Noi reguli pentru trotinetiști. Guvernul a stabilit prin OUG cum și cine poate folosi trotinetele electrice

de C.D.     HotNews.ro
Marţi, 4 februarie 2020, 15:36 Actualitate | Esenţial


Trotineta electrica
Foto: Facebook - VOI Scooters
​Guvernul a aprobat în ședința de marți o ordonanță de urgență potrivit căreia pentru a folosi o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă cel puțin 14 ani. Aceste mijloace de transport se pot deplasa doar pe pistele special amenajate, iar în cazurile în care acestea nu există, circulația lor este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h. Circulația pe trotuar este interzisă.

Potrivit documentului, care a fost pus luna trecută în dezbatere publică, trotineta electrică este definită ca „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”.

Circulația pe trotuare este interzisă pentru trotinetele electrice, așa cum sunt ele definite în lege. Astfel, potrivit actului normativ: „sunt asimilate pietonilor persoanele care conduc un scaun rulant de construcție specială, cele care conduc vehicule destinate exclusiv tragerii sau împingerii cu mâna, cele care se deplasează pe patine sau dispozitive cu role fără mijloace de autopropulsie, precum și cele care conduc vehicule a căror viteză maximă prin construcție nu depășește 6 km/h și sunt echipate cu un motor electric”.

Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele și trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista respectivă. În lipsa acestei piste, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h, se arată în document.

Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. De asemenea, ca și în cazul bicicletelor și mopedelor, trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare, dispozitive reflectorizant-fluorescente.

În nota de fundamentare a actului normativ se arată că din cercetarea legislației rutiere a altor state europene cu privire la circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice s-a relevat:
  • este interzisă în state precum: Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.
  • este permisă în state precum: Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Italia, Franța și Olanda.
  • nu este reglementată încă în Bulgaria, Grecia, Polonia, Spania, Ungaria și Croația.
  • în Germania, cei care conduc trotinete electrice trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani, nu au voie să meargă cu o viteză mai mare de 20 km/h și nu le este permis accesul pe trotuar sau în zonele pietonale.
  • în Austria, trotinetele electrice sunt încadrate la categoria biciclete și biciclete electrice și pot circula pe piste de biciclete, cu excepția cazului când nu este amenajată o asemenea pistă, viteza maximă admisă fiind de 25 km/h.
  • în Belgia, regulile aplicabile sunt diferențiate în funcție de viteza cu care se deplasează utilizatorul. Viteza maximă permisă este de 18 km/h.
  • în Danemarca, circulația se desfășoară exclusiv pe piste de biciclete cu viteza maximă de 20 km/h. Este interzisă circulația trotinetelor pe timpul nopții.
  • în Italia, viteza de deplasare a trotinetelor electrice este permisă până la 20 km/h.
  • în Olanda, trotinetele electrice se pot deplasa pe pistele de biciclete și intră în categoria mopedelor speciale, cu viteză constructivă maximă de 45 km/h, însă, pentru a fi utilizate pe drumurile publice, altele decât pistele de biciclete, fiecare model trebuie supus unui proces de avizare, la cererea producătorului, importatorului, comerciantului, derulat de către Ministerul Infrastructurii cu sprijinul tehnic al RDV (echivalentul Registrului Auto Român).
  • în Franța, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe pistele pentru biciclete, iar în lipsa acestora, numai pe drumurile publice unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h. Este interzisă circulația trotinetelor electrice în afara localităților, cu excepția pistelor pentru biciclete.
La nivel național, în perioada 2016-2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice. În urma acestor evenimente, un conducător de trotinetă electrică a decedat, 37 au fost răniți grav, iar 156 răniți ușor, se mai arată în document.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















21728 vizualizari

  • -35 (47 voturi)    
    unde s-a ajuns (Marţi, 4 februarie 2020, 15:49)

    uzu [utilizator]

    deci oi. O I. o turma de oi la care guvernul trebuie sa le spuna prin ORDONANTA de URGENTA (!!!) pe unde au voie sa se dea cu trotineta.
    deci cat de bleg poate fi un popor daca guvernul trebuie sa-i spuna cine si pe unde se poate da cu trotineta.

    maine vine ordonanta de urgenta care sa va spuna cand si unde puteti sa respirati ...
    • +11 (15 voturi)    
      unde s-a ajuns? (Marţi, 4 februarie 2020, 17:27)

      nashu_mare [utilizator] i-a raspuns lui uzu

      Presupun ca nu ai permis si nici nu stii vreo regula de circulatie, pentru ca toate au fost si sunt reglementate tot prin Ordonoanta de Urgenta. Se numeste OUG 195/2002.
    • +9 (15 voturi)    
      Bine mai Che Guevara de Dambovita. (Marţi, 4 februarie 2020, 17:28)

      clint [utilizator] i-a raspuns lui uzu

      Suntem 2 milioane de oameni pe o bucatica de pamant. Daca nu respectam niste reguli minime ale carui scop ar trebui sa fie COOPERAREA, chiar si cand vine vorba de interesul propriu, atunci ne paste haosul. Gandeste-te la o intersectie ne-dirijata in care fiecare nu se uita in stanga, dreapta si nu stie decat ca vrea sa treaca no matter what...
    • +2 (14 voturi)    
      Nu este asa (Marţi, 4 februarie 2020, 17:51)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui uzu

      Orice accident se judeca prin prisma cadrului legal. Astfel, VICTIMA este pusa pe drumuri sa demonstreze ca cel cu trotineta trebuia sa fie atent cand mergea pe trotuar si te-a lovit. Actualmente legea e clara: nu are ce cauta pe trotuar.

      DAR, si aici iti dau dreptate: legea aceasta la romani este o gluma proasta. Tocmai m-am intors de la Constanta si Bucuresti. Acolo 95% din soferi ar trebui sa ramana fara permis in primele 10 minute. Iar restul de 4.99% in primele 30 de minute. Linie continua, prioritate, linie dubla continua? Soferii nostri nu au idee de asa ceva. Culmea, daca conduci dupa reguli incasezi claxoane si faci accident!
      • +6 (6 voturi)    
        Constanta (Marţi, 4 februarie 2020, 23:42)

        adrian88000 [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

        nu are Politie la Circulatie ? Sau aia dorm in papuci ci vor sa se pensioneze la 40 de ani ?
  • -26 (38 voturi)    
    da (Marţi, 4 februarie 2020, 15:50)

    uzu [utilizator]

    da. si-n franta si germania la fel, oamenii au ajuns o turma care nu stie ce sa faca decat daca le zice taticu' ...
  • +11 (13 voturi)    
    las ca stim noi... (Marţi, 4 februarie 2020, 15:51)

    Kato01 [utilizator]

    Astept 2-3 amenzi pt statistica si apoi haosul care e acum...
  • +14 (30 voturi)    
    serios?! (Marţi, 4 februarie 2020, 15:55)

    liviu_ [utilizator]

    WTF?!
    sa fie clar nu iubesc aceste trotinete DAR astia le interzic circulatia pe trotuare si unde viteza e peste 50km/h. Problema e ca sunt zone in Bucuresti in care tre sa te misti cu trotineta in brate daca e sa respecti legea asta! Ghici ce osa se intample? Oamenii nu o sa respecte legea!

    Este bine ca se reglementeaza, dar felul in care s-au reglementat mi se pare gresit!
    Concluzia: faceti dracu piste de biciclete :P
    • +1 (19 voturi)    
      Vor fi amendati (Marţi, 4 februarie 2020, 17:25)

      lazarus101 [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Si daca nu respecta legea, ghici ce? O sa incaseze amenzi pana se satura de toaglele lor hipsteresti!

      Foarte bine ca am scapat de ele de pe trotuare! In mod normal ar trebui sa fie permis sa circule NUMAI pe piste de biciclete nu sa incurce circulatia pe drumurile publice! Unde nu exista piste de bicicleta, ghinion va trebui sa aleaga alt mijloc de transport. Nici eu nu pot merge cu yachtul pe Dambovita daca nu e amenajat pentru a fi navigabil!
      • +6 (6 voturi)    
        Ghici ghicitoare.. (Miercuri, 5 februarie 2020, 9:03)

        pehash [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

        O sa fie amendati la fel de des cum sunt amendati soferii care parcheaza ilegal pe trotuar? Inclusiv aia care parcheaza pe locuri amenajate ilegal de primariile de sector?

        Si daca sunt doar 200.000 de locuri la 1.5 milioane de masini? Ghinion!.. Sa vanda masinile si sa aleaga alt mijloc de transport (poate o trotineta?). Nici lazarus101 nu-si poate parca iahtul in baltoaca din fata blocului.. ;))
      • +2 (2 voturi)    
        mai (Miercuri, 5 februarie 2020, 9:05)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

        trotinetele nu-s repe ca idee
        nici mie nu-mi plac pe strada. m-am speriat odata teribil cand am vazut un om levitand pe langa mine... (eram in masina) dar asta nu inseamna ca nu-s bune DACA se fac niste legi calumea

        legea asta mi se pare doar ca sa fie ceva.
      • -2 (4 voturi)    
        192 de accidente (Miercuri, 5 februarie 2020, 13:28)

        eGerula [utilizator] i-a raspuns lui lazarus101

        in conditiile in care majoritatea mergeau pe trotuar sau pe piste de biciclete. Stai sa vezi acum statistica cand ii obliga sa iasa pe strada daca nu au pista. Eu nici cu bicicleta n-am curaj pe strada printre masini, dapai cu o trotineta.
        Acum intreb politia, pentru un prieten, ce prefera: un accident intre un pieton si un trotinetist sau intre un trotinetist si o masina?!
    • 0 (20 voturi)    
      Nu trebuie sa o iei in brate (Marţi, 4 februarie 2020, 17:32)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Poti foarte bine sa circuli pe trotuar cu trotineta electrica oriunde la sub 6 km/h. Sau poti sa o impingi pana dai de o pista de buciclete sau un drum pe care poti circula cu ea. In oricare din situatii salvezi planeta :)

      Incearca sa te obisnuiesti cu ideea ca lumea nu se invarte in jurul celor catorva zgubiliticilor pe trotinete. Exista multe alte prioritati mult mai importante.
      • +6 (14 voturi)    
        . (Marţi, 4 februarie 2020, 18:56)

        o_o [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        cum ar fi poluarea si aglomeratia in trafic....
        • -1 (15 voturi)    
          Exact! (Marţi, 4 februarie 2020, 22:26)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui o_o

          Tot ce mai lipsea pe trotuarele patriei sunt zgubiliticii pe trotinete..
          • +3 (3 voturi)    
            mai bine sa stea ca prostii cu orele (Miercuri, 5 februarie 2020, 10:54)

            qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

            in trafic si sa produca noxe

            de 1 milion de ori mai bine!

            logica de pește
      • +4 (4 voturi)    
        da (Miercuri, 5 februarie 2020, 9:06)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        sa stii ca planeta o sa fie salbata fara masini dar cu electrocasnice si electronice schimbate odata la 6 luni :))
    • +7 (11 voturi)    
      Ghinion curat (Marţi, 4 februarie 2020, 17:53)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Si eu merg pe langa bicicleta uneori in tari cu autostrazi tocmai pentru ca legal cu am cum circula pe ea... Sa nu crezi ca voi trece o strada pe trecerea de pietoni din sa. Din doua motive: primul, nu as avea prioritate - legea e clara: PIETONII au prioritate la trecere, al doilea: daca da peste mine o masina, pe langa faptul ca nu pot castiga bani (stand in spital) va trebui sa ii platesc si capota pana la ultima zgarietura.
      • +2 (2 voturi)    
        lasa (Miercuri, 5 februarie 2020, 9:07)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

        ca atunci cand nu e trecere masinile au prioritate
        pe linia de tramvai tramvaiu are prioritate...

        nici una din lucrurile astea nu i-a impiedicat pe pietoni sa nu traverseze aiurea (dau filmari daca nu ma crede cineva) -> a nu se intelege ca soferii n-ar face asa ceva

        my point : legea trebuie sa fie mai usor de respectat (sau pedepsele draconice) altfel romanul nu se civilizeaza! also politie pe strazi n-ar strica!
  • -5 (25 voturi)    
    ok (Marţi, 4 februarie 2020, 16:10)

    Soljenitin [utilizator]

    Si daca un trotinetist caruia ii este permis legal a utiliza drumuri publice trece pe langa masina mea si imi rupe o oglinda sau imi loveste masina? Cu ce asigurare imi repara el masina?
    • +3 (9 voturi)    
      ei (Marţi, 4 februarie 2020, 17:01)

      nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      am fos de-a dreptul consternat sa aflu ca se poate si sa scoti bani din buzunar si sa platesti dauna in cazul in care e culpa ta. nu e musai asigurare ca sa cumperi o oglinda. Dar eu inca nu am avut de cumparat oglinzi asa ca nu-s sigur daca magazinul de oglinzi vinde pe bani sau pe polite de asigurare.
      Soljenitzin ia vinde-i tu repede o polita sa-ti cumpere o oglinda.
      • 0 (2 voturi)    
        heh (Miercuri, 5 februarie 2020, 14:13)

        Soljenitin [utilizator] i-a raspuns lui nikita11

        Iar eu, la randu-mi, sunt convins ca daca vreun trotinetist / biciclist iti da vreun damage, se va opri si va fi chiar dornic sa iti repare masina.
        Am un cunoscut caruia i-a zgariat usa dreapta-fata un biciclist - a atins cu pedala (metalica). Poate crezi ca biciclistul a aruncat cu banii repede sa ii repare usa? Nu, prietene, s-a urcat pe trotuat si a plecat in sens invers.
        In plus, mi se pare normal sa obligi TOTI participantii la trafic sa incheie RCA, nu doar automobilistii.
        • 0 (0 voturi)    
          dap (Miercuri, 12 februarie 2020, 21:20)

          nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

          am inteles si pct tau de vedere si ai dreptate in sinea ta. Eu nu sunt cu trotineta si cu bitza mai rar. Cu masina sau pe jos. Dar ma gandesc ca nu e vina nimanui ca o masina costa asa de mult. poate ar trebui interzise masinile mai scumpe de 7000 EU noi ;). asa ar fi mai lesne de acoperit daunele si ar mai trebui polite doar pt persoane si marfa. Dar da, de buna voie nu plateste nici dreaq. desi a fost prin 2018-2019 o stire cu un copil de prin nord care a zgariat sau ce o masina si a platit din banii adunati de el. La final e si chestie de educatie, omenie. aici cam da cu virgula in romania
    • -1 (5 voturi)    
      sau (Marţi, 4 februarie 2020, 17:25)

      Vlad38 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Vorbesti cu cei care ti-au luat bani de parcare, sau te rogi sa dea un biciclist peste masina...
    • -2 (10 voturi)    
      Ai dreptate! (Marţi, 4 februarie 2020, 17:28)

      lazarus101 [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Orice vehicul care circula pe drum public, ca o fi bicicleta, trotineta, motoreta sau chiar caruta ar trebui sa aiba asigurare obligatorie platita!
    • -2 (10 voturi)    
      Exact (Marţi, 4 februarie 2020, 17:54)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Ar trebui sa aiba asigurare de raspundere civila si un numar de identificare.
    • -3 (11 voturi)    
      . (Marţi, 4 februarie 2020, 18:15)

      o_o [utilizator] i-a raspuns lui Soljenitin

      Cu aceeasi asigurare cu care un biciclist, o persoana care alearga, un betiv, o creanga de copac, o pisica, un meteorit, etc... iti repara tie masina. Libertatea ta de a avea o masina nu este un motiv pentru a ingradi dreptul altora. Dar cu plamanii mei si masina ta cum ramane?
      • -1 (7 voturi)    
        @ o-o (Marţi, 4 februarie 2020, 21:04)

        Godzillagrrr [utilizator] i-a raspuns lui o_o

        Dar cum e posibil sa fii atât de abil intelectual sa nu faci deosebirea intre fenomene naturale si pisici, pe de-o parte, si betivi si trotinetisti pe de alta parte?

        Hai sa incercam jocul celor 5 diferente. Sunt sigur ca vei reusi!
  • +5 (21 voturi)    
    Sica Triciclica (Marţi, 4 februarie 2020, 16:14)

    ThalesdeTeleorman [utilizator]

    Interesant cum gandeste Guvernul situatia: desi nu am trotineta, inteleg ca astia cu trotinete nu au voie pe troturar, in schimb masinile au voie. In Bucuresti ai mai multe sanse ca pe trotuar sa dai de masini decat de alti pietoni. Bravo Sica! Diferenta intre voi si PSD e ca aia erau si hoti, si prosti. Ai tai in schimb sunt doar prosti, cu mentiunea ca voi vreti sa pareti destepti.
  • -2 (16 voturi)    
    Preocupari serioase (Marţi, 4 februarie 2020, 16:22)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    si „liberale” marca Orban & Co. Si data prin OU... Râsul dracului. Ăștia isi bat joc de noi !
  • +5 (17 voturi)    
    OUG (Marţi, 4 februarie 2020, 16:28)

    dickins [utilizator]

    Sa mearga ei pe strazile din bucuresti cu trotineta, crezi ca merg pe trotuar de placere? Pe trotuar cad si ma ridic, soseaua este in valuri de la calitatea materialului folosit. Inainte sa dea legea ii invit pe toti sa mearga cu o bicicleta pe un furtun. liber la accidente...
  • -5 (15 voturi)    
    Mare bou sunt eu atunci (Marţi, 4 februarie 2020, 16:30)

    fLoreign [utilizator]

    Vara trecuta am dat o tura rapida cu un scuter electric Lime prin Washington, inclusiv prin fata Casei Albe. Trotuar, drum laturalnic, zebra, drum larg, nu a contat. Naravas bidiviu, nu zic, insa idiot nu sunt, am fost atent la trafic.
    • +1 (15 voturi)    
      Neam de neamu' tau n-a ajuns in Washinton DC (Marţi, 4 februarie 2020, 17:45)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      Ai dat o tura rapida in vis :) In DC sunt extrem de putine piste de biciclete. Mai putine ca-n Bucuresti. Singura pe care am vazut-o e pe National Mall intre nemorialele lui Lincoln si cel al lui Washington.

      Pe trotuare nimic nu are voie sa circule cu peste 6 mph - viteza maxima a unui scaun cu rotile pentru handicapati. Daca o faceai pe acolo pe zmeul, te impusca cineva pe loc ca pericol imediat pentru siguranta publica. Daca chiar vei ajunge vreodata in SUA incearca sa faci acrobatii din astea si te vei intoarce acasa cu creierasii in punga.
      • +2 (4 voturi)    
        trafic greu (Marţi, 4 februarie 2020, 22:02)

        Durlida [utilizator] i-a raspuns lui Amerlocu

        Probabil ca asa e cum spui tu, dar nu cred ca in NY se parcheaza pe trotuare, in intersectii, pe treceri, se vireaza fara asigurare sau se iese cu spatele la fel in stilul in care asta se intampla in romania. Obligarea celor cu trotinete sa circule obligatoriu printre masini, in traficul din Bucuresti e trimitere la sinucidere. N-am auzit de pietoni loviti de trotinetisti si cu atat mai putin n-am auzit de accidente grave produse de trotinetisti pe trotuare... dar de masini care au lovit trotinetisti sau biciclisti am auzit.
        Lasa violenta verbala si fi mai intelegator.
        • +2 (6 voturi)    
          Poate fi și mai greu ;) (Miercuri, 5 februarie 2020, 6:27)

          Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui Durlida

          Cunosc bine Washington DC pentru că mi-am făcut studiile la Georgetown. Orașul e destul de aerisit pemru o mare capitală, totuși trafic cu biciclete, trotinete, etc. nu prea există. După cum am spus știu de o singură pistă de biciclete care duce de nicărieri până nicăieri pe National Mall. E folosită de turiști. Se poate de asmenea circula cu bicileta și trotineta în campusul universitar. Autobuzele într-adevăr au un fel de suport pe care îți poți agăța bicicleta. Dar pe trotuar nu umbli pe ea cu mai mult de 6 mile pe oră. Dacă ai făcut 6.01 mph, te vânează poliția și te aruncă măcar o noapte într-o închisoare plină de negrii dorgați. Un coleg de facultate a trecut prin asta. Nu s-a mai atins niciodaă de bicicletă și a luat mult timp consiliere psihologică. Pe benzile de circulație ai o speranță de viață redusă. Drumurile sunt largi dar se și circulă repede.

          Din NYC cunosc doar Manhattan-ul unde am stat cu diverse ocazii până la 2-3 zile.Sunt ceva piste de biciclete pin Central Park și pe cheiuri. Până acolo îți duci bicicleta cu mașina:) Se circulă cam la fel de urât ca-n România. Mult mai urât ca-n Washington DC. Niciodată n-am închiriat mașină acolo pentru că nu am tupeul să conduc acolo. Folosesc taxiul. Se semnalizează rar, benzile de circulație sunt aglomerate și vezi o grămadă de mașini boțite. Trotuarele sunt înguste și aglomerate. Autobuzele n-au suporți pentru biciclete Dacă încerci să te dai cu bicicleta sau cu trotineta pe benzile de circulație e sinucidere curată. Pe trotuarele înguste sunt adesea oprite taxiuri, saci de gunoi sau piloni de oțel sau beton împotriva mașinilor și a bicicliștilor. Poți să încerci să mergi cu bicicleta sau cu trotineta la pas. Așa că mai bine mergi pe jos. Dacă încerci să faci acrobații printre pietoni, în cazul fericit va băga un polițai șocuri electrice în tine de o să fii fosforescent o săptămână. În cazul nefericit te împușcă între urechi pentru că ești un pericol imediat.
    • +3 (5 voturi)    
      Cat timp ai respectat legea locului (Marţi, 4 februarie 2020, 17:55)

      Keloo Cooper [utilizator] i-a raspuns lui fLoreign

      Nu ai de ce sa fi bou.
  • +3 (11 voturi)    
    Trebuia SIMPLU (Marţi, 4 februarie 2020, 16:51)

    nick24 [utilizator]

    Să se menționeze că trotinetele electrice se pot deplasa pe trotuar, cu mac 15 km/h, dar și cu mențiunea că pietonii au prioritate și numai în caz de aglomerație pe trotuar, au voie pe carosabil.
    Ce să caute și trotinetele în traficul deja blocat/sufocat?

    De piste de biciclete tovarășa primar NICI NU MAI POMENEȘTE! Și nici de culoare unice pt transportul în comun!
    • +5 (5 voturi)    
      Solutia e simpla! (Miercuri, 5 februarie 2020, 9:09)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Lasam toti acasa trotinetele si bicicletele si ne cumparam masini. Ca sa nu mai sufocam traficul ;)
  • +6 (8 voturi)    
    Uraaa! (Marţi, 4 februarie 2020, 16:55)

    ipolitic [utilizator]

    Trotineta mea
    a.merge cu mai mult de 25km/h
    b e echipat cu 2 (doua!)motoare electrice
    c transporta mai multe persoane(am dubla personalitate)
    deci nu intra in definitia din OUG.
  • -3 (9 voturi)    
    Ca de obicei (Marţi, 4 februarie 2020, 17:03)

    amicugri [utilizator]

    O decizie copiata dupa francezi si nemti, luata fara gindul la consecinte.
    Ce consecinte?
    Pai cite accidente serioase s-au intimplat pina acum pe trotuar? Vreo zero virgula ceva.
    Cu siguranta ca tot atitea se vor intimpla si pe strada (ca pina la pistele speciale mai avem).
    Absolut, nimeni n-a murit vreodata pe strada, in accidente rutiere.
    Ca s-o spun mai clar: cei care au luat decizia asta sint niste criminali si-i vor avea pe constiinta (in caz ca au asa ceva) pe trotinetistii facuti afis de vreo masina. Mai bine interziceau trotinetele electrice complet.
  • +1 (15 voturi)    
    . (Marţi, 4 februarie 2020, 17:03)

    BogdanNicolaescu [anonim]

    circula ca niste descreierati pe trotuar, si cu bicicletele... e ca la nebuni.
    Trebuie interzise strict si bicicletele si orice prostii din astea pe trotuar pentru ca sunt foarte periculoase. Nu au fost reglementate si s-a ajuns la un haose de nedescris... iti e si frica sa mergi pe trotuar ca te buseste vreunul.
    si pe strada la fel... cade vreun tolomac in fata ta si nu poti sa-l eviti cu masina... trebuie sa se intelega ca Romania nu are infrastructura pentru asta... si pana nu o sa aiba nu e voie cu astea pe strada. Potoliti-va.
    • +2 (6 voturi)    
      liber la circulatie (Marţi, 4 februarie 2020, 22:06)

      Durlida [utilizator] i-a raspuns lui BogdanNicolaescu

      Pe ce te bazezi ca sunt periculoase, cate accidente trotinetist pieton sau intamplat. Daca un trotinetist loveste un pieton sunt sanse sa fie loviti la fel .. si pt. ca trotinetistul incearca in primul rand sa se protejeze pe el, mai mult ca sigur numarul acestor accidente este foarte redus si daca se intampla e putin probabil sa fie grave.
      Dar daca trotinetistul e trimis obligatoriu in haosul din traficul de masini din Bucuresti e foarte probabil sa se lase cu victime -- deja s-au intamplat. Mai bine incearca o trotineta sa vezi cat de practica si cat de putin periculoasa este pt cei din jur.
    • +4 (4 voturi)    
      Infrastructura exista (Miercuri, 5 februarie 2020, 9:14)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui BogdanNicolaescu

      Doar ca sunt unii care au impresia ca au mostenit-o 100%, ca daca au masina toata strada trebuie sa fie a lor. Fals. Intr-un oras, toti locuitorii au drepturi egale la spatiul public. Daca ai doua benzi si jumatate din populatie nu are masina, o banda ar trebui sa fie doar pentru metode alternative de transport. Daca ai trotuar lat de 6 metri, se poate imparti 3-3 intre pietoni si pista de biciclete.
  • -3 (9 voturi)    
    . (Marţi, 4 februarie 2020, 18:00)

    o_o [utilizator]

    bine.... ne aruncam trotinetele, ne intoarcem la volan, poluam si aglomeram traficul. Toata lumea-i fericita.
  • +1 (7 voturi)    
    Haos organizat! (Marţi, 4 februarie 2020, 18:17)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    25 km / h e ca-n statele dezvoltate!
    Cu sosele, piste.
    In Romania niciodata nimeni nu va respecta ordonanta.
    Vor fi posesori care vor zburdă pe totuare cu 40 la ora.
    Cine o sa -i amendeze?
    Pe cei de 14 ani cum o sa-i sancționeze?
    Cine?
    Ordonanta asta naste teribilism si nerespectarea legii.
    De la Arc Triumf zburdă trrotinete si biciclete la Scânteia pe trotuare cu viteza maxima.
    Trebuie retrasă prostia asta !
    In Parlament ce lege corecta s-a dat?
    Daca ajunge acolo la dezbatere.
    Iar la Presedinte promulgarea a simpla.
    A trecut ca-n brânză legea pensiilor de ce n-ar trece si legea trotinetelor?
    Mai ales ca si acum biciclusti si trotinetisti te lovesc pe tine pieton pe trotuar si nu ai ce sa-i faci.
    Chiar daca te-a rupt!
    Nu -l mai prinde nici dracu!
    • +1 (5 voturi)    
      daca faci accident incalcand legea (Marţi, 4 februarie 2020, 19:25)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      ghici cine e de vina? Batranica sau copilul neatent pe trotuar sau trotinetistul? Daca impactul e serios si sunt victime cu spitalizare serioasa se face si expertiza sa stabileasca viteza ...
    • -1 (5 voturi)    
      statistici (Marţi, 4 februarie 2020, 23:23)

      Durlida [utilizator] i-a raspuns lui DomnuTrandafir

      Ai idee cate cazuri de trotinetisti care au accidentat pietoni? si cat de grav?

      Trotineta e mult mai manevrabila decat o bicicleta si ocupa mult mai putin spatiu. Eu am 3500km de mers cu trotineta electrica in Bucuresti si n-am lovit si n-am vazut nici un pieton lovit. Un trotinetist din reflex se protejeaza pe el si incearca sa evite sa loveasca ceva.. daca loveste e foarte posibil sa se loveasca mai tare el decat pietonul.
      Trotinetele care merg cu viteze peste 40km/h sunt foarte putine spre deloc, pentru ca sunt foarte mari in primul rand si isi pierd din utilitate.

      Obligand trotinetistii sa circule doar printre masini nu va face decat sa descurajeze folosirea acestui mijloc de transport rentabil si pt societate si pt individ + va creste numarul accidentelor grave.
  • +3 (5 voturi)    
    fără limită de viteză? (Marţi, 4 februarie 2020, 18:21)

    oldman_boy [utilizator]

    Nu am citit nimic legat de limitarea vitezei de deplasare.
    Înțeleg ca peste tot în Europa unde au aparut reglementări la trotinete electrice, au fost stabilite limite de depkasare între 18-25 km/h.
    La noi văd că s-a omis asta.
    • 0 (4 voturi)    
      Da mai... (Marţi, 4 februarie 2020, 23:33)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui oldman_boy

      Asta pentru ca tu ai o trotineta facuta manual de Enzo la betie care se certa cu Caroll care trece cu usurinta de alea 50 kph mentionate in proiectul de lege...
    • +1 (1 vot)    
      Mergeți la Arcul de Triumf dimineata la 8 sau 9 (Miercuri, 5 februarie 2020, 11:04)

      DomnuTrandafir [utilizator] i-a raspuns lui oldman_boy

      Poate ca Dvs circulati corect.
      Si a normal sa apărați clanul.
      Dar va rog o merge doar o ora la Arcul de Triumf dimineata, pe la 8 sai 9.
      Si sa vedeti acolo busculade!
      Si la semafor si pe trotuare!
      Trotinetisti sunt extrem de emancipati!
  • +5 (15 voturi)    
    Țara lui Papură-vodă (Marţi, 4 februarie 2020, 19:02)

    Don Ciccio [utilizator]

    Ăștia au pus carul înaintea boilor:
    - nu avem infrastructură rutieră dedicată bicicletelor-trotinetelor, dar restricționăm legislativ accesul acestora pe trotuare - acolo, unde mașinile tronează cu nesimțire, non-șalant și în disprețul total al pietonilor.
    • +2 (6 voturi)    
      Vehiculele.. (Marţi, 4 februarie 2020, 23:56)

      Laurentiu78 [utilizator] i-a raspuns lui Don Ciccio

      nu au ce cauta pe trotuare..Nici bicicletele, nici masinile...Daca masinile parcheaza neregulamentar pe trotuar asta nu inseamna ca bicicletele au acces...

      Daca X ucide pe cineva, asta nu inseamna ca Y care e invidios poate sa faca la fel...

      Am tot respectul pentru motociclistii si biciclistii care se lupta in trafic prin Bucuresti printre masini (toata lipsa de respect pentru masinile parcate aiurea...daca nu ai bani sa platesti parcarea...vinde-o!)...o bicicleta, o trotineta, un motor..inseamna o masina mai putin...atunci cand pot, le fac loc...

      Dar sa fie clar...daca vad o bicla trecand cu 20kph pe trecerea de pietoni (sau un pieton trecand pe rosu dupa ce eu am stat cuminte la semafor 90-120 de secunde)...o sa ma proptesc in claxon si o sa fac putina auto-educatie "crestineasca" in habitaclul meu!

      trotinetele electrice acum se apropie mai mult de vehicule (similare cu bicicleta) decat de pieton. Legea are un oarecare bun simt...

      Ganditi-va ca sofer de vehicul cum e sa vina un "trotinist" cu 20kph (la fel ca biciclistii de altfel) direct pe trecere...vederea periferica si timpul de reactie au si ele limitele lor...
  • +3 (13 voturi)    
    . (Marţi, 4 februarie 2020, 19:03)

    o_o [utilizator]

    Pe acelasi principiu, daca prindem un sofer cu 100km/h in oras, interzicem toate masinile...
    Aia care merg cu trotineta pe trotuar cu 40km/h sa fie amendati... eu daca merg responsabil ce vina am? Intr-o tara normala, un om care isi lasa masina acasa 10 luni pe an ar trebui sa fie un exemplu. Dar intr-un oras aglomerat si asfixiat ca Bucurestiul?
    • +1 (5 voturi)    
      Fals! (Marţi, 4 februarie 2020, 19:55)

      Amerlocu [utilizator] i-a raspuns lui o_o

      Nu-ti interzice nimeni trotineta. Iti interzice doar sa mergi cu ea pe trotuar la peste 6 km/h. La fe si masina: Daca merge pe unde n-are voie risca o anenda...
      • +1 (1 vot)    
        Trotuare sufocate de masini (Miercuri, 5 februarie 2020, 17:52)

        MariusVasilescu [anonim] i-a raspuns lui Amerlocu

        Tu pe ce lume traiesti?!?Sunt pline trotuarele de masini care circula si sunt parcate acolo de o multime de nesimtiti!!
  • +2 (10 voturi)    
    lol. (Marţi, 4 februarie 2020, 19:28)

    lolosaurus [utilizator]

    Cate prostii:
    - conform definitiei, o trotineta cu peste 25 km/h nu mai e trotineta,
    - o multime de bulevarde ar trebui ocolite, fiindca au limite de 60. Ma intreb pe unde ar trebui ocolit Splaiul Independentei, pentru ca nu mai au voie nici pe trotuare nici pe carosabil.
    - per total o ingradire generala a transportului alternativ in conditiile unui oras sfocat de masini.
  • +3 (5 voturi)    
    se leaga toate (Marţi, 4 februarie 2020, 21:06)

    Dedalus [utilizator]

    Limitam viteza trotinetelor din comert la 10 km/h si s-a rezolvat.

    Respectam limitele minime de latime a trotoarelor (in Bucuresti sunt zone unde primarii de sector practic au desfiintat trotoarele ca sa faca parcari, ocazie cu care au distrus si spatiul verde).

    Ce nu spun primarii este ca de fapt nu se castiga prin aceste distrugeri decat maxim 1-2 locuri de parcare, Dar asa mai justifica salariile din companiile lor de nababi.
  • +1 (5 voturi)    
    hai lasati bocetele (Marţi, 4 februarie 2020, 22:34)

    mbembe [utilizator]

    nu e capatul lumii!
    cati trotinetisti circula? un flashmob cu lasatul trotinetelor la bariera unde nu se poate circula nici pe drum nici pe pista... ca oricum abandonati trotinetele unde “vrea muschii mei”
    cateva zile cu blocat de intersectii si ii iese si doamnei sarma, si guvernul poate se trezeste
  • +1 (1 vot)    
    sa fie haos! cei mai castigati din poveste (Miercuri, 5 februarie 2020, 11:03)

    qwerasdf [utilizator]

    sunt probabil pietonii...

    desi mai folosesc trotineta/bicicleta, inteleg foarte bine stresul sa-ti treaca unul cu bicicleta sau trotineta pe langa tine, pe trotuar, cu 25 km/h la ora...

    pe de alta parte, ca trotinetist / biciclist iarasi e nasol cand iti trece unul cu masina cu 80 km/h la ora, la 40 cm distanta...

    cum o dai, ca iar nu e bine... important e ca suntem ocupati cu cearta, ca ala e mai important sau celalalt ca leviteaza...


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by