Ioan-Aurel Pop, președintele Academiei: ​A le fixa bătrânilor ore de ieșire în lesă, a le construi țarcuri, a-i despărți complet de lume, este absurd

de DP     HotNews.ro
Vineri, 17 aprilie 2020, 8:26 Actualitate | Esenţial


Ioan Aurel Pop
Foto: Agerpres
Cu mai bine de două secole în urmă, pe când desfășura campania din Egipt, Napoleon (pe atunci el era doar generalul Bonaparte) a decis, în fața mamelucilor și a unei situații-limită, să aplice o tactică de apărare de tip circular, cu valorile puse la mijloc și cu militarii francezi desfășurați pe lungimea cercului. Se zice că atunci viitorul împărat ar fi dat un ordin memorabil, care nu a sunat bine deloc: „Măgarii și savanții la mijloc!”, scrie președintele Academiei Române, Ioan-Aurel Pop într-un mesaj pe pagina instituției.

Asta însemna să fie protejate aceste două categorii de ființe (adevărate valori) prin așezarea lor cât mai departe de primejdie. Nu era rău, ci era bine pentru că savanții nu erau asimilați cu măgarii, decât din punctul de vedere al utilității lor. Dincolo de glumă, măgarii erau de neprețuit pentru că erau cei mai buni cărăuși, iar savanții erau indispensabili pentru descifrarea comorilor istorice ale Egiptului, inclusiv a scrierii hieroglifice.

Ambele categorii și-au făcut datoria, fapt pentru care Parisul s-a ales cu obeliscuri egiptene jefuite și cărate cu greu, iar umanitatea cu mesaje în clar despre o lume căreia îi datorăm, între altele, civilizația greco-romană, din care se trage civilizația noastră modernă și contemporană. Unii au înțeles astăzi, tot într-o situație-limită, dar fără umorul lui Napoleon, să-i pună alături de protejații „măgari și savanți” și pe bătrâni, și tot cu intenția benefică de apărare. Pandemia aceasta este o nenorocire cum nu s-a mai întâmplat una la fel în istoria celor vreo 80-90 de ani recenți (adică timp de trei generații).

Planeta, de la Al Doilea Război Mondial încoace, a trăit (în mare parte din Europa, America, Asia, Australia) multe decenii liniștite, prospere și chiar pline de răsfăț pe ici, pe colo. Criza declanșată de această boală și de numeroasele cazne și morți pricinuite de ea a trezit în oameni și lupta feroce pentru existență. Modul de a gândi „politicește corect” – criticat, pe bună dreptate, în multe privințe – a fost înlocuit uneori cu o gândire pragmatică, de genul „scapă cine poate”. Evident, nu se spune asta în mod direct.

Noi trăim într-un continent numit Europa, unde sedimentările de civilizații una peste alta sunt ca sendvișurile cu multe straturi, spre care ne lăcomim uneori. Această evoluție ne-a obișnuit cu un anumit rafinament al comunicării, cu disimularea minciunii, cu ascunderea relelor intenții, cu ademeniri înșelătoare. De exemplu, acum, în mijlocul acestui morb (care ne distruge, în oarecare măsură, nu numai vieți, ci ne întunecă și judecata limpede), unor conducători ai noștri – inclusiv de la nivelul cel mai înalt al Uniunii Europene – le-a cășunat pe bătrâni.

Natural, istoricii știu că bătrânii au fost țapi ispășitori, de la Socrate încoace, în multe perioade istorice și în multe comunități declarate civilizate. Ce să faci cu unii neputincioși și socotiți inutili, care îți complică viața de pomană, când viețile tinerilor sunt în pericol? Ba, acești expirați mai cer și de mâncare, mai au pretenția să primească și medicamente scumpe, mai îndrăznesc – acum, când ambulanțele nu prididesc cu tinerii și cu cei activi – să sune la 112 și să clameze că au febră sau tușesc?

Dar, în fine, astea s-ar mai putea suporta, pentru că societățile europene au încă resurse, deopotrivă alimentare și medicale. Mai gravă pentru locuitorii grăbiți ai planetei este însă sâcâiala acestor bătrâni, pretenția lor de a fi activi, dorința de a umbla pe străzi precum ceilalți oameni, de a merge la piață, la supermarket etc. Insuportabile sunt plângerile lor neîncetate, lamentările lor, repetarea acelorași lucruri din viața lor trecută și chiar sfaturile pe care le dau fără să le fie cerute.

În vremuri normale, acești bătrâni nu erau, însă, întotdeauna de lepădat. Își îngrijeau constant nepoții, pe care îi hrăneau, îi răsfățau așa cum numai bunicii pot și știu, îi duceau în parc la joacă și reușeau să-i lase liberi din când în când pe părinții acestor nepoți. Ba, de multe ori, acești bătrâni aduceau periodic mâncare gătită, în lipsa activilor casei și o lăsau în frigider, încât, la venirea acasă, tinerii se puteau înfrupta „ca la mama acasă”. Mai mult, unii dintre acești pensionari scoteau din economiile lor de o viață sume de bani pentru tineri, pentru nevoile lor, le dădeau maturilor casele lor (și se mutau ei în spații mici, chiar meschine, „că doar noi ne-am trăit traiul”).

Sigur, tot pisălogi erau, tremurau din când în când ori șchiopătau, când veneau spre noi aduși de spate, dar purtau cu sine și avantaje care nu erau deloc minore. Nici atunci nu erau tocmai răsfățați de lume, pentru că lumea lor trecuse. Mai auzeai pe la câte o televiziune că „un bătrân de 60 de ani a fost surprins de un automobil pe trecerea de pietoni, pentru că nu s-a asigurat” și simțeai în vocea crainicului (mustind de tinerețe și de sănătate) un năduf abia reținut, de genul: „Ce-o mai fi căutat și moșulică ăsta prin oraș, când îl căuta moartea pe-acasă?”. Tot pe la noi, prin mioritica noastră lume originală, mai erau, după 1989, și alte reproșuri la adresa bătrânilor.

Vedeai des tineri imberbi, plini de zel, activi și atoateștiutori care condamnau „nesimțirea” celor care au trăit sub comunism, care s-au ghiftuit sub comunism, care au construit comunismul și care mai voiau să și trăiască în continuare, să muncească, să făurească o lume democratică. Să ne amintim că avem acum în România tineri de 30-40 de ani care nu știu deloc, pe viu, ce a fost comunismul.

Unii nu înțeleg încă nimic din lumea asta și condamnă generația celor de 60-70 de ani pentru simplul fapt că a îndrăznit să trăiască sub comunism, că și-a ales, din toată istoria asta lungă și mare, tocmai „epoca de aur” ca să ființeze. Bătrânii, aceste „relicve decrepite” – cum zicea nonșalant un comunicator nu demult – sunt afectate și chiar infectate de comunism și nu prezintă nicio încredere. Sigur, asemenea judecăți nu erau tocmai curente și nu erau rostite Urbi et Orbi mereu și cu voce tare, dar răzbăteau din când în când. Le cenzura bunul simț și nevoia de bătrâni, care erau, pentru unii, un rău, dar „un rău necesar”.

Societatea prea activă, maturii prea ocupați, goana după câștig material cât mai mare, obținut din câte 2-3 slujbe (azi joburi) concomitente, îi făcea, oarecum, indispensabili pe bătrâni.

Dar acum, când stăm cu toții acasă, ce să mai faci cu acești „paraziți”? Au nevoie de mâncare, de medicamente, de companie, de stat la o poveste și nu „produc” nimic în schimb! Ba mai au și neobrăzarea să se îmbolnăvească – ceea ce ar putea să fie treaba lor – și să și răspândească boala – ceea ce e treaba tuturor.

Dacă s-ar îmbolnăvi doar ei între ei, dacă și-ar da boala numai unul altuia, ar mai fi cumva, dar ei dau virusul tinerilor și copiilor, ceea ce este de-a dreptul revoltător. De câte ori îi vezi pe stradă sau oriunde în afara casei lor, parcă umblă intenționat cu panere pline de covid-19, ca să strice cheful și viața oamenilor folositori de pe lumea asta, să-i infecteze și să-i distrugă.

Sigur că sunt și excepții între bătrâni, de exemplu bătrânii politicieni. Ei pot umbla liber pe afară și pe dinăuntru, pe oriunde, pentru că ne conduc și ce ne-am face fără indicațiile lor! Nu-i evoc aici doar pe politicienii bătrâni români (și nu le dau numele, fiindcă ei s-ar putea simți ofensați și m-ar putea dojeni), dar îi spun concret pe câțiva din cei mondiali și europeni (pentru că lor, oricum, nu le prea pasă de noi, rudele sărace).

Să-l luăm, de pildă, pe președintele Donald Trump, care (născut în 1946) are, deci, 74 de ani și care se încăpățânează să fie președintele celei mai importante națiuni din lume, cum o spune el însuși, mereu. Ba, ilustrul președinte american a îndrăznit ca, aproape expirat fiind, să aibă, la vârsta de 60 de ani, chiar și un copil. Să-l luăm și pe domnul Jean Claude Junker (născut în 1954), care are 66 de ani și care, deși plin de boli, a condus Uniunea Europeană până de curând. Poate că el, totuși, stă acum mai mult în casa lui modestă. E de amintit chiar cazul doamnei Ursula von der Leyen care, cu toată particula ei de noblețe din nume, nu este nemuritoare. Domnia sa are 62 de ani (fiind născută în 1958) și ne-a avertizat senin, de curând, că „este posibil ca persoanele în vârstă să fie izolate până la sfârșitul anului”, în vreme ce „copiii și tinerii se vor bucura de mai multă libertate”. Cer scuze pentru devoalarea vârstei unei doamne, dar era nevoie pentru demonstrație.

Să notăm delicatețea traducătorului acestui text în românește, care nu a redat „elderly people” prin „bătrâni” ori prin „oameni bătrâni”, ci prin „persoane în vârstă”. Prin urmare, „persoanele în vârstă” vor sta în izolare încă aproape un an, în vreme ce animalele de companie vor fi plimbate liber, chiar dacă ele mișună și mușină prin microbii și virușii din praful străzilor și chiar dacă nu s-a demonstrat deloc că nu sunt și ele purtătoare ale ucigașului virus.

Ba, animalele de companie pot să se bucure de libertate, deși se spune că acest teribil morb ar veni chiar de la animale (nu de la cele de companie, deși nu putem să știm ce fel de animale au mai ajuns să fie acum „de companie”).

Departe de mine gândul să cer îngrădirea libertății animalelor, dar ce facem cu oamenii, pentru că și bătrânii sunt oameni? Aș cere timid să fie bătrânii asimilați, pe lângă „măgari și savanți”, și cu aceste fericite animale care au dreptul la libertate. Dorința aceasta răsună deocamdată în deșert. Decidenții țării și ai lumii, care au nevoie de voturi nu peste mult timp, invocă grija lor sinceră și dezinteresată pentru binele social, dar nu s-ar da în lături să-i izoleze pe bătrâni pentru toată viața. Treaba asta – suntem asigurați – le-ar face și lor, bătrânilor, bine.

În izolare, bătrânii s-ar plictisi, ar muri de inimă rea ori s-ar îmbolnăvi între ei și le-ar face bine și celorlalți, care s-ar simți în siguranță, s-ar vindeca definitiv și nu și-ar mai pierde vremea cu cai verzi pe pereți. Doar nu se propune ca bătrânii să fie gazați, împușcați, aruncați în prăpăstii, cum au făcut alți decidenți din alte epoci și locuri, însă nu de pe Marte, ci de aici de pe Pământ.

Se decide, în chip umanitar, să fie împiedicați bătrânii să se miște liber, ceea ce ar fi un privilegiu de pe urma căruia ar muri singuri. Dar asta nu se mai spune, că nu dă bine și nici nu este bine să fie spus, deoarece s-ar trezi unii nostalgici, slabi de inimă, miloși să sară în apărarea acestor oamenii inutili. Nu este un scenariu de George Orwell, dar ar putea să fie, dacă ar fi fost scris cu talentul inimitabil al celebrului scriitor invocat.

Așa, e doar un gând al unui istoric bătrân, care, evident îți apără bătrânețea sa și bătrânețea bătrânilor în general. Scenariul acesta este unul imaginat și nu se va întâmpla decât dacă ne va lua Dumnezeu tuturor mințile, pentru că societatea este ca un corp. Unui corp, dacă îi tai brațele nu poate munci, dacă îi amputezi picioarele nu poate umbla, dacă îi scoți plămânii nu poate respira, dacă îi zbori crierii nu poate gândi etc. Să știți că unii dintre acești gânditori extravaganți nu sunt originali deloc. Au mai fost confrați ai lor cu mintea cât o nucă și dăruiți cu putere, care au voit să extermine copiii, alții care au scos din joc maturii păcătoși ca să-i păstreze pe copiii inocenți (trimiși la moarte sigură prin Cruciada copiilor” din 1212), alții care au vrut să izoleze sau să extermine „rasele inferioare”, alții care au vrut să-i ucidă pe cei care nu credeau în zeii „buni”, alții care i-au exterminat pe cei care gândeau altminteri decât guvernanții etc.

Nici ideea că bătrânii sunt inutili nu este nouă. Au încercat mulți să o promoveze și nu au câștigat nimic. Comunitatea nu poate trăi nici fără tineri, nici fără maturi, nici fără copii și nici fără bătrâni. Natural, motivările cu grija față de bătrânii contemporani sunt insinuante, sunt ascunse, sunt îmbrăcate în bune intenții. Tot ceea ce se gândește de către anumite minți rătăcite este prezentat frumos: personale în vârstă au nevoie de protecție, iar protecția înseamnă izolare, restricții de circulație pe ani în șir, ca să le prelungim viața. De fapt, este teama de boală, pe care, pasămite, ar răspândi-o prioritar bătrânii. Faptul este nedovedit și judecata care-i incumbă este falsă. Toți oamenii sunt sau pot să fie purtători de virus și toți oamenii îl pot răspândi.

Bătrânii au un singur „avantaj”, anume sunt mai vulnerabili, pentru că au și alte afecțiuni. Această vulnerabilitate se răsfrânge, însă, asupra lor, nu asupra altora. Din câte am văzut, după datele statistice prezentate, cei mai mulți bolnavi de această gripă au între 40 și 65-70 de ani și nu între 65 și 90 de ani. Prin urmare, ar fi de așteptat să nu distorsionăm lucrurile, să nu ne punem numai pe noi la adăpost și să nu dăm mereu vina pe alții. Natural, este nevoie de o anumită disciplină, de ordine și de restricții severe, dar discriminarea bătrânilor (chiar și când este, aparent pozitivă) devine jignitoare, înjositoare, rușinoasă. Haideți să-i protejăm pe toți oamenii, să nu-i lăsăm pe bolnavi (inclusiv pe bătrâni) să ia boala și s-o răspândească, să-i izolăm pe cei care au și alte boli, favorizante (inclusiv pe bătrâni), să tratăm cu grijă toate aceste boli (inclusiv ale bătrânilor).

A le fixa însă bătrânilor ore de ieșire în lesă, a le construi țarcuri, a-i despărți complet de lume, de lumea lor, pe care și ei au creat-o, este absurd. Tinerii de azi vor deveni și ei iremediabil și indubitabil bătrâni. Nu ne mai convingeți că bătrânețea este o boală sau un handicap, pentru că nu este. Iar dacă pentru unii bătrâni este așa, atunci nu au nevoie să li se amintească mereu asta, să li se spună ori sugereze că sunt o povară. Faptul că ei au ticuri verbale și fizice, că sunt oropsiți și umiliți de povara anilor și de sacrificiile făcute de ei pentru copii și nepoți, că au în ei un frig sufletesc greu ca viscolul Siberiei este evident și nu trebuie mereu reamintit. Bătrânii știu ei și singuri, în mod dureros, „ce e suta de lei”, ce este suferința fizică, ce este singurătatea, ce este dorul de copii și de nepoți.

Nu vă mai chinuiți să-i izolați, pentru că mulți sunt izolați oricum, nu-și vor mai îmbrățișa pe dragii lor de departe, cozonacul nu va mai avea acel miros unic de Sfintele Paști iar drobul de miel (dacă va mai fi) va fi oricum fără gust în acest an. Nu le mai spuneți bătrânilor și nu ne mai spuneți, obsedant, tuturor că vom muri catastrofic, că va veni al doilea val al epidemiei care va fi mai dur, că starea de urgență va mai dura o lună, că nimic nu va mai fi ca odinioară. Lăsați grija asta excesivă, că de viața și de moartea noastră se ocupă Dumnezeu și noi înșine, după puterile noastre omenești. Luați-ne cu binișorul, fiți gentili și blânzi, dați-ne termene mai scurte pentru rău și mai lungi pentru bine. Nu ar fi mai constructiv să ne puneți câteodată în față și binele, să alternați avertismentele dure cu raze de speranță, să insistați mai mult pe vindecări, pe gânduri și vorbe bune? Cui folosește crearea de psihoze și de depresii, din moment nu avem atâția psihologi ca să ne vindece ori să ne aline? Este drept că suntem în Săptămâna Patimilor, dar asta nu înseamnă că trebuie să fim supuși doar pătimirilor.

Se duc bătrânii oricum, fiindcă așa e datul firii, dar, cât sunt pe lume, ei ne dau poate și altceva decât sfaturi. După moarte, ce ne pot aduce decât sicrie în plus, vorba lui Iorga? Să presupunem măcar că, trecând prin mai multe situații-limită decât noi, ei au și niscaiva soluții pentru chinul prin care trecem, să credem că ne lămuresc cât de importante sunt în comunitate iubirea și jocul, din moment ce – cum ne spune în zadar Lucan Blaga – iubirea și jocul lor e-nțelepciunea.

Bătrânii sunt (încă) oameni ca toți oamenii. Acum sunt și ei primejduiți de molimă, dar nu sunt periculoși. Nu-i mai „protejați” peste măsură, fiindcă le striviți umanitatea și le pătați demnitatea. Omenia nu le-o puteți distruge și nici păta, deoarece o au din belșug și o revarsă neîncetat asupra acestei lumi bolnave.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















110330 vizualizari

  • -25 (99 voturi)    
    Aurele ai perfect dreptate,Vela un whisky in plus? (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:33)

    Cactus Jack [utilizator]

    ,,,cine a venit cu ideea aceasta, nu poate fi decat un idiot. Johannis, Orbane, Vela reveniti de la aceasta prostie, doar nu putetid discrimina populatia in etate avansata. O decizie nechibzuita, luata la o crasma sateasca?
    • +24 (66 voturi)    
      pai, (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:46)

      Cezy [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      ia zi tzeposule, ai ceva idei mai bune sau astea fura toate?
      • -13 (61 voturi)    
        Da Cezy, am idei mai bune! (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:15)

        Cactus Jack [utilizator] i-a raspuns lui Cezy

        ...batranii, adica cei in etate peste 60 ani numiti si seniori, sa aiba aceeasi drepturi ca tinerii din tara. Cum poti sa dai o decizie, in care restrictionezi iesirea pe strada doar intre orele 11-12:00, de parca ar fi intr-un penitenciar, unde delicventii au dreptul sa se plimba in curte 1 ora pe zi. Cu totii obligati pe strada si in marketuri maximum cate 2 persoane, nu si in grup!. Sa tina o distanta de 2 m fata de ceilalti, asta si la cumparaturi in supermarketuri. La casa in sir de cate unul, la o distanta de 1, 5 m, distanta insemnata pe jos/podea in partea caseriei.
        Toate casele de marcat de la marketuri sa fie prevazute cu un plexiglas, ca sa nu fie un contact direct intre cumparator si casier.
        Seniorii sa poarta obligatoriu masti de protectie, care sa le acopera gura si nasul. Asa pot sa se plimba rin parcuri, sa iasa pe strada, sa mearga la cumparaturi. Pana ce unii redusi decid fara un concept serios, se ajunge doar la stadiul primitiv actual ,
        • +4 (36 voturi)    
          Ideile tale (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:37)

          Costi888 [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

          Sunt bune doar pe hartie. In realitate stim ca nu toata lumea va purta masca sau nu va pastra distanta de 2 sau magazine care vor lasa mai multi de 2 in magazin etc. De ce? Pt ca pur si simplu nu ai cum sa mentii aceasta ordine, oricat de politieneasca ar fi societatea acum. Si atunci ce sa vezi? O gramada de batranei expusi inutil. Hai sa venim cu picioarele pe pamant si sa vedem realitatea din teren, nu utopii. Si da, cand este stare de urgenta anumite drepturi iti sunt suprimate.. cam ca la puscarie.
          • -5 (27 voturi)    
            ideile sunt bune si aplicabile (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:44)

            Cactus Jack [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

            ...nimeni nu spune sa fie doar 2 persoane intr-un magazin. Sa fie doar atatea persoane, ca distanta de 2 m intre cumparatori, sa fie in permanenta posibila. Acest lucru poate fi reglat de 1 persoana security la intrare in market, care da drumul in incinta magazinului, unul cate unul/doi. Adica iese unul, intra unul. Pe strada distanta la coada de 1,5 m obligatoriu intre cumparatori. Obligatoriu, carucioarele si cosurile de plastic de la intrare, sa fie in permanenta desinfectate. Totul este doar o chestiune de organizare. Vorbesc din experienta, am studii superioare economice si zeci ani de experienta in comert atat in Romania cat si in apus, la nivel de supermarket cat si management judetean etc. Daca cei din capitala nu sunt in stare sa se descurce singuri, acord cu mare placere consultanta. Cand vad ce se petrece in Romania mi se intoarce stomacul.
            • +3 (15 voturi)    
              Eu ti am dat plus pentru asta (Vineri, 17 aprilie 2020, 17:50)

              1anonim [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

              Da ce te faci cu nataraii? (stai sa vezi cum se dau acestia de gol!!) In alta ordine de idei Dom profesor -pe acesta tema - a cam zbarcit-o: uita ca suntem in situatie exceptionala, si ca masurile sunt diferite de masurile pentru situatii normale. Iar amestecarea situatiilor doar ca sa-i iasa argumentatia nu e in regula.
          • -3 (25 voturi)    
            PUSCARIA NU E BUNA DECAT PENTRU INFRACTORI (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:50)

            Statis [anonim] i-a raspuns lui Costi888

            E mult mai simplu si mai eficace sa obligi lumea sa poarte masca decat sa tii toata lumea in case. Iti atrag atentia ca este imposibil sa tii toata lumea acasa, foarte multi lucreaza deci sunt afara si pot transmite virslul intre ei si apoi familiilor lor, acasa.
            In schimb campaniile prin media si atitudinea civica ar putea impune cu usurinta portul mastii fara sa fie nevoie de politie excesiva. In fond e un disconfort minim. Dar extrem de eficace. In ciuda ineptiilor de la OMS, cercelul strain si altii. Altfel cum ar (mai) exista spitale fara sa fie tot personalul infectat? Si politisti pe strada fara sa fie infectati. Daca nu era eficace masca , pana acum nu mai aveam politisti pe strada, erau tori in carantina sau in spitale la cate contacte au ei.
        • +11 (39 voturi)    
          11-13 (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:59)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

          Eu zic ca se pot face cumpărăturile necesare. Fiind timp relativ scurt reduce timpul de discuții și tendința unora de a se duce foarte departe de casă - gen in hypermarket sau in piata ieftina din capătul celalalt al orașului.
        • +11 (49 voturi)    
          din pacate (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:17)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

          Batranii sunt mai vulnerabili decat tinerii si au uneori si o tinere de minte mai slaba si o miscare mai lenta a gandului si a corpului...

          masura de a limita libertatea celor in varsta vine pentru a ii proteja pe ei, cei mai vulnerabili.

          DAR ACADEMICIANUL nostru de ce nu si-a pus mintea la contributie sau a altor oameni de stiinta pentru a propune masuri de prevenire - testari rapide, echipamente adaptate seniorilor - de tratament si chair sa accelereze niste cercetari dedicate avansarii unui vaccin sau a altor metode inovative de protectie a celor in varsta???

          Cum poti sa te pozitioneze numai critic fara sa faci NIMIC CONCRET in LUPTA IMPOTRIVA VIRUSULUI???

          O mare eroare.
          • -7 (37 voturi)    
            STUPID (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:40)

            Statis [anonim] i-a raspuns lui ..13

            Desi te pretinzi mai performant la miscare si la gand, tot nu esti invulnerabil in lupta cu virusul deci ar fi bine sa fii si tu inchis in casa ca in puscarie. Spre binele si siguranta ta. Si pentru ca esti mai iute decat ei, vartnicii, sa ai doar o jumatate de ora dreptul sa-ti cumperi cele necesare. Spre binele tau. Si spre binele varstnicilor care astfel ar avea sanse mai mari sa nu fie imbolnaviti de cei care aglomereaza magazinele taman atunci cand ei au voie sa mearga.
            Ce zici? Esti de acord? E destul de concret?
            • -1 (25 voturi)    
              nu, nu sunt de acord (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:10)

              ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Statis

              sunt inchis si eu - asta este una.

              In al doilea rand eu, tanar, nu am comorbiditati si imunitate mai ridicata - sic!

              Viata nu este fair cu varstnicii care au trecut mai mult prin viata - ghinion!

              Intre doi bolnavi puternic afectati de virus moartea alege statistic pe cel mai batran - este un fapt.

              Concret moartea ma poate alege si pe mine si pe cel mai in varsta dar este mai probabil sa il alega pe cel varstnic... Asta este!

              Este destul de clar, de concret?
              De acord?
              • -11 (19 voturi)    
                mai citeste (Vineri, 17 aprilie 2020, 13:07)

                prio [utilizator] i-a raspuns lui ..13

                cei mai expusi sunt cei cu siteme imunitare solide pt ca nu virusul te omoara ci raspunsul teribil al sistemului imunitar ... sic
                • +1 (1 vot)    
                  expunerea si mortalitatea (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 1:08)

                  ..13 [utilizator] i-a raspuns lui prio

                  Nu ne contrazicem dar vorbim/scriem separat.

                  Apare overreaction, dar nu la toti pacientii - care furtuna se calmeaza in cateva zile dar daca gaseste organe vitale bolnave le blocheaza si mor pacientii - cam asta este icazul varstnicilor - ii termina in alea 2-3 zile cat dureaza furtuna.

                  Cel tanar iese ranit, puternic afectat dar viu
                  • +1 (1 vot)    
                    @...13: Uneori moare si cel tanar (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 17:26)

                    Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

                    tocmai din cauza raspunsului exagerat de puternic pe care il dau anticorpi in lupta cu covid, lupta in care datorita excesului de anticorpi este distrus chiar sistemul imunitar iar coronavirusul devine letal !
          • +5 (11 voturi)    
            RE (Vineri, 17 aprilie 2020, 16:58)

            katerynca [utilizator] i-a raspuns lui ..13

            Probabil considera ca nu este de competenta domniei sale, academia patronata de D-sa are cu totul alte atributiuni. Punerea la punct a metodelor "sigure si eficiente" de sifonare a banului public de catre clientela de partid, pe care i-au umplut de titluri stiintifice emise de tot felul de Äcademii"de prestigiu- vezi cazul Cumpanasu- din care le :iese "si lor cate ceva...
        • -3 (25 voturi)    
          PERFECT ADEVARAT (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:41)

          Statis [anonim] i-a raspuns lui Cactus Jack

          Dovezi: in FIECARE ZI in lume mor mai multi oameni (circa 170000) decat totalul de pana acum din cauza covid (147000). Si asa va fi, zi de zi, in continuare! Cate o criza mondiala de covid in fiecare zi!
          De la inceputul anului au murit 3.800.000 de oameni din cauza bolilor transmisibile (HIV, gripe sezoniere, malarie, etc), 2.500.000 de cancer (la noi sunt dati afara din spitale sa lase paturi libere), 1.470.000 din cauza fumatului (tigarile se gasesc peste tot de vanzare), 315.000 sinucideri (oare cate sinucideri or sa fie dupa criza economica mondiala pe care au declansat-o astia, acum, spre bucuria Chinei)
          Solutia reala: masurile de protectie individuale obligatorii impotriva transmiterii (prin gura nas, ochi) adica masti, manusi, spalat pe maini, dezinfectare haine la intrarea in casa. NU inchiderea in case care ar fi valabila (desi cu alte consecinte economice grave si consecinte psihologice grave) doar daca s-ar aplica la toata lumea. Ceea ce este IMPOSIBIL.
          • -2 (12 voturi)    
            problema mea acum este (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:18)

            ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Statis

            Legata de lipsa unei masti.

            exista acum masti pentru toata lumea???

            pot sa refolosesc masca??? cum daca da???

            SUstin ideea protectiei -

            dar cred ca inca nu avem materialele necesare sa le accesa pentru toata lumea

            basca este ca un varstnic poate nu este chiar atat de capabil sa manipuleze echipamentele de protectie safe.

            O parere - nu insist!
        • +7 (23 voturi)    
          aceleasi drepturi, riscuri de vreo 50 de ori mai (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:46)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

          Mari.
          Avand in vedere rata de mortalitate la grupa de varsta peste 60 comparat cu cea de la sub 30.
          Mai exact in numele unor "drepturi" esti dispus sa bagi in mormant 20% din batrani?
          Da, orarul ala are trebui sa fie mai relaxat dar ce nu ai inteles ca un tanar poate sa fie bine mersi purtator de virus si sa nu aiba nici pe naiba in timp ce batranul cu care se intersecteaza la usa magazinului sa ase curete in 5 zile?
      • +1 (3 voturi)    
        Am eu una: (Vineri, 17 aprilie 2020, 18:13)

        Dianora [utilizator] i-a raspuns lui Cezy

        Doua ore pe zi, dar la alegere (se mentioneaza in declaratie intervalul ales); cum zice si in Biblie: Soarta omului este hotarata, dar are libertatea de a alege. Te asigur ca n-ai mai vedea cozile alea la magazine, piete, etc.
      • 0 (0 voturi)    
        . (Vineri, 17 aprilie 2020, 21:03)

        rebici5649@hubopss.com [utilizator] i-a raspuns lui Cezy

        Bună, vizitați noul site de întâlniri pentru adulți (18+) - http://3sex.club/hotnews
    • -19 (57 voturi)    
      cine poate schimba .... (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:57)

      sareta [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      Pai numai Johanis si a facut-o deja cu acordul MAI-BOR. De ce a acceptat el idiotenia aceasta : simplu ,parintii lui se afla in Germania ....tara in care
      ”Bewegung ist Leben ” (miscarea este viata).La noi animalul superior OM are o subgrupa numita animal inferior (chiar si patrupedele se bucura de mai multa libertate si protectie antistres ).....Dar cine a hotarat asta ?
      • +4 (16 voturi)    
        exista ceva legat de diferenta dintre (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:09)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui sareta

        Patrupede si oameni.

        Oamenii ar trebui sa gandeasca.
        Oameniiar trebui sa isi foloseasca puterea mintii pentru a evita sa se blocheze, ei se pot misca in casa, bine este atunci cand se misca cu patrupedul lor in jurul casei si nu ii mai intreaba nimeni de ce fac asta. si bine este sa isi faca niste exercitii de miscare in casa, dupa posibilitati...

        Animalul nu are gandire, are doar nevoi.

        Nu am dat nici plus si nici minus.
        Au fost aspecte care ar fost clar definite si merita sa meditam mai mult asupra lor. Multumesc.
    • +7 (39 voturi)    
      bai tu (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:41)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      esti la fel de idiot si inconstient ca acest pop:
      sacrificati-i bai pe batrani si dati-le libertate de miscare totala in conditiile cand virusul asta nenorocit ii ucide pe capete fiind categoria cea mai vulnerabila.
      Sau poate asta vreti!
      • -5 (33 voturi)    
        Libertatea merita orice pret (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:01)

        Statis [anonim] i-a raspuns lui varavara

        De fapt acest Pop este presedintele Academiei si varstnic si stie mai bine decat tine cum sa protejeze varstnicii. Tu, de fapt, sub masca grijei fata de varstnici dorest sa scapi de ei, sa nu mai ai grija lor. In fond daca ii inchizi de tot in casa e ca si cu ar fi murit, nu? Nu te mai incurca toata ziua! Libertatea este dreptul nostru ca si al vostru si nu aveti dreptul sa ne discriminati.
        • +4 (36 voturi)    
          si in ce mod faltul ca e presedintele Academiei (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:45)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Statis

          il califica sa stie cel mai bine cum trebuie protejati varstnicii?
          Sau la academia romana se fac cursuri rapide de recalificare in epidemiologie?
          Mr. Pop a scos niste platitituduni pe care le-ar fi emis orice Presedinte de scara de bloc de 65 de ani.
          • +1 (1 vot)    
            BINGO ! (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 17:32)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            PLATITUDINI la limita siropelii !
      • 0 (30 voturi)    
        destept esti , mancate-ar tata ! (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:27)

        muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui varavara

        ai citit ieri , tot aici ce-a zis medicul patolog din germania ? la autopsierea mortilor de covid-19 ,a constatat ca toti aveau si alte boli si oricum ,anul acesta mureau ! nu de virus , nu de batranete ,pentru ca majoritatea erau pana in 60 ani , ci de bolile de care sufereau si unii habar nu aveau ca inima e terminata si altele .citeste neaparat declaratia acestui medic si o sa ramai mut ca ciolanis !
        • 0 (16 voturi)    
          )))) altuu care citeste GSP (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:29)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui muscha mbanana

          Breh, mai ai Frati ?
    • +13 (31 voturi)    
      Ioan-Aurel Pop (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:59)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      este cel care, alaturi de Doina Cornea, protesta prin greva foamei, ​ deoarece regimul comunist "le fixa romanilor ore de facut baie, vizionat tv, ratii de hrana, program de circulat cu masina, ratie de cultura, etc. si le construia țarcuri inchizand granitele si despărțindu-i complet de lume"? Curajos om!!!
      • -3 (9 voturi)    
        Ești un Pop(ă) prost! (Vineri, 17 aprilie 2020, 15:18)

        Danov [utilizator] i-a raspuns lui unins

        PSD te-a pus la Academie, dar ești mai prost decât Viorica Dăncilă! De stat ascuns de COVID ca șobolanul și să critici, atunci când nu avem tratament sau vaccin pentru acest virus, este o infracțiune și nu doar o simplă atitudine imorală....
    • +9 (21 voturi)    
      Nu prea ai dreptate (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:05)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      Legea in sine e buna dar e facuta pentru cei care nu inteleg sa respecte legea pentru sanatatea generala. In mare parte noi cei in varsta stim cel mai bine sa ne pazim.Singua obiectie este ca cei care au facut legea nu-i cunosc deloc pe batrani si au stabilit orele intre 11-14, de cand stiu aceasta este cea mai aglomerata perioada din toate timpurile si se creaza o aglomerare inutila si planificata a pietelor si magazinelor . Se stie ca cei in varsta sant mai matinali si un program intre 9-11 ar fi mai perfect pentru ei.
      Si asta nu este cea mai mare greseala ,vor sa vina cu o prostie si mai mare sa ne tina in carantina in casa pana murim. Cine credeti ca este idiotul care face asa legi, gestapovistul vela asa i-mi aduc aminte ca aratau SS-isti lui hitler cu geci ca a lui. Iar alt colaborator destoinic la a emite asemenea legi, arabul arafat care parca este seful lui vela mai ca sta in pozite de drepti pe langa marele arfat. Daca va aduceti bine aminte ca arafat era purtatorul de stindard al psd-uli cand i-a adus la putere cu mincinosul pontas,cred ca din postul pe care il are creaza destabilizare ca lumea sa vada ce buni erau psd-isti cu oficinele lor de presa si televiziune antenele ,televiziunea borfasului ghitasi, oficina lui tolontan unul din sustinatorii atotstiutorului arafat, de multe ori ma gandesc ca acum de pasti sa ne rugam singuri acasa, la Dumnezeu ca ne-a procopsit cu el si ca datorita lui inca exista romania. Este o blasfemie , intelegerea cu daniel, ca militeni sa ne aduca lumina acasa este strigator la cer ca urmasii de drept al celor care veneu si le lua lumina bagandu-i la inchisore pe parintii si bunicii nostri. Militia este ca uleiul si apa fata de biserica un duman dovedit de istorie .Inteleg ca vela o face ori din interes sau din prostie sa mai castige cateva voturi. Trezti-va mai pungasilor ca nu mai santem in comunism ca presedintii de asociatii sa umble pe la oameni si sa i-i cheme sa ia lumina. Daca vine cineva la usa il arunc pe scari.
      • +1 (1 vot)    
        orar (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 10:51)

        BrainManiac [utilizator] i-a raspuns lui dezamagitul

        Or fi batranii matinali intre 9-11 dar atunci s-ar suprapune cu cei care merg la servici. Acum cu decalarea programului de lucru, la servici intra unii la 8, altii la 9, altii la 10, tocmai pentru evitarea aglomerarii la metrou sau in transportul in comun.
        • +1 (1 vot)    
          Dar cati mai merg la seviciu? (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 21:55)

          dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui BrainManiac

          Unii cand era normal incepeau la 7 alti 8 iar domni la 9. Noi vorbim acum despre cazul in cauza cu nebunia asta cand nici nu mai stiu cati se mai duc la serviciu.Poate am gresit putin fiindca batranii sant mai matinali , daca ar deschide la 6 ar fi acolo. Dar sa nu fortam lucrurile si sa spunem ca de la 8 - la 10 ar fi mai bine uni se trezesc mai tarziu.
  • +30 (86 voturi)    
    Baiatuu Asta de la Academie (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:33)

    un domn [utilizator]

    Nu a fost asa vehement cand DUamna Gabi ii tine in frig pe Seniori, ciudat !
    • +6 (36 voturi)    
      Frigul e distribuit fara discriminare (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:46)

      justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      la tot poporul.
      • +12 (26 voturi)    
        Referinta este la Seniori (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:06)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

        Apoi vorbim si de “Restuu”
    • -13 (33 voturi)    
      Baiatul asta de la Academie (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:12)

      Statis [anonim] i-a raspuns lui un domn

      Daca gresit atunci cu frigul inseamna ca a gresit si acum? Ce are una cu alta?
      De fapt solutia nu e "stati acasa" ci protejati-va obligatoriu cu masti si manusi cand iesiti afara! Si dezinfectativa hainele si spalati-va pe maini cand intrati in casa.
      Dovada: tarile asiatice (Taiwan, Coreea de sud etc.) care au putine cazuri decat europenii Chiar si China are mult mai putine cazuri decat Europa si are populatie mult mai mare. Dar poarta toti, obligatoriu, masti!
      De altfel o mare parte din populatia Romaniei nu poate sta izolata in casa (merg la serviciu pe strada (politisti, jandarmi) lucreaza in magazine, piete, spitale, industria energetica, agricultura etc Ei nu transmit boala? Doar varstnicii?
      • +12 (22 voturi)    
        Varstnicii nu transmit boala Gogule, ci mor (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:48)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Statis

        Nu prea ai inteles mare lucru.
      • +2 (12 voturi)    
        dar cu mortii??? (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:14)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Statis

        Rata mortalitatii in randul persoanelor varstinice este multa mai mare...

        Deci????

        Nu sunt inca studii care sa identifice daca varstnicii o iau mai usor decat tinerii dar parerea mea, neavizata, este ca DA varstnicii iau mai usor virusul

        Cert este ca datorita unei imunitati scazute si a altor boli acumulate varstnicii, in general vorbind, fac forme mai grave decat cei tineri...

        Deci???
  • -17 (65 voturi)    
    Declaratia Presedintelui Academiei Romane!! (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:36)

    Theros [utilizator]

    In acesti termeni trebuie citir cu atentie acest material

    O ”făcătură” are ceva în spate, se urmărește ceva prin această combinație de panică, isterie și blocaj economic total: FOARTE MULTE ACTIUNI NEGANDITE TEMENIC DE ACEST PLAVAN si slugile lui !! Chiar si cel mai neinitiat om politic cu mintea la purtator isi de seama ca acest IMPOSTOR , TRADATOR SI CORUPT pana in maduva oaselor nu are nici in clin nici in maneca cu interesele poporului roman!! Trebuie spus cu claritate ca daca aveam un presedinte cat de cat priceput forma un comandament suprem sub comanda sa directa si se afla in prima linie !! Cu o stnagacie demna de o cauza mai buna , plavanul a apelat la slugi si cu asa-zisa "miscare a calului" nebunul a ramas de o parte si prin cei doi pioni slugi devotate testeaza terenul , dupa care apare analfabateul ca salvator al natiunii , chestiune pe care nimeni nu i-a solicitat-o !!Ce lovitura dura a adus statului laic roman , prin atacul muribund la ortodoxie!!Pentru asta NIMENI NU-L VA IERTA!!

    Pe lângă medici și specialiști din științe conexe care combat isteria și panica generate de virusul COVID-19, mulți analiști, jurnaliști, oameni de afaceri de top acuză o ”făcătură” de nivel mondial care ar fi generat atât nebunia mediatică, dar și acest blocaj total al economiei internaționale. Filmări impresionante, reportaje cutremurătoare, totul făcut ca după un scenariu! O lume căreia nu îi pasă de un milion de oameni care mor lunar de foame, care habar nu avea de sute de mii de morți de gripă sezonieră de alte milioane care mor de varii boli – dintr-o dată a fost năucită și băgată peste noapte în carantină de câteva zeci de mii de morți, dintre care marea majoritate aveau alte boli – chiar în fază terminală! Și de un virus despre care nu se știe mai nimic, decât că nu există ”vaccin” !!

    Masurile de natura fascista , comparativ cu politica de apartheid cuprinse in decretele emise care sunt lovite de NULUITATE , din cauza lipsei bazei juridice si ordonantele mi
    • -8 (20 voturi)    
      Perfect adevarat (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:31)

      Statis [anonim] i-a raspuns lui Theros

      Dovezi: in FIECARE ZI, in lume, mor mai multi oameni (circa 170000) decat totalul de pana acum din cauza covid (147000). Si asa va fi, zi de zi, in continuare! Cate o criza mondiala de covid in fiecare zi!
      De la inceputul anului au murit 3.800.000 de oameni din cauza bolilor transmisibile (HIV, gripe sezoniere, malarie, etc), 2.500.000 de cancer (la noi sunt dati afara din spitale sa lase paturi libere), 1.470.000 din cauza fumatului (tigarile se gasesc peste tot de vanzare), 315.000 sinucideri (oare cate sinucideri or sa fie dupa criza economica mondiala pe care au declansat-o astia, acum, spre bucuria Chinei)
      Solutia reala: masurile de protectie individuale obligatorii impotriva transmiterii (prin gura nas, ochi) adica masti, manusi, spalat pe maini, dezinfectare haine la intrarea in casa. NU inchiderea in case care ar fi valabila (desi cu alte consecinte economice grave si consecinte psihologice grave) doar daca s-ar aplica la toata lumea. Ceea ce este IMPOSIBIL.
    • +9 (21 voturi)    
      Gandirea cretinoida (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:33)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui Theros

      se caracterizeaza prin credinta ferma in teorii conspirationiste fara probe, fapte, argumente. Citari generale (multi analisti, jurnalisti si oameni de afaceri sustin teoria mea - care sunt si cum sustin?), insinuari vagi si mai ales credinta de neclintit ca doar el (Theros marele intelept) a inteles ce e in spatele a ceea ce vedem (evident cu sprijinul sefilor de la Rasarit). Un delir ce denota si alte tare intelectuale.
    • -5 (11 voturi)    
      Făcătură, (Vineri, 17 aprilie 2020, 13:56)

      naftuli [utilizator] i-a raspuns lui Theros

      Ați auzit de OCULTĂ, Oculta lui Trump, cea pomenită de Trump în mai toate mesajele din perioada electorală din USA cu promisiunea că o va distruge când va avea „puterea”? După ce a fost investit, „muclis”, nu a mai pomenit nimic cu toate că uneori parcă îi stă în gât. Banii fac totul. Vreau să spun că Trump când pomenea de Ocultă nu vindea gogoși, era de-al casei.
  • +20 (56 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:36)

    [anonim]

    • -9 (63 voturi)    
      Batranul are discernamant? (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:51)

      justin puscasu [utilizator] i-a raspuns lui

      Daca are, lasa-l sa decida singur.
      Hai sa nu mai pornim de la ideea ca toti ceilalti sunt idioti care nu-si pot purta singuri de grija.
      Vad atata frica pe aici, incat as paria ca dupa ce se ridica toate restrictiile de circulatie o mare parte din romani vor ramane in autoizolare timp de cateva luni.
      • +24 (46 voturi)    
        Antena 3 prin programele Fast sau Slow (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:07)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

        De Spalare a Creierelor Seniorilor nu lasa libertatea de a Folosi Propriul Cap Seniorilor
        • -11 (19 voturi)    
          cel mai tare post tv... (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:38)

          muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          singurul care a informat corect , fara patima si minciuni , unde am aflat ce spun mass media din intreaga lume , este A3 ! ar trebui sa-i pupi in fund pantru ca te-a informat absolut CORECT , nu ca b1 sau digi 69 !ai ce invata de la acest post multipremiat la toate :

          Antena 3 și Observator, premiate la „New York Festivals & Film,O nouă performanță de aur pentru Antena 3, la New York Festivals International TV&Film si asa mai departe ! pai , tu te uiti in gura lui ciolanis sau la realitatea tv ? mai bine te uiti in c...rul meu
          • +1 (1 vot)    
            @muscababana: (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 17:46)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui muscha mbanana

            Imobilitatea sociala de care te vei bucura in urmatoarele 30 de zile ar trebui sa-ti ofere timp suficient pt exercitii de mobilitate, in asa fel incat sa ti-o poti musca singur !
            Succes !

            PS. HN, acesta este un pamflet, astfel ca va rog sa il tratati ca atare !
      • +8 (30 voturi)    
        exact (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:15)

        Adry@n [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

        Astia cu "discernamant" ocupa aparatele prin italia si spania. Si ce sa vezi, nu numai Covid-19 exista, mai sunt si alti bolnavi cu nevoi mai mari de acele aparate.
        Daca batranul traia singur in pestera il lasam sa se dea cu capu de pereti pana putrezea. Aici e vora de efectul prostilor asupra celorlati.
        Iar eu sunt catolic, nu am vazut permisiune acum o saptamana si chiar de ar fi fost nu as fi fost deacor cu ea.
      • -2 (12 voturi)    
        Discernamantul (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:49)

        unins [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

        este facultatea de ... a judeca și de a aprecia lucrurile la justa lor valoare (dex). Dar a judeca inseamna a-și forma o opinie despre cineva sau ceva, examinând argumentele, luând în considerare împrejurările, urmările etc. Oare cati batrani cunosc si inteleg, argumentele stiintifice si imprejurarile care au dus la deciziile luate de autoritati in aceste zile? Vad ca oameni cu multa carte dau dovada de multa prostie pe care o expun cu pretentii de dogma.
  • -10 (28 voturi)    
    Hristos a inviat! (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:41)

    hotnewsfil [utilizator]

    Referindu-se lasalutul crestinesc "Hristos a inviat", cei care nu sunt crestini spun ca Hristos nu a inviat fizic, ca nu s-a inaltat la cer dar, ei admit ca, odata cu moartea (prin rastignire) a lui Hristos, i-au inviat toate invataturile lasate de el omenirii.
  • +10 (38 voturi)    
    Se ceartă între ei? (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:43)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Tovarsul maior r. Vela și tov. Aurel Ioan Pop ex. UM 0225?
  • +21 (51 voturi)    
    așa o fi,bre! (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:48)

    Fu Thien Zbang [utilizator]

    dar când votează,ne îngroapă pe toți!
    apoi,matale și cu acoliții matale de acolo,ar trebui să aveți grijă ca lb.română să nu mai fie așa de batjocorită în scris și la tv!să vă îngrijorați pentru felul cum sunt prostiți și mințiți bătrânii,în primul rând,de televiziuni și de așa zisele vedete tv. de la posturi cu patroni pușcăriași sau fugiți de justiție!foști pârnăiași sunt numiți de presă”oameni de afaceri”! abia eliberați ,ei sunt promovați pe tv la ore de vârf și dau lecții de democrație și de afaceri!așa că aveți treabă de făcut dar stați ascunși ,la căldurică fără grijă că vă ia cineva bănuții și confortul!
    ha,ce zici de asta?
    • -5 (19 voturi)    
      Bre! (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:35)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui Fu Thien Zbang

      1. Daca batranii din familia ta te ingroapa cu votul, sa fii sanatos, dar nu generaliza. 2. Apropo de lb. romana, se pare c-ai lipsit de la scoala cand se invata despre majuscule si utilizarea lor.
      • +5 (9 voturi)    
        Atitudinea lu Snagoveanu in Vinerea Mare (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:33)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Ce Fel de Credincios esti TU ?
  • +14 (76 voturi)    
    ce text lung si obscen (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:52)

    dessik [utilizator]

    Incepand cu pilda de pe vremea lui Napoleon: "magarii si savantii la mijloc", adica valorile. Cand trebuiau aparati de atacurile mamelucilor. Deci Pop cu toti pseudosavantii lui din academie care se pricep doar la a scrie compuneri de genu asteia de mai sus, sunt valori? Nu draga, sunt niste paraziti asemanatori bisericilor.Nu-mi aduc aminte de vreun roman din tara care sa fi facut vreo cercetare relevanta. Nu mi-l dati ca exemplu pe ala cu vaccinul COVID de la Cluj va rog.

    Punctul 2. Despre nu le puneti lesa la batrani. In toata justificarea lui nici un cuvant despre urgenta epidemica in care ne aflam si de faptul ca batranii sunt cei mai vulnerabili la boala.

    Intreg textul un delir periculos.
    • +16 (50 voturi)    
      Imbecilitate desavarsita! (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:19)

      Cataleya [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      "Se duc bătrânii oricum, fiindcă așa e datul firii"

      Cand citesti asa ceva, in totiul unei pandemii necrutatoare si cand vorbele sunt rostite de un academician, iti vine sa iti iei lumea in cap.

      Poate ne arata acest specimen si unde scrie ca "e datul firii" ca batranii sa se duca din cauza unei pandemii?
      • +2 (24 voturi)    
        cu rautate spun... (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:40)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Cataleya

        Este dovedita statistic ca batranii se duc...

        Dar aceasta afirmatie de la un pretins om de stiinta caci este Presedintele Academie de stiinte in RO mi se pare ca naste o prapastie intre el, Presedeintele Academiei, si restul comunitatii stiintifica din RO - io sper ca exista, chiar daca unii sunt in deplasare, in strainatate.
    • +14 (28 voturi)    
      corect ..... (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:44)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      corect ..... si alte tari au luat aceleasi masuri privind persoanele in varsta ,,,,, acuma or fi si aia niste idioti ??? cert e ca seful academiilor din tarile lor nu au iesit cu mesaje idioate cum a iesit pop asta ....... ce cauta asta sa sef la Academie ???? ce anume il recomanda ???? sau cine e pila lui ????
    • -12 (26 voturi)    
      Declaratia presedintelui Academiei Romane (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:56)

      Theros [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      Mai dessik cum te-o chema iti dau un sfat inaite de Sfintele sarbatori si anume "nu cerceta aceste legi ca esti prea prost sa le intelegi" , urmate de catrenul:
      Pe-un om destept te-ai suparat?
      il certi un pic si ai scapa!
      Dar duci o lupa fara rost,
      Cu omul care este prost!!!
      Un sfat: Nu te baga unde nu-ti fierbe oala!!
    • +21 (37 voturi)    
      daca era publicat pe pagina personala (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:00)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      Hai ca mai treceam cu vederea.

      Dar sa folosesti o institutie - ACADEMIA ROMANA - o institutie care se doreste a fi una de varf a stiintei din RO - ca sa postezi un text fara urma de logica si de intelegere globala a situatiei prin care trecem mi se pare de NOAPTEA MINTII.

      Personal nu accept acest text si modalitate utilizata de propagare a mesajului.

      Ma intreb ce zic ceilalti academicieni???
    • -9 (13 voturi)    
      Nu prea ai proprietatea termenilor (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:36)

      Bogdan_100 [utilizator] i-a raspuns lui dessik

      Obscen inseamna altceva (cam ce e in filmele de unde iti faci "educatia") In rest ai dreptate cu ultima propozitie (si ea agramata) Da intreg textul tau e un delir periculos
  • +22 (48 voturi)    
    mda (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:52)

    politik_killz [utilizator]

    o luuunga potlogarie. unde sunt solutiile strict pt perioada asta? pai nu sunt ca noi suntem filosofi doar ne dam cu parerea sa nu tacem
  • +21 (59 voturi)    
    Din pacate (Vineri, 17 aprilie 2020, 8:59)

    DurAndrei [utilizator]

    Academia Romana a devenit o institutie puternic legata de un anumit grup infractional organizat care-si spune partid. Academia nu face decat jocul acelei mafii, intrand aiurea-n tramvai in jocul politic.
    • +14 (32 voturi)    
      traditia (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:58)

      informel [utilizator] i-a raspuns lui DurAndrei

      Pe vremea lui Ceausescu, Academia a devenit o sinecura pentru pupatorii de funduri comuniste. De-aia e si plina de "valori" ca dl. Aurel. Valorile adevarate nu au incaput nici atunci si nici acum in Academie.
  • +21 (53 voturi)    
    cine e acest domn? (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:00)

    Coresponedntu [utilizator]

    Președintele Academiei Române? Cel mai înalt for științific al țării: Nu cred.
    • +9 (23 voturi)    
      Corect. (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:32)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      Da, este Președintele Academiei Române, dar în nici un caz al celui mai înalt for științific al țării. Mănîncă și el... o pîine, ca să mă exprim academic.
      • -4 (8 voturi)    
        În mod sigur (Vineri, 17 aprilie 2020, 14:11)

        naftuli [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

        Cel Mai Înalt For Ștințific al Țării trebuie creat la Mall-uri.
    • +6 (22 voturi)    
      si eu am indoilile mele (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:53)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui Coresponedntu

      ca dansul este Presedintele Academiei Romane.
      • +3 (5 voturi)    
        re (Vineri, 17 aprilie 2020, 16:53)

        katerynca [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        Este, din punct de vedere institutional si organizatoric, este Presedintele academiei Romane... O adunatura reminiscenta de politruci care au rolul de a superviza sifonarea in liniste si pace a cat mai multor fonduri interne si europene de o clica mafiota care i-a numit si care ii mentine in functie, pentru aservirea intereselor proprii. Nu crec ca un intelectual de talia Dlui Pop nu realizeaza acest lucru si aceasta subordonare.
  • +11 (27 voturi)    
    fiind (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:03)

    zigot [utilizator]

    tatal dumitale, daca asa te-a educat, poate merita sa fie
    izolat (dar numai din acest motiv)
    • +9 (31 voturi)    
      Tatal lui (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:16)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui zigot

      e patria pe care a servit-o („Vatra luminoasa”). A fost ales de membrii Gagademiei Române, majoritatea lor fiind ex-securosti, turnatori, informatori, complici cu regimul Ceausescu - asa cum a fost si A.I.Pop ca „istoric” de serviciu al regimului.
  • +21 (63 voturi)    
    Ei bine Aurele,nu-i bine. (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:03)

    asavreau [utilizator]

    Că a devenit o modă să se vorbească așa și Academia Română nu vede,nu aude.Ion Aurel Pop un dacopat cu simpatii bolșevice,acum putiniste ar vrea mai mulți români bătrâni morți.Din toată pălăvrăgeala de academician nu am auzit o variantă sigură care să poată fi folosită.Ajungem să ne plângem de milă ce a lăsat în urmă PSD-și Academia Română este o sucursală Kremlinistă.
  • +15 (39 voturi)    
    Ce tovaras de nadejde au pus sef la Academie (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:18)

    Plagarus [utilizator]

    Dupa un savant nealiniat precum Ionel Haiduc, a aparut trepadusul ista,mare " patriot " si zdranganitor de ineptii.
  • -8 (50 voturi)    
    In sfarsit cineva mai realist (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:21)

    alfa1 [utilizator]

    Carantina e atunci cand restrangi drepturile unui om bolnav, tiranie e atunci cand restrangi drepturile oamenilor sanatosi ! sa va fie clar !
    • +4 (28 voturi)    
      si prostie e atunci ... (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:48)

      Fuscus [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      cand faci opozitie de dragul de a o face!
    • +3 (15 voturi)    
      un om sanatos (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:58)

      ..13 [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      de 70 de ani pleaca la razboi, in prima linie a frontului???

      sau poate ca dansii pot sa ajute din spate frontul???

      In afara de starea de sanatate mai trebuie apreciata si vulnerabilitatea - un criteriu obiectiv de departajare.

      cred sincer ca batranii sunt mai vulnerabili in fata mortii s

      argumentul vine de la mortalitatea mult , dar MULT mai ridicata a celor cu varsta de peste 70 de ani.

      Stiinta spune chestia asta - oare de ce a ignorat dansul aceasta realitate stiintifica
      • +2 (10 voturi)    
        Dar (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:17)

        noi2013 [utilizator] i-a raspuns lui ..13

        un om poate sa munceasca la 70 de ani, sanatos sau bolnav cum se dorea modificarea legii pensiilor?!

        Ca atunci era de aplaudat masura....
        • +1 (1 vot)    
          poti sa muncesti (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 1:23)

          ..13 [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

          Daca te tin balamalele dar nu iesi la lupta cu virusul.

          Acum sunt tineri care se duc repede si batrani care depasesc 100 de ani - depinde in mare masura de zestrea genetica si de modul in care iti traiesti viata pacientul

          generatia tanara vine cu o atentia marita la ceea ce mananca, fac sport si cred ca si cei mai in varsta pot sa preia ceea ce este valoros ca sa isi mentina sanatatea fizica si mentala mai mult timp
    • 0 (0 voturi)    
      ... (Vineri, 17 aprilie 2020, 22:00)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui alfa1

      dar mai exista oameni sanatosi???
  • +14 (48 voturi)    
    Academia Romana e plina de batrani bolsevic (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:21)

    Akito [utilizator]

    Batranii daca se imbolnavesc blocheaza sistemul sanitar si decat sa moara sufocati mai bine sa stea in casa sau in jurul blocului. Ati vazut Italia/Spania cu superbatrani morti , Dumnezeu sa-I Odihneasca ! E adevarat ca ei au fost obisnuiti cu cozile comuniste. Eu am stat de 3 -4 ori la coada la carne (cam 4-5 ore), lamai, portocale etc. Mai bine dati exemplul lui Boc ( pentru FiiRea) pentru modul de organizare si grija pentru batrani. E adevarat ca si Academia Romana e plina de batrani bolsevici care se plictisesc si nu mai au pe unde sa-si scuipe saliva .
    • +11 (21 voturi)    
      Antena 3 ii “respecta” pe Acei Bolsevici (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:35)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Akito

      Unde “respecta” inseamna a pupa partea intunecata a dosului
      https://campaniamea.declic.ro/petitions/stop-publicitatii-pe-televiziunile-mincinoase
  • +9 (23 voturi)    
    Frumos text dar din alt film (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:24)

    Hababaeba [utilizator]

    Tovarase draga, nimanui nu ii place sa stea inchis in casa, dar incercam sa facem sa fie bine. Pe tine acum te-au gasit revelatiile de libertate? Frumpos, la corazon, cu razboiul, cu nepotii...Mi-a dat si o lacrima.
    Ba tembelule si cine te-a pus acolo - pentru cine facem asta?
    Bine ca ai gasit un exemplu foarte inteligent - pe Trump. Daca il gaseai si pe Bolsonaro ar fi fost la fix. Pentru documentare du-te ba intr-un spital si invarte-te pe acolo o tsara sa vedem daca te mai manca-n cur sa comenezi.
  • -7 (29 voturi)    
    Frica (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:25)

    justin puscasu [utilizator]

    Indemnul #stai_acasa are intotdeauna in spate frica.
    Pentru cei care aplauda amenzile si dau minusuri pe aici e frica de moarte. Pariez ca multi dintre ei vor ramane in autoizolare multa vreme dupa ce toate restrictiile vor fi ridicate.
    Pentru conducatori e frica de adevar - ca lumea ar putea sa inteleaga prea devreme ca epidemia i-a prins cu pantalonii jos, ca n-au inteles nimic si ca n-au nici o alta strategie in afara de amenzi.
    Eu refuz sa accept ca Vela, Arahat et co. au inteles mai bine decat mine cum e cu epidemia asta si in general refuz sa mi se faca bine cu sila. Timp de 50 de ani, in comunism, ni s-a tot facut bine cu sila si am vazut ce a iesit.
    Si mai cred ca nu poti cladi nimic bun pe frica. Frica prosteste si paralizeaza.
    #nu_mai_promovati_frica!
    • -14 (22 voturi)    
      bai , nepoate ... (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:49)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui justin puscasu

      n-ai vrea tu sa ne adunam in piata lui sica mandolina si sa beculim cu aifoanele pana pleaca acest guvern incompetent si apoi sa va pupati pe gura si in fund ,sa capatati un pic de avant !? nu uita sa vii cu punga de rahat ,strange-l cel putin o saptamana !
  • +5 (31 voturi)    
    Ciudat Aurel asta (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:25)

    Adry@n [utilizator]

    A prins glas acum, unde o fi fost cand Veorica si Dragnea impartea nediscriminatoriu, ce-i drept, bastoane in piata victoriei. Unde o fi fost cand academicienii si oamenii de stiinta erau remunerati cu 10% din salariile baietilor de partid? Un academician la stat are aproape acelasi salariu o capusa de minister.
    Unde o fi fost cand legile erau schimbate in favoarea infractorilor si coruptilor, atunci nu gazea o pilda, sa ne zica si nou?

    Da batrani sun un pricol pentru propria sanatate si pt sistemul de sanatate. Mai bine alegem sa ii tinem acasa decat sa alegem intre viata unuia sai a altuia pe care o putem salva. Pt ca daca vor fi mult prea multi si sistemul de sanatate intra in colaps, batranii vor fi lasati sa moara, nu pot fi salvati...
  • +11 (23 voturi)    
    Dincolo de emotivitate (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:28)

    mescaline [utilizator]

    Batranii sunt segmentul de risc. Nu tinerii aglomereaza spitalele, nu prin grija fata de ei se justifica aceste masuri.

    Daca segmentul de risc nu suporta ingradiri, nimeni nu ar trebui sa suporte. Milionul de someri, victime colaterale, ce sa mai spuna?

    Si hai sa fim seriosi: batranii nu se limiteaza la acele doua ore de libertate permise prin ordonante si putini dintre ceilalti sechestrati se bucura de mai mult timp afara, cum sa il justifici onest? Suntem in aceeasi oala.
  • +17 (33 voturi)    
    Poftin exemplu! (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:38)

    nlln [utilizator]

    Din cauza acestor" somitati" Romania este INEXISTENTA in lumea stiintifica internationala !
  • -10 (34 voturi)    
    Tot felul de habarnisti s-au gasit (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:43)

    xrogo [utilizator]

    sa-l atace pe presedintele Academiei Romaniei pentru niste spuse de bun simt, mai postaci bezmetici, voi iti fi mai cu mot decat academicienii sau ma insel eu, pai daca sunteti mai cu mot si dati sfaturi pertinete, spuneti voi, de ce mama naibii nu faceti parte si voi din academie, sau securistii si oculta internationala nu au luat act de inteligenta si pregatirea vostra si v-au lasta pe dinafara?
    Vulpea cand nu ajunge la struguri, spune ca sunt acri, dixit!
    • +6 (20 voturi)    
      Mircica, aloo (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:35)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Carmen nu ti a facut Cozonacul Bun ?
    • +1 (7 voturi)    
      Academicieni... (Vineri, 17 aprilie 2020, 16:47)

      katerynca [utilizator] i-a raspuns lui xrogo

      Maestre, am vazut "doctori" care nu stiau sa citeasca bine in limba romana, facuti dupa niste reguli si programe "supervizate"de academicieni de renume ai Romaniei actuale (cred ca ai remarcat ca am scris academicieni cu a mic...).
  • +2 (22 voturi)    
    Napoleon (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:44)

    Ademordna [utilizator]

    Tot in Egipt si tot despre mameluci, Napoleon a luat decizia de a executa 4100 de prizonieri la asediul Jaffa.
    Asa ca as fi atent la ce exemple pozitive se aduc din viata acestui tiran.
    Si ca vorbim de nenorociti, ca sa-l numesti pe Trump "ilustru presedinte american" trebuie sa ai nasul maro sau sa fii de o subtilitate invizibila. Se incapataneaza sa fie presedinte nu in ciuda varstei ci in ciuda incompetentei si coruptiei neegalate.
    • -2 (10 voturi)    
      Auzi, mai, Aurel Pop, (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:39)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      de la Napoleon ne-a ramas Parisul, mai intai, si apoi Franta. Sora noastra si-ar fi trimis bucuroasa parasutistii sa-l dea jos pe ceausescu si pe cei cativa catzei din anturaj, dar rusii au dat tonul si le-au spus, "Lasa-i sa vedem daca se pot descurca singuri" si romanii s-au descurcat pana l-au impuscat, dar dupa aia au cazut tot in vraja comunismului.
      Esti un ardelean sfatos, dar "the times they are changing" si daca ai ceva de spus ar trebui sa faci fraza scurta si la obiect ca audienta e tanara si a naibii de grabita sa afle adevarul.
  • +8 (36 voturi)    
    Mare academician... mare bou... (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:47)

    Fuscus [utilizator]

    A scris un papirus de hartie igienica pentru niste ineptii si idei fade si unde face parada de cultura lui, atat! In rest imesajul este dintre cele pe care le expun si cei care sparg seminte si beau bere de 1l la P.ET. incaltati cu papuci si imbracati cu un maieu alb, in fata scarii blocului.
  • +9 (31 voturi)    
    INCREDIBIL (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:51)

    ..13 [utilizator]

    Adica in loc sa fie in avangarda stiintei si sa mobilizeze resursele si oamenii in a identifica si realiza noi proceduri de testare, de protectie, de tratament si chiar de a gasi in timp record un vaccin prin cercetari stiintifice in colaborare cu alte centre de stiinta din europa, usa sau alte tari dansul, Presedintele Academiei, ne trimite o scrisoare in care depalnge soarta batranilor. Este si aceasta o problema dar este ea urgenta noastra, a tarii intregi????

    O MARE RUSINE!

    Poate ca o reactie venita din partea academicienilor romani ar putea reseta lucrurile.

    Si ca o paranteza pot sa spun ca m-a uimit cazul doctoritei Tomescu de la Fundeni care nu a putut iesi in fata cu lucrari daca nu trece si pe tovaasul Irinel Popescu... Uite cum oameni care muncesc nu reusesc sa isi aratate transpiratia lor daca nu trec pe un grangure de mult apus...

    Imi doresc ca dl. IAP sa isi inceteze comunicare asta, sa isi retraga materialul - care cine i l-a avizat/promovat??? intrucat este o institutie si nu este la tat-su in gradina - si sa plece linistit la casa sa.

    este o ofensiva absolut ciudata desfasurata intr-un moment dificil pentru RO si deci nu isi merita functia.
  • +13 (27 voturi)    
    Nu ne spune... (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:52)

    dolf [utilizator]

    ...cum trebuie procedat, după mintea dumnealui luminată, cu persoanele în vârstă acum pe perioada pandemiei.
    Cum procedăm, nenea de la academie?
    • +3 (5 voturi)    
      trebuie sa intrebe in kiseleff! (Vineri, 17 aprilie 2020, 17:39)

      Antenistontel [utilizator] i-a raspuns lui dolf

      .
  • +10 (30 voturi)    
    O compunerică plină de inexactități (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:55)

    jorj_bv [utilizator]

    1. Cine a zis că bătrânii răspândesc? Nu bătrânii, ci copii ca sunt asimptomatici și dependenți - sau oricum sunt mucosi și febrili des
    2. Infectăriile sunt în media de 46 pentru ca populația e asa. Sub 15% din populație au peste 65 ani, grosul e la decretei 30-55.
    3. Dacă tot face pe pudibondul cu dezvăluirea vârstei unei personae publice, de ce nu se devoaleaza ca fiind direct afectat având 65 ani împliniți?
    Este punctul de vedere asumat de academie, sau doar al lui? Având în vedere vârsta celor din academie cred că nici nu e relevant...
  • -5 (17 voturi)    
    Doua masuri simple in favoarea virstnicilor... (Vineri, 17 aprilie 2020, 9:59)

    Sparafucile [utilizator]

    Care i-ar face sa se simta mai putin umiliti si dispretuiti:

    1. Cele doua ore acordate sa nu mai fie fixate intre 11 si 13 ci sa si le poata alege ei atunci cind le convine. Nu s-ar mai ingramadi toti simultan la coada la farmacii sau la alimentare. A-i obliga pe toti sa iasa din casa numai intre 11 si 13 ar avea sens numai daca intre acele ore ar fi STRICT INTERZISA iesirea in locuri publice a celor sub 65 de ani. Asta le-ar oferi cu adevarat virstnicilor o protectie in plus. Dar asa, ei se-mpiedica peste tot de cei sub 65 de ani, care sunt si la farmacii, si la alimentare, fara restrictii, iar ideea de protectie devine o gluma proasta.

    2.Daca tot nu pot iesi decit doua ore pe zi, atunci pentru ei declaratia pe proprie raspundere sa aiba un format special. Adica singura lor obligatie sa fie aceea de a declara ce interval orar si-au ales pentru cele doua ore. Atit! Si sa fie scutiti de a mai BIFA situatiile pentru care ies, dar sa se incadreze intre cazurile permise de lege. Adica procurare de bunuri, asistenta medicala, plimbare de animale, activitati agricole. Nu plimbare in parc!
    O asemenea simplificare in cazul lor le-ar permite sa refoloseasca o declaratie daca ies intotdeauna in acelasi interval orar. Si nu i-ar mai stresa cu completarea ZILNICA a uneia.
  • -2 (16 voturi)    
    Greșit! (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:12)

    IoneI [utilizator]

    Este vorba de starea de sănătate a fiecăruia și de genele pe care le are fiecare. Nu despre vârstă!

    În viitor sunt convins că o să iasă la iveală că prezentul virus este probabil ceva mai dur cu rasa albă, dar și alte detalii năucitoare despre care astăzi nu știm nimic.

    Suntem deocamdată în ceață când vine vorba de COVID-19. Nu cunoaștem mai nimic despre poate și va putea să facă, în particular, acest nou virus.

    Am început să jucăm cu toții un teatru improvizat - cu măști și mânuși - în speranța că o să ne putem salva, în timp ce virusul joacă tare, în mediile celulare pe care le infectează, își face tulpini noi, mai adaptate nouă, pe măsură ce războiul de natură biologică continuă.

    Atât oamenii cât și virusul vor să supraviețuiască. Victime sunt în ambele tabere. Un armistițiu s-a putut stabili în asimptomatici. Dar pentru cât timp? Nimeni nu știe însă cum se va termina. Se spune că oamenii vor învinge. Dar credeți că virusul va dispărea? Nici vorbă!

    Față de publicul larg, se țin ascunse în acest moment numeroase detalii despre natura acestui virus, de către comunitatea de cercetători. Prostimea nu trebuie să știe prea multe - își justifică ei.
  • -2 (14 voturi)    
    Răsare lumina (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:21)

    Daniel Tiplea [anonim]

    Vorba generației tinere: România, trezește-te!!!
  • +5 (21 voturi)    
    Un presedinte de academie pesederizata (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:50)

    DiDiRo [utilizator]

    Daca erai demn de un asemenea statut nu consumai atata cerneala ca sa spui mai nimic. Adu-ti aminte ca noi pleava avem o vorba veche: "Cine nu are batrani sa-si cumpere". Poate daca puteai cu adevarat spuneai ce aveai pe suflet in cuvinte mai putine decat Gabriel Liiceanu ln "Isus nu a cerut nimanui sa moara pentru el". Dar nu ai putut pentru ca de fapt ai vrut doar sa mai auda lumea de dumneata. Mai bine taceai.
  • +4 (16 voturi)    
    referintele invocate s-au oprit (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:52)

    ..13 [utilizator]

    Si asupra razboiului.

    DEci - peaca varstnicii sa dea piept cu inamicul???

    Societatea tocmai de aceea a ridicat o bariera in calea lor - le place sau nu le place, asta este o alta mancare de peste.

    Acum au mijloace moderne de socializare, au posibilitatea sa fie vizitati/ajutati/preluati de rudele lor apropiate, sunt ONG-uri care ii ajuta.

    Salvare ajunge greu si la tanar si la batran.
    Este un fapt - all over the world - nu pentru ca ii discrimineaza cineva.

    Si atunci de ce aceasta plangere????

    Sa ma plang si eu ca nu am masca, ca nu am manusi de protectie, ca nu pot sa ies cand vrea muschiul meu din casa sau in parc, ca nu am vaccin sau tratament si ca am un risc ridicat de infectie si de imbolnavire???

    Nu ajuta la nimic!

    Suntem toti in acelasi malaxor si nu ne place - parol!

    Incetati si concentrati energia pe ceea ce putem face si inchei cu ceea ce cred ca o sa ii placa academicianului -

    o vorba spusa de un tanar Presedinte al USA - JFK:

    “Ask not what your country can do for you—ask what you can do for your country.”

    and answer to this specific question:

    "How does a leader inspire a nation or a group of people?"

    Astept raspunsul de la domnul academician - Presedintele Academiei Romane.

    Succes si multumesc pentru raspuns.
  • -6 (26 voturi)    
    stat politienesc de toata jena (Vineri, 17 aprilie 2020, 10:57)

    jescu [utilizator]

    PNL & Iohanis au reusit sa ne transforme in stat politienesc. Politistul local, care pazea parcurile si pietele a ajuns acum judecator, stabileste daca o persoana incalca ordonantele militare, daca mersul la spalatoria auto va fi sanctionat sau nu in functie de starea psihica de moment si de cum e imbracata persoana respectiva, dar dupa fatza ii se pare ca "merita" o amenda sau nu. Acelasi politist local a ajuns sa "taie" amenzi pentru comentarii online(cazul Floresti), a ajuns un fel de angajat la CNA, si le mai taie si la cererea primarului, care evident il va da afara daca nu face cum spune el. De cand au ajuns organe de cenzura pe Facebook ? Un sfert de populatie nu stie ce tre sa scrie pe declaratia fara de care iei amenda, sau poate nu stie sa scrie deloc. Acel sfert e la mana politistului local. Cineva de 80 de ani cum isi face declaratie ? Atat ii trebuie sa intalneasca un politist local prost dispus. Lucruri care pentru unii sunt foarte importante pentru altii nu reprezinta nimic, si atunci iar amenda. Eu doar vreau sa se termine cu starea de urgenta si sa nu mai aud de Iohanis, PNL si Vela vreodata.
  • -5 (17 voturi)    
    Un text excepțional (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:10)

    Mazeta [utilizator]

    dar care are o mare hiba: are mai mult de trei randuri, deci nu ajunge la cei carora li se adresează.
    • +1 (1 vot)    
      Mazetuto, pai daca "textul" nu ajunge (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 18:33)

      Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Mazeta

      la cei carora li se adreseaza inseamna ca nu-i bun de nimic !

      PS. Deci, te rog sa reformulezi ! :))
  • -7 (11 voturi)    
    acest istoric ar tb sa stie ca, in istorie... (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:24)

    demaGOGU [utilizator]

    ...sincronic si diacronic , putea a apartinut intotdeauna tinerilor - juventocratie - batranii doar suportand deciziile acestora.
  • 0 (22 voturi)    
    Varstnici (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:32)

    fudulu [utilizator]

    Am 80 de ani si in ultimul timp incep sa simt discriminare (de ce n-oi fi lasat in pace, nu stiu... sunt si eu om si cred ca, relativ, sunt aproximativ la fel ca si ceilalti oameni din jurul meu). Ceva de tipul celei din analiza dlui. Academician. Nu stiu daca va amintiti, la prima ordonanta militara, cand a prezentat-o Iohanis, cei depeste 65 de ani nu aveau voie sa iasa din casa. Apoi a aparut dl.Vela la tv. si a mai muiat-o, cu cele doua ore invoire pe zi. Cand l-am auzit atunci pe Iohanis mi-am zis ca pasul urmator ar fi ca cei peste 65 de ani sa iasa in fata portii (blocului,in fine) ca vine armata sa-i lichideze. Mama, si cate probleme s-ar fi rezolvat...
  • +2 (22 voturi)    
    academia romana (Vineri, 17 aprilie 2020, 11:39)

    theaba [utilizator]

    e institutie psd. domnul aip a ataca la ordin.
    altceva.
    presupunem ca in romania iohanis nu baga starea de urgenta.
    pana acum aveam vreo 5000 de morti. cel putin 50% din ei cu varste peste 65 de ani. acest aip(aurel ioan pop) ce ar fi spus?

    bineinteles si colapsul sistemului medical care ar fi provocat inca cateva mii de morti.

    am fi ajuns practic sa ne ingropam singuri..
    bun.
    de fapt daca stau sa cujet, nu m-ar fi deranjat pierderea catorva membrii ai Academiei Romane...care au facut totul pentru propasirea materiala si spirituala populatiei din romania...(au mancat si ei o paine..)
    intentionat am scris cu greseli sa nu cumva sa credeti ca sunt destept. sau bun.
    chiar sunt suparat pe stiinttificii din romania.
    • -2 (14 voturi)    
      aoleo..... (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:20)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui theaba

      ​O consilieră a lui Trump, Kellyanne Conway, se întreabă dacă avem de-a face cu Covid-19 sau cu al 19-lea Covid . Un medic legist german care face autopsia victimelor COVID-19: ”Oricum ar fi murit în cursul anului” !
    • -2 (16 voturi)    
      mai , nepoate ... (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:24)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui theaba

      daca esti asa destept , ai citit asta :În acest fel, doctorul Püschel a ajuns la concluzia că boala e „relativ nepericuloasă” și că, „oricât de crud ar suna, oricum persoanele respective ar fi murit în cursul acestui an”.

      Mai mult, același Klaus Püschel susține că populația Germaniei ar trebui să revină cât mai curând la activitățile normale, acesta trimițându-i un mesaj cancelarului Angela Merkel în care o îndemna să recurgă la această măsură.
    • +5 (5 voturi)    
      Pentru tineri: (Vineri, 17 aprilie 2020, 15:31)

      naftuli [utilizator] i-a raspuns lui theaba

      Noi, vârstnicii, nu ne putem întoarce la vârsta voastră, a tinereții, dar voi poate veți ajunge la vârsta noastră, atunci veți vedea realitatea.
  • +7 (23 voturi)    
    academie (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:35)

    anion [utilizator]

    N-am auzit ceva realizat de acesti falsi posesori ai titlului de ''academician''. A fost o bataie de joc cu aceasta titulatura de pe vremea comunismului. Si in viata civila intr-o intreprindere, tehnicianul simplu si inginerasul il faceau mari pe seful de sectie, directorul tehnic si directorul general. Mai departe astia faceau prin ridicare de maini alti ''specialisti'' in toate domeniile din ministere. Ce fac Pop, Razvan Teodorescu, etc practic acolo ca academicieni? Rastoarna tehnica, stiinta, ce realizari in afara de vanturi au? Urmeaza sa-i dam apreciere lui Cati Andronescu, Beuran, Dorneanu?
  • +8 (24 voturi)    
    Dezbina si...conduce (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:36)

    morometu [utilizator]

    Parca asa procedeaza comunistii! Mai tov. academician de cate sute de tone de cumparaturi au nevoie varstnicii? Chiar au nevoie de zile intregi sa mearga sa isi cumpere o paine de langa casa? Nu au apartinatori? Toti cei din jurul meu nu isi lasa parintii, bunicii sa iasa din casa. E riscul prea mare! Si nu au nevoie de discursul unui...''academician'' . Iar discursul matale e departe de un discurs stiintific. Hai, las-o mai moale cu politizarea...
  • +8 (26 voturi)    
    comparatia cu afirmatia generalului Napoleon (Vineri, 17 aprilie 2020, 12:43)

    Mirel Remescu [anonim]

    Desi apreciez vastul orizont de cunostințe al profesorului Pop, comparatia cu ordinul dat de Napoleon in Egipt este complet nefericita !!!
    De ce ? Pentru ca, doua puncte
    1. Napoleon a fost un general stralucit si un strateg de marca fara egal vreme de cateva secole (daca ar fi sa-l comparam cu macelarii ce au dus la abator milioane de soldati in WW1 si WW2) si a pus la cel mai ridicat adapost entitati valoroase si cu nivel f. scazut de aparare !!!
    2. dl. profesor face parte din elita si deci, nu merge la cozi la piata, la magazin ca sa vada cum se înghesuie seniorii (ca asa le zice acum pe evropenește) ca pe vremea cand stateam alaturi de ei la coada la oase si salam cu soia.
    Ce sa-i faci, cand ajungi sus, sus de tot, mai pierzi contactul cu societatea si realitatea ...

    p.s. Dom profesor stiți cum e asta cu magarii l si academicienii lui Napoleon ? ca spitalele fara medici si ca si laboratoarele cu aparate PCR fara medici care sa stie sa le utilizeze ...
    Fain, nu ? varza a-la-Cluj ...
    • -6 (8 voturi)    
      iohanis sa traiasca ... (Vineri, 17 aprilie 2020, 17:16)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui Mirel Remescu

      iubeste-ti aproapele (iohanis si sica mandolina ) poate te alegi si tu cu un viloi si o lada de whisky de la ei ! Te pupa fata !
  • +5 (27 voturi)    
    Nedrept articolul (Vineri, 17 aprilie 2020, 13:07)

    cetatean2016 [utilizator]

    In loc sa multumiti celor tineri si relativ sanatosi i indemati sa fie nemultumiti


    situatia curenta cu statul in casa si opritul in loc al activitatii economice este un efort foarte mare pe care l fac cei sanatosi si tineri pentru protejarea celor bolnavi si batrani .

    La ce rata statistica de mortalitate e la cei tineri si relativ tineri nu se mai oprea economia in loc dar s-a oprit sa-i protejeze pe cei cu rata de mortalitate de 10 la suta, si e bine asa .

    Cei pentru care se face efortul acesta in loc sa i indemni sa fie recunoscatori i indemni sa faca pe suparatii.


    Pacat pentru institutia pe care o conduceti si a carui prestigiu il stirbiti cu astfel de rationamente ilogice.
    • -7 (11 voturi)    
      si tu.... (Vineri, 17 aprilie 2020, 17:15)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui cetatean2016

      esti demn de mila , pupincuristule ! ramai tu cu ciolanis si sica mandolina , sa stapaniti lumea ! o lume goala .ca sa luati toate sticlele din rafturi si toate casele de prin orase !le duceti pe lumea ailalta ,cand se spune sa-ti faci averi in cer , nu pe pamant !
    • -2 (8 voturi)    
      Dar pentru azilurile... (Vineri, 17 aprilie 2020, 18:02)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui cetatean2016

      ...devenite centre de exterminare COVID, cui trebuie să multumească? Pentru bătrânii care, in cele două ore cât sunt lăsați din lesă prin ordinul maiorului in rezervă Vela, abia se târâire ca sa si ia o bucata de pâine, cui să mulțumească? Pentru că un purtător de bulan numit milițian, in loc sa ajute o bătrână să completeze declarația, o amendează cu 2000 de lei pentru că s-a dus la farmacia de la colțul blocului, cui să multumească? Eu zic să ii eutanasiem pe toti, prin grija tovarășul activist PNL Vela și a milițienilor lui, și cu ajutorul celor care trăncănesc toată ziua că le f...e grija de vârstnici - alde Rafila, Tătaru, Cercel, Ara*at, KWI si toți ceilalti ca ei. In fond, îi doar în (trei litere) de bâtrăni.
  • +5 (25 voturi)    
    s-a gindit cineva (Vineri, 17 aprilie 2020, 14:10)

    iodixit [utilizator]

    inainte de a bate cimpii (domnul academician fiind inclus) ca de fapt, prin masurile luate (discutabile bineinteles) s-a incercat de fapt protejarea celor mai in virsta, care de regula, datorita bolilor pe care le mai si au, este pentru ca dupa ce trece pandemia asta, sa mai avem bunici care sa ne resfete copiii, si care sa ne ajute si sa ne resfete si pe noi, chiar daca nu mai sintem copiii?
    nu este usor, nimeni n-a zis ca o sa fie, dar trebuie lamuriti si batrinii, ca dintr-un punct de vedere foarte egoit, nu vrem sa-i pierdem, dar si copiii lor care vor sa-i trimita in linia intii sa dea piept cu virusii si sa-i transforme in eroi fara nume!
    • -2 (8 voturi)    
      NASOL ... (Vineri, 17 aprilie 2020, 17:12)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui iodixit

      bai , copile , esti demn de mila ... !
  • -1 (11 voturi)    
    nu e ok sa fie inchis nimeni in casa (Vineri, 17 aprilie 2020, 16:07)

    _Ioan_ [utilizator]

    E un precedent periculos sa tii lumea inchisa in casa cu forta. Majoritatea oamenilor inteleg ca trebuie sa aiba grija si sa se protejeze. De ce trebuie sa ne uitam la cativa care sunt inconstienti? 99% din cei pe care ii cunosc inteleg acest lucru. Cand tii inchisi in casa oameni cu forta deja nu mai sunt vazuti ca fiind responsabili ci doar o turma. Asemenea mentalitate este aplicata si in cazul interzicerii avorturilor. De ce nu pot eu sa fiu stapan pe corpul meu si sa imi spuna statul ce sa fac? Sunt destul de rational si pot gandi pentru mine. Sa pui in carca oamenilor ca fiecare este un posibil criminal e o prostie care ne va afecta societatea pe termen lung. Sunt niste masuri disproportionate luate de oameni isterici, care din pacate nu au aratat ca sunt mai inteligenti, ci doar speriati.
    • +2 (14 voturi)    
      re (Vineri, 17 aprilie 2020, 16:43)

      katerynca [utilizator] i-a raspuns lui _Ioan_

      Exista oameni carora trebuie sa le faci bine cu forta, uneori chiar impotriva opiniei lor, si, mai presus de orice, fara sa te astepti la recunostinta din partea lor, nici la momentul actual, nici ulterior... Uneori chiar la nivel de deceniu.
      • +2 (2 voturi)    
        posibil dar (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 1:37)

        ..13 [utilizator] i-a raspuns lui katerynca

        Asa nu se invata nimic - se risipesc energiile pe unii care nu invata nici intr-un deceniu si nici nu isi arata recunostinta - este disproportionat efortul in raport cu rezultatele asteptate
  • -3 (5 voturi)    
    Academia (Vineri, 17 aprilie 2020, 16:07)

    Iaca [utilizator]

    Cine nu a inteles morala zicerii lui Napoleon ,aplicavila acum ," sa-si lase" Balele in crang /Melc natang ,melc natang ...!"...vorba lui Ion Barbu ...!
  • -7 (13 voturi)    
    un punct de vedere (Vineri, 17 aprilie 2020, 16:14)

    diurpaneuss [utilizator]

    Am citit un punct de vedere al unui OM deosebit, care si de aceasta data m-a impresionat placut prin continutul articolului si prin mesajul pe care a dorit sa-l transmita. Fiti linistit stimate domnule profesor ca cei ce va cunosc valoarea va STIMEAZA iar celor care va contesta aici si va hulesc le recomand asa, pt. inceput sa aibe bunul simt si macar pe Wikipedia sa citeasca pana la capat ce se scrie despre dvs. caci am vaga impresie ca-si dau cu parerea doar ca sa nu taca. Auzi acolo...''compunerica" ...''pudibond"...''bolsevic" , vai,vai !
    Un mare medic si OM din Timisoara care acum in postul Pastilor a trecut la cele vesnice (Dumnezeu sa o ierte si s-o odihneasca! ) spunea doar atat cand se confrunta cu o situatie asemanatoare : "Demni de mila !!! "
    • -1 (7 voturi)    
      nu esti demn de mila (Vineri, 17 aprilie 2020, 17:29)

      DiDiRo [utilizator] i-a raspuns lui diurpaneuss

      Dar ai fi fiind demn de ceva? Poate de pupinkurist ori de citat Wikipedia.
    • +3 (7 voturi)    
      gramatical (Vineri, 17 aprilie 2020, 18:01)

      katerynca [utilizator] i-a raspuns lui diurpaneuss

      Bre, duras diurpaneus (1s), poate as fi avut rabdare sa citesc elucubtatia ta, daca ar fi fost corect scrisa dpdv gramatical, Dar nu este... In rest, vorba ta: "Demni de mila !!! " Cine???
  • -2 (12 voturi)    
    gauleiterii Romaniei (Vineri, 17 aprilie 2020, 17:21)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Sunt peste o suta de comenatrii....
    Nu stiu daca asta mi se va publica ,dar...
    In nici o tara UE batrinii sunt obligati sa isi faca cumparaturile intre 11-13....
    E o idee nascocita in mintea unui subinginer agramat Vela si a politistilor sefi -specialisti in plagiate si spagi. Ce ati uitat cine e plotia ,jandarmeria?
    Pe scurt astia conduc Romania azi...Si din astfel de minti mediocre ,inguste , frustrate s-a nascut o masura fascista, profund descriminatorie.
  • +3 (9 voturi)    
    Aurelu mami... (Vineri, 17 aprilie 2020, 17:26)

    katerynca [utilizator]

    Aurele, nici nu stii,
    Cat de mic poti sa devii...
    Ce pacat...
  • 0 (12 voturi)    
    Legea grijii fata de om (noua constitutie) (Vineri, 17 aprilie 2020, 17:48)

    zeeman [utilizator]

    Oare Constitutia mai are vreo valoare in Romania?
    Drepturile Fundamentale ale Omului mai sunt valabile in Romania?

    De ce batranii nu au aceleasi drepturi ca si ceilalti cetateni? De ce toti au drept de circulatie iar batranii doar 2 ore pe zi? De ce in timpul celor 2 ore nu sunt protejati de circulatie aglomerata prin restrictii la alte limite de varsta?

    De ce sunt considerati batranii factor de risc? Nu ei incalca des regulile de preventie, ba din contra.

    Un batran care nu este lasat sa isi consulte medicul de familie, sa isi cumpere medicamentele de care depinde viata lui, sau macar sa isi incaseze pensia amarata pentru a putea supravietui, NU ESTE PROTEJAT, ESTE DISCRIMINAT! (pe declaratia aia nici nu este scris iesire pentru incasarea pensiei).

    Se minte intr-o veselie pe tv-uri, pe net si pe oriunde ca niste milostivi samariteni sar mereu in ajutorul celor singuri sa le rezolve problemele de acest fel. ASTA ESTE O MINCIUNA SFRUNTATA!!! Caci nimeni nu apare din senin, nimanui nu ii pasa de noi, "expiratii", nici samaritenilor, nici fiilor si fiicelor proprii, prea ocupati cu ale lor, asa ca ceea ce parea initial doar discriminare, poate deveni in timp chiar exterminare. Merci de asa grija fata de noi!
  • +2 (10 voturi)    
    NU este vorba de discriminare (Vineri, 17 aprilie 2020, 18:36)

    sandu47 [utilizator]

    D-le profesor. Nu este corect sa ganditi asa fiindca, acum NU se traiesc vremuri normale. Faceti aceeasi apologie a existentei a doua categorii de oameni, tineri(pana la 65 ani) si varstnici(peste 65 ani!). Aceste categorii nu sunt antagonice, chiar daca exista o diferenta clara de gandire si existenta. Intentionat sau nu, se face greseala de a construi antagonisme care NU trebuie sa existe.
    Eu sunt peste 65 ani si respect tot ce se face in tara atata timp cat nu dauneaza oamenilor corecti. Trebuie sa-i respect pe cei tineri fiindca ei sunt MOTORUL societatii de astazi.
    Da, vremurile noastre au apus si nu este nimic rau in aceasta. Acum sunt altii care muncesc pentru a putea sustine si existenta noastra, chiar daca dreptul nostru la existenta este garantat prin Constitutie. Nu este nimic injositor sa recunoastem, fara ranchiuna, acest fapt. Ca am fost comunisti, ca n-am fost comunisti, acum asta nu mai are nici o relevanta.
    Faptul ca eu, in aceste zile, am dreptul sa ies afara numai intre 11 si 13, nu pot sa consider o discriminare(cuvant foarte mult folosit incorect), este o consecinta a unei situatii medicale de exceptie. Suntem vulnerabili si nu putem contesta asta.
    De ce nu propuneti o modalitate de aparare a noastra(cei trecuti de 65 ani!) in aceste conditii, cand sunt ingenuncheate majoritatea sistemelor medicale de top din lume. De ce sa nu ne uitam in Europa unde este un adevarat dezastru, exemplu Italia, Spania, Franta, Anglia, Belgia, Austria si chiar vestita Germania(cu toate rezultatele lor pozitive) ?!?
    De ce nu ne uitam la faimosii americani unde este pe cale sa zguduie chiar si faimoasa armata americana. Deocamdata, nu se stie mare lucru de acest virus, deci nu sunt sanse de medicamente sau vaccin. A ramas apararea noastra pwesonala.
    • -1 (9 voturi)    
      da, asta crezi? (Vineri, 17 aprilie 2020, 20:41)

      mike_the_hunter [utilizator] i-a raspuns lui sandu47

      Alaltaieri m-am dus la supermarket la 5 minite de casa, sa fac cumparaturi dimineata la ora 9.
      Nu am 65 de ani, dar am parul alb de la 40 de ani.O cucoana grasa care statea intre rafturi de nu puteai sa treci printre, imi zice , cand o rog sa faca loc: Ce cauti aici la ora asta, stai acasa , ai 65 de ani! Madama avea 6 clase primare , eu prof univ imbatarnit prea repede lucrand 11-12 ore pe zi.Am facut cercetari ani la rand si in Inst. de Oncologie din Bucuresti...unde imaginile de la TV pe care le vezi cu bolnavii covid sunt similare cu suferintele celor de acolo, pe care i-am incurajat, i-am ajutat , desi unii nu mai aveau un obraz, un san, etc.
      Pe scurt tot acest bla-bla scris de mata aici nu are nici o valoare! Este egal cu zero barat!Zero!

      Cei batrani pot merge afara macar 3-4 ore pe zi, stiu sa se fereasca mai bine decat tinerii!Au mai avut boli grele , gripa etc.Daca nu ii vaneaza toate mediocritatiile in frunte cu militia....

      Final:
      Afara mi-a controlat si un plutonier hartiile, intr-un mod politicos, eram in regula!
      • +2 (4 voturi)    
        Mda... (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 1:15)

        anton_carpati [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

        ...mike_the_hunter, profesor universitar și cercetător ani la rând la institutul de Oncologie din București. mike_the_hunter, care lucra 11-12 ore pe zi și încuraja bolnavii de cancer până ce părul i-a albit prematur.
        mike_the_hunter, în prezent om ce o arde aiurea în secția de comentarii hotnews, hăituit de femei grase și de poliție.
        Care-i baiul, mike_the_hunter? Ce s-a întâmplat? Când a avut loc decăderea asta? Păi se poate?
        • -2 (4 voturi)    
          cum va trece zeflemeaua matale! (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 17:19)

          mike_the_hunter [utilizator] i-a raspuns lui anton_carpati

          Nu e nici o decadere. Si o sa iti treaca zeflemeaua intr-o zi,pe care NU ti-o doresc , cand o sa te afli in fata mea. Ai sa ma rogi atunci, ca priceperea mea, anii mei de experienta sa te ajute. O sa te ajut si fara rugaminti....
          Ma intreb daca ai fost la fel de zeflemist, ai protestat cumva?, cand guvernul Orban de doi bani, a taiat banii din buget la sanatate cu 22%?
          De aia stam in casa , ca la cea mai mica suprasolicitare sistemul medical se duce dracului, ca sa ma experim neacademic.
          Cand au taiat bugetul sanatatii cu 22% nu s-a gandit mare KWI pe care sigur il iubesti ...ca vor fi si inmormantari, datorita lui si nu covid-ului?
        • +2 (2 voturi)    
          @anton_carpati : (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 18:49)

          Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui anton_carpati

          Zau, l-ai luat prea "chirurgical" pe mike_the_hunter !
          Chiar nu mai exista deloc compasiune pe lumea asta pt cei debusolati ?

          PS. Imi inchipui cum trebuie sa se simta @mike_the_hunter, cel albit prea de timpuriu cand trece controlorul de bilete prin troleu, pe langa el, fara sa il vada si sa-i vada cardul intins pt verificare si se duce direct la ai tineri sa-i intrebe de sanatate ! Off, off, off !
    • -2 (8 voturi)    
      Negru-i alb, sau albu-i negru? (Vineri, 17 aprilie 2020, 20:58)

      zeeman [utilizator] i-a raspuns lui sandu47

      D-le, insistenta asta de a demonstra ca negrul este alb, e demna de o cauza mai buna. Cea mai clara dovada de discriminare este acesta diferentiere a drepturilor oamenilor functie de varsta. Poti folosi acest exemplu chiar ca DEFINITIE A DISCRIMINARII.

      La fel cum era si ineptia cu "femeile sunt sexul slab" si nu pot fi acceptate la fel ca barbatii, si ca "TREBUIESC PROTEJATE" ... Daca Constitutia Romaniei spune clar ca toate persoanele sunt egale, indiferent de varsta, sex, religie, etc., nu conteaza deloc ceea ce considerati dv. sau oricine altcineva

      Va citez ineptia pe care o sustineti, doar pentru a va arata ce usor este de demontat: "Da, vremurile noastre au apus si nu este nimic rau in aceasta. Acum sunt altii care muncesc pentru a putea sustine si existenta noastra, chiar daca dreptul nostru la existenta este garantat prin Constitutie." ... Pai ori este GARANTAT PRIN CONSTITUTIE, ori "VREMURILE NOASTRE AU TRECUT"? Hotarati-va ...

      Cand sustineti ca dreptul nostru la existenta ar depinde de munca altora, sustineti o minciuna: toti am cotizat o viata intreaga la fondul de pensii, iar daca nevrednicii guvernanti ai Romaniei de dupa 1989 care au devalizat tara asta, au golit si fondul de pensii si au hotarat ca pensiile sa se plateasca DE LA BUGET, nu trebuie sa fim aratati tot noi cu degetul ca am sta "in carca altora"... mai si spuneti ca sunteti o persoana in varsta...(ori aveti pensie speciala?)

      Sunt de acord ca sunt vremuri exceptionale, care cer masuri exceptionale, dar avem pretentia sa fie intocmite inteligent si corect, nu dupa minti de Veorici de'alde Dragne. Fara discriminari fata de o parte a societatii, si fara balbaieli jenante ca cea mai recenta, cu "distribuirea pastitei si luminii sfinte". Cat despre discernamant si respectarea restrictiilor, s-ar putea ca cei in varsta sa-i taie pe cei mai tineri. Suntem mai plini de boli si mai vulnerabili, dar nu ne faceti imposibila si viata ramasa, ca sa nu numaram si decesele din cauza arestarii acasa.
    • +5 (9 voturi)    
      Este corect acest comentariu (Vineri, 17 aprilie 2020, 23:09)

      m.cobzaru [utilizator] i-a raspuns lui sandu47

      Este corecta aprecierea. Cat, despre Dl academician, la asemenea judecati prezentate, cred ca era mai bine sa taca.
  • -3 (13 voturi)    
    Libertatea este sacra ! (Vineri, 17 aprilie 2020, 21:12)

    totom [utilizator]

    Curajoasa atitudine domnule Ioan-Aurel Pop.
    Multa sanatate va doresc !
    Multi nu vor intelege mesajul dumneavoastra ....inca.
    Viat e mai mult decat un job.
    Astazi Papa Francisc spunea: Lumea conectată cu
    noi are doar împărtăşania spirituală.
    Nu aceasta este Biserica !....cu cata durere o fi rostit aceste cuvinte ?
    Sa avem rabdare si ingaduinta si cu noi si cu ceilalti .
    Toate la timpul lor !
  • -1 (5 voturi)    
    Libertate zici Dle Pop (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 8:22)

    prio [utilizator]

    Vorbesti de persecutie?/
    Pe tine trebuia sa te ridice Securitatea de acasa ca sa inveti ce e aia persecuie.
    Te plingi ca nu esti liber??/
    Trebuia sa traiesti acele vremuiri cind asteptai viza sa vizitezi o "tara prietena" vreo 6 luni
    Trebuia sa traiesti acele vremuri cind te sculai la 0400 sa te duci la coada la lapte iar la oar 0600 te schimba sotia sau vreo ruda sau prieten ca sa poti fugi la servici, pt ca nu aveai sa dai copilului o cana de lapte.
    Lumina in apartamente , cu program schimbai copilul de scutece la lumina lampii cu petrol si incalzeai in bucatarie cu aragazul,circulatia cu masina?// o zi numerele cu sot , o zi fara sot.
    Benzina , plinul dupa o coada de 3 zile. Mai vrei, pot sa iti mai scru multe rinduri.
    Grija fata de om?// Nada ,zero cum este si acum in tarile comuniste , nu dau 2 bani pe viata omului cum e acum in China cu Covid 19 , nimeni nu stie citi au ars , important este raportarea ca au stavilit epidemia .
    Trebuia sa traiesti acele vremuri cind mureai de foame cu bani in buzunar.
    Dar astea se uita sau cei care le-au trait nu vor sa le aminteasca pt ca le este rusine.
    Cind te pingeai de ce vremuri traiesti trebuia sa te uiti temeinic peste umar sau cui povestesti.
    Acum incalcarea Drepturilor Omului ..??? Ha Ha Buna gluma !!!!
    Tu unde erai, protestai cu Doina Cornea primind ceva ajutoare din occident ?? Astia care fac din tintar armasar sigur urmaresc alte scopuri.
    Ce zici, acum te simti ceva mai liber?/
  • +2 (2 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 18 aprilie 2020, 10:16)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by