România, pe ultimul loc din UE la siguranța rutieră

de I.B.     HotNews.ro
Joi, 11 iunie 2020, 20:27 Actualitate | Esenţial


Accident rutier
Foto: AGERPRES
În 2019, cele mai sigure drumuri au fost cele din Suedia (22 de decese / milion de locuitori) și din Irlanda (29/milion), în timp ce România (96/milion), Bulgaria (89/milion) și Polonia (77/milion) au raportat cele mai ridicate rate ale mortalității. Media UE a fost de 51 de decese la un milion de locuitori, potrivit cifrelor preliminare publicate de Comisia Europeană.

Numărul persoanelor care și-au pierdut viața pe drumurile din UE în 2019 este mai mic decât cel din anii precedenți. Se estimează că 22 800 de persoane au murit într-un accident rutier anul trecut, cu aproximativ 7 000 de decese mai puțin decât în 2010, adică o scădere de 23 %. În comparație cu 2018, numărul a scăzut cu 2 %. Cu o medie de 51 de decese cauzate de accidente rutiere la 1 milion de locuitori, Europa rămâne, de departe, cea mai sigură regiune din lume în materie de siguranță rutieră.

Comisarul pentru transporturi, Adina Vălean, a declarat: ”Nici decese, nici vătămări grave pe drumurile europene până în 2050. Acesta este obiectivul nostru. Ne-am propus să reducem cu 50 % numărul de decese și cu 50 % numărul de vătămări grave până în 2030 și știm că obiectivul nostru poate fi atins. UE a înregistrat în trecut o scădere substanțială a accidentelor rutiere mortale, însă cifrele au stagnat în ultimul timp. În plus, disparitățile dintre țări rămân enorme. Numai printr-o combinație de măsuri legislative, finanțare adecvată, standarde pentru vehicule și infrastructură, digitalizare și schimb de bune practici ne vom putea atinge obiectivul.”

Tendința de fond rămâne descendentă. Opt state membre au înregistrat o scădere record a numărului de accidente mortale în 2019: Croația, Finlanda, Franța, Germania, Grecia, Letonia, Luxemburg și Suedia. Cu toate acestea, progresele au încetinit în majoritatea țărilor. Prin urmare, obiectivul UE de a reduce la jumătate numărul deceselor cauzate de accidente rutiere între 2010 și sfârșitul anului 2020 nu va fi atins. Deși este probabil ca numărul accidentelor rutiere mortale să scadă semnificativ în 2020, ca urmare a măsurilor luate în scopul combaterii pandemiei de coronavirus, această scădere nu va fi suficientă pentru atingerea obiectivului.

Unele țări au realizat progrese enorme: Grecia, Spania, Portugalia, Irlanda, cele trei țări baltice (Letonia, Lituania, Estonia) și Croația au înregistrat reduceri peste medie (între 30 % și 40 %) ale numărului de accidente rutiere mortale.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2338 vizualizari

  • -1 (3 voturi)    
    Din pozitia stand in cap, se vede invers (Joi, 11 iunie 2020, 20:41)

    newlook [utilizator]

    "România, pe ultimul loc din UE la siguranța rutieră"
    ===========================
    Din pozitia stand in cap, se vede invers

    Bastinasii iubitori de catuse si caluse prefera marirea amenzilor decat implementarea unui sistem eficient de semnalizare/presemnalizare rutiera...spre exemplu.
    • 0 (2 voturi)    
      Da si (Joi, 11 iunie 2020, 23:39)

      Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Eventual sa ti dea si un premiu cand incalci regulile rutiere
  • +5 (5 voturi)    
    Ocupam acest loc fruntas (Joi, 11 iunie 2020, 20:42)

    panduru [utilizator]

    datorita calitatii proaste a infrastructurii si a parcului auto si faptului ca multi soferi nu constientizeaza ca masina nu este o jucarie, ci poate deveni o arma mortala.
  • +6 (6 voturi)    
    in sfirsit (Joi, 11 iunie 2020, 20:42)

    iodixit [utilizator]

    sintem si noi primii la ceva: la nesiguranta rutiera.
  • +3 (3 voturi)    
    Hoţia bat-o vina! (Joi, 11 iunie 2020, 22:27)

    MIKI@ [utilizator]

    Drumuri prea scumpe care se strică prea repede, sau doar cârpite/plombate, ne semnalizate corespunzător noaptea, fără pre-indicatoare rutiere care să anunţe din timp localităţile care urmează, vopseluri non reflectorizante ale marcajelor, care nu se mai văd după 2-3 luni, lipsa catadioptrilor, proiectarea de şosele ori a unor curbe rutiere făcute parcă să te dai peste cap, sau să ieşi în decor, fără sensuri giratorii adecvate, lipsa autostrăzilor cu 4-6 fire pe sens, lipsa şoselelor de centură, a drumurilor expres - şos. de viteză, lipsa pasajelor rutiere, podurilor, tunelelor, a benzilor insuficiente pe sens, calitatea asfaltului, ori lipsa acestuia, etc. etc...
    În RO şofatul a ajuns un chin, şoferul trebuie să fie atent noaptea, pe timp de ploaie la gropile umplute cu apă, la tot felul de obstacole ne semnalizate corespunzător, lipsa iluminatului public în oraşe, comune, sate, iluminat public care pe timp de ploaie nu vezi pe unde mergi, iarna la polei, la lipsa perdelelor anti-zăpadă pe drumurile naţionale, prosta administrare a drumurilor.
    Cred că şoferii din RO ar trebui lăudaţi comparativ cu ceea ce le oferă statul în materie de infrastructură, iar comparaţia făcută ar trebui raportată la ţări cu o infrastructură similară din lumea a 2-a sau a 3-a.
  • +3 (5 voturi)    
    RO pe ultimul loc (Joi, 11 iunie 2020, 22:32)

    MIKI@ [utilizator]

    RO pe ultimul loc la siguranţa rutieră, deci nici nu există grad de comparaţie.
  • +4 (4 voturi)    
    Da,da.. (Joi, 11 iunie 2020, 23:14)

    spirache [utilizator]

    Daca se mai adaugă si măiestria șoferilor noștri, inapetența spre a semnaliza schimbarea direcției de mers, cocalareala și alti factori iese rețeta perfectă a dezastrului.
  • +1 (1 vot)    
    da mey (Vineri, 12 iunie 2020, 2:24)

    John_Re [utilizator]

    dar șpaga... cat e șpaga... ?

    :))


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by