Fondatorul companiei care a creat celebra ”Hello Kitty”, japonezul Shintaro Tsuji, se retrage la vârsta de 92 de ani, după o activitate de nu mai puțin de șase decenii. Afacerea va fi preluată de nepotul său, transmite CNN.

Shintaro Tsuji si Hello Kitty (sursa foto- twitter)Foto: Hotnews

Shintaro Tsuji se va retrage din fruntea companiei de la 1 iulie, urmând ca nepotul său, Tomokuni Tsuji, în vârstă de 31 de ani să asigure conducerea executivă a companiei.

Shintaro a fondat compania Sanrio în 1960, specializată în vânzarea de cadouri, fiind una dintre primele companii nipone care a realizat potențialul comercial pe care l-ar putea avea metoda personalizării acestor produse.

Astfel, în 1974, a fost creată ”Hello Kitty”, o pisicuță albă, niponă, cu fundă roșie, care a devenit de departe cel mai popular și profitabil produs al companiei.

De la ”nașterea ei” (prima oară a apărut pe o poșetă pentru monede), Hello Kitty a trecut oceanul, în SUA, și a apărut pe numeroase produse destinate fetițelor și adolescentelor, de la teniși la prosoape, tricouri etc.

În ciuda unor decenii de mare succes pentru ”Hello Kitty”, în ultimii ani, compania Sanrio s-a confruntat cu o serie de probleme. Sumele încasate din licență au scăzut cu 11% în anul fiscal 2019 față de 2018.

În același timp, compania s-a reorientat spre industria de divertisment, respectiv parcuri de distracții și restaurante în Japonia, SUA și Marea Britanie.

Nepotul fondatorului, Tomokuni Tsuji, are totuși ceva în comun cu ”Hello Kitty”: amândoi s-au născut pe 1 noiembrie. E drept, nepotul este cu 14 ani mai tânăr decât celebra felină.