Siegfried Mureșan: Parlamentul European va adopta o rezoluție care va înăspri condiționarea fondurilor europene de statul de drept

de R.M.     HotNews.ro
Marţi, 21 iulie 2020, 15:58 Actualitate | Esenţial


Siegfried Muresan
Foto: Hotnews
Parlamentul European va adopta o rezoluție în care va cere înăsprirea mecanismului de corelare a finanțărilor europene de respectarea statului de drept, a declarat vineri europarlamentarul liberal Siegfried Mureșan, într-un interviu pentru HotNews.ro, în care a caracterizat acordul obținut în acest sens în Consiliul European drept un rezultat „foarte bun” dar „doar primul pas” în această direcție.

„În rezoluția Parlamentului European pe care o vom adopta joi vom cere o condiționare foarte clară, extrem de strictă a fondurilor europene de statul de drept, mai strictă decât acordul din Consiliu. De ce vom reuși noi să cerem mai mult? Fiindcă în PE este suficientă o majoritate absolută pentru a adopta o poziție”, pe când în Consiliu ar fi fost nevoie de unanimitate, imposibil de obținut în condițiile în care Polonia și Ungaria s-au opus ferm acestui mecanism.

Declarațiile sale vin în contextul în care șefii de stat și de guvern din UE, reuniți într-un summit maraton, au decis, pentru prima oară, condiționarea acordării finanțărilor europene de respectarea principiilor democratice în acordul privind măsurile pentru relansarea economiei.

Cum arată acordul obținut în Consiliu, după negocieri dure și amenințări cu veto din partea Poloniei și Ungariei:
  • orice măsură de suspendare sau reducere a finanțărilor europene din cauza încălcării statului de drept trebuie aprobată cu majoritate calificată de statele membre (55% din țările UE reprezentând 65% din populația totală), o soluție mai dificil de realizat decât preconiza Comisia în propunerile inițiale.
Ce vrea să facă acum Parlamentul European, potrivit lui Siegfried Mureșan:
  • dacă un stat încalcă statul de drept, Comisia Europeană va putea, pe baza unor criterii precise, să propună suspendarea fondurilor europene ale acelui stat
  • propunerea Comisiei Europene va putea fi respinsă în Consiliu doar cu majoritate calificată, ceea ce înseamnă că va intra în vigoare automat, cu excepția cazului în care Consiliul, cu o majoritate calificată, care e foarte greu de obținut, blochează această măsură
„O țară care încalcă statul de drept nu va reuși niciodată în Consiliu să-și mobilizeze, în apărarea sa, o majoritate calificată. Imaginați-vi-l pe Liviu Dragnea, cu premierii săi, Sorin Grindeanu, Mihai Tudose și Viorica Dăncilă, încercând să obțină o majoritate în Consiliul UE. Nu ar fi reușit niciodată. Puteau obține sprijinul a unul - doi premieri de teapa sa, dar niciodată o majoritate calificată”, a argumentat europarlamentarul PPE.

Ce urmează:
  • „Vom intra cu aceste poziții, poziția Consiliului European și poziția Parlamentului European în negocieri deoarece există legislație deja în procesul decizional, în procesul de codecizie. Cred că vom avea un mecanism la finalul zilei și eu vreau ca acest mecanism să fie cât mai aproape de propunerea Parlamentului și cât mai puternic”.
„Împotriva corelării fondurilor europene de statul de drept sunt doar oamenii politici care au de gând să afecteze statul de drept. Dacă ești om politic cinstit, care nu ai de gând să afectezi statul de drept, nu vei avea niciodată nimic împotriva corelării fondurilor europene de statul de drept”, a mai spus Mureșan.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2166 vizualizari

  • -3 (15 voturi)    
    Definitie (Marţi, 21 iulie 2020, 16:11)

    Beta Alfa [utilizator]

    Ok, OK, dl. Muresan dar definiti o data pentru Dumnezeu EXACT ce intelegeti prin "stat de drept"
    • 0 (6 voturi)    
      Da (Marţi, 21 iulie 2020, 18:30)

      imi_pasa_de_romania [utilizator] i-a raspuns lui Beta Alfa

      Cand Dragnea va defini o data pentru Dumnezeu EXACT ce intelege prin "stat paralel"
      • 0 (2 voturi)    
        Exact (Marţi, 21 iulie 2020, 19:42)

        Beta Alfa [utilizator] i-a raspuns lui imi_pasa_de_romania

        Pai vedeti, aveti dreptate ambele state sunt la fel de "clar" definite
  • +1 (11 voturi)    
    Stat de drept (Marţi, 21 iulie 2020, 16:28)

    Lovercraft [utilizator]

    cu numirile făcute de Klaus la parchete, halal! :D Să trăiască statul de drept, mânca-i-aș gura lui :DD :D
    Cu alte cuvinte, canci bani!
    • -1 (3 voturi)    
      Ai dreptate, desi nu chiar cum zici tu (Marţi, 21 iulie 2020, 19:46)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Lovercraft

      Ciuma rosie psd domina parlamentul.
      De abia cand o sa scapam de psd, alde, udmr, abia atunci putem spera la mai bine.
      Las-o ca macane.
  • +2 (10 voturi)    
    Daca o sa revina PSD-ul la putere in viitor (Marţi, 21 iulie 2020, 16:30)

    Tyrion.lann [utilizator]

    O sa plangem cu totii ca e nedrept sa ne taie fondurile, ca nu e vina noastra ca prostimea a votat PSD/Pro Romania/ALDE etc.

    Oricum, o sa fie niste criterii interpretabile ca dovada ca nu sunt enunate clar in avans.

    O sa dea putere si mai mare Comisiei, un organism nedemocratic si neales de cetateni, ci negociat dupa usile inchise. In loc ca Parlamentul European, singura institutie cu legitimitate democratica sa aiba aceasta putere ea renunta la ea si o cedeaza Comisiei.
  • +3 (11 voturi)    
    E OK (Marţi, 21 iulie 2020, 16:30)

    BartSimpson [utilizator]

    Atata timp cat respectarea statului de drept nu inseamna gender studies si cote obligatorii de imigranti. Dar parca vad ca exact astea vor fi prioritatile UE ...
    • +2 (8 voturi)    
      Right to the point (Marţi, 21 iulie 2020, 17:10)

      Beta Alfa [utilizator] i-a raspuns lui BartSimpson

      Pai vedeti Dumneavoastra, astea sunt cele doua criterii obligatorii, de aceea nici nu se inghesuiesc sa nominalizeze cu subiect si predicat ce inseamna faimosul "stat de drept".
      Restul e apa de ploaie
  • +1 (7 voturi)    
    de cand n-am mai vazut nici un articol publicitar (Marţi, 21 iulie 2020, 16:46)

    Je__ [utilizator]

    cu Ghita

    ma si intrebam cum de nu ne anunta si el cele 79.99 miliarde de EUR legate de statutul de drepti!
  • +2 (8 voturi)    
    Prea de tot (Marţi, 21 iulie 2020, 17:35)

    Tambrian [utilizator]

    Nu cred ca este un personaj caruia HN sa-i faca reclama mai abitir ca acestui domn S. Muresan.
    O fi atat de destept domhl S.M?
  • +3 (9 voturi)    
    Stat de drept - adica? (Marţi, 21 iulie 2020, 18:16)

    ac [utilizator]

    Motiv ca olandezii sa zbiere ca in Romania nu stiu ce biciclist transgender n-a fost apelat cu singular they si a fost discriminat. Si deci nu ne putem guverna, cum tot repeta madam Merkel fara nici o opozitie din partea romana, asa ca sa ne lasam deciziile si padurile si petrolul si educatia si toate alea, de fapt, pe mina unuia sau altuia. Necazul meu e ca oricit de civilizati or fi germanii, si sint, tot tricou cu Gazprom poarta echipele lor, asa ca nu am nici o incredere.
    E fiecare pentru el, cu Polonia si Ungaria stiu deja.
  • -1 (1 vot)    
    liberalii si statul de drept = vaca si baletul (Marţi, 21 iulie 2020, 20:18)

    eucomentez [utilizator]

    Liberalii si socialisti isi folosesc majoritatea din Parlamentul European in a reduce accesul guvernelor care sunt de opozitie in Parlamentul European. PNL care e membru PPE - centru dreapta se alinieaza cu liberalii in a reduce fondurile pentru statele est-europene.

    Guvernul PNL are un guvern minoritar in Romania, care guverneaza cu ordonante de urgenta si amenzi imense de aprope un an ocolind parlamentul si senatul. Ordonantele guvernului PNL s-au dovedit a fi in majoritate neconstitutionale. Niste hahalere PNL-stii astia, cu lozinci false urmaresc sa-si falimenteze vecinii.
  • +2 (2 voturi)    
    Contradictiile democratiei (Miercuri, 22 iulie 2020, 2:14)

    Setalcott [utilizator]

    Statul de drept e una in teorie si alta in practica. In teorie, inseamna domnia legii, adica judecatorii aplica legea predvizibil si mecanistic. Daca ar fi asa, o inteligenta artificiala ar inlocui foarte bine judecatorii. Dar de fapt, in practica, statul de drept inseamna ca judecatorii legifereaza moralitatea de sus in jos, prin interpretari fanteziste ale legii,folosindu-se de termeni largi si vagi. Asta s-a vazut de atatea ori in SUA, de exemplu. inclusiv in ultimele cazuri de la curtea suprema. Puterea judecatoreasca uzurpa astfel institutia indreptatita de jure sa faca astfel de legiferari, legitimata de reprezentarea populara prin alegeri.
    De aceea conservatorii consecventi nu pot fi pentru statul de drept, pentru ca acesta inseamna revolutia permanenta dictata de varfurile puterii, in contradictie cu evolutia organica a moravurilor in societate.

    "A Judge who likes every outcome he reaches is very likely a bad judge, stretching for results he prefers rather rather than those the law demands. If you are a judge very long, you will have to issue opinions and orders that you yourself disagree with, because either the law, the facts or sometimes both demand it." (Trey Gowdy)

    https://omny.fm/shows/the-trey-gowdy-podcast/fairness-the-recalibration-of-fairness-in-politics


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by