Oamenii de știință sunt unanimi: șoferii mașinilor scumpe sunt cei mai răi. Nu opresc ca să traverseze pietonii, cu o probabilitate care crește cu 3% pentru fiecare mie de dolari în plus la prețul mașinii. Cercetători de la Universitatea din Nevada, Las Vegas speculează că proprietarii mașinilor scumpe „au un simț de superioritate față de ceilalți” și sunt mai puțin înclinați spre empatie față de utilizatorii trotuarelor.

HotNews.roFoto: Hotnews

Au ajuns la această concluzie după ce au folosit voluntari care să traverseze străzi de sute de ori, au filmat și au înregistrat răspunsurile șoferilor. Au participat femei și bărbați de rasă albă și de culoare - și au aflat că mașinile cedează trecerea cu preferință pentru participanții albi și femei. Au oprit în 31% din cazuri pentru asemenea participanți și mai rar pentru cei de culoare: 24% pentru bărbați și 25% pentru femei.

„Detașarea și abilitatea redusă de a interpreta gândurile și sentimentele altora, asociate senzațiilor de superioritate și narcisism pot conduce la o lipsă de simpatie față de pietoni”, spune studiul.

Descoperirea relației valoare mașină – nesimțire nu este nouă. Cercetarea, publicată în Journal of Transport and Health, confirmă un studiu finlandez publicat luna trecută care a aflat că bărbații care conduc mașini ostentative sunt mai înclinați să fie „certăreți, încăpățânați, dezagreabili și lipsiți de empatie”.

Conform unui studiu efectuat pe 1.892 de șoferi de Universitatea din Helsinki, cei cu trăsături de cacter mai dezagreabile sunt „mai atrași de mașini de elită”. Dar a aflat că și oamenii conștiincioși sunt atrași de mașini mai scumpe. Dacă citiți acestea blocat în trafic în noul dumneavostră BMW luxos: da, sunteți cu siguranță în această categorie.

„Am observat că aceia care sunt cei mai înclinați să treacă pe roșu, să nu facă loc pietonilor și în general să conducă neglijent și prea repede sunt adesea cei care conduc mașini germane rapide”, spune un comunicat de presă de la Universitatea din Helsinki.

„Răspunsul nu lasă loc de ambiguitate: bărbații egocentrici care sunt certăreți, încăpățânați, dezagreabili și lipsiți de empatie vor avea mai degrabă mașini de elită ca Audi, BMW sau Mercedes. O astfel de personalitate explică dorința de a avea produse de lux, iar aceleași trăsături explică de ce astfel de oameni încalcă mai des regulile de circulație decât ceilalți”.

Dar studiul a confirmat că și oamenii cu caractere „conștiincioase” caută modele mai scumpe. „Oamenii cu acest tip de personalitate sunt, de regulă, respectabili, ambițioși și bine organizați. Au grijă de ei și de sănătatea lor și de obicei fac treabă bună la locul de muncă”, afirmă studiul. (Sursa - CNN)