Constanţa: A început descărcarea leşurilor de pe vaporul cu peste 14.000 de oi la bord, eşuat în Portul Midia

de N.O.     HotNews.ro
Duminică, 1 martie 2020, 21:57 Actualitate | Esenţial


A început descărcarea celor peste 14.000 de cadavre de oi de pe vaporul Queen Hind, adus marţi seară la cheu, în Portul Midia, după ce a fost dezeşuat, au informat reprezentanţii firmei care a câştigat contractul de ranfluare şi ecarisaj al navei, relatează Agerpres.

Leşurile sunt încărcate în containere etanşate şi transportate cu maşini autorizate de Direcţia Sanitar-Veterinară la o unitate de incinerare din judeţul Tulcea.

"Primul camion este încărcat de echipele noastre şi va pleca, în scurt timp, către destinaţie. Nava începe să fie eliberată de încărcătura biologică. Etapele operaţionale progresează conform planului agreat cu autorităţile abilitate", a informat purtătorul de cuvânt al societăţii, Cristian Blană.

Potrivit acestuia, se lucrează la deschiderea unor culoare de acces pentru fiecare punte.

"Operaţiunea este una de complexitate ridicată, care trebuie desfăşurată în condiţii de siguranţă. Epava trebuie decopertată pentru a asigura accesul utilajelor în interior, în spaţii labirintice şi înguste", a informat Blană, adăugând că descărcarea leşurilor se face cu "graifer telecomandat, miniîncărcătoare motorizate şi transpaleţi pentru zonele înguste (spaţiul în interiorul navei este limitat, spaţiul dintre unele punţi este de aproximativ 1 m înălţime)".

Pe 25 februarie, vaporul cu peste 14.000 de oi la bord, eşuat în noiembrie 2019 în Portul Midia, a fost repus pe linia de plutire şi adus la cheu, în urma operaţiunilor de ranfluare începute la mijlocul lunii trecute.

Pe 14 ianuarie, Compania Naţională Administraţia Porturilor Maritime Constanţa a semnat cu Grup Servicii Petroliere contractul privind serviciile de dezeşuare şi ranfluare a navei Queen Hind. Contractul, în valoare de circa 19 milioane de lei, ce prevede şi scoaterea şi neutralizarea încărcăturii din interiorul vaporului, are durata de 35 de zile de la semnare.

Nava Queen Hind, încărcată cu circa 14.600 de oi, s-a răsturnat pe 24 noiembrie 2019, la plecarea din Portul Midia, scufundându-se parţial. Echipajul format din 22 de marinari sirieni a fost salvat, fiind scoase vii de la bordul vaporului, în zilele de după incident, şi câteva sute de oi.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1072 vizualizari

  • 0 (0 voturi)    
    intrebare intrebatoare.... (Duminică, 1 martie 2020, 22:03)

    Martha Logu [utilizator]

    ... pe banii cui?
    • +1 (1 vot)    
      Ai auzit de firme de asigurare? (Luni, 2 martie 2020, 9:17)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Martha Logu

      De aia exista firme de asigurare. Pentru ca prosti sunt pe toate drumurile.
  • -1 (1 vot)    
    Intreb cu buna credinta (Luni, 2 martie 2020, 0:50)

    Prostu' satului [utilizator]

    Decat sa o aduca la tarm si sa se apuce de descarcat hoituri (dupa mai bine de trei luni de la accident, slava Domnului, luni de iarna) ca sa faca nu stiu ce cu ele... nu mai bine scoteau combustibilul, remorcau vaporul ala cateva zeci de mile in larg si-l scufundau, cu resturi cu tot? "Sigilat" pentru totdeauna in zona aia cu hidrogen sulfurat...
    Ca hoiturile nu-s decat o parte a problemei; vaporul in sine e alta. Nici nu vreau sa ma gandesc ce-a ramas in el dupa moartea a mii de oi, sute si mii de tone de carne si reziduuri de tot felul... si cum o sa scape de ce-i acolo...
    • +1 (1 vot)    
      Pai ... (Luni, 2 martie 2020, 9:16)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Prostu' satului

      De ce nu te-ai oferit tu voluntar sa scoți combustibilul din nava? Ai făcut vreodată asa ceva? Ma indoiesc. Soluții de astea comuniste "hai sa ne coste cel mai puțin si sa ne doară la basca de mediu" sa ti le ții pentru tine. Când a eșuat Mitera Zafira in 1973, autoritățile comuniste in loc sa încerce sa scoată cele 150 de tone de combustibil i-au dat foc ca era mai ieftin. Nava a explodat și încărcătura de fosfați s-a dus in mare. De-aia exista societăți de asigurări și avocați. Cine a încărcat nava trebuie sa plătească.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by