ioanusul nici Lucovidul!
      Nu sunt bani? OK, atunci sa se restituie 26% din contributie pensionarilor.
      • +7 (15 voturi)    
        v-as da 1000.... (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:07)

        mamenervat [utilizator] i-a raspuns lui ZVrk

        de +-uri daca s-ar putea..... toti cei ce posteaza, indignati, nu vor sa priceapa si pace, ca pensiile contributieve ("pe puncte"), n-ar trebui sa afecteze bugetul statului daca s-ar respecta legea in general si cea fiscala in special! Numai pensiile speciale greveaza bugetul statului, ca si salariile bugetarilor, pentru ca acestea sunt platite din taxele si impozitele tuturor, pensiile contributive ar trbui sa fie platite din fondul creat special pentru acestea, dar... cine-si mai aduce aminte in ziua de azi de Petre Roman si Ion Iliescu, de aratatul buzunarelor goale intoarse pe dos de "frumosul" nostru fost prim ministru si declaratiile lui referitoare la conturile goale lasate de Ceausescu! S-a furat tot, de atunci porneste marea buba cu pensiile contributive, fondul golit/furat atunci azi trebuie acoperit/peticit din bugetul statului. Raspunde cineva? Unul din hoti? Pe timpul lui Ceausescu, pensiile erau intre 65%-85% din ultimul salariu (in functie de anumite criterii), azi... vai mama lor, dar noi ne certam ca chiorii, platim, suferim si ne facem ca traim, cand multi dintre noi abea supravietuim! Ce conteaaza... sa ne traiasca hotii... indiferent de culoarea lor politica.
        • -2 (2 voturi)    
          ar mai fi cateva chestii (Miercuri, 23 septembrie 2020, 14:44)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui mamenervat

          Dupa '95 s-a preferat trimiterea la pensie decat in somaj. S-au acceptat o gramada de falsuri grosolane cu grupe de munca si bolnavi inchipuiti.
          Fondul doldora despre care vorbiti nu exista in realitate, ci doar faptul ca suma contributiilor depaseau pensiile in plata fiind mult mai multi contributori decat beneficiari. Intr-o tara cu penurie la alimente si servicii de baza din cauza platii datoriei externe nu stateau banii in conturi asteptand.
          Acum sunt o gramada de exceptii care nu platesc contributii:
          - PFA, patroni, drepturi de autor (1 milion)
          - emigratie masiva (3 milioane)
          - milioane de oameni inactivi pe piata muncii: agricultura de subzistenta, asistati
          - pilonul 2 (bun, dar tot afecteaza sumele curente)
          - "constructorii" (platesc cu 3.75% mai putin la pensie, nu platesc sanatate)
          - raportul functionarilor de stat fata de al celor care produc ceva a crescut enorm (contributiile lor sunt realizate din incasarile bugetare de la putini activi)
    • +9 (21 voturi)    
      atunci nu mai e contributivitatea (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:59)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui MindOverMatter

      Sunt persoane care au avut salariu de 10 mii de lei si incaseaza pensie de 5000 lei, oare aia nu merita? Doar puturosii care au stat acasa si au 10 ani de munca si vor 1000 lei pensie? Sau au lucrat la negru (aici sau spaland batrani prin Italia) fara sa contribuie ... Stii cat e salariul luat de 2 milioane de romani - sub 1500 lei, care muncesc, au copii, rate, chirii
      • +7 (13 voturi)    
        Ce parere aveti (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:31)

        MindOverMatter [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        despre pensia de 1350, crescuta acum cu 14% la 1550 a mamei mele, dupa 27 ani de munca din care 20 ani cadru didactic? Sunt atatea nedreptati in acest sistem de pensii pe asa zisele contibutivitati, hoarde de hiene care au iesit la pensie trecandu-si salarii fabuloase in ultimul an de munca. De ce? pentru ca au putut. Acestia sa mai primeasca 40%?
        • +1 (11 voturi)    
          Contributii, nu dedicatie (Marţi, 22 septembrie 2020, 20:05)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui MindOverMatter

          Daca profesorilor li s-ar da pensii speciale, ar fi inca un fel de pensii speciale. PSD zicea ca le impoziteaza, dar s-au inteles cu PNL si au bagat si pentru baronii locali (primari, sefi CJ si vici).
          Problema e ca in ultimii 30 ani am votat cu hotii ca acum 75.
          Nu stiu cand a iesit mama dvs, dar acum durata de vechime completa e de 30 ani pentru femei. Altfel poate aparea chiar o penalizare.
          Salariile profesorilor au fost destul de mici (si proportional contributiile), in jurul salariului mediu - de aceea la vechime completa iese aproape de punctul de pensii.
          Pensiile speciale nu primesc indexarea de 40%, ci doar cu inflatia si posibil cu 50% din cresterea reala a salariului mediu (peste inflatie). Se mareste in schimb suma decontata de la casa de pensii pentru partea contributiva.
  • +13 (65 voturi)    
    daca n-ati facut reforme=> atunci nu-i criza! (Marţi, 22 septembrie 2020, 13:52)

    wweesstt [utilizator]

    daca sunt banii de pensii speciale obscene (chiar si de la 47 de ani) si de salarii babane pt cel putin 1.4 mill de bugetari (mult peste cele din privat) si au fost bani si tikete si salarii intregi, chiar si in cea mai feroce criza financiara.... atunci de ce sa nu fie si pt pensiile si alocatiile 'amarastenilor'?! daca ati fi taiat specialele si reduceati salariile bugetarilor in aceatsta criza... atunci va credeam ca nu sunt bani! altfel.. lasa sa va intorca cutitul in rana fratii vostri USL-isti, ciumati rosii! sunteti la fel ca ei!
    • +16 (36 voturi)    
      Pai tocmai ai vazut unde sunt banii (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:06)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui wweesstt

      PSD a crescut pensiile in anii anteriori prin alocari masive de la buget (salariile bugetarilor dublate, contributii mai mari deci mai multi bani la fondul de pensii).
      Dar au construit ceva? A vazut careva vreo investitie, vreun spital, vreo autostrada, mai mult de 3 km de cale ferata?
      Alocatiile, ca si pensiile, se puteau mari de anul trecut sau de 8 ani de cand e PSD la guvernare (cu pauza in 2016 si 2020).
      Alocatiile au fost 42 lei din 2008 pana in 2015, desi Ponta era premier de 3 ani. Au crescut la 84. In 2017 a venit din nou PSD si de-abia dupa 2 ani jumate pana in august 2019 i-au obligat ailalti sa le mareasca. Iar acum ard de grija copilasilor, desi e clar ca e o diferenta enorma sa mai pui 1-2 miliarde intr-un an si sa pui 7.
      • +14 (28 voturi)    
        da am vazut! dar am mai vazut si ... (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:41)

        wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        oricum legea de impozitare a specialelor(facuta de psd+pnl) nu inseamna nimic trebuiau impozitati toti, nu cu prag, practic nu vor fi atinsi nici 10%, proiectul eraa o mascarada! si aceasta mascarada facuta sa cada la ccr; cine i-a fortat sa angajeze inca 15000 de bugetari de cand au venit la guvernare? cine i-a fortat sa dea tikete peste tikete si sa le prelugeasca pe cele vechi? in plina criza? cine l-a pus pe Catzu sa le spuna bugetarilor ca sa stea linistiti acasa cu salarii intregi ,ca de salariile lor nu se va atinge nimeni ,nici vorba de solidaritate? cine? de pndl nu s-au atins, cu pndl-ul racoleaza baronii! cine i-a pus? pai merita acum acest tratament daca au preluat modelul psd de mituire a specialilor si bugetarilor in vederea obtinerii ciolanului si pe spatele fraierilor platitori de taxe si impozite! oare se invata minte?! atunci 'daca-i bal bal sa fie!' tot inainte, spre distrugerea totala a tarii!
      • +5 (23 voturi)    
        poate daca.. (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:44)

        wweesstt [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        partide noi, reformiste, intransigente cu penalii, si anti-pensii speciale si pro-reforme cu oameni noi, majoritatea din privat si cu scoli 'pe bune' facute la universitati din vest nu sunt votate! nu ca sunt cu bill gates cu soros etc. si nici partide responsabile care atunci cand este criza indraznesc sa taie un 25% de la bugetari nu mai sunt votate si ajung la limita pragului electoral! asta spune multe! sunt votate partidele care arunca cu bani pe datorie si urasc reformele si investitiile! din pacate asa voteaza oamenii din tari de mana a 2 a si fara educatie financiara! poate daca intra tara-n faliment avem sansa sa o construim de la zero. pe principii sanatoase (nu speciale) poate.. cine stie.
      • +9 (19 voturi)    
        Poate votantii nu dezvoltare au cautat (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:23)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Cel putin populatia imbatranita de votanti nu cauta autostrazi si dezvoltare. Multumeste UE-ului ca tinerii votanti mai dreapta nu au ocazia sa voteze. Vrei nu vrei, PSD isi multumeste baza electorala cum ceilalti nu o fac.
        Eu inca astept masuri de dreapta de la cei care se numesc asa. Sa te opui masurii de stanga nu ma incalzeste deloc. E doar dezbinare si atat.
        • -4 (18 voturi)    
          PSD nu e de stanga (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:05)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          e populist nationalist conservator ... ah, si plin de infractori si eliberator de puscariasi periculosi
          Iar masura de a creste pensiile in criza cu enorm 40% desi au crescut si anii trecuti cu mult peste alte venituri. Anii trecuti au fost alocari enorme de la buget mascate in transferul contributiilor, salarizarea unitara. Ca dovada nu s-a contruit nimic in tara (8 spitale regionale, 3000 de ambulante, au iesit satele din mocirla?
          • 0 (8 voturi)    
            PNL si USR nu sunt de dreapta (Miercuri, 23 septembrie 2020, 8:42)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

            Tin sa iti reamintesc, deoarece confuzia este voit propagata.
            Stanga inseamna mai mult stat, mai multa autoritate, mai multe taxe, mai multe slujbe bugetare, dus in extrem e vorba de socialism.
            Dreapta vrea mai mult privat, mai putin stat, mai putine taxe, mai putini bugetari, dus in extrem e un fel de anarhie.
            Ambele sunt proaste si duc la esec economic in forma lor extrema. Dar undeva la mijloc se pare ca e ok. La noi avem prea multe politici de stanga, eu imi doresc sa o inclinam un pic spre dreapta.
            • -2 (2 voturi)    
              La noi nu exista stanga-dreapta (Miercuri, 23 septembrie 2020, 14:58)

              jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Lok

              Doar prin principiu taxelor mai mici (dreapta) si al pomenilor (stanga).
              Dar nici in restul lumii nu mai exista concepte clare, totul e pe la centru si mult populism (cu exceptia SUA unde daca nu ai bani si esti bolnav ai sanse sa mori cu zile - la noi mori oricum).
              Dar asa cum PSD nu e partid de stanga modern de tip Occidental (arunca bani grei in Catedrala Mantuirii Neamului si interventiei religiei in politica, se opune LQBT desi vrem-nu vrem sunt o realitate).
              In Germania sau in alte state nordice, biserica e sustinuta din taxe platite constient de populatie - 9% in plus la impozit.
  • +25 (67 voturi)    
    Ce a facut, ca sa fie bani pentru majorare (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:07)

    Cozmin30 [utilizator]

    Citu are dreptate. Nu sunt bani.
    Dar, ce a facut ca sa fie bani pentru majorarea pensiilor ?
    Trebuia sa :
    - desfiinteze sau sa impoziteze cu 90% pensiile speciale, nemeritate si nesimtite
    - desfiinteze sau sa suspende finantarea partidelor de la buget
    - desfiinteze indemnizatiile falsilor academicieni, de la falsele academii
    - desfiinteze indemnizatiile falsilor revolutionari
    - desfiinteze finantarea asa-zisei case regale
    - desfiinteze Institutul Tapului Levantin
    - reduca salariile nesimtite ale parlamentarilor, primarilor, consilierilor, celor de la ASF, ANRE, ANCOM etc
    - reduca sumele acordate prin programul PNDL, din care primarii fac cheltuieli inutile, doar pentru a lua comision si a plati clientela politica
    - confiste integral averile marilor corupti si marilor infractori, care au devalizat tara (conform legii confiscarii extinse).
    Probabil ca mai sunt multe alte surse de finantare.
    Sa nu faci absolut nimic, dar sa spui ca nu sunt bani este inadmisibil.
    Pentru contracte fara licitatie, pentru masti neconforme si aparatura defecta, la preturi astronomice, au fost bani. Doar pentru pensionari nu sunt bani.
    Cand au ajuns la guvernare au promis ca vor majora pensiile cu 40%, au spus ca au prevazut banii in buget.
    Unde sunt banii ?
    I-au deturnat sau i-au furat ?
    • +24 (44 voturi)    
      +Să interzică susținerea cultelor religioase (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:40)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      de la bugetul de stat sau bugetele locale.
      Să interzică oricărei autorități a statului (centrală sau locală) să plătească salariile personalului clerical.
    • +34 (42 voturi)    
      mda (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:47)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      pai pensiile speciale nu pot fi impozitate, desfiindate, eliminate, reduse.. etc

      a stabilit CCR-ul deja de vreo 10 ori, ca nu vor sa-si taie singuri pensiile speciale..

      spuneti`i asta lui dorneanu de la CCR, ca trebuie sa-si voteze diminuarea veniturilor cu 80%

      nu ma insistati :DDD
      • +6 (14 voturi)    
        Sigur că pot fi desființate (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:58)

        hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

        se dă o lege că „pensie” înseamnă doar sumă de bani calculată în funcție de contribuție și s-a terminat cu „pensiile speciale”.
        Sau se aplică o creștere a pensiilor cu -100%.
        Parlamentul trebuie doar să adopte legea și să ajungă la CEDO, care a spus deja că nu există nicio problemă ca un stat să micșoreze valoarea pensiilor.
    • +15 (25 voturi)    
      SE POT ADAUGA (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:49)

      jidanul [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      Se mai pot adauga desfiintarea cumulului salariu-pensie in absolut toate institutiile Statului Roman, scaderea numarului de parlamentari la 300, conform referendumului din 2009, unde 88,84 % dintre cei prezenti la vot au fost "pentru". In schimb sunt de acord cu finantarea in continuare a Casei Regale pentru ca in timpul monarhiei am obtinut independenta si s-a inceput modernizarea Romaniei si cu continuarea programului PNDL dar modificat in sensul prioritizarii lucrarilor incepand cu lucrarile de infrastructura subterana (apa-canal, gaz, etc), apoi infrastructura terana (drumuri, strazi, scoli, etc) si dupa acea infrastructura supra terana (alimentare cu energie electriva, internet, etc).
    • +8 (26 voturi)    
      Și alte masuri ar trebui luate (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:10)

      salvatore [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      În primul rand sa controleze marile companii străine care activează în România și sa descopere cum fac aia de nu declara profit și pe cale de consecință nu sunt impozitate. Cu precădere băncile ar trebui scotocit mai ales ca pe primul semestru din anul asta au declarat cumulat profituri de 2,6 mld euro. Apoi importatorii... aici e o pâine grasa de mâncat, fac ăștia evaziune de miliarde de euro anual. Și exportatorii ar trebui călcați sănătos de Fisc, chiar și firmele de plasare a forței de munca în străinătate care fac mari pungasii. Piața de energie, hohoho, dar cine să-i ia la întrebări pe cei de la OMV?! Asa ca amice @Cozmin tu te-ai referit doar la zona de reduceri, de tăieri de la plăti, dar eu m-am referit la o zona cu o pondere mult mai mare, la zona de încasări.
      • +5 (13 voturi)    
        simplu (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:43)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

        costuri de transfer.
        Faptul ca se produce cutia de viteze aici nu inseamna ca e facturata la pretul final de vanzare catre clientul final sau distributor, plus ca se deduce tot R&D-ul, terenul, constructia fabricii, ba se fac si contracte de asistenta cu compania mama sau logistica cu prieteni de afara ca sa tina costurile din exterior mici.
        Ti se pare ca OMV face pungasii? Uita-te la smecherasii din curent si gaze, furnizorii aia doar plimba niste hartii patronul cu secretara si castiga miliarde.
      • +3 (11 voturi)    
        Corect... (Marţi, 22 septembrie 2020, 20:29)

        sareta [utilizator] i-a raspuns lui salvatore

        Adevarat ,numai ENEL de ex. are profit de miliard de euro (neimpozitat), prin smecheriile facute sub nasul ....ANRE si ANAF .
    • +14 (28 voturi)    
      Asa e (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:19)

      FlorinG [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      Tot ce spui e rezonabil. Numai ca (vezi si gestul de azi) nu trebuie sa uitam ca majoritatea in parlament e a PSD si clonele. Lista cu ce trebuie facut depinde de parlament, de ccr, de avocata poporului, toate jigodii psd-iste. Cum sa faci modificari in conditiile astea ? Daca dupa alegeri vor avea majoritate si nu vor face ce au promis, ii tocam marunt. Deocamdata situatia e imputita de psd, din cauza prostimii care voteaza in felul asta si a prostimii careia i se rupe de vot.
    • +9 (29 voturi)    
      Legile sunt pentru ei, pentru cei ce ne exploateaz (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:26)

      Entiu [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      Pentru pensionari nu-s bani! Pentru ei, sunt! Pentru pensionari nu-s bani! Pentru privilegiati sunt! Legile sunt pentru ei, pentru cei ce ne exploateaza si ne dezumanizeaza! Trebuie o schimbare, atentie la votare! Despre pensii… o bataie de joc ! Lipsa de cuvant pana la lipsa de onoare si onestitate a decidentilor si vorbitorilor mai profesonisti sau mai putin profesionisti. Cei cu buzunarele doldora vin sa dea lectii de cum trebuie sa traiesti in saracie dupa ani buni de invatatura si de munca. Pensionarii sunt lasati sa astepte aceste drepturi care li se cuvin, ca si cum ar fi prescolari si mai au timp sa astepte.Toti acesti consumatori de bani si de timp pe la televiziuni, ba chiar si unii moderatori, se alatura impartitorilor de firimituri ce au mai ramas de la masa bogatilor. Cei care au construit, au adus plus valoare tarii, nu au furat, nu au pus pe butuci economia, acum sunt acuzati ca prin marirea pensiilor vor darima economia tarii.
    • 0 (20 voturi)    
      dragule (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:35)

      zigot [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      nu sustin ca liberalii sunt cei mai buni, dar chiar puteau, impreuna cu usr, sa faca ceace sustineti, cand parlamentul( de fapt loaze) este dominat de psd si acoliti lor?
      trebuie sa plateasca cel putin cat taranistii acesti spurcati, care intradevar arunca tara in aer, adevarati
      criminali si inconstienti care au inceput guvernarea acum 4 ani cu siruri de pensii speciale, anihilarea
      justitiei si subminarea economiei nationale( ordonanta
      resurselor speciale).
      amin
      • +5 (21 voturi)    
        Dar au incercat macar? (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:38)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui zigot

        Ca una e sa spui ca nu se poate si alta e sa nici macar nu incerci sa treci ceva legi, schimbari. De Sectia speciala ce se mai aude? Dar de bugetari, sunt mai putini? Mai eficienti? Ei au ales sa o dea jos pe Viorica, si inca ma intreb ce au gandit? A fost poate cea mai idioata miscare din istoria data-mi sa o observ.
        • +1 (11 voturi)    
          Daca te uiti, USR a incercat (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:39)

          sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Au incercat sa treaca lege de eliminare a pensiilor speciale, au fost trimis la plimbare.

          Au incercat sa propuna alegerile de primari in doua tururi, au fost trimisi la plimbare.

          Au incercat sa avem alegeri in doua zile, initiativa a fost respinsa.

          Au incercat sa treaca legea de confiscare extinsa a averilor. conform directivei europene, initiativa a picat (toti au votat impotriva, chiar si PNL-ul!)

          Initaitiva Fara Penali a ajuns in parlament acum doi ani, dar nu a intrat in dezbatere de doi ani de zile, PSD-ul o tine la sertar.


          Concluzia: daca ai 8% in parlament, te agiti aproape degeaba. Faci ceva valuri, dar rezultatele sunt nule.
    • 0 (18 voturi)    
      Aveti idee (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:11)

      soringusar [utilizator] i-a raspuns lui Cozmin30

      Aveti cea mai mica idee cine are majoritatea parlamentara ?
      Cum se pot lua aceste masuri fara sustinere parlamentara ?
      Vedeti cum voteaza parlamentul penal politic ?
      Votul de astazi are pronuntat caracter elctoral , pt influentarea celor naivi : PSD vrea sa mareasca pensiile , dar PNL nu este de acord si sesizeaza Curtea Miracolelor , pardon Constitutionala.
      D-le Cozmin30 , suneti chiar naiv sau troll ?
  • +8 (36 voturi)    
    ehh (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:15)

    transpenibilus [utilizator]

    PSD trebuie scos in afara legii si desfiintat!!!
    • +7 (23 voturi)    
      Tatucu Adolf te sustine total. (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:26)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

      Ca cereri de genul sunt acolo. Dar dupa ce ramai uimit ca PSD isi mangaie baza electorala, nu te intrebi de ce celelalte partide nu reusesc sa faca la fel in directia dreptei?
  • +12 (20 voturi)    
    mda (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:20)

    SoulSearcher [utilizator]

    "20 de milioane de lei pentru continuarea lucrărilor la Catedrala Mântuirii Neamului."

    si un mic FAK U asa de final.. cadou bonus de la nasu` mare de la Rahova :DD
  • -11 (23 voturi)    
    "Are bani baiatul' (manea) (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:21)

    cucuveauamov [utilizator]

    Banu-i ca o roata ce invarte lumea toata.
    Daca ai mereu toti iti spun ca tu esti greu.
    Daca nu-i am acum maine poate dau un tun.
    Si cu putin noroc iar ma scot, iar ma scot.

    (deci, Citu poti)
  • +12 (32 voturi)    
    Salarii la securisti (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:28)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    bonusuri la putorile din DSP si personalul medical care a reusit sa faca din ROU o Ciuma a Europei, pensii speciale, avantaje uriase pentru infractorii din Parlament si complicii lor etc. etc. Asta nu e ipocrizie?
    • +1 (11 voturi)    
      oare personalul medical e de vina? (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:13)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Ca nu sunt materiale, ca nu exista proceduri, ca nu se face curatenie luna si ca nu se respecta fluxurile de pacienti?
      Dar PSD care nu a facut niciun stoc de materiale ca sa iasa deficitul cat de cat pe la 3%? Sau care nu a facut spitale decat in Bucuresti, dar si in alea te manaca noscomialele
      Astia macar s-au prefacut ca au dat o lege cu desfintarea pensiilor speciale, acum au incercat din nou cu impozitarea. Chiar daca nu ne convine, probabil ca se poate reduce cel mult cuantumul celor nesimtite - armata si MAI special nu au platit contribtuii ca sa nu se poata stabili pe contribtutivitate, dar cele mai nesimtite sunt la magistrati si alti d-astia care si-au bagat sporuri in ultimele luni, etc
  • +14 (26 voturi)    
    venezuela (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:34)

    toxx [utilizator]

    here we come !
  • +11 (33 voturi)    
    cat poate sa fie de magari pesedistii&pretenii lor (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:45)

    ..13 [utilizator]

    Daca sunt atat de puternici si mai ales atat de distepti si au solutii la toate aceste probleme precum afirma - vezi interventia lui Volguta - dece nu vin cu intreg toate modficiarile astfel incat RO sa nu se mai imprumute si sa aiva bani de pensii majorate si pentru cresterile salariale ale profesorilor asa cum afirma???

    Raspunsul este clar:
    NU POT SI NU VOR SI NICI NU AU SOLUTII numai indatorarea RO o doresc si cresterea pana la nesimtire a unor pensii si asa mari pentru unii si numai alergatul dupa privilegii ii intereseaza!
    • +2 (10 voturi)    
      Cațaveica din Craiova,numita Volguța Tuteva, (Miercuri, 23 septembrie 2020, 8:31)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui ..13

      are mari probleme cu cutia ucrainiană(vorba
      mentorului ei Vadim).Este cinică,manipulatoare,
      mincinoasă și lipsită de orice simț moral.
  • +10 (38 voturi)    
    Bun timing-ul PSD-ului (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:45)

    Popcea [utilizator]

    Cei ce avem credite in valuta vom beneficia cu varf si indesat de porcaria asta initiata de PSD. Leul va pica brusc si un euro va ajunge la 5 lei mai repede decat ne imaginam. E momentul sa va interesati cat de stabila e compania la care lucrati si cat de mult o va afecta o crestere de TVA, de la 19% la 24%. Bugetarii, fie ca sunt in administratie, fie ca lucreaza in invatamant, sanatate, armata, politie... se pot astepta la disponibilizari. Eu sper ca 50% dintre cei ce lucreaza in administratie isi vor lua zborul. Dar asta depinde de ce votam duminica.
    • -1 (19 voturi)    
      Un guvern de dreapta nu ar mari taxele (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:42)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Popcea

      Nu-i asa? Adica ar investi in energii verzi si ne-ar duce pe noi culmi ale civilizatiei.
      • +3 (13 voturi)    
        PDL a marit taxele (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:14)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        La fel si Fidesz-ul lui Orban
        • +5 (9 voturi)    
          Despre vorbe si fapte. (Miercuri, 23 septembrie 2020, 8:44)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          Multi se dau de dreapta, dar eu nu gasesc nici un partid in Romania care sa zgarie subiectul.
          • -3 (3 voturi)    
            PMP trimite in fata niste crestinopati (Miercuri, 23 septembrie 2020, 15:02)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            doar prin asta sunt de dreapta.
            Atata doar ca materialul uman de acolo e de nivelul partidului lui Becali sau al lui Dan Diaconescu : adunatura de NULITATI (deci frati cu PSD)
      • -1 (11 voturi)    
        Pai da, un guvern poate face miracole (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:44)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Sa ai o cadere economica de 10% din PIB si un deficit public de 20 de miliarde de euro, dar sa nu se imprumute peste 40% din PIB, adica deloc, ca am depasit deja limita asta.

        Sa nu creasca nici taxele, dar sa mareasca salariile bugenu si pensiile. Sa avem balanta de deficit comercialde 15 miliarde de euro anual, dar tina si leu stabil si sa nu avem nici inflatie.

        Cum sa faca asta? Nimeni nu stie, doar Ciolacu si compania. Dar nu vor sa ne spuna. Ar lua Nobelul pentru economie doar daca ar deschide gura.
  • +11 (35 voturi)    
    tot noi ,salariatii simpli ,vom suferi (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:46)

    Francisc 1 [utilizator]

    practic se va devaloriza leul si la anul vom castiga cu toti mai putini , pensionarii nu se vor alege cu nimic practic.
    • +1 (7 voturi)    
      Devalorizarea nu va fi de 40% (Miercuri, 23 septembrie 2020, 8:46)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui Francisc 1

      E clar ca iei de la unii si dai la altii, dar tot vor fi mai castigati.
      O devalorizare a monedei de 40% e pe la 8 Roni Euro-ul, asta ca pensionarii sa nu ramana cu nimic din afacere.
  • +10 (34 voturi)    
    Imbecilitate + lipsa de transparenta. (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:48)

    clint [utilizator]

    Nu poti decide "prin lege" sa dai bani cand visteria e goala, asa s-a intamplat si in criza din 2008 cand PSD a tunat si fulgerat la taierile de pensii si salarii. Acum nu avem taieri, slava-domnului, dar ei vor mariri. Sunt de acord ca tot "prin lege" ar trebui acoperite toate cazurile exceptionale, inclusiv crize si pandemii si aici avem o problema sistemica.
    Insa, nu poti da salarii si pensii daca faci deficite, indiferent ce scrie in lege. E ca si cum ai obliga prin lege un patron de firma sa dea mariri de salarii in timp ce firma e in pragul falimentului, sa se imprumute.
    Ce face PSD, e un act grav de ipocrizie si iresponsabilitate. Insa, si o spun cu tristete, le merge, asa cum le-a mers si in 2008, fiindca multi sunt ignoranti si cred in Mos Craciun. OK, se vor mari pensiile si salariile, dar nu scrie nicaieri in lege ca nu se vor scumpi toate cele si ca nu ne va fi de fapt mai rau, vom avea inflatie si ne vom imprumuta tot mai scump de pe piata externa, costuri pe care le suporta cine? Nu numai pensionarii, pe ei oricum ii doare in cot, nu am vazut o categorie mai egoista si cu mai putina empatie decat poate bugetarii.
    • 0 (18 voturi)    
      Visteria goala (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:14)

      ZVrk [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Nu poti spune copiilor ca nu sunt bani de mancare daca tu o tii tot intro betie!
      Nu sunt bani in visterie pentru ca catzu orbanului ii bea cu camarila si ii sparge la pacanele!
      • +2 (14 voturi)    
        Daca erau bani, de ce nu a crescut PSD? (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:23)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ZVrk

        Cei 1.5 milioane de bugetari se tot inmultesc, vrand-nevrand ca sunt greu de dat afara mai ales in criza si pe valul de pomeni ale coalitiei PSD-ului din sParlament ...
        Ne amintim ca a stat alocatia la 42 din 2008 inca 3 ani cu Ponta la guvern pana in 2015 cand se certase USL-ul? Iar apoi inca 2 ani jumate dupa ce a revenit PSD pe cai mari, cand din nou a fost bagat un amendaent la buget? Iar acum musai dublat ... Ce s-a schimbat de anul trecut?
        De ce PSD a crescut punctul de pensie in transe 350-400 si Ponta cate 30 lei pe an, iar in ultimul an 510 lei ca sa oblige orice alt partid sa joace in logica PSD si sa nu poata face investitii sau ceva util pentru astia care inca lucram pe aici?
      • +2 (10 voturi)    
        Pai cum a aratat 2019? (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:55)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui ZVrk

        An cu crestere economica solida, fara crize economice, cu acces la bani ieftini.

        Si rezultatul? Deficit public de aproape 5% din PIB, fara sa discutam de nicio investitie majora in infrastructura, spitale noi, cai ferate sau altele de genul asta.

        Cand te imprumuti 10 miliarde de euro anual pentru cheltuieli curente nu inseamna ca visteria e de fapt goala?
        • +1 (7 voturi)    
          Nu goala, doar insuficienta. (Miercuri, 23 septembrie 2020, 8:50)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

          Cresterea economica a fost de 4%. De la an la an avem 4% mai multi bani in privat si la stat. Cu banii astia de la stat poti sa investesti sau poti sa dai salarii.
          Deficitele astea se cam sterg dupa cativa ani de crestere economica, atata timp cat o lasi sa aiba loc.
        • -1 (1 vot)    
          Deficitul a fost dus la 5% de Că-Cîțu (Miercuri, 23 septembrie 2020, 15:47)

          salvatore [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

          ... în numai doua luni, prin plata in avans a jucăriilor pentru armată aferente lui 2020. Pesedeii i-au lasat puțin sub 3%. Mai incet cu propaganda rezistoaca.
  • +14 (26 voturi)    
    Lupta (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:48)

    vodatepes [utilizator]

    La finele luni august PSD nu a reusit sa voteze motiunea pentru ca nu s-au adunat peste 223 de parlamentari. Atunci Orban s-a bucurat dar acum au votat 240 de parlamentari. Deci vb lui Creanga La placinte inainte la razboi inapoi. In parlament avem doar CuRvE
  • +5 (33 voturi)    
    mda (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:51)

    SoulSearcher [utilizator]

    uraaa, se maresc pensiile...

    euro sare de 5 lei..
    curentul se dubleaza
    gazul se tripleaza
    painea se quadpleaza

    si deci +40% la pensie inseamna de fapt -10% in buzunarele pensionarilor :DD

    cu dedicatie de la nasu` de la Rahova...
    • -1 (11 voturi)    
      pensionarii raman tot pe plus (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:25)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui SoulSearcher

      problema e cu ceilalti - iti inchipui ca 2 milioane de romani au sub 2500 brut, 1500 net MUNCIND. Cu copii, rate, chirii, haine si papuci care se rup ca sunt activi
  • 0 (30 voturi)    
    O corecție necesară (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:54)

    Omics [utilizator]

    În România se alocă pentru pensii 7% din PIB. În Polonia și celelalte țări din U.E. se alocă pentru pensii 11% din PIB.


    Dacă e așa cum declară,, un guvern normal își dă demisia.
    • +6 (18 voturi)    
      Si la salariile bugetarilor cat se aloca (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:46)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      in Romania si cat in Polonia? La ajutoarele sociale cat se aloca in Romania si cat in Polonia? Cat la suta din PIB colecteaza Romania si cat Polonia ?
      • +2 (4 voturi)    
        O intrebare de bun simt. (Miercuri, 23 septembrie 2020, 8:55)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui kokos

        Un raspuns greu de gasit (2018).
        https://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/10190755/2-30102019-AP-EN.pdf/68739572-f06a-51e4-3a5b-86e660a23376
        Romania e pe la 28% din PIB si Polonia pe la 33% din PIB. Taxeaza mai tare, aka sunt mai de stanga.
    • -3 (19 voturi)    
      Invitație. (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:54)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Invit pe cei care-mi votează omentariul cu minusuri să și argumenteze. Mulțumesc,
      • +2 (20 voturi)    
        hehe (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:27)

        transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        Salariile si pensiile se platesc din BUGET nu din PIB.
        In Romaia 78% din BUGET se cheltuie pe salarii si pensii. In Polonia se cheltuie doar 52% din BUGET.
        Cu placere, Oleg.
        Nu mai pacaliti pe nimeni si #NUscapati #penalilor.
        • +3 (13 voturi)    
          Am înțeles (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:57)

          Omics [utilizator] i-a raspuns lui transpenibilus

          Deci bugetele Poloniei cuprind un procent mult mai mare din PIB. Așa au bani să nu-și bată joc de bătrânii pensionari cum fac românii.
          • +2 (10 voturi)    
            Polonia a pierdut 1.5 milion din 40 (Marţi, 22 septembrie 2020, 20:21)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Omics

            Romania a pierdut vreo 5. Si nici aia numai meseriasi.
            Orice sistem de pensii e o schema primidala, Ponzi - ai de unde plati daca cei care vin cu bani sunt mai multi.
            Plus ca in Romania s-a facut si inca se mai face evaziune serioasa cu salariile. Iar apoi vor contributii desi au avut minimul pe economie 30 ani. Nu ca la mediu ar fi mare diferenta.
    • +9 (19 voturi)    
      mda (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:54)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      corectie necesara:

      În Polonia și celelalte țări din U.E. se platesc taxe.. si colectarea e la un procent bun, si evident ca sunt bani de toate...

      spune`i asta lu nea Sandelu` care isi primeste salariul la negru..

      sau nu lea Dorel care face lucrari de constructie, finisaje, electrice, sanitare, termice la negru.. fara facturi etc..

      sau afaceristului de dambovita care face evaziune fiscala si vinde marfa in dragonul rosu fara factura, fara a plati vreo taxa la stat...

      exemplele pot continua...
    • +3 (11 voturi)    
      Nu mai raportati la PIB, ca e gresit (Marţi, 22 septembrie 2020, 19:01)

      sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Omics

      Si cred ca stiti asta.

      Raportati la cat colectam din PIB. la bugetul public.

      Si o sa vedeti ca am ajuns la valori aberante, am avut luni in vara asta cand salariile si pensiile au depasit 90% din incasarile bugetare! Cat rezistam asa?

      Sau poate stiti vreun miracol prin care acest guvern (pe care eu il consider mediocru, sa fie clar) sa creasca intr-o saptamana rata de colectare de la 25% la 40% din PIB. Spuneti-ne si noua cum ar trebui facut pentru acest miracol.

      Si oricum, ar fi trebui sa nu taceti pana acum, trebuia sa le vindeti secretul si lui Nastase si lui Tariceanu si lui Boc si lui Ponta. Si chiar si lui Dancila, chiar daca trebuia sa ii faceti si un desen cu carioci colorate ca sa priceapa

      Pe scurt: e ipocrizie maxima sa fluturi aberatii economice pe aici, prin care spui ca guvernul asta ar putea sa reduca peste noapte frauda din colectarile de TVA sau sa creasca masiv rata de colectare la buget..
      • +3 (5 voturi)    
        Vara anului asta e speciala (Miercuri, 23 septembrie 2020, 9:01)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui sile_v

        Statul in genialitatea sa, a ales sa inchida economia. Consecintele sunt pe barba lor.
  • +2 (16 voturi)    
    nu le dati domne'! (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:56)

    alex562 [utilizator]

    ... banii e prevazuti pt petarde 2nd hend ce dreaq ;/)
  • +7 (31 voturi)    
    Chestiunea este foarte simpla (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:07)

    adi_69 [utilizator]

    Ce scrie in lege, aia se respecta. Daca tot o dam cu statul de drept. Iar legea e clara, votata de Parlament si promulgata de Presedinte. Legea e foarte proasta, dar o respecti pana ai puterea sa o modifici.
  • +1 (27 voturi)    
    Există bani pentru pensii bazate pe contributivita (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:16)

    coding80 [utilizator]

    Există bani pentru pensii bazate pe contributivitate, sau cel puțin ar trebui să existe.
    Date INS:
    Salariul mediu brut în Romania: 5468 lei;
    Pensia medie de asigurări sociale de stat: 1380 lei;
    Raportul salariați/pensionari: 10/9;
    Bugetul de pensii se alimentează din contribuțiile salariaților (CAS) care este 25% din salariul brut.
    25% din 5468 este 1367 lei.
    Având în vedere că numărul salariaților este mai mare cu 10% decât al pensionarilor, la CAS-ul mediu plătit de fiecare salariat se mai poate adăuga 10% adică 136 lei.
    Așadar, pentru fiecare pensie medie plătită de 1380 lei statul colectează o contribuție medie de 1367+136=1503 lei. Atunci, cum de nu sunt bani?
    Conform datelor UE, în Romania ponderea pensiilor în PIB este de 7,9% față de media UE de 13%.
    O treime din TVA lipsește din bugetul României, iar CE avertizează că statele UE nu-și mai pot permite aceste pierderi.
    Domnule ministru de finanțe, se aude?
    • -1 (21 voturi)    
      Pai si cu cresterea de 40% ce faci??? (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:42)

      kokos [utilizator] i-a raspuns lui coding80

      1380 lei *140%='1932 lei si noi colectam 1503 lei , de unde scoti diferenta de 429 lei?
    • -1 (17 voturi)    
      mda (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:56)

      SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui coding80

      de unde scoti datele astea ??

      sunt 7 milioane de pensionari...

      si vreo 3 milioane de angajati la privat, la care se adauga si taietorii de frunze de la buget, vreo 2 milioane cel mai probabil...

      diferenta de 2 milioane ca sa fie 1/1 angajat/pensionar de unde o scoti ??

      din imprumuturi externe evident :DDD
    • +3 (17 voturi)    
      calculele raspund la intrebare (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:14)

      burst4x [utilizator] i-a raspuns lui coding80

      Din cei 25% CAS, 3.75% se duc catre pensiile private oblicatorii. Nu toate cheltuielile din bugetul CAS sunt pentru pensii.

      Dar chiar si asa, calculul dvs. demonstreaza ca este posibila marirea pensiilor pana la 1503 lei. Guvernul a propus majorarea la 1442, aproape de calculul dvs., care nu tine cont de cele scrise in primul paragraf.

      Cresterea impusa de PSD ridica suma la 1771 lei/luna.

      Ati demonstrat singur ca nu sunt bani.

      Treimea aia care lipseste, sunt bani care, teoretic, ar putea fi colectati dar care se pierd din cauza evaziunii fiscale. Fenomenul asta nu poti sa il opresti peste noapte,
      • -1 (7 voturi)    
        A scris deja de vreo 5 ori acelasi text (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:33)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui burst4x

        I-am explicat si eu, n-ai cu cine.
        Un postac care se preface ca nu intelege, un Olgut ...
        E greu de crezut ca evaziunea fiscala poate creste cu 30% bugetul de pensii, mai degraba TVA sau impozit care se duc la buget. E adevarat ca unul care nu plateste TVA, nu prea isi plateste nici salariatii la alb.
  • +3 (21 voturi)    
    din cate vad votul nu a fost chiar strans (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:24)

    cugetatorul [utilizator]

    se pare ca multi parlamentari nu se cutremura la ideea ca vor avea pensii marite cu 40%; daca intra in vigoare cred ca ar trebui sa ne pregatim din timp de inflatie masiva (cresteri de preturi, devalorizarea leului), pierderea ratingului de tara, cresterea dobanzilor la imprumuturile de stat, renuntari la investitii, pierderi la economii individuale/ valori/ profit, scaderi la salarii etc. care pana la urma se vor simti tot de omul muncii de rand, in special de tineri...spor la vot
    • -2 (16 voturi)    
      Iată o sursă (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:41)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      Poate reușește guvernul să încaseze acele 33% din TVA la buget care îi scapă printre degete și se rezolvă problema. Ne părem departe de a fi dați afară din U.E. care se pregătește să fie și o uniune fisclă.

      https://economie.hotnews.ro/stiri-blogul_pwc_romania-24297892-treime-din-tva-lipseste-din-bugetul-romaniei-iar-avertizeaza-statele-nu-mai-pot-permite-aceste-pierderi-solutii-exista-exemplul-polonez.htm
      • 0 (6 voturi)    
        trebuie masuri, dar PSD e acolo din 2012 (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:36)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        Nu am auzit de vreo imbunatatire majora a incasarilor. Chiar daca s-a batut Olguta cea cracita cu pumnul in piept ca s-a redus neplata contributiilor,. Dar doar gargara.
        Teodorovici a blocat programul de informatizare a ANAF cu Banca Mondiala, a intarziat conectarea caselor de marcat la servere, etc.
      • +6 (10 voturi)    
        Si credeti ca e o problema de doua saptamnani? (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:52)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        Fac Orban si Catu niste smecherii si problema e rezolvata si am facut rost de bani?

        E o problema sistemica de aproape 20 de ani.


        Stiti bine ca si atunci cand exista o vointa politica reala e vorba de ani si ani de zile. Intre 5 si 10 ani. Schimbari legislative majore, informatizare ANAF, schimbarea oamenilor numiti acolo politic. Si cresterea colectari pas cu pas, cateva procente anual in plus, an de an

        Repet, e munca grea si trebuie vointa politica, vointa care a lipsit tuturor guvernelor din ultimii 20-30 de ani.
    • 0 (0 voturi)    
      Dovada ca exista multi habarnisti in parlament (Miercuri, 23 septembrie 2020, 17:02)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      Parlamentul are 465, 246 nu e neaparat mult. Cei care nu aveau de gand sa voteze nu s-au stresat sa vina din teritoriu.
      PSD isi doreste sa castige electoral, dar si sa faca nasoale PNL sau oricarei guvernari ar veni dupa.
      Mai sunt si partidele populiste ProRomania, ALDE sau partidul lui Voiculescu care sunt practic anexe ale PSD. P{lus ca sunt 2 randuri de alegeri si partidelor mici le pasa de supravieturie politica nu de binele comun.
      Practic nu vor ramane bani de investitii, imprumuturi in crestere. Se poate rezolva in 3 feluri: inflatie, curs sau lasat sa creasca dobanzile.
      Oricum cineva pierde:
      - inflatia sau cursul dau preturi mai mari din posibil aceleasi salarii (daca nu creste si somajul si unii nu au),
      - cursul da rate mai mari pentru cei cu credite vechi in valuta,
      - dobanzi mari pe leu da probleme pentru cei cu credite noi in lei
  • +4 (20 voturi)    
    si-au marit pensiile cu 40% (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:36)

    revo [utilizator]

    despre asta e toata tevatura. PSD oricum are 65% din tara trecuta pe persoana fizica, nu a facut-o pentru voturi, a facut-o pentru ca multi dintre ei si slugile lor (adica justitie, armata, politie, CCR) sunt pensionari sau vor iesi la pensie.

    E de datoria noastra sa ripostam:

    NU MAI PLATITI IMPOZITE SI TAXE!

    NU MAI DEPUNETI DECLARATII LA FISC, chiar daca vor aparea penalitati!

    REDUCETI CONSUMUL LA MINIMUL PENTRU CA TVA SA NU MAI AJUNGA LA BUGET!!!
  • +6 (22 voturi)    
    Atentie, aceasta inseamna inflatie (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:39)

    radu222 [utilizator]

    #Cozmin 30. Desfiinarea pensiilor speciale si a celorlalte lucruri pe care le insiri este de competenta Parlamentului, nu a Guvernului si cu atat mai putin a ministrului finatelor.
    Legile prin care s-au dat aceste privilegii au fost facute cand PSD a fost la putere, deci a avut majoritate parlamentara.
    Daca PSD ar fi dat acum legi pentru desfiintarea acestor privilegii, ar fi fost votat de cel putin 60% dintre alegatori. Asa, a ales sa piarda alegerile pentru ca aceasta majorare cu 40% a pensiilor nu ajuta pe nimeni. Se va duce rapid in inflatie care va afecta pe toti salariatii, castigatori vor fi doar ce cu pensii speciale care vor lua grosul banilor.
    • -1 (11 voturi)    
      Cuma apare inflația (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:50)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui radu222

      Inflația apare dacă nu există marfă pentru banii cu care pensionarii vor ieși la cumpărături:

      Nu pentru că cineva vrea să reducă pensiile reale.
  • -7 (25 voturi)    
    Asta e CRIMA!! (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:52)

    Ephemeris [utilizator]

    PSD se detoneaza in stil terorist kamikaze si arunca in aer toata tara pentru ca stau prost in sondaje.
    Eu sper ca aceasta lege NU se va aplica, totusi, niciodata. Se pot gasi solutii sa nu se aplice.
  • 0 (18 voturi)    
    Caruta inaintea cailor (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:17)

    hedonistu [utilizator]

    Populism si demagogie : chiar si pesedei si camarila lor isi dau seama,in conditiile date ca acoperirea acestor cresteri uriase de cheltuieli vor impovara tara in mod nesustenabil si vom ajunge la mana FMI si BM.Practic toti banii care vor fi colectati vor merge pe salariile bugetarienilor, plata pensiilor si asistenta sociala-unic in lumea civilizata.Nu vor mai fi bani pentru nimic altceva (investitii in infrastuctura,spitale,scoli,sisteme de irigatii,cofinantari UE,etc )Deci pentru a putea platii pensii marite ar trebui mai intai sa dezvoltam,modernizam si sa eficienizam economia coroborat cu crestem capacitatea de colectare la buget.Consecinte - cresterea iflatiei care va eroda puterea de cumparare a celor cu pensii mici,imposibilitatea de a te mai putea imprumuta pe pietele financiare
    • +2 (12 voturi)    
      Mai există o variantă (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:48)

      Omics [utilizator] i-a raspuns lui hedonistu

      Se poate crește și gradul de colectare la nivelul UE. Altfel ne vor da afară din UE.

      Gradul de colectare este o sarcină a guvernului, nu a parlamentului.
      • 0 (6 voturi)    
        Sunteti consecvent (Marţi, 22 septembrie 2020, 19:09)

        sile_v [utilizator] i-a raspuns lui Omics

        Dar si eu.

        Gradul de colectare nu poate creste decat extrem de lent, cateva rocente, an dupa an. Trebuie o vointa politica puternica, trebuie schimbari legislative majore, trebuie informatizat ANAF-ul, trebuie schimbari ale incompetentilor numiti politic. Asa a functionat si in Bulgaria, asa a functionat oriunde in lume.

        Si in nciun caz nu putem de discuta de asa ceva astazi, cu doua luni inainte de alegeri, in plina criza medicala si economica mondiala, cu un guvern mediocru si minoritar si o majoritate parlamentara complet inconstienta.

        Pe scurt: nu exista resurse bugetare realiste pentru a mari pensiile cu 40%. Nu sunt bani si nici nu or sa fie in viitorul apropiat.

        Ce fac PSD si satelitii e o porcarie uriasa, care ne poate dobori economic la nivel de tara pe ani si ani de zile.
  • +4 (20 voturi)    
    Treaba-i simpla ! (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:35)

    tontu [utilizator]

    Daca PNL nu poate majora pensiile cu 40% sa plece de la guvernare. Sa-i lase pe PSD-isti dac-o vor asa de tare sa vedm cum isi rup gatul.
  • +3 (15 voturi)    
    Sunt bani! (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:43)

    comentacu [utilizator]

    1) toate pensiile speciale reduse de la at sunt in prezent la 100 lei / luna
    2) DNA, ANAF si alte institutii sa incepe sa lucreze cu aplecare asupra tuturor romanilor cu averi de peste 1 mil. euro pe baza informatiilor ce pot fi obtinute de la fisc, RAR si BNR

    Pe scurt, daca se vor face aceste 2 lucruri, avem bani sa imprumutam si SUA ca sa isi finanteze deficitul urias cauzat de coronavirus.
    • +4 (8 voturi)    
      Cred ca este mai omplicat decat pare (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:44)

      hedonistu [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      1. Privilegiile odata acordate vor fi greu de luat pe principiul ''un drept castigat e bun castigat'' basca cacei care trebuie sa decida sunt direct interesati -CCR (7 dintre ei au pensii nesimtite de peste 25,000 lei/luna),
      2.Impozitarea averile de peste 1 mil.eur dobandite in mod fraudulos este un proces anevoios si cu rezultate incerte.Cea mai buna metoda de crestere a gradului de colectare ar fi informatizarea ANAF si conectarea retelei informatice cu ag. ec(proces in desfasurare) - case demarcat si de monitorizare a facturilol emise -facturi fictive ptr. fraudarea statului cu TVA prin firme fantoma sau firme din grup-20-30 miliarde RON/an
    • 0 (0 voturi)    
      Care dintre ele? (Miercuri, 23 septembrie 2020, 15:28)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui comentacu

      Doar 1 miliard din 10 sunt pensii speciale, restul sunt militari, servicii, forte de ordine (unde nici macar nu li se iau contributii ca sa nu se poata calcula contributiv).
      E adevarat ca cele mai multe aberatii sunt in zona de
      - sefime servicii (pensii de 5000 euro), varste sub 50
      - magistrati (aberatii cu sporuri la ultimele salarii),
      - parlamentari (la peste 3 mandate iau pensie suplimentara mai mult decat au parlamentarii in functie),
      - la baronii locali (primari, sefi CJ, vici) e iarasi nesimtire (dupa ce au spoliat sau au lasat in saracie comunitatile acum trebuie sa le plateaca si pensie speciala)
  • +2 (12 voturi)    
    Daca tara poate sustine aceste cresteri (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:52)

    TheFreeOne [utilizator]

    de pensii, e ok. Nu ma deranjeaza deloc ca batranii primesc cateva de lei in plus la pensie. E normal sa fie ajutati in perioada vulnerabila a vietii.

    Daca nu se pot sustine aceste cresteri, inseamna ca e o inscenare a odiosilor din psd la adresa guvernului, un atentat la stabilitatea financiara a tarii.

    Ca sa ajunga inca o data la ciolan, psd dau de toate, ca nu dau de la ei. Pe principiul "ne distram azi pe datorie". Doar nu ne-o lasa de izbeliste UE-ul (desi injura EU-ul cu fiecare ocazie pe care o au, ca nu ii lasa sa fure si mai mult).
    • 0 (12 voturi)    
      Domnule Draga (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:35)

      Observatory [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

      mulțumesc pentru câțiva lei cu care ești de acord, dar, Domnule, Cunoaște-ți unde sunt banii cu care am contribuit zeci de ani?
      Se pare ca Punguța este goală de mult....
      Nu cred ca se poate trai omenește cu 1000 de leu pe luna !
      Este o rușina sa ți bati joc de părinții tai ...
      • 0 (6 voturi)    
        Spuneam (Marţi, 22 septembrie 2020, 23:08)

        TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        ca e ok o crestere de cateva sute de lei (dar din greseala am scris "cateva de lei ", sper ca nu s-a inteles altceva).

        Situatia e complicata. E greu pentru toti si ii inteleg pe toti.

        Daca se continua cu astfel pomeni, o sa ajungem sa vedem salarii reduse la bugetari, sau chiar bugetari dati afara (nu vreau raul nimanui, dar cand vad cum se imbuibeaza unii, parca vreau sa-i vad dand cu capul de pragul se sus).
      • +1 (5 voturi)    
        Sistemul de pensii de stat, Pay-as-you-go, Ponzi (Marţi, 22 septembrie 2020, 23:59)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

        Adica ce contributii se incaseaza luna asta, se duc imediat la pensii. De ce schema Ponzi? Piramida celor care cotizeaza trebuie sa depaseasca pe cei care incaseaza bani.
        Fondul de pensii e pe deficit din 2008, cand dupa inceputul emigratiei de la intrarea in UE au scazut puternic incasarile, iar Tariceanu a marit pensiile peste cat era disponibil.

        Motivele sunt multe:
        - emigratie
        - evaziune (negru, gri)
        - numar mare de persoane neangajate
        - agricultura de subzistenta
        - asistati
        In mod ciudat, peste 2 milioane de angajati au salariul minim, adica sub 1500 lei net. Iar astia vor fi cei mai afectati pentru ca au copii, rate, chirii, se rup papucii si toalele mergand la munca. Pensionarii au doar problemele cu sanatatea, dar si acolo au reduceri.
        Daca pensia e de 1000 lei inseamna ca ati muncit pe salarii de mizerie si la fel si contributiile.
  • +3 (13 voturi)    
    Statul de drept (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:01)

    Omics [utilizator]

    Grozăvia gradului redus de colectare din România, care explică lipsa resurselor pentru pensii, arată în mod clar nerespectarea legilor.
    În mod normal U.E. nu ar trebui să considere România un stat de drept, în care se respectă legea, domină legea. Și ar trebui să aplice sancțiunile prevăzute.
  • +2 (10 voturi)    
    Raspunderea politica a Guvernului (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:05)

    adrian_83 [utilizator]

    Raspunderea politica a Guvernului in fata Parlamentului exista tocmai pentru a preveni astfel de situatii. Acest mecanism insa a fost pervertit de catre parlamentari prin investirea Guvernului Orban.

    Guvernul Orban nu ar fi trebuit sa existe atat timp cat nu a existat o majoritatea politica in Parlament care sa il sustina cu adevarat.

    Daca Guvernul PSD ar fi ramas in functie si acum probabil ca nu ar mai fi marit nici ei pensiile cu 40% si PNL-istii din opozitie i-ar fi criticat la fel cum sunt ei acum criticati de actuala opoztiei.

    Vina apartine si lui Iohannis pentru ca a vrut cu orice pret un Guvern desi stia ca exista riscul sa se ajunga la astfel de situatii.

    CCR nu cred ca va da castig de cazua Guvernului, mai ales ca urmeaza sa dea pe 30 septembrie hotarare pentru proriile pensii (daca se pot impozita).

    Constitutia ar trebuie modificata astfel incat Parlamentul sa il aleage pe premier.
  • -1 (7 voturi)    
    Normal ar fi ca (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:06)

    eu_sunt [utilizator]

    Sa creasca si contributia angajatilor la fondul de pensii cu 40% daca pensiile cresc cu 40%.
    • +1 (5 voturi)    
      Ar fi impuscati dublu. (Miercuri, 23 septembrie 2020, 0:01)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui eu_sunt

      Oricum cei cu salarii mici vor vedea efectele inflatiei, dobanzilor si eventual crizei economice care se intrevede mai ales la noi.
  • -1 (13 voturi)    
    referendum contra manipularii PSD (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:42)

    vali2 [utilizator]

    Ar trebui un referendum cu intrebarea:
    Doriti ca statul sa se imprumute pentru majorarea pensiilor cu 40%, bani care vor trebui returnati in 20 de ani?

    Asa poate inteleg si pensionarii ca-i pun pe copiii si nepoti lor la plata ca ei sa aiba pensi mai mari si o sa respinga tampeniile astea PSD-iste
  • +1 (9 voturi)    
    Doar asa (Marţi, 22 septembrie 2020, 17:58)

    consumator2 [utilizator]

    Doar asa mai castigam si noi romanii, am ajuns sa ne rugam sa va certati... macar nu va mai bateti joc de batrani!
  • 0 (8 voturi)    
    ... (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:26)

    Dor-El [utilizator]

    Mai, dar serios acuma, atata timp cat de util si de productiv poate fi un pensionar ? Din pct meu de vedere toate pensiile de la stat, cele obligatorii, ar trebui sa fie egale. Ca si ajutoarele de somaj. Ai pofta de mai multi bani? faci ce faci ca sa ai salariu mare, iti cumperi inca de pe atunci ce vrei sa iti cumperi ca sa ai la batranete, si iti faci si pensie facultativa unde pui cat vrei tu.
    Nu conteaza ca in tinerete ai fost muncitor necalificat sau general cu decoratii. Esti in productie, primesti salar cat de mare meriti, bonusuri, prime, etc. Esti pe tusa, primesti somaj sau pensie din oficiu ca oricum nu mai produci. Vrei mai multi bani lapensie ? iti faci pensie de unul singur. Muncesti din greu si faci ce vrei cu banul tau; poti sa il pui la pastrare pentru cand ajungi la pensie.
    Ca zau, brambureala asta cu pensii mari si pensii mici, speciale sau ordinare nu impaca pe nimeni.
  • +3 (13 voturi)    
    Nenorocitul ala (Marţi, 22 septembrie 2020, 20:25)

    Costi888 [utilizator]

    De tariceanu are un tupeu nemaipomenit. Unul dintre cei mai perversi si periculosi politicieni ai romaniei dupa 89..
    • +2 (8 voturi)    
      cica le baga bucurestenilor centrale de apartament (Miercuri, 23 septembrie 2020, 0:04)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

      gratis. Noaptea mintii!!!
      Peste 10 ani vor muri cu totii de atata fumalau.
      Spre deosebire de orasele de provincie in Bucuresti sunt cladiri inalte si compacte la bulevard.
    • +1 (7 voturi)    
      Trădiceanu-Narâșkin servește Moscova, (Miercuri, 23 septembrie 2020, 8:35)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

      nu are niciun sentiment pozitiv pentru România
      și români.
  • -2 (4 voturi)    
    DEZECHILIBRUL BUGETAR (Miercuri, 23 septembrie 2020, 12:46)

    jidanul [utilizator]

    Problema nu este ca nu sunt bani pentru dublarea alocatiilor, cresterea salariilor si a cresterii punctului de pensie, problema este ca tot felul de legi care dezechilibreaza extrem de mult bugetul care a creat privilegiati si "speciali". Aceste legi care au dezechilibrat liniaritatea si ierarhizarea sistemului de salarizare si de pensii trebuie defiintate. Cum sa ai pensii 20000-30000 si de 70000 de lei cand ai pensia sociala de 600 de lei sau pensii de 1000-1500 de lei provenite din sistemul bugetar ? Cum poate Statul Roman sa plateasca doua venituri si salariu si pensie, cumulat ? Cum poti sa ai salarii nemernic de "de nesimtite" in anumite institutii ale Statului Roman, autoritati si companii de stat ? Nicio pensie, provenita din sistemul bugetar, nu trebuie sa depaseasca, cu nici um leu si nici un ban maxim 10000 de lei, nici un salariu de baza in absolut nicio institutie a Statului Roman nu trebuie sa depaseasca salariu de baza al presedintelui Romaniei, nicio persoana angajata intr-o institutie a Statului Roman nu trebuie sa i se plateasca doua venituri, salariu si pensie sau indemnizatie si pensie, ori salariu, ori pensie si daca lucreaza dupa varsta de pensionare sa primeasca numai salariu si dupa ce iese la pensie sa i se recalculeze pensia si sa i se plateasca doar pensia. Aceste privilegii si legi speciale dezechilibreaza, extrem de mult bugetul, produc discriminari socio profesionale extrem de grave. Trebuie eliminate privilegiile legislative anti-sociale si discriminatorii, aceste legi "speciale" si banii sa fie redistribuiti de jos in sus. Un exemplu ar fi Suedia unde salariile in sistemul lor bugetar cuprind 10 trepte salariale si 5 trepte de pensii, provenite din sistemul bugetar al institutiilor de stat. In Romania trebuie reinstaurat echilibrul, liniaritate si ierarhizarea sistemului de salarii si pensii pana la ultimul detaliu, fara privilegiati si fara "speciali".
  • 0 (2 voturi)    
    PSD au mărit prețurile,nu pensiile. (Miercuri, 23 septembrie 2020, 16:55)

    asavreau [utilizator]

    Veți vedea luni în piață.De câte ori PSD au spus că măresc salarii,pensii,au crescut prețurile.Acum,pensiile nu vor crește,că nu-i de unde,dar prețurile vor crește și crescute vor rămâne.Mulțumim PSD.
  • 0 (0 voturi)    
    Privatilor, (Joi, 24 septembrie 2020, 16:38)

    Misu202 [utilizator]

    daca nu va miscati fundul la vot, o sa va iasa pe nas toate pomenile astea electorale date de ciuma din buzunarele voastre! sa vedeti impozite si taxe suplimentare, impozit progresiv ....ca sa-si tina ciumetii in priza electoratul pe care nu apuca sa-l rezolve covidul


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by