Reacția BOR după apariția pe Google Maps a „Catedralei Prostirii Neamului". Bănescu: Fascinația utopiei socialismului ateist continuă și azi în forme noi

de L.P.     HotNews.ro
Luni, 4 mai 2020, 11:45 Actualitate | Esenţial


Catedrala Mantuirii Neamului
Foto: Vlad Barza / HotNews.ro
Purtătorul de cuvânt al Patriarhiei Române, Vasile Bănescu, a reacționat la modificarea pe Google Maps a numelui Catedralei Mântuirii Neamului. Bănescu susține că "este încă o probă a urii unora care, cu sau fără voia lor, ajung să compună câteva nuclee ideologice dur anticreștine / antiortodoxe din România”.

El califică această atitudine drept expresia unei „patologii spirituale”, pe care o vede „grefată pe fondul minat deja de grave carențe intelectuale, de incultură crasă și de desprinderea asumat progresivă de realitatea istorică și imediată”.

"Despre acești oameni puțini, dar foarte activi și vocali, pentru care fascinația utopiei socialismului ateist continuă și azi în forme noi, Vasile Bănescu spune: „Toți acești mici și ridicoli autoimprovizați dumnezei de carton ideologic sunt suicidar animați de principiul distrugerii ordinii morale personale și publice țesute și hrănite de creștinism. Hristofobia unor oameni care ajung să comită gestul de a modifica hoțește pe Google Maps numele unui edificiu pe care Biserica Ortodoxă cu sprijinul firesc al Statului Român îl ridică in memoria tuturor eroilor din istoria acestei țări creștine, indică o periculoasă patologie morală care face deja foarte mult rău Europei și lumii civilizate de creștinism de-a lungul a două milenii”.

În urmă cu o zi denumirea Catedralei Mântuirii Neamului a fost schimbată pe Google Maps cu titulatura de ”Catedrala Prostirii Neamului Românesc”. Nu este prima oară când denumirea este modificată de utilizatori, ulterior pe internet a mai fost denumită și ”Catedrala Falei Patriarhului” și "Catedrala șpăgarilor!”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















26213 vizualizari

  • +57 (93 voturi)    
    civilizate de crestinism? (Luni, 4 mai 2020, 11:51)

    DeltaDunarii [utilizator]

    "Europei și lumii civilizate de creștinism de-a lungul a două milenii"

    Religia (oricare, nu doar creștinismul) nu a civilizat pe nimeni. Nu a dus decât la extremism și vărsare de sânge. Știința a dus la progresul omenirii, altfel am fi zăcut și azi în Evul Mediu.
    • -28 (56 voturi)    
      ... (Luni, 4 mai 2020, 12:40)

      reiand [utilizator] i-a raspuns lui DeltaDunarii

      Câtă simplitate în gândire, preluați papagalicește plăcile comuniste. Știința a fost susținută și răspândită de creștinism... Credința și știința sunt complementare.
      • +26 (34 voturi)    
        Interesant, foarte interesant (Luni, 4 mai 2020, 16:54)

        banel [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        Deci oricine critica religia sau BOR e comunist. Fara vreun alt argument, pur si simplu e comunist.

        Faptul ca cei din BOR au fost printre principalii informatori ai securitatii in perioada comunista se pare ca nu mai are vreo relevanta. Nici ca avem in conducerea BOR indivizi cu decizie definitiva de colaborare cu securitarea. Nu, ceilalti sunt comunisti, ca scot la suprafata mizeria din BOR.

        Mai mult, sa critici BOR aparent iti pune si eticheta de anticrestin, probabil pe premisa ca ei detin monopolul asupra credintei.
        • -1 (15 voturi)    
          cine va voteaza negativ comentariul?? (Luni, 4 mai 2020, 19:09)

          MaXaM [utilizator] i-a raspuns lui banel

          Nu pot intelege cum in ziua de astazi poate cineva vota negativ comentariul - doar niste strutzi care in vremea comunismului erau super activi la sedintele de partid, dar de paste isi aduceau aminte de batranii de la tara, si se duceau pe acolo ca sa se intoarca cu sacosele pline... si cu ocazia aia mai vedeau o biserica, sau ceva obiceiuri..
      • +10 (18 voturi)    
        al dreaqului... (Luni, 4 mai 2020, 19:01)

        exilatul [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        trebuie sa fi si imbecil si incult ca sa nu stii cita ..."stiinta" a fost sustinuta si raspindita de biserica si ca e si "complementara". cu ...zeii....oare de ce "aia de sus", in care cred "enoriasii" , nu le zice popilor de toate "culorile" : da ti ba toate averile pe care le ati strins de la "credinciosi" la stiinta ca sa se gaseasca mai repede un vaccin contra....prostiei...
      • +16 (22 voturi)    
        clericii au ars cartile de stiinta antice! (Luni, 4 mai 2020, 20:48)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        pe motiv ca sunt produse ale paganismului si ereziei!
      • +16 (20 voturi)    
        Spune-i asta lui Galileo Galilei (Marţi, 5 mai 2020, 1:08)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        zecilor de mii de vrajitoare arse pe rug, sutelor de mii de morti din cruciade, etc. Din cate stiu pochii si calugarii aveau monopol pe scrierile vechi iar iobagimea nici macar nu aveau voie sa invete sa scrie si sa citeasca. Religia a incercat din rasputeri sa suprime cunoasterea, deoarece aveau nevoie de Oi supuse nu de oameni care sa gandeasca!!!
        • -7 (11 voturi)    
          Ai uitat de jihadistii islamici (Marţi, 5 mai 2020, 9:33)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Dalinar

          Da niste exemple de cruciade si vrajitoare arse de biserica ortodoxa romana. Iti dau un exemplu clasic despre "monopolul pochilor"pe scrierile vechi: Diaconul Coresi (d. 1583, Brașov) a fost un diacon ortodox, traducător și meșter tipograf român originar din Târgoviște. Este editorul primelor cărți tipărite în limba română. A editat în total circa 35 de titluri de carte, tipărite în sute de exemplare și răspândite în toate ținuturile românești, facilitând unitatea lingvistică a poporului român, dar și apariția limbii române literare. Sarmane@Dalinar, daca nu era biserica ortodoxa si toti voievozii romani crestini care sa o apere, azi te inchinai pe covoras spre Mecca de 5 ori pe zi si visai sa te inrolezi in ISIS..
          • +2 (6 voturi)    
            ce presupuneri tembele (Marţi, 5 mai 2020, 11:40)

            liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            bor nu a ajutat cu nimic romania, dimpotriva prosteste populatia, ii indeamna sa voteze partide de hoti, si ia bani care pot sa fie folositi in alte directii

            nu se inrola nimeni in isis si nu se inchina la mecca daca nu era bor. asta e de departe cel mai tampit argument pe care l-am auzit!

            bor nu vrea decat sa se imbogateasca si sa-si creasca influenta, ATAT!!!

            cat despre "no true scotsman" citeste pt wikipedia ce am de spus despre aberatia asta!
            cand nu va convine ceva tot timpul erau altii, era in trecut, nu mai e valabil acum etc....
            asa aberati si cu biblia cand vi se aminteste cati oameni a omodar zeul vostru TOTAL aiurea!
            • -1 (5 voturi)    
              "BOR n-a ajutat cu nimic Romania" (Marţi, 5 mai 2020, 15:11)

              Altiro [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

              EMINESCU:"Biserica ortodoxa e de optsprezece sute de ani păstrătoarea elementului latin de lângă Dunăre. Ea a stabilit și a unificat limba noastră într-un mod atât de admirabil, încât suntem singurul popor fără dialecte propriu-zise; ea ne-a ferit în mod egal de înghițirea printre poloni, unguri, tătari și turci, ea este încă astăzi singura armă de apărare și singurul sprijin al milioanelor de români cari trăiesc dincolo de hotarele noastre. Cine-o combate pe ea și ritualurile ei poate fi cosmopolit, socialist, republican universal și orice i-o veni în minte, dar numai român nu e“ (Mihai Eminescu, „Liber-cugetător, liberă-cugetare“, „Timpul“, 2 februarie 1879). CORESI:cunoscut ca Diaconul Coresi a fost un diacon ortodox, traducător și meșter tipograf român originar din Târgoviște.Este editorul primelor cărți tipărite în limba română. A editat în total circa 35 de titluri de carte, tipărite în sute de exemplare și răspândite în toate ținuturile românești, facilitând unitatea lingvistică a poporului român, dar și apariția limbii române literare.
          • +1 (3 voturi)    
            Bah, nici romanii nu au vrut locurile astea (Marţi, 5 mai 2020, 16:12)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            Erau prea sa;lbatice si prea expuse migratorilor. De aia au facut drumul ala pe la sud de Dunare. Si daca te uiti in istorie, Toate provinciile au cedat suveranitatea continuu de-a lungul secolelor. Stefan cel Mare are statuie la Ankara, a fost unul dintre cei mai buni prieteni ai turcilor. Eu vorbeam de pochii din vest ca pe la noi nu aveau ei treaba cu stiintele cum nu au nici azi de altfel.
            PS: nu te mai du la biserica, ca de la atata patrafir in cap, bati campii.
      • +1 (5 voturi)    
        ahahahahaha (Marţi, 5 mai 2020, 11:31)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        stiinta spune ca pamantul are niste milioane de ani
        credinta zice 6000

        te rog sa-mi explici cum sunt compatibile?!

        si mai termina cu ce a facut biserica acum 1000 de ani. aia a facut tot ca sa subjuge fraierii. d c stiau sa scrie si sa citeasca doar popii si nu oamenii de rand, aud?!
        • -1 (3 voturi)    
          "Fraieri"subjugati de biserica: (Marţi, 5 mai 2020, 15:20)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Newton,Bacon,Barrow,Kepler,Copernic,Descartes,Kelvin, Maxwell,Pasteur,Paulescu,Pascal,Kant,Planck, Noica etc, etc.Niste "fraieri" care aveau in comun credinta in Dumnezeu. Compara-te cu ei. Vorba lui Tutea iti vine manusa: "idiotul are un rol pozitiv in societate caci, cum am cunoaste noi pe cei desavarsiti daca n-ar exista astia, idiotii.."
          • +1 (3 voturi)    
            Tu confunzi Biserica cu Credinta (Marţi, 5 mai 2020, 16:13)

            Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            Cum multi confunda money cu currency, e o diferenta majora, dar n-ai tu habar!!!
      • +3 (5 voturi)    
        loool (Marţi, 5 mai 2020, 11:36)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        ceausescu vroia biserica distrusa pana acum nu mai erau biserici!

        ceausescu nu a distrus biserica pt ca nu a vrut asta. a daramat/mutat niste biserici pt ca vroia ceva in loc, nu avea legatura cu faptul ca sunt biserici!

        dar na voi folositi chestia aia ca sa va victimizati (cum face si purtatoru de cuvand al bOR), desi nu aveti motive sa o faceti!

        cati popi nu au bagat la puscarie oameni pt ca popii colaborau cu securitatea?!

        mai lasa-ma cu aBERATIILE astea!

        voi luati orice a facut rau si nu e crestin declarat si urlati ca "Asta fac ateii" chit ca nu are nici o legatura!

        nu au fost oameni (din cate stiu eu) care au omorat in numele ateismului, dar au fost o gramada care au omorat in numele religiei (si inca sunt)
      • +2 (4 voturi)    
        Stiinta pana in Renastere? (Marţi, 5 mai 2020, 14:42)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        Pana atunci cam greu cu stiinta, doar cu dogma. La noi evul mediu a mai durat un pic pana sa ajunga revolutia industriala.
        Acum in 2020, in ortodoxie inca se crede ca se aprinde lumina sfanta in grota din Ierusalim - un obicei aparut in secolul IX si repudiat de catolici din 1238. Arabii profitau de pe urma impartirii gramezilor de bani primiti de la creduli, iar acum evreii continua obiceiul pentru turistii care viziteaza anual
    • +22 (36 voturi)    
      ev mediu indus de cretinism crestin (Luni, 4 mai 2020, 12:46)

      snowflake [utilizator] i-a raspuns lui DeltaDunarii

      pentru ca printre primele lucruri facute de religia crestina a fost sa stearga urmele culturii clasice antice (greco - romane).
      Cine credeti ca au distrus Acropole, Palmira sau biblioteca din Alexandria?
      • -13 (27 voturi)    
        Focul. Timpul. Sau inutilitatea. (Luni, 4 mai 2020, 14:29)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

        Razboiul cultural este de cand lumea si produce alte culturi. Nu uita ca abolirea sclaviei si emanciparea femeilor este o tema pur crestina ce a aparut in epoca moderna doar in tarile crestine si a fost raspandit de acolo pe tot mapamondul cu rezultate variabile oriunde crestinismul nu era incetatenit.
        • +13 (19 voturi)    
          crestinii, cu clerul in frunte (Luni, 4 mai 2020, 20:53)

          Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          au promovat sclavia, pana in secolul 19!
          manastirile din romania au fost proprietari de sclavi pana la unirea principatelor!
          acum, bor-atii pretind despagubiri de stat pentru proprietatile pierdute!
          • +2 (14 voturi)    
            Sclavia era pandemica. (Luni, 4 mai 2020, 23:43)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui Antenistontel

            Evreii au pasaje in biblie despre cum sa imparta femeile dupa ce au castigat ceva batalie. Mahomed avea sclavi. Si ca sa vezi la fel era peste tot in Crestinatate. Alte vremuri, alte legi. Dar abolirea este rezultatul drepturilor fundamentale dezvoltate din regiunea Crestina numita Europa, cu Anglia mai in frunte.
        • -1 (3 voturi)    
          cultural?! (Marţi, 5 mai 2020, 11:41)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          de cand?!
          ce cultura frate, ca biserica nu are nici o treaba cu nici o cultura, doar cu spalatul pe creier!
      • +2 (12 voturi)    
        Cine a distrus ? (Luni, 4 mai 2020, 16:53)

        xolv [utilizator] i-a raspuns lui snowflake

        1. Acropole= Imperiul Otoman
        2. Imparatul roman Aurelian
        3. Imparatul roman Aurelian
    • -9 (29 voturi)    
      Ai uitat să menționezi (Luni, 4 mai 2020, 12:57)

      Geirge [utilizator] i-a raspuns lui DeltaDunarii

      Doar un singur fapt: înainte de adoptarea creștinismului dacii făceau jertfe umane! Deci acum tu, dacă ești destul de gras, ai fi putut fi adus ca jertfă zeului Odin.
      Deci în cazul tău religia ți-a civilizat străbunii și te-a salvat de la moarte.
      Iar progresul adus de știință este foarte discutabil având în vedere că armele sofisticate, în special de distrugere în masă au fost dezvoltate de niște oameni de știința. Lumea este pusă pe muchia dispariției civilizației în infernul atomic datorită oamenilor de știință care s-au vândut pentru câțiva bănuți guvernanților.
      • +5 (13 voturi)    
        eu am vazut ca dacii erau crestini! (Luni, 4 mai 2020, 20:55)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Geirge

        intr-un clip cu folclorista tudor, difuzat duminica de tvr!
      • +2 (4 voturi)    
        ahahahah (Marţi, 5 mai 2020, 11:46)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Geirge

        si in biblie "preabunul" dumnezeu in "bunatatea" lui nu l-a lasat pe ala sa-si omoare fiul pt ca dzeu i-a cerut asta ci a sacrificat un miel in loc...

        mai vino si tu in secolul XXI baiete! tu vb de niste religii disparute de sute de ani! cu alea compari?!
        uite ca eu sunt ateu si nu am omorat pe nimeni, nu sacrific miel de pasti etc etc... doar ca idee!!!

        cat despre arme.... ma da cruciadele au fost facute de atei si nu stiu eu?!
        vezi ca si crestinii au omorat linistiti in WW1 si WW2 ....
        sa-ti arat poze cu popi care sfinteau arme?!

        si ca o paranteza,,, studiile arata ca ateii si agnosticii sunt mai putin predispusi la a comite crime... cum o explici pe asta?!
    • -12 (34 voturi)    
      Tot ce te inconjoara este definit de crestinism. (Luni, 4 mai 2020, 13:00)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui DeltaDunarii

      Toate legile, toate obiceiurile si infrastructura economica. Vrei comparatie? In tari musulmane poti intra la puscarie dupa ce ai fost violata deoarece ai incalcat ceva lege.
      • +8 (16 voturi)    
        In spiritul corectitudinii... (Luni, 4 mai 2020, 19:14)

        MaXaM [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        hai, fi serios... si toate crimele din cele doua Americi, Africa si Asia unde Crestinismul a eliminat zeci de milioane de bastinasi? Sclavia, de cine a fost sustinuta, in mare majoritate?
        Cand zici tari musulmane, esti de acord ca tot o religie e vinovata? Esti cat de cat educat(a) ca sa stii cat de asemanatoare e Islamul de religia Crestina? Stii ca Isus, Sf Maria, Sf Ioan sunt parti importante ale Islamului?
        Si in cate tari cu valori profunde crestine sunt eu condamnat la inchisoare sau chiar moarte doar pentru ca sunt homosexual?
        • +1 (5 voturi)    
          Zi si noua... cate? (Luni, 4 mai 2020, 23:48)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui MaXaM

          Ca nu stiu eu geografie si nici demografia religioasa dar: https://en.wikipedia.org/wiki/Homosexuality#Legality
          Nu vad nici o tara predominant crestina cu astfel de probleme.
      • 0 (4 voturi)    
        ahahahahahahahaha (Marţi, 5 mai 2020, 11:48)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        si acum 200 de ani puteai sa mori ars pe rug daca faceai ceva cu care nu era de acord biserica!

        exact asta spun si musulmaniii
        exact asta spuneau si vikingii, romanii etc...

        asta este credinta si perceptia ta, dar asta nu inseamna ca este adevarul!

        ma voi puteti sa comparati si voi cu o tara mai civilizata?!
        hai sa comparam nivelul de trai a tarii conduse de bor , cu cel al tarilor mai putin religioase: olanda, germania, suedia, finlanda etc... d c nu faci o astfel de comparatie?! aaaa pt ca nu-ti convine concluzia!
        • 0 (2 voturi)    
          "Ahahahaha.." (Marţi, 5 mai 2020, 15:24)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Ai uitat de jihadisti, de cruciade. De cate ori se injura biserica romana vii cu textul asta imbecil.
        • 0 (2 voturi)    
          Tari mai religioase decat Romania: (Marţi, 5 mai 2020, 18:51)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          SUA, Israel, Vatican, Irlanda, Portugalia, Polonia, Grecia etc etc.. Concluzia :niste inapoiati, n-asa?
    • -5 (23 voturi)    
      o simpla mantra stangista (pe fond de incultura) (Luni, 4 mai 2020, 13:42)

      jondo [utilizator] i-a raspuns lui DeltaDunarii

      Cartile de istorie a civilizatiilor necesita timp pt a fi parcurse.

      Sper ca acest index sa fie un stimul pt a parcurge aceste carti de istorie.

      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Christians_in_science_and_technology
      • +5 (9 voturi)    
        informatie nerelevanta, pana si ateii (Luni, 4 mai 2020, 20:58)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        figureaza botezati!
  • +41 (55 voturi)    
    continuati baieti (Luni, 4 mai 2020, 11:55)

    Captain Obvious [utilizator]

    sa credeti ca problema e la altii
    • +7 (11 voturi)    
      eu zic ca.. (Luni, 4 mai 2020, 12:38)

      Ismail Paine de circ [utilizator] i-a raspuns lui Captain Obvious

      pe oameni ii poti pacali, calculatoarele insa nu. serverele google s-au prins de manevra.
  • -25 (47 voturi)    
    Daca si BOR o expune public fara griji (Luni, 4 mai 2020, 11:58)

    Lok [utilizator]

    Nu mai poate fi negata miscarea ateista comunista.
    • +11 (13 voturi)    
      Ironia sortii.. (Luni, 4 mai 2020, 18:22)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      BOR deplange socialismul, dar toata preotimea e platita din taxele stranse de la populatia care nu merge la biserica, iar catedrala este construita tot din munca noastra, furata de politiceni ipocriti si data ofranda pentru voturile prostimii.

      Va credeti neam de crestini civilizati? Nu va place socialismul? Hai sa va vad cum traiti doar din ce se strange la cutia milei, din munca alora care se inghesuie sa asculte clopotele cu chip cioplit...
      • -6 (10 voturi)    
        Socialismul nu are nimic cu donatiile. (Luni, 4 mai 2020, 23:49)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Nu uita ca nu suntem fortati sa dam la biserica nimic, o fac politicienii pentru voturi, deci pura democratie. In socialism ti-ar fi taxat tot si ar fi impartit dupa ideelie marelui conducator.
        • +2 (6 voturi)    
          nu?! (Marţi, 5 mai 2020, 11:52)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          pai eu platesc taxe la stat, sunt fortat sa o fac
          si statul a donat bani la biserici , deci eu am donat bani la biserica fara sa vreau!

          "pura democratie" - nici nu ma astept de la un postac psd sa foloseasca aceste cuvinte altfel decat prost si in interes propriu!
        • +2 (4 voturi)    
          PS: (Marţi, 5 mai 2020, 11:53)

          liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          vezi ca pe vremea comunistilor popii ciripeau la conducatorul suprem...

          acum doar se prostitueaza cu conducatorii : bani in schimbul voturilor!
          • 0 (2 voturi)    
            Multi nu inteleg democratia. (Marţi, 5 mai 2020, 13:12)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

            Dar sistemul de voturi asigura ca fiecare primeste ceva din ceea ce isi doreste, unii mai valorosi decat altii pentru ca aduc mai multe voturi.
    • +7 (9 voturi)    
      toti comunistii au pupat poala popii dupa 89! (Luni, 4 mai 2020, 21:01)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      toti popii erau turnatori, unii erau si securisti!
      • -4 (10 voturi)    
        Toti erau turnatori, e non-sens. (Luni, 4 mai 2020, 23:50)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Antenistontel

        Nu cred ca exista vreunu pe atunci sa nu fi turnat.
    • +3 (5 voturi)    
      "Ateista comunista" (Marţi, 5 mai 2020, 11:51)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      ahahahahaa

      atata stie biserica, sa atace pe toti care nu-s de acord cu ea...
      noroc ca nu mai e ok sa arzi oameni pe rug ca ma indoiesc ca nu ati fi profitat de o asemenea lege1

      "crestinismul inchizitiei" pot si eu sa fac asocieri de genu asta, diferenta e ca ateismul nu a facut comunismul, dar crestinismul chiar a facut inchizitia (si cruciadele).

      intai invata putina istorie si apoi abereaza pe aici, da?!

      nu este o revolta in numele religiei ceea ce se intampla, ci impotriva institutiilor capuse care se folosesc de religie! te rog sa faci diferenta!
  • +61 (71 voturi)    
    socialismul nu e o problema (Luni, 4 mai 2020, 11:59)

    emil bobu [utilizator]

    BOR e pregatita sa coopereze cu orice dictatura, cum a facut dintotdeauma
    • -3 (13 voturi)    
      Dictaturile autoritariste nu au liberul arbitru (Luni, 4 mai 2020, 13:02)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui emil bobu

      Nici nazismul nici Comunismul si nici o alta forma a socialismului nu a avut in interior vreo institutie necontrolata prin forta.
      • +3 (7 voturi)    
        asta explica de ce comunisttii au preferat bor! (Luni, 4 mai 2020, 21:02)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        .
        • +1 (3 voturi)    
          Orice biserica ar fi preferat Comunistii (Luni, 4 mai 2020, 23:51)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui Antenistontel

          Astazi ai fi facut praf. Pe cine mintim aici?
  • +48 (64 voturi)    
    Foarte interesanta declaratia (Luni, 4 mai 2020, 11:59)

    banel [utilizator]

    "Fascinația utopiei socialismului ateist continuă și azi în forme noi"

    O retorica pe care am mai auzit-o si la niste partide de buzunar care tot inceara sa scoata capul in ultima vreme, mizand pe curentul conservator care s-a tot dezvoltat in Europa in ultima vreme.

    Altfel, nu imi explic ce treaba are socialismul cu o gluma facuta pe google maps.

    Banescu, ca de obicei, ne demonstreaza ca rolul sau si al sefilor sai nu are treaba cu credinta.
    • -15 (29 voturi)    
      Dacă nu îți explici... (Luni, 4 mai 2020, 12:42)

      reiand [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Dacă nu îți explici legătura dintre socialism și ateismul militant (impicit ura împotriva creștinismului) înseamnă că nu ai înțeles nimic din istoria utimului secol.
      • +4 (6 voturi)    
        Ateism nu inseamna ura anti crestina sau comunism (Marţi, 5 mai 2020, 4:17)

        mmagic [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        Ateism inseamna este o alegere sa nu crezi ca exista vreo fiinta creatoare a lumii. Aceasta alegere apare in lipsa unor dovezi coerente si rationale si nemanipulatoare a acestei fiinte superioare creatoare. In timp ce existenta ei e pretinsa cu siguranta de crestini.

        Acum ce faci cu aceasta lipsa a lui Dumnezeu, cu acest ateism este strict la libera alegere a ateului, care poate sa fie: indiferent, retras, militant, convins, radical, mai putin convins.

        Adesea un ateu in viata reala poate sa fie mult mai bun si mai educat ca un crestin.

        Dar exista si atei teribilisti care au in cap idiotenii. Gay care cu masca ateismului braveaza si aduc o imagine negativa ateismului.

        Asa ca hai sa nu ii mai puni pe toti ateii intr-o oala, pentru ca exista multe feluri de a fii ateu.

        Legat de comunism scopul lui nu era sa elimine religia desi in principiu asta au facut comunistii, si este o nefericita corelatie.

        Poti sa fii ateu fara sa fii comunist sau sa fii coumunist si crestin. Cele doua fiind concepte complet distincte.
      • +2 (4 voturi)    
        looooooool (Marţi, 5 mai 2020, 11:55)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui reiand

        ba voi aveti un fetis cu comunismul si ateii

        partidul cu cel mai multi votanti credinciosi si cu cea mai mare legatura cu biserica este psd SOCIALIST !!!

        las-o mai moale ca nu-ti merge! realitatea te contrazice!

        dar trebuie sa recunosc victimizarea bisericii a mers, se pare ca toti habotnicii pun botul la minciunile sc bor srl
    • -2 (14 voturi)    
      Era referire la minoritatea foarte vocala (Luni, 4 mai 2020, 13:03)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui banel

      de pe social. Care se tine de copilarii panarama cum ar fi schimbarea de nume pe G maps.
    • +1 (11 voturi)    
      Corelatia activismelor de orice fel e izbitoare (Luni, 4 mai 2020, 13:54)

      Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui banel

      Corelatia activismelor de orice fel e izbitoare. Du-te la Extinction rebellion si o sa gasesti aceeasi oameni ca la Women's March. Intreaba-i de pandemie si o sa-i gasesti adepti devotati ai religiei sigurantei. "Este una dintre noile religii seculare care ne modelează profund existența și ne fac vulnerabili, ca societate, în relația cu autoritățile" (A. Lazescu pe Contributors)
      Cu cine voteaza? Cu Bernie Sanders si Ocasio Cortez, of course, "the democratic socialists". Asa ajungem si la socialism. "Communism begins where socialism begins", ar fi zis Marx.
      • -7 (13 voturi)    
        Marx (Luni, 4 mai 2020, 17:37)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

        "Communism begins where atheism begins"
  • -42 (66 voturi)    
    Dati-le un dictionar repede progresistilor (Luni, 4 mai 2020, 12:04)

    xolv [utilizator]

    comunicatul depaseste vocabularul internodoctilor ateisti -militanti. Un program de educatie cu fonduri UE, rapid. Cineva sa le traduca!
    • +12 (22 voturi)    
      Tare inteligent cred ca te simti acum! (Luni, 4 mai 2020, 13:36)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Dar esti praf! Aici era vorba, in esenta, de coruptia bisericii, "prostirea neamului", prin proiectul megalo-maniac finantat cu sute de milioane de euro, in principal din bani publici, bani ai cetatenilor luati fara consultare, fara consideratie vis a vis de religia din care fac parte, sau daca sunt spirituali sau nu... Asta in conditiile in care nu vedem, nici macar acum, biserica sa vina in ajutorul societatii, si daca nu e rost de facut bani! Biserica nu are grija de batrani, daca nu face un azil profitabil, daca nu le ia casa pt asta; biserica nu initiaza anteprize sociale, ea produce (sau nu) vin pe fonduri europene, inchiriaza sali pt nunti si conferinte, are pensiuni... totul este despre bani pt ei! Am auzit de cazuri in care nu s-au sinchisit sa ia economiile donate de persoane in varsta, care au ca venit pensia minima garantata, actualmente in valoare de 700 lei!
      • -4 (8 voturi)    
        Dar gresesti. (Luni, 4 mai 2020, 18:32)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Urzitoru

        Daca am fi avut votanti 100% ortodocsi am fi avut o finantare mult mai mare a proiectului catedralei si un timp mult mai scurt de realizare cu aur si altele. Asa impartiti pe religii cum suntem finantarea este atat cat sa nu supere prea multi. Democratia bat-o vina. Sa nu uitam ca celelalte religii nu sunt majoritare dar beneficieaza de aceleasi principii de baza cu netaxarea etc, plus finantare, totul pentru voturi evident dar e echitabil si le reprezinta numarul adeptilor.
    • +4 (4 voturi)    
      Libertatea e o dreptate in sinea ei (Luni, 4 mai 2020, 19:06)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      Si unii si altii pot sa zica ce vor. Ca sunt liberi.
    • +4 (4 voturi)    
      iti traduc eu tie (Marţi, 5 mai 2020, 11:58)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui xolv

      1 - ad hominem -> top 3 cele mai tembele "argumente" posibile (zici ca esti mult mai inteligent ca mine deci nu-ti traduc ce inseamna). curios ca o persoana asa inteligenta , foloseste un "argument" pe care doar oamenii cu o inteligenta limitata il folosesc...

      2 - ironia e total aiurea si total nepotrivita. serios invata sa faci un contraargument ca te faci de kko

      3 - daca pun 2 cuvinte impreuna nu inseamna ca se si potrivesc si au sens impreuna, asa ca mai usor !

      4 - vezi ca revolta nu e impotriva zeului tau, ci a biserici ! biserica profita de naivitatea si habotnicismul pt a se lafai in mertzane, mult aur si multi bani!
  • +35 (53 voturi)    
    O cladire urata, (Luni, 4 mai 2020, 12:04)

    mirceapanait [utilizator]

    In totala disonanta cu peisajul si cu arhitectura inconjuratoare. Daca tot s-au investit atatia bani, macar daca era frumoasa, asa cum sunt catedralele vestice. Dar este rusinea Bucurestiului.
    • -10 (18 voturi)    
      Ba-i perfectă pentru bucureșteni. (Luni, 4 mai 2020, 12:48)

      prec [utilizator] i-a raspuns lui mirceapanait

      Îi reprezintă cu prisosință pe mitici, cu Fierea-n frunte!
      • +4 (4 voturi)    
        ma da frustrrat mai esti (Marţi, 5 mai 2020, 11:59)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui prec

        frustrat rau!
        ce ti-au facut ma tie bucurestenii?!
        esti doar un frustrat probabil invidios, care tanjeste la ce au bucurestenii pentru ca alta explicatie pentru ura ta nu prea exista!
    • +6 (8 voturi)    
      Pui problema gresit (Luni, 4 mai 2020, 16:57)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui mirceapanait

      Gandeste-te ca catedrala asta este pentru Daniel cum e BMW X6 pentru un cocalar.
  • -42 (60 voturi)    
    Nu sunt nici socialisti, nici atei.Sunt antiromani (Luni, 4 mai 2020, 12:05)

    D-or [utilizator]

    Dl. Banescu greseste grav spunind ca cei care au schimbat numele catedralei sunt socialisti atei.

    Sau nu a riscat sa spuna adevarul: Sunt doar niste bicisnici blasfemiatori anti-romani. Pe scurt, vuvuzele.

    Aceiasi care indrazneau sa ne impuna "lucrurile mici" , singurele potrivite pentru neamul nostru.
    • +12 (18 voturi)    
      Nu noi avem chipul pe clopot (Luni, 4 mai 2020, 12:47)

      lerim70 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      Chipul celui mai fericit om din lume este pe clopot. Cred ca trebuia sa il faca si pe manerele de la usi.
      • +1 (5 voturi)    
        si pe alea de la closet! (Luni, 4 mai 2020, 21:07)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui lerim70

        .
    • -9 (17 voturi)    
      As spune ca sunt o minoritate (Luni, 4 mai 2020, 13:07)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      care nu are nimic de a face cu natia in care salasluiesc. Nu e doar in Romania. Am vazut insemnele lor in toata Europa.
      • -2 (4 voturi)    
        ai dreptate (Marţi, 5 mai 2020, 12:04)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        suntem o minioritate si votul arata asta...
        castiga hotii si comunistii de 30 de ani!

        "Am vazut insemnele lor in toata Europa." loool tu vezi ce vrei sa vezi! aia pe care-i vezi sunt tot de-ai tai! iti pot da multe exemple de oameni care fac cinste acestei tari, dar pe aia nu vrei sa-i vezi pt ca tu slujesti hotii (psd, bor, tot pe acolo)!
        • +2 (2 voturi)    
          Vad ca nu stii despre ce vorbesc. (Marţi, 5 mai 2020, 13:14)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          Dar nu e bai, timpul nu te va lasa in ceata.
          • +1 (1 vot)    
            Ba stie, da' nu-i convine, ca e si el vizat (Miercuri, 6 mai 2020, 9:40)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            Asa ca se erijeaza intr-o alta minoritate, mai selecta.
    • -3 (3 voturi)    
      ahahahahahahaha (Marţi, 5 mai 2020, 12:02)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      concluzia e simpla: "dai in mine (biserica) dai in fabrici si uzine"

      orice sunt aia care critica biserica (nu zeul suprem ci bierica, o institutie 100% pamanteasca) sunt rau si vor raul
      ce a facut bun pt romania biserica?! ia bani cu nemiluita de la stat si in schimb ofera speranta ca o sa-ti fie bine cand mori! si daca nu exista dumnezeu?! vikindii, romanii, grecii antici si MUUUUULTI altii s-au inselat, ori voi ori musulmanii va inselati (sau ambii) ce te face sa crezi ca exista viata dupa moarte?!

      eu vreau sa o duc bine acum. sunt un om bun si consider ca un zeu BUN nu-mi poate refuza accesul in rai doar pt ca nu cred in el (asta ar insemna ca acel zeu e foarte narcisist)!
  • +35 (57 voturi)    
    „Catedralei Prostirii Neamului" (Luni, 4 mai 2020, 12:08)

    ggiiggii [utilizator]

    Cine a venit cu denumire asta...merita un premiu si bere gratis pe viata..
    Esti un geniu prietene...exprima atat de bine situatia acestei constructii si a beneficiarului.
    • +1 (11 voturi)    
      De mai bine de 5 ani (Luni, 4 mai 2020, 12:37)

      gc007 [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      am auzit sa fie folosita sintagma aceasta de catre italienii din randul comunitatii crestine de acolo atunci cand se aminteste de aceasta monstruozitate.
      • +4 (6 voturi)    
        Nu sunt foarte interesat de subiect (Luni, 4 mai 2020, 16:34)

        ggiiggii [utilizator] i-a raspuns lui gc007

        si nu am auzit pana acum...tocmai din cauza asta laud initiativa si ingeniozitatea....
  • +34 (50 voturi)    
    Atitudine anti BOR. (Luni, 4 mai 2020, 12:08)

    asavreau [utilizator]

    Nu anticreștină,ori anti ortodoxie.Atitudinea anti BOR este favorizată de comportamentul BOR care-i preamărește pe infractorii politici ca Dragnea,Firea,Becali,indivizi care fură din banul public și dau ceva și BOR.Dacă BOR ar fi spus că mulțumește poporului român pentru toate donațiile făcute și nu escrocilor menționați nu ar fi reacția asta a//unora//.BOR să fie alături de popor și nu alături de escroci și să-și pedepsească preoții care încalcă legile,dând un exemplu prost.
  • +40 (58 voturi)    
    O catedrala mare si urata. (Luni, 4 mai 2020, 12:10)

    mirceapanait [utilizator]

    De neam prost.
  • -26 (34 voturi)    
    Caramitru peste tot? (Luni, 4 mai 2020, 12:11)

    Fides [utilizator]

    Daca zicea de placuta suedeza intelegeau si ei
  • +45 (55 voturi)    
    califatul ortodox (Luni, 4 mai 2020, 12:13)

    charlie666 [utilizator]

    ,,acești oameni puțini” sunt, de fapt, tot mai mulți! Și asta cu largul vostru sprijin; cu fiecare zi ce trece, tot mai mulți români fac distincție între credință și această structură de tip mafiot - BOR!
    E o criză fără precedent, nu am fost contemporani cu o pandemie de această anvergură, iar popii ce fac?! Sunt foarte preocupați (de fapt, disperați) că le scad încasările. Oamenii nu uită, pe termen lung, cine a fost solidar și cine a fost javră în vremuri de restriște! E acel moment în care ați putea să dați înapoi o foarte mică parte din ce ați primit de la oameni/stat de-a lungul timpului; dar lăcomia, avariția, vă împiedică să fiți cu bun-simț!
    Sunteți la vale, ați intrat într-un cerc vicios, BOR este tot mai evident o instituție anacronică. În epoca internetului, vă este tot mai greu să mențineți obscurantismul ce v-a avantajat dintotdeauna. Oamenii se informează tot mai ușor, gradul de îndobitocire scade, nr de cotizanți la fel, iar voi ce faceți?!? Acționați ca niște hiene! În zece ani, numărul de cretini ce dau ture de biserică în genunchi sau pupă evlavioși oase de morți scoase la plimbare pe străzi va fi tot mai mic. Vă doresc succes! :))
  • -9 (21 voturi)    
    Extremiștii desconsidera rostul minciunii (Luni, 4 mai 2020, 12:14)

    Con_stan_tin [utilizator]

    în societate. Fără minciună, doar cu adevăr, societatea nu se schimbă, am fi rămas în epoca de piatră. Să crezi într-o minciună este o condiție esențială dacă vrei să schimbi ceva, cu cât minciuna este mai gogonată cu atât schimbarea este mai profundă.
    • 0 (4 voturi)    
      extremistii=bor apreciaza si utilizeaza! (Luni, 4 mai 2020, 21:11)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Con_stan_tin

      .
  • -31 (45 voturi)    
    Sunt prea mulți ticăloși în România și (Luni, 4 mai 2020, 12:14)

    Rescator [utilizator]

    în multe țări veșnic *prietene*.Nu știu de ce batjocoresc Catedrala Mântuirii Neamului și nu fac
    același lucru cu Sfântul Petru din Roma,Notre Dame,
    din Paris,Sagrada Familia din Barcelona,Catedrala
    ridicată de siloviki la Moscova(cu Stalin și Putin pe
    post de sfinți),etc.Pentru acești mancurți atei și
    puternic bolșevizați este o placere să denigreze și să
    distrugă tot ce fac românii.Go to hell papagalilor.
    • -5 (11 voturi)    
      Mulțumesc ateilor și sataniștilor care mi-au (Luni, 4 mai 2020, 17:48)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      dat minusuri.Le amintesc că toți aceștia când d-au
      de un necaz sau simt că se apropie ceasul,încep
      brusc să se roage.Așa face acum libercugetătorul
      Ilici.
      • -4 (10 voturi)    
        Aceasta minoritate guraliva are tendinta sa (Luni, 4 mai 2020, 18:36)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

        faca briganding. Adica se anunta pe social ca "uite stire uite commenturile si dai cu minusuri sau contre". Nu e ilegal dar e batator la ochi de fiecare data cand una din ideeile lor progresiste este combatuta pe hartie sau sticla. E interesant ca nici cand si-o ard partidele politice unul altuia nu vezi asa valva pe social.
      • 0 (4 voturi)    
        invata limba romana (Marţi, 5 mai 2020, 12:10)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

        nu poate exista "ateu satanist" e o contradictie de termen!

        macar foloseste alti termeni idioti si fara sens precum "ateu comunist"
    • +1 (3 voturi)    
      o cladire (Marţi, 5 mai 2020, 12:09)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Rescator

      compari o cladire urata, o biserica banala marita decateva ori, cu niste cladiri care inseamna ISTORIE, mari arhitecti, si care atrag MILIOANE de turisti!

      "Pentru acești mancurți atei și
      puternic bolșevizați este o placere să denigreze și să
      distrugă tot ce fac românii" - aici ai dreptate, eu as dori sa DISTRUG : hotia, cerseala din banul public, privilegiile pentru anumite institutii, prostia, analfabetismul, slugarnicia, nesimtira si hotia (merita mentionata de 2 ori). culmea e ca altea au loc de cinste la oamenii care se dau crestini (pesedeu care tot doneaza bani la biserica).

      "Go to hell papagalilor" - tu ai citit macar biblia aia?! "cel fara de pacat sa arunce primul priatra" alea alea?!
      esti cam ipocrit crestinule! desconsideri si ignori religia ta!
  • +39 (55 voturi)    
    d-zeu iubeste prostii, de asta a facut asa multi (Luni, 4 mai 2020, 12:15)

    qwerasdf [utilizator]

    care sa sprijine BOR (dupa cum afirma, insusi, raspopitul BOR)

    "Biserica Ortodoxă cu sprijinul firesc al Statului Român"

    nu, bai ,prostitorule de fraieri, sprijinul ala nu e firesc cat timp oamenii mor in spitale de infectii iar copiii se ineaca in budele de la scoli, s.a.m.d.

    Biserica sa plateasca taxe!

    tot nu pot sa inteleg ce fel de Dumnezeu e asta al vostru care va zice ca e bine sa fiti imbracati in aur si sa conduceti masini de sute de mii de euro... asta e religia crestina? asta e smerenia?
  • +55 (65 voturi)    
    cateva raspunsuri vreau (Luni, 4 mai 2020, 12:17)

    marr.io [utilizator]

    La începuturile proiectului, Biserica Ortodoxă a cerut doar un teren pentru amplasarea construcției, susținând că va acoperi toate cheltuielile din buzunarul propriu.

    EU ma consider prostit de BOR asa ca va intreb de ce a ajuns aceasta catedrala sa fie finanțată aproape exclusiv de la buget, promovată de politicieni obedienti, BOR profitand de trecerea noastra încâlcita prin tranziție?

    Într-un deceniu, apelând la patru guvernări diferite și la zeci de parlamentari, Patriarhia Română a reușit să mute finanțarea Catedralei Mântuirii Neamului din sarcina proprie în sarcina bugetelor publice. Pai, nu va e rusine d-lor prelati?

    Priviti inapoi spre anii 2000 si intrebati pe Basescu si Tariceanu despre teren, Olguta Vasilescu si colegii din PRM vinovati pentru legea nr 563 din 2007 care stipuleaza ca fondurile necesare construirii Catedralei Neamului sunt asigurate de Patriarhie, de Guvernul României și de autoritățile publice locale!!!!!

    Aceasta e ordinea prevăzută de actul legislativ. În realitate, ierarhia finanțatorilor s-a așezat exact invers.

    Într-un deceniu, așadar, apelând la patru guvernări diferite și la zeci de parlamentari, Patriarhia Română a reușit să mute finanțarea Catedralei Mântuirii Neamului din sarcina proprie în sarcina bugetelor publice.

    Si atunci, noi NEAMUL nu cumva chiar suntem prostiti?
    • -4 (10 voturi)    
      Te consideri prostit? (Luni, 4 mai 2020, 17:42)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui marr.io

      Priveste la concluzia INStatistica din 2011: 98% din populatia tarii s-a declarat ca apartinand unuia din cele 18 culte recunoscute(87%-ortodocsi) si doar 2% s-au declarat fara nici un dumnezeu. Deci din taxele unei majoritati covarsitoare se ridica aceasta catedrala. Priveste mai in urma, in 1878,dupa razboiul de independenta,cand elitele de atunci(printre ele si Eminescu) visau la o catedrala drept monument inchinat tuturor eroilor neamului, la fel si elitele interbelice care au trecut prin primul razboi mondial si au facut Unirea( trimise la Canal si la moarte de comunisti). Si vei intelege ca Neamul isi dorea aceasta Catedrala. Prostiti se simt cei fara credinta si respect pt neam, pt eroii sai.
      • +3 (7 voturi)    
        Istoria păstrează forma (Luni, 4 mai 2020, 19:41)

        clencix [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        A nu se confunda credința cu tradiția.
        • +3 (3 voturi)    
          A nu se confunda (Marţi, 5 mai 2020, 11:05)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui clencix

          analfabetismul religios cu ateismul.
      • +2 (6 voturi)    
        doar aia 98% trebuiau sa finanteze! (Luni, 4 mai 2020, 21:27)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        daca s-ar aplica contributie pentru culte doar la cei care se declara ca membri, cati s-ar mai declara?!
        sub 10%!
        • -2 (4 voturi)    
          Doar aia 2% (Luni, 4 mai 2020, 23:58)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Antenistontel

          ar trebui sa plateasca salariile si pensiile de lux ale comunistilor, securistilor si militienilor atei!
      • +1 (3 voturi)    
        lasa-ma ca stiu (Marţi, 5 mai 2020, 12:13)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        cum a fost facuta "Statistica" aia:

        "religia:
        -sotia: ortodoxi (eu nu eram acasa)
        ... pauza
        -sotia: "sotul meu zice ca e ateu""
        nici acum nu stiu ce a trecut aia acolo

        ex 2: (auzit de la 2 oameni diferiti):
        "religia:
        - ateu
        - nu am
        - bine, trece ortodox"

        PS: cunosm MULTI crestini (inclusiv soacra, saptamanal la biserica, in pelerinaje etc) care NU sunt de acord cu ce face bor sau cu aceasta catedrala! las-o sa macane!
        • 0 (0 voturi)    
          Vorba ta, (Marţi, 5 mai 2020, 19:06)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          uzezi de cele mai tembele argumente posibile (si te crezi inteligent ). Curios ca o persoana asa inteligenta , foloseste "argumente" pe care doar oamenii cu o inteligenta limitata il folosesc.Sa ai parte de soacra-ta pana la adanci batranete!..
  • +42 (50 voturi)    
    Din pacate (Luni, 4 mai 2020, 12:18)

    TrueBlue [utilizator]

    Nu e frumos dar e adevarat, din pacate. Aceste constructii se faceau in evul mediu. Azi sunt monumente si aduc bani din turism. Astazi, nu mai cosnstruieste nimeni biserici in Europa. Si daca s-ar fi facut pe banii BOR atunci poate ca nu ar fi fost contestata. Dar este facuta din bani publici in detrimentul altor proiecte esentiale.
    • -7 (13 voturi)    
      Daca poporul o vrea se va face. (Luni, 4 mai 2020, 13:09)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

      Nu toti, dar destui vor aceasta catedrala. Personal imi este egal, dar nu ma voi opune dorintei lor.
      • +7 (9 voturi)    
        Bati campii (Luni, 4 mai 2020, 14:46)

        dihania [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Deci care popor vorbesti? A votat o majoritate a poporului si nu stim noi? Catedrala asta nu s-a facut din vointa poporului, ci din vointa unui grup de interese.

        Pe mine nu m-a consultat nimeni daca vreau. Pe langa donatia infima data de banca ortodoxa romana (bor) si donatiile altor frai... (ahem) credinciosi:

        - Terenul/Bani a donat un guvern corupt, ilegitim (al caror conducatori sunt in puscarie) si pe care eu nu l-am votat
        - Bani a dat un primar pe care eu nu l-am votat si care nu ma reprezinta. Un primar ales de 10% din locuitorii Bucurestiului (egal cu rata analfabetismului functional)
        • -5 (9 voturi)    
          Nu mai vota Guverne ce sustin Catedrala. (Luni, 4 mai 2020, 16:17)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui dihania

          Restul au votat Guverne ce sustin Catedrala. Democratia si-a spus cuvantul.
    • +7 (7 voturi)    
      Sagrada Familia, Barcelona? (Luni, 4 mai 2020, 14:20)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui TrueBlue

      inceputa in 1882 si inca neterminata, se finanteaza continuarea lucrarilor din taxele incasate.
      Iar Gaudi era un arhitect.
      • +2 (6 voturi)    
        pai ce, ciobotea nu este si el arhitect?! (Luni, 4 mai 2020, 21:28)

        Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        de pagode si silozuri!
  • +40 (48 voturi)    
    Asta e culmea (Luni, 4 mai 2020, 12:19)

    dihania [utilizator]

    Arogantul asta vorbeste despre inapoiati. Ati ajuns de rasul poporului si nu va pune deloc pe ganduri, va uitati in partea cealalta si mergeti inainte.

    Uitati-va la voi, plini de aur, limuzine, firme de turism, camatari, imprimerii, evenimente fastuoase. Sunteti exact la nivelul evului mediu cand biserica acapara putere si aur. Incepand de la unii preoti de jos pana sus la preasfantu vostru barbos care si-a pus fata repede pa catedrala.

    Voi din conducerea bor n-aveti nicio legatura cu cele sfinte si manipulati o multime in care 95% nici macar nu stiu exact care e treaba cu Isus, se duc la biserica datorita obiceiului.

    Stati linistiti pentru ca stiti ca niciun guvern nu se va atinge de voi pentru ca veti asmuti multimea inculta asupra lor.

    Mai intai sa va faceti curatenie in curte si apoi sa vorbiti despre altii. Sa va fie rusine!
  • +37 (47 voturi)    
    Of, Banescu, acest utopic al declaratiilor! (Luni, 4 mai 2020, 12:19)

    dandra [utilizator]

    Domnule Banescu, papa Francis nu are nimic cu ateii, religia catolica invata oamenii sa fie tolerantii cu toate creatiile domnului.

    Cum se face ca numai religia crestina este homofoba si plina de ura?

    Domnule Banescu, cum ramane cu utopia nesimtirii biserici romane care nu plateste impozite si din contra, suge milioane de euro de la bugetul de stat.

    Cum ramane cu sutele de companii care au donat pentru cauze nobile, iar BOR a donat doar cateva mii de lei in plina pandemie, cand s-a vazut inutilitatea unei institutii in perioada de criza.

    Domnule Banescu, cum ramane cu utopia raspandirii virusului de catre preotii care au ignorat avertismentele autoritatilor, aceleasi autoritati sub care ar treui sa guvernati si de la care va primiti salariile.

    Domnule Bansescu, primiti salarii si de la ateii care isi platesc impozitele si de la musulmani si de la catolici.

    Va place cand va intra salariul neimpozitat de la "fraieri", ma scuzati de la ateii, care au mai mult bun simt decat unii crestinopati si care nu ucid, nu fura, nu preacurvesc.

    Domnule Banescu, religia ar trebui predata in primul rand in biserici, iar influentele acesteia in stiinta, educatie, familie ar trebui sa scada spre zero.
    • -6 (12 voturi)    
      Se dă de gol... (Luni, 4 mai 2020, 12:45)

      reiand [utilizator] i-a raspuns lui dandra

      Haha, "homofobă și plină de ură"... Ca să înțelegi ce toții unde e problema de fapt ;)
  • +34 (42 voturi)    
    Catedrala creeaza zilnic noi si noi eroi (Luni, 4 mai 2020, 12:20)

    gc007 [utilizator]

    Acei oameni care ar fi putut fi salvati cu 100+ milioane de euro investiti in spitale devin acum eroi rapusi prea devreme de coronavirus si li se alatura celor morti de-a lungul anilor din cauza sistemului de sanatate subfinantate.

    PS: Ce poate fi mai utopic socialist decat finantare de la stat si scutire de impozit pentru biserici, cerand contibuabililor sa finanteze fara vointa francizele voastre doar ca apoi sa fie taxati din nou pentru fiecare serviciu, la fiecare eveniment: botez, nunta, deces?

    Draga BOR, va rog sa imbratisati cu dragoste capitalismul si sa va finantati doar din donatiile voluntare ale propriilor credinciosi.
  • +34 (44 voturi)    
    Realitatea contrazice tot ce transmite BOR (Luni, 4 mai 2020, 12:20)

    fanegr1ja [utilizator]

    Cand Banescu spune "Toți acești mici și ridicoli autoimprovizați dumnezei de carton ideologic sunt suicidar animați de principiul distrugerii ordinii morale personale și publice țesute și hrănite de creștinism.", se refera oare la opulenta si luxul inaltilor prelati BOR? Se refera la faptul ca pentru Daniel 500k euro sunt o nimica toata? https://www.youtube.com/watch?v=aCgnoO62UdE

    BOR a trecut de la stadiul de stat-in-stat si a ajuns sa acapareze statul.

    Este voba de putere si bani, nu de credinta si eroii neamului, pe care BOR i-a luat pe persoana fizica. Eroilor neamului nu le mai folosesc banii, luxul, camerele de hotel amenajate in catedrala si nici kilogramele de aur de la gatul patriarhului.

    Dar fiecare pasare pe limba ei piere.

    Aceasta pandemie mai are ca efect si faptul ca oamenii ajung sa vada ca sanatatea lor sta in mana medicilor si a stiintei, nu in pupatul de oase si ignoranta misticismului religios.

    Ca sa fi un om bun nu trebuie sa sustii financiar o organizatie mafiota ce isi atribuie o relatie speciala cu Dumnezeu. Altfel nu am fi vazut cum un prea credincios mitropolit este adus fuguta cu elicopterul la spital sa-si scape viata, care ii este draga si la cei 80 de ani ai sai.

    Romania si poporul Roman nu inseamna BOR, si asa cum scrie in Constitutia Romaniei, aceasta tara este stat laic.

    Popii sa-si vada de menirea lor si sa lase intrigile politice, care au saracit tara in ultimii 30 de ani. Popii mana in mana cu politicienii corupti. Asta este adevarul iar Banescu poate sa spuna ce vrea el ca asta nu schimba cu nimic lucrurile si faptele.
    • -7 (13 voturi)    
      Si aceasta minoritate ar dori puterea BOR (Luni, 4 mai 2020, 13:10)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui fanegr1ja

      in mana lor. E aceeasi lupta pentru putere de cand lumea.
  • +25 (33 voturi)    
    Oameni putini, foarte activi si vocali ... (Luni, 4 mai 2020, 12:21)

    LL [utilizator]

    ca acest domn Banescu care prin ceea ce spune ne arata cat ne necredincios este (nu crede nici el ce spune). Cu alte cuvinte, un astfel de om se cheama ...ipocrit!
  • -5 (31 voturi)    
    Doar "Catedrala Neamului" ar trebui sa fie numita (Luni, 4 mai 2020, 12:27)

    D-or [utilizator]

    Denumirea ar trebui simplificata la "Catedrala Neamului", asa cum se numea in proiectul initial de la inceputul secolului trecut.
    Si George Calinescu in Bietul Ioanide tot "Catedrala Neamului" o numea.

    Prin "Catedrala Neamului" simbolistica e mult mai mare, mai cuprinzatoare, trece dincolo de mesajul strict religios si strict ortodox.
    Pe de-o parte i-ar include pe toti romanii, indiferent de religie, pe de alta parte, ortodoxia este in cistig, pentru ca raportarea se face la o catedrala ortodoxa.

    Nu e clar cind si de ce a aparut "mintuirii" in denumire. Asta si limiteaza "neamul" si mai si sugereaza ca nu ar fi "mintuit", adica suntem un neam nemintuit.

    E in aceeasi nota insultatoare cu imnul nostru care ne reaminteste ca nu suntem desteptati, adica suntem prosti. Si nemintuiti pe deasupra.
  • +4 (14 voturi)    
    "Cine nu e cu noi, e impotriva noastra" I.V. Lenin (Luni, 4 mai 2020, 12:32)

    clint [utilizator]

    Extremismul celor care paraziteaza ideea de crestinism cu poleiala de aur, mertzane si idoli falsi.

    Reflexul neconditionat al bigotilor religiosi e sa iti bage pumnul in gura, mergand pana la a-ti spune ca esti unealta Diavolului.
    • -3 (7 voturi)    
      Eroare (Luni, 4 mai 2020, 18:11)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui clint

      Citatul("cine nu-i cu noi..) ii apartine Lui Stalin si e o parafrazare a cuvintelor lui Iisus din Evanghelia dupa Luca: Ioan i-a spus: „Învăţătorule, am văzut pe cineva care alunga diavoli în numele tău şi l-am oprit pentru că nu te urmează împreună cu noi”. Dar Iisus i-a zis: „Nu-l opriţi, căci cine nu este împotriva voastră, este cu voi”. Cat despre"poleiala", incă din perioada Vechiului Testament și mai ales în cea de după venirea Mântuitorului, serviciul divin public a fost caracterizat prin strălucirea sa, prin săvârșirea lui de către preoți și arhierei și prin îmbrăcămintea lor din timpul serviciilor.Toate veșmintele preoțești sunt făcute din materiale strălucitoare și împodobite cu semnul Sfintei Cruci (Efeseni 2, 16), care este mărturia jertfei și a biruinței. Aceste veșminte au la bază respectul înnăscut față de Dumnezeu, de care nu ne putem apropia decât numai cu o anumită dispoziție sufletească și cu veșminte special adaptate.
  • +8 (12 voturi)    
    catedrala mantuirii (Luni, 4 mai 2020, 12:34)

    IOSCA [utilizator]

    Domnul cu raspunsul amesteca voit exprimarea credintei prin constructii , dealtfel efemere, cu adevaratele catedrale spirituale de care trebuie sa aiba grija Biserica pastorind sufletele credinciosilor. Mantuirea neamului nu sta in grandoarea constuctiei si impodobirea ei ci in constiinta de religie si neam.Reactia de pe Google Map nu este o expresie a fobiei sau ateismului cat mai degraba a convingerii inutilitatii unei forme fara fond.
    • -1 (5 voturi)    
      Reactionistii pe Gmaps vorbesc si de bunul simt (Luni, 4 mai 2020, 15:09)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui IOSCA

      Dar culmea ironiei ii lasa in ceata.
  • -11 (19 voturi)    
    Excelent răspunsul... (Luni, 4 mai 2020, 12:38)

    reiand [utilizator]

    Excelent răspunsul domnului Bănescu. Elegant și adevărat. Din păcate, virusul socialismului și al ateismului militant, care a ucis deja peste 100d e milioane de oameni în întreaga lume, a ruinat statee și a provocat suferință incomensurabilă, se perpetuează în continuare. Depinde de noi să avem tăria de a-l identifica și contracara, pentru a avea un viitor.
    • +5 (11 voturi)    
      comunismul este inspirat de crestinism! (Luni, 4 mai 2020, 21:50)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui reiand

      aceleasi practici totalitare, aceeasi spalare pe creier, aceeasi ierarhie corupta, acelasi dispret pentru individ si pentru libertatile sale!
  • +5 (13 voturi)    
    crestinism? (Luni, 4 mai 2020, 12:51)

    zicsieu [utilizator]

    ce fel de crestinism? din ala in care banii pentru spitale si educatie ajung in proiecte fanaorice? la ce erau buni banii pentru spitale... ei bine uita-te la ziua de azi in care bisericile stau goale, inchise iar spitalele sunt subdotate dar pline de oameni care mor. halal crestinism. vezi tu dupa capul meu tu faci actiuni anticrestine. tot ce faceti e sa rariti turma si nu sa o apropiati. nesimtirea si calicia sunt esentiale pentru preotimea din ziua de azi. curat diavolesc.
    • -1 (5 voturi)    
      'proiecte faraonice' (Luni, 4 mai 2020, 18:18)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui zicsieu

      Te referi la stadioanele care costa sute de milioane de euro(apoi alte zeci de milioane schimbarea anuala a gazonului) si sunt ridicate din taxele celor 98% declarati ca fiind credinciosi in unul din cele 18 culte recunoscute(96%-crestini) in Romania? Oare in tara noastra 98% din populatie sunt microbisti?
  • +6 (12 voturi)    
    Despre utopii (Luni, 4 mai 2020, 12:57)

    remicristian [utilizator]

    Utopia comunista si ateista a fost fumata de curind si lumea sper sa tina minte!
    Utopia crestina a tinut in bezna mintii 1500ani toata Europa pina cind citiva au deschis fereastra spre valorile greciei antice si au reusit prin epoca renasteriiiesirea din intunericul habotnic crestin si intoarcerea la valorile greco-romane. Crestinismul s-a impus prin teroare asupra politeismului antic la fel cum a facut si comunismul. Diferenta intre crestinism si comunism este ca in cazul comunismului acesta a promis mintuirea in timpul vietii aici pe pamint si a esuat lamentabil pe cita vreme crestinismul propune mintuirea in viata de apoi care conform zicerii //crede si nu cerceta// trebuie luata ca adevar si cum nimeni nu s-a intors de la cele vesnice sa ne spuna ce este dupa colt nu s-a fumat pina la capat cu toate razboaiele si abuzurile facute in numele credintei! Metodele de indoctrinare sunt aceleasi pentru ambele utopii doar costumele difera!
    • -6 (8 voturi)    
      Nu mai prosti lumea cu idioteniile astea (Luni, 4 mai 2020, 23:16)

      corvus [utilizator] i-a raspuns lui remicristian

      Se vede ca istoria stiuta de tine e scoasa din filme si desene animate. Numai un om cu minte putina ar putea face o astfel e simplificare. Crestinismul este cel care a adus o ordine in evul mediu dupa caderea imperiului roman, cauzat de invaziile barbarilor. Universitatile sunt o creatie crestina, iar textele filosofilor din grecia antica au fost scoase la lumina tot de teologi crestini, cum este Toma de Aquina. Renasterea a fost adusa in Italia de carturari bizantini, care erau ortodocsi. Iar Imperiul Bizantin era un imperiu infloritor din punct de vedere cultural si tehnologic.
      "Crede si nu cerceta" nu e deviza crestina, ci e atribuita tot de anti-crestini, crestinilor.
      Vad ca vorbesti de razboaie in numele credintei. Care anume? Cruciade? Cruciadele au fost necesare, pentru protectia pelerinilor crestini la Ierusalim, care erau ucisi cu sange rece de jihadisti. Pe langa, asta cruciadele au avut ca scop si depasirea tribalismului feudal (adica lupte intre nobili locali) ce domina europa la momentul respectiv.
      Asadar, nu mai raspandi clisee nefondate stiintific, bazate pe povesti din filme si barfe de pe internet.
      • +1 (3 voturi)    
        De ordine ce a adus (Marţi, 5 mai 2020, 11:42)

        Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui corvus

        Se cheama "dark ages" ca nu mai stie nimeni, nimic ce s-a intamplat acolo. Am uitat si sa scriem, sa tinem evidenta.
        Pana sa reintroduca in Europa islamicii textele vechi, antice, salvate si traduse prin universitati la Bagdad (in epoca lor de aur) si cifrele arabe in Europa, am fost inapoiati in ultimul hal., "Multumita" crestinismului am fost mai inapoiati decat anticii si am fi ramas asa daca nu exista mixul cultural est-vest-lumea araba (fortat, cuceriri, mauri sau din pura curiozitate - calatorii, expeditii) pana la Renastere, cand s-au mai deschis ochii unora.
        Crestinismul este asa de bine aparat pentru ca a reusit sa distruga cea mai mare putere mondiala la vremea ei (Imperiul Roman) si sa tampeasca si subjuge milioane de oameni, reusind sa ii transforme in sclavi ai prostiei, gata sa faca orice - cruciade, razboaie, sa distruga civiliatiile din America centrala si de Sud, sa creada oricine, orice superstitie idioata.
        Din acest motiv este aparat atat de bine, pentru ca este cea mai buna unealta de control si manipulare a societatii inventata vreodata.
        • +1 (1 vot)    
          Caderea imperiului roman are multe cauze (Marţi, 5 mai 2020, 14:38)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

          Crestinismul nu a fost una majora. Problema loe era economica deoarece se sustineau prin armata si atacarea unor teritorii. Cum face SUA astazi pentru a avea petrol si a-l redescoperi ca prin minune in puturi goale din Texas. Odata ce regiunea din jurul Imperiului roman nu a mai avut nimic de pradat, imperiul s-a trezit ca prin minune cu probleme de incredere in conducere. Diviziune si complicatii cu mentinerea granitelor care se cam tragea de la costul crescut al armatei si vietii de la Roma.
        • -1 (1 vot)    
          Ba stim foarte bine ce s-a intamplat (Marţi, 5 mai 2020, 21:58)

          corvus [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

          Ba din contra, s-au scris multe cronici istorice in evul mediu, numai in Anglia spre exemplu gasesti o lista consitenta. Iar daca vrei cronici din evul mediu timpuriu, cauta cronici bizantine.
          Crestinismul nu a avut nicio treaba cu acest presupus "dark ages" despre care vorbesti (care oricum este un mit exagerat si inventat de iluministi), Caderea imperiului roman si haosul ce a urmat in europa au legatura cu numeroasele invazii barbare si triburi nomade ce se perindau pradand tot ce le statea in cale. La aceasta decadere a europei in intuneric a contribuit si feudalismul, care intr-adevar a fost sustinut de biserica, dar care nu are niciun fundament in religia crestina (aceasta fiind in fapt apolitica).
          Textele greciei antice au fost salvate de muslulmani, da, dar tot teologii crestini le-au dat legitimitate in Europa. Dupa cum am mentionat in cometariul anterior, ma refer la Toma de Aquina, care a influentat toti viitorii mari ganditori ai Europei.
          Nu stiu despre ce mix cultural vorbesti tu acolo, ca musulmanii n-au venit in europa ca turisti, ci drept cuceritori (vezi cazul lui Charles Martell care i-a batut pe arabi la Tours, in FRANTA)
          Colonialismul nu a avut treaba cu razboaiele sfinte, acesta a avut cauze politice si economice, iar atrocitatile comise de colonialistii care se credeau superiori bastinasilor nu au niciun fundament crestin. Apropo, e putin ipocrit sa lauzi imperiul roman ca fiind un varf al civilizatiei, cand romanii au facut aceleasi lucruri pe care le-au facut colonialistii: au invadat si subjugat popoare.
          De asemenea, tare as vrea si eu sa-i vad pe asa-zisii "aparatori" ai crestinismului , caci in ziua de astazi, toata lumea repeta aberatiile astea nefondate istoric.
  • -5 (15 voturi)    
    Observ ca reactia BOR nu prea place (Luni, 4 mai 2020, 13:06)

    Setalcott [utilizator]

    Sa vedem cum o sa placa ce au de spus expertii.

    “Tinerii” intre 30 si 40 de ani ajung si ei sa fie tributari unei culturi “cool”, unei contra-culturi manufacturate in jurul unei notiuni articificiale de eterna tinerete, hedonist-iresponsabila, dar camuflata sub ideea de lupta pentru “cauze sociale”. Avem acum oameni semicentenari care vorbesc, se misca, se imbraca si au in cap idei pe care in mod normal le asociem revoltei umorale si lipsei de experienta de viata adolescentine. Si sunt “formatori de opinie”.
    A fi adult responsabil a devenit tinta unei campanii propagandistice fara precedent. Hollywood, mass media, cercetarea “stiintifica” academica submineaza si ironizeaza tot ceea ce poate pune in umbra si submina spiritul juvenil, pseudo-revolutionar si adolescentin-manufacturat. Pseudo-responsabilitati pentru pseudo-cauze abstracte cum ar fi “salvarea planetei”, “salvarea deprivatilor”, “salvarea la X si Y” devin centrul identitatii colective a unor largi grupuri sociale.

    https://www.facebook.com/pauldragos.aligica/posts/2948612001873190
    • -4 (6 voturi)    
      Observ ca reactia BOR nu prea place (Luni, 4 mai 2020, 13:53)

      ioana1810 [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      Vă rog să precizaţi ce legătură are textul inserat de dvs (care conţine fără îndoială observaţii juste) cu titlul articolului!
      • -1 (5 voturi)    
        Legatura (Luni, 4 mai 2020, 17:45)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui ioana1810

        Legatura nu e directa, recunosc, e mai mult despre gestul de a schimba denumirea pe Google. Dar devine mai directa daca cititi mai departe in link despre rolul presei in infantilizarea publicului.
  • +7 (11 voturi)    
    Popii (Luni, 4 mai 2020, 13:21)

    Coco_papagal [utilizator]

    bolnavi sa mearga la catedrala sa se faca bine. Nu elicoptere si ATI.
    • -4 (8 voturi)    
      O mică problemă (Luni, 4 mai 2020, 14:24)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Coco_papagal

      Nici elicopterele și nici ATI nu ar fi existat fără civilizația creștină în sânul căreia au apărut. Dacă nu crezi uită-te un pic prin India, China, Africa și lumea arabă etc. să vezi cam ce au invrntat ei în ultimele secole.
      • +2 (6 voturi)    
        siiigur ca da! (Luni, 4 mai 2020, 16:20)

        LL [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Nici Pamantul nu ar fi fost rotund ...ramanea plat!
  • +10 (16 voturi)    
    Ziua și declarația (Luni, 4 mai 2020, 13:26)

    Toate nickname-urile erau luate [utilizator]

    N-am mai văzut BORul așa activ de o groază de vreme. Și ca să vezi, declarațiile n-au nicio legătură cu criza prin care trec cetățenii și felul în care ajută BOR.
  • -1 (7 voturi)    
    Aşa curg voturile spre PSD (Luni, 4 mai 2020, 13:47)

    Propinatiu [utilizator]

    Aşa curg voturile spre PSD de nu mai scade în sondaje.
    Altminteri, unii excursionişti dispreţuiesc Capitala că n-are catedrale mari ca Budapesta.
  • -7 (9 voturi)    
    Ha, ha! (Luni, 4 mai 2020, 13:48)

    Mihail. [utilizator]

    Cat de haiosi pot fi ateii care sunt insarcinati cu desteptarea neamului! Caci, pana la urma, ce nevoie au tinerii de spriritualitate, cand sunt inconjurati numai de valori. Si cand toate semenele arata ca-i asteapta un viitor plin de fericire si prosperitate.
    • 0 (2 voturi)    
      mai (Marţi, 5 mai 2020, 12:15)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      tara asta crestina e furata de crestini de nu mai stim de noi

      poate ar fi cazul sa lasati si pe altii sa o conduca, e posibil sa fie mai bine... uite ca scandinavii de exemplu nu o duc rau!

      vezi ca ura fata de biserica si modul in care papa banii nu e echivalenta cu ateismul. stiu crestini, habotnici aproape, care nu sunt de acorde cu don daniellor si catedrala!
      • 0 (2 voturi)    
        Firea umana e profund religioasa (Marţi, 5 mai 2020, 13:16)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Nu poti distruge BOR fara sa o inlocuiesti cu ceva accesibil tuturor paturilor sociale. Ai grija ce iti doresti.
  • +5 (11 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Luni, 4 mai 2020, 13:54)

    [anonim]

  • +8 (12 voturi)    
    BOR sunt un exemplu foarte bun de farisei (Luni, 4 mai 2020, 14:24)

    derzemel [utilizator]

    BOR sunt un exemplu foarte bun de farisei, daca ne luăm după ce scrie din biblie: https://www.bibliaortodoxa.ro/cautare.php?text=farisei&carte=-3

    BOR au luat credința, au tocat-o si o vând cu bucățica, pentru bani, influenta/putere politică, voturi, etc, totul în numele lui Dumnezeu (asta daca nu l-au tocat și vândut și pe El)
  • +11 (17 voturi)    
    Vasile Bănescu....dovada clara a... (Luni, 4 mai 2020, 15:17)

    ggiiggii [utilizator]

    faptului ca...poti citi o biblioteca intreaga, poti avea un limbaj elevat...ca tot un spalat pe creier esti si un idiot cu acte in regula.
    Sunt curios....daca intelege cu adevara fraza asta:
    "Despre acești oameni puțini, dar foarte activi și vocali, pentru care fascinația utopiei socialismului ateist continuă și azi în forme noi"
    sau...
    „Toți acești mici și ridicoli autoimprovizați dumnezei de carton ideologic sunt suicidar animați de principiul distrugerii ordinii morale personale și publice țesute și hrănite de creștinism"
    Eu cred ca nu...il depasesc cu mult aceste cuvinte, daca intr-adevar au fost scrise de el...sau de vreun habotnic batran iubitor de tineri absolventi.

    Cat legatura „Catedralei Prostirii Neamului" cu eroii natiunii...este total deplasata si aiurea...
    singura legatura a acestei constructii este cu personaje ca..DANIEL Ilie Ciobotea, cu Firea, cu Becali....si cu toti politicienii corupti ce cauta capital social si voturi printre fraieri.
    Sa va pictatii cu totii pe peretii acesteti constructii...sa avem ce acoperi su grafitii.
    • -4 (10 voturi)    
      Cand un ins ca tine (Luni, 4 mai 2020, 18:26)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      il face "idiot cu acte in regula"pe Banescu, el nu o poate lua decat ca un compliment. Cu adevarat ofensa ar fi insemnat doar daca cineva ca tine l-ar fi laudat..
      • -1 (1 vot)    
        banescu (Marţi, 5 mai 2020, 12:17)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        este un tembel care spune numai tampenii sau ai uitat cand "biserica nu se supune legilor lumesti"
        dar pe de alta parte vrea bani de la stat ?!

        daca vreti ca bor sa supravietuiascam l-ati zbura pe asta de urgenta! pentru ca altvel in 50 de ani bor nu o sa mai existe: ori lumea se desteapta, ori dam faliment si ne iau ungurii si rusii!
        • 0 (0 voturi)    
          Banii de la "stat" (Marţi, 5 mai 2020, 19:18)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

          sunt banii din taxele si impozitele celor 98% credinciosi(87% ortodocsi). Cat despre profetia ca in 50 de ani BOR va disparea, sa stii ca insi infinit mai destepti decat tine au facut asemenea tie si s-au inselat. Exemplu: Voltaire(scriitor si filozof francez) pofetea disparitia bibliei si a credintei in urmatoarea suta de ani. Dupa nici 50 de ani casa lui a devenit.. tipografie de biblii. Ca sa nu se mai spuna ca Divinitatea nu are simtul umorului..Cat despre"tembelul" Banescu, n-ai tu impreuna cu 5 generatii din neamul tau, scoala si cultura lui. Sa fii sanatos!
  • +3 (11 voturi)    
    Socialismul ateist l-a adus pe Gagarin în spațiu (Luni, 4 mai 2020, 17:40)

    Nyk1 [utilizator]

    Și după aceea pe mulți alții, inclusiv acum pe „autostopiștii” spațiali americani care nu mai au avut mijloc propriu de a ajunge pe Stația Spațială Internațională după retragerea navetei spațiale.

    Creștinismul nici măcar nu a depășit limita atmosferei, fiind vorba doar de un singur individ despre care se susține că s-ar fi ridicat spre cer!
    • -3 (7 voturi)    
      Imagineaza-te (Luni, 4 mai 2020, 18:48)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      la final de viata, asteptand ca in fiecare clipa sa treci"dincolo"pt o eternitate.Crezi ca vei fi impacat si linistit, ragaind multumit de viata ta de analfabet religios? Ma tem ca fiori metafizici iti vor ridica parul pe spinare cu intrebari de genul 'si daca "individul"de care se spune ca s-ar fi ridicat la cer exista?' Pastreaza-ti postarea ta pt acele momente, poate te va mai inveseli..
  • -4 (8 voturi)    
    Reactia (Luni, 4 mai 2020, 20:07)

    wintershadow [utilizator]

    este normala si de bun simt raportata la situatie. Cei care au facut aceasta modificare ar trebui sa fie sanctionati.
    Si numele firmei unde lucreaza (daca lucreaza, ca ma indoiesc) pe Maps sa fie schimbat in Neuronul Stingher SRL
    • +3 (7 voturi)    
      iar toti clericii judecati pentru inselatorie! (Luni, 4 mai 2020, 21:45)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui wintershadow

      .
  • +3 (7 voturi)    
    Besearica ca la noi (Luni, 4 mai 2020, 21:08)

    persuasiv [utilizator]

    la nimeni.
  • +2 (8 voturi)    
    inaltpreacovidatul pimen unde se trateaza?! (Luni, 4 mai 2020, 21:42)

    Antenistontel [utilizator]

    la spital, intubat in sectia ati, sau lingand icoane in silozul lui ciobotea?!
  • +2 (8 voturi)    
    banii din impozite merg pe trufie (Luni, 4 mai 2020, 22:53)

    Dedalus [utilizator]

    Astfel de monstruozitati cum e Catedrala Neamului sunt total impotriva modestiei ortodoxe.

    Ma mir ca mai au si curajul sa dea vina pe comunism, cand de fapt chiar ierarhia ortodoxa este prima care abandoneaza valorile crestin-ortodoxe.
  • +4 (6 voturi)    
    Catedrala prostirii neamului (Luni, 4 mai 2020, 23:22)

    Alexa.99. [utilizator]

    Ha! Ha! Haaa!
    Geniala idee.
  • +2 (2 voturi)    
    atei (Marţi, 5 mai 2020, 8:41)

    Cetateanu [utilizator]

    Legatura cu comunismul si socialismul cu ateismul era data de interesele statului totalitar jefuitor si criminal si a naparcilor care-l conduceau de a fi el centrul "inchinaciunii"! Credintele au fost pentru inceput leagane de umanitate, cultura si schimbare, pana au devenit forta"conducatoare" si opresoare. Cati morti au facut credintele (de la zeii de dormitor pana la Marxism/Leninism) de-a lungul si latul globului? Si ia de dati search pe tarile Eu (mai din Vest) sa vedeti care este numarul de religiosi si atei.
  • 0 (4 voturi)    
    sc bOR srl confunda (Marţi, 5 mai 2020, 11:29)

    liviu_ [utilizator]

    furia fata de biserica (si modul in care suge bani de unde poate) si Dumnezeu!

    bOR ar trebui sa realizeze ca NU ei reprezinta pe Dumnezeu atata timp cat iau bani cu nemiluita!

    nu este nimic anticrestin in furia fata de bor, e doar furie fata de capusele care isi iau bani necuveniti !
    • 0 (0 voturi)    
      Este furia analfabetului religios (Marţi, 5 mai 2020, 19:25)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      urmas al aplaudacului comunist, el nu intelege absolut nimic dar e convins, in baza a 2 prejudecati si 3 clisee, ca stie totul despre biserica si preoti.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by