După ce în urmă cu o zi Ministerul de externe a transmis o serie de informații legate de turista româncă depistată cu coronavirus în Grecia, instituția a revenit duminică și a transmis o serie de rectificări. „Autoritățile elene au informat că cetățeanul român a sosit în Creta la data de 1 iulie (și nu 2 iulie, așa cum comunicaseră inițial aceleași autorități elene)”, transmite MAE printre altele.

HotNews.roFoto: Hotnews

„În continuarea precizărilor transmise referitoare la cazul turistului român confirmat pozitiv pentru infecția cu COVID-19 în Grecia - Insula Creta, MAE precizează că, în urma solicitării Ambasadei Romaniei la Atena de clarificare a circumstanțelor cazului, autoritățile elene au informat că cetățeanul român a sosit în Creta la data de 1 iulie (și nu 2 iulie, așa cum comunicaseră inițial aceleași autorități elene), cu o cursă charter directă pe ruta București - Heraklion”, anunță MAE.

Sâmbătă, MAE transmitea că turista româncă ar fi intrat în Grecia pe 2 iulie, cu o cursă charter de la București cu o escală la Atena.

„De asemenea, conform informațiilor transmise de autoritățile elene, cetățeanul român a fost deja transferat în unitatea hotelieră special destinată în care își va efectua carantina împreună cu un membru al familiei. Starea persoanei infectate este bună, aceasta beneficiind de monitorizare medicală”, mai anunță MAE:.

Reprezentanții Ambasadei României la Atena sunt în dialog cu cei doi cetățeni români, fiind pregătiți să acorde asistență consulară, dacă situația o va impune, conform competențelor legale și cu stricta respectare a măsurilor adoptate de autoritățile statului de reședință în contextul pandemiei de COVID-19.

MAE precizează că a transmis și transmite informațiile relevante în acest caz în strictă conformitate cu elementele comunicate la rândul lor de autoritățile grecești.

Ministerul Afacerilor Externe reamintește că cetățenii români pot solicita asistență consulară la numerele de telefon ale Ambasadei României la Atena 00302106774035 și Consulatului General al României de la Salonic 00302310340088, apelurile fiind redirecționate către Centrul de Contact și Suport al Cetățenilor Români din Străinătate (CCSCRS) şi preluate de către operatorii Call Center, în regim de permanență. De asemenea, cetățenii români care se confruntă cu o situație dificilă, specială, cu un caracter de urgență, au la dispoziție şi telefonul de urgență al misiunii diplomatice a României în Republica Elenă 00306978996222 și al Consulatului General al României de la Salonic 00306946049076.

Ministerul Afacerilor Externe recomandă consultarea paginilor de internet https://www.mae.ro/node/51914, http://atena.mae.ro, http://salonic.mae.ro, https://ec.europa.eu/consularprotection/content/travel-advice_ro și www.mae.ro şi reamintește faptul că cetățenii români care călătoresc în străinătate au la dispoziție aplicația „Călătorește în siguranță” (http://www.mae.ro/app_cs), care oferă informații şi sfaturi de călătorie.