Care sunt criteriile pentru ca un elev să primească unul dintre cele 250.000 de dispozitive conectate la internet și cum se procedează

de G.S.     HotNews.ro
Marţi, 18 august 2020, 14:08 Actualitate | Esenţial


Tableta pentru elevi
Foto: pixabay.com

Ministrul Educației, Monica Anisie, a semnat ordinul prin care se aprobă necesarul de 250.000 de dispozitive electronice conectate la internet ce vor fi distribuite elevilor din România prin programul ”Școala de Acasă”.

Potrivit ordinului distribuit deja către inspectoratele județene și din București, de program beneficiază și elevii de cetățenie română care s-au întors pe teritoriul României de la declanșarea pandemiei și care nu au un dispozitiv electronic cu conexiune la internet. Pentru această categorie de elevi se alocă un număr de 20.495 de dispozitive din totalul de 250.000.

Ministerul Educației va distribui tabletele pe baza necesarului indicat de inspectorate. La nivelul fiecărui inspectorat trebuie constituită o comisie ce elaborează procedurile de selecție și distribuire a dispozitivelor cu conexiune la internet.

Aceste dispozitive intră în inventarul unității școlare unde învață elevii ce le primesc, iar ele vor fi date pe baza unui contract de comodat, pe un an, cu posibilitatea prelungirii acestuia până la finalizarea studiilor în unitatea respectivă.

Criteriile generale pentru selecția primară a beneficiarilor programului sunt:

  • Elevii din învățământul primar, gimnazial și secundar, forma de învățământ de zi și cu frecvență (clasa pregătitoare, clasele I-XII, școala profesională) înmatriculați, la început de an școlar, în unități de învățământ de stat.
  • Elevii proveniți din medii defavorizate.

Suplimentar, criteriile specifice pentru selecția beneficiarilor Programului sunt:

  • Elevii ale căror familii nu dețin niciun dispozitiv electronic cu conexiune la internet.
  • Elevii care nu dețin, în folosință personală, un dispozitiv electronic cu conexiune la internet.
  • Elevii de cetățenie română care s-au întors pe teritoriul României de la declanșarea pandemiei de COVID-19 și care nu au posibilitatea de a dispune un dispozitiv electronic cu conexiune la internet.

Distribuirea dispozitivelor se va realiza în baza unei cereri scrise și a unei declarații pe proprie răspundere a părintelui/tutorelui legal sau a elevului dacă este major, potrivit căreia familia sau potențialul beneficiar al programului nu deține niciun dispozitiv electronic cu conexiune la internet.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















7428 vizualizari

  • +7 (7 voturi)    
    Niciun dispozitiv electronic... (Marţi, 18 august 2020, 14:19)

    RobertRO [utilizator]

    O familie in care exista un smartphone vechi cu un abonament / cartela activa detine in fapt un dispozitiv electronic cu conexiune la Internet.
    Deci, conform ordinului de ministru, un elev dintr-o astfel de familie trebuie sa se descurce cu respectivul telefon, pentru ca nu are dreptul la tableta.
    • +4 (4 voturi)    
      Ai dreptate.. (Marţi, 18 august 2020, 17:49)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

      ...dar daca acel telefon vechi chiar e singura conexiune la internet, il pot vinde/dezafecta si cumpara un telefon clasic fara internet si ajung in situatia de a se califica in program. Evident corect era ca crtiteriile sa fie mai clare.
      • +2 (2 voturi)    
        Un televizor smart nu e dispozitiv electronic ? (Marţi, 18 august 2020, 20:12)

        Ritzi Pitzi [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        E prea general criteriul...
        Ideal este sa se asigure tableta tuturor doritorilor, copiii care nu au dispozitive proprii, dar cu imputare daca o distruge, ca sa nu ia toata lumea doar pentru ca "e gratis".

        Astfel vor avea acces permanent la educatie online si cei din familii cu 4 copii scolari si doar 2 dispozitive personale disponibile pentru copii (telefon, calculator).

        Nu putem lua in calcul dispozitivele parintilor, ca au si ei nevoie de ele la munca.
    • +2 (4 voturi)    
      Ministerul musteste de inteligenta (Marţi, 18 august 2020, 18:36)

      andipetre [utilizator] i-a raspuns lui RobertRO

      Asa e, cum zici. Se pare ca tot ministerul "educatiei" e format din incompetenti si analfabeti functional.

      Se vede si din modul in care vor sa deschida scolile cu forta, fara distantare si punand sute de mii de copii, impreuna cu familiile lor, in pericol. In plus, acum s-au apucat sa anuleze si legea aceea care reducea numarul de ore la clasa. Tot ce ii intereseaza sunt afacerile si posturile lor caldute.
  • 0 (10 voturi)    
    criterii ... (Marţi, 18 august 2020, 14:28)

    rsbl [utilizator]

    "Elevii ale căror familii nu dețin niciun dispozitiv electronic cu conexiune la internet.
    Elevii care nu dețin, în folosință personală, un dispozitiv electronic cu conexiune la internet."
    criteriile astea 2 nu se suprapun?

    Nu era mai simplu sa se dea tablete standardizate tuturor elevilor la inceputul anului scolar, cu softuri agreate de MEC?
    • +1 (3 voturi)    
      Nu... (Marţi, 18 august 2020, 17:52)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

      ...nu era cazul ca elevi care au deja telefoane/tablete/laptopuri performante sa fie "dotati" cu un aparat pe care oricum nu l-ar folosi, ca nu e la nivelul celor pe care le au si sa se cheltuiasca inutil in acest fel bani alocati invatamantului. Programul e pentru categorii defavorizate.
  • +6 (6 voturi)    
    urmeaza distractia (Marţi, 18 august 2020, 14:33)

    tcvl [utilizator]

    in primul rând, s-a ratat începutul anului școlar și nu o să fie gata achizitia, hârțogăraia, etc.
    În al doilea rând, ce familie cu copil nu are "niciun dispozitiv electronic cu conexiune la internet" ? Un simplu smartphone nu e un astfel de dispozitiv ? Eu cred că sunt foarte puține familii care se încadrează iar pe o bună parte din ei nici nu-i interesează scoala ...
  • +5 (7 voturi)    
    Tablete (Marţi, 18 august 2020, 14:59)

    GICOMANU [utilizator]

    Pana si telefoanele care nu sunt smart au conexiune la internet deci nu va primi nici o familie tableta .
  • +8 (10 voturi)    
    asemen criterii - doar de la o minte bolnava (Marţi, 18 august 2020, 15:08)

    Boham [utilizator]

    A. Elevii ale căror familii nu dețin niciun dispozitiv electronic cu conexiune la internet.


    1. ce inseamna 'familii' adica gradul 1 sau si veri, etc

    2. cum demonstrezi tu ca elev ca nimeni din familionu tau nu are un dispozitiv conectat la internet?

    B. Elevii proveniți din medii defavorizate.

    1. ce inseamna ,ediu defavorizat?
    Eu cred ca orice locuitor al romaniei e defavorizat

    2. cum demonstrezi ca provii dintr-un mediu defavorizat?
    • +1 (3 voturi)    
      Simplu (Marţi, 18 august 2020, 17:55)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui Boham

      Familie inseamna in acest caz elevul+ parintii. Mediu defavorizat inseamna sate izolate, oameni cu venit pe membru de familie la limita subzistentei. Demonstarrea apartenentei se face prin fluturasul de salariu, ajutor de handicap, ajutor social, pensie +declaratie pe proprie raspundere.
      • +3 (3 voturi)    
        ce inseamna 'sat izolat' si 'limita subzistentei' (Marţi, 18 august 2020, 19:40)

        Boham [utilizator] i-a raspuns lui grongobar

        aceste lucruri trebuie DEFINITE

        A. ce inseamna 'sat izolat'???

        1. la 2km de o comuna e sa t izolat dar la 1km nu mai e izolat?

        2. izolat fata de ce? De un oras, de o comuna???

        B. 'oameni cu venit pe membru de familie la limita subzistentei.'

        ce inseamna 'limita subzistentei' ???
        daca ai 200 RON NET / membru de familie esti la limita dar daca ai 250 RON/membru nu mai esti la limita???
  • +4 (12 voturi)    
    afacerea Microsoft reloaded. DNA, arată că lucrezi (Marţi, 18 august 2020, 15:13)

    NicuPandemicu [utilizator]

    Să sperăm că tunul cu un sfert de milion de tablete nu va ajunge să se prescrie, precum dosarul Microsoft.
  • +5 (7 voturi)    
    Par mult (Marţi, 18 august 2020, 15:19)

    Casargoz [utilizator]

    250.000 pare mult. dar nu este o generatie are intre 200.000 si 250.000 de copii ceea ce la un calcul grosier ne spune ca aceste dispozitive ajung pentru unul din 12 copii.

    O solutie ar fi fost parteneriat cu marii producatori si publicarea unor specificatii minimale si preturi speciale pentru dispozitivele agreeate de Ministerul educatiei. si un pret subventionat pentru aceste produse care au pret de lista in jur de 1.000 de RON
    https://www.amazon.com/Dell-Chromebook-83C80-11-6-Inch-Traditional/dp/B06X9DR1B8?ref_=fsclp_pl_dp_12

    Unde exista autonomie scolara, si nu o agentie anchilozata ca la sectorul 4, adica in alte tari lucrurile se pot organiza si local:
    https://www.thestar.com/news/canada/2020/04/17/school-boards-work-around-the-clock-to-get-laptops-ipads-and-other-devices-to-students.html
    In alte tari de exemplu ONG-urile religioase se implica :
    https://www.newswire.ca/news-releases/ottawa-catholic-school-board-partners-with-staples-canada-to-help-bring-technology-devices-for-learning-to-the-home-and-school-645313393.html
    • +2 (4 voturi)    
      pretentii (Marţi, 18 august 2020, 16:13)

      rsbl [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Noi nu putem sa ne comparam nici cu aia din Africa.
      Voi vreti sa ne comparam cu Canada?
      Pacat ca dna Ministresa vine de la Colegiul National de Informatica ca e paralela rau cu treburile astea.
      • +1 (3 voturi)    
        Depinde de gust (Marţi, 18 august 2020, 17:34)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

        Prefer sa trăiesc intr-o țara in care oamenii își propun sa trăiască ca in Canada peste 1000 de ani, in locul unei tari care își dorește sa ajungă ca Africa in 3 luni. Cu amendamentul ca sunt tari africane cu care nu be putem compara.
        Totul e o chestiune de gust.
        • +1 (1 vot)    
          Sunt curios (Miercuri, 19 august 2020, 10:15)

          vlad.... [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

          Care sunt tarile alea din Africa pe care le consideri mai bune decat Romania?
    • +2 (2 voturi)    
      hmm (Marţi, 18 august 2020, 16:32)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui Casargoz

      Cateva observatii:
      -dintre cei 12, probabil mai mult de jumatate au deja telefon/laptop/tableta. Daca nu ei personal, exista in familie.
      -pentru ceilalti, invatamantul trebuie sa ramana gratuit, deci preturi speciale subventionate pot fi cel mult o masura secundara complementara. Dupa parerea mea abordarea ministerului in aceasta privinta este pe directia corecta.
      -alte abordari venite de la ministerul educatiei lasa in schimb de dorit, cum ar fi: scolile sa decida cum gestioneaza virusul (adica sa se consulte cu medicul satului, sau cu preotul?), lipsa unui program de pregatire atat a cadrelor didactice cat si a elevilor pentru invatamantul online (nu de alta, dar sa nu foloseasca cineva tableta pe post de tocator de legume), lipsa alegerii unei platforme comune la nivel national care sa contina toate uneltele necesare pentru invatamantul online (foarte probabil ca majoritatea marilor furnizori de solutii, Google, Microsoft, etc, sa ofere gratuitate in foarte multe privinte ...asta bineinteles daca nu este nevoie ca 20-30% din contract sa fie macar cateva zeci de mil de euro ;)
      • +2 (2 voturi)    
        Aveți dreptate (Marţi, 18 august 2020, 17:29)

        Casargoz [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

        Mai mult de 50% au.
        Restul sunt in zona gri.
        Dacă ai un copil e ok. Dacă ai trei :sa împartă copii un laptop pentru joaca nu e o problema. sa cumperi trei laptopuri odată ar putea fi.
        Nu zic ca e o abordare greșita. Zic doar ca 250.000 de laptopuri nu sunt suficiente, și nici nu as zice ca trebuie sa aruncam banii pe mai mult.
        Dar ar ajuta niște specificații și niște modele subvenționate (pot fi subvenționate de producători )
        Și ideea de împrumut mi se pare una buna.
      • +1 (1 vot)    
        Se poate ajunge la ciudatenii (Miercuri, 19 august 2020, 12:25)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Mowgli

        Cei cu tablete moca ar putea favorizati in fata celor care nu au mai luat si al doilea laptop si copilul se chinuie pe telefon (eventual un parci, dar exista).
        Ar trebui ca sa se poata cere un discount de la stat pentru sa zicem 100 euro si sa iei ce device vrei tu.
  • +8 (8 voturi)    
    Incluziune sociala (Marţi, 18 august 2020, 15:59)

    slucian118 [utilizator]

    Mi se pare o stire trista, deoarece aproape niciunul din cei care sunt vizati nu poate citi stirea.

    Este oarecum ironic sa apara pe internet o stire care ii priveste pe cei care nu au acces la internet, si sa avem si comentarii (de la oameni care au acces la internet) care neaga existenta unor astfel de oameni. Ar fi un vis frumos sa fie adevat, dar din pacate nu este asa.

    Mi-as dori sa fie adevarat si sa se intample. Sunt multi copii, mai ales in mediul rural, care nu au acces la dispozitive conectate la internet.

    Problema care o vad este ca va fi iar un program "hei-rup", fara faze ulterioare de monitorizare si ajutor. Vom descoperi ca s-au dat tablete cu cartela in zone unde nu e semnal de retea mobila, unde nu este curent. Ce facem atunci? Le luam tabletele si le redistribuim?

    Ce facem cand ai o familie cu 4 copii, in 4 ani de studiu, si vor primi doar o tableta?

    Ce facem cand ai 2-3 copii intr-o casa cu 2 camere, unde nu se pot izola unii de altii sa fie atenti la ce se prezinta si unde se vor auzi lectiile una peste alta?

    Mi-ar placea sa putem spune peste 4 ani care a fost impactul acestui program (cati copii au terminat un ciclu de studiu, sau ceva similar).

    PS: hai sa vad reactia ...minusuri?
    • +3 (5 voturi)    
      bune observatii (Marţi, 18 august 2020, 16:36)

      Mowgli [utilizator] i-a raspuns lui slucian118

      mi se pare corect sa ne intrebam "ce facem", in loc sa ne intrebam "de ce sa nu facem". Probabil ca la fiecare punct enumerat se pot gasi solutii.
  • +3 (5 voturi)    
    Normal e ca toti copii sa primeasca tableta (Marţi, 18 august 2020, 18:46)

    mmagic [utilizator]

    O SPUN FERM !

    Fara discriminare, o tableta pentru toti, daca chiar va pasa de copii din tara asta!

    Adica de ce ala de la tara sarac merita ajutorul mai mult decat cel de la oras? Ar trebui ajutati toti copii fara discriminare dupa parinti. Evident discriminare o va face parintele daca vrea sa ii ia o tableta mai tare. Dar poate ca si parintii celui de la oras o duc greu, desi au venituri mai mari, chiria/rata e totusi mare, cheltuielile la oras sunt mai mari.

    Tableta ca si formatul online al cursurilor ar trebui standardizate ca si procesul de instalare al aplicatiilor necesare, asta ar face necesar un standard minim.

    Apoi daca parintele are telefon dar il ia cu el la munca, ar trebuie si copilul sa aiba propria lui tableta.

    Sa nu uitam ca mai e o problema spinoasa: ar trebui sa asiguram si o conexiune la internet si accesul la electricitate in toate colturile tarii unde sunt elevi.
    • +1 (3 voturi)    
      Adica la pensionari putem da 40% mai mult (Miercuri, 19 august 2020, 2:20)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      De ce la copii ne tot zgarcim de fiecare data si nu le dam si lor cate o tableta?

      Elevii care frecventeaza scoala sunt numai 2.3 milioane.
      Pensionarii sunt 5.2 milioane.

      Cine este totusi viitorul Romaniei? Pensionarii ... !? Sau copii si adolescentii !!!

      Sincer trebuie regandite prioritatile, de ce tot marim pensiile iar la copii nu vrem sa le dam mai nimica? Bugetul tarii va fii mai sarac cu multe miliarde de EURO prin marirea pensiilor in timp ce tabletele pentru toti elevii ar costa numai 460milioane de euro

      2.300.000 * 200euro = 460.000.000 euro

      Din pacate elevii nu voteaza ca altfel v-ar da ei o lectie la alegeri zgarcitilor care nu vreti investiti in viitorul tinerilor!
      • -2 (2 voturi)    
        Asta, da tun, 460.000.000 euro! Cat face 15%?! (Miercuri, 19 august 2020, 13:25)

        danduta [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

        Sau, la asa tun merita un parandarat de 30%-50%, ca de, odata-l dam!
        • 0 (0 voturi)    
          100E (Miercuri, 19 august 2020, 16:48)

          rsbl [utilizator] i-a raspuns lui danduta

          Valoarea pe piata a unei tablete minime este de 100E
          La volume mari se poate ajunge la 50E/bucata si vine cu softul gata instalat.
          Si uite asa, cu 100 mil de Eur ai dotat toti elevii cu tableta.
          Dar profesorii au participat toata vara asta la cursuri de perfectionare?
          • 0 (0 voturi)    
            Specificatii inalte din caietul de sarcini (Joi, 20 august 2020, 13:56)

            jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui rsbl

            Pretul de piata vreo 900 lei cu TVA, probabil statul le poate scoate la 600 (500, ca TVA-ul e tot al lui).
            Mai ramane internetul daca e cazul.
        • 0 (0 voturi)    
          gandire incuiata (Miercuri, 19 august 2020, 17:52)

          mmagic [utilizator] i-a raspuns lui danduta

          Ce tun vorbesti mai ?
          Asta este o investie in viitorul copiilor si impicit al romaniei de maine.

          Ti se pare cumva mai buna investitia in pensiile pensionarilor. Multe pensii sunt deja nesimtit de mari si sa le mai crestem, ca sa mearga pensionarul de lux in mai multe excursii.

          Nu ti se pare ca copii si tinerii sunt generatia de sacrificiu mereu, cand de ei de fapt depinde viitorul de maine al Romaniei. Dar tu nu gandesti in perspectiva.

          La cate tunuri se dau permanent, asta chiar ar putea sa aduca si multe foloase.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by