​Nu demult, mare parte dintre angajații din România primeau în ziua de salariu și un plic cu bonurile de masă, ca beneficiu extra-salarial. Pe fiecare dintre acestea angajatul își scria numele, prenumele și CNP-ul când mergea la cumpărături și calcula numărul de tichete apropiat valoric de costul alimentelor achiziționate.

Angajatorii care oferă beneficii extra salariale digitalizate sunt percepuți ca fiind mai moderni Foto: Sodexo

În ultimii ani, lumea beneficiilor extra-salariale s-a diversificat accelerat. Angajații primesc azi, pe lângă salarii, tichete sau carduri cu diverse beneficii prin care angajatorii transmit angajaților interesul arătat pentru un stil de viață sănătos, alimentație echilibrată, cultură sau ieșiri în aer liber. Beneficiile extra salariale vin azi în formate moderne: carduri contactless sau instrumente de plată mobile, tichetele pe hârtie fiind din ce în ce mai puțin utilizate. Unul din cinci posesori de carduri Sodexo, plătește cu telefonul. Digitalizarea acestor beneficii contribuie la imaginea unui angajator pe piața muncii în vederea atragerii sau păstrării angajaților valoroși. Sodexo, principalul jucător pe această piață, explică de ce este important pentru o companie să ofere beneficii diverse și să opteze cât mai curând pentru digitalizarea acestora.

Angajatorii care oferă beneficii extra salariale digitalizate sunt percepuți ca fiind mai moderni și deschiși spre inovație

Companiile care oferă tichete de masă pe suport de hârtie, parcurg lunar un proces laborios. Acestea comandă tichetele, așteaptă sosirea acestora, apoi le distribuie tuturor angajaților, care sunt chemați să semneze de primire. Tot acest proces implică, în egală măsură, costuri și timp.

Pentru a ușura întregul proces, Sodexo Pass România a oferit acum cinci ani opțiunea de înlocuire a tichetelor de masa pe suport de hartie cu carduri. Firmele care au comandat deja aceste carduri de beneficii le gestionează foarte ușor și le incarcă cu un simplu click din spatele unui calculator, în timp real, de oriunde, fără a mai implica deplasarea vreunuia dintre cei implicați. Datele Sodexo arată că, în România, în fiecare lună sunt realizate aproximativ trei milioane de tranzacții doar cu cardurile Sodexo.

„Angajații doresc să lucreze în companii orientate spre viitor și care susțin inovația și persoanele deschise spre nou. Pași simpli, precum digitalizarea unor servicii oferite, poate influența considerabil tipul de angajat atras de o companie. Pe o piață a muncii din ce în ce mai concurențială, puține companii își permit să neglijeze azi importanța digitalizării”, declară Sven Marinus, CEO Sodexo Pass România.

Utilizatorii cardurilor de beneficii extra salariale pot descărca chiar o aplicație prin intermediul căreia pot vizualiza oricând istoricul tranzacțiilor, soldul cardului sau lista de parteneri care acceptă astfel de instrumente de plată. Mai mult, chiar PIN-ul cardului poate fi solicitat oricând, din aplicație.

De aici, până la plăți realizate direct pe mobil a fost doar un pas. De la începutul anului, unul din zece utilizatori de carduri Sodexo a adoptat sistemele de plată mobilă, iar aceste cifre cresc de la lună la lună.

Aceste beneficii transmit un interes crescut din partea angajatorului pentru echilibrul dintre viața profesională și cea personală a echipei

Un pachet salarial cu beneficii suplimentare diverse crește șansele de atingere a obiectivelor de recrutare și retenție a angajaților. Companiile care investesc în promovarea echilibrului dintre viața personală și profesională a angajaților, prin susținerea mersului în vacanță, a ieșirilor în oraș sau a accesului la evenimente culturale, au șanse sporite să atragă candidații cei mai buni de pe piață și să-și motiveze echipele actuale.

„Companiile pot susține sau promova aspecte importante din viața personală a angajaților, oferind carduri de masa pentru pranz, carduri care permit achiziția de cărți și acces la evenimente culturale sau carduri de vacanță care ajută angajații să își recupereze capacitatea de muncă. Calitatea vieții angajaților după orele de birou influențează direct performanțele acestora”, crede Sven Marinus, CEO Sodexo Pass România.

Accent pe eficiență

Cardurile de beneficii extra salariale sunt ușor de transportat și de folosit, și considerabil mai sigure față de tichetele de hartie, permițând opțiuni ca verificarea soldului, istoricul tranzacțiilor sau reamintirea PIN-ului. Și instrumentele de plată de pe mobil sunt, de asemenea, securizate și ușor de folosit. Un alt beneficiu important este acela că, la utilizarea cardurilor se debitează exact suma de plată necesară la cumpărături, în timp ce în cazul tichetelor pe suport de hârtie se poate plăti doar cu un multiplu de valoare nominală și nu se poate da rest.

„Orice angajator își dorește în echipă persoane eficiente, încrezătoare și cu inițiativă. Poți atrage angajați de acest tip atunci când dovedești că prețuiești și deții aceste calități la rândul tău. Digitalizarea beneficiilor extra salariale este pasul firesc în această direcție”, punctează Sven Marinus.

Sodexo România este parte a Grupului Sodexo, lider mondial în domeniul serviciilor pentru calitatea vieții. Compania activează pe piața din România de peste 20 de ani, oferind companiilor o gamă complexă de beneficii extra-salariale pentru angajați. Peste 30.000 de companii și 2 milioane de angajați utilizează deja produsele Sodexo.