Noi reguli pentru trotinetiști. Guvernul a stabilit prin OUG cum și cine poate folosi trotinetele electrice

de C.D.     HotNews.ro
Marţi, 4 februarie 2020, 15:36 Actualitate | Esenţial


Trotineta electrica
Foto: Facebook - VOI Scooters
​Guvernul a aprobat în ședința de marți o ordonanță de urgență potrivit căreia pentru a folosi o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă cel puțin 14 ani. Aceste mijloace de transport se pot deplasa doar pe pistele special amenajate, iar în cazurile în care acestea nu există, circulația lor este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă este de 50 km/h. Circulația pe trotuar este interzisă.

Potrivit documentului, care a fost pus luna trecută în dezbatere publică, trotineta electrică este definită ca „vehiculul utilizat pentru transportul unei singure persoane, cu două sau trei roți, articulat cu o bară în partea din față folosită ca dispozitiv de direcție, a cărui viteză maximă prin construcție este mai mare de 6 km/h, dar nu depășește 25 km/h și care este echipat cu un motor electric”.

Circulația pe trotuare este interzisă pentru trotinetele electrice, așa cum sunt ele definite în lege. Astfel, potrivit actului normativ: „sunt asimilate pietonilor persoanele care conduc un scaun rulant de construcție specială, cele care conduc vehicule destinate exclusiv tragerii sau împingerii cu mâna, cele care se deplasează pe patine sau dispozitive cu role fără mijloace de autopropulsie, precum și cele care conduc vehicule a căror viteză maximă prin construcție nu depășește 6 km/h și sunt echipate cu un motor electric”.

Dacă un drum este prevăzut cu o pistă pentru biciclete, bicicletele și trotinetele electrice vor fi conduse numai pe pista respectivă. În lipsa acestei piste, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe sectoarele de drum unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h, se arată în document.

Pentru a conduce o bicicletă sau o trotinetă electrică pe drumurile publice, conducătorul acesteia trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani. De asemenea, ca și în cazul bicicletelor și mopedelor, trotinetele electrice care circulă pe drumurile publice trebuie să fie echipate cu mijloace de iluminare și aceste mijloace și dispozitive în stare de funcționare, dispozitive reflectorizant-fluorescente.

În nota de fundamentare a actului normativ se arată că din cercetarea legislației rutiere a altor state europene cu privire la circulația trotinetelor electrice pe drumurile publice s-a relevat:
  • este interzisă în state precum: Regatul Unit al Marii Britanii și Irlandei de Nord.
  • este permisă în state precum: Germania, Austria, Belgia, Danemarca, Italia, Franța și Olanda.
  • nu este reglementată încă în Bulgaria, Grecia, Polonia, Spania, Ungaria și Croația.
  • în Germania, cei care conduc trotinete electrice trebuie să aibă vârsta de cel puțin 14 ani, nu au voie să meargă cu o viteză mai mare de 20 km/h și nu le este permis accesul pe trotuar sau în zonele pietonale.
  • în Austria, trotinetele electrice sunt încadrate la categoria biciclete și biciclete electrice și pot circula pe piste de biciclete, cu excepția cazului când nu este amenajată o asemenea pistă, viteza maximă admisă fiind de 25 km/h.
  • în Belgia, regulile aplicabile sunt diferențiate în funcție de viteza cu care se deplasează utilizatorul. Viteza maximă permisă este de 18 km/h.
  • în Danemarca, circulația se desfășoară exclusiv pe piste de biciclete cu viteza maximă de 20 km/h. Este interzisă circulația trotinetelor pe timpul nopții.
  • în Italia, viteza de deplasare a trotinetelor electrice este permisă până la 20 km/h.
  • în Olanda, trotinetele electrice se pot deplasa pe pistele de biciclete și intră în categoria mopedelor speciale, cu viteză constructivă maximă de 45 km/h, însă, pentru a fi utilizate pe drumurile publice, altele decât pistele de biciclete, fiecare model trebuie supus unui proces de avizare, la cererea producătorului, importatorului, comerciantului, derulat de către Ministerul Infrastructurii cu sprijinul tehnic al RDV (echivalentul Registrului Auto Român).
  • în Franța, circulația trotinetelor electrice este permisă numai pe pistele pentru biciclete, iar în lipsa acestora, numai pe drumurile publice unde viteza maximă admisă pentru circulația vehiculelor este de 50 km/h. Este interzisă circulația trotinetelor electrice în afara localităților, cu excepția pistelor pentru biciclete.
La nivel național, în perioada 2016-2019, au fost înregistrate 192 de accidente rutiere cu implicarea conducătorilor de trotinete electrice. În urma acestor evenimente, un conducător de trotinetă electrică a decedat, 37 au fost răniți grav, iar 156 răniți ușor, se mai arată în document.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















23185 vizualizari

  • -35 (47 voturi)    
    unde s-a ajuns (Marţi, 4 februarie 2020, 15:49)

    uzu [utilizator]

    deci oi. O I. o turma de oi la care guvernul trebuie sa le spuna prin ORDONANTA de URGENTA (!!!) pe unde au voie sa se dea cu trotineta.
    deci cat de bleg poate fi un popor daca guvernul trebuie sa-i spuna cine si pe unde se poate da cu trotineta.

    maine vine ordonanta de urgenta care sa va spuna cand si unde puteti sa respirati ...
      #showComment#showComment#showComment
  • -26 (38 voturi)    
    da (Marţi, 4 februarie 2020, 15:50)

    uzu [utilizator]

    da. si-n franta si germania la fel, oamenii au ajuns o turma care nu stie ce sa faca decat daca le zice taticu' ...
  • +11 (13 voturi)    
    las ca stim noi... (Marţi, 4 februarie 2020, 15:51)

    Kato01 [utilizator]

    Astept 2-3 amenzi pt statistica si apoi haosul care e acum...
  • +14 (30 voturi)    
    serios?! (Marţi, 4 februarie 2020, 15:55)

    liviu_ [utilizator]

    WTF?!
    sa fie clar nu iubesc aceste trotinete DAR astia le interzic circulatia pe trotuare si unde viteza e peste 50km/h. Problema e ca sunt zone in Bucuresti in care tre sa te misti cu trotineta in brate daca e sa respecti legea asta! Ghici ce osa se intample? Oamenii nu o sa respecte legea!

    Este bine ca se reglementeaza, dar felul in care s-au reglementat mi se pare gresit!
    Concluzia: faceti dracu piste de biciclete :P
      #showComment#showComment#showComment
  • -5 (25 voturi)    
    ok (Marţi, 4 februarie 2020, 16:10)

    Soljenitin [utilizator]

    Si daca un trotinetist caruia ii este permis legal a utiliza drumuri publice trece pe langa masina mea si imi rupe o oglinda sau imi loveste masina? Cu ce asigurare imi repara el masina?
      #showComment#showComment#showComment#showComment#showComment
  • +5 (21 voturi)    
    Sica Triciclica (Marţi, 4 februarie 2020, 16:14)

    ThalesdeTeleorman [utilizator]

    Interesant cum gandeste Guvernul situatia: desi nu am trotineta, inteleg ca astia cu trotinete nu au voie pe troturar, in schimb masinile au voie. In Bucuresti ai mai multe sanse ca pe trotuar sa dai de masini decat de alti pietoni. Bravo Sica! Diferenta intre voi si PSD e ca aia erau si hoti, si prosti. Ai tai in schimb sunt doar prosti, cu mentiunea ca voi vreti sa pareti destepti.
  • -2 (16 voturi)    
    Preocupari serioase (Marţi, 4 februarie 2020, 16:22)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    si „liberale” marca Orban & Co. Si data prin OU... Râsul dracului. Ăștia isi bat joc de noi !
  • +5 (17 voturi)    
    OUG (Marţi, 4 februarie 2020, 16:28)

    dickins [utilizator]

    Sa mearga ei pe strazile din bucuresti cu trotineta, crezi ca merg pe trotuar de placere? Pe trotuar cad si ma ridic, soseaua este in valuri de la calitatea materialului folosit. Inainte sa dea legea ii invit pe toti sa mearga cu o bicicleta pe un furtun. liber la accidente...
  • -5 (15 voturi)    
    Mare bou sunt eu atunci (Marţi, 4 februarie 2020, 16:30)

    fLoreign [utilizator]

    Vara trecuta am dat o tura rapida cu un scuter electric Lime prin Washington, inclusiv prin fata Casei Albe. Trotuar, drum laturalnic, zebra, drum larg, nu a contat. Naravas bidiviu, nu zic, insa idiot nu sunt, am fost atent la trafic.
      #showComment#showComment
  • +3 (11 voturi)    
    Trebuia SIMPLU (Marţi, 4 februarie 2020, 16:51)

    nick24 [utilizator]

    Să se menționeze că trotinetele electrice se pot deplasa pe trotuar, cu mac 15 km/h, dar și cu mențiunea că pietonii au prioritate și numai în caz de aglomerație pe trotuar, au voie pe carosabil.
    Ce să caute și trotinetele în traficul deja blocat/sufocat?

    De piste de biciclete tovarășa primar NICI NU MAI POMENEȘTE! Și nici de culoare unice pt transportul în comun!
      #showComment
  • +6 (8 voturi)    
    Uraaa! (Marţi, 4 februarie 2020, 16:55)

    ipolitic [utilizator]

    Trotineta mea
    a.merge cu mai mult de 25km/h
    b e echipat cu 2 (doua!)motoare electrice
    c transporta mai multe persoane(am dubla personalitate)
    deci nu intra in definitia din OUG.
  • -3 (9 voturi)    
    Ca de obicei (Marţi, 4 februarie 2020, 17:03)

    amicugri [utilizator]

    O decizie copiata dupa francezi si nemti, luata fara gindul la consecinte.
    Ce consecinte?
    Pai cite accidente serioase s-au intimplat pina acum pe trotuar? Vreo zero virgula ceva.
    Cu siguranta ca tot atitea se vor intimpla si pe strada (ca pina la pistele speciale mai avem).
    Absolut, nimeni n-a murit vreodata pe strada, in accidente rutiere.
    Ca s-o spun mai clar: cei care au luat decizia asta sint niste criminali si-i vor avea pe constiinta (in caz ca au asa ceva) pe trotinetistii facuti afis de vreo masina. Mai bine interziceau trotinetele electrice complet.
  • +1 (15 voturi)    
    . (Marţi, 4 februarie 2020, 17:03)

    BogdanNicolaescu [anonim]

    circula ca niste descreierati pe trotuar, si cu bicicletele... e ca la nebuni.
    Trebuie interzise strict si bicicletele si orice prostii din astea pe trotuar pentru ca sunt foarte periculoase. Nu au fost reglementate si s-a ajuns la un haose de nedescris... iti e si frica sa mergi pe trotuar ca te buseste vreunul.
    si pe strada la fel... cade vreun tolomac in fata ta si nu poti sa-l eviti cu masina... trebuie sa se intelega ca Romania nu are infrastructura pentru asta... si pana nu o sa aiba nu e voie cu astea pe strada. Potoliti-va.
      #showComment#showComment
  • -3 (9 voturi)    
    . (Marţi, 4 februarie 2020, 18:00)

    o_o [utilizator]

    bine.... ne aruncam trotinetele, ne intoarcem la volan, poluam si aglomeram traficul. Toata lumea-i fericita.
  • +1 (7 voturi)    
    Haos organizat! (Marţi, 4 februarie 2020, 18:17)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    25 km / h e ca-n statele dezvoltate!
    Cu sosele, piste.
    In Romania niciodata nimeni nu va respecta ordonanta.
    Vor fi posesori care vor zburdă pe totuare cu 40 la ora.
    Cine o sa -i amendeze?
    Pe cei de 14 ani cum o sa-i sancționeze?
    Cine?
    Ordonanta asta naste teribilism si nerespectarea legii.
    De la Arc Triumf zburdă trrotinete si biciclete la Scânteia pe trotuare cu viteza maxima.
    Trebuie retrasă prostia asta !
    In Parlament ce lege corecta s-a dat?
    Daca ajunge acolo la dezbatere.
    Iar la Presedinte promulgarea a simpla.
    A trecut ca-n brânză legea pensiilor de ce n-ar trece si legea trotinetelor?
    Mai ales ca si acum biciclusti si trotinetisti te lovesc pe tine pieton pe trotuar si nu ai ce sa-i faci.
    Chiar daca te-a rupt!
    Nu -l mai prinde nici dracu!
      #showComment#showComment
  • +3 (5 voturi)    
    fără limită de viteză? (Marţi, 4 februarie 2020, 18:21)

    oldman_boy [utilizator]

    Nu am citit nimic legat de limitarea vitezei de deplasare.
    Înțeleg ca peste tot în Europa unde au aparut reglementări la trotinete electrice, au fost stabilite limite de depkasare între 18-25 km/h.
    La noi văd că s-a omis asta.
      #showComment#showComment
  • +5 (15 voturi)    
    Comentariu sters de utilizator (Marţi, 4 februarie 2020, 19:02)

    [anonim]

      #showComment
  • +3 (13 voturi)    
    . (Marţi, 4 februarie 2020, 19:03)

    o_o [utilizator]

    Pe acelasi principiu, daca prindem un sofer cu 100km/h in oras, interzicem toate masinile...
    Aia care merg cu trotineta pe trotuar cu 40km/h sa fie amendati... eu daca merg responsabil ce vina am? Intr-o tara normala, un om care isi lasa masina acasa 10 luni pe an ar trebui sa fie un exemplu. Dar intr-un oras aglomerat si asfixiat ca Bucurestiul?
      #showComment
  • +2 (10 voturi)    
    lol. (Marţi, 4 februarie 2020, 19:28)

    lolosaurus [utilizator]

    Cate prostii:
    - conform definitiei, o trotineta cu peste 25 km/h nu mai e trotineta,
    - o multime de bulevarde ar trebui ocolite, fiindca au limite de 60. Ma intreb pe unde ar trebui ocolit Splaiul Independentei, pentru ca nu mai au voie nici pe trotuare nici pe carosabil.
    - per total o ingradire generala a transportului alternativ in conditiile unui oras sfocat de masini.
  • +3 (5 voturi)    
    se leaga toate (Marţi, 4 februarie 2020, 21:06)

    Dedalus [utilizator]

    Limitam viteza trotinetelor din comert la 10 km/h si s-a rezolvat.

    Respectam limitele minime de latime a trotoarelor (in Bucuresti sunt zone unde primarii de sector practic au desfiintat trotoarele ca sa faca parcari, ocazie cu care au distrus si spatiul verde).

    Ce nu spun primarii este ca de fapt nu se castiga prin aceste distrugeri decat maxim 1-2 locuri de parcare, Dar asa mai justifica salariile din companiile lor de nababi.
  • +1 (5 voturi)    
    hai lasati bocetele (Marţi, 4 februarie 2020, 22:34)

    mbembe [utilizator]

    nu e capatul lumii!
    cati trotinetisti circula? un flashmob cu lasatul trotinetelor la bariera unde nu se poate circula nici pe drum nici pe pista... ca oricum abandonati trotinetele unde “vrea muschii mei”
    cateva zile cu blocat de intersectii si ii iese si doamnei sarma, si guvernul poate se trezeste
  • +1 (1 vot)    
    Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 5 februarie 2020, 11:03)

    [anonim]



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.



powered by
developed by