FOTO. Lumea e plină de ilustrații cu medici transformați în sfinți, dar numai în România a ieșit scandal. Oare de ce?

de Răzvan Băltărețu     HotNews.ro
Joi, 30 aprilie 2020, 12:15 Actualitate | Esenţial


Ilustrație de Wanda Hutira
Foto: Facebook
Câteva ilustrații care au supărat BOR și români conservatori au devenit în două zile unul dintre subiectele principale. Biserica le-ar vrea dispărute, asemenea și Primăria Capitalei, poate și o minoritate de credincioși. Arta nu trebuie să fie însă pe placul tuturor. Și aș vrea să-ți arăt cât de obtuzi suntem, ca societate, în acest caz.

Aprilie, fără îndoială, a fost o lună tensionată. Spiritele, dacă pot spune așa, s-au încins înainte de Paște pe subiectul: cum ajunge lumina la credincioși. Am rezolvat acel subiect.

Dar fix în perioada când credincioșii își făceau aceste griji, pe Facebook a apărut o serie de ilustrații. Au fost publicate de Cătălin Dobre, creative director McCann, și au fost realizate de Wanda Hutira, art director.

Ilustrațiile sunt parte dintr-o campanie mai mare a McCann care a vrut să aducă un omagiu medicilor.

În Belgrad, de exemplu, au fotografiat medicii după ce și-au dat jos echipamentele de protecție ca să vezi ce urme lasă acestea pe fața lor. Creațiile au rămas pe Facebook, s-au bucurat de-o oarecare popularitate, apoi pe 28 aprilie au explodat.

Asta și pentru că prin câteva orașe din România, inclusiv București, ilustrațiile au fost transpuse în panouri publicitare. Pe 27 aprilie au început să circule pe Facebook poze din București și Iași cu panourile în care sunt prezentați medicii ca sfinți (sau ca niște icoane).

Nucleul dur de români care nu vor să facă diferența între manifestare artistică și religie au trecut direct la blasfemie. Ziceam la început de Biserica Ortodoxă Română și nu fără motiv. Prin Vasile Bănescu, purtătorul de cuvânt al Patriarhiei, BOR a aruncat gaz pe foc.

„O încercare jenantă de rapt simbolic și maltratare vizuală a iconografiei creștine, situată sub semnul prostului gust [...] nu știe decât să caricaturizeze creștinismul. [...] Nu este vorba, deci, doar despre un demers blasfemiator, ci și de o ofensă adusă categoriei profesionale atât de onorabile a medicilor, care, ca noi toți, nu se cred cu certitudine sfinți sau mântuitori improvizați și nu pretind un cult public”, a transmis acesta prin publicația oficială a Bisericii.

McCann a rezumat situația, după tot acest haos de declarații și acuzații, și-a spus că aceste creații sunt o reprezentare a medicilor așa cum mulți români se raportează la ei în această perioadă.

Wanda a explicat mai în detaliu viziunea ei:

„De câte ori nu am auzit cunoscuți care au zis: «medicul a făcut a minune»? [...] Îmi spunea un medic acum ceva timp: «Dumnezeu este doctorul, noi suntem unealta». Ca să fie această unealtă, ei trebuie să își riște sănătatea lor și a familiilor și a celor dragi, ca să facă un bine mai mare lumii. E o dovadă de foarte mult altruism, perseverență și verticalitate. Iar asta seamănă mult cu efortul și jertfa care e relatată în povestirile despre personajele canonizate în diferite religii”, a spus ea.

În fine, un ultim capitol în saga asta a venit de la Primărie, care a reușit să ia cea mai proastă decizie: scoaterea panourilor. „[...] având în vedere că atât BOR cât și foarte mulți bucureșteni consideră că aceste imagini sunt jignitoare, Primăria Capitalei va transmite firmelor de publicitate solicitarea de eliminare a acestor reprezentări de pe panourile stradale, care pot fi înlocuite cu imagini care să aducă un omagiu medicilor-eroi fără să lezeze credință trecătorilor”, a transmis Primăria printr-un comunicat.

Sigur, esența de-acolo e fix că BOR nu e mulțumită de panouri. Poate nu te surprinde, dat fiind că Gabriela Firea, primarul general, nu s-a ferit să se afișeze ca fiind cea mai credincioasă persoană din București și chiar Voluntari. A făcut-o chiar înainte de Paște cu cel mai ciudat video.

În tot acest context care a dat apă la moară oamenilor dornici să aibă opinii, eu am căutat altceva. Am vrut să adun din lumea întreagă alte demersuri similare și să vezi ce-au gândit alți artiști din alte țări. Și am găsit câteva creații care, pe de o parte, transformă medicii în sfinți și, pe de altă parte, servesc drept suport pentru oameni în această criză medicală.

Sfinții medici din alte țări



Sfânta acestor zile


Imaginea a fost publicată pe Twitter de Frank Logue și mai interesant e că a fost distribuită pe Facebook, pe 27 martie, de Francisc Doboș, preot catolic din România

Primul medic sacrificat

Ce vezi în imaginea asta e doctorul din Wuhan care a atras atenția că ce se întâmplă în China nu-i sub nicio formă sub control. Câteva zile mai târziu a murit. Aici este interpretarea demersului lui în viziunea celor de la Vandal Club.

Zeul Atlas reinterpretat


Creația de-aici e din Melbourne, Australia, și-a fost publicat de Melbourne Murals. După cum vezi, e un medic care ține planeta pe umeri în vremurile pandemiei. Sursa: CNBC

Îngerii din Barcelona


Doi medici sunt portretizați aici ca îngeri. Creația a apărut pe un zid din Barcelona și-a fost realizată de Tvboy

KO


Această lucrare de stradă e în Denver, SUA, și-a fost realizată de Austinz Art

Prima linie de apărare


Creația asta e din West Java, Indonezia.

Fecioara Maria, Madrid


Asta e poate cea mai puternică de până acum. A apărut în Madrid, Spania, și o prezintă pe Fecioara Maria în plină luptă cu pandemia. Sursa: Bored Panda

Îngerul curcubeu


Din Marea Britanie am găsit această bijuterie cu un medic în echipament potrivit, dar și cu un set special de aripi și aureolă de sfânt

Supereroina acestor zile


Aici e un mix între medic, supererou și sfânt. Creația a apărut pe un zid din Hamm, Germania

Cu ce rămânem după toate astea?

Cu o reacție disproporționată din partea BOR, care și-a găsit un dușman perfect pentru perioada asta. Primăria, de asemenea, a reușit să se conformeze exemplar ordinelor de la Biserică. Românii, cei nemulțumiți de ilustrații, cu ce se aleg? Cu nimic, rămân la aceleași păreri, pentru că, iată, atât BOR, cât și Primăria au ales că, oficial, nu-i în regulă. Practic, izolarea în bule s-a ascuțit mai mult ca niciodată.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















19054 vizualizari

  • +47 (91 voturi)    
    Pentru ca...BOR...si doctori corupti (Joi, 30 aprilie 2020, 12:41)

    ggiiggii [utilizator]

    Acelasi BOR care se opune educatiei sexuale in scoli, acelasi BOR care a reusit sa introduca religia materie obligatorie in scoala, acelasi BOR care este putred de bogat, nu plateste taxe si tocmai isi construieste o catedrala de sute de milioane de euro, acelasi BOR corupt in care popii scapa nepedepsiti de lege( orice ar face).....
    Din cauza BOR si a cretinitatii majoritatii Romanilor.
    Si...din cauza imaginii proaste pe care o au medicii si sistemul medical din RO.
    Nu poti infatisa ca un sfant un doctor care a luat spaga toata cariera si care a conditionat actul medical de primirea de foloase materiale.
    • +12 (32 voturi)    
      Perfect spus (Joi, 30 aprilie 2020, 13:30)

      Constantin02 [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      ai pus punctul pe i
    • -21 (55 voturi)    
      tovarasul Lenin va aplauda (Joi, 30 aprilie 2020, 14:23)

      jondo [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Noua generatie de bezbojni, care fac o propaganda la fel de buna ca activistii sovietici din URSS din perioada interbelica.

      Fix aceiasi retorica, aceleasi teme, aceleasi cuvinte.

      https://www.theguardian.com/artanddesign/gallery/2019/oct/23/down-with-god-how-the-soviet-union-took-on-religion-in-pictures

      https://en.wikipedia.org/wiki/USSR_anti-religious_campaign_(1928%E2%80%931941)
      • +7 (17 voturi)    
        Asta ai inteles tu? E grav! Sau doar ai idei fixe! (Joi, 30 aprilie 2020, 17:16)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        Nu e vorba de nici o propaganda aici, nu a interzis nimeni religia, cum pretinzi tu si cum intr-adevar au vrut sa o faca comunistii. E vorba doar de libertatea de exprimare, libertatea artei. Asa ca incearca sa gandesti, macar putin...
      • +1 (5 voturi)    
        Auzi,da' nu mai bine ar face,lenin asta (Joi, 30 aprilie 2020, 20:39)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        al tau .......altceva???Ce zici???
    • +22 (38 voturi)    
      corect (Joi, 30 aprilie 2020, 14:35)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      papa a trimis ventilatoare, bor ce a trimis doar lumina sfinta ?
      • -4 (22 voturi)    
        Info (Joi, 30 aprilie 2020, 18:40)

        BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

        A trimis și BOR dar nu și fost tu atent. Erai preocupat cu papa.
        • +2 (10 voturi)    
          sic (Joi, 30 aprilie 2020, 20:55)

          costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui BogdanFV1

          detaluaza
        • +3 (9 voturi)    
          Unde le-a trimis (Joi, 30 aprilie 2020, 21:52)

          Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui BogdanFV1

          In rai sau mai curand in iad caci acolo vor ajunge prelatii BOR ahtiati dupa bani?
      • +6 (18 voturi)    
        ONGurile strang bani si ajuta (Joi, 30 aprilie 2020, 19:25)

        Coresponedntu [utilizator] i-a raspuns lui costelo999

        BOR doar consuma resurse si mai si pune piedici. Dar sarlatanii cu barbi au intrat in panica, pandemia COVID 19 a scos in evidenta importanta stiintei, a finantarii spitaleor, a cercetarii, cunosterii. Daca dupa pandemie guvernele de la Bucuresti si politicienii de la carma judetelor nu mai furnizeaza bani pentru temple cu cupole aurite si limuzine de lux pentru sarlatanii iubitori de lux si lucruri lumesti? Ce ne facem daca 15 mii de trantori, farisei, sarlatani, mai direct numiti popi, nu vor mai fi platiti de la bugetul tarii si in locul lor se desteapta romanii si platesc salarii pentru medici, cercetatori, asistenti sociali? Ca in Occidentul ateu, putred si depravat? pai nu e bine domnul Johannis, ce facem?
        • -3 (13 voturi)    
          urmareste 'Bazilica.ro' (Joi, 30 aprilie 2020, 22:26)

          Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

          HotNews nu publica nimic din ce face BOR de cand a inceput pandemia, doar articole gen'scuipati aici biserica'.
          • 0 (0 voturi)    
            asa e (Duminică, 3 mai 2020, 12:15)

            BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

            Asa le cere stapanul lor, Mamona. Indoctrinati, ei nu cerceteaza nimic. Daca le zice sefu să înjure biserica, ei o înjura, că doar sunt platiti pentru asta.
            Saracu, in ignoranta lui, Corespondentu crede că pandemia asta e cea care a scos în evidență necesitatea cunoașterii. HIV, tbc, cancerele de tot felul, alea sunt nimic pe langa noul covid.
    • +3 (31 voturi)    
      NOTA 10! (Joi, 30 aprilie 2020, 15:13)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Totuși, a se remarca numărul uriaș de reduși care ti-au dat ,,-".
    • -15 (31 voturi)    
      esti confuz (Joi, 30 aprilie 2020, 16:31)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Medicii nu sunt sfinti sau iau spaga din cazua BOR?
      Si eu ma opun educatiei porono in scoli. Te uiti la vestici si nu poti numi normalitate oricat s-ar stradui ei. Pedofilia acolo este la cote inalte in societate si este promovata preacurvia in masa media respectata .
      Nu mersi. Canta la alta usa
    • -4 (24 voturi)    
      e bine ca doar aici a iesit "scandal" (Joi, 30 aprilie 2020, 16:36)

      Stefan534324 [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      inseamna ca aici mai sunt cat de cat oameni cu minima ratiune.
    • -2 (4 voturi)    
      O exprimare horor,medici transformați în sfinți! (Vineri, 1 mai 2020, 10:46)

      asavreau [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Nu cunosc vreo-un sfânt în viață.Toți sfinții sunt morți.Cum să spui așa ceva despre medici !
  • +19 (55 voturi)    
    chiar nu e nevoie de vreo dezbatere (Joi, 30 aprilie 2020, 12:46)

    mircearh [utilizator]

    Raspunsul sta in deficitul de educatie compensat din pacate cu multa habotnicie , aspecte sociale care dau putere BOR si implicit o agresivitate cu care se implicia permanent in zona libertatii de exprimare, educatie etc.
    Societatile cu orizont mai extins decat al nostru pot vedea mana lui Dzeu cum lucreaza prin semenii nostri pamanteni, respectiv medicii in cazul nostru. Noi nu putem sa iesim din sablonul rigid al gandirii ca Dzeu lucreaza exclusiv cu mana Lui sau a sfintilor, nu si prin oamenii pe care tot El i-a lasat pe pamant.
    • +17 (39 voturi)    
      aproape corect (Joi, 30 aprilie 2020, 13:26)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui mircearh

      doar ca pe final ai incurcat borcanele. problema principala la noi e ca foarte multi traiesc cu impresia (inoculata evident de bor) ca biserica si popii sunt un fel de intermediari ai lui dumnezeu, cu drepturi exclusive. ideea asta aberanta este baza business-ului lor infect, si de asta s-au infipt in scoli, la clasele mici mai ales, ca sa o inoculeze copiilor care au gandirea inca neformata. daca s-ar combate cu succes ideea ca bor + popi = dumnezeu, in cativa ani n-ar mai ramane din ditamai organizatia mafiota, stat in stat, decat o secta de care poate ai mai auzit o data la cativa ani la televizor, pentru ca s-au mai sinucis in grup sau mai stiu eu ce distractii si-ar mai gasi.
      • -6 (18 voturi)    
        Wrong (Joi, 30 aprilie 2020, 18:12)

        BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

        N ai înțeles tu. Reacțiile negative la campania publicitară a McCann au venit tocmai pt ca romanii sănătoși la cap nu ii confunda pe oameni cu Dumnezeu, fie ei medici, preoți, politicieni, formatori de opinie sau influenceri.

        Altfel, dl autor nu face diferența între campania McCann in Serbia, unde s au limitat la a înfățișa p Facebook, deci nu pe strada, chipurile fotografiate ale unor medici, iar nu înfățișați ca sfinți. Dacă ar fi făcut cum au făcut la noi se prea poate ca se ajungea la vandalizarea acelor panouri. Pt ca sârbii sunt ortodocși adevărați, nu cărpe.
        • +7 (17 voturi)    
          :)))))))) (Joi, 30 aprilie 2020, 18:42)

          fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui BogdanFV1

          bobitza, sa-ti explic:
          ortodocsi adevarati = catolici adevarati = musulmani adevarati = budisti adevarati = ... = fiinte bipede lipsite de capacitatea de a gandi pe cont propriu, manevrate de niste grupari de baieti destepti, in general purtatori de barbi.
          • 0 (6 voturi)    
            Nu te chinui sa-i explici, nu va pricepe... (Joi, 30 aprilie 2020, 20:34)

            LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

            Insa in prima parte trebuie sa recunosc ca are perfecta dreptate. Nici un om sanatos la cap nu va confunda pe cineva cu dumnezeu pentru simplul motiv ca nu poti confunda (nici asemana, compara, etc.) pe cineva cu cineva sau ceva ce nu exista.
  • +11 (35 voturi)    
    Romania (Joi, 30 aprilie 2020, 12:47)

    Tommy Bahama [utilizator]

    Stat laic?
    • +22 (34 voturi)    
      Romania nu este stat laic (Joi, 30 aprilie 2020, 15:05)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui Tommy Bahama

      Contrar laicitati de fatada statul acorda numeroase beneficii chiar foarte consistente bisericii crestine ortodoxe.
  • +31 (57 voturi)    
    Biserica - trufie si egoism. (Joi, 30 aprilie 2020, 12:52)

    clint [utilizator]

    Din cauza asta si-au tot "luat-o de la viata", de cateva sute de ani incoace. Dar ei nu inteleg nimic din lectiile aste...

    Acum ceva vreme, cand oamenii voiau sa construiasca aparate de zbor, bisericosii spuneau cu trufie: "daca Dumnezeu voia sa zburam, ne-ar fi dat aripi". Ei bine, ne-a dat creier insa tot ei spuneau "crede si nu cerceta".
    Biblia e plina de pilde cu Isus vindecand oameni, ajutand nevoiasi. A facut ceva din acestea BOR? Cine a facut asta in ultimele secole ?
    S-au inventat medicamente, electricitate si celelalte care ne asigura o viata mai buna prin rugaciune?
    Nu prea... ci prin stiinta. Sfintii de "rit nou" sunt fara indoiala oamenii de stiinta. Ei l-au "unduplecat" pe Dumnezeu sa ne faca sa traim mai mult, mai bine. Biserica, care ar trebui sa se concentreze doar pe anumite aspecte neacoperite inca de stiinta, desi psihologia a avansat si ea, au tratat stiinta ca pe un "dujman".

    Concluzia mea e trista: Diavolul a infiltrat biserica de mult iar Dumnezeu si-a mutat fata catre stiinta.
    • -5 (31 voturi)    
      pana la cartile de istorie, puteti incerca asta (Joi, 30 aprilie 2020, 14:28)

      jondo [utilizator] i-a raspuns lui clint

      https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Christians_in_science_and_technology

      Sper sa fie un stimul pt a citi istorie.
      Orice om cu o minima educatie clasica, intelege rolul fundamental al crestinismului in aproape orice domeniu din civilizatia occidentala: recuperarea scrierilor antichitatii greco-romane, drept, arta, medicina, educatie si univeristati si evident, stiinta si cercetare.
      • +13 (31 voturi)    
        recuperarea scrierilor antichitatii greco-romane (Joi, 30 aprilie 2020, 15:47)

        Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        Pe bune, treci crestinii la baietii buni in povestea asta? Ei care au ucis-o pe Hypatia si au ars biblioteca din Alexandria? Ei care sunt vinovati de Dark Ages? Ei, care l-au ars pe rug pe Giordano Bruno?
        Da, unele scrieri antice s-au pastrat prin intermediul calugarilor irlanezei, suficienti de departe si de izolati de influenta devastatoare a bisericii centralizate, dar majoritatea culturii antice ne-a parvenit prin intermediul musulmanilor care in cele 3 secole de glorie ale lor, inainte de instaurarea proriului fundamentalism, au copiat si au imbogatit toate operele antice pe care le-au gasit.
        Mai lasa propaganda fundamentalista, jondo si vezi ce faceti sa va si ne scapati de alde Banescu.
        • 0 (8 voturi)    
          Mersi, gand la gand. (Joi, 30 aprilie 2020, 19:58)

          kkciosuldelahamangia [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

          Tote religiile trebuie puse in toaleta istoriei !
      • +8 (12 voturi)    
        confunzi (Joi, 30 aprilie 2020, 17:15)

        nahir [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        credința cu religia și biserica din ziua de azi.
        La noi, ultimele două parcă nu ar trăi în secolul XXI și tot trag înapoi, spre evul întunecat, când în numele lui Dumnezeu au fost măcelăriți milioane de oameni iar bunurile lor au devenit averea bisericii și conducătorilor acestora.
        Doar o infimă parte a clericilor au credință în suflet și acționează după îndemnul lui Hristos ”iubește-ți aproapele”.
        Ipocriții din BOR uită, sau nu mai știu, că Dumnezeu acționează prin oameni fără să țină cont dacă au sau nu sutană preoțească. De ce n-ar fi doctorii niște sfinți? Sau, de ce nu s-ar întrupa în respectivii oameni niște sfinți, niște îngeri? Doar pt. că așa a decretat prea veselul daniel și prea necuvioasa fierea?
      • +2 (4 voturi)    
        Aberezi,stimabile (Joi, 30 aprilie 2020, 20:41)

        persuasiv [utilizator] i-a raspuns lui jondo

        bati campii.
    • +5 (23 voturi)    
      faceti confuzii grave (Joi, 30 aprilie 2020, 16:09)

      Negreanu David [anonim] i-a raspuns lui clint

      Biserica ortodoxa are Sfinti doctori, dintre care cei mai cunoscuti (dar nu si singurii) sunt Cosma si Damian. Sfinti de rit vechi (daca vreti neaparat sa-i numiti asa) dar si excelenti oameni de stiinta (dupa cum spune si pagina de la manastirea Pantocrator).
      Cat despre biserica ce se opune stiintei - poate va referiti la cei care l-au condamnat pe Galilei. Nu desprei ei discutam aici.
      Biserica a avut si are oameni intelepti, dar care din pacate nu sunt la conducerea BOR....pentru ca respectivele imagini sunt pana la urma OK.
      • +4 (8 voturi)    
        imagini OK (Joi, 30 aprilie 2020, 19:29)

        Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui Negreanu David

        Nu discutam de cei care au facut crime in numele credintei/religiei/bisericii. Aia au fost altii, nu Banescu l-a condamnat pe Galilei, nu mult prea fericitul de acum a colaborat cu Securitatea etc. Doar in crestinism e asa de usor sa te absolvi de pacate, mai ales daca esti dintre cei alesi! Nu conteaza ca aceeasi dogma putreda e la baza reactionarilor de azi, ei sunt altii.
        Ei n-au atacat decat homosexualii, ei nu au corupt decat statul nostru putred pentru a raspandi Covidul cu paste si pentru a spala copiii pe creieri, pentru a construi mai multe biserici decat blocuri si mult mai multe decat spitale si scoli. Un fleac, au ciuruit o generatie.

        A, e-n regula daca imaginile sunt OK.
        Adica puteau sa nu fie si atunci reactionam ca extremistii musulmani cand Charlie Hebdo l-a desenat pe profet.
        Dar nu, nu e cazul. De data asta. Azi.
        Dar de maine, no zaietz pagadi!
        • 0 (0 voturi)    
          intrebare (Duminică, 3 mai 2020, 12:28)

          BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

          Deci biserica a ciuruit o generatie de homosexuali?? :))
          Tu ai ceva cu dogma crestina, cu biserica sau cu unii din reprezentatii ei. Esti cam confuz
    • -4 (14 voturi)    
      Acum am evoluat (Joi, 30 aprilie 2020, 18:43)

      BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui clint

      intr atat încât am ajuns sa credem ca sexul pe care îl avem la naștere este ATRIBUIT și nu UN DAT, și ca, deci, îl putem schimba. Dacă BOR ul spune ca asta este o tâmpenie și o anormalitate, Săriți toți de cur in sus. Este?
      • +4 (10 voturi)    
        hai ca esti simpatic (Joi, 30 aprilie 2020, 20:05)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui BogdanFV1

        si de asta am sa-ti spun de ce tot intru pe articolul asta. in primul rand de plictiseala. ca tot romanul la vreme de carantina ma plictisesc acasa. si aici chiar n-ai cum sa te plictisesti. la absolut toate articolele de genul asta, bor are grija sa-si trimita trepadusii sa faca galagie, deci ai cu cine te distra.
        acum, ca ne-am imprietenit, zi-mi si tu niste chestii. de ex., asa e de hain ipf-ul, ca nu va da liber nici de 1 mai? sau doar ai tras tu batul scurt de data asta si esti de serviciu? si inca una: tot voi lucrati si pe sputnik si alelalte site-uri de fake news coordonate de moscova, sau ala-i alt departament?
      • +3 (9 voturi)    
        hai ca esti simpatic (Joi, 30 aprilie 2020, 20:33)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui BogdanFV1

        si de asta am sa-ti spun de ce tot intru pe articolul asta. in primul rand de plictiseala. ca tot romanul la vreme de carantina ma plictisesc acasa. si aici chiar n-ai cum sa te plictisesti. la absolut toate articolele de genul asta, bor are grija sa-si trimita trepadusii sa faca galagie, deci ai cu cine te distra.
        acum, ca ne-am imprietenit, zi-mi si tu niste chestii. de ex., asa e de hain ipf-ul, ca nu va da liber nici de 1 mai? sau doar ai tras tu batul scurt de data asta si esti de serviciu? si inca una: tot voi lucrati si pe sputnik si alelalte site-uri de fake news coordonate de moscova, sau ala-i alt departament?
  • +4 (34 voturi)    
    Pentru că suntem boi sau habotnici? (Joi, 30 aprilie 2020, 12:54)

    ovidiudan77 [utilizator]

    Pentru că suntem boi sau habotnici?
  • +21 (33 voturi)    
    Dati stirea corecta!!! (Joi, 30 aprilie 2020, 12:57)

    Jegul Cristian Ioan [utilizator]

    "Gabriela Firea, primarul general, nu s-a ferit să se afișeze ca fiind cea mai credincioasă persoană din București și chiar Voluntari."


    Ce-i mizeria asta?
    Toti stim bine ca stirista Vranului este cea mai credincioasă persoană din Romania, ba chiar de pe tot globul, nu doar din București!
  • +22 (50 voturi)    
    Ma mira (Joi, 30 aprilie 2020, 12:59)

    Gotal [utilizator]

    Ma mira faptul ca BOR-ul nu a cerut drept de copyright ca sa mai adune niste bani in vistirie. Si e foarte interesant cum in tara asta doar BOR si Firea se simt lezati de imaginile respective (ca institutii vorbesc aici). Nu am auzit nimic de la Biserica Greco-catolica, Catolica sau reformata. Si foarte interesant faptul ca BOR considera ca e indreptatita sa spuna ce simt si ce vor alte persoane. BOR= evul mediu.
    • +17 (23 voturi)    
      buna observatie (Joi, 30 aprilie 2020, 15:50)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui Gotal

      BOR-ul e la fel de fundamentalista ca biserica rusa (exista legaturi bine documentate de jurnalistii de investigatie) si de extremistii musulmani.
      Desi asta ar putea sa fie o insulta pentru ultimii. In timp ce ei sunt motivati de fanatism religios si au motive socio-politice sa se revolte, BOR-ul e motivat de o lacomie oribila.
      Cand vad ce face BOR-ul mi-e rusine ca sunt roman.
  • +12 (40 voturi)    
    Numai în România a ieșit scandal (Joi, 30 aprilie 2020, 13:07)

    robyzs [utilizator]

    Numai în România a ieșit scandal pentru ca BOR ii santajeaza pe politicieni, daca Primarul nu face cum hotaraste Biserica atunci primarul pierde voturile crestinilor care sunt usor de manipulat.

    Intrati pe pagina de FB a artistei sa vedeti acelasi tipar in randul celor care o injura, sunt fanatici religiosi, posteaza articole antivaccin, considera ca 5G-ul raspandeste Coronavirus, promoveaza stiri alarmiste de pe site-uri dubioase, posteaza poze furate de pe net si nu au poze personale, sa fie un grup coordonat de Fake News ?

    Sa nu uitam ca doar in Romania s-a organizat un referendum de milioane de euro pentru a schimba constitutia prin redefinirea familiei, doar 3 milioane de romani au fost la vot, 3 milioane care considera ca Bill Gates doreste sa ne cipeze si sa ne faca sclavi prin vaccinare.

    Legatura Gabrielei Firea cu BOR este mai veche, urmariti reportajul
    https://recorder.ro/preafericitul-daniel-si-preamilostiva-gabriela/
    • +13 (33 voturi)    
      BOR nu stie ce inseamna toleranta (Joi, 30 aprilie 2020, 13:23)

      robyzs [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Papa i-a numit pe doctori “the saints who live next door”, BOR inca sufera ca PNL le-a interzis enoriasilor sa mearga la biserica si au scazut veniturile bisericilor.

      Pope Francis has admitted to moments of selfishness while living in lockdown at the Vatican, and has saluted people on the frontline of the fight against the coronavirus, including doctors and shop workers, as “the saints who live next door”.
      • -5 (11 voturi)    
        Poate (Joi, 30 aprilie 2020, 17:31)

        comentator12 [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

        Poate nu ati citit si ascultat unde trebuie, deci nu sunteti informat pe deplin. In multe interventii ale preotilor si chiar in predica din noaptea de Pasti s-a vorbit cu recunostinta despre medici. Asemenea interventii sunt inca pe internet, asa ca un pic de investigatie pe tema asta, nu v-ar strica inainte sa postati generalizari, doar de dragul de a scrie un comentariu.
      • -2 (12 voturi)    
        Wrong (Joi, 30 aprilie 2020, 18:28)

        BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

        Nu te ai prins ca e o metafora, este?! :)
        A spune despre cineva (la figurat) ca i sfânt, nu este totuna cu a l înfățișa iconografic ca sfânt. Faci diferența?
    • +11 (23 voturi)    
      si te miri? (Joi, 30 aprilie 2020, 13:30)

      fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      aia 3 mil. sau cati or fi sunt deja sclavii bor, nu prin cipuri sau vaccinare, ci prin spalarea creierelor. ma rog, la cei la care au avut ce spala. ei in general nu au gandire proprie, gandesc si actioneaza dupa cum apasa danut pe telecomanda.
    • -4 (20 voturi)    
      aduni totul (Joi, 30 aprilie 2020, 15:21)

      fghr [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      ca sa para ca intelegi imaginea de ansamblu, dar tu esti doar un limitat cu acces la internet

      am fost la referendum, cred in Dumnezeu,
      sunt de acord cu vaccinarea , sunt impotriva educatiei sexuale in scoli

      am mai citit comentariul unei gaini care zicea sa stam linistiti ca e doar o ora pe semestru si nu se pun note .... pe bune???
      • +5 (11 voturi)    
        educatie (Joi, 30 aprilie 2020, 18:19)

        robyzs [utilizator] i-a raspuns lui fghr

        Apoi te miri cand fiica ta vine bortoasa la 17 ani sau de ce ROmania este pe primul loc in Europa la mame minore, pentru ca educatia sexuala nu este agreata de BOR si Preafericitul Daniel
        • +4 (10 voturi)    
          nu se mira (Joi, 30 aprilie 2020, 18:47)

          fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

          trage concluzia ca l-a pedepsit dumnezeu, si se duce si mai des la biserica. si la urmatoarele nenorociri care-l lovesc, same shit.
        • -3 (13 voturi)    
          Întrebare (Joi, 30 aprilie 2020, 19:11)

          BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

          Te văd om înțelept. Ia zi mi: dacă cu toată educația sexuala, fata ta se culca cu unul la 14 ani, protejat, dar se rupe prezervativul
          si rămâne gravida sau ia HIV, i a folosit la ceva educația sexuala ?? Asta e ca și cum ai aprinde un foc mare in ideea ca ai un hidrant lângă și, la o adică, il stingi. Dar dacă nu funcționează hidrantul?? Nu era mai bine sa nu aprinzi focul??
          Solutia nu este educația sexuala, pt ca la cum e concepută, ea nu are menirea de a te învața atât sa n o faci pana nu ești suficient de copt la minte, cat cum s o faci ca sa nu ai nicio responsabilitate după. Or, educația e aia ca te învață sa fii responsabil nu cum sa scapi de responsabilitate.
    • -2 (6 voturi)    
      E bine ca se limitează la injuraturi (Joi, 30 aprilie 2020, 18:30)

      BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Sa nu i strice și capodopera cineva.
    • -3 (5 voturi)    
      Minciuni (Joi, 30 aprilie 2020, 20:16)

      wintershadow [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

      Referendumul s-a organizat in mai multe tari europene. In unele chiar a trecut.

      Si da, am fost si am votat da, asta nu inseamna ca cred in conspiratii cu cipat, sau ca nu cred in vaccinare.
  • -15 (41 voturi)    
    blasfemie si degradare morala si spirituala (Joi, 30 aprilie 2020, 13:16)

    florin_florin [utilizator]

    curata nebunie apartia acestor lucruri necurate si prezentate in asemenea chip, o lume pierduta, fara credinta, fara repere si valori morale si spirituale... Singura normalitate din tot peisajul a mai ramas Biserica stramoseasca Ortodoxa, in jurul careia s-a format neamul nostru romanesc si care ofera Calea, Adevarul si Viata, adica pe Hristos, o viata curata, normala si buna, sanatoasa, restul e lucrarea necuratului si mintilor bolnave, ratacite ]n intuneric si orbire sufleteasca. Doamne ajuta poporul roman si neamul romanesc!
    • +10 (24 voturi)    
      Blasfemie desigur (Joi, 30 aprilie 2020, 15:30)

      fat.cat [utilizator] i-a raspuns lui florin_florin

      Daca n-au fost sfintite la timp cu trafaletul de catre preasfintii parinti traitori in viloaie si degraba umblatori cu S-Classe.
      Ipocrizie, numele tau e habotnicie.
  • -15 (43 voturi)    
    Este blasfemie (Joi, 30 aprilie 2020, 13:19)

    Simona Schwab [anonim]

    Niste atei sau lipsiti de dragoste adevarata pentru sfintii lui Dumnezeu nu vor intelege niciodata de ce aceste imagini au creat repulsie... Nu puteti asemana niste indivizi, indiferent ce meserie au, cu oamenii despatimiti care si-au dat viata pentru Hristos (acestia fiind sfintii). Acele imagini noi care au aparut sunt facute in bataie de joc de o individa care CLAR nu IL cunoaste pe Dumnezeu, de aceea si crede ca isi poate permite sa ia in ras lucrurile sfinte pentru care milioane de romani si-au dat viata, de-a lungul istoriei, pentru a le pastra curate si nealterate. Va bateti joc, in acest fel, nu numai de credinciosii de azi, dar si de bunicii si strabunicii vostri. Sfintii reprezentati in icoane sunt persoane reale, care au trait pe acest pamant si care acum se roaga pentru mantuirea noastra, sunt oameni la care noi avem evlavie si sunt model de vietuire crestineasca. Imaginile batjocoritoare afisate pe strazi sunt doar deliruri inspirate din hinduism. un crestin adevarat intelege ce inseamna asta. Ce-ar fi sa intrebati inainte sa scrieti articole din astea pline de ignoranta???
    • +8 (38 voturi)    
      Primitivismul tau este socant (Joi, 30 aprilie 2020, 14:27)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui Simona Schwab

      Sa judeci niste oameni care au adus o contributie insemnata societatii in vremuri grelse comparandu-i cu niste personaje de fictiune...delir.
      • -2 (12 voturi)    
        e retrograd (Joi, 30 aprilie 2020, 15:32)

        fghr [utilizator] i-a raspuns lui banel

        zau ca da, deseneaza i un curcubeu
      • +7 (11 voturi)    
        Eu am crezut ca e o gluma... (Joi, 30 aprilie 2020, 17:30)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui banel

        De cum am citit ca "nu il cunoaste pe dumnezeu" Am zis ca glumeste. Ca nu de alta, dar nu siu pe nimeni sa-l fi cunoscut, sa fi iesit cu el la o bere, ca sa zic asa... Apoi, zice ca "va bateti joc... si de bunicii si strabunicii...". De ce, cum ne batem joc de ei? Ei au avut parerile lor, noi avem parerile noastre, care e problema? Mai mult, si eu sunt de acord ca credinta, biserica au avut si un rol pozitiv important in acele vremuri, nu numai negativ. Numai ca lumea s-a mai schimbat, a evoluat. Iar partea cu faptul ca sfintii "acum se roaga" e iarasi distractiva. In loc sa faca si sa faci ceva, te rogi! Bravo eficienta! As vrea sa stiu macar un lucru care s-a rezolvat prin rugaciune, de ex macar un cm de autostrada construit doar asa!
    • +11 (31 voturi)    
      Mie BOR imi provoaca repulsie! (Joi, 30 aprilie 2020, 15:11)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui Simona Schwab

      Cer interzicerea ei!
      • +4 (10 voturi)    
        ar fi pacat (Joi, 30 aprilie 2020, 18:53)

        fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui Alui

        ar insemna sa facem risipa de forta de munca. gandeste-te ca au cateva zeci de mii de baieti in general bine hraniti (chiar in exces), nemunciti, care daca tot sunt platiti de stat ar putea sa puna umarul, sau tarnacopul, sa ajute de exemplu la constructia de autostrazi.
    • +3 (13 voturi)    
      „ oamenii despatimiti care si-au dat viata pentru (Joi, 30 aprilie 2020, 15:28)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui Simona Schwab

      Hristos”

      E și cazul lui Ștefan cel Mare și Sfânt?

      Mai mult decât alte religii, Biserica Ortodoxă Română a sanctificat multe personaje istorice care în viața personală n-au fost prea „sfinte”, „des-pătimite”. Ce să înțelegem din asta/ Că important a fost rolul lor în formarea și supraviețuirea acestui popor, sau că au avut prioritate „cotizațiile” acestor pesonaje la averea pământească a Bisericii?

      Nu te obosi, știu răspunsul la întrebarea dacă BOR ar fi fost mai deranjată de apariția unor icoane cu Gigi Becalli.
    • +4 (8 voturi)    
      nu ai toata tigla pe casa... (Joi, 30 aprilie 2020, 16:46)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Simona Schwab

      Si nici toti boii la caruta.Nu ai habar despre religie si cu atat mai mult despre crestinism.Cum sa afirmi asa ceva "Deliruri inspirate din hinduism"......pentru cunostintele tale .....hinduismul este una din cele mai vechi religii aparuta cu multe sute de ani inaintea CRESTINISMULUI!
  • -1 (29 voturi)    
    Sfânt este declarat cineva după ce moare. (Joi, 30 aprilie 2020, 13:23)

    asavreau [utilizator]

    Eu îi vreau pe medici vii.Nu mă interesează că cei care au vrut să aducă un omagiu medicilor.După mine au greșit trimițându-i în rândul morților.Știu că îi va deranja pe unii,dar de ce nu puteau să-i înfățișeze pe medici în desfășurarea profesiei și le-a făcut aura aia prostească?Imaginea te duce cu gândul tot la biserică,nu la medici și atunci,ce omagiu aduc medicilor?
    • -8 (10 voturi)    
      Corect (Joi, 30 aprilie 2020, 18:20)

      BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Ai observat corect. Cucoana “artista” a intenționat mai
      mult sa i deranjeze p creștini in sentimentele lor religioase decât sa aduca un elogiu medicilor. Cunoscând părerea ei proasta despre credința și creștinism ai putea crede ca, ilustrând i ca sfinți pe medici, a vrut sa i caricaturizeze.
  • +15 (31 voturi)    
    Preotii fac politica (Joi, 30 aprilie 2020, 13:41)

    vlad.pe [utilizator]

    Preotii sunt implicati in politica si-si manevreaza enoriasii in functie de interesele BOR

    Urmariti articolul despre Clanul Pandele si cum isi asigura voturile pentru sefia capitalei https://www.youtube.com/watch?v=Od34srC9ZZU
    • +7 (17 voturi)    
      As fi pus link-ul pe FB, dar mi-e rusine (Joi, 30 aprilie 2020, 15:18)

      Alui [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      Sa vada strainii ce tara inapoiata avem!
    • -10 (14 voturi)    
      Papa face politica (Joi, 30 aprilie 2020, 16:33)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui vlad.pe

      si urmeaza linia politica . De aceea vedem preoti pedofili si sinucideri in randul lor . rata sinuciderilor fiind foarte mare
      • +8 (10 voturi)    
        preotii romani (Joi, 30 aprilie 2020, 18:21)

        robyzs [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        In schimb preotii romani nu au fost acuzati de relatii cu alti barbati sau chiar de pedofilie, sau de fals in acte ca la Constanta.
        • -4 (10 voturi)    
          Asa si (Joi, 30 aprilie 2020, 18:53)

          TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

          Vreti preoti sfinti? pai nu pot fi in Romania. ..Asta e.. regula democratica minoritatea se supune majoritatii
  • +6 (20 voturi)    
    aura (Joi, 30 aprilie 2020, 13:51)

    InamuP [utilizator]

    Foarte neinspirată reprezentarea virusului în jurul capului, în aură. Prima impresie este șocantă, de purtători/aducători de virus...

    Din exemplele prezentate, în afară de cea din Madrid, unde Maica Domnului pare că ia răul la ea, mai este una cu un medic care apără pacientul foarte explicit, în rest virusul nefiind reprezentat explicit! (Știm cu toții ce ne preocupă...)

    Păcat de o întîlnire ratată cu modernitatea.
    • -8 (12 voturi)    
      Parere (Joi, 30 aprilie 2020, 18:24)

      BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui InamuP

      Poate, in mintea ei bolnava, artista a Înfățișat aura sub forma coronavirusului pentru a sugera ca Sfinții lui Dumnezeu sunt o molima pt oameni, le fac rău.
  • +10 (16 voturi)    
    Titlu și ...titluri (Joi, 30 aprilie 2020, 13:56)

    spirache [utilizator]

    Titlul articolului este înșelător:"Lumea e plină de ilustrații cu medici transformați în sfinți, dar numai în România a ieșit scandal. Oare de ce?'. Reacția imediată este să te gândești la Lorena Ehim, ATI-sta pitzipoanca care a dat bir cu fugiții și la toți zeii secțiilor-don-profesori prea plini de sine pt a purta mască. In rest, mediocrii ca întotdeauna. Nici măcar în această pandemie nu ne-am remarcat pozitiv sau negativ, anonimi. Am aparat Poarta creștinătății secole de-a rândul ( așa invatam la istorie). Peste o sută de ani o sa scrie că ne-am bătut singuri cu corona, sacrificiul doctorilor, efuziunea poporului etc. Concluzie: am fost, suntem și vom fi mici și uitați la marginea Europei.
  • +15 (25 voturi)    
    dar doctorii astia (Joi, 30 aprilie 2020, 14:06)

    alfa1 [utilizator]

    nu sunt tot aia care luau spagi dupa ce le crescuse salariile ??? Sau ati uitat ??
    • +2 (20 voturi)    
      Poate da, poate nu (Joi, 30 aprilie 2020, 14:28)

      banel [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      Tocmai de aceea, cand te imbolnavesti, roaga-te la doamne doamne, lasa-i pe atei pe man"coruptilor".
      • -5 (11 voturi)    
        poate treebuie sa cugetam (Joi, 30 aprilie 2020, 16:34)

        TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui banel

        de ce ne imbolnavim din ce in ce mai mult...poate exsita otrava sub forma de nanoparticule
    • +2 (6 voturi)    
      In primul rand asta e alta discutie (Joi, 30 aprilie 2020, 17:33)

      LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      Dar daca tot afirmi asta, arata o singura pictura, un singur afis unde sa fie prezentat un doctor care a luat spaga. Dar prezinta te rog afisul cu doctorul respectiv, cu numele doctorului si dovada ca a luat spaga.
  • -3 (29 voturi)    
    Iconografie (Joi, 30 aprilie 2020, 14:46)

    Setalcott [utilizator]

    La inceput am zis ca e o reactie exagerata din partea primariei. Acum, ca vad icoana pe care scrie Matir Theou, vad ca e chiar blasfemie, postata de cine altcineva decat Dobos, teologul drag tuturor progresistilor. Oare nu stie sa citeasca o icoana, de cand s-au dat catolicii cu statuile?
    Orice ati zice de conservatori, au si ei un cuvant de spus la ce se afiseaza in spatiul public. Grupuri mult mai minoritare o fac cu prea mult succes. Sau cu cat esti mai minoritar, cu atat ai drept de veto mai mare?
    • +2 (8 voturi)    
      boss ti-ai cam vandut tiglele de pe casa (Joi, 30 aprilie 2020, 16:54)

      florin4u [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      ...
      • -2 (6 voturi)    
        Ce, nu mai sunt blasfemii? (Joi, 30 aprilie 2020, 21:31)

        Setalcott [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

        Sunt, numai ca sunt altele. Alti dumnezei, alte blasfemii.
    • +3 (9 voturi)    
      wow, (Joi, 30 aprilie 2020, 17:25)

      nahir [utilizator] i-a raspuns lui Setalcott

      te-ai uitat la blasfemii???
      Du-te repede și bagă 10 zile de post negru și 100 de mătănii din 5 în 5 minute, zilnic până la apocalipsa de care nu o să scapi.
  • +16 (20 voturi)    
    Dreapta masura (Joi, 30 aprilie 2020, 15:00)

    noi2013 [utilizator]

    Imi pare rau, dar hai sa fim ceva mai ponderati cu eroii si slavile. Fiecare si-a ales o meserie pe care sa o faca corect, sau asa ar fi de dorit.

    Cand alegi meseria de medic, mai ales de ATI, infectioase, oncolog, etc stii ca te lupti in fiecare zi cu moartea sau cu pericole. Si totusi o faci, teoretic de buna credinta, liber consimtit, si nu pentru a fi declarat erou.

    Mai mult, in Romania nu am fost si nu vom fi in nicio linie intai.... nu s-au depasit mai mult de 200 pacienti la ATI in toata tara. In plus, cele mai multe focare au aparut datorita incompetentei unor medici sau a unor directori de spitale.

    De ce nu ii ridica nimeni in slavi pe gunoieri?! Stau toata ziua pe strada sa ne curete mizeria, in adevarate focare de infectie de toate felurile, fiind platiti de mizerie. Vor mai aparea si unii care sa zica "Pai asa le trebuie daca nu le-a placut scoala..."

    Dar instalatorii si electricienii?! Ganditi-va cum ar fi viata de zi cu zi fara ei....
    • +9 (15 voturi)    
      Bravo bine spus (Joi, 30 aprilie 2020, 16:07)

      mmagic [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      Hai sa facem si o icoana de sfant:
      - soferului de camion care a iesit la lucru sa ne aduca de la fabrica, la magazin painea noastra cea de toate zilele si toate produsele de care avem urgenta nevoie.

      - Curierului care aduce marfa acasa, ca sa nu ne mai infectam.

      - Vanzatorului de la casieriile magazinelor si farmaciile care au lucrat in foc continuu.

      - Instalatorilor si electricienilor din toate domeniile energetice ale romaniei care nu au avut pauza.

      - Tuturor operatorilor de telefonie si televiziune care au lucrat foc continuu ca sa nu ne lipseasca mijloacele de comunicare si energie.

      Acestora statui sus pana la cer sa le facem.
      • +1 (5 voturi)    
        Este! (Joi, 30 aprilie 2020, 18:52)

        Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

        Subscriu.
  • +5 (23 voturi)    
    Romanii au inca mentalitate fedala! (Joi, 30 aprilie 2020, 15:06)

    Alui [utilizator]

    Iar BOR incurajeza din plin asta, pentru ca ii aduce beneficii! Bani de la stat, servicii din partea politicienilor, etc, etc! BOR controleaza societatea romaneasca! Dar ca niste boieri! Restul suntem sclavii lor!
    • -4 (18 voturi)    
      SI japonezii se roaga (Joi, 30 aprilie 2020, 16:35)

      TrickyWicky [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      si indienii se roaga .
      Nu te obliga nimeni sa mergi la biserica sau sa cotizezi.
      • +6 (10 voturi)    
        pai cotizeaza statul fara ca sa iti ceara parerea (Joi, 30 aprilie 2020, 16:57)

        florin4u [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        si cu mersul la biserica....se pare ca vine biserica la tine inca de la cea mai frageda varsta si anume la scoala.
        • +5 (11 voturi)    
          plus ca (Joi, 30 aprilie 2020, 19:13)

          fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui florin4u

          daca ai ghinionul sa locuiesti in apropierea unei biserici, lucru din ce in ce mai greu de evitat pentru ca in curand o sa depaseasca numeric si farmaciile, iti baga cu de-a sila behaielile lor sinistre in casa, pentru ca si-au montat toti boxe din alea care in mod normal se folosesc pe stadioane.
      • +8 (12 voturi)    
        Bani de la primarii (Joi, 30 aprilie 2020, 18:24)

        robyzs [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        BOR primeste bani anual de la Primarii, milioane de euro, bani din taxele si impozitele noastre asa ca BOR ar trebui sa lucreze pentru cetateni nu invers.

        Bor ar trebui impozitat la fel ca in timpul crizei din Grecia cand Bisericile au platit taxe si impozite ca orice firma.
        • -4 (10 voturi)    
          Wrong (Joi, 30 aprilie 2020, 18:37)

          BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

          Biserica greaca a împrumutat statul grec. Mai interesează te :)
        • +4 (8 voturi)    
          nu nu (Joi, 30 aprilie 2020, 18:57)

          fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui robyzs

          bor ar trebui impozitata in acelasi regim ca afacerile legate de jocuri de noroc (cazinouri, case de pariuri, etc.). Pentru ca afacerea lor e din aceeasi categorie, genereaza profit pe baza de inselaciune.
          • -3 (9 voturi)    
            Hey (Joi, 30 aprilie 2020, 19:24)

            BogdanFV1 [utilizator] i-a raspuns lui fl0rin

            Nu te mai agita! BOR este scutita de impozite numai pt ce produce și vinde ca obiecte de cult. Și, la fel ca orice ong, atunci când desfășoară activități de binefacere beneficiază de anumite scutiri. Însă activitățile lucrative p care le patronează (microferme, brutarii, etc) sunt impozitate. Statul suporta o parte din salariile preoților (jumătate cred), dar care oricum nu depasesc salariul mediu p economie. In fine, la fel ca orice cult recunoscut in Ro, beneficiază de alocări de la bug de stat in temeiul art 29 alin 5 din Constituție. Deci nu doar ca nu este ilegal, ci e chiar obligație constituțională a statului sa sprijine cultele religioase
            • +5 (9 voturi)    
              asa? (Joi, 30 aprilie 2020, 19:31)

              fl0rin [utilizator] i-a raspuns lui BogdanFV1

              Si cu inselaciunea ce ne facem? E legala si ea? Nu stapanesc foarte bine chichitele juridice, dar ce face BOR (si celelalte culte, sa nu te simti discriminat) se incadreaza la inselaciune in forma continuata (mai exact de sute sau chiar mii de ani in unele cazuri).
            • +3 (9 voturi)    
              Binefacere pe bani? (Joi, 30 aprilie 2020, 22:02)

              Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui BogdanFV1

              Poate ca e pentru inaltii ierarhi bor ca sa-si cumpere masini de lux e binefacere altfel nenorocitii care cred ca isi rezolva problemele cu o lumanare platesc (dublu lumanarea si subventia de la buget).
      • +4 (6 voturi)    
        Wrong (Joi, 30 aprilie 2020, 22:00)

        Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui TrickyWicky

        Cu totii suntem obligati sa cotizam indirect prin bugetele nationale si locale ce alimenteaza coruptia din bor si grandomania construirii de biserici si catedrale de nu se mai poate circula
  • +12 (20 voturi)    
    E trist, la noi aceset profesii nu sunt onorabile (Joi, 30 aprilie 2020, 15:14)

    mmagic [utilizator]

    La noi nici medici si nici preoti nu pot fii numiti persoane onorabile. Prea multe au fost in neregula cu acestea de-a lungul timpului incat nu mai este nici o mandrie sa faci parte din aceste clase profesionale.

    Asociem continuu medicinei:
    spaga, coruptia, furtul din bugete, proasta gestiune a bugetelor, proasta organizare in general, malpraxis-ul, incompetenta, prostia, lenea, medicii buni plecati in occident, la noi ramane ce e mai rau, in spitale te duci cu o boala si iesi cu zece, etc ....

    Asociem continuu bisericii:
    goana dupa bani, coruptia, minicuna, furtul, nu fa ce face popa ci ce spune popa, critica initiala ca orice aduce bun tehnologia, mai apoi biserica foloseste aceasta tehnica, mandria continuua a biserici, care vrea mereu mai mare mai frumos, mai grandios, abuzurile din biserica contra credinciosilor, neregulile sexual din chiliile calugarilor, ... lista e lunga, etc ...
    • -4 (10 voturi)    
      E trist cand generalizezi (Joi, 30 aprilie 2020, 17:52)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Pentru ca poti continua in stilul asta cu generalizarea "neonorabilitatii"asupra intregului nomenclator de meserii. Cat despre asocierile pe care le faci bisericii, acestea sunt specifice "culturii" analfabetului religios, bazata pe 2 prejudecati si 3 clisee. Un ex. de cum "critica" popii stiinta: Georges Lemaitre, preot catolic dar si fizician la Universitatea Catolica din Louvain(Belgia) este autorul celebrei teorii Big-bang a nasterii Universului. Alt ex.:Sf Vasile cel Mare este intemeietorul de drept al spitalului in acceptiunea lui moderna de azi.
    • +3 (7 voturi)    
      ... (Joi, 30 aprilie 2020, 18:02)

      tirolez [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      + securisti si turnatori in ambele categorii. Care nici acum, ajunsi la 60-70 sau chiar mai mult nu vor sa lase locul altora.
  • +6 (16 voturi)    
    In imagine vad ca doctorul te va imbolnavi (Joi, 30 aprilie 2020, 15:16)

    mmagic [utilizator]

    Eu din imagine de la Wanda Hutira cu aureola in forma de virus vad ca doctorul este cel care te va imbolnavi de virusul cel nou cand te duci la el pentru ca are cu el aura bolii, verde ca un venin.
    • +3 (9 voturi)    
      magic dar stiintific (Joi, 30 aprilie 2020, 19:33)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui mmagic

      Foarte stiintific ce zici mata acolo, asa sa-ti zica si doctorul tau cand te-o pali boala, ca ai aura verde.
  • -3 (17 voturi)    
    Raspuns (Joi, 30 aprilie 2020, 15:41)

    NoFive [utilizator]

    Pentru ca e de prost gust, simplu.
    • +3 (11 voturi)    
      Sfantul Hristofor (Joi, 30 aprilie 2020, 18:27)

      vlad.pe [utilizator] i-a raspuns lui NoFive

      Cauta poze cu sfantul Hristofor, singurul mucenic care este reprezentat in biserica cu chip de animal, cauta pozele cu Becali sau primari portretizati in Bisericile Ortodoxe si apoi spune daca sunt de Prost Gust.
  • +4 (6 voturi)    
    in aceste (Joi, 30 aprilie 2020, 16:37)

    vizirul [utilizator]

    lucrari vad un omagiu adus eroismului cotidian celor numiti "din linia intai" care lupta pana la epuizare si unii pana la moarte, cu acest virus si ceea ce produce acestea in trupul omenesc. De unde aceasta reactie scandalizata si scandaloasa a BOR pentru modul de reprezentare a acestui omagiu?Este o frustrare pentru ca nu li s-a cerut binecuvantarea sau opinia? in ce calitate sa fi fost facute?Monpolul sanctificarii nu il va lua nimeni de la BOR,pentru ca nu acesta a fost scopul acestor reprezentari.In tot cazul ,in calendarele crestine nu ar mai fi loc pentru vreun sfant.
  • -5 (13 voturi)    
    Daca.. (Joi, 30 aprilie 2020, 17:38)

    vladzy [utilizator]

    Ca sa ne dam seama daca e ok sau nu sa se afiseze imaginile respective, cred ca ar trebui sa ne punem urmatoarele intrebari:

    1. Daca in loc de sfinti erau homosexuali imbracati in medici, era ok sa se publice? Nu, ar fi fost discriminare.
    2. Daca erau evrei, era ok? Nu, din acelasi motiv.
    3. Daca sunt sfinti e ok? Eu zic ca nu, din acelasi motiv ca mai sus.

    In celelalte tari e vorba de graffiti, pe cand la noi sunt panouri publicitare, care trebuie sa tina cont de punctele de mai sus. Si da, ar fi trebuit date jos si imaginile care faceau referire la alte religii.
  • +9 (13 voturi)    
    .... (Joi, 30 aprilie 2020, 17:59)

    tirolez [utilizator]

    Or fi sfinti prin alte parti, la noi, ma scuzati, dnul dr. de la Suceava se oripila ca pacientii sunt 50 la 2 bai. A remarcat asta abia dupa ce era sa ajunga el pacient. Un adevarat sfant.
    Ca sa nu las nici BOR pe dinafara, la ei preotii in varsta au cedat locul la ventilator, la noi Pimen a venit cu elicopterul la Bucuresti. Cand o deceda, la venerabila varsta de 200 de ani, va fi probabil propus pentru sanctificare.
    • -6 (8 voturi)    
      Generalizarea exceptiei (Joi, 30 aprilie 2020, 19:13)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      La ei un singur preot a cedat locul unui tanar la ventilator( acum nu sunt valabile acuzatiile de inchizitie, arderi pe rug, cruciade, pedofilie etc).La noi un singur preot a fost transportat cu elicopterul si.. s-a prabusit cerul..
  • -1 (15 voturi)    
    Altii sunt "sfinti" (Joi, 30 aprilie 2020, 18:29)

    TinuF [utilizator]

    Nu poti ridica toti medicii la rangul de sfinti. Ei sunt platiti regeste pentru asta si unii au foarte multe pacate(spagi, indiferenta, rautate ...). Sa ne gandim si la cei care fara a fi retribuiti incearca sa-si aduca contributia la aceste evenimente triste si tragice, la cei care contribuie si se implica fizic si/sau material si care ajuta sistemul sanitar.
    Ce ar fi medicii fara aparate, medicamente, instrumente, voluntari etc? Acestia sunt sfintii acestor zile. Sa nu fim rai si sa includem aici si o mica parte din personalul medical care isi desfasoara activitatea din pasiune si isi respecta meseria si juramantul. Respect pentru acesti "sfinti"!
  • +8 (22 voturi)    
    BOR=== islam crestin (Joi, 30 aprilie 2020, 18:59)

    Karnaval [utilizator]

    De ce pare acum o analogie intre Islam si BOR in ordine? Numai extremistii pot reactiona la arta in felul acesta. Ce urmeaza? Distrugem Sarmizegetuza ca nu a fost facuta de crestini?
    • +4 (10 voturi)    
      Sarmi (Joi, 30 aprilie 2020, 19:36)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui Karnaval

      Stai linistit ca multe opere de arta au fost distruse de crestini pentru ca nu erau ale lor.
      Pe de alta parte au si incorporat in traditiile lor lucruri din culturile precedente. De ce crezi ca sarbatorim Craciunul in jurul solstitiului de iarna sau ca avem Dragobetele etc? E reteta veche de la romani, care si-au imbogatit panteonul cu zeitatile popoarelor cucerite.
      Ce n-au putut distruge au furat.
  • +5 (15 voturi)    
    Specificul artei sa fie respectat! (Joi, 30 aprilie 2020, 19:21)

    Namaste! [utilizator]

    Arta e si-a castigat autonomia fata de religie! Greseala este a celor care idolatrizeaza obiectele artistice, nereligioase!, insa arta are principiile ei, independente de religie chiar atunci cand prezinta, in limbajul sau specific, esentialmente diferit de cel comun, "sfinti", "sfinte", "Iisusi", "Maica Dlui", "diavoli", "ingeri", personaje dintr-o religie sau alta luate ca referinta literar-artistica, la mare distanta de religie, independent de religie! Nu inseamna blasfemie, asadar! Altminteri inseamna un amestec neavenit in spatiul valorilor estetice, artistice, ceea ce e, in secolul 21, lipsa de informare.
    • -6 (10 voturi)    
      Asa e (Joi, 30 aprilie 2020, 20:30)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui Namaste!

      dar arta isi are locul ei, in muzee, in galerii, nu bagata pe gatul tuturor. Daca eu pictez barbati goi, in ipostaze intime, pot sa imi expun ‘arta’ la metrou, in numele libertatii artistice? Dar scene de cruzime pe care sa le vada copiii? Trebuie invatati de mici ca si aia e arta? Sau nu mai am voie sa am discernamant si anumite forme de ‘arta’ sa mi se para de prost gust si nelalocul lor?
      Eu inca astept pictura cu Beuran si Lucan in loc de Petru si Pavel.
      • +1 (1 vot)    
        Probabil ti-a luat mult timp ca sa gandesti (Vineri, 1 mai 2020, 17:20)

        LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

        si sa debitezi asa o prostie. Auzi la el, cica "arta isi are locul ei, in muzee, in galerii, nu bagata pe gatul tuturor". Deci hai sa distrugem toate statuile lui Da Vinci, cladirile ca Colosseum-ul, chiar la noi Voronetul, Trei Ierarhii, ca doar sunt in aer liber, nu in muzee, galerii.
        • +1 (1 vot)    
          P.S. Daca prin absurd nu esti taliban (Vineri, 1 mai 2020, 22:32)

          LiviuX [utilizator] i-a raspuns lui LiviuX

          ia-te de mana cu ei, poti fi cu succes. Ei au distrus opere de arta de o valoare incomensurabila, probabil tot pentru ca nu era inchisa in galerii, ci in aer liber.
      • +1 (1 vot)    
        Medicii, asistentele, felcerii, (Vineri, 1 mai 2020, 17:59)

        Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

        voluntarii stiu ei ca nu sunt sfinti dar artistii merg sa descopere frumosul si esteticul pretutindeni...
      • +1 (1 vot)    
        Arta vrea sa impresioneze, (Vineri, 1 mai 2020, 18:04)

        Namaste! [utilizator] i-a raspuns lui blablavertical

        e normal ca e impudica.
  • +5 (19 voturi)    
    Artistii au dreptul sa "sfinteasca" (Joi, 30 aprilie 2020, 19:23)

    Namaste! [utilizator]

    pe cine vor, fara sa dea nimanui socoteala...
  • -4 (10 voturi)    
    Scandal (Joi, 30 aprilie 2020, 20:00)

    wintershadow [utilizator]

    este doar in imaginatia voastra, care cauta cu orice prilej sa gaseasca in Ro ceva negativ. Daca intra in ecuatie si biserica, gata, ati gasit subiectul perfect de inflamat spiritele.

    Diferenta destul de evidenta este ca in alte parti, din ce se vede, este vorba de grafitti.
  • -3 (13 voturi)    
    Sincronizare pe mapamond (Joi, 30 aprilie 2020, 21:27)

    Victtor [utilizator]

    Probabil toti au luat ideea sanctificarii de pe acelasi site si au inceput concomitent sa deseneze aceeasi tema.
    Prea mult net strica, oamenii fac totul la indigo.
  • +6 (10 voturi)    
    BOR = farisei (Vineri, 1 mai 2020, 8:58)

    derzemel [utilizator]

    BOR (Biserica Ortodoxă Română) sunt un exemplu foarte bun de farisei, daca ne luăm după ce scrie din biblie: https://www.bibliaortodoxa.ro/cautare.php?text=farisei&carte=-3

    BOR au luat credința, au tocat-o si o vând cu bucățica, pentru bani, influenta/putere politică, voturi, etc, totul în numele lui Dumnezeu (asta daca nu l-au tocat și vândut și pe El)


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by