Decapotabila cu care a fost plimbat Gagarin la întoarcerea din spațiu nu și-a găsit cumpărător

de Redactia     HotNews.ro
Duminică, 16 februarie 2020, 15:20 Actualitate | Esenţial


Limuzina ZIL-111V (wikipedia)
Foto: Hotnews
Decapotabila ZIL-111V, cu care a fost plimbat triumfal Iuri Gagarin pe străzile Moscovei pe 14 aprilie 1961 la două zile după întoarcerea sa din spaţiu, nu şi-a găsit cumpărător la o licitaţie desfăşurată sâmbătă, potrivit casei Litfund. Preţul de pornire al istoricului autovehicul era de 2,9 milioane de dolari.

"Maşina cu care cosmonautul Gagarin a fost dus la Kremlin, după zborul său în spaţiu, nu a fost vândută", a informat casa de licitaţii Litfund, potrivit Agerpres.

Aflată în stare perfectă, maşina este una dintre cele 12 modele fabricate în Uniunea Sovietică exclusiv pentru marile ocazii, precum plimbarea triumfală oferită prin Moscova de autorităţile sovietice primului om care a călătorit în spaţiu.

Gagarin a parcurs în această decapotabilă, de culoare turcoaz flancată de ghirlande de flori şi de steagurile URSS, cei 30 de kilometri care despart aeroportul Vnukovo de Kremlin, întâmpinat de mulţimea care a salutat cu entuziasm această faptă eroică.

Automobilul automat ZIL-111V, inspirat din modelul american Pacard Caribbean, prevăzut cu motor V8 de 5.980 de centimetri cubi, şi având o greutate de 2,6 tone, dezvolta o viteză de maximă de 170 km/h.

Decapotabila a fost fabricată individual între 1960 şi 1962 şi, spre deosebire de Pacard, are patru uşi şi o capacitate de 7 pasageri. Potrivit casei de licitaţii Litfund, Hruşciov i-a dăruit un astfel de model liderului cubanez Fidel Castro, în timp ce fostul preşedinte al RDG Erich Honneker avea cel puţin o astfel de maşină în garajul său.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















1725 vizualizari

  • -5 (9 voturi)    
    O bijuterie de mașină (Duminică, 16 februarie 2020, 15:53)

    Nyk1 [utilizator]

    Păcat că nu sunt atât de bogat, că aș fi cumpărat-o eu. Faptul că a transportat odată un erou al întregii Omeniri e un bonus.
    • +3 (3 voturi)    
      esti subiectiv (Duminică, 16 februarie 2020, 18:42)

      CNBC [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      celavecule, la tine doar pentru ca vine de la cei care te platesc este suficient. Hai ca ai obtinut un bonus de 100 de ruble pentru pasti cu postarea asta.
  • 0 (0 voturi)    
    Seicul EAU si Dubai, (Duminică, 16 februarie 2020, 17:44)

    Namaste [utilizator]

    recent afirmat in Russia cu un prim astronaut arab Al Mansouri, supranumit "Gagarin-ul Arab", e un mare "colectionar" de automobile de exorbitant lux, ciudat ca nu a cumparat el...
  • +2 (2 voturi)    
    Lol (Duminică, 16 februarie 2020, 18:28)

    mitg [utilizator]

    "Preţul de pornire al istoricului autovehicul era de 2,9 milioane de dolari"

    Dileala. Poti sa cumperi fragmente de sol lunar pentru mai putin de atat.
  • -1 (1 vot)    
    eram sigur... (Duminică, 16 februarie 2020, 19:20)

    bed_and_breakfast [utilizator]

    Eram sigur ca nu stiti sa copiati niste cuvinte luate din presa straina. Se scrie HONECKER, se scrie PACKARD, iar LITFOND este ortografia originala a casei de licitatie ruse.
    Treizeci de km or fi intre Moscova si Vnukovo, dar nu intre Vnukovo si Kremlin.
    Si nu mai pomeniti cuvintul Kremlin pt. ca 9 din 10 romani intrebati pe strada nu stiu ce-i aia Kremlin.
    Pe mine m-a surprins transcrierea corecta a cuvintului CARIBBEAN...
  • +1 (1 vot)    
    Copie după mașinile americane (Duminică, 16 februarie 2020, 20:40)

    BEDE [utilizator]

    Este o copie după nu mai știu exact ce mașină americană. Câte asemenea examplare au fabricat în URSS? Ar fi interesant de comparat câte mașini de acest gen au vândut în USA și câte în URSS. Probabil că era numai pentru șefii partidului și, în mod excepțonal, și pentru Gagarin. Asta pe când în USA o asemenea mașină era destul de obișnuită pentru clasa de mijloc din anii 60.
    Nu demult am văzut ân București o mașină americană din acea generație (parcă nu decapotabilă), dar tot de pe atunci.
    Au copiat și rușii cât au putut și ei de bine.
    Nu numai automobile, ci, de pildă, Tu4 a fost copia fidelă a B29, o copie atât de fidelă încât avea exact aceleași probleme cu motoarele... Copia fiind cât de poate de fidelă de teama că Stalin s-ar fi putut supăra dacă cumva mai făceau unele îmbunătățiri.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by