Proiect: Șoferii, obligaţi să folosească luminile de întâlnire şi pe drumurile naţionale

de Redactia     HotNews.ro
Vineri, 7 februarie 2020, 16:12 Actualitate | Esenţial


soferi
Foto: pxhere.com
Șoferii vor fi obligaţi să folosească, în timpul zilei, luminile de întâlnire sau luminile pentru circulaţia diurnă şi pe drumurile naţionale, nu numai pe autostrăzi, drumuri expres şi naţionale europene, potrivit unei propuneri legislative depuse la Parlament.

Proiectul completează Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, potrivit Agerpres.

"În circulaţia pe autostrăzi, pe drumurile expres, pe cele naţionale europene (E) şi pe cele naţionale (DN), conducătorii de autovehicule sunt obligaţi să folosească în timpul zilei luminile de întâlnire sau luminile pentru circulaţia diurnă", prevede proiectul.

În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei legi, Guvernul va completa Hotărârea Guvernului nr. 1.391/2006 pentru aprobarea Regulamentului de aplicare a Ordonanţei de Urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, mai prevede actul normativ.

"Iniţiativa vine în sprijinul participanţilor la trafic, făcându-i să observe în timp util autovehiculele care se deplasează pe drumurile naţionale, ceea ce, pe de-o parte, va reduce numărul accidentelor, iar, pe de alta, va mări siguranţa rutieră din ţara noastră", precizează iniţiatorul proiectului, Nicolae-Miroslav Petreţchi, deputat al minorităţilor naţionale, în expunerea de motive.

Inițiatorul proiectului mai spune că tot mai multe state europene prevăd, în legislaţia privind circulaţia pe drumurile publice, folosirea luminilor de întâlnire în afara localităţilor, indiferent de tipul drumului, vizând reducerea semnificativă a numărului de accidente.

Conform inițiatorilor, se estimează că în 2025 numărul mediu al autovehiculelor care se vor deplasa pe drumurile naţionale din România se va dubla, "fapt care, fără o completare a legislaţiei actuale, va determina ca numărul accidentelor să crească, ceea ce va duce atât la mărirea numărului de victime, cât şi la afectarea întregii societăţi, ridicându-se costurile socio-economice".

Acum, șoferii sunt obligați să folosească luminile de întâlnire sau pe cele de zi doar pe autostrăzi, pe drumurile expres şi pe cele naţionale europene.

Proiectul va intra mai întâi în dezbaterea Senatului, iar apoi a Camerei Deputaţilor, care este for decizional.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















3635 vizualizari

  • -1 (1 vot)    
    da, da... (Vineri, 7 februarie 2020, 19:42)

    ggogu [utilizator]

    CORECT! cu majuscule...scuzati!
  • +4 (4 voturi)    
    Pai da (Vineri, 7 februarie 2020, 20:47)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    "[...] pe de-o parte, va reduce numărul accidentelor, iar, pe de alta, va mări siguranţa rutieră din ţara noastră"

    De acord. In acelasi timp eu mai stiu un reportaj ProTV care zice asa:

    "2 mii de oameni mor anual în accidente rutiere. Iar alţi 9 mii sunt grav răniţi şi rămân mutilaţi pe viaţă. O statistică neagră care poziţionează România pe locul doi în Europa, după numărul nenorocirilor de pe şosea. Multe dintre aceste tragedii se produc din cauza lipsei marcajelor şi a parapeţilor de protecţie susţin ONG-urile - care acuza autorităţile că tratează cu nepăsare starea drumurilor."

    Sursa:

    https://stirileprotv.ro/stiri/inspectorul-pro/firmele-de-constructii-fura-pana-si-la-vopseaua-marcajelor-rutiere-contract-de-infrastructura-cu-un-srl-care-face-sandvisuri.html

    Mai ales ca...

    https://stirileprotv.ro/stiri/actualitate/marcajele-rutiere-din-romania-o-afacere-de-miliarde-companiile-se-controleaza-singure-daca-respecta-sau-nu-conditiile.html

    Cam ca HexiPharma care ei produceau si tot ei isi validau produsele...

    Mai stiu acum cateva zile cum voiau sa puna MelodyRoad si Robotei in loc sa faca autostrazi si marcaje si iluminat public si indicatoare destepte. Daca nu pot autostrazi, bun, macar sa faca strazile si podurile din orase fara gropi.

    Dar asa e la noi, in loc sa rezolve probleme stringente, viseaza la floricele si avioane.
  • 0 (6 voturi)    
    O tâmpenie inutilă ! (Sâmbătă, 8 februarie 2020, 13:01)

    viomarmi22 [utilizator]

    Se știe faptul că orice consumator la bordul mașinii, va obliga alternatorul să funcționeze din greu, asta înseamnă consum suplimentar de combustibil și implicit CO2 și alți compuși și particule toxice și cancerigene aruncați în atmosferă ! Oricum îmi voi monta un panou fotovoltaic pe acoperișul mașinii cu acumulatori de litiu și lumini de întâlnire pe led-uri economice, dacă va deveni obligatoriu să stai cu luminile aprinse non stop pe toate ulițele noastre pline de gropi !
    • +1 (1 vot)    
      singurul care ai dreptate. (Duminică, 9 februarie 2020, 12:45)

      dezamagitul [utilizator] i-a raspuns lui viomarmi22

      Nimeni nu se gandeste la problemele reale ale circulatiei si accidentelor. Un vechi proverb zice mergi ziua cu felinarul aprins si cazi in groapa.
      Dupa cum spui , toti acestea consuma si din viata acumulatorului plus poluarea. Un profesionist nu sta cu ochii in luminile celui care vine din fata sau care merge in fata lui. El obsearva orice mijloc de transport care circula pe stada si vede intentia de oprire si pastreaza distanta asiguratorie.Eu ma uit la toate mijloacele auto aflate in miscare la lampile lor ,daca functioneaza. De ani de zile am considerat ca atunci cand se insereaza si dimineata este cel mai greu sa conduci , cand mijlocul este in miscare si cu luminile aprinse nu poti distinge exact distanta unde se afla sau atunci cand toate luminile ard nu i-ti dai seama cand franeaza.Politicieni sa nu dea legi ca sa se afle in treaba ci faca sa functioneze sistemul cat mai usor si fara franari inutile si daca se poate fara furturi in interes propriu.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by