O minoră din Galați, confirmată cu COVID-19, dar asimtomatică, a câștigat în instanță dreptul de a fi izolată la domiciliu, nu spitalizată

de D.D.     HotNews.ro
Marţi, 28 iulie 2020, 16:01 Actualitate | Esenţial


spital
Foto: commons.wikimedia.org
O minoră din Galaţi, confirmată cu noul coronavirus, dar asimptomatică, a câştigat în instanţă dreptul de a fi izolată la domiciliu în detrimentul izolării într-un spital, aşa cum hotărâse Direcţia de Sănătate Publică (DSP).

Magistraţii Judecătoriei Galaţi au admis contestaţia mamei minorei şi au dispus revizuirea Deciziei de confirmare sau infirmare a prelungirii măsurii de izolare nr. 1 din 22.07.2020 emisă de DSP Galaţi privind minora, în sensul înlocuirii măsurii izolării în spaţiul special desemnat din Spitalului Clinic de Boli Infecţioase "Sf. Cuvioasa Parascheva" cu măsura izolării minorei la domiciliul acesteia.

În susţinerea deciziei, magistraţii au constatat că DSP Galaţi nu a analizat situaţia pacientei şi nu a ţinut cont că ea şi mama ei puteau să se izoleze la domiciliu astfel încât să nu existe riscul de a răspândi virusul.

De asemenea, instanţa consideră că măsura dispusă de DSP Galaţi a fost una pur formală, fără a se analiza proporţionalitatea dintre măsura luată care afectează libertatea persoanei, mai ales în condiţiile în care aceasta este minoră, şi nevoia de a realiza o protecţie adecvată a sănătăţii publice.

"De altfel, intimata (DSP Galaţi) nu a demonstrat în niciun fel că a luat în considerare situaţia minorei şi a aparţinătoarei acesteia, în sensul că acestea se pot izola în mod eficient la domiciliu sau în altă locaţie declarată, alta decât cea a unei unităţi spitaliceşti. Petenta (mama minorei), în calitate de reprezentant legal al minorei, nici nu a fost consultată cu privire la acest aspect, decizia izolării într-o unitate spitalicească fiind luată ab initio', se arată în motivarea deciziei instanţei, publicată marţi.

Judecătorii apreciază că se impune analizarea cu mai multă profunzime a fiecărui caz în parte şi dispunerea măsurii izolării la domiciliu sau în spital, după împrejurările specifice, mai ales în actualele condiţii în care răspândirea noului coronavirus în România se află pe un trend ascendent.

"Nu în ultimul rând, deşi nu este un argument juridic, instanţa are în vedere şi tendinţa constatată la momentul pronunţării hotărârii în ceea ce priveşte răspândirea coronavirusului în România, această tendinţă fiind pe un trend ascendent îngrijorător. În acest context, este de notorietate capacitatea logistică redusă a unităţilor spitaliceşti în România de a putea face faţă unui număr crescând de pacienţi infectaţi cu acest virus, prin aglomerarea acestor spitale cu pacienţi asimptomatici sau cu simptome minore putând fi afectate persoane cu forme mai severe ale bolii care nu vor fi tratate din lipsă de spaţiu sau vor fi tratate necorespunzător din cauza supraaglomerării şi a numărului redus de medici şi alt personal specializat. În acest sens, se impune cu atât mai mult analizarea cu mai multă profunzime fiecărui caz în parte şi dispunerea măsurii izolării la domiciliu sau în spital, după împrejurările fiecărui caz în parte", se arată în motivarea deciziei instanţei.

Aceasta este prima decizie dată de magistraţii gălăţeni având la bază Legea nr. 136/2020 privind instituirea unor măsuri în domeniul sănătăţii publice în situaţii de risc epidemiologic.

Sursa: AGERPRES






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















17539 vizualizari

  • +2 (38 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 28 iulie 2020, 16:06)

    [anonim]

    • -2 (22 voturi)    
      Trebuie umplute spitalele (Marţi, 28 iulie 2020, 20:07)

      copci [utilizator] i-a raspuns lui

      Ca nu-i asa, trebuie umplute spitalele, mai ales cu asimptomatici, ca aia sunt usor de "tratat"?
  • -7 (31 voturi)    
    lasati justitia fara obiectul muncii (Marţi, 28 iulie 2020, 16:07)

    mmmircea [utilizator]

    cum e posibil ca o instanta, oricare ar fi ea, sa poata decide contrar diktatului lui arafat ?
  • +4 (38 voturi)    
    Bravo ei! na! (Marţi, 28 iulie 2020, 16:13)

    Martinezu [utilizator]

    Dar acest drept sa se mentina si pentru doctori in cazul celalalt in care bolnavu da fuguta inapoi ca ii e rau.
    Alta situatie, alta abordare.

    Mai mult , ar trebui si o lege in oglinda care sa stipuleze dreptul bolnavilor de a se trata singuri fara nici un ajutor din partea medicilor iar medicii sa aibe si ei dreptul sa ii refuze pe cei care au ales sa se trateze singuri.
    Ba mai mult, dovedindu-se faptul ca medicii sunt rai, iar spitalele locuri de tortura cum zicea Soparla Weber, toti cei care acum refuza medicii sa fie refuzati la randul lor definitiv. sa le fie retrase cardurile de sanantate din sistemul medical conspirationist.
    • -7 (17 voturi)    
      Plus să nu mai plătim niciun leu contribuții (Marţi, 28 iulie 2020, 19:32)

      hic sunt leones [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      pentru asigurările de sănătate și să sprijiniți voi spitalele din cei 2 lei, primiți ca ajutoare sociale.
      Partikip!
      Tu mai partikipi în condițiile date?
    • -1 (1 vot)    
      cardul cu tot cu bani (Miercuri, 29 iulie 2020, 22:52)

      marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Martinezu

      De acord. Să-mi fie retras ”cardul de sănătate” (pe care nu l-am primit niciodată, lol) și, la schimb, eu nu mai plătesc niciodată CASS?

      Te bagi? Unde semnez?
  • +15 (21 voturi)    
    A scăpat ca prin urechile acului (Marţi, 28 iulie 2020, 16:18)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    In spital se curăța cât ai spune pis. Spitalele lui Nelu sunt centre de exterminare, mizerabile si cu personal incompetent si indolent.
  • -2 (32 voturi)    
    decizie inteleapta (Marţi, 28 iulie 2020, 16:28)

    bobo2 [utilizator]

    .
  • +8 (36 voturi)    
    Ok (Marţi, 28 iulie 2020, 16:40)

    tudor74 [utilizator]

    Da, nicio problema, total de accord, dar cu precizarea ca daca aceasta tanara e vazuta in fata blocului cu gasca de prieteni nas in nas sa fie trimisa direct la inchisoare.
  • +10 (24 voturi)    
    Pana sa apara pandemia asta (Marţi, 28 iulie 2020, 16:55)

    Milka Man [utilizator]

    la toate DSP-urile era o viata linistita, plina de bani din salarii si controale facute la pont...Nu era nevoie de vreo experienta profesionala sau de inteligenta....Acum, cand sunt pusi sa isi faca treaba pentru care au fost platiti zeci de ani, o dau cu stangul in dreptul...Sper ca in curand, dl. Tataru sa isi indrepte ochii si pe reformarea urgenta si banala a DSP-urilor.
  • +1 (23 voturi)    
    intimata DSP (Marţi, 28 iulie 2020, 16:59)

    di livio [utilizator]

    "De altfel, intimata (DSP Galaţi) nu a demonstrat în niciun fel că a luat în considerare situaţia minorei şi a aparţinătoarei acesteia„...”prin aglomerarea acestor spitale cu pacienţi asimptomatici sau cu simptome minore putând fi afectate persoane cu forme mai severe ale bolii care nu vor fi tratate din lipsă de spaţiu sau vor fi tratate necorespunzător din cauza supraaglomerării şi a numărului redus de medici şi alt personal specializat.„ N-are rost, n-ai cu cine
  • +5 (19 voturi)    
    Probabil suntem unci in lume . (Miercuri, 29 iulie 2020, 1:11)

    Bradisor [utilizator]

    Judecaturii hotarasc ce eete bine pt. pacienti , in locul madicilor
    • +1 (15 voturi)    
      Unici (Miercuri, 29 iulie 2020, 5:00)

      adrian_83 [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

      Nu stiu daca suntem unici in lume insa cred ca suntem printe putinii care interneaza in spital oameni care nu au nevoie de tratament.

      Aici in Anglia unde locuiesc daca ai COVID trebuie sa te izolezi sau cred ca exista si varianta carantinarii dar nu stiu exact cum functioneaza. Cert e ca daca nu ai nevoie de tratament la spital nu te interneaza. Daca ai COVID dar n-ai simpotme grave nu ai ce cauta la spital.

      La fel e si in Olanda, Germania si probabil multe alte tari din Vest. Noi romanii insa suntem tampiti si interman oameni care nu au nevoie de tratament.

      In plus expunem oamenii la riscuri inutile. La cat de proaste sunt spitalele noastre poti fi internat cu COVID fara ca virusul sa te afecteze in vre-un fel insa din spital poti lua multe alte boli. COVID-ul e inofensiv pentru tine dar o sa te rapuna alte boli luate din spital.
      • -1 (1 vot)    
        Vreti sa spuneti (Joi, 30 iulie 2020, 10:46)

        Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui adrian_83

        ca la noi medicii sunt tampiti si interneaza oameni care n-au nevoie de tratament .Medicii au jurat ca vor face de fiecare data tot ce este posibil pt salvarea pacientilor.Nu pot sa cred ca medicii romanj nu respecta acest juramat, din contra se pare ca-i trateaza cu aceeasi grija si pe cei care judeca ca dvs
        • -1 (1 vot)    
          DA. (Vineri, 31 iulie 2020, 5:50)

          marie-cu-palarie [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

          Medicii români chiar sunt tâmpiți. Nu toți, dar aproape toți.

          Mai repede am încredere într-o mâță găsită întâmplător pe stradă decât într-un doctor. Mai ales un doctor român.
    • -1 (5 voturi)    
      A comentat un...capvid (Miercuri, 29 iulie 2020, 11:51)

      MIKI@ [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

      A comentat un analfabet!
  • +1 (15 voturi)    
    Internarea asimptomaticilor (Miercuri, 29 iulie 2020, 4:51)

    adrian_83 [utilizator]

    Internarea cu forta a asimptomaticilor, indiferent de ce boala sau afectiune vorbim, este o idee tampita. Spitalul trebuie folosit doar pentru pacientii care sufera de anumite afectiuni si nu se pot trata acasa.

    In ceea ce priveste riscul ca asimptomaticii sa ii infecteze pe alti oameni se poate folosi carantina sau izolarea la domiciliu. E aiurea sa tii oameni la spital si sa nu le dai tratament pentru ca nu au nevoie.
  • +8 (8 voturi)    
    ... (Miercuri, 29 iulie 2020, 9:18)

    muciflenduri [utilizator]

    Bunul simt s-a dis dracului. Asadar opinia generala pe Hotnews e ca toti oamenii ar trebui internati de-a valma, indiferent ca au sau nu simptome... In conditiile in care in spitale risti sa iei tot felul de boli, sa ii internam indiferent de circumstante si sa ii tinem vreo luna, pompand diverse medicamente, pe banii statului.
    • -5 (7 voturi)    
      Spitalele sa fie desiintate (Miercuri, 29 iulie 2020, 10:30)

      Bradisor [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

      ca sa nu mai pompeze medicamente pe banii statulu iar medicii sa nu mai poata interna pacientii fara hot. unui judecatori
      In 3zile Parlamentul poate da asemenea lege asa cum a facut si in alte cazuri cand a avut interes.
      • +3 (5 voturi)    
        eh (Miercuri, 29 iulie 2020, 12:35)

        muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Bradisor

        Incerci sa fii sarcastic, dar in cazul tau internarea intr-un sanatoriu nu poate fi facuta doar in baza premizei ca esti cu capul. Trebuie totusi o analiza a oportunitatii, chiar daca la prima vedere ar cam trebui sa fii izolat... Nu e treaba mea sa te invat sa gandesti, dar daca tu crezi ca minorii fara simtome trebuie luati de acasa si cazati intr-un spital, impreuna, eventual, cu bolnavi simtomatici, inseamna ca ai o problema
  • +3 (3 voturi)    
    asimPtomatici (Miercuri, 29 iulie 2020, 11:00)

    oopsie_daisy [utilizator]

    AsimPtomatici, proGnostic.
    M-as astepta ca macar jurnalistii sa stie sa scrie corect romaneste.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by