VIDEO Ursula von der Leyen, primul discurs privind starea UE: Emisiile de gaze cu efect de seră, reduse cu 55% în 2030, în raport cu 1990 / UE va înființa o agenție de cercetare biomedicală, „așa cum există în Statele Unite”

de R.M.     HotNews.ro
Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:03 Actualitate | Esenţial


Ursula von der Leyen
Foto: Comisia Europeana
Planul de relansare post-Covid de 750 miliarde euro va fi finanțat în proporție de 30% prin obligațiuni verzi, a afirmat miercuri șefa Comisiei Europene, Ursula von der Leyen, care a susținut miercuri discursul privind starea UE, potrivit AFP. Aceasta a făcut apel la crearea unei „Uniuni a sănătății” și a anunțat că va propune reducerea cu 55% a emisiilor de gaze cu efect de seră în 2030 în raport cu nivelul din 1990, față de obiectivul actuat fixat la -40%.

Acest nivel de 55%, care va avea consecințe importante pentru energie, agricultură și transporturi, "este prea important pentru unii și insuficient pentru alții. Dar (...) economia noastră și industria noatră îi pot face față", a spus von der Leyen, în primul său discurs privind starea UE, în fața Parlamentului European.

Șefa Comisiei a anunțat de asemenea crearea unei agenții de cercetare și dezvoltare biomedicală la nivel european, „așa cum există în Statele Unite”.



Ursula von der Leyen, prima femeie aleasă în fruntea Comisiei, susține discursul începând cu ora 09,15 (10,15 ora României) în fața eurodeputaților reuniți în sesiune plenară la Bruxelles și își va expune viziunea privind viitorul Europei și planul său de acțiune.

Pandemia a schimbat datele în UE și a întărit necesitatea statelor membre de a acționa colectiv și de a accelera reformele pentru a susține o economie în plină recesiune.

Criza a fragilizat UE iar Ursula von der Leyen va face un apel la unitate pentru a putea merge împreună înainte. Mesajul său va fi axat pe trei priorități: pactul verde, revoluția digitală și geopolitica.

10:23 Ursula von der Leyen a început prezentarea stării UE printr-un omagiu pentru doctori și personalul medical
  • În aceste ultime șase luni am demonstrat cât de puternic este spiritul european
  • Un virus de o mie de ori mai mic decât un fir de nisip a arătat tuturor cât de delicată și de fragilă este viață și a arătat limitele unui model care pune bogăția în fața bunăstării
  • Este momentul ca UE să arate calea, să iasă din această fragilitate și să meargă către o nouă vitalitate
  • În ultimele luni am redescoperit valoarea a ceea ce împărtășim cu toții
  • Am împărțit cu toții o parte din suveranitatea noastră pentru binele comun
  • Este oportunitatea noastră să facem lucrurile să se schimbe prin planificare și nu prin dezastru sau dictare din partea altora
  • Avem tot ce ne trebuie la îndemână pentru a se întâmpla această schimbare
  • Acum e momentul să ne punem pe treabă
  • Oamenii din Europa suferă în continuare
  • Pandemia și incertitudinea pe care o aduce nu s-au terminat iar redresarea abia a început
  • Prima noastră prioritate e să trecem împreună prin această probă
  • Europa trebuie să continue să protejeze viețile oamenilor și bunurile lor
  • Când statele membre au închis granițele, noi am creat coridoare verzi
  • Când unele țări au introdus blocaje la export pentru unele echipamente medicale critice, noi am oprit acest lucru
  • Prin aceste mecanisme, doctori din România au tratat pacienți în Italia, Letonia a trimis echipamente în alte țări
  • Trebuie să profităm de acestă ocazie pentru a face reformele structurale în economiile noastre
  • O a treia promisiune pe care am făcut-o: șansele, oportunitățile. Pandemia ne-a reamintit cât de legate între ele sunt economiile noastre
  • Piața unică este despre oportunitate pentru consumatori, companii și pentru industrie. Este vorba despre oportunitatea de a profita la maximum de oportunitățile care ne sunt dragi
  • Să reducem birocrația și să dărâmăm barierile din piața unică. Vom propune o nouă strategie pentru viitorul spațiului Schengen
  • Trebuie să ținem pasul și de aceea ne vom actualiza strategia privind industria
  • Toate aceste lucruri vor permite Europei să se redreseze, dar trebuie să ne și lansăm către lumea de mâine
  • Insist ca planurile de redresare nu doar ne vor ajuta să ieșim din această criză
  • Sectorul privat a așteptat cu mare nerăbdare un plan, acum îl avem. Avem oamenii și puterea să creăm investițiile. 20% din Next Generation va fi folosit în domeniul digital
  • Europa e decisă să facă acestă tranziție pentru a clădi Europa pe care ne-o dorim. Pandemia ne-a arătat fragilitatea nostră colectivă, cât și oportunitățile
  • Noi nu vrem să stimulăm propaganda, e vorba de dorința de a răspunde la apleuri atunci când sunt necesare. Europa a pus la dispoziție mii de tone de echipamente peste tot în lume
  • Toată lumea trebuie să aibă acces la tratamente sigure și la vaccinuri
  • Oamenii nu sunt piese pe tabla de șah a nimănui. Celor care susțin legături mai strânse cu Rusia le spun: otrăvirea lui Aleksei Navalnîi nu e unică, am mai văzut așa ceva și tiparul acesta nu e pe cale să se schimbe și nicio conductă nu o va face
  • Turcia - chiar dacă suntem apropiați pe hartă, distanța dintre noi nu face decât să crească
  • Orice s-ar întâmpla în acestă toamnă, noi suntem dispuși să construi o nouă agendă trans-atlantică și să cooperăm, pentru binele comun
  • Avem nevoie de noi începuturi cu vechi prieteni, de ambele părți ale Atlantaicului și ale Canalului Mânecii
  • Nu vom da înapoi de la acordul cu Marea Britanie. Nu poate fi schimbat în mod unilateral. Ar fi rău pentru orice viitor tratatat pentru comerț.
  • Încrederea e baza pentru price parteneriat puternic
  • În curând, vom lansa un pachet de redresare economică pentru Balcanii de Vest și vorm fi alături și de statele estice
  • Vom continua să credem în comerț deschis și liber în întreaga lume. 600.000 de locuri de muncă, de exemplu, sunt legate de comerțul cu Japonia.
  • Ne vom folosi forța diplomatică pentru a ajunge la acorduri care să schimbe lucruri, cum ar fi crearea unei zone protejate în Antarctica sau crearea unei alianței pentru a combate defrișările
  • Dacă vrem ca Europa să joace un rol vital, trebuie să creeze o vitalitate și la nivel intern și să trecem peste diferențele care ne-au ținut în urmă
  • Săptămâna viitoare Comisa va prezenta noul pact pentru migrați. Vom avea o abordare umană, bazată pe principiul că salvarea vieților pe mare nu este opțională.
  • Trebuie să găsim o soluție bazată pe compromisuri, dar fără să ne compromitem
  • Statul de drept - înainte de sfârșitul lunii, CE va adopta primul raport anual despre situația statului de drept în toate statele membre. Vreau ca acesta să fie punctul de plecare, ca să ne asigurăm că nu mai există alunecări. Vom să ne să asigurm că fondurile din bugetul nostru sunt protejate în fața corupției. Este un țel nenegociabil
  • Nu mă voi opri atunci când e vorba despre o uniune a egalității, fără teamă de discriminare
  • Vrea să fie clar: zone libere de LGBT sunt zone libere de umanitate și nu au ce căuta în UE
  • Europa va fi ceea ce vrem noi să fie, haideți să nu mai denigrăm Europa! Trăiască Europa!










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















5003 vizualizari

  • +14 (42 voturi)    
    puneti dreac pe cineva competent.. (Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:09)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .. la carma uniunii, numai labareli din astea, palavre de doi lei, fapte concrete ZERO. zici ca sunt babe la piata.
    • +9 (31 voturi)    
      ptr ca adevaratii sforari sa faca jocurile... (Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:51)

      demaGOGU [utilizator] i-a raspuns lui Ismail Paine de circ

      ...la Berlin si Paris e nevoie de asemenea oameni de paie la conducerea 'Uniunii' care stapanesc la perfectie noul limbaj de lemn.
  • +5 (27 voturi)    
    Sa vina "bunastarea" socialista (Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:31)

    xolv [utilizator]

    acum!!!!
    • +1 (23 voturi)    
      Vineeeeee! :)))) (Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:57)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Imediat o sa aflam ca-i mai bine sa-ti dea statul ajutoare decat sa ai un loc de munca.
      Astia sunt niste idioti...
    • +1 (15 voturi)    
      Depinde putin de conditii. (Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:23)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      De venit va veni, gratie lacomiei. Ideea e cum o doriti servita ....cu preludiu sau cu cizma pe gat. Astia pe care i numesc uni sforari au prins ideea ...urmeaza la butonul politic o generatie care nu a trecut prin comunism dar se lupta cu o disparitate economica tot mai mare.... Daca "sforari" de la Paris si Berlin nu gasesc o solutie de compromis ....urmeaza vremuri nasoale pentru toti ......
  • +5 (29 voturi)    
    Economia se duce in cap pe toata planeta (Miercuri, 16 septembrie 2020, 10:40)

    Luk [utilizator]

    Economia se duce in cap pe toata planeta, dar astia o canta tot pe a lor. Sunta ramuri economice in criza, somajul e cat casa, urmeaza saracia si foamea.
    Ei vor miliarde in "energie verde", o cale sigura de a reduce nivelul de trai al celor deja saraci si de a imbunatati vietile celor bogati.
    O sa-si faca concediile in tari in care nu exista canalizare, dar o sa aiba parte de aer curat pentru ca n-o sa fie nici industrie in tarile in care isi petrec ei vacantele..
    Deosebit.
    • -3 (19 voturi)    
      Și ce e rău în a avea un mediu curat? (Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:35)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Oamenii au o capacitate fantastică de a se adapta atât la bine cât și la mai puțin bine (dacă nu o facem noi, o vor face copiii noștri), or dacă scopul final este un trai mai sănătos pentru tot globul, de ce să-l amânăm? Poate mai prindem și noi măcar vreo 50 de ani curați, iar copiii noștri ajung mai repede la o speranță de viață care depășește 100 de ani.
      Cine știe să facă bani astăzi, va ști să facă și mâine iar foamea va fi făcută tot de cei care o fac și astăzi.
      • +3 (13 voturi)    
        Oamenii se pot adapta si la Comunism. (Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:47)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Am vazut e ok, se pot adapta si la Canal. Nu toti au fost neadaptati, unii s-au adaptat.
        Treaba cu verdele este la fel, unii se vor adapta si altii nu. Intrebarea este cati vor fi din fiecare ca rezultatul este stabilit deja.
        • 0 (4 voturi)    
          Sigur că se pot - au dovedit deja acest lucru (Miercuri, 16 septembrie 2020, 18:07)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Dar care-i mesajul tău?
      • +5 (9 voturi)    
        Da (Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:58)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

        Europa si-a ras 80% dintre paduri si acum se lupta cu Brazilia sa nu faca agricultura, industrie sau constructii. Europa a facut hidrocentrale peste tot, dar se lupta cu Africa sa nu cumva sa-si faca pentru ca distrug mediul.
        Ideea generala e: ramaneti subdezvoltati si cu un nivel de trai cat mai redus pentru ca noi sa avem unde sa ne facem concediile, in aer curat, vredeata si inconjurati de salbaticiuni (noi mai avem doar cateva, majoritatea pe la Zoo).
        E foarte adevarata partea cu adaptarea, dar noi vorbim acum de vointa politica si nu vad de ce s-ar adapta cineva la sloganuri si idei tampite.
        Revenind la oi: poate ca binele nostru (Europa, America de Nord, Japonia, Australia) nu-i si binele lor. Poate ca le trebuie industrie, carbune, masini poluante si poate ca asta o sa le creasca un pic standardul de viata si-o sa fie si ei capitalisti iubitori de natura.
        In toate celelalte parti cam asa a fost, nu? Nu ma omor dupa ipocrizie.
        • -3 (7 voturi)    
          UvdL vorbește despre Europa, nu Brazilia (Miercuri, 16 septembrie 2020, 18:14)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Ideile și măsurile din spatele Green Deal se aplică statelor europene.
          Nu înțeleg nici ce zici tu... Brazilienii și africanii sunt liberi să facă orice industrii sunt capabili să facă; primesc o grămadă de bani de la statele dezvoltate ca să se ocupe de prezervarea anumitor zone dar în afara lor n-au decât să-și facă ce hidrocentrale vor (pot să facă și în rezervații, însă pierd automat banii pe care-i primesc). Afacerea este corectă atât timp cât ambele părți sunt de acord cu ea și profită de pe urma ei, nu când ți se pare ție corectă.
          • +2 (2 voturi)    
            N-am fost clar (Joi, 17 septembrie 2020, 10:28)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

            Vad ca-s nevoit sa repet: nu confundam mediul cu clima. Nu confundam poluarea antropogena cu amprenta de carbon.
            Masurile pentru reducerea amprentei de carbon, biocombustibilii, eolienele si heliocentralele au efect negativ direct asupra mediului. Discutam despre fiecare in parte, daca doriti.
            Planul propus o sa duca direct la reducerea bunastarii si nivelul de trai al indivizilor (consum mai redus de bunuri, consum mai redus de energie, reducerea ritmului de dezvoltare economica).
            Putem discuta fiecare element in parte, chiar am citit despre asta. Inegalitatile sociale vor creste, problemele de mediu se vor agrava, asta inseamna Green Deal.
            Vor pretinde ca problemele generate de Green Deal pot fi rezolvate doar de guvernele socialiste (adica exact cele care au generat si adancit problemele). Sper ca m-am facut inteles.
            Despre Brazilia si Africa nu mai comentez, sunt probleme mult prea complexe pentru o discutie aici.
            • 0 (0 voturi)    
              Nu prea înțeleg ideea generală (Joi, 17 septembrie 2020, 13:39)

              hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Luk

              însă punctul sunt multe aspecte cu care nu suntem de acord încât am da naștere la o discuție destul de cuprinzătoare care - așa cum bine ai constatat - nu-și are locul aici.
              O zi bună să ai!
    • -2 (14 voturi)    
      pentru mediu (Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:45)

      vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      E greu, dar e nevoie de masuri pentru mediu. Aici o sa fie oportunitati noi de lucru.
      In caz de razboi o centrala nucleara e mai periculoasa decat niste panouri solare distribuite.

      Nu o sa murim de foame.
      Mai sunt subventii pentru agricultura, dar si fonduri pentru canalizari sunt.
      Crize economice au mai fost, au fost si dezastre naturale. Economia de acum suporta un numar mai mare de someri care sa nu moara de foame. Nu toti lucram in agricultura.
      • +3 (9 voturi)    
        Gresesti rau (Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:51)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

        Energia atomica e cea mai curata si cea mai putin periculoasa dintre toate. Dumneata n-ai nicio idee despre ce vorbesti, crede-ma. Fa un calcul si vezi de cate panouri e nevoie pentru a genera la fel de multa putere energie cu o centrala atmica. Pe urma calcuelaza suprafata ocupata, gaste un amplasament care sa nu distruga nici natura si nici campurile care ne dau mancarea. .
        Dupa ce ai facut asta, intoarce-te sa ne luminezi.
        Ah, un ultim lucru: doar imagineaza-ti cum ar fi sa-ti depinda industria de soare sau de vant in timpul unui razboi sau altei crize similare.
        Cum cu ce o sa te opui inamicului, cu sloganuri? :)))
        • -3 (7 voturi)    
          gresesc, da (Miercuri, 16 septembrie 2020, 14:21)

          vladm9 [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Eu ma gandesc pentru mine, consumator casnic.

          Ma gandesc ca nici centralele nucleare nu sunt lipsite de vulnerabilitati si o diversificare e buna: https://en.wikipedia.org/wiki/Vulnerability_of_nuclear_plants_to_attack

          Dar da, gresesc, fara sa fiu ironic :)
        • -2 (6 voturi)    
          Unde sunt deseurile radioactive de la Cernavoda? (Miercuri, 16 septembrie 2020, 15:40)

          Dan B [anonim] i-a raspuns lui Luk

          Alea nu sunt periculoase?

          Intr-un razboi nu poti sa te bazezi deloc pe centrala de la Cernavoda, ca ar fi luata la tinta prima.
          • +2 (8 voturi)    
            da.... (Miercuri, 16 septembrie 2020, 16:47)

            Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Dan B

            ... ai ramane tu cu panourile tale sa te uiti la antene.
          • +1 (7 voturi)    
            Evident ca ar fi o tinta (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:13)

            Luk [utilizator] i-a raspuns lui Dan B

            Petnru ca orice lucru tie-e util tie, e o tinta pentru inamic. Nu ne-ar tinti campurile de panouri solare, alea nu-s utile. N-are putea sustine o economie de razboi sau o cerere brusc crescuta de energie determinata de un dezastru de orice tip. Sunt complet inutile (vezi Florida).
            Problema deseurilor radioactive e nesemnificativa in raport cu eficienta, costurile si puterea pe care o genereaza o centrala atomica. Va rog sa va amintiti ca nici panourile solare nu sunt biodegradabile, iar eolienele sunt facute exact din beton si metal. Eolienele ucid pasari, fotovoltaicele acopera pamanturi fertile sau locuri de casa, pesaje, ecosisteme locale etc.
            Poate va mai ganditi.
          • +2 (4 voturi)    
            esti sigur ca nu podul de la Cernavoda? (Miercuri, 16 septembrie 2020, 19:59)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Dan B

            Nu inteleg de unde grija deosebita pentru o potentiala stare de razboi si strategia de urmat in aceasta varianta.
            Sa ne lamurim, capacul reactoarelor de la Cernavoda e conceput sa reziste unei explozii atomice din interior, esti asa sigur ca vor putea fi asa usor distruse de o bomba conventionala din exterior? Crezi ca distrugerea unor statii de transformare care transmit curentul de la eolienele din Dobrogea spre Bucuresti si restul tarii e un job mai greu sau mai simplu?
        • +1 (5 voturi)    
          Pe marginea străzilor (Miercuri, 16 septembrie 2020, 18:16)

          hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Luk

          Avem zeci de mii de km de șosea; dacă pui un singur metru de panouri în laterale, ajungi la sute de mii de m2 de panouri solare.
          • 0 (2 voturi)    
            + zeci de mii de km de cabluri (Miercuri, 16 septembrie 2020, 20:03)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

            care cantaresc zeci de mii de tone de cupru. Ca sa nu calculam elementele din panourile prpriu-zise sau din bateriile de acumulare.
            Hai sa protejam natura!
            • 0 (2 voturi)    
              Panourile au deja cabluri (Miercuri, 16 septembrie 2020, 20:55)

              hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              cablurile pot fi făcute din materiale reciclate - iar alte soluții tehnice poți primi de la un inginer (ceea ce eu nu sunt).
              Crezi că Danemarca sau GB au probleme cu tonele de cupru din cablurile care vin de la parcurile de eoliene pe care le au în mările nordului?
              • 0 (0 voturi)    
                Da (Joi, 17 septembrie 2020, 11:22)

                Luk [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                Domnule, doar pentru a acoperi cresterea de la un an la altul a cererii globale de energie e nevoie de o suprafata cat a Rusiei cu panouri fotovoltaice. Putem pune panouri pe toata planeta si tot n-o sa ne ajunga, intelegeti? E un calcul simplu, nu va mint cu nimic.
                Cu tehnologia de astazi si solutiile propuse acum nu ajungem nicaieri. Amplasam heliocentrale pe orbita si avem o cu totul alta discutie, daca e chiar asa de importanta si esentiala. Deocamdata atomocentralele sunt absolut suficiente pentru ce ne trebuie in urmatoarele decenii.
                • 0 (0 voturi)    
                  O serie de state elimină complet atomocentralele (Joi, 17 septembrie 2020, 13:50)

                  hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                  din cauza riscurilor ridicate.
                  O serie de state folosesc un procent important din energie din surse regenerabile (hidro, eoliană, termală, gunoaie etc) - nu e vorba doar de state mici ci coloși industriali precum China de exemplu.
                  Ce ne împiedică să punem panouri prin toată Sahara? E suficientă energie acolo încât să nu închidem niciodată becurile.
                  Ce ne împiedică să punem elici pe toată întinderea coastelor ca să captăm energia generată de maree?
                  etc
                  • 0 (0 voturi)    
                    In regula (Joi, 17 septembrie 2020, 18:01)

                    Luk [utilizator] i-a raspuns lui hic sunt leones

                    Nu ne impiedica nimic sa punem panouri peste tot. Problema e ca iti trebuie un numar urias de panouri pentru a genera la fel de multa energie ca centralele clasice (carbune, gaz, atomocentrale). In 2018 s-au consumat 21.000 de miliarde kWh. Iti trebuie o suprafata de cca. 84 mil km2 pentru a genera atata energie cu panouri fotovoltaice (considerand ca panourile alea produc 1 kWh la o suprafata de 4mp). Europa are 10 mil km 2, Rusia are 17 mil km2, SUA are aproape 10 mil km2, iar Sahara are 9 mil km2. Mai mult: e nevoie sa pastrezi in stare de functionare centralele clasice pentru ca vantul nu bate mereu, nu e soare mereu, iar cererea de energie poate sa creasca (si creste) brusc pe un interval de timp dat. Becurile nu sunt deloc o problema, noi vorbim despre industrie si transportul feroviar electric (poate gasiti ceva referitor la trenuri de vagoane mergand pe linii electrice alimentate de panouri solare, la combinate siderurgice alimentate de eoliene sau solare).
                    Industria nu functioneaza cu jucarii de tipul asta. Imi pare rau, nu e fezabil chiar daca punem panouri peste tot. Nu este fezabil nici in combinatie cu centralele eoliene sau cu cele pe biocombustibili (care-s o tampenie absoluta). Evident, astea-s doar aspectele cantitative, nu discutam despre logistica, ncesarul de materii prime, inlocuirea si intretinerea panourilor, distrugerea ecosistemelor pe o suprafata categoric imensa (pana si in Sahara traiesc niste animale si exista vegetatie).
                    Multumesc pentru conversatie, civilizata si interesanta.
                    • 0 (0 voturi)    
                      Mie matematica îmi spune altceva (Joi, 17 septembrie 2020, 20:18)

                      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Luk

                      21.000 mld kWh /365 = 57.5 mld kWh/zi
                      Randamentul unui panou de 1m2 este 0.5 kWh/zi (ca medie, soare timp de 8 ore - în Sahara e mai mult și media e măcar de 1.5x mai mare, însă calculăm pe minime) - am luat informația de pe uerogon edu.
                      Deci 57.5 mld ar avea nevoie de 115 mld m2 sau 115k km2.
                      Care reprezintă 2.7% din suprafața UE, 1.25% din suprafața Saharei sau 0.7% din suprafața Rusiei.
                      Am greșit undeva la calcule?
                      PS: aș fi nebun să mă cert cu lumea pe internet; îmi expun cât de politicos punctele de vedere și, când dispare orice șansă de dialog, salut și plec (e drept că mai stau uneori ca să mai arunc câte un mișto - fiecare avem plăceri nevinovate...); plus că eu n-am absolut nicio problemă să admit când greșesc, nici să învăț, atunci când găsesc ceva de învățat, așa că, atât timp cât o faci politicos și constructiv, poți să „lovești” liniștit (chiar te încurajez să o faci) în fiecare cuvânt pe care îl scriu :).
      • -1 (7 voturi)    
        Domnule (Miercuri, 16 septembrie 2020, 17:07)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui vladm9

        Mediul e una, clima e altceva, va rog frumos sa incercam sa vorbim despre acelasi lucru.
  • -4 (20 voturi)    
    Halucinant. (Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:18)

    clint [utilizator]

    Avem mortalitate de 100 de ori mai mare ca Germania in fata CoVID si baba asta ne vorbeste de "unitate". La aproape orice indicatori stam de 10-100 ori mai prost ca tarile de top, insa ei, in bula lor, se fac ca nu le vad si ne spun ca e bine.
    Cand am aderat la UE, economia noastra, aia comunista, asa cum era, a fost spulberata.
    Apoi ne-au aratat niste fonduri europene, majoritatea ipotetice,si ne-au spus ca suntem prea prosti si prea corupti ca sa le accesam, dar ei ne vor binele in principiu, insa la aceasta "alba-neagra" cu fonduri, noi mereu am iesit mai mereu pierzatori. Da, tocmai noi, cei care aveam nevoie de ele. Da, e coruptie, da, ar fi fost furate, dar chiar nu existau alte solutii pentru a constrange Romania sa faca 2 autostrazi si vreo 10 spitale regionale macar? Hai sa fim seriosi. S-au multumit sa critice coruptia de la noi asa, la modul general, fara a pune degetul pe rana, ca ei nu se baga in treburile noastre, cat timp le primim bancile, hipermarketurile si cumparam brandurile lor.
    Conduc Europa cu summit-uri cu usile inchise, iar dupa fiecare summit ne spun aceeasi poveste: "vom face sa fie bine ca sa nu fie rau".
    Ca si acum, vin cu forme fara fond, mesaje de genul "hai sa fie bine, ca sa nu fie rau", pasamite generatia hippie a anilor 60 ne conduce acum. "Make love, not war", inca o forma fara fond, chiar daca unii din voi sunteti mai saraci si veniti din Est sa ne faceti muncile, e bine ca suntem uniti. Ne-am unit si cu musulmanii din Orientul Mijlociu, tot pe principiul "make love not war", si acum omul de rand se teme sa mai iasa pe strada, ca nu merge asa, cu "love" cand ala baga cutitul in tine.

    Cum spunea si Peterson, empatia nu rezolva probleme. Ai vrea sa stai cu copilasii pe genunchi si sa le spui despre dragoste, conexiune, comuniune, insa trebuie sa mergi la serviciu. Abia dupa ce ai ce le pune pe masa, iti permiti si altele. Cand ii predici unui om care moare de foame despre empatie, inseamna ca nu ai asa ceva.
    • +4 (8 voturi)    
      Hai sa ne gandim drept (Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:59)

      ABBV [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Primaria are obligatia sa iti faca dumneata curat in casa? E obilgat cineva de la primarie sa vina sa iti aspire sa iti aeriseasca etc ?
      Ce va face sa credeti ca aruncand vina pe altcineva pentru ceea ce trebuie sa facem noi va schimba ceva?
      Multi dintre dumneavoastra nu au inteles cum e cu libertatea .....e frumoasa dar trebuie sa ai grija de tine singur ....nu e nimeni responsabil pentru ce faci dumneata in casa. O lasi sa se prabusesca pe tine ... si strigi ce rau e vecinul ca tia dat doar materiale de constructie si nu te ajuta sa o repari......serios ?
      • -3 (7 voturi)    
        Nu intelegeti ce am vrut sa spun. (Miercuri, 16 septembrie 2020, 13:58)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

        Dar hai sa va fac o paralela cu comunismul vs occident ca tot ma acuza unii ca as fi nostalgic. Occidentalii stiau pe vremea aceea ca Ceausescu exporta toata mancarea. In loc sa ii impuna embargou, au cumparat de la el, ca era convenabil. In timp ce molfaiau painea, legumele luate de la gura noastra, denuntau "incalcarea drepturilor omului". Nimic concret.

        Asa e si acum: stiu baietii ca spitalele de la noi nu mai au medici specialisti, dar i-a durut undeva. Au luat medici si alti specialisti, fara sa le pese ca in Romania se moare cu zile. Nu am sustinut niciodata ca un medic sa fie impedicat sa plece din tara, cum sustin unii imbecili. Parintii lui au cotizat la stat si pt. educatie, deci nu e dator cu nimic statului. Insa ca stat, trebuie sa il faci sa ramana aici. Nimeni nu pleaca intr-o tara straina pentru 10% in plus la salariu, ci pentru ceva mult mai consistent.

        In schimb, UE s-a multumit sa atraga atentia despre coruptie, iarasi la modul general. Insa aici probleme sunt mai grave. E vorba despre contractul dintre stat si cetatean, faptul ca statul poate oferi servicii oricat de proaste fara a putea fi tras la raspundere. Daca intrati cu masina intr-o groapa in asfalt, nu va despagubeste nimeni. Aici de ex., UE putea sa impuna niste chestii, fara sa se amestece prea mult in treaba noastra. Ia sa fi putut cetateanul sa dea in judecata CANDR ca si-a stricat masina ? Sa vedeti cu ce drag si spor lucrau Doreii la astupat gropi, semnalizat lucrari, etc.
        Sa va mai zic: UE putea impune si criterii de performanta si remunerarea diferentiata a functionarilor publici, sa vedeti cum fugeau beizadelele si sinecurile din sistemul bugetar unde esti bun, prost, azi nu conteaza.
        Vorbesc in schimb asa, la modul general despre "drepturile omului", pe cand ce v-am spus eu sunt tocmai exemple de incalcare a drepturilor noastre. In loc sa le denunte, ne-au facut sa ne indreptam ura spre diversi indivizi, care au fost vremelnic in varful sistemului corupt.
        • 0 (4 voturi)    
          Din contra .... (Miercuri, 16 septembrie 2020, 14:55)

          ABBV [utilizator] i-a raspuns lui clint

          am inteles foarte bine din prima .....cautati pe cineva sa va rezolve problemele ....Intr-un sistem liber NU EXISTA. Cum pot eu intr-o economie libera ....sa dau vina pe X pentru ca a cumparat de la mine .... ? Legat de mancare in timpul tovarasului...
          Problemele sunt exclusiv ale noastre ....va dau un exemplu - de 30 de ani ZERO lustratie ....mai are rost sa mai povestim ?
          De mai bine de 30 de ani natiunea voteaza comunisti securisti la conducere ......sau copiii lor.
          Ma repet ....dar daca dumneata ai un apartament si il vinzi cu 100 de RON ....E datoria cuiva sa te opreasca ? Daca aveti impresia asta ....atunci tot ce pot spune este ca va doriti un X sa va conduca sa va rezolve problemele etc ....
      • 0 (4 voturi)    
        Si inca o chestie: (Miercuri, 16 septembrie 2020, 14:40)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui ABBV

        "Primaria are obligatia sa iti faca dumneata curat in casa? E obilgat cineva de la primarie sa vina sa iti aspire sa iti aeriseasca etc ?"

        Primaria e obligata sa imi faca canalizare, apa curenta, nu sa deversez canalizarea in panza freatica.
        In Germania, nu ai voie sa iti tai un copac din propria curte de ex., pana nu primesti un aviz de la primarie. Ai drepturi individuale, dar exista si drepturi colective, care uneori primeaza. Asa ca nu imi mai dati mie lectii de libertate...
        Vedem cu totii ca la noi lucrurile nu functioneaza. Libertatea vine la pachet cu responsabilitate. UE putea sa lucreze la capitolul asta, sa impuna responsabilizarea noastra ca cetateni. Stiu ca nu e usor, stiu ca e un mers pe sarma, oricand putem bascula in zona anti-europeana, ceea ce ar fi rau. Ar fi putut UE sa ne impuna anumite lucruri, de bun simt?
    • +3 (11 voturi)    
      cateva cifre (Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:21)

      arabu [utilizator] i-a raspuns lui clint

      In Romania GDP-ul s-a dublat fata de cand am intrat in UE, somajul inainte de pandemie era mai mic decat jumatate la cat a fost la aderare, salariul mediu in EURO! aproape s-a triplat. Poti sa plangi dupa economia cominusto-daco-ortodoxa, dar cifrele astea nu mint... si nu, cifrele astea nu se datoreaza conducatorilor nostrii, nu se datoreaza harniciei noastre...
      • 0 (2 voturi)    
        Corect! (Miercuri, 16 septembrie 2020, 13:00)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui arabu

        .
      • 0 (8 voturi)    
        S-a dublat pe munca noastra nu pe banii lor. (Miercuri, 16 septembrie 2020, 13:26)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui arabu

        De atunci am produs doar 2000 de miliarde de Euro, din care EU a contribuit cu fonduri vreo 30 sau mai putin, rezultatul era cam acelasi.
        Dar nu uita ca intrarea in UE a insemnat o emigrare masiva a populatiei active din tara. Asa ca nu poti fi sigur ca nu ne era mai bine fara.
      • 0 (8 voturi)    
        Nu am plans o clipa dupa comunism. (Miercuri, 16 septembrie 2020, 13:39)

        clint [utilizator] i-a raspuns lui arabu

        De fapt, felul in care pui problema, este tendentios si incerci o bagare a pumnului in gura. De genul: "indraznesti sa critici UE, esti un PSD-ist anti occidental". Nici vorba. Sunt mai pro-occidental decat multi, insa tocmai fiindca sunt conectat la occident, pot sa am o parere de insider si nu cred in Mos Craciun.
        Daca nu poti sa faci diferenta intre argumentele mele si cele ale comunisto-daco-ortodocsilor, e problema ta si cam aste e nivelul discutiilor "argumentate" in tara asta. Pana in 89 jucam miutza in spatele blocului, apoi ne-au zis: de aici incolo jucati in Liga Campionilor. Nu puteti, problema voastra, muriti de foame. Acum, nu stiu daca intelegi, dar chiar daca noi am mai evoluat, diferenta de dezvoltare intre noi si ei se adanceste, ei nu stau pe loc. Ei isi conserva natura, multe case de la noi deverseaza direct in panza freatica.

        Imi zici de GDP? La scoala la fiul meu, in buricul capitalei, acum un an, doi, s-a renuntat la al 2-lea paznic, ca nu mai sunt fonduri. Noi, "prostii", pe astea le vedem. Vedem cum pleaca oamenii din tara, gunoaie si manelizare. Cu tot GDP-ul dublat, societatea e in disolutie, cu exceptia unor bule care o ard pe Netflix, Facebook si habar nu au pe ce lume se afla. Trebuie sa vezi pretul, in ansamblu, pe care il platim ca societate, nu anumiti indicatori abstracti care se vad sau nu viata omului. Zic unii: "lasa mai, macar ne civilizeaza UE". Asa se spunea si de URSS. Nu ne pasa ca au expropriat, nu ne pasa ca au trimis oameni nevinovati la Canal, uite ce fabrici si combinate au facut asita! Da, se mandreau cu "dezvoltarea economica fara precedent", dar jos, la firul ierbii, omul de rand facea foamea.

        Gulerele albe de la UE gandesc la fel, pe ei i-a durut ca taiem porcul ca barbarii, ca punem bicarbonat in mici, dar se fac ca nu vad gunoaiele, cum distrugem natura, samd. Chiar daca au intentii bune, ce ne-au propus, nu functioneaza, puteau conditiona fondurile de project management facut tot de ei, de exemplu.
        • 0 (0 voturi)    
          Nu (Joi, 17 septembrie 2020, 13:16)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui clint

          Nu toti cei care critica UE sunt "pesedisti anti-occidentali", dar obiceiul pe la noi e "pumnul in gura", eticheta si la revedere!
          Cresterea GDP-ului si a nivelului mediu de viata sunt lucruri certe, nu pot fi contestate cu diverse exemple.
          Indiferent pe ce cale apucam, un pret tot e de platit. Ce pot spune e ca pretul platit, pana acum, a meritat.
          In mod categoric directia in care o ia UE nu-i una cu care sa fiu de acord (Green Deal, schimbare climatica si tot soiul de prostioare pentru copiii, tineret si staruri de la Hollywood).
          Va rog sa nu uitati ca cei responsabili pentru vietile noastre suntem noi, dumneata si cu mine, nu ceilalti si in niciun caz UE, Rusia, PNL sau PSD.
          Ce facem noi, suntem noi.
  • -1 (21 voturi)    
    ue (Miercuri, 16 septembrie 2020, 11:22)

    Point [utilizator]

    este in deriva totala:
    ''Când statele membre au închis granițele, noi am creat coridoare verzi''
    adica a plantat galbenele?lauri?
    sau a schimbat ruta?
  • -3 (11 voturi)    
    Numai experti aici la comentarii (Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:16)

    emil bobu [utilizator]

    Unde sunt oamenii astia in viata de zi cu zi, daca sunt atat de destepti? De ce nu merge Romania mai bine daca romanii sunt asa destepti?

    Poate ca nu sunt destepti, poate ca habar n-au de nimic, dar isi dau cu parerea fiindca e gratis.
  • -1 (13 voturi)    
    cu asa sefi nu ne trebuie dusmani (Miercuri, 16 septembrie 2020, 12:40)

    idealogul [utilizator]

    Duamna asta parca e politian roman.
    Asa cum ai nostri se lauda cu autostrazile care vor fi inaugurate peste 20 de ani si ea se felicita pentru victorii viitoare precum reducerea emisiilor CO2 peste 2 cincinale si cu infiintarea de comitete si comitii fix ca in SUA ca sa avem si noi falitii nostri.
    Oricum Putin e de vina si pentru asta, sunt sigur. Sa faca Parlamentul European o comisie si sa verifice daca la numirea ei nu a intervenit Putin deghizat in Obama.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by