Reacția BOR după criticile lui Iohannis privind acordul cu MAI. Bănescu: Nu Biserica ia deciziile, ea doar le respectă / Nu suntem o țară nici creştinopată, nici creştinofobă

de D.D.     HotNews.ro
Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:18 Actualitate | Esenţial


Vasile Banescu
Foto: basilica.ro
​Purtătorul de cuvânt al Bisericii Ortodoxe Române (BOR), Vasile Bănescu, afirmă că acordul Patriarhiei Române cu MAI a fost unul "interinstituţional, oficial şi public" şi precizează că "nu Biserica ia deciziile, ea doar le respectă".

"Acordul Patriarhiei Române cu MAI a fost unul interinstituţional, oficial şi public. Este firesc, în calitate de creştini şi cetăţeni care respectăm riguros Legea, să cerem în contextul celei mai mari Sărbători creştine câteva lucruri esenţiale care nu intră în conflict cu nimic din reglementările în vigoare. Nu Biserica ia deciziile, ea doar le respectă. Asta face BOR riguros de la începutul pandemiei şi îi ajută concret pe cei afectaţi. Până în acest moment, cu aproape 10 milioane de lei. Asta va face Biserica şi mai departe", arată Bănescu, într-o declaraţie acordată miercuri Agerpres.

Anterior, Vasile Bănescu afirma că acordul Patriarhiei cu MAI este "în conţinutul său, până la ultima literă, în consonanţă cu toate reglementările stării de urgenţă" şi subliniază că România este o ţară şi o societate edificate pe valorile creştinismului, "nici creştinopată, nici creştinofobă".

"Acordul Patriarhiei cu MAI este în conţinutul său, până la ultima literă, în consonanţă cu toate reglementările stării de urgenţă în vigoare (valabile în spaţiul public, inclusiv al magazinelor alimentare, al farmaciilor etc). Poliţia Română nu ne asigură tuturor doar protecţia şi ordinea publică, ci face acum şi un gest major de civilitate creştină, un gest de cordialitate civică pentru care toţi cetăţenii ortodocşi ai acestei ţări îşi exprimă tăcut recunoştinţa. Mai puţin ideologii anticreştini mereu de serviciu. Suntem o ţară şi o societate edificate pe valorile culturale şi spirituale ale creştinismului, o societate tolerantă, solidară, civilizată. Nici creştinopată, nici creştinofobă", a declarat miercuri Bănescu pentru Agerpres.

El a susţinut că a oferi, cu "măsuri de protecţie totală şi perfect legală, Paşti şi Lumina de Paşti celor care le solicită", reprezintă un gest salutar şi nu criticabil.

"A oferi, sub măsuri de protecţie totală şi perfect legală, Paşti şi Lumina de Paşti celor care le solicită şi le primesc prin voluntari acreditaţi şi corespunzător echipaţi (mult mai bine decât curierii care ne aduc mâncare sau produse comandate online), a oferi aceste lucruri în deplină ordine, nu tuturor la întâmplare, este un gest pe care bunul simt, dublat acum atent şi de fireasca grijă faţă de ceilalţi, ne invită în mod firesc să îl salutăm, nu să îl criticăm. Învierea lui Hristos să ne aducă tuturor în suflet lumină, pace şi bucurie în starea de recluziune şi reflexivitate în care ne aflăm în acest an!", a mai spus Vasile Bănescu.

Ministrul Marcel Vela a anunţat, marţi, că, în urma unui acord între MAI şi BOR, distribuirea Sfintei Lumini aduse de la Ierusalim în seara zilei de sâmbătă, 18 aprilie, se va face de către voluntarii parohiilor şi de către echipajele de ordine publică şi patrulele existente în misiune, începând cu ora 20,00.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















34461 vizualizari

  • +41 (73 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:22)

    [anonim]

    • +18 (28 voturi)    
      ar trebui sa stim ca ceva e in neregula (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:23)

      Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui

      cand o biserica are un purtator de cuvant
  • +34 (58 voturi)    
    Ălea 10 milioane tot de la buget sunt, să fie clar (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:24)

    Tayen [utilizator]

    Doar n-au dat bani din buzunar liftele în sutană. NOAPTE NU ESTE INTERZISĂ CIRCULAȚIA???? DE CE SE ÎNCALCĂ ORDONANȚELE!?
    • +7 (11 voturi)    
      dA (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:36)

      Babilou [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

      Ce nume predestinat are...ha ha...Banescu....ha ha
  • +32 (52 voturi)    
    Na, ca am stat 3 saptamani in casa degeaba... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:29)

    LoBa [utilizator]

    ...daca acuma da drumul la puhoi pe strazi. O sa se prelungeasca starea de urgenta pana la anul.
  • -13 (39 voturi)    
    pai (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:29)

    cucuveauamov [utilizator]

    la puscarie! iar bisericile sa fie transformate in Centre Covid. Iar de acum sa ne rugam cu totii la noul Dumnezeu, Covid19.
  • +29 (43 voturi)    
    întrebare (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:30)

    AntonH [utilizator]

    Dacă nu biserica ia decizia, cum se explică că pe comunicat apare printat seria și data bisericii, iar cel al MAI este completat ulterior, de mână?
  • +27 (45 voturi)    
    ha,ha,ha (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:30)

    csan [utilizator]

    cu alte cuvinte velea a luat-o de la Daniel cu a luat-o ala de la Sibiu de la Cercel si Firea ! Pacat domnule Velea, v-ati lasat pacalit de mafia BOR. Acum platiti !
  • +30 (50 voturi)    
    Sigur ca da. (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:30)

    clint [utilizator]

    Suntem o tara de birocrati incompetenti care pot justifica orice nenorocire prin proceduri, norme, hartii.

    Insa din cauza copacilor nu vedem padurea: BOR isi imbie enoriasii sa ia virusul, spitalele isi infecteaza pacientii, cluburile isi incendiaza clientii, altfel, birocratii, aflati acolo "in slujba cetateanului", nu au niciodata nicio vina. Nu stiu sa asculte si sa inteleaga nevoile cetateanului nici macar in varf de pandemie !

    Rusine sa va fie, atat politicienilor cat si BOR, va pasati responsabilitatea unii altora, acum ca v-a prins epidemia cu populismul in vine !
  • +29 (51 voturi)    
    Nesimtire creasa! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:31)

    Alui [utilizator]

    Nu le e rusine nici in casul al 12-lea!
    Nu le e rusine de catolici, de protestanti, si alte culte care nu au cerut serviciile politiei in asemenea hal!
    Pana si politistii sunt revoltati de acordul asta!
    Puneti oameni cu forta sa va faca voua toate damblalele!
    Criminalilor!
    O sa ne omorati parintii!
    • +8 (18 voturi)    
      pana si multi preoti sunt revoltati (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:41)

      moka [utilizator] i-a raspuns lui Alui

      ca li se cere impotriva vointei lor sa se expuna nenecesar si sa fie contaminati
      • +5 (11 voturi)    
        e adevarat (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:25)

        Captain Obvious [utilizator] i-a raspuns lui moka

        sunt preoti care sunt cu capul pe umeri!
  • +22 (36 voturi)    
    Cum gândește BOR? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:31)

    BEDE [utilizator]

    Sigur că BOR nu poate decide cu privire la ce se face în starea de urgență. Dar, la fel de sigur, BOR a trimis pe cineva pe la MAI să ceară un acord. Iar faptul că a trimis să ceară un acord dovedește că pentru BOR contează cel mai mult ritualurile ei, chiar mai mult decât dacă mulți credincioși se infectează și unii mor. Cum gândește deci BOR? Cumva că trebuie ca oamenii să fie convinși că ritualurile ei sunt mai improtante chiar decât a fi infectat sau nu. Vrea neapărat să creadă că lumânarea este ceva de viață și de moarte, chiar mai mult decât COVID... Sau? Există oare alt mod plauzibil de a interpreta ceea ce s-a întâmplat?
  • +19 (41 voturi)    
    Acordul a fost o cârdașie (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:34)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    datorată infatuării BOR care crede că are dreîtul să se amestece in orice, de la educatie, la sanatate si organizare administrativa. De la Inalt Prea Securimea Sa Daniel si predecesori nu ne putem astepta la altceva. Punct. Acet Bănescu e alunecos ca peștele și apr ca e de la aceeasi institutie ca si seful sau.
  • +22 (36 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:36)

    [anonim]

  • +21 (35 voturi)    
    Când au plimbat moaște (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:37)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    prin orașe, pupate de zeci de maicute si alte persoane si in cârdăsie cu miliția locală corupta cum a fost? Dar cu popimea care instiga enoriasii sa vina la Inviere, incalcând legea cum e? Sunt popi martiri sau infractori?
  • +41 (55 voturi)    
    Ce ar fi sa cereti sa fiti impozitati (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:37)

    MalwareMoghul [utilizator]

    Cum ar arata romania daca:
    - Biserica ar fi impozitata pt terenuri si constructii
    - Biserica ar plati impozit pe venit
    - Biserica nu ar primi nici un ban public.

    CUM AR FI ???
    • +10 (14 voturi)    
      Evoluata (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:04)

      Vinceroy [utilizator] i-a raspuns lui MalwareMoghul

      +trecerea religiei in scoli la optional, nu la obligatoriu
      • +3 (11 voturi)    
        Religia e deja optionala! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:29)

        RazC82 [utilizator] i-a raspuns lui Vinceroy

        Religia e deja optionala in scoli. Mai mult, inainte trebuia doar sa informezi scoala ca vrei sa fie scos copilul tau de la ea. Acum se face si mai drastic, trebuie sa depui cerere ca sa fie inclus in ora de religie.
    • -3 (11 voturi)    
      ar fi fain (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:25)

      RazC82 [utilizator] i-a raspuns lui MalwareMoghul

      Biserica se supune acelorasi reguli ca orice ONG adica e impozitata deja pe toate activitatile comerciale care nu tin de specificul ei.

      Ar fi fain sa fie impozitata si pe toate activitatile ei, inclusiv cladiri (biserici) si terenuri, dar atunci biserica ar avea dreptul legal sa ceara tot ce a nationalizat Cuza. ;) Lumea uita si partea asta cand cer impozitari.

      Mai mult, aceleasi reguli ar trebui aplicate tuturor ONG-urilor, nu de alta dar sunt destule care freaca menta degeaba cu scutiri fiscale. Daca facem o treaba, hai sa o facem pana la capat fara discriminare.

      Asa nici nu stai sa discuti care ONG are ce pile pe unde si primeste beneficii in plus.
    • 0 (0 voturi)    
      Mai LUMINOASA!!!!!! (Joi, 16 aprilie 2020, 11:11)

      Ponta [utilizator] i-a raspuns lui MalwareMoghul

      Fara doar si poate.
  • +24 (46 voturi)    
    BOR=CORUPTIE (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:38)

    ggiiggii [utilizator]

    Atata timp cat vom mai crede intr-o carte de colorat scrisa de niste pastori "iubitori" de animale intr-un desert acum cateva mii de ani pe baza unor povestiri transmite prin viu graii din generatie in generatie...nu vom putea evolua ca specie, ca popor, ca individ.
    Nu ai nevoie de biserica, de traditii, de cumparat lumanari, si de toate cutumele actuale pentru a fi un om bun, pentru a-ti ubi aproapele si pentru a nu fura, nu omori, nu face rau.
    Din pacate, cei care se erijeaza in mari bisericosi si crestini( Becali, Pandele, Firea, toata BOR, etc) sunt defapt cei mai mari hoti si jegosi, sunt cei care fac cel mai mult rau si care ne fura viitorul.
    Cand veti invata ca nu aveti nevoie de biserica, de culte, de rugaciuni, de procesiuni, be icoane facatoare de minuni, de moaste....atunci veti fi cu adevarat liberi si veti putea evolua...pana atunci, suntem inca in evul mediu "pastoriti" de o gasca de oportunisiti si hoti
  • +21 (33 voturi)    
    Stati in casa domnule Banescu! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:39)

    MirceaIo [utilizator]

    Cred ca e mai bine asa pentru toata lumea: sa stam in casa! Chiar si Preafericitul Daniel, dati exemplu si ramaneti in casa!
  • +17 (37 voturi)    
    primiti cu covid-ul ? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:43)

    mmmircea [utilizator]

    primim, primim, bucurosi primim.
  • +19 (33 voturi)    
    Sărbătorim Învierea trimițând oameni la moarte? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:44)

    GelaN [utilizator]

    Totuși, Dumnezeu a zis „Să nu ucizi!”, aceasta este porunca a șasea. Iar a nu respecta măsurile de izolare, presupune expunerea ta sau a altora la moarte, deci o nerespectare a voii divine. Asta înseamnă că poți să te implici într-o sărbătoare religioasă, făcând, de fapt, voia Diavolului. Invocarea unor instituții sau ritualuri nu scuză neascultarea. Și Iisus a fost ispitit de Diavolul să Se arunce de pe Templu, dar nu a acceptat! Iar dacă unii caută moartea cu lumânarea, nu este în regulă ca autoritățile să le-o aducă. https://punctedevedere.ro/si-diavolul-te-trimite-la-biserica/
    • -2 (10 voturi)    
      Sofism - virusul ucide (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:34)

      RazC82 [utilizator] i-a raspuns lui GelaN

      E un sofism sa zici ca nerespectarea masurilor de izolare trimite oamenii la moarte.

      Virusul ucide, nu contactul social. La fel, nerespectarea contactului nu ucide, poti foarte bine mersi sa nu patesti nimic daca cei cu care interactionezi nu sunt virusati sau daca faci o varianta usoara a bolii. Ce poti zice e ca respectarea carantinii si a distantarii sociale ajuta la prevenirea infectarii.

      Inteleg ca decizia MAI/Biserica e una gresita, dar....A explodat mamaliga in oameni si o dau pe erori de logica. :)) Serios, nu ajuta cu nimic genul asta de afirmatii, doar discrediteaza intreg mesajul.
  • +15 (37 voturi)    
    Bănescu. Ban la ban trage, nu? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:46)

    ouyang [utilizator]

    Dispăreți în evul mediu. Poliția nu e cățelul BOR. Pâna una alta fix popii BOR dau covid cu lingurița. Și tot ei au avut năstrușnica idee să meargă din ușă în ușă și să îmbrățișeze enoriași. Așă că mai ușor cum respectă BOR ceva. Nu respectă nimic. Instituție parazită ce se luptă să păstreze relevanța mambojamboului ce le aduce bani.
    • -8 (18 voturi)    
      "popii dau covid cu lingurita" (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:36)

      Altiro [utilizator] i-a raspuns lui ouyang

      Dar militianul mincinos inchide spitalul Gerota si nerespectarea masurilor de protectie din spitalul judetean transforma Suceava in Lombardia Romaniei. Ce sa mai zicem de zecile de mii de rromi care au fortat frontiera si carantina. Da, BOR e de vina!..Cat despre numele Banescu, acesta deriva din cuvantul ban(rang de dregator in Tara Romaneasca- Mihai,banul Craiovei-iti spune ceva?) Sunt si alte variante: Banu, Banulescu, Banicioiu etc. Ce zici, dispari tu in evul mediu? Ca nivel de cultura cam acolo ti-ar fi locul.
      • 0 (2 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 15 aprilie 2020, 21:36)

        [anonim] i-a raspuns lui Altiro

      • +1 (1 vot)    
        Un fel de deseu mistic (Joi, 16 aprilie 2020, 9:21)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Altiro

        Este in vorbele tale, iti spun fara patima
  • +20 (32 voturi)    
    de bun simt din partea BOR (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:49)

    DiDiRo [utilizator]

    ar fi sa transmita patriarhul un mesaj prin care sa le ceara credinciosilor sa stea in casa si astfel sa respecte ordonantele militare in vigoare.
    • +3 (9 voturi)    
      basma curata (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:34)

      Ademordna [utilizator] i-a raspuns lui DiDiRo

      Cred ca e singura cale prin care si-ar spala acest pacat de moarte.
      Papa a transmis astfel de mesaj, prea imbuibatul nostru de ce n-ar face-o?
  • +3 (15 voturi)    
    e bine ca BOR are un PR profesionist (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:52)

    jondo [utilizator]

    .
  • +19 (29 voturi)    
    intrebare (Miercuri, 15 aprilie 2020, 14:53)

    anion [utilizator]

    Daca Papa pentru enoriasii ei a facut ce a facut vizibil pe toata planeta Pamant, Biserica Ortodoxa nu poate face acelasi lucru pentru credinciosii ei?
    • -17 (29 voturi)    
      intrebare fireasca (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:25)

      a.h. [utilizator] i-a raspuns lui anion

      atat timp cat esti impotriva Bisercii si nici macar pe langa ea, intrebarea ta e normala.
      daca ai fi in Biserica, ai vedea si ai intelege mult mai multe.
      Biserica face pt oameni infinit mai mult decat face statul.
      • +9 (15 voturi)    
        Dap ... (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:24)

        andypandy [utilizator] i-a raspuns lui a.h.

        ... biserica face inmormantari ... clar mai mult decat statul. Poate are bugetul deficitar ca a donat din el se pare desi pt catedrala neamului s-a donat din bani publici cu mult mai mult dar sa trecem peste. Credinta este in sufletul fiecaruia si daca anul asta stam acasa poate apucam Pastele de anul viitor cu toata familia.
  • +18 (32 voturi)    
    serios?! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:01)

    liviu_ [utilizator]

    biserica respecta deciziile cand va comvine voua ipocritilor!

    nu tu urlai ca "biserica nu se supune legilor lumesti"?!

    SC bOR SLR nu stie cum sa ia bani de la fraieri... faptul ca se imbolnavesc si mor cativa e total irelevant pentru ei, ca pana la urma si din inmormantari iau bani mafiotii carora noi le spunem preoti!
  • +8 (20 voturi)    
    Paste la pachet cu o amenda de la MAI (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:03)

    TinuF [utilizator]

    Cred ca planul era sa mareasca incasarile la buget prin amenzi la pachet cu Pastile si Lumina. Acestea sunt vitale si de stricta necesitate ? Sa intrebam la MAI.
  • +23 (33 voturi)    
    da,ne crezi prosti? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:07)

    mike_the_hunter [utilizator]

    Adica nu v-ati dus voi la Vela sa va prosternati sa va faceti spectacolul de Paste? Sa fiti voi mai breji decat catolilicii care au aprins lumina de Paste cu bricheta?
    Sa va fie rusine....sunt un om care crede , dar care nu e bigot si fanatic ca voi si voluntarii vostri curati pe care virusul ii ocoleste....Pe scurt, v-a rugat Vela sa faceti tot circul pe care urma sa il faceti...
    Doamne, acum in saptamana asta a patimilor tale fariseii mint si ne vand ca pe tine pentru vanitatea lor nemasurata....
  • +12 (18 voturi)    
    cine va mai crede (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:11)

    marr.io [utilizator]

    bor, mai... cine mai crede in spusele voastre. a ajuns militia sa primesca ordine de bor!!!! Dumnezeu nu are nici o treaba cu aranjamentele si ifosele voastre. eu vad ca, dupa ce lumea va arata cu degetul cat de "destepti" sunteti, incepeti sa gasiti scuze prin vorbe intortochiate. grijania mamelor voastre de inbuibati nesimtiti. RUSINE BAAA!
  • +12 (24 voturi)    
    Corect. Suntem o ţară creştinotâmpă. (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:40)

    Amad [utilizator]

    Cum ne putem numi când poliţia unui stat laic duce ""lumina"" să-i lumineze pe ... nici nu ştiu cum să le zic.
  • +12 (18 voturi)    
    Ţară de cre(ş)tini (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:43)

    MenInBlack [utilizator]

    Impostorii bor au confiscat revoluţia iubirii, au transformat-o în comerţ cu lumanări, cimitire, nunţi şi botezuri de unde iese banul gros şi neimpozabil.
  • +12 (20 voturi)    
    Cum adica (Miercuri, 15 aprilie 2020, 15:51)

    TheFreeOne [utilizator]

    "Nu Biserica ia deciziile, ea doar le respectă?"

    Nu ziceati acum cateva zile ca Biserica nu e pamanteasca, nu are stapan uman sau guvernamental, e a lui Hristos din cer, iar deciziile luate aici, jos, nu ii sunt aplicabile?

    Acum, cand au luat altii decizia (guvernul), e usor sa pasezi responsabilitatea, sa te ascunzi dupa...

    Sa traducem afirmatia acestui domn: "Biserica respecta doar deciziile care o avantajeaza, chiar daca nu sunt echitabile pentru ceilalti. For everything else, there's Mastercard".
  • -1 (11 voturi)    
    Suntem o tara condusa de trogloditi gen Vela ! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:15)

    Susufler0 [utilizator]

    Dar nici cu Orban nu mi-e rusine !
    • 0 (0 voturi)    
      Unul dintre miile “de specialisti” (Joi, 16 aprilie 2020, 9:23)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui Susufler0

      Se pare ca Marcel de Lugoj are o legatura cu Daniel de Lugoj
  • +6 (16 voturi)    
    Mai faceti un referendum (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:20)

    ac [utilizator]

    Bagati si aia cu familia din barbat si femeie, si nu conteaza daca unul sau ambii au covid, ca cele sfinte nu se spurca.
  • +9 (17 voturi)    
    BORul medieval si bugetar cu 65 %,de 3 decenii (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:32)

    Plagarus [utilizator]

    1.Personalul clerical care își desfășoară activitatea în unitățile de cult beneficiază de sprijin lunar la salarizare în cuantum de 65% din salariile de bază stabilite potrivit legii pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar de stat, potrivit nivelului de studii, gradului profesional obținut și vechimii în activitatea clericală deținută !!!!!!!!!!!!

    2.Personalul clerical care își desfășoară activitatea în unitățile de cult cu venituri reduse poate beneficia de un sprijin lunar la salarizare în cuantum de 80% din salariile de bază stabilite potrivit legii pentru cadrele didactice din învățământul preuniversitar de stat,
    potrivit nivelului de studii, gradului profesional obținut și vechimii în activitatea clericală deținută

    3. 42 de contribuții pentru personalul neclerical trimis să deservească așezămintele din străinătate ale Bisericii Ortodoxe Române. Contribuția lunară reprezintă echivalentul în lei a 50% din drepturile în valută stabilite în cuantum net, prin asimilare cu funcțiile pe care este încadrat personalul român trimis să își desfășoare activitatea în cadrul misiunilor diplomatice, al oficiilor consulare și al altor forme de reprezentare a României în străinătate;
  • +9 (15 voturi)    
    Mai sa fie (Miercuri, 15 aprilie 2020, 16:41)

    domos [utilizator]

    A fost obligat BOR sa umble de nebuni prin tara? Cel mai grav e ca bisericosii sunt batrani si astia ar fi primii secerati de virus. Si da suntem crestinopati din moment ce avem mai multe biserici decat spitale.
    • +1 (11 voturi)    
      alta prostie - spitale sau biserici? (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:50)

      RazC82 [utilizator] i-a raspuns lui domos

      Sa ai spitale nu exclude sa ai si biserici si vice-versa, comparatia e o prostie. Plus, nu sunt mai multe unitati spitalicesti decat unitati religioase. Mai mult UE ne recomanda sa inchidem din spitale pentru ca NU numarul e important ci dotarea lor corespunzatoare cu echipamente si caltatea serviciilor.

      Daca vrei mai mult, Romania are numar comparabil de biserici per spital cu alte state europene...dar ideea e ca daca luam comparatie in sine, e o prostie. Logic, un spital e comparabil cu o catedrala ca si marime si numar de oameni pe care il deserveste. Spitale sunt de vreo 80 ori mai multe decat catedrale.

      Daca iei toate unitatile spitalicesti la numar si le compari cu unitatile religioase, unitatile spitalicesti sunt duble sau triple ca numar. Din nou, numarul e comparabil cu cel din Vestul Europei pentru ca nu numarul conteaza ci calitatea!!! ;)

      Hai sa nu o luam razna, da decizia asta a BOR e una nefericita dar dupa logica ta suntem la fel de "crestinopati" ca oamenii din Vest. Nu cred ca e cazul sa folosim termeni peiorativi asa aiurea...si nici nu poti forta oamenii ca inca suntem intr-o democratie. Ce putem face e sa avem grija de noi.
      • +3 (3 voturi)    
        Secularizarea Activelor BOR (Joi, 16 aprilie 2020, 9:24)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui RazC82

        #Obligatorie
  • +3 (13 voturi)    
    BOR reprezinta o institutie mizerabila (Miercuri, 15 aprilie 2020, 17:39)

    qwerasdf [utilizator]

    si o masina de facut bani pe seama alora mai naivi

    v-ati batut joc de ortodoxism si de ideea de credinta. Ce mi-e BOR srl, ce mi-s manelistii!
  • +2 (8 voturi)    
    Ajutor concret al BOR (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:30)

    opric [utilizator]

    'Asta face BOR riguros de la începutul pandemiei şi îi ajută concret pe cei afectaţi"
    Unde sunt preotii de pe organigramele spitalelor, angajati ai spitalelor, cum sunt aproape de cei afectati. Murim singuri fara cainta si fara impartasanie! Asta este realitatea.
  • +2 (14 voturi)    
    WOW - cata ura in comentarii (Miercuri, 15 aprilie 2020, 18:36)

    RazC82 [utilizator]

    Cam toata lumea uita ca traim totusi intr-o democratie reprezentativa in care alesii ii reprezinta pe oameni. Majoritatea lor sunt crestini si apoi ortodocsi. Ideea e cum sa ii sprijini pe oameni sa aiba in continuare cat de cat o viata normala si totusi sa nu se expuna inutil riscurilor. Daca nu va plac alegerile celor pe care ii votam...e foarte simplu iesiti la vot si ca postatul cu ura la comentarii nu schimba nimic. :)) SI mai mult, tot ce reusiti cu comentariile astea e sa dezbinati oamenii.

    Nu sunt de acord cu decizia BOR, sunt sigur ca se puteau gasi solutii mai bune dar mi se pare o decizie rationala:

    - oamenii nu ar fi respectat restrictiile, imi pare rau dar nu avem educatia ordonata a germanilor
    - Pastele e o traditie de baza a romanilor, multi iau decizii emotionale, riscante, chiar daca isi supun viata la un risc inutil. Pana la urma si nevoile spirituale sunt importante.
    - in mod normal sunt milioane de oameni care ies la slujba de Paste, n-ar fi destui politisti sa ii amendeze pe toti si nici nu poti sa controlezi cu forta o masa asa mare de oameni (exemplul 10 August in care s-a incercat e un exemplu clar de ce nu e bine sa incerci).
    - conform studiilor, mijlocul de infectare e prin particule infectate de la om la om. Daca voluntarii sunt echipati corespunzator cu masti si antrenati sa mentina distanta cum trebuie, nu ar trebui sa creasca numarul de infectari. E la fel cu procedura pentru mers la supermarket.

    Tot ce se intampla acum e managementul riscului, preferi sa controlezi sa nu se infecteze milioane decat sa ignori realitatea. Sigur, sunt de acord ca BOR ar fi trebuit sa gaseasca o solutie mai buna, dar ca sa intelegi decizia trebuie sa intelegi cum functioneaza mintea multor oameni si anume: pentru ei e mai important sa fie acolo prezenti decat sa riste mai putin.

    Din nou, se puteau gasi solutii mai bune si eu sper sa se revina asupra deciziei...dar hai cu mai putina ura. Si da, puteau sa faca ceva si pentru catolici
    • -1 (3 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 15 aprilie 2020, 21:37)

      [anonim] i-a raspuns lui RazC82

      • -1 (3 voturi)    
        Ni se cuvine? (Joi, 16 aprilie 2020, 3:47)

        RazC82 [utilizator] i-a raspuns lui

        Namaste, Namaste. :)

        Eu vorbesc in numele meu nu al bisericii ortodoxe romane, eu nu consider ca mi se cuvine ceva.

        Imi place sa cred ca majoritatea romanilor prefera sa munceasca sau sa lupte sau sa realizeze ceva prin forte proprii. Ca dovada cred ca e rata somajului in Romania si bunul simt in majoritatea cazurilor.

        Biserica e o reprezentare a societatii. Vezi romani care vor masina de masina, femeie tunata sau telefon de fita si se baga in fata la coada in trafic pentru ca “li se cuvine”. O sa vezi si mai multi romani care stau cu Dacia lor veche de 3-5 ani, cu femeia lor care nu se jeneaza ca doar o scoti in parc sau o duci la McDonalds si mai vezi majoritatea romanilor care stau in coada si se uita in jur asteptand sa vina un politist sa dea amenda bizonului care tocmai depasea coloana pe linia de tramvai. La fel si cu preotii, ai preoti ca parintele Tanase de la Valea Plopului care ingrijeste zeci si zeci de orfani, preoti care construiesc spitale sau invata copiii in scoli ca e satul prea sarac sa aibe invatator si ai prelati cu rang si Mertan ca le da statul ca au rang de demnitar. Majoritatea zic eu e in categoria celor cu bun simt si nu considera ca li se cuvine ceva.

        N-am mai fost de paste la biserica de vreo 2-3 ani ca am fost departe de casa dar cand mergeam vedeam toata societatea adunata in curtea bisericii, de la vecinii de bloc imbracati de ocazie pana la pitipoance in halat si slapi si cocalari. Nu veneau pentru ca li se cuvine ci pentru ca in Romania nu exista alta institutie care uneste societatea si nici alt mod de a primi un pic de spiritualitate, asa de imperfecta cum e ea, ca si societatea pe care o deserveste. La sfarsit erau lumini imprastiindu-se incet de acolo pe strazi si da, unii erau sa ia lumina de la Ierusalim...probabil tot aia care vroiau masina de masina dar majoritatea erau doar ca sa ia un pic de lumina in viata lor.

        Trebuie considerata si partea emotionala, spirituala care ii motiveaza pe oameni...
        • 0 (0 voturi)    
          Comentariu sters de utilizator (Joi, 16 aprilie 2020, 9:17)

          [anonim] i-a raspuns lui RazC82

        • +2 (4 voturi)    
          Spirituala = inseamna ca au un (Joi, 16 aprilie 2020, 10:05)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui RazC82

          Neuron ( macar) sa gandeasca, or, cei enumerati de tine sunt oi pierdute atat pentru Credinta ( care o fi ea ) cat si pentru Societatea Laica de zi cu zi
  • -2 (8 voturi)    
    Singuarele valori ale voastre Preasfintia voastra (Miercuri, 15 aprilie 2020, 19:53)

    Ulad [utilizator]

    sunt cele materiale. Nu stiam pana acum ca ipocrizia veche de secole a devenit intre timp virtute crestina, dar stiu acum. Va multumesc. Un client mai putin nu inseamna nimic pentru dumneavoastra. Asa ca pe mine cu siguranta m-ati pierdut.
  • 0 (10 voturi)    
    BORhot(i) (Miercuri, 15 aprilie 2020, 20:54)

    Drago65 [utilizator]

    Intr-o tara rapusa de coruptie BOR nu putea sa fie altundeva decat in frunte. Ce va mira? Cand popa bate cu piciorul in usa ca sa ceara contributia OBLIGATORIE pentru biserica spunand ca nu poate sa dea chitanta, la ce va asteptati. Iar asta nu e poveste. Si mai am si alte intamplari adevarate de povestit cu - slujitorii domnului? Multe si foarte dureroase.
  • -3 (5 voturi)    
    Bravo BOR! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 21:42)

    Alex735 [utilizator]

    Lumea normala la cap s-a saturat de descreieratii progesisti.
    • +3 (3 voturi)    
      si noi ne-am saturat de maimutele ancorate (Joi, 16 aprilie 2020, 10:08)

      qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Alex735

      in secolul XIV, care asculta orbeste de niste popi ahtiati dupa masini de lux, aur si bani...

      va pacaleste Satana de n-aveti habar!
  • +2 (10 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 15 aprilie 2020, 21:44)

    [anonim]

  • +3 (5 voturi)    
    Ba biserica ia deciziile! (Miercuri, 15 aprilie 2020, 22:00)

    Dedalus [utilizator]

    Biserica ia decizii in ce priveste ritualul.

    Biserica ortodoxa are obligatia de a-si proteja enoriasii. Nu o face.

    Exista televiziune, exista internet, exista radio.

    Toata lumea traieste mult in spatiul virtual, de mai bine de o luna. Sa te faci ca nu vezi asta si sa insisti in a derula ritualul in forma sa fizica este lucru necurat.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by