FOTO Ce modificări de protecție anti-COVID-19 pot fi făcute în mașini fără a fi nevoie de omologare la RAR și ce schimbări sunt interzise

de C.V.     HotNews.ro
Luni, 3 august 2020, 16:15 Actualitate | Esenţial


Despartitor anti-COVID intr-o masina
Foto: rarom.ro
Modificarea interiorului în mașini reprezintă una din măsurile de protecție pentru infectarea cu coronavirus, în special în domenii precum transportul de persoane. Registrul Auto Român spune că există o serie de modificări care pot fi realizate în anumite condiții astfel încât să nu fie nevoie de omologarea lor și a vehiculului. Pe de altă parte, unele schimbări implică automat și reomologarea mașinii.

Registrul Auto Român (RAR) recomandă folosirea unor materiale ușoare, transparente și flexibile ca panouri despărțitoare din interiorul mașinilor. Fixarea panourilor trebuie să se realizeze prin soluții tip Velcro („scai”) sau adezive care să permită demontarea ușoară pentru igienizare.

„RAR înțelege necesitatea unei protecții adecvate a participanților la trafic în această perioadă, atât a conducătorilor auto, cât și a pasagerilor, motiv pentru care recomandă utilizarea unor soluții temporare ușoare”, au spus reprezentații instituției, notează Mediafax.

RAR spune că montajul pe vehicul nu trebuie să:

- implice utilizarea unui cadru solid

- să afecteze integritatea structurală a vehiculului

- să interfereze cu vreun echipament de siguranță cum ar fi centuri de siguranță sau airbag.

Pentru astfel de modificări poate fi utilizat și suportul tetierelor pentru fixare/susținere.

Reprezentanții RAR au precizat că optarea pentru astfel de soluții nu presupune reomologarea vehiculului și nu implică modificarea cărții de identitate a vehiculului.



Peretele despărțitor fix are nevoie de reomologarea mașinii


„În conformitate cu legislația națională, în situația în care configurația unui vehicul este modificată în raport cu parametrii avuți în vedere la omologare, vehiculul se supune reomologării, fiind necesară refacerea tuturor încercărilor pentru sistemele afectate de modificare”, au explicat aceștia.

RAR atrage atenția că montarea unor panouri fixe pe autoturisme, în spatele conducătorului auto, are impact asupra mai multor elemente constructive și implică reverificarea respectării cerințelor din reglementările aplicabile, cum ar fi instalarea și ancorarea centurilor de siguranță, omologarea scaunelor și absorbția de energie, proeminențele interioare, geamurile de securitate, impactul frontal și lateral, incluzând sistemele airbag din scaune și cele cortină, încălzirea și ventilația.

„Având în vedere echipamentele uzuale ale vehiculelor de fabricație recentă, spre exemplu sistemele airbag cortină, sau dimensiunile interioare ale majorității autoturismelor utilizate în regim de taxi în România, montajul unor panouri fixe ar conduce la imposibilitatea obținerii reomologării. Deloc de neglijat ar fi și costurile mari implicate de verificările de reomologare și perioada de timp necesară efectuării testelor respective”, au mai precizat reprezentanții RAR.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















10409 vizualizari

  • +5 (5 voturi)    
    asa (Luni, 3 august 2020, 17:07)

    nikita11 [utilizator]

    deci cine vinde folie din aia?
  • +3 (7 voturi)    
    si ventilatia masinii? (Luni, 3 august 2020, 22:27)

    Gica Georgescu [anonim]

    Daca masina nu are clima, cei din spate nu mai beneficiaza de ventilatia din bord
    • 0 (2 voturi)    
      Chiar invers (Marţi, 4 august 2020, 0:18)

      OvidiuTudor [anonim] i-a raspuns lui Gica Georgescu

      Ia-o invers:

      Pe microbus-ul cu care fac naveta, in spatele soferului avem aer conditionat reglat la 18-19 grade dar in nascuta ”cabina” a soferului, practic acest perete de folie de plastic, nu exista nicio duza de aer rece. Saracul sofer se coace.
    • +2 (4 voturi)    
      Si ma intreb (Marţi, 4 august 2020, 1:52)

      Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui Gica Georgescu

      La ce bun este un perete din moment ce sistemul de ventilatie e comun.
      • +2 (2 voturi)    
        Corect, detaliile conteaza.. (Marţi, 4 august 2020, 10:11)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui Futurist Irefutabil

        Problema apare doar daca tii sistemul de aer conditionat pe recirculare. Altfel, aerul vine de afara si Bosch iti vinde un filtru HEPA pentru aproape orice model de masina.
        Chiar daca aerul este recirculat, virusul nu se afla liber in aer, el este expulzat pe caile aeriene in combinatie cu particule de apa, deci o tura prin tot sistemul de ventilatie al masinii ar trebui sa reduca semnificativ riscul de infectare.
        • 0 (0 voturi)    
          Filtrarea se poate face NUMAI in sensul curgerii (Marţi, 4 august 2020, 13:03)

          Futurist Irefutabil [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Asadar hai sa vedem unde punem un filtru HEPA cand aerul vine de afara:

          1. Inainte de intrarea aerului in habitaclu. Este super pentru polen si poluare insa SARS nu vine de afara ci de la pasagerul de pe bancheta din spate. Deci filtrul e inutil.

          2. La iesirea aerului din habitaclu. Util poate doar pentru pietonii de langa masina. Inutil pentru sofer.

          Cum nu ai filtru intre cele doua zone (infectata si sigura), esti la cheremul curentilor de aer. Exista doar doua solutii in acest caz, ambele imposibile:

          a) instalarea foliei in mod ermetic. Si nu e ermetic pentru lichide, ci pentru gaze - mult mai dificil de realizat.

          b) crearea unei diferente de presiune care sa forteze aerul sa curga doar din zona sigura in zona potential contaminata. Nu ai cum: chiar daca la pasagerul (potential contaminat) inchizi duzele si le lasi deschise la sofer, vasul de presiune nu e folia ci caroseria cu geamurile. Va exista o curgere pana cand presiunea se va egaliza.

          Concluzia: este mult mai simplu sa il rogi pe pasager sa poarte masca si tu sa porti o masca. Acelasi lucru cu mai putin material si riscuri egale. In plus nu e nevoie de reomologarea masinii.

          PS: masina presedintelui SUA este mereu presurizata. Aerul ambiant e filtrat apoi in habitaclu pompat astfel incat sa aiba presiune mai mare ca afara. Astfel masina nu trebuie facuta etansa.
    • +2 (2 voturi)    
      clima "bizonica"? :)) (Marţi, 4 august 2020, 10:14)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Gica Georgescu

      Masina are, in cel mai fericit caz, "microclimat", nu "clima". Hai sa folosim cuvintele corect, ca e suficient de gros dictionarul.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by