FOTO Dacă aș fi primar. Idei simple "furate" de prin orașele civilizate

de Claudia Pirvoiu     HotNews.ro
Marţi, 22 septembrie 2020, 9:36 Actualitate | Esenţial


Strada in Oradea
Foto: HotNews / C.P.
​Multe dintre promisiunile candidaților la Primăria Generală a Capitalei și la primăriile de sector sunt generoase, unele chiar fanteziste, însă prea puțin concentrate pe chestiuni elementare, simple, de bun simț, care pot schimba rapid fața unui oraș. Când ajung într-un oraș civilizat, mă întreb de ce nu sunt 'copiate' pur și simplu bunele practici și aplicate în Bucureștiul cel primitiv. Unele dintre aceste practici presupun investiții simple, cu termen de valabilitate de zeci de ani, fără a mai fi nevoie de alimentarea mult prea frecventă, din bani publici, a conturilor unor firme din domeniul bordurilor, pavajului, asfaltului, tartanului, florilor, chioșcurilor etc. Vezi câteva simple idei.


Despre trotuare și borduri.
Din punctul meu de vedere, trotuarele și bordurile arată gradul de civilizație dintr-un oraș. Sunt cartea lor de vizită. Când ajung într-un nou oraș, în primul rand mă uit sa vad cum arată trotuarele și bordurile, din ce materiale sunt făcute, cât de bine este prins pavajul și cum sunt scurgerile de apă.

În București, după cum știe toată lumea, trotuarele sunt jalnice, pline de gropi, peticite, denivelate, iar bordurile sunt de cea mai proastă calitate, urâte, mari, crăpate și măcinate. Trotuarele nu sunt amenajate mai deloc, ci cel mult adăugat un nou petic, iar bordurile sunt atât de proaste și sfărâmicioase încât necesită schimbare o dată la doi ani. De multe ori nici nu se mai obosesc sa le prindă între ele, ca sa le scoată mai ușor la schimbare.

Eu aș schimba toate aceste borduri oribile, care se sparg și se macină în câteva luni. As pune unele mai joase, de bună calitate (granit, probabil), o dată pentru cel puțin 50 de ani de acum înainte. Le îmbini perfect și nu mai ai motiv sa le schimbi zeci de ani. Asa cum vedem în orice oraș civilizat. Apoi, aș reabilita toate trotuarele acestea îngrozitoare. În unele locuri aș pune pavaj de bună calitate, care nu se sparge și nu se desprinde imediat după ce s-a terminat lucrarea, ori aș asfalta, dar nu în asa fel încât după un an sa fie nevoie de petice. Trotuare care sa reziste foarte multi ani de acum înainte.

Cu alte cuvinte, aș elimina afacerile girate de primării, cu borduri și pavaje de proastă calitate, dar nejustificat de scumpe. Aș face o investiție acum pentru mulți zeci de ani de acum înainte.

Foto: Trotuare din Brno (Cehia) și Bruxelles (Belgia)



Click pentru a deschide





Despre parcări. Am mai văzut orașe aglomerate, dar nicăieri nu există haosul din București în ceea ce privește parcările. Este adevărat că și modul în care a fost construit în perioada comunistă reprezintă un dezavantaj, dar acest lucru nu poate fi servit zilnic ca scuză și nu înseamnă că nu pot fi aplicate o serie de soluții care să mai reducă din acest haos.

Cei mai mulți candidați la primărie promit crearea de noi locuri de parcare, retrasarea unor locuri, parcări de tip park&ride, parcări rotative etc. Dar de la promisiuni până la lucrările în sine este cale lungă și de aceea aș pune în aplicare măsuri imediate.

În primul rând, aș viza parcările de reședință. Deși este o idee nepopulară printre cei care și-au luat pe viață locuri de la ADP, eu aș renunța la acest sistem de alocare individuală. Este un sistem inechitabil, total ineficient și lasă loc unor practici ilegale. Unii dintre norocoșii care beneficiază de astfel de locuri ajung chiar să facă afaceri cu ele. Plătesc taxa de 60 de lei anuală, un preț infim, și apoi subînchiriază la 100-200 lei pe lună. Deși toți sunt plătitori de taxe către autoritatea locală, nu toți se bucură de privilegiul de a avea un loc de parcare de la ADP. De exemplu, la sectorul 2, poți sta pe listele de așteptare și 10 ani și nici atunci nu este sigur că primești loc. În același timp, persoane din aceeași familie au de 20 de ani și câte două locuri. Cât timp sunt plecați fericiții posesori, acele locuri stau libere, neavând nimeni altcineva dreptul de a le ocupa. O lună dacă este plecat posesorul, o lună stă liber acel loc.

În niciunul dintre orașele vizitate nu am văzut un astfel de sistem. În schimb, am văzut parcări de reședință pentru care se plătește abonament, în baza căruia poți ocupa un loc pe principiul "primul venit, primul servit".

Pentru cei veniți din afara localității, locurile de parcare ar trebui taxate. Așa nu vom mai întâlni situații precum cele din zona cartierului Tei, din apropierea Facultății de Construcții. Deși se află la doi pași de facultate, mulți dintre studenții cazați la căminele din zonă sau care stau cu chirie vin cu propriile mașini, le parchează pe locuri publice fără a plăti un leu, după care nu le mai mișcă zile sau săptămâni întregi. Aceasta în dauna locuitorilor din zonă, plătitori de taxe la autoritatea locală. Aplicarea unor taxe ar descuraja astfel de practici. Taxarea locurilor de parcare ar descuraja și abandonarea mașinilor pe locuri publice. Abandonezi mașina, plătești!

O altă practică des întâlnită care ar trebui descurajată de către autorități este cea a parcării pe locuri publice a unor dube și camionete, care, în mod normal, ar trebui să fie duse în parcările firmelor care le dețin. Nu de puține ori am văzut astfel de autovehicule mari, lăsate de seara până dimineața, pe locuri publice, în loc să fie duse la firmă.

Foto: În Cehia și Belgia



Despre gunoaie. Bucureștiul este, probabil, cea mai murdară capitală din Europa și printre cele mai îmbâcsite orașe din țară. Bucureștiul a rămas la nivelul primitiv în care așa-zisa curățenie încă se realizează cu mături. Vezi din când în când, destul de rar, niște doamne plictisite, angajate ale firmelor de salubritate, care ridică tot praful în aer cu mătura, adunând grămăjoare de gunoaie din loc în loc. În niciunul dintre orașele civilizate în care am ajuns nu am văzut astfel de scene.

Eu nu aș mai încheia niciun contract cu firme de salubritate fără condiții clare pe care să le îndeplinească. În primul rând să folosească utilaje moderne de curățenie, care să aspire și să spele străzile și trotuarele. Fără mături. Apoi, acea firmă trebuie verificată permanent, își îndeplinește sau nu angajamentele din contract? Dacă nu, să fie sancționată conform prevederilor din contract. Aș mai pune la dispoziția cetățenilor o aplicație specială pentru sesizarea locurilor murdare, iar în maximum 24 de ore acea zonă să fie curățată. Cetățenii care abandonează gunoaie în mijlocul străzii trebuie, de asemenea, sancționați. Până acum, autoritățile au fost mult prea blânde cu astfel de persoane.

În ceea ce privește colectarea selectivă, în zona blocurilor aș încuraja cât mai mult adunarea gunoaielor în pungi speciale și aș descuraja pe cât posibil folosirea ghenelor, care sunt focare de infecție. Teoretic, unul dintre obiectivele Consiliului General al Municipiului București de acum mai mulți ani era desființarea ghenelor, însă nu s-au făcut prea mulți pași în acest sens. Până ar deveni obligație, cetățeanii ar putea fi încurajați să adune gunoiul menajer separat de cartoane și plastice, în saci de culori diferite, care apoi să fie lăsate în camere special amenajate la parterul blocurilor. Cartonul să fie pus într-un sac galben, de exemplu, plasticul într-unul albastru, gunoiul menajer într-unul alb și tot așa, iar apoi, firma de salubritate să le ridice de două ori pe săptămână.

Foto: Colectare selectivă, cameră special amenajată, aflată la subsolul unui bloc din Bruxelles/ Un utilaj de curățare din Valencia



Click pentru a deschide





Click pentru a deschide


Despre amenajarea parcurilor.
Aș merge pe varianta văzută observată in orașe occidentale, fara chioșcuri, fara tiribombe și fără panseluțe care trebuie înlocuite după câteva săptămâni de viață. Le văd amenajate cât mai natural, bineînțeles cu vegetația îngrijită, iar în loc de flori efemere să fie puse soiuri de plante cu viață lungă, cât mai rezistente, chiar și pe timpul iernii.

Locurile de joacă sa fie realizate din materiale cât mai naturale, din lemn, iar pe jos, în loc de tartan sa fie pus un fel de nisip care nu se ridica în aer și întra în plământ. E ceva asemănător cu cel de modelare folosit în jocurile pentru copii. Am mai văzut parcuri și cu rumeguș foarte fin pe jos.

Apoi, aș evita cât mai mult asfaltarea aleilor. Am vazut parcuri cu alei naturale, cu un amestec extraordinar de pământ, nisip și pietricele fine, extrem de bine bătătorite și întinse, care nu provoacă praf, rezistente in timp, iar care pe timpul ploilor nu formează bălți, toată apa fiind absorbită imediat.

Parcurile sa fie înconjurate în interior, spre marginea lor, de piste de alergare.

Astfel de amenajări ar fi pe lungă perioadă și mai puțin costisitoar, parcurile fiind acum simple surse de venit pentru afaceri din domeniul florilor, asfaltului, tartanului, chioșcurilor etc.

Foto: exemplu de alei naturale, neasfaltate, și loc de joacă cu nisip.









Click pentru a deschide







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















20522 vizualizari

  • +30 (36 voturi)    
    Bucuresti PSD (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:09)

    Vali_B [utilizator]

    Bucurestiul nu are nici macar o singura strada de nivelul celor din primele doua poze - vezi Fabrica de Glucoza cum a fost proiectata si executata la un nivel deplorabil. Toate lucrarile sunt facut cu nivel de calitate din anii '80 unde orice asfaltare dureaza 3-6 luni pana la deformare sau aparitia gropilor (asfalt ne-polimerizat pt inlocuire si profitul firmelor de partid).

    Un alt element de Evul Mediu si care produce un mare procent din particulele din aer este materialul pt deszapezire: mii de tone de sare nisip si pamant amestecat sunt aruncate pe strazi care nu sunt spalate (decat de ploaie) si se transforma in praf si particule.

    Am ajuns sa mergem in orase ca Brasov, Sibiu, Cluj pentru a vedea civilizatie, trotuare fara masini, curatenie si administratie civilizata dar in Bucuresti nu avem nici macar o strada de nivelul acestor orase.

    Dar nu conteaza astea in ochii bucurestenilor (calitatea vietii??!! ha ha). Daca le spui "Caine" si "Sparanghel" pt ei asta conteaza (paine si circ) si nu vor iesi la vot...
    • -3 (25 voturi)    
      Amice stai linistit, (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:28)

      adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui Vali_B

      Brasov-ul, desi e oras de munte, este la fel de poluat ca Bucuresti, pe masuratori oficiale. Iar Cluj-ul e pe un trend "excelent", devine la fel de aglomerat rutier ca Bucuresti.
      • +15 (23 voturi)    
        ai inteles fix nimic (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:48)

        Vali_B [utilizator] i-a raspuns lui adi_69

        Sa ma anunti cand gasesti in Brasov si Cluj masini parcate pe trotuare, spatii verzi, treceri de pietoni si cand trotuarele sunt desfiintate de primarie si transformate in parcari. Sau cand stau cate 5 oameni cu salariu de 4000 lei/ luna sa taie tichete de parcare pe o singura strada ( am vazut doar parcometre). Iar ca nivel de trafic nu am comparat ci doar haosul general generat de administratie corupta sau incompetenta si calitatea lucrarilor (nimic nu tine mai mult de 6 luni).
        Nu te agita ca Sparanghel va fi vice-primar probabil iar Badulescu care injura biciclistii Vice 2. Plus Mitica consilier care va decide ce case istorice vor fi daramate si ce investitii in Pipera se vor face.
        • -2 (12 voturi)    
          Te ajuta "goagal" daca vrei (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:34)

          adi_69 [utilizator] i-a raspuns lui Vali_B

          https://brasovmetropolitan.ro/2018/08/mai-multe-parcari-mai-putin-trotuar-pe-strada-lunga/

          https://campaniamea.declic.ro/petitions/trotuarul-este-al-pietonilor-fara-masini-pe-trotuar
    • -5 (15 voturi)    
      ...neo PSD-ista Fii-Rea la primăria București... (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:15)

      baligosul [utilizator] i-a raspuns lui Vali_B

      Eu nu sînt înscris la nici un partid politic din România, eu sînt comunist, adică interzis... Trecutul, oare a fost uitat de toți ?
      Liberalul Crin Halaicu, azi mare finanțator al PNL, cînd a fost acest cetățean primar general, au fost 2 mari tunuri imobiliare cu terenuri deținute de Primria Generală București : Cartierul francez și terenul pe care s-au construit Hotel Sofitel și un Centru de afaceri. Terenuri situate primul la limita cartierelor Aviației cu Băneasa, al doilea la intrarea în complexul expozițional. După ce primarul Halaicu a cesionat acele terenuri a primit primăria ceva bani, nu am scris lei sau dolari. Paaaaas, a dat cu minus la socoteli!!!
      Național țărănistul Lis, și el primar general al Bucureștiului, ales, prin vot, pe timpul lui au apărut buticurile pe trotuare, ajunseseră bucureștenii să se plîngă că nu mai pot umbla pe trotuare, în timpul lui Lis, asta cu buticurile avea 2 surse de șpăgi :
      1. buticul trebuia să fie din termopan, realizat de doar 2 firme autorizate, buticul de cele mai mici dimensiuni, sub 4 mp, costa începînd cu 3000$, sumă enormă în acele vremuri cînd un apartament cu 3 camere în București/Titan costa 15000-16000$!!!
      2. buticurile funcționau pe baza unor autorizații provizorii de construcție, se ducea cineva nepregătit la primărie să ceară autorizație, ori prelungirea autoriației provizorii ?
      După Lis bucureștenii l-au ales pe don Băse, ei și a început epoca Băse, vreun sfînt cumva ?
      Vine Băse la primărie, constată că mașina de servici rămasă de pe vremea lui Lis, un Ford Mondeo, lila, îi cam pute, așa că aranjează ca Mercedesul Ministerului Transporturilor, care îl plimba pe ici-colo, cînd era ministru la transporturi, deci Merțanu-ul a fost dat în locație de gestiune primăriei, cu tot cu șofer, probabil că tipul dovedise discreție corespunzătoare...Și dacă a ajuns Băselu primar general, s-a uitat spre cei ce nu îl sponsorizaseră corespunzător așteptărilor și a început să îi ,,radă".
      S-a terminat spațiul, închei...
      • 0 (8 voturi)    
        ...mirare... (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:58)

        baligosul [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

        Într-o oră am adunat -4, de ce oare ? Nu așa afost istoria Bucureștiului post comunism ?
        Cînd dom Băse, primar al Bucureștiului a cerut și i s-a atribuit un etaj dintr-o vilă în centrul Bucureștiului oare a fost legal ? Sau că EBA era ,,imaginea Luxten" 1000 E/lună, pentru 2 prezenșe lunare acolo, încasat avans și încasat lichidare, desigur în acele zile era un loc de parcare asigurat pentru Land Rover-ul modelei...
        Oprescu, candidat independent, se află că a primit 25.000 E, într-o vineri, este reținut seara, din 25.000 mai avea 5.000 că restul îi folosise pentru achitarea unor datorii, o vilă la Snagov costă...
        Videanu, cel ce a inventat moda bordurilor suprapuse și ușor deteriorabile, și el pe la Snagov, cu viața de milionar...
        Madam Fii-Rea, ei îi cam pute la București, s-a mutat la Voluntari, pe acolo pe unde s-au mutat și bucureștenii bogați...
      • +6 (10 voturi)    
        mestere (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:58)

        varavara [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

        ai uitat exact pe ultimii doi primari, care de 10 ani incoace au condus Bucurestiul pentru PSD, oprescu-spaga si fierea sarmulita. Astia au desavarsit opera celorlalti si au adus Bucurestiul pe ultimul loc dintre capitalele europene la toate capitolele, ducand in acelasi timp spagile la nivel de maestru.
        • +1 (3 voturi)    
          ...s-a terminat spațiul aprobat... (Marţi, 22 septembrie 2020, 15:51)

          baligosul [utilizator] i-a raspuns lui varavara

          Am consumat spațiul alocat unei postări, dar nu am uitat nici de Videanu cu borduri suprapuse, nici de Oprescu car a primit șpagă 25.000 E și pînă seara mîntuise 20.000 E.
          • -1 (3 voturi)    
            despre Fi Rutza nu mai ai spatiu??? (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:15)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

            hai ca se poate - numai un comentariucomplet, in limita maxima admisibila aici pe HNs.

            Zau ca se poate!
            • +1 (1 vot)    
              ...păi am zis și despre ea... (Marţi, 22 septembrie 2020, 19:12)

              baligosul [utilizator] i-a raspuns lui ..13

              Prima postare a fost la limita numărului de rînduri, am făcut o completare la 12.58, și am scris ce nu îmi place despre madam Fii-Rea, cel mai mult nu îmi place că s-a mutat la Voluntari, în If...
              • +1 (1 vot)    
                II aperi pe ai tai, un pic, asa-i? (Joi, 24 septembrie 2020, 9:47)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui baligosul

                Halaicu si Lis au fost niste hoti pe care nu i-a cautat nimeni, asa era pe vremea aia.Videanu a fost un hot, Oprescu altul, amandoi complet depasiti de problemele orasului.
                Basescu a facut trafic de influenta, si-a proptit fata la Luxten, dar a facur niste lucruri in Bucuresti, nu umbla cu cioara vopsita.
                Bucurestiul lui Basescu si Bucurestiul lui Firea sunt doua orase complet diferite. Sunt bucurestean, am prins amandoua epocile, nu ai ce sa ma inveti despre asta. Singurul care a facut cu adevarat ceva pentru Bucuresti a fost Basescu, a facut mai mult decat toti ceilalti la un loc, indiferent de partid.
                De data asta Basescu n-are nicio sansa, absolut niciuna, nici macar in gluma. Batalia e sa o inlaturam pe tata Firea de acolo, poate ca Nicusor e in stare sa faca ceva. Am vazut ce poate Firea: absolut nimic!
  • +18 (20 voturi)    
    pai (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:21)

    IonIonescuDeLaBrad [utilizator]

    Acele firme abonate la banul public il ajuta pe primar sa prinda scaunul. Ele sunt acolo fiindca trebuiesc recompensate pentru ajutorul dat.

    Daca pui borduri si pavaj din granit, cum le mai schimba o data la 2 ani?

    Problema nu e ca nu se stie, sau nu avem de unde copia modelul, ci nu vrem. Si cat timp alegatorii vor vota specimene precum Firea sau Pandele mandat dupa mandat, sa fie sanatosi. Nu vor vedea in Bucuresti asemanari precum Viena sau Praga niciodata.
  • +19 (21 voturi)    
    chestiuni elementare, simple, de bun simț (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:24)

    blacksheep [utilizator]

    Exact ceea ce lipseste, si nu numai in Bucuresti, bunul simt, decenta, profesionalism.
    • -1 (1 vot)    
      daca plecam de acasa (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:18)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui blacksheep

      Cam lipsiti de o minima educatie si intr-o societate care incurajeaza hotia...

      Avem ceea ce meritam!

      Nu suntem prea diferiti fata de conducatorii nostri ca da ca ar altfel nu i-am lasa prea mult pe acolo.
  • +18 (18 voturi)    
    tunurile? (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:30)

    andimi [utilizator]

    pai nu face nimeni asa ceva, cum mai dau ei tunurile de unde ies banutii?
  • +22 (22 voturi)    
    vise (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:34)

    orlogor69 [utilizator]

    Doamna, chiar mai credeti ca primarii stanei asteia a lui Bucur vor sa cladeasca ceva aici? Dupa 30 de ani de jeg urban?
    Ei doar vor sa se imbogateasca. Si sa scape de puscarie.Intrebarea e, de ce sunt aici asa primari? Si in alte orase si sate.
    Pentru ca primarii reprezinta majoritatea. Reprezinta oglinda comunitatii.
    • +11 (11 voturi)    
      bun comentariu (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:22)

      voinic [utilizator] i-a raspuns lui orlogor69

      Ultima frază le-o repet tuturor celor care-si frâng mâinile "de ce e așa în România?".
  • -14 (18 voturi)    
    nope (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:42)

    Ademordna [utilizator]

    Scuze dar nu te-as vota.
    Ai schimba bordurile? Pai asta fac primarii mereu și toți pretind ca e lucrare de calitate. Mai bine ai preciza ca ai pune borduri care sa facă orașul accesibil persoanelor cu handicap, bicicliștilor, cărucioarelor etc. A, nu te-ai gândit la asta...
    Te seaca mașinile parcate de studenții din Tei, bulangii aia care nu plătesc taxe și impozite la sector? Pai pune-te cu bazooka pe ele. Stai frumos la intrarea în sectorul nostru și cum vezi o mașina care nu e înmatriculata la noi, plătitoare pe feuda noastră, da cu grenada, pune mitraliera pe provincialii ocupanți.
    Un oraș trebuie sa furnizeze servicii decente nu numai celor cu buletin local, dar și celor care stau acolo temporar, celor în trecere, celor care vizitează etc.
  • +16 (16 voturi)    
    orice asfalt merita o panta (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:43)

    geronimo00 [utilizator]

    Majoritatea trotuarelor/strazilor nu au prevazute pante de scurgere a apei catre o gura de canalizare. In acest fel s-ar realiza o autocuratare la fiecare ploaie si am scapa si de mare parte din praful din oras.Daca va uitati cu atentie la masinile care matura strazile, ele doar colecteaza gunoaiele grosiere in timp ce praful este imprastiai inapoi in aer prin trapele superioare. treaba romaneasca..
    • +12 (12 voturi)    
      Ai dreptate,dar schimbă-ți stilul. (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:05)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui geronimo00

      Nu toți românii sunt tâțmpiți,hoți.mincinoși,lăudăroși.Deci//treabă românească// nu-i un termen recomandat.Sunt localități în România unde se vede spiritul gospodăresc.bunul simț.Numai niște tâmpiți nu fac pantă de scurgere pentru străzi asfaltate/betonate.Unde băltește apa,pe lângă disconfortul creat de împroșcarea cu mizerie când plouă,se slăbește fundația străzii,asfaltul//se lasă// și gata-i groapa care trebuie reparată din banii noștri și primarul nici nu are bun simț să-și ceară scuze pentru asta.Ți-aș recomanda să spui treabă pesedistă,pentru-că în localitățile unde primarul este pesedist se întâmplă frecvent astfel de neglijențe.
    • +5 (5 voturi)    
      Ba da, exista! (Marţi, 22 septembrie 2020, 13:44)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui geronimo00

      "nu au prevazute pante de scurgere a apei"

      Exista, am vre-o trei exemple din zone diferite, documentate cu foto.
      Doar ca s-a actionat conform motto-ului "noi municm, nu gandim!" iar panta este in sens invers.
      Grilajul canalui de scurgere se afla MAI SUS decat zina unde se aduna apa, de la ploaie sau de la stropitoare!
      Dupa ploie, este curat o zi doua, apoi apa se aveapora si noroiul se transfoarma iara in praf ...

      La's ca merge si asa!
  • -7 (13 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 22 septembrie 2020, 10:44)

    [anonim]

  • +3 (9 voturi)    
    cateva observatii (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:10)

    Jannn [utilizator]

    1. Nu primarii sunt de vina in cele mai multe situatii, ci legislatia. Pana cand legile in vigoare te obliga sa acorzi contracte firmelor cu cea mai ieftina oferta, niciun primar nu va putea face ceea ce autorul textului doreste si nicio lucrare nu va fi de calitate.
    2. Exista si in alte state parcari pe baza de abonament pentru rezidentii unei zone (vezi aici: https://www.europeanparking.eu/media/1207/cost-action-342-final-report-1.pdf)
    3.Despre gunoaie: Nu Romania sta cel mai prost. Sursa: https://cms.law/en/svn/publication/waste-management-in-central-and-eastern-europe
    4.Parcurile. Nu cimentul e problema. Unul dintre cele mai frumoase parcuri din lume are alei de ciment (Keukenhof in Lisse, Olanda). Problema e educatia celor care intra si distrug pe acolo....
    • 0 (4 voturi)    
      la pct 1 (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:22)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Jannn

      Nu legislatia este oprelistea.

      CS este hiba - unde fixezi punctajul. Poti sa dai 45^pct calitatii si 55 pct pretului.

      Aud de prea multe ori ca legislatia este de vina - nu, in marea majoritate vina este legata de modul in care este implementata si urmarita.
      • +2 (2 voturi)    
        cum stabilesti calitate din contract? (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:58)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        ai vazut cum se pun anunturile de oferta pentru tablete? 2000 lei cu TVA pentru 50 de mii de harburi la 900 lei in magazin.
    • +2 (2 voturi)    
      zone de parcare, nu loc personal (Marţi, 22 septembrie 2020, 18:57)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Jannn

      ai citit, dar nu ai inteles.
      Astfel, nu conteaza daca parcheaza unul 5 minute pe un loc daca mai e altul liber. Eu am avut unul parcat 2 zile pe locul de parcare, am cautat prin jur, si am pus-o undeva. Dar daca nu existau decat cele concesionate riscam sa-mi iau amenda ca am fost lenes si nu am chemat politia pentru ala
    • +1 (1 vot)    
      E diferenta intre asfalt si dale de pavaj (Marţi, 22 septembrie 2020, 19:01)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Jannn

      oh, da.
  • +13 (13 voturi)    
    Fara borduri???? Hahaha ce gluma (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:12)

    IarbaVerdeDeAcasa [utilizator]

    Primar care sa nu puna borduri???? Sau borduri din granit sa reziste??
    Videanu, Piedone dar si Baluta ar rade in hohote.

    Am crezut ca e deja clar pentru toata lumea, ca zeci de ani, in Romania nu lipsa ideilor sau solutiior a fost si este problema. Am fi foarte foarte naivi sa credem asta!!!

    Problema in Romania au fost si sunt:

    1. Lipsa de conducatori (primar, ministrii, etc.) care sa nu fure si sa faca ce au promis
    2. Lipsa de institututiil care sa-i prinda si sa-i bage la bezna, sau sa ii dea in suturi afara pe aia care nu se tin de cuvant.

    Dar Romania nu a avut parte nici de una nici de cealalta. S-au mai intamplat niste "accidente", ca de, suntem in UE, si trebuie sa exista si victime din cand. Dar chiar si asa, au fost "adaptari romanesti" ale justitiei de genul "scrii 3 carti, iesi cu 10 ani mai devreme".
  • +10 (14 voturi)    
    Mergeti la vot! (Marţi, 22 septembrie 2020, 11:12)

    Remarque [utilizator]

    Atata timp cat nu se depolitizeaza administratiile locale, nu se va intampla nimic in folosul comunitatii.
    Toti primarii provin din sfera politica si sunt sustinuti in candidatura lor de partidele din care provin. Odata votati in functie ei nu reprezinta cetateanul, ci doar partidul si interesele acestuia. Toate actiunile lor se indreapta spre a obtine bani pentru partid, terenuri, capital de orice fel. Unii creaza administratii secundare si functii ne-necesare, insa care sa rasplateasca clientela de partid cu un job ‘la stat’ bine platit din bani publici (vezi modelul firea).

    La nivel parlamentar lucrurile au deja alta amploare: politicienii fac lobby pentru anumite industrii care ii sponsorizeaza, pentru a da cu dedicatie acestora legi care sa-I avantajeze (financiar, in cota de piata etc.)

    La nivelul fiecarei industrii sau agentii nationale exista pozitii de conducere care nici macar nu mai necesita votul comunitatii, ci sunt numiri directe. Aici partidele isi instaleaza oameni fara calificarea necesara, insa loiali partidului, care cresc sfera de influenta a acestuia (vezi spitalele, agentiile si organizatiile guvernamentale sau ale administratiei centrale, etc).

    Da, ar fi frumos sa avem orase ca afara, insa atata timp cat mandatele sunt de doar cativa ani, nu vom avea nici planuri pe termen lung si nici in interesul cetateanului.

    Si ca sa nu dam vina doar pe politic, ar trebui noi, comunitatea, sa punem presiune constanta pe politic. Si inca un lucru, elementar: sa mergem la vot! Putem incepe cu asta.
    • +5 (7 voturi)    
      ai dreptate (Marţi, 22 septembrie 2020, 13:11)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui Remarque

      dar exact conditia elementara enuntata de tine nu o indeplinesc romanii: nu merg la vot.
      Ori "nu au pe cine vota" ori nu isi fac timp pentru asta, este mai important sa mearga la niste mici si bere, ori sunt cumparati de partide cu masuri populiste (cum se intampla si acum, psd-ul fiind specialist) iar in final ne alegem cu aceiasi conducatori politici interesati mai mult de bunastarea personala si a clanului lor decat de tara si de viitorul nostru comun.
  • +9 (9 voturi)    
    Doamne ajuta (Marţi, 22 septembrie 2020, 12:41)

    Costi888 [utilizator]

    Sa se schimbe cumva aceasta mare nedreptate cu locurile de parcare inchiriate pe viata cu 60 de lei pe an.
    • +2 (2 voturi)    
      nu parcare pe viata este problema (Marţi, 22 septembrie 2020, 16:26)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

      Poate ca pretul este o problema.

      dar este clar ca lumina ochilor ca sunt prea putine parcari si pentru asta chiar ar trebui sa se faca ceva.

      este normal ca locuitorii sa isi cumpere masini, daca isi permit, si atunci este normal ca sa poata sa parcheze astfel incat si pietonul sa circule pe trotuar si nici masinile sa nu fie inghesuite in trafic datorita parcarilor efectuate.

      ar trebui impacate si capra si varza.
      • +1 (3 voturi)    
        este normal?.. (Miercuri, 23 septembrie 2020, 0:06)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Si daca "normal" ajung sa fie 2 masini pe apartament, la un bloc de 100 de apartamente, intr-un cartier comunist, construit cu un plan urbanistic pentru 10 masini/bloc? Unde faci parcare pentru 200 de masini?

        Este normal ca locuitorii sa isi cumpere masini, daca isi permit, dar la fel de normal este sa isi puna si problema daca isi permit locul de parcare. Daca eu nu am masina, am mai putine drepturi decat vecinul care are trei? E normal ca primaria sa-i permita sa ocupe 30 de metri patrati din spatiul public?.. Pai vreau si eu 30 de metri patrati! Este normal ca primaria sa-i construiasca lui parcare, din bani publici? Adica eu, din taxele mele, sa-i platesc lui parcarea? Eu ce primesc la schimb?
  • -8 (10 voturi)    
    Asta da juranalism! (Marţi, 22 septembrie 2020, 13:53)

    unTaran [utilizator]

    inca "unul"care si-a facut city-breaku in vest si a descoperit apa calda. Pe cand articole care nu sint scrise de copilandri exaltati? Bucurestiul este un oras construit atipic, nu are corespondenta in vest, incetati cu solutile copy-paste.
    • +4 (8 voturi)    
      Toate orasele mari sunt atipice (Marţi, 22 septembrie 2020, 14:29)

      Dan B [anonim] i-a raspuns lui unTaran

      Ca doar nu exista nici un oras mare care sa fi fost de la zero ca o copie la indigo a altuia.

      Pe de alta parte, nu trebuie sa inventam noi gaura de la macaroana: orice problema vezi acum in Bucuresti, au avut-o si alte orase, si nu-i nici o rusine in a copia solutii pe care le-ai vazut ca functioneaza altundeva.
  • +1 (3 voturi)    
    corect, dar (Miercuri, 23 septembrie 2020, 6:39)

    real didi [utilizator]

    dar daca faci asa, nu mai traiesti decat din salariu, nicio firma nu o sa mai aiba motiv sa iti dea plicuri lunare pentru ca toti o sa castige corect, conform contractului. si unde ajungem in ritmul asta? de unde vacante in destinatii exotice? de unde masini de lux oferite gratis de firme? de unde conturi in strainatate?

    pai daca pui borduri din granit dau faliment cel putin 10 firme care au contracte prin bucuresti. aia dau de mancare la sute de angajati care toarna ciment peste nisip de plaja ca sa faca borduri. si uite asa iti creste somajul...
    • +2 (2 voturi)    
      Faci filozofie în favoarea hoților. (Miercuri, 23 septembrie 2020, 9:33)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui real didi

      Poate,fără să vrei.Citește un normativ de lucrări pentru drumuri,străzi,trotuare și vei vedea cum se fură.Vei înțelege de ce-i atâta zarvă.Se lucrează las o stradă,toată lumea vede,bravo primarului,dar nu vede că nu sau respectat regulile și lucrarea de mântuială este plătită ca bine făcută.Este multă manoperă nefăcută la astfel de lucrări și manopera înseamnă bani ușor de furat.La materiale îți trebuie facturi,chitanțe,mai greu de plăsmuit.Ai văzut ce putye un canal când treci pe lângă el !Să știi că normativele nu prevăd asta,dar te-ai întrebat că,dacă pute,cineva nu a făcut lucrarea conform normativului,dar a încast-o?Măria sa primarul nu locuiește acolo și nu-i pute.Și după ce-i dai votul nu mai trece să te salute.
  • -1 (1 vot)    
    As merge si pe niste chestii specifice. (Miercuri, 23 septembrie 2020, 13:57)

    clint [utilizator]

    Nu doar copiat de afara. Chiar daca sunt panselute sau ceva de genul, ideea e ca orasul sa aiba un aspect ingrijit. Insa ar trebui sa ne ducem la "root cause", nu la "cu panselute sau fara panselute".

    In Bucuresti s-a pavat tot centrul, in zona Universitatii, iar majoritatea dalelor "joaca" sub talpi. Nu a existat garantie la lucrare, cat de mult sa iti bati joc de cetateni ? De acolo porneste "infectia".
    • +1 (1 vot)    
      Pornește de la ce votăm. (Miercuri, 23 septembrie 2020, 14:32)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Când votezi niște dobitoci,care nici nu locuiesc în București,să nu te aștepți să știe,să le pese de ce se întâmplă în București.Nici Firea,nici Oprescu nu au locuit în București.Rezultatul-nu căldură,nu apă caldă,nu curățenie,trafic de groază,siguranța personală în pericol.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by