CNCD reacționează după postarea lui Vladimir Tismăneanu cu „ciorile din Țăndărei” / Și Institutul „Elie Wiesel” ia poziție: „Rasism în elita culturii”

de C.D.     HotNews.ro
Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 10:50 Actualitate | Esenţial


Vladimir Tismaneanu
Foto: AGERPRES
​Șeful CNCD, Asztalos Csaba, a anunțat pe Facebook că instituția se va autosesiza în cazul postării lui Vladimir Tismăneanu a unei imagini în care apar niște ciori cu mesajul „aeroportul Țăndărei, toate zborurile au fost anulate”.

„În situația puțin probabilă în care nu primim plângeri în cursul zilei de luni, CNCD va iniția procedura de autosesizare în cazul Vladimir Tismăneanu. În paralel, vom trimite speța la Universitatea Maryland din Statele Unite, unde dl. Tismăneanu este profesor. Vom solicita Universității Maryland să se pronunțe asupra mesajului postat de cadrul său didactic, în raport cu principiile de etică și nediscriminare pe care le aplică în cultura lor organizațională, academică”, a scris Asztalos Csaba pe Facebook.

Politologul Vladimir Tismăneanu a publicat vineri pe Facebook o imagine cu tentă rasistă, în care apar niște ciori cu mesajul „aeroportul Țăndărei, toate zborurile au fost anulate”.

„Zilele astea, rasismul este peste tot. Însă parcă la un om care a studiat regimurile totalitare și stie foarte bine ororile pe care aceasta plagă le-a provocat întregii umanități, nu mă așteptam. Acum câteva ore, domnul Vladimir Tismăneanu a distribuit o super-mizerie rasistă. O imagine cu niște ciori care se odihnesc pe un gard de lemn, însoțită de textul "Aeroportul Tăndărei. Toate zborurile sunt anulate", a fost considerată de fostul Președinte al Comisiei pentru studierea dictaturii comuniste din România ca fiind "super tare"”, a comentat sociologul Gelu Duminică pe Facebook.





Ulterior, Tismăneanu a șters postarea. Politologul s-a scuzat că a primit poza pe messenger și „se voia haioasă”. „Nu-i deșlusisem implicațiile rasiste. Nu trăiesc în Romania, nu cunosc o mulțime de detalii”, a spus el.

„Am sters-o imediat. Pagina mea este opusă oricăror forme de rasism, xenofobie, intoleranță, excluziune. Invățătură de minte pentru mine. Poate si pentru alții”, a spus el într-o postare pe Facebook pe care însă ulterior a șters-o.

De aemenea, Institutul Elie Wiesel a reacționat, calificând postarea lui Tismăneanu drept „rasism în elita culturii”.








Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















22482 vizualizari

  • +15 (139 voturi)    
    fondul iese intotdeauna la suprafata... (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:01)

    demaGOGU [utilizator]

    ...la Tismaneanu toleranta, societatea deschisa, antiracismul, etc sunt doar concepte, extrem de lucrative!, bune de monetizat prin scris.
    • -15 (83 voturi)    
      sa fim seriosi (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 13:58)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      daca'mi venea si mie, o repostam. sunt multe glume pe fb, mult mai nasoale.
      e chiar haioasa.
      adevarul e ca tzandareii sunt o problema veche, inca de pe vremea lui al batran.
      pe partea cealalta a drumului marii, inainte de pod, este o sosea spre fetesti. primul sat este vladeni. acolo era o colonie penitenciara, veche, de pe vremea can' s'au construit digurile pe bratul borcea.
      jumatate din tzandarei era inlauntru.
      in week end, la vizite, venea tot tzadareiu. mai ales daca erau persoane de vaza, din vreun klan mai tare.
      prin tzandarei, melitzenii nu aveau curajul sa circule singuri, aveau un detasament de soldati de la securitate cu care faceau patrularea. un melitzean si doi soldati cu akm pe piept. am inteles ca acum e tot asa, un politzian si doi jindari....
      dar, ce sa vezi, si pe la piata rahova si ferentari e tot cam asa, patrule mixte.
      pe la jumatatea anilor optezeci, patrule din aste cu un melitzean si doi soldati in uniforme albastre, puteau fi vazuti prin centrul bucurestilor, teatrul national, intercontinental, sau la aeroport la otopeni.
    • +16 (68 voturi)    
      Au (şi) ţiganii nasu' mare ? (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:02)

      contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      Iată o iscusită întrebare despre demagogia deontologiei unora.
      În alte vremuri de răstrişte, caricaturi cu oameni cu nasu' mare si buzunarele doldora de bani, circulau prin presa vremiilor respective.
      Cum ar fi apreciat acest urmaş al "nasurilor lungi" acel afront xenofob ?
      Dulăii vor dreptate si egalitate ? Căţeii să facă bine şi să tacă ?
      Când fiul unor comunişti ajunge preşedintele unei comisii de analiză a dictaturii comuniste în România, nu te mai miră nimic. Nici măcar rasismul celor, altădată, oprimaţi. Oprimati alturi de cei pe care astazi în ridiculizeaza într-o forografie "haioasa".
      Ridicolul nu ucide pe nimeni.
      Nici macar pe apologetii autoproclamati ai egalitatii si dreptatii în asta lume capricioasa si nedreapta.
      • -13 (31 voturi)    
        bre, (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 18:48)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

        pe vremea can' parintii lui tismaneanu, din aia cu nasul mare si pe sus, erau la putere, asa se gandea, se cerea chiar, oriunde mergeai, o autobiografie in care trebuia sa spui ce au fost parintii...inainte de 23 August.
        deci, revenim, dupa revolutia care a rasturnat intrebarea cu ce'a vost tac'to ?!!
        • +12 (48 voturi)    
          Egocentismul etnic. (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 19:27)

          contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          Doua etnii, doua suferinte istorice, nicio întelegere !

          Naşule, lipsa de lustraţie în România ne-a adus unde suntem : o lume condusă de foşti PCRişti şi foşti şi/sau actuali securişti cu programe de guvernare ştiute doar de ei.
          Ori n-aţi trăit (în) acea perioadă ori aţi trăit în rândul celor ca Leonid Tisminețki, tatăl.
          Părinţii nu au fost politruci de rând, ci au făcut parte dintre cei din fruntea Partidului ; colegi cu Pauker si Rautu la radio Moscova, de exemplu.
          Există o mare diferenţă între membrii de partid "de rând" şi şefimea îndoctrinată.
          Aici nu vorbin de păcate din tinereţe. Aici vorbim de convingeri ce, puse în practică, au înrobit România peste 70 de ani.
          Vina părinţilor n-o putem trece în contul urmasilor lor, dar ştiţi cum trăiau beizadelele pe atunci ?
          Şi până la urmă, hai să zicem ca nu ne luăm de "ta'c-su".
          Vi se pare normal comportamentul acestui individ presupus a fi suferit din cauza xenofobie mioritice si a persecutiilor politice?
          Poţi să tratezi cu atâta uşurinţă suferinţele altei etnii (indiferent de părerea gloatei !) când tu ai ales să porţi stindardul echităţii ?

          La acest nivel (politic !) nu faci glume "haioase" şi mai ales, nu în public, când se cunoaşte procentajul de "funcţionali" din RSR. Multi, chiar comenteaza pe aici.
          La acest nivel problemele societăţii nu sunt jucării retorice care să-ţi satisfacă ego-ul hipertrofiat.
          În SUA, nu şi-ar putea permite astfel de glume fără să fie pedepsit.
          În RSR, "merge şi aşa", că "pretenii" din mass media n-or să se lege de un confrate atât de important în ochii unora.
    • +17 (45 voturi)    
      ce surpriza (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:20)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      elitele intelectuale mereu au fost rasiste

      mda..ce noutate


      si vad marii intelectuali cum ar da mana si s-ar pupa cu ciorile de pe gard
    • -11 (41 voturi)    
      Hony soit qui mal I pense! (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 16:46)

      CetateanulRoman [utilizator] i-a raspuns lui demaGOGU

      As spune parafrazind o alta fraza celebra "racism is in the eyes of the beholder"!
      In rest, asa cum se stie in Tandarei nu e aeroport. A fost unul utilitar catre Alexeni si Aviasanul mai avea doua in Slobozia.
      Probabil acuzatia de rasism vine de la faptul ca in fotografie apare Cioara neagra (Corvus corone corone) si nu Cioara de semanatura (Corvus frugilegus) cea care este de fapt stapina in zona; nr mare de exemplare determinind toponimia locului, la 13km de Tandarei aflindu-se satul Valea Ciorii!
      O idee buna ar fi sa fie schimbat numele acestui sat in Valea Lebedei Albe (ca a mai fost un rasist care a insistat sa faca un film Lebada Neagra!) si sa nu fie vre-o confuzie. In felul asta locuitorii de acolo nu ar mai fi discriminati atunci cind ar fi intrebati "tu ce esti mai?" - si trebuie sa raspunda "ialomitean" fiindca e dificil sa spui satean din Valea Ciorii. Mai sint localitati ale caror nume ar trebui corectate pt a putea creste stima de sine a locuitorilor. Tot asa sectorul 5 ar trebui impartit intre 4 si respectiv 6.
      Cred ca este aiurea ca avem instante separate de cele legale. Mai ales ca modul cum se iau hotaririle seamana cu cele din curtea cu juri (jurati). Daca intradevar considera ca exista un caz, sa pregateasca dosarul si sa mearga cu el in justitie.
      Mai ales ca aici nu exista caile legale de apel!!!
      • +16 (50 voturi)    
        « Honi soit qui mal y pense » (avec un seul « n ») (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 17:41)

        contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui CetateanulRoman

        Comentariu bine adus din condei da' fotografia tot jignire se cheamă că este. Gestul tismănean este sub orice critică venind din partea unui pretins "intelectual" cocoţat pe meterezele egalitătii şi ale dreptătii.
        Da' cum Tismăneanu este un personaj cu greutate în rândul cercurilor mass mediei (si nu numai, că fiu de comunişti activi fiind, a ajuns să fie preşedinte nu de CAP ci (în perioada lu' Băsescu) ditamai sefu' cercetător al…tragediei comuniste), e greu să te poţi lua de el.
        Cât despre gregarul mioritic, inocent şi cu dreptatea la purtător, nici nu mai are rost să discutăm. Avem 3 etnii ţintă (targhet, de le zice acu') care "face" oficiu de defulare dacică, istoric dovedită. De fapt, numa' două, că, dehhh, Tismănenii…
        Ţăndăreii a existat şi există pentru că nu avem un Stat puternic şi respectat ; acelaşi Stat care i-a făcut scăpaţi pe acei exploatatori de copii, spre consternarea Occidentului observator.
        Or Occidentul a văzut că asta s-a întâmplat în România si nu la Judecătoria din Ţăndărei.
        Acesta este adevărul, iar ostracizarea unei întregi etnii din cauza numai a unei părţi a ei nu va face decât să diminueze încrederea tuturor în România dreptăţii şi egalităţii.
        Educaţia nu se face cu forţa, exceptând poate forţa exemplului, ori aici, noi dacii, nu prea avem cu ce ne lăuda, în ciuda convingerilor noastre oarbe.
        Aşa că…daţi-i drumu' la bancuri, că oricum nu suntem în stare de mai mult şi de mai bine.
        Chiar vrându-se gluma, "hony" tot "honi" se scrie, că nobilimea anglo-normandă (care vorbea franceza) nu le avea cu romgleza neinspirată a tinerilor (şi mai putin tineri) de astăzi.
        • -12 (48 voturi)    
          download picture (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 19:24)

          di livio [utilizator] i-a raspuns lui contributor.bis

          set as desktop backround...oare putem să ne mai și rîdem?...chiar și de noi înșine, uneori...gluma-i bună, mulțumim HN...mulțumim CNCD, că fără voi nu vedeam poza...mai ieșim din depresia în care ne bagă ordonanțili militarizate
          • +14 (42 voturi)    
            Hai sa râdem de "ne râdem" ! (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 19:41)

            contributor.bis [utilizator] i-a raspuns lui di livio

            Într-adevar, "ne râdem".
            A râde înseamna altceva.
            Sunt glume mii, gânditi ce vreti, dar a satisface spiritul gregar al urii, nu face parte din panoplia glumei moralei sanatoase.
            Nu avem nevoie de un CNCD pentru a ne pune întrebarile : "Suntem noi superiori celorlalti ?" "Cunoastem noi suferinta celuilalt ?"
            Daca, da, atunci furnizati probele si poate va vom crede.
            Daca, nu, atunci ramâneti cu bine într-o tara buimaca, ramasa cu vreo 50 de ani în urma celeorlalte tari europene (mai putin, poate , preferatele noastre : Bulgaria si Ungaria, desi...)
  • +14 (122 voturi)    
    ... (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:02)

    tirolez [utilizator]

    Cu barul de negri zis de Firea cum a ramas? Sau nu s-a sesizat nimeni? Pavianul are mai multe drepturi?
    • -10 (88 voturi)    
      da’ e faina gluma cu aeroportul ... (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:36)

      VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      eu personal nu cred ca exista discriminare in Romania, singura discriminare e intre oamenii saracu si oamenii bogati .. si doar aici e nevoie de discriminare pozitiva, in rest rromizatii trebuiesc pusi la munca exact asa cum muncesc si restul ... Btw, Atila .. cum stam cu muncitorii care au culoare pielii mai intunecata decat a ungurilor din Ditrau ? de cate ori te-ai autosesizat scarba!
      • -11 (71 voturi)    
        Discriminarea și-o fac cei din Țăndărei. (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:47)

        asavreau [utilizator] i-a raspuns lui VaseaV

        CNCD ar trebui să-i sancționeze pe cei din Țăndărei care sau comportat ca niște țigani și prin comportamentul lor discriminează.Și de ce este vinovat Tismăneanu?Ce,nu sunt ciori în Țăndărei?Pe ciori cine le apără,că sunt mai inteligente decât cei din Țăndărei?
    • +16 (42 voturi)    
      CNCD s-a autosesizat (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 17:22)

      qbic [utilizator] i-a raspuns lui tirolez

      https://www.hotnews.ro/stiri-politic-23545862-cncd-autosesizat-cazul-declaratiilor-gabrielei-firea-potrivit-carora-biroul-lui-ludovic-orban-era-bar-negri.htm
      • -9 (25 voturi)    
        si ? ... (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 22:49)

        VaseaV [utilizator] i-a raspuns lui qbic

        care a fost rezolutia ?
  • -8 (134 voturi)    
    Rasism.....politically correct (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:06)

    ggiiggii [utilizator]

    Omu' spune adevarul cu un strop de umor....
    Gluma chiar este buna si sunt sigur ca a fost gustata de multi oameni deschisi la minte si cu un simt al umorului dezvoltat.
    Daca era duap Institutul „Elie Wiesel”...atacul de la Charlie Hebdo nu ar fi avut loc niciodata....l-ar fi facut ei cu mana lor..
    • -11 (65 voturi)    
      CNCD = Cenzura Neocomunista (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:06)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      In frunte cu acel neica nimeni Csaba Asztalos, un actor numit si manevrat politic si fara nici un fel de realizari. Acest Gigel si institutia sa se trezesc sa raspunda fie la comanda politica - vezi Pavianul cu Mantie, fie ca sa isi justifice salariul, ca in cazul de fata.
      Chiar ma intreb, care este rostul si valoarea acestei institutii si angajatilor ei, pe care ii platim noi toti din munca noastra, ce valoare adaugata ne aduc?

      S-a ajuns in situatia aberanta in care nu mai putem spune lucrurilor pe nume ca fie discriminam, fie lezam sau mai stiu eu ce alte chestii inventate facem. S-a ajuns in situatia in care chiar istoria, trecutul imuabil sa fie prezentat trunchiat ca nu cumva sa supere pe unii sau pe altii.

      Si trist, cel mai trist este ca noi, poporul, multimea votanta in care ar trebui sa se incline "alesii" nu facem nimic. Doua trei comentarii pe HN si gata, gunoaiele din fruntea satului vor continua sa improaste cu noroi in tot ce avem de valoare, si evident sa se imbuibe….

      P.S. Tare ma intreb daca acest comentariu discriminatoriu va trece de cenzura HN...
      • -10 (54 voturi)    
        Bravo ! (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 16:52)

        Observatory [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

        Am scris și eu ceva despre fostul președinte ca îl cunosc și are degetele cam albastre, și normal ca și fostul lui șef , Ceashka Balbaitul știa, de aceia la aruncat din CC.
        Acum se zice ca îl așteaptă un dosar! Da dacă se face proces , judecătorii vor fi declarați rasiști !!!
        PS
        In alta ordine de idei, președintele țării in care trăiesc , a intraznit sa oprească zborurile din China , imediat au sărit unii și l-au declarat rasist !
        Acum, au uitat și îl acuza ca nu a închis zborurile mai devreme.....
        Ce înseamnă sa fi political corect !
        Socialism 100%
        • +11 (41 voturi)    
          ce inseamna sa ai memoria scurta.. (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 17:39)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

          Eu zic sa faci un efort de vointa si sa verifici ce a interzis, mai exact, Trump.
    • +11 (61 voturi)    
      Crima...politically correct (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:53)

      gladex [utilizator] i-a raspuns lui ggiiggii

      Si uite asa instituiti terorismul de rit nou trumptardo-fascist.
      • -8 (60 voturi)    
        esti un pic pe invers in logica (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 17:41)

        AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui gladex

        Mai exact Trump si sustinatorii lui sunt fix impotriva politically corecteness-ului. Daca vrei fascism politically correct uita-te peste gard la Antifa si democrati.
        • -7 (39 voturi)    
          iarta-l (Duminică, 12 aprilie 2020, 2:51)

          oameni [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          ii bubuie atat de tare mintea incat e haios :)
        • +5 (5 voturi)    
          Trump e fascist (Duminică, 12 aprilie 2020, 16:31)

          aramos [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

          La fel si fanii sai.
  • +12 (66 voturi)    
    E incredibil (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:17)

    Traian2015 [utilizator]

    Cum acest domn Tismaneanu care este și cult poate sa confunde covidu' cu gripa aviară. Pai mă nene, gripa aviară a fost în 2013.
    • +12 (16 voturi)    
      tarom (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:10)

      iodixit [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      la tarom se referea!
  • -10 (70 voturi)    
    Institutuu Ala Voia Sa Distruga Muzeul Antipa (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:17)

    un domn [utilizator]

    Si acum comenteaza contra vantului ))))
  • +2 (52 voturi)    
    sunt multi MEDICI rasisti in Romania (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:20)

    Boham [utilizator]

    rasismul e o alegere a fiecarui om si nu va disparea niciodata.

    multi oameni din elita societatii romanesti: MEDICI, arhitecti, avocati etc sunt rasisit
    • -9 (35 voturi)    
      rasism ... (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:02)

      maryus999 [utilizator] i-a raspuns lui Boham

      oare rasismul asta nu poate fi sinonim sau pe aproape cu instinctul de conservare ?
      • +15 (51 voturi)    
        Sigur ca asa se justifica rasistii (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:55)

        gladex [utilizator] i-a raspuns lui maryus999

        Conservare...nu asa zicea si Hitler? Apara natia de evreii care vor s-o distruga. Cum va dati arama pe fata....
    • -9 (63 voturi)    
      nu mai draga (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:02)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Boham

      nu cu rasa au ei probleme, ci cu facutele ...rasei.
    • -11 (59 voturi)    
      Asa si? (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:39)

      Landser [utilizator] i-a raspuns lui Boham

      Si care e problema ta ca sunt rasisti?
      Fiecare cu convingerile lui!
  • -3 (119 voturi)    
    Oare de ce (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:22)

    mopsu [utilizator]

    nu s-a sesizat nimeni de copii abuzati de cei din Tandarei, de justitia noastra care a permis ca cei de acolo sa aiba arme de atac, de sesizarile legale ale celor din UK ?
    • +10 (44 voturi)    
      a stiut CNCD de cazul Tandarei si nu s-a sesizat? (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 16:55)

      krank [utilizator] i-a raspuns lui mopsu

      De ce amesteci lucrurile? Iti place ce a facut Tismaneanu?
  • -10 (76 voturi)    
    Serios, ungure? (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:25)

    NME [utilizator]

    Serios, ungure?
    Dar când ANP-ul (Penitenciarele) ne făceau pe toți pușcăriași și ne dădeau exemplu de „bieții” ăia care trebuie să stea în închisoare și ne dădeau sfaturi prețioase că să facem ca ei, unde erați?
    Sau autosesizările se aplică doar dacă sunt implicați unguri sau țigani? Restul sunt „majoritari”, să se descurce singuri, așa-i?

    Ești un politruc de cea mai joasă speță, Cioabă!
  • +14 (98 voturi)    
    Asta e Romania (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:41)

    John12 [utilizator]

    Ura tiganilor la noi e la niveluri incredibile, nici nu se compara cu ura impotriva negrilor, evreilor etc. Cand copilu stie de la 4 ani ca "il fura tiganii daca nu sta cuminte", ce te poti astepta de la membrii societatii romanesti, chiar daca au trecut prin scoli, universitati si traiesc prin alte tari..
    • -11 (43 voturi)    
      hei (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:22)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui John12

      Si ce, nu e asa?
    • -12 (74 voturi)    
      ai dreptate, fără să vrei (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:08)

      charlie666 [utilizator] i-a raspuns lui John12

      Așa e, ura țiganilor față de majoritari este uriașă! Au ajuns să fie discriminați pozitiv, din păcate!
      Dacă am fi puțin ancorați în realitate, i-am da vreun premiu d-lui Tismăneanu! Vreau să-l văd pe Astaloș ăsta, peste vreo trei luni de foamete, când dăunătorii ăia de pe gard vor considera că ce e al meu e și al lor.
      Realitatea bate filmul, analizele ipocrite făcute din fotoliul comod sunt și vor fi și mai tare contrazise de realitatea trăită de toți cei ce trăiesc cinstit.
      • +11 (67 voturi)    
        Faceti schimb dragilor (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:58)

        gladex [utilizator] i-a raspuns lui charlie666

        Daca sunt asa de privilegiati romii de ce nu va puneti in locul lor...so muuuch privilege.....

        Proiectati la greu rasistilor....la fel ca aia din America care cocotati pe white privilege denunta ....privilegiul celor de culoare
        • -7 (57 voturi)    
          multi viteji din tastatura (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 17:51)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui gladex

          Cum as putea sa ma pun in locul lor?.. Avem aceleasi drepturi. Educatia e gratuita, alocatia pentru copii e la fel de mare, ajutoarele sociale pentru cei cu venituri mici se dau indiferent de etnie.

          De ce tiganii din Tandarei isi exploateaza copiii, dar romanii nu? Pe tigani ii baga statul roman de mici in clase speciale si-i invata sa fure?
          Realitatea este ca desi avem drepturi egale, nu pornim in viata cu sanse egale. Chiar si atunci cand ne uitam la familii cu venituri la fel de mici, diferenta de comportament este evidenta. Si atunci, ce sa facem? Sa-i acceptam, ca asa este "cultura" lor? Sau sa spunem raspicat ca mostenirea culturala este problema, sa trecem peste dramoleta cu discriminarea si sa facem ce trebuie ca sa schimbam aceasta "mostenire" la urmatoarea generatie?
        • -7 (65 voturi)    
          nu e posibil (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 18:17)

          charlie666 [utilizator] i-a raspuns lui gladex

          Este imposibil să mă pun în locul lor! Nu m-aș încadra - mă spăl zilnic, nu mă victimizez cum că aș fi oprimat doar pt a viza avantaje, muncesc, nu am acces la locuri special destinate românilor la admiterea în instituții țigănești, respect legile, nu fac jdemii de copii să trăiesc din alocațiile lor, nu am pretenția să trăiesc doar după regului proprii tribului din care fac eu parte etc.
          Am o rugăminte, ieși din casă, dă noaptea o tură printr-o colonie de genul Strachina (Țăndărei) și când poți deschide ochii ăia pe care ți i-au învinețit când îți săltau portofelul, te rog să-mi răspunzi! :))
          • +12 (42 voturi)    
            Ai dreptate (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 22:43)

            ankido [utilizator] i-a raspuns lui charlie666

            Nu e posibil. Oricat te-ai spala tot nu poti scapa de rasismul jegos.
      • +11 (57 voturi)    
        ce rai sunt tiganii (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 17:04)

        krank [utilizator] i-a raspuns lui charlie666

        Cum indraznesc ei sa-i urasca pe rasisti cand multi dintre acestia sunt painea lui Dumnezeu asa cum bine se observa din comentarii?

        Ar trebui sa le multumeasca si pentru sutele de ani de sclavie nu-i asa?
    • -10 (76 voturi)    
      Istoria (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:13)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui John12

      Raspunsul se afla in istorie.

      Caz real: In anii 80, eram elev in clasele primare la scoala 146 de pe Panduri, pe langa Academia militaria. Toata zona de vis-à-vis de scoala, de la palatal Cotroceni pana Viilor era numai maghernite pline de tigani. Era o aventura sa te duci sau sa te intorci de la scoala. era tiganusi de 10-14 ani care opreau copii si ne puneau sa ne intoarcem buzunarele pe dos.

      Asa ca draga John12, e usor sa vorbesti de la onfortul tastaturii...
      • +12 (60 voturi)    
        Vai.. (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:59)

        gladex [utilizator] i-a raspuns lui Vaka

        Am avut eu un caz deci fac generalizari.....Facts and logic :))
        • -7 (59 voturi)    
          Nu sunt generalizari (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 17:56)

          StefanV [utilizator] i-a raspuns lui gladex

          Ci doar o constatare a 70% din comportamentele acestea. Prin toate orasele din Romania s-a intamplat asta. Mie mi s-a intamplat de multe ori in 4 orase din Romania. Aceeasi rasa. Oare de ce?
          • +13 (19 voturi)    
            :) (Duminică, 12 aprilie 2020, 15:24)

            mihai32 [utilizator] i-a raspuns lui StefanV

            Sunt doar pareri personale, feelingul unui rasist
    • -3 (9 voturi)    
      Dragă John, (Duminică, 12 aprilie 2020, 13:13)

      Rescator [utilizator] i-a raspuns lui John12

      Trebuie să declar solemn că îi iubesc sincer.
      Dar abia au revenit din *Jărmania* și,în noaptea
      de 26/27 martie 2020,mi-au intrat in curte(Ciolpani,
      Județul Ilfov) și pe la două noaptea mi-au furat
      pe cocoșul Caruso și două găini numite Lodovica
      și Brunela.Sper,spre binele lor, să nu repete
      isprava.Dacă știi vreo metodă să-i convingi să se
      lase de furat,fac cinste.
  • -10 (114 voturi)    
    de ce (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:44)

    martel55 [utilizator]

    nu se autosesizeaza aceatsa istitutier prazaitara numita CNCd si pentur faptul c aprin comportamentul lor indivizii din tandarei ii discirmineaza pe cei care respecta masurile d eiuzolare si carantina, pnandu-i in pericol de imbolnavire? oare vom mai sdcapa vreodata de acest parazit numit CNCD?
  • -13 (109 voturi)    
    Dictatura neocomunistilor (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:44)

    Vlad-I [utilizator]

    Traim in dictatura corectitudinii politice. Ne impun cum sa gandim.
    • +18 (58 voturi)    
      Da..da (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:10)

      belfast [utilizator] i-a raspuns lui Vlad-I

      Raii astia care nu ne lasa sa fim rasisti....next violatorii trebuie sa protesteze impotriva legilor dictatoriale care-i trimit la puscarie....Ce ti-e si cu dictatura asta numita lege :)
  • +13 (117 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:45)

    [anonim]

    • -11 (43 voturi)    
      Cine nu a trait... (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:13)

      Vaka [utilizator] i-a raspuns lui

      … in comunism sa nu vorbeasca.
  • +19 (91 voturi)    
    Nu doar el, e si Denisa-Humanitas (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:51)

    Radu10 [utilizator]

    Iar postarea supertare o are primită de la distinsa Denisa Comanescu, imaginea editurii Humanitas.

    Are și like de la Victor Homescu, un procuror tânăr-pensionat care încă lucrează la Ministerul Public, conform profilului său
  • -11 (99 voturi)    
    Respect, Vladimir Tismaneanu ! (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:55)

    KTerinca [utilizator]

    .
  • -12 (70 voturi)    
    "Reintoarcere in minunata lume noua" (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:56)

    ww [utilizator]

    Dle Tismaneanu, minunata lume noua s-ar putea sa-si fi reintrat in drepturi prin mijloace perfide, pe care nici macar dvs nu le sesizati :)
    Sa va actualizati informatiile: in România lui Werner, Weber, "Wiesel", Orban, Csaba (acest Mugur Isarescu al CNCD-ului, un fel de CEKA a libertatii de exprimare), Boia, Leidi Pippidi & co se poate glumi exclusiv pe seama majoritarilor. Umorul imbraca forme dragute gen "popor de prosti", "hoti", "putori", "retardati care nu stiu numai de bici", "xenofobi", "intoleranti" etc.
    Desigur, poporul a fost asa de bine dresat in ultimii 30 de ani ca se simte chiar bine la auzul unor astfel de apelative. A aparut deja si o consistenta clasa a reeducatilor care sunt in stare sa faca moarte de om daca isi permite cineva sa ia pozitie impotriva unor astfel de jigniri.
  • -10 (106 voturi)    
    chiar nu inteleg (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:57)

    hanu [utilizator]

    sunt niste ciori, pe un gard. Era mai ok daca erau vrabiute? Ca in mintea unora inseamna altceva, treaba lor. Thought police in actiune, brigada diverse.
  • +23 (91 voturi)    
    = (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 11:57)

    chhe [utilizator]

    Lasati-o mai usor cu "elita culturii". E plina lumea de elite. Daca spui ca o asemea postare a fost o gluma, ori esti ticalos, ori ai IQ destul de mic.
  • -10 (96 voturi)    
    oh, da (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:02)

    srpc [utilizator]

    masele de cetateni civilizati, harnici si onesti intoarse recent in Tandarei merita tot respectul, nu asemenea poze!
    • -10 (38 voturi)    
      Corect (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 13:59)

      titelu [utilizator] i-a raspuns lui srpc

      :)))))
  • -12 (106 voturi)    
    Extraordinar (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:04)

    Costi888 [utilizator]

    Suntem furati, batjocoriti de aceasta minoritate si mai trebuie sa ne cerem si scuze. In afara de o civilizare oarecum fortata, nu vad cum i am putea integra - si aici ma refer la majoritatea lor, nu la cei putini care sunt integrati si care traiesc in mod cinstit.
    • -11 (43 voturi)    
      hehehe (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:25)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui Costi888

      Ce, nu mai exista nici vanatori in Romania?!

      Integrarea s-a facut, de fapt, invers: romanii s-au tziganizat.
  • +17 (113 voturi)    
    CNCD reactioneaza . (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:08)

    Theros [utilizator]

    Este incurajator ca in acesta situatie CNCD reactioneaza. Qvasitotalitatea romanilor se intreba cum de o figura cu chip de om care se regaseste in pleva societatii , alaturi de plesu, liiceanu, patapevici etc. sunt considerate elite intelectuale!!! Daca acesti neavenicti corupti, pupincuristi etc sunt "elete intelectuale atunci orban, turcanu, iohannis ,velea, dancila ,alexandru si alti parati pnl-isti sunt SAVANTI DE TALIE MONDIALA!!!
  • -11 (101 voturi)    
    unu - (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:09)

    anginsan [utilizator]

    si mie mi se pare haioasa postarea cu "Aeroportul Tăndărei. Toate zborurile sunt anulate", sigur as fi redistribuit-o daca-mi venea si dac-as fi fost activ pe FB, cu toate astea sunt convins ca nu sunt rasist si asta nu doar pt. ca nu ma pricep la rasism, ca altii
    doi - redistribuitorul nu este autorul, monitorizatul ulterior si-a cerut scuze, supraveghetorul/ii din linia intai de lupta cu rasismul ... touche ... deh, plictiseala, lipsa de subiecte
    trei - "raspunsul prieteni e vanare de vant"
  • -10 (54 voturi)    
    Scuze (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:12)

    Lucris [utilizator]

    Să ridice mâna toți cetățenii României care așteaptă scuze de la cei doi!
  • -12 (106 voturi)    
    Si totuși (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:15)

    Arb525 [utilizator]

    Lipsesc din foto niste pasari mai mici, alea traficate peste hotare in cea mai mare retea de traficanți de carne vie, pentru care s-au prescris faptele. De ce nu se sesiseaza dnul Duminica si pentru asta? Sau e sâmbătă azi?
  • -11 (103 voturi)    
    Hai sa lamurim o treaba ! (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:22)

    John M. [utilizator]

    In virtutea dreptului fundamental la libertatea cuvantului inscris in toate constitutiile democratice din lume, oricine are dreptul sa-si exprime o opinie sau alta despre absolut ORICINE si ORICE, atata timp cat nu ameninta pe nimeni si nu initiaza actiuni sa-si puna in practica idei contrare dreptului fundamental la "viata, libertate si fericire" al tuturor oamenilor.
    Cu alte cuvinte, astalosh ciobo, mananci cacat cu polonicul si n-ai niciun drept sa-i judeci pe romanii care isi exercita un drept fundamental la ei acasa in conformitate cu morala lor traditionala.
    • -10 (54 voturi)    
      hei (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:27)

      john70 [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Nu stiai ca CNCD-ul este o institutie 100% anti-constitutionala?
    • +14 (74 voturi)    
      atata timp cat nu ameninta pe nimeni... (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:39)

      anca.v [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Tocmai asta face postarea, creeaza un climat de ura impotriva acestei minoritati. Tu cum crezi ca a inceput nazismul in Germania? Au zis unii hai sa omoram evrei? Nu, a inceput cu o propaganda agresiva impotriva evreilor pe care ii comparau cu sobolanii. Orice referinta la un grup distinct de oameni prin referire la caracteristici injositoare duce la dezumanizarea lor si face posibila aparitia si justificarea violentei.

      Nu exista dreptul de a fi rasist, asta e o scorneala periculoasa.
      • -10 (44 voturi)    
        "face posibila aparitia si justificarea violentei" (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 17:42)

        n.dumiritu [utilizator] i-a raspuns lui anca.v

        Cam prezumtios. Agentii corectitudinii fac asumptii ca rasismul sau violenta mustesc in popor si cred ca ne fac un serviciu daca ne arunca prezumtia in fata. Pentru asta nu se dau amenzi? Din istoria tragica traita, au dreptul si discernamintul sa scoata invataminte doar auto-intitulate "constiinte" care capata apoi dreptul perpetuu sa ne dascaleasca, sa ne tina la respect si sa ne penalizeze in numele tolerantei? E o distanta enorma intre o reprezentare si o actiune politica. Evocam fals ulcerati oroarea actiunii politice, ca sa cenzuram exprimarea? Asta e nivelul de incredere ca stat in discernamintul si autonomia cetatenilor? Un stat se tine cu biciul si cu povesti cu monstri, ca pentru o populatie debila mintal si atavica? Ma irita infatuarea Javertilor de stil nou care cred ca au de-a face cu salbatici.
      • -6 (30 voturi)    
        In America sunt mii de (Duminică, 12 aprilie 2020, 10:59)

        John M. [utilizator] i-a raspuns lui anca.v

        asa-zisi patrioti, uniti in organizatii si inarmati cu mitraliere care toata ziua striga lozinci contra negrilor,a evreilor si chiar contra propriului guvern despre care spun ca e "vandut", (cui? depinde cu care grup vorbesti) dar nu le zice nimeni nimic fiindca sunt in cadrul sfintei Constitutii.
        Daca ar trage un singur foc impotriva cuiva "the Feds" i-ar umfla si n-ar mai vedea lumina zilei niciodata!
        "Democratia e mai grea..." Remember...
        • +10 (16 voturi)    
          Dovada ca SUA nu e democratie (Duminică, 12 aprilie 2020, 15:29)

          mihai32 [utilizator] i-a raspuns lui John M.

          Libertate prost inteleasa care a dus la aparitia white supremacist si a lui Trump.
  • +16 (88 voturi)    
    " scuze" (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:30)

    sile1 [utilizator]

    Scuzele invocate de Tismaneanu imi aduc aminte de o zicere smechereasca care suna asa:

    -Daca tzine,tzine,daca nu, am gresit,ma iertati !

    Cam subtire si total nepotrivita atitudinea unuia care democrat fiind ( oare ? ) ii acuza pe altii de tentatii fasciste.

    Prietenii stiu la ce ma refer !
  • -10 (74 voturi)    
    Lol (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:33)

    mitg [utilizator]

    Degeaba se supara lumea si degeaba face pe sfiosul tismaneanu.

    Pana nu spui lucrurilor pe nume, n-ajungi nicarieri.
  • +18 (80 voturi)    
    Marele Volo (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:50)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    ...democaratul, ex director la IICCMER în vremuri băsiste (vezi „țigancă împuită”) și acuzatorul comunismului românesc. La Wash DC nu ar pronunta cuvântul „crow” nici mort, daramite sa-l exhibe pe FB, La Românika, merge! Sa se pronunte CDNCD-ul, desi, am îndoieli.
  • -11 (63 voturi)    
    political correctness (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 12:50)

    jondo [utilizator]

    Lui Tismaneanu i se poate reprosa exact pe dos, ca a luat-o razna, sustinand neo-marxismele. Dar e adevarat, sunt in stil american, unde lupta de clasa se duce pt drepturile "oprimatilor" negri, leghebetei sau musulmani.
    Sunt convins ca regreta sincer scaparea si acum se autoflageleaza.

    Ia sa vedem, tovarasii de la CNCD, actionati va rog:
    Johnny Raducanu - despre ai lui: "tigani borati".
    https://www.youtube.com/watch?v=YA7D7WvPMdI
  • -12 (56 voturi)    
    rasism? (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 13:05)

    ggogu [utilizator]

    la a doua cioara din spate, parca se vede un pic de rasism scurgindu se. altceva eu nu vad. sa ma ingrijorez? sint rasist, oare?
  • -5 (61 voturi)    
    Bravo baieti (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 13:05)

    feroviarul123 [utilizator]

    Ati reușit sa o faceți publica la nivel mondial acum. Sunt sute de astfel de caricaturi, dar pe asta o sa o faceți faimoasa.
  • -10 (92 voturi)    
    Sincer (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 13:06)

    Eu123 [utilizator]

    Sunt destul de satul de acest "politically correct".

    Va recomand o vizita prin Tandarei, cartier Strachina.

    Nu le mai spunem tigani, ca deh, trebuie sa le spunem romi. Ca asa au hotarat unii care nu aveau ce face intr-o zi ploioasa.

    Ei singuri isi spun tigani, niciunul nu se adreseaza unui alt om din aceeasi etnie spunandu-i "ce mai faci, romule?"

    O intreaga Europa ii cunoaste, de la noi pana in Anglia, via Italia, Spania, Germania, Elevetia, Franta, Belgia,Norvegia, Suedia

    Da, sunt romani si ei, de etnie roma si de sute de ani se numesc, tigani.

    In franceza sunt gitans care tot tigan inseamna.
    De ce nu "sare" nimeni in Franta cand in presa se foloseste cuvantul "gitan"
    In Spania, tot gitan sunt si asa isi spun si ei.

    Am cunoscut si tigani de toata increderea, am avut colegi in scoala care erau tigani, in facultate la fel, dar ca ei nu sunt, din pacate, destui in aceasta etnie.

    Pana una alta, Tandarei este in mintea oamenilor dintr-un singur motiv, tiganii din Strachina. Si nu e un motiv de lauda.
    • -11 (55 voturi)    
      corect (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:51)

      Arkantas [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      Si nemtii le spun zigeuner....iar despre cei care au statuat denumirea de rromi , probabil ca au vrut sa ascunda ceva antecedente ancestrale ale originii lor
    • -4 (16 voturi)    
      Eu nu inteleg (Duminică, 12 aprilie 2020, 2:00)

      blablavertical [utilizator] i-a raspuns lui Eu123

      de ce ai primit minusuri.
  • -11 (59 voturi)    
    ..... (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 13:23)

    ak33 [utilizator]

    pai se zboara de pe aeroportul din tandarei? cred ca nu , deci a avut dreptate :))

    (pt carcotasi ,s tiu ca nu exista aeroport acolo , in schimb ciori.......)
  • -10 (62 voturi)    
    Cum a rămas cu "Pieile Negre" din Ditrău? (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 13:23)

    D_Poroineanu [utilizator]

    Ciorile nu-și vând copiii. Rromii din Țăndărei o fac, din Iunie 1990 încoace, sau cine știe de când.
  • -12 (94 voturi)    
    Unde e rasismul? (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 13:25)

    titelu [utilizator]

    Omul a pus o poză cu câteva ciori pe un gard. Cine face legături cu altceva, acela e rasist.
    Nu mai e voie să afișăm poze cu ciori, trebuie desființată această specie? Nu pricep, unde e problema?
  • -5 (19 voturi)    
    ...mda.... (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 13:34)

    richter [utilizator]

    ora 13:32 9076 vizualizari si nici un comentariu... stati la rand baieti, nu va anghesuiti ...
  • +18 (48 voturi)    
    Intelectualii sunt oglinda societatii (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:16)

    gizmo [utilizator]

    Citind comentariile se mai distruge un mit pe care romanii verzi il cred despre ei, ca sunt ospitalieri, toleranti. Aiurea multi sunt de un rasism feroce, la vedere, care erupe la orice stire cu romi. Sunt si xenofobi, sa ne amintim de reactia fata de brutarii din Sri Lanka.

    Mai nou a fi rasist e trendy, dovedesti ca nu esti political correct. Pana unde a ajuns confuzia din mintea acestor indivizi ! Sa fii tolerant e ceva rau si sa fii rasist e bine. O rasturanare a valorilor de care Lenin sau Hitler ar fi mandri.
    • -12 (32 voturi)    
      snobism (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 16:49)

      hotalex [utilizator] i-a raspuns lui gizmo

      Nu va suparati: pt astia mai putin "globalizati": ce e aia "trendy" si "politically correct"?
  • -13 (43 voturi)    
    se mananca minoritatile intre ele (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:21)

    Crup [utilizator]

    Ungurul (Asztalos Csaba) il acuza pe evreu (Vladimir Tismaneanu) ca s-a luat de tigani (baietii aia cu traficului de carne vie din Tandarei).
    Baieti, reveniti-va si uniti-va toti impotriva majoritarului roman! Sa nu uitam totusi ca - precum peste tot in Europa, SUA si Canada - majoritarul este nascut rasist si rau iar minoritarul este nascut discriminat si bun!
    • +11 (45 voturi)    
      Ai vorbit ca un adevarat rasist (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 16:00)

      gladex [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      Bravo Trump e mandru de tine oropsitule majoritar.....
    • -10 (24 voturi)    
      precizari despre minoritati (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 18:01)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Crup

      tismaneanu este minoritar.
      tot intr'un judet de minoritari au fost facuti scapati bulibasii de tzandarei, numai acum cateva luni. doua, trei.
  • -11 (43 voturi)    
    CNCD - institutie stalinista (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:39)

    filosoful.roman [utilizator]

    CNCD este o institutie care nu doar ca consuma inutil niste fonduri (bani care ar putea fi intrebuintati intr-un mod cu adevarat util intr-o tara in curs de dezvoltare, precum Romania), dar, ceea ce e mai grav, obliga oamenii sa nu mai spuna anumite lucruri care nu sunt corecte politic.
    Acest lucru face din CNCD un instrument stalinist de ingradire a libertatii de exprimare. Romanii care s-au sacrificat in 1989, la revolutie, au facut-o pt libertate, nu pt a ne intoarce la o noua forma de dictatura.
    Aceasta mizerie de institutie ar trebui desfiintata de primul partid cu adevarat de dreapta care va ajunge (daca va ajunge vreodata) la conducerea tarii, iar tipul asta de la conducerea ei sa isi caute un job real, unde chiar sa munceasca, nu sa vaneze oamenii cinstiti care se manifesta liber.
  • +18 (60 voturi)    
    Xenofobie (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:50)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Chiar si numai comentariile de pe acest site arata ca xenofobia si anti-semitismul e boala grea.

    ”Nu trăiesc în Romania, nu cunosc o mulțime de detalii”. Serios, Tismanene? Chiar nu cunosti? Deja asta arata cam cine esti. Când e vb de propaganda spui una, cand e sa te distrezi, un banculet cu negri sau evrei e bine venit.
    • -9 (47 voturi)    
      Tu esti pe principiul „noi postam, nu gandim” (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 19:03)

      filosoful.roman [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Inainte de a posta ceva, eu zic sa mai si gandesti nitel, ca nu strica. In cazul de fata, nu merge poezia invatata pe de rost cu antisemitismul si xenofobia.

      Sa le luam pe rand. Conform DEX-ului, antisemitismul este ura fata de evrei. Or, aici nu era vorba despre niciun evreu afactat de imaginea respectiva. Apoi, chiar Vladimir Tismaneanu este evreu, dupa cum sigur nu stiai.

      Iar xenofobia este ura fata de straini. Tot conform DEX-ului. Adica ura fata de cei din alta tara.

      Probabil ai incercat sa folosesti termenul de „rasism, dar ai facut confuzie. Chiar si asa, nici rasism nu este. Omul a distribuit sau a postat o imagine cu niste ciori. Nu a zis nimic de tigani. Deci adevaratii rasisiti sunt cei care au asociat imaginea respectiva cu minoritatea in cauza si fac mare tam-tam din asta. Numai ca victimele rasismului lor sunt romanii, in acest caz, nu tiganii.
      • +9 (11 voturi)    
        Filosof? (Duminică, 12 aprilie 2020, 15:30)

        mihai32 [utilizator] i-a raspuns lui filosoful.roman

        Doar un simplu rasist cu justificari ridicole. Poate prind la cei de teapa ta.
  • -11 (39 voturi)    
    fascinant... (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 14:52)

    ..13 [utilizator]

    Cum reoede unii s-au sesizat dar din lista enorma de persoane care au distribuit si au dat si like doar unul si numai unul este tras in teapa si acela pentru ca poarta un nume...

    Corectitudinea politica ne omoara.

    este o campanie acum pe net, care mai de care, de ma doare capul - primesc numai stiri ca ce baiart rau este sefu de la Amazon si ce lucruri naspa se petrec acolo ..

    Oare nu putem vedea cine coordoneaza chestia asta???

    Intr-o postare pe HN am mentionat faptul ca politistul care intentionat i-a tras unui cetatean si se pregatea sa faca la fek cu cel de al doilea daca nu venea un alt echipaj ar fi primit la Tandarei mult pamant in gura si nimeni nu ar fi stiut ce se intampla acolo - deci cum spuneam am primit apostrofari

    Io zic sa mearga la Tandarei sa ii faca unui rrom ceea ce i-a facut romanului din Bucuresti - chiar zic ca ar fi bine sa fie oleaca detasat la Tandarei pentru ca numai asa poti cunoaste realitatea de la fata locului si dupa sa mai comentezi ref. o poza.

    Absolut inutile gesturile de condamnare a dl. Tismaneanu - se vede clar ca este luat in colimator - oare de ce???.
  • -10 (36 voturi)    
    Pasarile din poza sunt corbi, nu ciori (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:16)

    mynickname [utilizator]

    Cioara are ciocul cenusiu/gri, corbul are ciocul negru. Eu in poza vad pasari cu cioc negru.
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Corb
    https://ro.wikipedia.org/wiki/Cioar%C4%83_de_sem%C4%83n%C4%83tur%C4%83
  • -10 (38 voturi)    
    despre discriminari (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:23)

    hotalex [utilizator]

    Ce ma surprinde (sincer) este ca dl Asztalos Csaba se exprima in limba romana (!) in timp ce co-nationalii dansului cer ca lb romana sa fie scoasa din programa scolara a tinerilor maghiari.

    Sanatate tuturor!

    Alex
  • +14 (56 voturi)    
    gest primitiv (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:29)

    costal [utilizator]

    nu ma asteptam de la Tismaneanu. Scuza este penibila.
    • -12 (60 voturi)    
      De ce asteptau ciorile avionul? (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 15:41)

      TheFreeOne [utilizator] i-a raspuns lui costal

      Pentru ca se inchisese barul de negri :))))

      PS: Cand va sesiza CNCD-ul si Primaria Bucuresti, pentru declaratiile iresponsabile si rasiste ale conducatorului sau, facute in urma cu cateva luni? Niciodata nu e prea tarziu...
      • -10 (22 voturi)    
        solidaritate (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 16:14)

        hotalex [utilizator] i-a raspuns lui TheFreeOne

        Niciodata. Pt ca aripa in lb maghiara a PSD nu-si ataca tovarasii
  • +10 (62 voturi)    
    Imbecilii astia care-l lauda pe Tismaneanu (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 16:23)

    parush [utilizator]

    ....sunt aceiasi care lauda pe Antonescu. Daca criminalul ar mai trai astazi sunt sigur ca orice actiune genocidara ar fi aplaudata de acesti dementi cu creierul infectat de ura.
  • -12 (46 voturi)    
    Corectitudine politica (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 16:34)

    Setalcott [utilizator]

    Pe de o parte ma bucur cand activistii gusta din propriu remediu, pe de alta parte nu imi inchipui ca un profesorr liberal american face legaturile mentale ale rasistilor si pazitorilor lor din Romania. Nici un proces de intentie, stim exact ce e in mintea cuiva, sau, mai binez is, nici nu ne inteeseaza, daca ai scos pe gura cuvinte decretate interzise de politia gandirii..
  • -13 (55 voturi)    
    Asztalos Csaba (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 16:40)

    hamurabi [utilizator]

    OK isi face "meseria" dar ce nu inteleg e treaba cu "Vom solicita Universității Maryland să se pronunțe asupra mesajului" ! Ce treaba are universitatea din America, tu aplica legea din Romania si gata. Poate vrea sa instiinteze si vecinii, rudele etc. Au si ogazeta de perete cu celebrul "Asa da - Asa nu" ?!
    • +15 (41 voturi)    
      Poate isi mai aminteste cineva (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 17:00)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui hamurabi

      despre afirmatiile lui Tismanescu despre Regele Mihai. Fara nici o legatura cu subiectul, desigur. Despre limbile trase informatorului Petrov, nu are rost sa amintim. Se cunosc.
  • +14 (46 voturi)    
    S-a spart conducta cu prosti (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 17:23)

    qbic [utilizator]

    Comentarii idioate si rasiste.
  • -11 (29 voturi)    
    rasism?am o propunere (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 18:38)

    mike_the_hunter [utilizator]

    V. Tismaneanu nu e elita culturii nici din Romania ,nici din USA. E o creatie a unor grupuri de intelectuali cu acces la mass-media. Elita culturii din Romania nu este cea prezenta pe canalele TV sau pe site-urile ziarelor.
    Dar sa revin la intrebare si propunere:
    As dori ca Asztalos Csaba si comisia lui precum si domnii de la institutul Elie Wiesel sa meraga sa stea in Tandarei impreuna cu domnii rromi si sa vedem ce spun dupa aceea. Sa ne dea un raport....
    Sigur, scuza lui Volodea Tismaneanu e penibila.
    oamenii conteaza...si nu rasa...am vazut romani destui care traiesc la fel ca cei din Tandarei si se bat in cu pumnul in piept cat de mari romani sunt ei. Lipsa de educatie este boala acestei natii si nu covid-19.
    • -8 (10 voturi)    
      Dl Tismaneanu e un intelectual (Duminică, 12 aprilie 2020, 7:28)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui mike_the_hunter

      american de valoare. In Romania, dupa traditia judecatorilor analfabeti, el va fi "descoperit" mult mai tarziu de catre alte generatii.
      • +5 (5 voturi)    
        intelectual de valoare? (Duminică, 12 aprilie 2020, 17:24)

        mike_the_hunter [utilizator] i-a raspuns lui John M.

        Nici un intelectual de valoare roman, american , chinez etc. nu posteaza poza aceea cu ciorile. Cum bine scrie cineva aici , "ciorile" au conotatii rasiste clare si in US. Unde e atunci valoarea? In carti din carti despre comunism pe care ni l-au impus parintii lui si colegii lui de scoala de la Jean Monet?
  • -14 (40 voturi)    
    Nu stiu (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 19:48)

    Adisson [utilizator]

    Nu stiu cine a putut sa inventeze "corectitudinea politica" si cui a crezut ca slujeste si carui spatiu geopolitic
    Este lamentabil ca a trebuit Tismaneanu sa o faca, este tragic ca nu au facut-o strangatorii de voturi. Isi arata limitele
  • +14 (40 voturi)    
    romanii mandrii rupti in fund (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 20:17)

    iolea [utilizator]

    se bat cu pumnul in piept cat de oropsiti au fost de soarta in istorie, apoi uita rapid isi sufleca manecile si pornesc la oropsirea altora. Uita ca aceasta minoritate a fost tinuta secole in mizerie, a fost inrobita si batjocurita. Biserica se face si ea ca ploua desi a avut un rol activ.

    In loc sa faca ceva constructiv pentru ca si acesti oameni sa progreseze, se tin de aceleasi metehne rasiste.
  • -14 (44 voturi)    
    O poveste din (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 21:30)

    Observatory [utilizator]

    istoria imaginației !
    Un membru al CC al PCR ului , a propus sa forțeze nația lui sa iasă din corturi și sa se mute in blocuri ( confort 3-4). , așa era ka comuniști, Toti eram egali, dar unii locuiau in “apartamente confort 3 sau 4 “
    Cu Miliția au fost mutați !
    Rezultatul ?
    După o săptămâna, ei au pus caii in apartamente su și-au făcut corturi in fata sau spatele blocurilor .
    Tovareselul de culoare mai închisă , peste ani a a juns președinte și locuiește intr-o mare vila bucureșteană .... pensionar “amărât ) și cu un dosar penal ( care așteaptă ) moartea inculpatului....
    PS: cine dorește o vizita la preteni enumerați , va recomand Aleea Lunca Florilor , in Sectorul 2....
    După 50 de ani , probabil ca cei cu cortul , locuiesc temporar prin capitalele europene, in schim cultural !
  • -13 (31 voturi)    
    Prostia n-are limite (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 22:03)

    kkciosuldelahamangia [utilizator]

    CNCD-ul asta e o institutie inutila, ar trebui sa faca sesizare si la ONU, nu doar universitatii Maryland, nu stiu poate si la CEDO...consiliului Lunatecilor, nu stiu, gaseste Astalos ceva.
    Eu nu gasesc nimic rasist in postarea respectiva, dar na, asa-i romanul, de multe ori e mai catolic decat papa de la Roma.
  • +14 (36 voturi)    
    Astia cu comentarii rasiste sunt de Balaceanca (Sâmbătă, 11 aprilie 2020, 22:47)

    ankido [utilizator]

    Dictatura, marxisti, politia gandirii....au cerebelul prajit bine de tot. Tismaneanu a calcat rau pe bec, cand o sa ajunga sesizarea la universitate in SUA o sa dea de belea. Aia nu glumesc cu astfel de chestii.
  • -12 (36 voturi)    
    Gluma chiar finuță față de ce s-a întâmplat acolo. (Duminică, 12 aprilie 2020, 2:00)

    Popeye_the_Sailor [utilizator]

    Am primit-o și eu și m-am amuzat.
    Cu cât călătorești mai mult în lumea asta și ai de-a face cu oamenii simpli, cu atât observi mai multe diferențe enorme între rase și chiar nații. Cu bune și cu rele. Îi admirăm pentru unele și-i satirizăm pentru altele. Nu-i nici o dramă în asta. Se generalizează și se folosesc simboluri în satire. Cum ați vrea altfel?
  • -10 (34 voturi)    
    nu s-au idignat baietii (Duminică, 12 aprilie 2020, 3:15)

    ruskimushki [utilizator]

    atunci cand probele au fost anulate in instanta
    si nu e furt de paine de la parozar
    ci crima organizata in forma continuata, copii fortati sa cerseasca si sa se prostitueze
    obiceiuri strabune, cel putin sute de ani
    de munca fug unde vad cu ochii
    au avut bani sa mituiasca judecatori din Tg Mures, zona unde romanii sunt discriminati - dar asta nu se vede
  • -10 (34 voturi)    
    Adevaratul rasist!? (Duminică, 12 aprilie 2020, 5:20)

    Cataleya [utilizator]

    Asztalos a vazut o fotografie cu cateva ciori si imediat le-a asociat pe nevinovatele zburatoare cu o anumita etnie.
    Pai, in acest caz, cine e rasistul?
    Asztalos sau Tismaneanu?

    Ca sa nu mai spun ca ungurului nu-i ajunge o discutie in CNCD, ci el vrea sa trimita sesizarea pana in USA, ca asa i-a ordonat ungurul sef de la Budapesta!
  • -12 (36 voturi)    
    Odata are si Volodea dreptate (Duminică, 12 aprilie 2020, 6:23)

    Littleboy [utilizator]

    Pentru cei cu obrazul sifonabil: Tismaneanu e un individ relativ infatuat, dar zau ca in cazul de fata are perfecta dreptate.
  • +6 (8 voturi)    
    Hard to swalow pill (Duminică, 12 aprilie 2020, 16:36)

    aramos [utilizator]

    Political incorrect=code word for rasism


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by