VIDEO

Cât mai merg românii cu trenul? Interviu cu directorul general CFR Călători, Dan Costescu, la HotNews.ro LIVE

de Redactia     HotNews.ro
Miercuri, 8 iulie 2020, 8:18 Actualitate | Esenţial


Dan Costescu
Foto: AGERPRES
Directorul general CFR Călători, Dan Costescu, a fost invitat, azi, de la ora 13.00, la interviurile HotNews.ro LIVE. Cât mai călătoresc românii cu trenul, care este situația materialului rulant, ce investiții au fost și vor fi făcute, sunt câteva dintre temele discuției.

Interviul va fi transmis LIVE pe conturile de Facebook și Youtube ale HotNews.ro.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4520 vizualizari

  • CFR (Miercuri, 8 iulie 2020, 9:11)

    junior68 [utilizator]

    Buna ziua,
    Fac naveta Bucuresti Ploiesti de multi ani si durata unei calatorii este indifferent cu ce categorie de tren merg 60-75 minute.Trec peste faptul ca aceasta durata era de 40 min si inainte de 89, trec peste faptul ca acest segment este reabilitat si suporta viteze ce at permite o durata de max 40 min.
    Insa va rog sa studiati ce va spun in continuare si aveti sansa sa reduceti durata intarzierilor la orice tren care intra in Gara de Nord.
    Spre exemplu plec cu in tren la ora 7.00 din Ploiesti si in 32-35 de min trenul ajunge ln dreptul stadionului Giulesti si de aici pana in gara pe ultimii 2-4 km se mai fac 15-20 de min.Ori acest lucru este inadmisibil si frustrant.Si acum Solutia :
    Cauza este faptul ca in acesti ultimi km 905 din traversele dintre sine sunt din LEMN si f vechi putrezite si se simte cum "se misca linia" si de aici acele restrictii de viteza care repet fac ca durata calatoriei sa creasca cu 25-40 % in ultimii 2-4 km.
    DAca ati schimba aceste traverse cu unele noi dincolo de restrictiile de viteza necesare la intrarea in gari v-at permite o reducere a intarziierilor ptr fiecare tren.
    SI atentie acest lucru se intampla si la intrarea in garile din Ploiesti Sud/Vest .
    Studiati acest lucru si aveti posibilitatea sa fiti singurul director al CFR-ului care poate face ceva f util cu bani putini.
    Repet ultimii 2-4 km se parcurg in 15-20 min din cauza traverselor de lemn putrezite ...va rog sa aveti curiozitatea sa mergeti personal sa studiati personal cele semnalate
  • Cand se va reforma din temelii CFR Calatori? (Miercuri, 8 iulie 2020, 9:19)

    emil bobu [utilizator]

    CFR Calatori e una dintre cele mai invechite institutii din Romania, trenurile sunt vechi, iar infrastructura sta sa cada in toata tara.

    Cand va fi reformata din temelii CFR Calatori?
  • intrebari (Miercuri, 8 iulie 2020, 10:06)

    Adrian V [anonim]

    anul trecut din septembrie salariile au crescut cu 15 %.
    anul 2020- nimic. DECE?
  • Intrebare legata de trenurile spre litoral (Miercuri, 8 iulie 2020, 10:11)

    Nora [anonim]

    As dori sa-l intrebati pe dl. director de ce dintotdeauna pe ruta Satu-Mare - Mangalia nu sunt vagoane mai noi si mai ales de ce in vagonul de dormit care circula in fiecare an pe aceasta ruta compartimentele sunt pentru 3 paturi si nu pentru 2 (al treilea fiind ridicat), vagoanele fiind totodată foarte vechi, implicit interiorul compartimentelor . Oare e asa de greu pentru aceasta ruta extrem de lunga sa fie puse in circulate si niste vagoane mai noi, din moment ce pe alte rute mai scurte se poate. Noi mergem in fiecare an pe litoralul romanesc la vagonul de dormit si in fiecare an este la fel (totul vechi), ca sa nu mai vorbim de curatenie, care ste doar de suprafata; de exemplu geamurile sunt atat de murdare incat abia poti vedea afara
  • 3 intrebari (Miercuri, 8 iulie 2020, 10:14)

    Sorin Criste [anonim]

    1. Multi controlori nu poarta masca, la fel, cand s-a facut mai cald multi pasageri le dau jos. De ce personalul de tren nu intervine?
    2. Curatenia este o mare problema, mai ales la toaleta. E adevarat ca romanii nu-s prea civilizati uneori, dar de ce nu se face mai des curatenie, mai mult?
    3. Aerul conditionat este o mare problema si instalatiile nu fac fata cand e multa lume si cand e mega-cald. Nu ar fi o solutie sa puneti cat mai multe instalatii de climatizare noi si performante ca sa fie net mai bine>
  • stare cfr (Miercuri, 8 iulie 2020, 11:09)

    v.ion [utilizator]

    O sa trec peste faptul ca intrebarile noastre si daca vor primi raspuns nu isi vor primi rezolvare vreodata, data fiind starea deplorabila a cfr si a materialului rulant cauzat de proasta conducere CFR care s-a perindat de ani buni si care probabil nu o sa isi schimbe metehnele, totusi o sa continui cu intrebarile.

    - Cum e posibil sa avem o groaza de trenuri acum cu maxim 2-3 vagoane trase de locomotive ruginite, dintre astea 3 vagoane fiecare are o culoare diferita.

    - Care e planul de intretinere si de investitii al CFR-ului pe urmatorii 5-10 ani, mai ales in ce priveste vagoanele si locomotivele.

    - De ce nu cumparati vagoane si locomotive produse in Romania. Cand o sa intelegeti ca o manareala facuta va mai aduce o masina scumpa in plus pe care o sa mergeti tot pe aceleasi drumuri proaste ca si restul, pe cand lucrul facut ok si lucrat cu firme din RO creeaza o groaza de job-uri aici si imbunatateste viitorul tuturor? Sunt mai ieftin de produs, mai ieftin de intretinut. Problema principala aici nu e doar investitul si cumparat lucruri noi ci mentenanta lor pe termen lung. Uitati-va ce deplorabil arata autostrazile deschise de doar 4-5 ani (denivelari,peticite) sau ce rusine e Autostrada "Soarelui".

    - Aveti ceva programe de pregatire a controlorilor? Legat de cum sa trateze clientii, cum sa le zambeasca, eventual cunostinte decente de limba engleza?

    - Legislatia actuala protejeaza controlorii? Sunt sigur ca sunt multe incidente in care acestia sunt implicati. Care e rolul Politiei feroviare in cazurile acestea si cat de des intervin? Pe vagoanele unde aveti instalate camere video puteti folosi ca si probe aceste informatii si prefera controlorii sa le denunte sau prefera sa le ignore? Aveti undeva centralizate datele despre incidentele in care sunt implicati si unde isi pot exprima doleantele eventual solutiile propuse, din moment ce ei sunt cei direct expusi acestor conflicte?

    - Cand o sa vedem in Romania trenuri rapide care sa mearga macar cu 200km/h?
  • alte 5 intrebari (Miercuri, 8 iulie 2020, 11:29)

    v.ion [utilizator]

    - Majoritatea garilor acum sunt undeva in exteriorul localitatilor, deci foarte inaccesibile. Cand o sa avem gari in centrul localitatilor, subterane sau supraterane din moment ce e mai greu de modificat infrastructura existenta? (SF, stiu)

    - Cand o sa investeasca CFR in site-uri de internet moderne si functionale? Infofer e mai ok acum decat era inainte dar ca o persoana ce lucreaza in IT pe astfel de solutii pot sa va spun ca arata deplorabil. De ex site-ul de cumparat bilete arata oribil, zeci de culori peste tot, arata ca in 1980 toamna, infofer.ro la fel, zici ca e facut de amatori sau e tipul de proiect facut de niste stagiari intr-o agentie Web. Un exemplu de cum ar trebui sa arate e cel de la caile ferate elvetiene: https://www.sbb.ch/en/home.html. Inainte sa spuneti ca e Elvetia si au bani, nu uitati ca avem destui oameni competenti pe IT in RO ce costa mai putin decat cei din Elvetia deci nu e nici o scuza sa nu poata face ceva similar dar incadrat in bugetul existent CFR.

    - Mai important decat un site web sau o aplicatie mobila sunt trenurile. Cand o sa avem trenuri normale (curate, moderne, rapide), cu legaturi gandite cu celelalte mijloace de transport de la destinatie (alte trenuri, autobuze, etc)

    - Cand o sa avem legaturi decente si dese intre toate regiunile tarii? Nu poate exista unitate cand nu suntem uniti de autostrazi si trenuri. Cand o sa ai legaturi dese de 3-4 ore maxim intre diferitele zone ale tarii oamenii vor circula mai des cu trenul, le va fi mai usor sa isi petreaca un weekend in Moldova sau in Maramures si astfel banii vor circula in toate directiile.

    - Am circulat acum vreo 2 ani in directia Ploiesti - Bucuresti. E plin de cersetori (oameni care mascheaza un handicap) care se urca in tren. Cand aveti de gand sa opriti practica asta? E rusinos pt turistii straini sa vada asta, mai ales ca cei ce fac asta sunt cunoscuti si controlorii spun ca nu au ce le face. Luati masuri va rog sa preveniti complet practica asta.
  • CFR (Miercuri, 8 iulie 2020, 12:31)

    Gabriela M [anonim]

    Una din rute, pe care merg frecvent, este Bucureşti - Sbiu. În fiecare an, numărul trenurilor care merg pe această rută scade. Dacă acum 4 - 5 ani erau 5 - 6 trenuri tip inter-regio, cu care ajungeai în 5 sau 6 ore la destinaţie, acum sunt numai 3, care fac 6 ore. Iar numărul de vagoane este ruşinos de mic. Anul trecut, dacă nu luam bilete cu o săptămână înainte, nu găseam loc, iar vagoanele erau foarte aglomerate, cu mulţi călători în picioare. Când vom putea călători în condiţii civilizate cu CFR, în trenuri cu multe vagoane şi care nu vor face 300 km în 6 ore cu mers de "accelerat"?
  • Intrebare (Miercuri, 8 iulie 2020, 13:02)

    Atoatestiutorul [utilizator]

    De ce nu faceti un plan de reducere a timpilor foarte simplu: atacat la sange tronsoanele unde sunt reducerile cele mai mari. Asta v-ar da o lista d epropritati: Podul peste Crasna (pur exemplu) ridica timpul cu 100 minute (numarul 1), portiunea dintre A si B...si tot asa. In cativa ani ati putea veni cu un plan in care distantele dintre orase sa fie scurtate in timp. Eu as vedea un plan major de genul: Intre orasele importante ale tarii viteza medie minima sa fie de 80/H. Si lucrat la implementarea lui. Apoi, in cativa ani se poate lucra si pentru ridicarea la 100/H...si tot asa.
  • CFR (Miercuri, 8 iulie 2020, 13:24)

    Suceveanu Mircea [anonim]

    Am si eu mai multe intrebari:
    1) Cand am putea revedea in circulatie trenuri IC?
    2) Cand am putea revedea in circulatie trenuri clasa Business?
    3) S-a luat in considerare introducerea unui tren de noaptea care sa lege Romania, de Elvetia, via Ungaria, Austria, Germania?
    4) Cand reintroduceti vagoane restaurant pe trenurile de lung parcurs precum Satu Mare-Mangalia, Satu Mare-Bucuresti Nord etc...
    5) Extidnerea ofertei de la vagoanele Bar-Bistro. Cu doar un sandwich de 7 lei, tentatia de a cumpara nu este prea mare... de ce nu faceti o colaborare cu firme de patiserie capabile sa ofere un meniu diversificat, mai atractiv.
    6) Romania are multe rute feroviare scenice superbe. Aveti de cand sa le valorificati cu vagoane speciale panoramice???
    7) Cand se va lansa o licitatie de achizitie vagoane noi, moderne, ergonomice, cu comfort ridicat, precum cele construite de Astra Vagoane pentru firma ceha RegioJet?
    8) Linia feroviara Bucuresti Nord, Constanta permite constructiv 200kmh. Aveti de gand sa mariti viteza de circualtie la 200 kmh?
    9) Trenul Satu mare-Viena, in iarna a avut probleme de alimentare cu energie electrica grave pe ruta Satu Mare-Valea lui mihai, trenul fiind tras de 2 locomotive: un DA+un LDH care furnizeaza energie eelctrica. De ce nu modernizati mai mutle lcoomotive clasice DA cu motoare moderne GM sau sa cumparati lcoomotive moderne precum SIemens Vectron DE?
    10) cand vom vedea mai mutle locomotive si rame electrice Softronic?
  • Intrebari (Miercuri, 8 iulie 2020, 13:27)

    AD [anonim]

    Cand se va putea reface infrastructura astfel incat 160 km sa se parcurga in sub 2h (Bucuresti - Brasov)?
    De ce vagoanele pentru biciclete nu mai exista?
    De ce vagoanele sunt numerotate in cele mai aberante moduri: 1,1 bis,2, 3,5,7, 23, 24.
    Cati dintre angajatii CFR (din conducere) au mers in ultimii 5 ani cu trenul?
    De ce pana si trenurile din Maroc sunt mai ok?
    Infrastructura si modernizare!!! Pe vrememea mamei mele trenurile faceau mai putin pana la mare, decat fac acum...


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by