În mai puțin de-o lună, țigările mentolate vor dispărea de pe piața din România. Măsura prevăzută de Directiva Europeană a Tutunului și transpusă în legislația din România va afecta circa 500.000 de fumători români, care vor mai putea regăsi aroma de mentol doar în produsele care încălzesc tutunul sau în țigările electronice.

Glo hyperFoto: British American Tobacco

Conform statisticilor, în jur de 500.000 de români fumează țigări mentolate.

"Fumătorii români trebuie să știe că în mai puțin de-o lună nu vor mai găsi în piață țigări mentolate sau cu capsulă, dar vor putea opta pentru dispozitive care încălzesc tutunul, precum glo, sau pentru țigări electronice", au declarat reprezentanții British American Tobacco.

"Consumatorii ne spun că doresc produse alternative la fumat care să ofere o experiență cât mai satisfăcătoare în comparație cu produsele tradiționale din tutun. Având în vedere acest lucru, am lansat recent noul glo Hyper, care combină cea mai avansată tehnologie de încălzire a tutunului a BAT, încălzirea prin inducție, cu un nou format al consumabilelor, care conțin cu 30% mai mult tutun și oferă șapte arome diferite, dintre care trei de mentol", au mai declarat reprezentanții companiei.

Produsele din tutun încălzit și țigările electronice sunt reglementate prin aceeași Directivă Europeană a Tutunului ca și țigaretele. Legiuitorii europeni au considerat însă că aceste dispozitive sunt diferite de țigarete și nu au introdus același set de restricții, de aceea variantele cu arome vor mai fi disponibile în aceste produse.

Pentru mulți consumatori, produsele care încălzesc tutunul reprezintă deja o alternativă viabilă la fumat, circa 150.000 de români deținând deja un dispozitiv de încălzit tutun - glo.

Câteva date despre British American Tobacco

În România, British American Tobacco este unul dintre cei mai mari investitori din România și al doilea cel mai mare contribuabil la bugetul de stat, cu o contribuție anuală de circa 1,8 miliarde de euro sub forma accizelor și taxelor. Investiția totală în fabrica de la Ploiești a companiei a depășit pragul de 500 de milioane de euro. Compania angajează peste 3.000 de oameni și susține alte locuri de muncă prin lanțul său de furnizare și distribuție.