Marea Britanie închide ușa instalatorilor polonezi și constructorilor români. Cele 10 noi reguli pentru muncitorii străini au fost prezentate de guvernul de la Londra

de DG     HotNews.ro
Miercuri, 19 februarie 2020, 11:50 Actualitate | Esenţial


Boris Johnson
Foto: Captura video
Marea Britanie închide ușa muncitorilor europeni necalificați și care nu vorbesc limba engleză, ca parte esențială a noii legislații privind imigrația ce va pune capăt unei epoci dominate de forța de muncă ieftină importată din UE de fabricile, serele, hotelurile și resturantele din regat. Guvernul de la Londra a făcut public, miercuri, sistemul bazat pe 10 reguli care va fi aplicat de acum încolo în cazul muncitorilor din afara țării, scrie Guardian. Granițele se închid astfel pentru instalatorii polonezi și constructorii români care lucrează pe cont propriu.

Este vorba despre un sistem de puncte, după model australian, despre care guvernul susține că va permite preluarea controlului integral asupra froniterelor britanice, pentru prima oară în decenii, și eliminarea distorsiunilor cauzate de libertatea de mișcare promovată de UE.

Noile reguli sunt sintetizate într-un document al guvernului, în 10 pagini, prezentat de Guardian:

• Frontierele Regatului Unit vor fi închise pentru muncitorii necalificați și toți migranții vor trebui să vorbească limba engleză.

• Fiecare cetățean care dorește să vină la muncă în Marea Britanie trebuie să aibă o ofertă de muncă care să întrunească pragul salarial de 25.600 de lire sterline. În mod excepțional, acolo unde este nevoie acută de forță de muncă, va fi acceptat și pragul de 20.480 de lire sterline. Este cazul asistentelor medicale.

• Va fi blocat accesul pentru muncitorii care lucrează pe cont propriu cum ar fi instalatori polonezi sau constructori români (aceștia vor trebui, la rândul lor să aibă o ofertă de muncă clară în momentul în care sosesc în Regat).

• La frontieră nu vor mai fi acceptate cărți de identitate din țări precum Franța sau Italia, mai precizează Guardian. Această măsură este menită să combată fenomenul muncitorilor din afara spațiului UE care încearcă să păcălească sistemul, falsificând cărți de identitate sau folosind acte furate.

• Doar un număr mic de muncitori foarte calificați vor putea veni în Marea Britanie, fără să aibă, în prealabil, un job asigurat, fiind modificat baremul privind competențele și gradul de calificare pentru străini.

• Va fi păstrat dreptul artiștilor, al muzicienilor, sportivilor sau altor categorii din lumea divertismentului de a veni să participe la audiții sau spectacole.

Guvernul intenționează să lanseze o campanie pentru a pregăti angajatorii pentru transformările care se vor produce, începând cu ianuarie 2021.

Cu toate acestea, potrivit Guardian, noua politică promovată de 10 Downing Street a atras deja critici din partea angajatorilor, în special în ceea ce privește introducerea pe lista muncitorilor necalificați a ospătarilor sau muncitorilor din agricultură.

În același timp, liderii din industrie au spus că noile politici guvernamentale reprezintă un ”asalt asupra economiei” cu consecințe ”dezastruoase”. De partea cealaltă, miniștrii susțin că aceste noi reguli nu fac altceva decât să traducă în practică Brexit-ul și să îndeplinească doleanțele electoratului.

CITEȘTE ȘI: Aproape 500.000 de români din Marea Britanie au aplicat pentru a obține statutul de rezident care le permite să locuiască și să lucreze acolo în continuare






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















61720 vizualizari

  • -11 (77 voturi)    
    britanicii sunt destepti (Miercuri, 19 februarie 2020, 11:54)

    hanu [utilizator]

    aceeasi masura ar trebui adoptata de UE: nici un necalificat din afara uniunii europene.
    • +30 (58 voturi)    
      Destepti ca noaptea (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:37)

      varavara [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      Sa ii vedem noi de acum incolo pe englezi facand munci necalificate.....
      • +4 (6 voturi)    
        ma tata ma (Joi, 20 februarie 2020, 10:20)

        Point [utilizator] i-a raspuns lui varavara

        cum dracului se descurcara britii astia pana acum?noroc cu romanasii si polonezii ca altfel aveau kkt la cur si acum...
        de unde rasariti taica?
        • -3 (3 voturi)    
          Cum de unde? (Joi, 20 februarie 2020, 11:14)

          Spiky [utilizator] i-a raspuns lui Point

          Din noaptea minții....
    • +33 (45 voturi)    
      pai aici nu e vb de muncitori din afara UE (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:41)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      Daca vrei ceva similar ar trebui ca Germania, Spania sau Italia sa seteze acelasi tip de reguli pentru muncitorii est-europeni. Ce zici? Cum suna?

      Oricum, stai linistit ca asta e doar manipulare pentru poporul care a votat brexitul... Regula aia cu $25.000 nu rezolva nimic, eventual va creste nitel nivelul de salarizare. Muncitorii romani din constructii si instalatorii polonezi presteaza o munca pe care oricum britanicul nativ o refuza si care va trebui prestata in continuare de cineva. Si cand va incepe sa se simta penuria de angajati in domeniile necalificate, sa vezi cum se vor relaxa reglementarile....
      • +14 (20 voturi)    
        25600 de lire pe an nu e putin (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:04)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Inseamna 2133 de lire pe luna, si asta nu e de colo.
        Trebuie sa ai un job destul de OK ca sa castigi banii acestia. Stiu o fata care a intrat la banca, si, pentu inceput, nu i-au dat banii acestia (si a fost angajata pe post cu studii superioare). Apoi a cresctut la 3000 lire pe luna, dar cam in 5 ani.
        • +17 (19 voturi)    
          E salariul inainte de taxe (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:30)

          cristisst [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          25600 e suma inainte de taxare. Net inseamna vreo 1700£/luna. Nu e un salariu enorm.
          • +1 (3 voturi)    
            E chiar mic pt ca trebuie sa platesti chiria, (Joi, 20 februarie 2020, 14:16)

            Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui cristisst

            sa mananci, sa te imbraci, transport ! Ce-ti veni sa folosesti cuvantul asta baban, "Enorm:" ?
        • +9 (11 voturi)    
          Exceptand artistii si sportivii.. (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:32)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Deci artistii cu alba-neagra de pe podul Westminster si "antreprenorii" din Clanul Sportivilor vor avea acces neingradit in continuare.. :)

          Lasand gluma la o parte, ai dreptate. Salariul minim brut pentru un job full time este in jur de 1400 de lire.
          • +5 (7 voturi)    
            da dar.... (Miercuri, 19 februarie 2020, 16:11)

            bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            Ala e minimul brut, si se da pentru joburi de efort minim. Nu cred ca in constructii munceste cineva pe 1200 net, mai ales venit din alta tara.
            • +3 (3 voturi)    
              De ce nu? (Miercuri, 19 februarie 2020, 17:33)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

              Tu chiar crezi ca in UK umbla cainii cu covrigi in coada? Sunt ~2 milioane de salariati in UK care se invart in jurul venitului minim.

              Angajatorii au costuri suplimentare cu forta de munca din afara tarii si nu este exclus sa insiste sa plateasca doar minimul pe economie. Si sunt o gramada de cazuri de polonezi, romani sau bulgari exploatati chiar de co-nationali de-ai lor care au invatat ce se cauta, isi fac propriile firme si subcontractaeaza lucrari pentru muncitori necalificati sau slab calificati.
              • +1 (1 vot)    
                Nu cred ca vad pe viu (Duminică, 23 februarie 2020, 0:15)

                bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

                In zonele mai ieftine, sa zicem ca te descurci cumva cu minimul pe economie, ca dai putin pe chirie, da' in zona londrei e trist cu salariul minim. Si nu zic ca n-or fi 2 mil de salariati cu salariul minim, da' pe joburi de efort minim, cum ziceam... paznic, vanzator in magazin, etc. In constructii e o anume solicitare fizica si un anume grad de calificare.
        • +8 (10 voturi)    
          mmm (Miercuri, 19 februarie 2020, 16:10)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui bancher

          Iese cam 1700 de lire net pe luna. Si acu depinde unde lucrezi. Ca daca esti prin zona Londrei, unde-s cele mai multe joburi, din aia dai vro 600 minim pe chirie (shared room), plus 50-100 council tax, 50 pe utilitati, plus 100-200 transport, plus minim 300 pe mancare, presupunand ca te descurci cu 10 lire pe zi. Ceea ce inseamna ca iti raman maxim 700, la care mai adaugi haine, weekenduri, etc. Nici nu mai vorbim de familie, copii, etc.

          Asha ca nu e mult deloc, crede-ma. Pe sensibil mai putin nu prea vad de ce te-ai deplasa pana in UK, cand se castiga relativ decent si in Romania in constructii.
          • +8 (8 voturi)    
            Pui problema gresit.. (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:34)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Practic, gandesti ca un "capsunar"...

            Daca ai intr-adevar un contract de munca si vorbesti limba engleza, acest salariu este doar inceputul. Poti sa ii cheltui pe toti ca iti asiguri un standard de viata rezonabil. Probabil ca poti gasi si in Romania un loc de munca echivalent, data fiind diferenta de costuri, dar tot ramai cu un bonus masiv la calitatea vietii.

            Dar!.. Daca te tii de treaba, vei avansa. Daca pui de-o parte cateva sute de lire pentru o certificare pe domeniul tau de activitate (RQF/NVQ) si mai deschizi o carte cateva ore pe saptamana, dupa 5 ani poti sa castigi dublu sau chiar mai mult.
            • 0 (0 voturi)    
              E adevarat ca nu gandesc ca la 20 de ani (Joi, 27 februarie 2020, 1:37)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

              Am plecat la 40, de la o viata buna spre foarte buna in RO, si sunt mult mai mofturos decat cei de 20-25 de ani. Dar chiar sa am 25 de ani, tot n-ash pleca afara doar ca sa am cu ce trai...
          • +2 (4 voturi)    
            corect (Miercuri, 19 februarie 2020, 20:06)

            razeshu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            Corect calculul dar nu ii deranjeaza daca nu mai vin Esticii nostri. "Burghejii" lor si cu ministrii de origine Asiatica din Guvernul Britanic nu dau do bani pe Europeni, ei se simt cuplati la vestigiile lor coloniale si la Commonwealth. Practic regulile pe care le stabilesc acum Britanicii se vor aplica atat Europenilor cat si celor din afara Europei. Si Nepalezii aia care vin acum in Ro vor merge pentru joburi acolo instant, e adevarata mana cereasca pentru ei.
            • 0 (0 voturi)    
              corect ce zici (Joi, 27 februarie 2020, 1:36)

              bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui razeshu

              Doar ca nici acu nu-s suficienti muncitori, nici din Nepal, nici din Romania. Trantind unora usa in nas nu vor veni automat dublu din partea cealalta.
      • +7 (9 voturi)    
        @bogdan 1477 (Miercuri, 19 februarie 2020, 17:03)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Pai @cata a dat doar un exemplu cu indienii...si are dreptate!
        Italia, Spania, Germania ar putea refuza muncitorii din estul Europei numai daca ar ajunge in situatia GB si nu ar mai face parte din UE...
        Pina una alta in UE este stabilita si reglementata libera circulatie a fortei de munca!
        Multi muncitori (romani, polonezi, bulgari...)ce ajung sa lucreze in GB sunt liber profesionisti si foarte multi nu au o calificare certificata in meseriile in care activeaza....
        Zidarii, zugravii, faiantarii, tamplarii, dulgherii, instalatorii sunt meserii (respectate) foarte cerute si pentru care in GB se doreste o calificare certificata.

        Din punctul meu de vedere este normal si foarte corect!
        Aceasta regula ar trebui adoptata si in UE.

        Se doreste stoparea muncii la negru (in firmele de constructii ce folosesc subcontractori)pe salarii nejustificat de mici si increderea ca zugravul sau instalatorul ce iti intra in casa pentru a-ti face o lucrare chiar este calificat (cu acte), stie ce trebuie sa faca si te poti intelege cu el in limba tarii in care a ales sa munceasca.

        Nu asta ti-ai dori si tu la tine acasa?!

        Oamenii sa fie calificati in meseria ce si-o aleg s-o practice, sa aiba disponibilitatea si sa fie liberi sa se angajeze acolo unde angajatorii ii platesc cel mai bine functie de calificare si experienta.
      • +3 (3 voturi)    
        te faci ca nu pricepi (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:24)

        hanu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        e vorba de faptul ca UK primeste doar calificati. Manipulatori marfa au si ei destui :)

        Acelasi lucru ar trebui sa faca si UE. Sunt destui europeni ce pot ocupa locuri de munca necalificate, nu e nevoie de cetateni asiatici/africani/americani NECALIFICATI. Somajul in Spania, Italia e la cote absurde iar joburile ofertate sunt o MIZERIE.

        Pana nu are grija de proprii cetateni, UE nu are VOIE sa mai aduca pe nimeni din afara ei! E greu de priceput?
        • -1 (1 vot)    
          Ditrau reloaded. (Joi, 20 februarie 2020, 9:30)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui hanu

          Acuma vad ca lumea intelege cazul Ditrau.
          • 0 (0 voturi)    
            domnule (Vineri, 21 februarie 2020, 11:02)

            hanu [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            e o chestiune de politici migratorii. Astea se fac la nivel de stat nu de comuna... cei din Ditrau, da, au actionat gresit, pentru ca srilankezii erau acolo perfect legal. Insa englezii fac totul legal, si e dreptul lor. E o mare victorie pentru clasele joase si medii din UK, care nu trebuie sa mai concureze cu emigrantii ce fac DUMPING LABORAL. Desigur, angajatorii sunt nemultumiti dar asta e alta poveste.
            • 0 (0 voturi)    
              Protestul pasnic e ceva gresit? (Vineri, 21 februarie 2020, 16:15)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui hanu

              Mai spune-ne despre asta. Te rog. Nu iti inteleg nici partea cu Anglia. Migratia in UK pana mai ieri era foarte legala. Acuma dintr-o data e o miscare buna si o lauzi? La noi cand?
      • +1 (3 voturi)    
        Si atunci care-i afacerea?! (Joi, 20 februarie 2020, 10:16)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        "cand va incepe sa se simta penuria de angajati in domeniile necalificate, sa vezi cum se vor relaxa reglementarile"

        Atunci care a fost SCOPUL Brexitului?
        Ca doar nu i-am obligat eu sa iasa din UE, a fost strict decizia englezilor!

        Ce au de castigat?
        • +1 (1 vot)    
          din pacate nu e nici un scop (Joi, 27 februarie 2020, 1:42)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

          Daca ar fi avut un scop ar fi avut pana acu incheiate acorduri cu tot restul lumii, nu stateau la mila UE pana-n ceasul al 13-lea. E o majoritate de britanici nemultumiti (ca in toata europa) de migrantii din ce in ce mai necivilizati si mai ieftini care le ocupa usor, usor joburile cu pretentii salariale din ce in ce mai mici, si conservatorii au marsat pe slabiciunea asta ca sa adune votiuri. Iar dincolo, la laburisti, cel putin acu la ultimele alegeri, te speriai efectiv. Voiau sa nationalizeze tot, sa devina un fel de semi-comunism. Asha ca a fost un fel de alegeri intre Iliescu si Vadim....
    • +13 (17 voturi)    
      daaaa (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui hanu

      stii ca problema lor nu-s europenii, ci arabii si indienii....
      care o sa fie si mai multi =))
      • +4 (14 voturi)    
        Gresesti! (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:09)

        bancher [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Problema lor nu sunt indienii si pakistanezii, pentru ca acestia sunt la a doua generatie si sunt deja naturalizati. Eu stiu pakistanez de la Bank of England care nu stie o boaba pakistaneza, vorbiind doar engleza. E musulman, parintii lui au venit acum peste 40 de ani in Londra, e nascut acolo, e considerat englez get-beget.
        Asa cum spune si titlul, problema lor sunt instalatorii polonezi, constuctorii romani si alti muncitori din est. Pe astia vor sa ii usuie.
      • +8 (8 voturi)    
        regulile se aplica tuturor (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:24)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        Sunt reguli pentru toti muncitorii straini, nu doar pentru cei din UE.
      • +3 (5 voturi)    
        aici ai dreptate (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:27)

        hanu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        s-au impuscat in picior refuzand migratie europeana. Viitorul pe termen lung al UK este ceva cu "stan" in coada.

        Poporul insa, prostit sau nu, a votat. ASTA e democratia. Nu sustin ca democratia e aprioric BUNA. :)
  • -71 (101 voturi)    
    ura! (Miercuri, 19 februarie 2020, 11:54)

    cucuveauamov [utilizator]

    diaspora se poate intoarce in Piata Victoriei
    • +22 (46 voturi)    
      :))))) (Miercuri, 19 februarie 2020, 11:58)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Or sa mearga in Franta sau Germania. Acolo sunt asteptati de mult.
      • +10 (14 voturi)    
        mda (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:00)

        SoulSearcher [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        Belgia, Franta, Germania ii asteapta cu bratele deschise, e lipsa acuta de forta de munca ieftina si calificata prin tot vestul Europei

        singurele probleme sunt barierele de limba.. francezul iti cere sa vb franceza.. la fel si neamtul...

        prin scandinavia mai scapi cu engleza, mai ales in Danemarca si Suedia unde toti ce sub 50 ani stiu engleza
      • -16 (20 voturi)    
        xcxcxcx (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:07)

        solar [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        De ce să meargă în Germania ? Valoarea netă a salariului e dublă față de UE ! 2000 de lire sterline lunar este dublu față de 2000 de euro . E adevărat , chiriile sunt mai mari ca in UE .
        • +12 (14 voturi)    
          Nu stiu ce matematica de clasa a 2-a ai facut (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:29)

          teo4ro [utilizator] i-a raspuns lui solar

          Dar 4,77x2 = 9.54 iar lira sterlina e 5.74 - deci diferenta e defapt undeva la 20%.
        • +10 (12 voturi)    
          Cum ai calculat? (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:31)

          ovidiub781255638850764 [utilizator] i-a raspuns lui solar

          1 pound este 1.20 euro ...
        • +9 (11 voturi)    
          Cursul de schimb (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:31)

          Gigi Kent [utilizator] i-a raspuns lui solar

          1 GBP = 1,2 Euro
        • +11 (13 voturi)    
          nu prea (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:43)

          toro [utilizator] i-a raspuns lui solar

          2000 pounds sunt aprox. 2405 Euro. Cei 405 de Euro in plus sunt degeaba pentru ca Germania si alte tari din EU au un cost de trai significant mai ieftin decat costul vietii in UK.
        • +11 (13 voturi)    
          @solar (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:18)

          sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui solar

          Vin la tine instant cu niste lire, sper sa’mi dai dublu de euroi pe ele. Te bagi ? :)))
          • -9 (11 voturi)    
            xcxcxcx (Miercuri, 19 februarie 2020, 16:02)

            solar [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

            Puterea de cumpărare a lirei sterline e mult mai mare decât Euro și va fi si mai mare ! Puterea de cumpărare in RO , vorbesc !
            • +7 (9 voturi)    
              bun si'asa ! (Miercuri, 19 februarie 2020, 17:41)

              sfarleaza [utilizator] i-a raspuns lui solar

              Imi vinzi masina si ti'o platesc in lire la juma din cat face ea pe piata (in Ro) in euroi. Te bagi ? :D
    • +30 (42 voturi)    
      Ce coșmar pentru tine cucuvauua (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:04)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Inteleg ca te au zgâriat pe timpan scandările cu placutza suedeza ! Ai grija ce îți dorești !
      • -3 (15 voturi)    
        Și în Canada e lege împotriva instalatorului! (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:02)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        In Canada (Montreal), de exemplu, este lege care interzice ca lucrările (chiar minore) la clădiri sa fie făcute de persoane neautorizate.

        Reparațiile pot fi efectuate de proprietar, chiar dacă nu are nici o calificare în domeniu, sau de meșteri certificați care trebuie plătiți legal. Este interzis ca un chiriaș, de exemplu, fie el și cetățean Canadian sa facă diverse lucrări în imobil la înțelegere cu proprietarul.

        Inutil de zis ca nu se respecta aceasta lege de nimeni. Proprietarii lucrează cu chiriași sau foști chiriași, mai ieftini decât profesioniștii.
        • +10 (14 voturi)    
          Simplex taica, ce legatura are cu subiectul (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:23)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          Daca voiai sa vorbesti de sistemul de emigratie canadian care e oricum de 10 ori mai dur decat ce propun englezii acum, e alta poveste.
      • +3 (5 voturi)    
        Putina compasiune, va rog! (Joi, 20 februarie 2020, 10:23)

        Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        De data asta, afirmatia cucuvelei este corecta!

        Ar trebui sa mainifestam un pic de compasiune: DACA intr-adevar cei din Diaspora se intorc in tara?
        Nu vor vota niciodata cu pedesereul, deci partidul lui Ilici va avea sigur 4-5 milioane de voturi IMPOTIVA!

        va dati seam ce dezastru va fi pentru trolii pedeseristi?

        ar putea sa fie nevoiti sa se apuce sa MUNCEASCA!
    • +25 (37 voturi)    
      asta doar in lumea antena3.. (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:48)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      Doar in realitatea voastra virtuala de la badea si gadea mitingurile din piata victoriei erau populate de muncitorul necalificat. Probabil ca va deranja discrepanta dintre mitingistii vostri in frunte cu Floricica Dansatoarea si in contrapartida inventati personaje similare si la mitingurile #rezist.

      Doar ca in realitate e suficient sa vezi gunoaiele lasate de cateva mii de mitingii de-ai vostri versus curatenia de dupa mitingurile #rezist de sute de mii de oameni ca sa realizezi diferenta de calitate umana...
      • +10 (20 voturi)    
        Cucuvauua n are treaba cu Igena și Curățenia (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:09)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Este Ambasador Ciuma Roșie
    • +9 (13 voturi)    
      xexe (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:00)

      transpenibilus [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      O sa mearga in Piata Rozie sa va scape de liliputin :-)
    • +13 (17 voturi)    
      uraaaa (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:53)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui cucuveauamov

      postacii prosti ai psd raman la fel de prosti
  • +53 (69 voturi)    
    Te umfla rasu’ :))) (Miercuri, 19 februarie 2020, 11:56)

    sfarleaza [utilizator]

    Cica acolo unde este nevoie acuta de forta de munca (deci cerere mare!) salariile sunt cele mai mici.
    Abia astept sa vad cum naufragiaza britzii in cativa ani cu Brexitul lor de trei parale si populism desantat
    • +9 (21 voturi)    
      Deja (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:45)

      aqualung [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Deja sunt în naufragiu. Ei trebuie să închidă ușa muncitorilor necalificați și nevorbitori de engleză pentru că numai ăia mai vor să mai meargă acolo.
    • -11 (27 voturi)    
      Brexitul a venit si toti isi revizuie previziunile (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:45)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Pai nu era colaps instant catre o gaura neagra? Acuma e dupa 3 ani?
    • -14 (32 voturi)    
      Râsu' ăluia de pe urmă (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:47)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Vestea proasră pentru tine e că ei sunt prima barcă ce se desprinde de Titanic. Orchestra cântă cu entuziasm. Domni în fracuri și doamne în rochii de seară au iești pe punte să se amuze văzând spectacolul inedit al prosovanilor care lasă siguranța Titanicului ca să dispară cu barca lor în noapte. Se știe doar că Titanicul e nescufundabil :)
      • +1 (21 voturi)    
        .. (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:20)

        Andrei_Buc [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        asa o sa se intample si cu SUA, abia astept primul stat care declara ca pleaca din USA :)
    • -3 (9 voturi)    
      xzxzxzx (Miercuri, 19 februarie 2020, 18:48)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      Un lucru să fie clar de la bun început ! Regatul UNIT al MARII BRITANII nu va capota . DIMPOTRIVĂ ! Nu-i cunoști absolu deloc pe englezi !
    • 0 (8 voturi)    
      si eu imi doresc sa esueze! (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:33)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui sfarleaza

      numai si numai pentru a salva UE.
      Ma tem insa ca UK au fost sobolanii care parasesc primii corabia :)

      UK a demonstrat ca istoric se descurca foarte bine.

      UE nu a demonstrat absolut nimic, e inca tanara, dar sufera deja de astm. Avem o birocratie fantastica la bruxelles si preocupari de baba care se piaptana. Fiecare tzara trage spuza pe turta proprie, toti se uita urat la estici, preocuparea de baza e CLIMATE CHANGE cu obiective pe 2050 (in conditiile in care supravietuirea UE pe 5 ani e DUBITABILA rau).
  • -11 (63 voturi)    
    Ma bucur! (Miercuri, 19 februarie 2020, 11:57)

    Metec [utilizator]

    Intrucat deja ma amuza sa-mi iau minusuri si injuraturi, plusez si spun, impotriva curentului cosmopolit, ateu si antinational de aici, ca ma bucura decizia guvernului englez de a trimite muncitorii romani acasa, intrucat aici, in Romania, s-a ajuns sa avem bani si sa nu avem forta de munca!
    Hai acasa, ca v-au marit salariile si aici!
    • -5 (39 voturi)    
      e clar (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:37)

      Cata_ [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      oricine e impotriva stangii si idioteniei globaliste isi ia -10 din "oficiu". Ceea ce cer britanicii era considerat total de bun simt acum cativa ani, dar acum traim in lumea clovnilor. Ma distreaza si pe mine cum aceeasi oameni care vor salarii mai mari in romania, sunt aceeasi care ii fac rasisti pe cei de la ditrau, sunt aceeasi care sunt un fel de "refugees welcome" faa sa aibasimplul gand ca muncitorii necalificati in injectati intr-o economie pun presiune in jos pe salarii (de ce ar da angajatorul salariu mai mare daca vine indianul fara drepturi care lucreaza pe jumatate) apropo, e lege de prin 2016 care faciliteaza munca externa ,de care acum tot mai multi angajatori profita
      • +2 (2 voturi)    
        Ce te faci @ca_cata ?Iotete, ca nu esti impotriva (Joi, 20 februarie 2020, 14:29)

        Susufler0 [utilizator] i-a raspuns lui Cata_

        "stangii si idioteniei globaliste' !!!!! :)))))))
        Ce-o sa mai rada prietenasii tai de tine ! Iubita o sa te paraseasca, parintii o sa te trimita sa te angajezi ! :)) Nasol !
        PS. Si asta doar pt ca esti un hipsteras flet ! :)))
    • -13 (21 voturi)    
      in plus (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:49)

      costelo999 [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      de asta, au crescut alocatiile la copii, salariul o sa creasca in continuare, pensiile se vor mari cu 40 %, sanatatea o sa fie decontata si la privat, etc, cu drumurile stam mai prost dar merge si asa, si n continuare pnl la putere pentru "Romania Normaaalaaaa" cum zice ficusu.
    • +2 (2 voturi)    
      in esenta, (Miercuri, 19 februarie 2020, 20:13)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui Metec

      ai perfecta dreptate. Romania ca stat e pierduta fara masa critica a celor plecati si a celor care inca pleaca.

      Acum, e OBLIGAT cineva din cei plecati sa revina si sa se sacrifice (teoretic) pentru generatiile viitoare?

      Propun ca NU e moralmente obligat.
  • +27 (33 voturi)    
    se apropie meciul real UE vs UK (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:04)

    cugetatorul [utilizator]

    meciul real va fi pe undeva la toamna-iarna; pana acum s-au stabilit doar data limita si conditiile meciului, iar cam acum a inceput faza declaratii/ conferinte de presa/ intimidare - care e mai cocos
    • +11 (21 voturi)    
      Din strada Abiss NR 10 (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:12)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      Boris spune orice !
    • +6 (22 voturi)    
      meciul asta poate avea un singur castigator (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:15)

      bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      Cand o entitate are 450 mil locuitori si cealalta 65, cand una are PIB $18.3 trillion si cealalta $2.8, e clar cine are cartile castigatoare in jocul asta de poker. Si daca ne gandim ca mare parte din PIB-ul UK vine din intermedieri financiare in UE, care deja au inceput sa se mute spre Germania sau Olanda, e deajuns de clar cine va ramane in fundul gol si cine va trece usor peste
      • -8 (16 voturi)    
        .. calcul simplist (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:25)

        Adu84 [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Daca UK este impinsa sa piarda economic din alianta cu UE, se vor replia spre US, China, etc.

        Militar si politic de asemenea EU este foarte slaba.

        Si o Europa slabita si cu o UK suparata la granita, o US indepartata de urmasii lui Obama(Macron) ... cu cine ramane UE ? cu China ...
        • +2 (10 voturi)    
          esti simpatic (Miercuri, 19 februarie 2020, 16:17)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui Adu84

          UE are tratat de liber schimb cu Canada, Japonia, e aproape de a-l semna si pe cel cu SUA.

          Militar o fi iesind nitel slabita UE, desi o sa aiba grija sa-si modernizeze armata, dar in rest?!?

          Tu ai impresia ca Japonia, Canada, SUA, etc nu au interes sa intre pe piata europeana? Vorbim totusi de 450-500 mil de consumatori, relativ cu bani.
          • -6 (6 voturi)    
            n stiu ce film ai vazut dar avea efecte speciale (Miercuri, 19 februarie 2020, 20:09)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            1- tratatul cu US e mult mai indepartat decat era acum 4 ani cand ,pe vremea lui Obama, europenii i-au dat cu flit ca nu cimva sa fie invadat de OMG-uri si fracking. Uite ca a venti Trump si daca va fi in curand vreun tratat comercial US-UE va avea cu totul altii termeni si virgule decat alea de acum 4 ani.

            2 Militar o sa aiba grija sa isi modernizeze armata? Asta e de Catavencu. De trei ani se roaga Trump de ei sa faca asta si crezi ca de acum nemtii subit vor mari cifrele de la aparare?

            3- Japonia, US, Canada sunt deja cei mai mari parteneri ai UE deci nu trebuie sa intre acum pe piata.
          • 0 (4 voturi)    
            xcxcxcx (Miercuri, 19 februarie 2020, 21:41)

            solar [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

            OK ! Dar spune-ne si despre celelalte tratate de liber schim cu SUA semnate si de \Canada și de Mexic ! Per total, o piață de peste 500 de milioane de consumatori . Să mai spun ? Că am ce ! APOI - Cineva aici m-a contrazis cu COMONWELTH -ul britanic . N-a mai răspuns. El exista , bine merci ! Stii cam ce piață are ? Tot cam pe atât !! iar APOI - China a penetrat masiv toată Africa ! Isi poate lua adio de la ... fericire . Deja regruparea SUA + UK s-a pus in miscare, iar primele vizate sunt AFRICA de SUD, NIGERIA, ANGOLA , ETIOPIA !. UE nu are trecere la africani ! Nu-i suportă pt colonialismul sălbatic practicat care a fost ! Citeste JEUNE AFRIQUE si afli ! De pildă ALGERIA ! A a vut o populație mai mică decât RO. Acum are peste 30 milioane in 30 de ani ! Acolo a trebuit papică , a trebuit scoli, infrastructură etc etc ! Ce a făcut RO in 30 de ani ? RAHAT PESIONABIL ! Mai vrei ? Vezi Marocul ! etc etc
      • +8 (14 voturi)    
        toata lumea pierde (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:39)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        Sa nu ne facem iluzii, atat UE cat si UK au doar de pierdut. Adevaratii castigatori sunt Rusia, SUA si China.
        • +5 (11 voturi)    
          depinde cat pierde (Miercuri, 19 februarie 2020, 16:21)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          De pierdut e evident ca si UE pierde, doar ca mult mai putin. Spre exemplu industria financiara, o parte importanta din economia UK se va muta pur si simplu in UE (deja a inceput s-o faca), pe cand UK va trebui sa importe de undeva macare, ca de produs nu-si produce nici pe departe necesarul. Iar mare parte din importuri vor veni din UE, pe simplul considerent ca e aproape si ieftin de transportat.

          Cat despre castigatori... Rusia nush ce are de castigat? Poate o sperata apropiere de UE. China nu are nici de castigat nici de pierdut. SUA, intr-adevar, ar castiga prin scaderea influentei EURO pe piata gobala, dar nu extrem de mult.
        • +3 (3 voturi)    
          Si atunci? (Joi, 20 februarie 2020, 10:27)

          Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          "atat UE cat si UK au doar de pierdut. Adevaratii castigatori sunt Rusia, SUA si China."

          pia atunci, care-i afacerea pentru mica britanie?

          de ce au votat iesirea din UE?
          Numai ca sa le fie mai bine chinezilor sau Mujicistanului??
          Cata generozitate!
          • +3 (3 voturi)    
            Si atunci, populismul.. (Joi, 20 februarie 2020, 16:27)

            pehash [utilizator] i-a raspuns lui Jegul Cristian Ioan

            Care-i afacerea? Pai care-i afacerea pentru Romania de a votat neo-comunistii dupa revolutie, chiar si dupa ce au adus minerii in Bucuresti? 30 de ani mai tarziu, tot infractori si analfabeti fac legile in parlament.

            Asta este democratia.. votul universal permite si celui care este slab informat sau chiar dezinformat sa influenteze viitorul tarii.
      • +2 (8 voturi)    
        Hai lasa-le in colo... (Miercuri, 19 februarie 2020, 17:22)

        paonipao [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        De comparatii...!

        Vorbesti de parca te-ai afla in varful piramidei...!
        Romanii sunt pe ultimele locuri in UE la nivelul de trai, la invatamant, sanatate, infrastructura...si la orice altceva mai doresti...iar tu mare viteaz cunoscator te crezi marele invingator al unei confruntari inexistente!
        Vom trai si vom vedea...!
        Romanii din GB (si ma refer acum la cei ce au o meserie certificata si la cei
        foarte calificati)...te vor tine la curent atunci cand viata se va inrautati ...peste Canalul Manecii!
        • 0 (0 voturi)    
          Pai nu e nevoie... (Duminică, 23 februarie 2020, 0:31)

          bogdan1477 [utilizator] i-a raspuns lui paonipao

          Vorbesc in cunostinta de cauza despre realitatea din UK...

          Si... n-am zis ca romanii ar avea vro ceva deaface cu asta, cand am zis UE m-am referit la aia mari, Germania, Franta, Spania, etc. Care stau sensibil mai bine la infrastructura cel putin. Tot din proprie experienta zic.

          La invatamant, UK e clar peste, la fel in zona administratiei si birocratiei (totul se rezolva cu o aplicatie pe telefon sau logare pe un site. Dar sistemul de sanatate de exemplu scartiie din toate incheieturile din motive de subfinantare.

          Si tot asha....

          Ce-am vrut eu sa spun e ca cel putin in prima faza UK va pierde. Mai departe, daca va sti sa profite si sa intre pe alte piete, poate-i va fi bine. Desi va fi greu sa-i convingi pe baietii din intermedieri financiare, care au o pondere respectabila in PIB-ul UK sa se reorienteze pe alte domenii...
      • 0 (4 voturi)    
        fals in absolut (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:36)

        hanu [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

        wishful thinking e una- realitatea ca UK e tara in care lumea doreste sa se mute - e alta.

        Dupa calculele dvs extrem de partinitoare, China sau India sunt destinatii dezirabile pt trait si muncit.

        Sa refacem calculul dvs pentru Elvetia/Luxembourg vs Rusia? :)
  • -10 (26 voturi)    
    Foarte bine. Avem de construit autostrazi/poduri (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:10)

    D-or [utilizator]

    Trebuie ca Compania de Drumuri sa inceapa sa construiasca ea insasi tot ce s-a propus.

    Oricum, firmele angajate fac treaba de mintuiala si in final tot firma de stat repara lucrarile.
    Ar fi mai ieftin sa le faca de la inceput. Si ar avea si cine sa raspunda de lucrare.
  • -4 (26 voturi)    
    articol malitios, ceva la ordinea zilei (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:28)

    Cata_ [utilizator]

    nu inchide usa, oun cateva conditii, ceea ce e perfect rezonabil. Ce nu e rezonabil in a stii limba, de a avea o calificare clara si ca nu vor muncitori necalificati. Nu inteleg care e problema?
  • -5 (15 voturi)    
    corect 100% (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:41)

    Cata_ [utilizator]

    PNL e orb la chestiunea asta, nu o iau "nationalist/extremist", o tin pe placa corectitudinii politicii, vor avea de suferit cand psd va adopta, total perfid bineinteles, placa "nationalista" i in cativa anii vor reveni in putere. Va fi si normal, de vreme ce vestul europei e infestata de politici de stanga, chiar daca la putere sunt partide "de dreapta" (care defapt sunt pe cale de disparitie). Eu mai degraba plang de soarta UE, nu cea a UK, care o va duce foooooarte bine
  • +21 (27 voturi)    
    asa care va sa zica... (Miercuri, 19 februarie 2020, 12:47)

    cristi_an [utilizator]

    Acum cativa ani proprietarul apartamentului unde locuiesc a vrut sa vopseasca geamurile si usile. A sunat prima data un muncitor local si ii cerea cateva mii euro...a injurat si a sunat un polonez care i-a vopsit totul la jumatate de pret.
    Multe succesuri cu mana de lucru locala.. ca doar nu plateste guvernul din buzunarul propriu prostiile astea populiste :)
    • -8 (16 voturi)    
      Nu-s prostii, sunt chestii rezonabile (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:21)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      De altfel sunt deja 3.5 milioane de lurători UE în Marea Britanie. Care nu se dau duși de acolo. Ăștia fără nicio calificare și care nu pot vorbi nici măcar limba sunt în mare măsură venitți la furtișaguri și parazitat asistența socială.

      Exact povești din astea cum spui tu se ziceu aici în America când a venit Trump la putere: Că dacă închide frontierele totul o să fie mai scump fără bieții ilegali mexicani ce lucă la negru în agrciultură și construcții. Că o să pierim de foame și o să locum în corturi;) Ei uite că nu-i deloc așa. Atât agricultura cât și construcțiile merg de râgâie.
    • +2 (4 voturi)    
      da da, mai bine sa fim toti parlitzi (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:39)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui cristi_an

      muncitorul local ar fi castigat acele cateva mii de euro fata de cateva sute. Imagineaza-ti ca esti muncitorul local. Asa e ca iti faci altfel treaba cand esti platin 4000 lire fata de 400? :)
  • +15 (23 voturi)    
    Pe hartie suna bine (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:01)

    persuasiv [utilizator]

    insa alta-i realitatea din ''teren''.Au pornit pe un drum spre nicaieri.Nu peste mult timp isi vor da seama de asta.O sa le ia timp sa construiasca ce distrug acum.
    • -6 (12 voturi)    
      O sa le ia timp... (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:29)

      Adu84 [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

      Dar daca nu luau decizia asta acum, deveneau istorie.

      UE trebuia sa fie o alianta comerciala, economica si cu alte beneficii. Nu a fost gandita sa fie un supra-stat de tipul Americii cum merge mai nou :).

      Dificil de zis cum va fi in viitor, insa problema ramane ca statele din UE nu vor sa isi piarda identitatea cum isi doresc anumite politici de stanga.
    • +1 (5 voturi)    
      realitatea e (Miercuri, 19 februarie 2020, 16:05)

      alter_ego2013 [utilizator] i-a raspuns lui persuasiv

      ca lumea converge. Marile corporatii fuzioneaza sau cauta sa fuzioneze. Engleza a devenit limba franca. Si in aceasta lume tot mai globalizata si tot mai polarizata, englezii aleg sa mearga pe cont propriu.

      Good luck with that, dar pe termen lung se va dovedi o greseala. Nu poti juca in aceeasi liga cu US, China si Rusia daca esti o insula izolata. Vezi Japonia care e pe un trend descendent ireversibil.
      • 0 (4 voturi)    
        USA da (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:42)

        hanu [utilizator] i-a raspuns lui alter_ego2013

        insa China si Rusia sunt deocamdata giganti atomici cu picioare de lut. Periculosi militar desigur, insa mereu in pragul totalitarismului si categoric nu locuri in care un om normal la cap sa doreasca sa traiasca. Nu vad multi briti mutandu-se definitiv din UK in rusia sau china. :)
  • +12 (26 voturi)    
    si englezu ce zice (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:06)

    nebunul [utilizator]

    Acu ceva timp, 1 an sau 2 cand a inceput nebunia Brexitului, BBC a facut un reportaj, de genul hai sa vedem ce sa intampla daca nu mai vin necalificatii in Anglia.
    Ce au descoperit?
    Pai se pare ca in Anglia 90% din gunoieri, oameni de la servicii de deratizare sau diferite serv sociale (gen aia care strand cadavre de aimale de pe strada), ori oameni care presteaza muncile pe care nimeni nu le-ar face sunt imigranti. Majoritatea erau din tari din afara UE.
    Joburile nu erau acupate de britanici pt ca acestora li se pareau injositoare si considerau ca indienii, pakistanezii, romanii, bulgarii etc ar trebui sa le faca, Nu conta cat era salariu ci statutul social pe care ti-l dadea jobul. Chici ce ? - daca se va mentine aceasta politica personal cred ca intr-un an de zile ne vom trezi cu o epidemie de holera sau se vor inmulti cazurile de hepatita in UK. De ce? Natia lor de imputiti, la propriu, oamenii nu se spala si gata, va fi exact acolo unde ii e locul - la propriu si la figurat - in RAHAT
    • +4 (8 voturi)    
      prea neboon (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:42)

      DoroDoro [anonim] i-a raspuns lui nebunul

      Nu le fac pt ca sunt prost platite nu pt ca sunt neaparat injositoare; fix imigrantii de care pomenesti le-au acceptat la preturi mai mici ca in trecut! E fix cazul Ditrau, ah vreti salariu 2000 RON, stati asa ca stiu un pakistanez ce vine pe 1200 RON, ai prins ideea?
      • +3 (3 voturi)    
        Plusez.. (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:43)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui DoroDoro

        Problema fortei de munca ieftine nu este doar ca muta job-urile astea la imigranti. E mult mai trist. Multe din aceste locuri de munca nedorite de nimeni pot fi usor inlocuite cu ajutorul tehnologiei. Dar capitalismul dicteaza si daca economia are la dispozitie aceasta optiune super-ieftina, o va folosi.

        Cazul Ditrau este elocvent. Suntem in 2020 si tot sistemul de productie a painii poate fi automatizat, dar brutaria aia alege sa angajeze zeci de oameni cu salariul minim pe economie. Asta dicteaza nivelul economiei locale. Degeaba ar veni un japonez cu o fabrica de paine complet automata, pentru ca pretul ar fi peste nivelul acceptabil in zona si toti muncitorii aia necalificati sau slab calificati nu s-ar transforma peste noapte in ingineri si programatori, specialisti in robotica si automatizari.
        • 0 (0 voturi)    
          REally (Vineri, 21 februarie 2020, 21:53)

          hellboy [utilizator] i-a raspuns lui pehash

          Dar tu esti specialist in robotica si automatizari news flash toate slujbele marea majoritatea fie ca vorbim de constructi,medici,avocati etc etc uite exemplu ibm ce pregateste pentru vitor numai in sua in urmatori 5 ani se vor pierde peste 5 milioane de slujbe singura solutie va fi universal basic income si tot ce va fi automatiza cum zicea bill gatesc platit taxe mai mari pentru ca ubi sa se realizeze.
    • 0 (4 voturi)    
      se vor adapta (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:43)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui nebunul

      au mai facut-o. UE intre timp o sa dispara, probabil intr-un razboi catastrofic.
    • +1 (1 vot)    
      joburi injositoare (Joi, 20 februarie 2020, 10:33)

      Jegul Cristian Ioan [utilizator] i-a raspuns lui nebunul

      Un pic OT, dar ai mentionat joburile astea injositoare, asa ca vin cu o anecdota:

      In 1993, doi colegi de servici au cerut conecdiu fara plata pe jumatate de an, si s-au dus in Elevtia, sa lucreze ilegal. S-au intors cu bani si cu experienta, dar anecdota vine acum:
      Noi faceam misto de ei, ce, v-ati angajat ca gunoieri??
      Ne-au raspus ca in Elevtia, gunoierii sunt numai cetateni elevetieni 100%, pentu ca este considerat un job injositor, si ca atare este FOARTE BINE PLATIT!
  • +5 (21 voturi)    
    esti simpatic... (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:20)

    bogdan1477 [utilizator]

    ... ai fost prin UK vrodata? Ai vazut prin Londra cati chinezi, musulmani sau indieni sunt? Si aia n-au venit din UE...

    Plus, cine e de minim 5 ani aici primeste cetatenie, cine e sub 5 ani primetse pre-settled. In legislatia aia e vorba doar despre cine o sa vina de-aici incolo... Si chiar si asta e vrajeala ieftina, pentru ca joburile din constructii tot vor trebui ocupate de cineva si nu vad englezul get-beget lipind polistiren si montand termopane...

    Regulile alea au ca scop hranirea vanitatii englezului mandru ca e englez in perspectiva shuturilor in zona moale pe care le va primi UK de la EU la negocierile ce vor urma.
    • +4 (6 voturi)    
      Nu este deloc asa... (Miercuri, 19 februarie 2020, 17:54)

      paonipao [utilizator] i-a raspuns lui bogdan1477

      Nu primesti asa (by default) cetatenia britanica daca ai stat in GB cinci ani...

      Poți aplica pentru naturalizare dacă ai cel puțin 18 ani, ai un caracter bun, nu ai antecedente penale și vei continua să locuiești în Marea Britanie pentru o anumită perioadă de timp.
      Trebuie de asemenea, să îndeplinești cerințele de limbă engleză pe parcursul procesului de aplicare (sa treci testul de limba engleza)și să treci testul “Viața în Marea Britanie”.
      Trebuie de asemenea să fi locuit în Marea Britanie pentru cel puțin cinci ani înainte de data aplicării și să nu fi fost mai mult de 450 de zile plecat din țară în timpul acestor cinci ani.
      O altă cerință este să nu fost mai mult de 90 de zile plecat din Marea Britanie în ultimele 12 luni din momentul aplicării.
  • +3 (7 voturi)    
    . (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:32)

    g01an [utilizator]

    problemele si discutiile astea nu ar exista daca faza de pre-aderare in UE ar dura mai mult si ar fi conditionata de rezolvarea unor probleme sociale, economice si juridice cu ceva mai multa strictete.

    altfel ar fi situatia daca intre membrii cu drepturi depline nu ar fi diferente atat de contrastante.

    si eu daca as fi la guvernare in MB, Germania sau Franta mi-as dori ca angajatorii sa nu se bazeze prea mult pe munca necalificata pentru a putea indrepta diversele sectoare economice spre practicile care vor fi practicate in urmatoarele decenii si ca sa ma asigur ca aceste sectoare raman competitive la nivel global. dar modul cum procedeaza britanicii este gresit si sper ca europenii sa nu cedeze in pretentii.
  • +5 (11 voturi)    
    politica UK-ului de acum (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:35)

    DrInOrice [utilizator]

    este masiv politica finantistilor. A marilor afaceri si averi, iar alea se lucreaza in banci si speculatii financiare, nu in piata muncii, lucratori, gunoieri etc. In UK sunt din vechime si inca se aciueaza baroni d'aia grosi, mosieri cu portofelul cat PIB-ul unei tari mai mici. Si ei zic asa: bai saracilor din UE, ne faceti sa miroasa si pe la noi a saracie, a modestie, a reguli egalitare si a protectii sociale prea multe. Si ne trageti lira in jos. Asa ca ia sa fim noi buricul pamantului cum stim noi, sa ne crestem averile cum vrem noi, si sa punem la treaba pe cine vrem noi (bineinteles ca or sa aduca forta de munca de afara, dar controlat de ei, chiar daca nu va respecta legile cu care opresc norodul din UE). Iar elita asta nu o sa aiba jene sa isi dea mana cu oricine are la fel de multi bani, chiar daca nu stie o boaba engleza, din orice colt al lumii. Mentalitate de stapani, de aristocrati, de latifundari, de colonialisti etc, care se transmite fara jena la multi dintre cei cu f multi bani. Evident, nu este nicio coincidenta pt ce se intampla cu uk, sua, rusia de ceva timp. Sa ne fereasca Dumnezeu de altele mai neplacute.
    • -2 (10 voturi)    
      xcxcxcx (Miercuri, 19 februarie 2020, 16:19)

      solar [utilizator] i-a raspuns lui DrInOrice

      Asta e ! Lumea anglo-saxonă e mult mai bogată decat UE ! Va fi o luptă pe chestia asta ce n-a văzut Parisul ! Jumătate din miliardarii SUA pot cumpăra Romania cu totul cat ai clipi ! Economia chineză se datorează exclusiv investitiilor americane . Dacă SUA s-ar retrage în ritmul cu care au intrat. ar fi dezastru pt China ! Dar nu au interesul ăsta ! E cu totul altul, chiar să vină la putere progresiștii , care sunt neocomunistii sustinuți in draci de UE - PUTIN . Mai e puțin si câștigă TRUMP ! Iar lumea se va schimba total . Secolul XXI asta va însemna .
    • +2 (2 voturi)    
      macar elita britanica (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:45)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui DrInOrice

      poate fi trasa la raspundere de proprii alegatori decat elita de tinichea bruxeleza :)
  • -2 (10 voturi)    
    o mizerie (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:38)

    Kosmos [utilizator]

    La 25600 iei in mana dupa taxe 1700.
    Din acestia scazi chiria undeva la 500 camera + cheltuieli , stai intr-o casa cu alti 6.
    Scazi trasnportul undeva la 200 lire , mancarea 10 lire /zi alte cheltuieli 200 .. Ramai cu 500 lire in mana.
    Se merita?
    • +8 (8 voturi)    
      depinde cum privesti (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:03)

      cristi_an [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      la sfarsit de an ai 5000 de lire in economii si o vacanta de 1000 de lire.
      Pentru cei care muncesc acolo, care ar fi alternativa?
    • +10 (10 voturi)    
      Intrebare e daca merita, nu daca "se merita" (Miercuri, 19 februarie 2020, 14:41)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      Si in general e intrebarea pe care si-o pune orice om cand merge la munca, in UK, In Germania sau Romania.
      Deci merita sa muncesti ca sa traiesti?
    • +3 (5 voturi)    
      "se merita"! (Miercuri, 19 februarie 2020, 15:08)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      25,600 este mult peste salariul minim si o gramada de cetateni britanici traiesc din banii astia.

      Calculele tale sunt exagerate si cred ca se bazeaza exclusiv pe o experienta in Londra. Cu 500 de lire poti inchira o locuinta decenta in multe orasele din restul tarii si de 200 de lire/luna deja iti permiti o masina noua.
      Chiar daca locuiesti in Londra, nu trebuie sa o traversezi zilnic cu metroul ca sa-ti dai toti banii pe abonament.. Vrei sa economisesti? Exista biciclete.

      In cuplu, un venit/familie de peste 50,000 de lire deja depaseste semnificativ media pe tara.
      • 0 (4 voturi)    
        mai bine decat in ro (Miercuri, 19 februarie 2020, 16:44)

        Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        In afara Londrei salariile sunt mai mici si chiriile au crescut intre timp.
        Cat despre transport .mergi cu bicicleta pana cand ai funingine la nas. Dupa aceea din banii ramasi iti iei medicamente.la vermea din regat nu prea iti arde de bicileta doar daca fumezi ceva nasol
        Cat despre cuplu la 50000 ramai cu 3100 in mana .
        Scade 1200 chiria(daca stai singur) mancarea 400-500 si transportul la doi alte 400 .banuiesc ca vrei si o masina -asigurare etc mai pune 100 pe luna.
        Ramai cu 1000 .
        Aici n am pus vacante iesiri in oras sau haine si alte cheltuieli.
        Poti supravietui.
        • +4 (6 voturi)    
          tu pe ce lume traiesti!? (Miercuri, 19 februarie 2020, 17:23)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

          1. https://www.ons.gov.uk/ "Median household disposable income in the UK was £29,400 in the financial year ending (FYE) 2019, up 1.4% (£400) compared with FYE 2018, after accounting for inflation."

          2. Doua salarii de £25,600 fiecare inseamna ~£1750 net pe luna fiecare. £3500 impreuna.

          Inteleg ca tie nu-ti ajung nici 10k/luna, dar realitatea este ca poti avea o viata decenta de banii astia.

          ps: In loc sa dai o gramada de bani pe transport, iti sugerezi sa te muti mai aproape de locul de munca.. ;)
          • +1 (3 voturi)    
            aiureli (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:36)

            Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            in cazul absurd cand nu ai copii..altfel esti muritor de foame. O arzi pe la Aldi si Lidl la cutiile cu legume si fructe de 1.5 lire
            • +2 (2 voturi)    
              absurd? (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:47)

              pehash [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

              In cazul "absurd" in care vei ajunge sa ai copii in UK, vei afla care sunt avantajele fiscale pentru familiile cu copii si venturi mici.
          • +4 (4 voturi)    
            daca ai salar (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:47)

            hanu [utilizator] i-a raspuns lui pehash

            doar 25k, in Anglia, si mai ales in LONDRA, ceva faci gresit in viata...parerea mea.
            • +1 (5 voturi)    
              lasa l (Miercuri, 19 februarie 2020, 22:16)

              Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui hanu

              Unu de ala care ppapa ketchup pe paine si merge cu bicla
  • +8 (18 voturi)    
    acum sa vedem (Miercuri, 19 februarie 2020, 13:55)

    liviu_ [utilizator]

    daca UE cedeaza o sa fie naspa pt toata lumea (efectiv nu o sa mai existe motiv sa nu iesi din UE)

    daca UE isi joaca bine cartea, pentru uk o sa fie naspa, nici pt UE nu o sa fie extraordinar, dar pe termen lung o sa fie un semnal clar ca UE nu accepta compromisuri


    evident mai e si variabila numita SUA, care in momentul actual e in razboi cu toata planeta: ue (vezi airbus si altele), china (huawei) rusia etc). cu alte cuvinte ei pot oferi un acord avantajos UK doar ca sa pune ue intr-o situatie proasta!
    • +3 (5 voturi)    
      nu stiu de ce ai primit minusuri... (Miercuri, 19 februarie 2020, 15:51)

      IronRaven [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      caci ceea ce spui este rezonabil...
      In esenta nimeni nu stie ce se va intampla... Iar interesele sunt mari si intr-o parte si in cealalta a cortinei (fie ca e vb de UK/UE sau UE/USA sau UK/rest of world...

      Realitatile comerciale spun ca UK are nevoie de UE pentru a-si asigura necesarul de produse de consum, iar chestia cu "mana ieftina de lucru" nu par a fi o necesitate pe termen scurt... Daca UK nu introduce taxe vamale, UE nu o sa fie afectata prea tare... caci, in continuare va fi mai usor sa transporti marfa peste Canalul Manecii decat peste Atlantic
      • -2 (4 voturi)    
        ultimul tau paragraf (Miercuri, 19 februarie 2020, 19:48)

        hanu [utilizator] i-a raspuns lui IronRaven

        e cel mai mare bull pe care l-am citit azi...stai linistit ca nu raman ei fara cartofi si aspirina... ce le mai plangem de mila :))
  • -2 (6 voturi)    
    rezident in UK (Miercuri, 19 februarie 2020, 18:40)

    stanislau [utilizator]

    Anglia își bate joc de imigranții care speră într-un câștig mai bun ca în România. Englezii plătesc tare prost, îi umilesc pe români făcându-i țigani și își bat joc de ei.
    Ar trebui să nu mai emigreze nimeni în Anglia. Să lucreze ei pe salariile care le au. Nație de jeguri!
    • +4 (4 voturi)    
      pai de ce mai esti acolo (Miercuri, 19 februarie 2020, 20:16)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui stanislau

      daca vorbesc urat de tine :))) Sa fie oare banii pe care ii faci acolo, bani la care nici nu VISAI in Romania / tarile latine ale europei? :)
  • +3 (3 voturi)    
    Imigrantii din Ro sunt deja in UK... (Miercuri, 19 februarie 2020, 21:40)

    Paper_tiger [utilizator]

    Daca privim din perspectiva: Deja 500,000 romani au aplicat pt settled sau pre-settled status in UK, si pana in iunie 2021 mai aplica 100,000 cel putin. Drepturile lor nu se schimba si nu vor fi afectate de noile reguli. Practic, 1% din populatia UK si 3% din populatia Romaniei sunt romani in UK. Nimeni nu-i va "trimite acasa", multi au deja cetatenie britanica, si restul o vor obtine treptat in urmatorii ani daca raman in UK sa munceasca si nu se ocupa de spart bancomate si alte "activitati" :)
    2. Regula asta va reduce mult imigratia din Ro cativa ani dupa 2021, desi se vor gasi destule mijloace pt romanii calificati care vor sa vina. Dar nimic nu e etern... In 2024 sunt iarasi alegeri si e posibil sa vin un guvern laburist, care sa relaxeze din nou regulile in relatia cu UE.
    • 0 (0 voturi)    
      da, e clar (Vineri, 21 februarie 2020, 11:07)

      hanu [utilizator] i-a raspuns lui Paper_tiger

      cine chiar a vrut acolo a plecat.
      Daca e sa vorbim pt Romania, cel mai bun lucru care i s-ar putea intampla ar fi repatrierea tuturor celor plecati... altfel ramane pierduta.
      Imaginati-va 4-5 milioane de romani cu experienta vestului si cu putere de munca venind inapoi..asta da masa critica.

      Ar fi poate a doua, adevarata revolutie.
  • +1 (1 vot)    
    de sute de ani (Joi, 20 februarie 2020, 6:52)

    nedumeritul [utilizator]

    Anglia a calculat pentru fiecare miscare cat pierde si cat castiga.De fiecare data a castigat mai mult decat a pierdut.Credeti ca de data asta va pierde mai mult decat castiga ? Eu ma indoiesc.....spre deosebire de noi cand fac aceste calcule au pe masa datele reale ale problemei
    Nu degeaba exista la ei zicala :"The truth but the truth whatever it is" adica :adevarul si realitatea oricat de triste ar fi....


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by