Nitratul de amoniu care ar fi provocat exploziile din Beirut a fost adus de un cargo sub pavilionul Rep. Moldova, proprietatea unui rus (Presă)

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 5 august 2020, 10:34 Actualitate | Esenţial


Explozii in Beirut
Foto: STR / AFP / Profimedia
Cele două explozii de proporții care au avut loc, marți, în zona portului din Beirut, au fost provocate de 2.750 de tone de nitrat de amoniu, stocate în depozitul portului din Beirut și transportate, acum 6 ani, de cargoul Rhosus, sub pavilionul Republicii Moldova, dar proprietate a unui afacerist rus, scrie portalul Mold-street citat de RFI.

Cel puțin 100 de oameni au murit și peste 4000 au fost răniți în urma exploziilor din Beirut.

Premierul Hassan Diab a anunţat că cele 2.750 de tone de nitrat de amoniu erau stocate, fără măsuri de siguranță, în depozitul portului din Beirut unde s-au produs exploziile. Nitratul de amoniu este un îngrăşământ chimic şi, totodată, o componentă a explozibililor.

Potrivit portalului mold-street de la Chișinău, în 2014, în timp ce transporta din Georgia în Mozambic circa 2.750 de tone de nitrat de amoniu, cargoul Rhosus, aflat sub pavilionul Republicii Moldova, a fost reţinut în portul Beirut din cauza unor grave probleme tehnice.

Ulterior i s-a interzis navigarea din cauza că ar fi încălcat regulile de exploatare, iar încărcătura a fost sechestrată şi depozitată în portul Beirut. De atunci cargoul stă abandonat în port, iar echipajul compus din ruşi şi ucraineni a fost repatriat, după ce fusese lăsat în voia sorții de angajator.

Între timp, instanţele au emis la cererea creditorilor 3 decizii de sechestrare a navei. Presa rusă scrie că proprietarul este afaceristul rus Igor Grechushkin, rezident în Cipru.

R.Moldova se află de mai mulţi ani în lista neagră, categoria risc înalt, a statelor cu nave ce încalcă normele și convențiile internaționale, potrivit Secretariatului Paris MoU.

Într-o situaţia mai proastă se află țări precum Tanzania, Togo, Palau, Comore, Cambodgia și Congo, mai scrie Mold-street. În anii 2015-2018, fost efectuate 409 inspecții ale navelor ce plutesc cu pavilionul Republicii Moldova, iar în 69 de cazuri acestea au fost reținute.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17078 vizualizari

  • +5 (11 voturi)    
    pai voi pā rusi ii puneti.... (Miercuri, 5 august 2020, 10:54)

    Ismail Paine de circ [utilizator]

    .... sa va transporte substante din astea, ma amaratilor?
  • +18 (18 voturi)    
    FOC (Miercuri, 5 august 2020, 11:18)

    cornholio [utilizator]

    Moldova e un așa zis „flag of convenience”, o țară cu flotă proprie nesemnificativă care permite înregistrarea facilă a navelor altor entități.

    Conform legislației internaționale, Moldova nu are nicio responsabilitate pentru încărcătura navei, cu atât mai mult cu cât s-a luat decizia sechestrării ei în port. Din acel moment, toată responsabilitatea asupra cargo-ului revine autorităților libaneze. Nu poți sa sechestrezi un transport nuclear și să te întrebi apoi de ce luminează maidanezii în întuneric, dacă ai descărcat marfa ești responsabil să iei toate măsurile de siguranță.
  • -1 (9 voturi)    
    era evident ca e mana lui Putin! (Miercuri, 5 august 2020, 12:39)

    tahomir [utilizator]

    Astia joaca sah, planificare pe termen lung,le-au adus acum 6 ani si abia acum le-au explodat.
    Sa vedeti cate plusuri imi iau la comentariul asta de la catelusii pavlovieni care cand vad ceva rau de rusi si chinezi dau plus instant, fara sa mai citeasca. Nu ca ar intelege ironia chiar daca ar citi.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



hosted by
powered by
developed by