​Avocatul Poporului a constatat că mare parte a conflictului de la Ditrău s-a derulat prin intermediul Facebook, iar conduita neadecvată a preotului capelan din comunitate a contribuit la aprofundarea acestuia. ​

Brutarii srilankezi din DitrauFoto: Gina Stefan/AGERPRES

Avocatul Poporului precizează într-un comunicat că totul a izbucnit în contextul unui conflict mai vechi între societatea economică și foști angajați, iar „un rol însemnat l-au jucat si lipsa de informație, dar și temerile nefondate ale localnicilor referitoare la statutul cetățenilor străini” angajați la brutăria din localitate.

„În localitatea Ditrău există un conflict local mai vechi de natură economică între societatea comercială AGM Eco Corporate SRL, pe de o parte, și câțiva foști angajați ai acesteia, pe de altă parte. Apariția celor doi cetățeni sri-lankezi a acutizat acest conflict și a condus la manifestări excesive și intolerante din partea mai mulor cetățeni. Un rol însemnat l-au jucat si lipsa de informație, dar și temerile nefondate ale localnicilor referitoare la statutul cetățenilor străini angajați în cadrul agentului economic. Nu în ultimul rând, reținem conduita neadecvată a preotului capelan din comunitate care, de asemenea, a contribuit la aprofundarea conflictului. Trebuie menționat că situația de mai sus a fost posibilă și în contextul unor informații eronate și nefundamentate venite din surse mass-media”, se arată în comunicatul Avocatului Poporului.

„Avocatul Poporului precizează că mare parte din conflict s-a derulat prin intermediul unei cunoscute rețele de socializare, fapt ce a condus la propagarea acestuia în mediul online. Astfel, a fost observat faptul că vehemența manifestărilor neadecvate a dobândit amplitudine în spațiul virtual”, se mai precizează în comunicat.

Potrivit sursei citate, primarul localității a gestionat corespunzător situația și a depus toate diligențele în vederea evitării escaladării conflictului.