Brutăria din Ditrău, amendată cu 10.000 de lei de către Inspectoratul de Muncă / Motivul: împământare neconformă a unor echipamente

de Redactia     HotNews.ro
Marţi, 4 februarie 2020, 11:32 Actualitate | Esenţial


Brutarii srilankezi din Ditrau
Foto: Gina Stefan/AGERPRES
Inspectorii de muncă au dat o amendă de 10.000 de lei și au constatat patru abateri la brutăria din Ditrău unde sunt angajați cei doi muncitori din Sri Lanka, în urma verificărilor făcute acolo, a declarat marți la Digi 24 secretarul de stat în Ministerul Muncii Tudor Polak. El a precizat că în legătură cu cei doi brutari din Sri Lanka, pentru care locuitorii din Ditrău s-au scandalizat că le ating pâinea, nu au fost constatate probleme, fiind angajați legal.

Tudor Polak, secretar de stat în Ministerul Muncii, a precizat pentru Digi24 că încă nu a fost finalizat controlul, dar că abaterile descoperite până acum nu sunt grave.

"În urma controlului de ieri au fost constatate patru încălcări ale legislației în vigoare, pentru care au fost dispuse măsuri tehnice de remediere. Pentru încălcările respective au fost dispuse trei avertismente și o amendă în valoare de 10.000 de lei, aceasta fiind aplicată pentru încălcări de electrosecuritate, respectiv împământarea unor echipamente fiind neconformă”, a precizat secretarul de stat.

El a adăugat că în legătură cu cei doi muncitori din Sri Lanka, pentru care locuitorii din Ditrău s-au scandalizat că le ating pâinea, nu au fost constatate probleme, fiind angajați în mod legal.

​Inspectorul şef al ITM Harghita, Dorin Male, declara pentru Agerpres că se efectuează un control "pe linie de relaţii de muncă şi securitate şi sănătate în muncă", în fapt aspectele sesizate de oamenii din sat în ultima vreme.

În legătură cu prezenţa celor doi muncitori srilankezi, Dorin Male a precizat că a fost efectuat deja un control, împreună cu Biroul de Imigrări, în urma căruia s-a constatat că aceştia lucrează în mod legal.

Duminică, la o zi de la anunțul că îi vor scoate din procesul de producția a pâinii pe cei doi brutari din Sri Lanka, patronii fabricii de pâine din Ditrău s-au răzgândit, în fața criticilor. Kollo Katalin, administratorul brutăriei din Ditrău, a declarat, duminică, pentru Mediafax, că au făcut "oferta" de a-i scoate din producție pe cei doi "pentru liniștea satului", dar că au decis ca aceștia să facă în continuare pâine. Femeia a spus că celor doi brutari din Sri Lanka le este teamă, însă, de furia localnicilor, la fel și angajaților care lucrează cu ei.

Localnicii, care sâmbătă s-au întâlnit pentru a discuta despre cei doi brutari din Sri Lanka, i-au acuzat pe patronii brutăriei că nu le oferă salarii decente celor din comună care lucrează acolo şi că atitudinea lui faţă de angajaţi lasă de dorit. Unii au spus că au lucrat la respectiva fabrică şi şi-au povestit experienţele personale, susţinând că munceau mult mai multe ore decât erau pontaţi, că nu li se plăteau orele suplimentare sau că patronul s-ar fi purtat cu ei ca şi cum ar fi fost sclavi.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8332 vizualizari

  • -1 (33 voturi)    
    Așa le trebuie dacă au angajat pe cine nu trebuia (Marţi, 4 februarie 2020, 11:42)

    bilbofil [utilizator]

    Cine mai angajează neetnici să știe că îi calcă ITM cu prioritate și cu severitate maxime.
    • +7 (11 voturi)    
      sper (Marţi, 4 februarie 2020, 11:55)

      Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

      ca glumesti. daca nu, si chiar asa gandesti, esti dus cu pluta rau de tot ...
      • -5 (7 voturi)    
        Sirlankez legal = permise de 200 Euro, doar atat!! (Marţi, 4 februarie 2020, 20:55)

        simplex1 [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

        Ca un srilankez, sau asiatic in general, sa lucreze în România legal pentru el trebuie plătite două lucruri:
        - taxă permis ședere la imigrări, 100 euro
        - aviz de muncă de la imigrări, 100 euro

        Asta este tot, absolut tot.

        Srilankezul este angajatul unei firme straine care presteaza servicii pentru brutaria din Ditrau iar aceasta doar plătește compania srilankeza care mai departe da salariul asiaticului. Brutaria nu are nici un fel de bătaie de cap cu plata impozitelor pentru străin iar acesta nu da nici un leu ca taxe României.

        Deci doar 200 Euro costa intrarea în legalitate a unui muncitor străin!! în timp ce la unul roman legalitatea este infinit mai complicata patronul trebuind sa dea salariul scris în contract și să plătească toate taxele lunare pentru angajat ca și orele suplimentare.
        • +1 (3 voturi)    
          Simplu dar nu (Miercuri, 5 februarie 2020, 12:42)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui simplex1

          Nu e adevarat. Primesc CNP si sunt inregistrati la ANAF si casa de sanatate. Se platesc toate taxele la salariul din contractul incheiat direct cu ei. Taxa de 200 euro este pentru a primi CNP.
    • -11 (33 voturi)    
      dobitocilor (Marţi, 4 februarie 2020, 11:56)

      Kosmos [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

      Voi credeti ca patronii astia sunt ingeri?..daca plateau salarii decente cred ca aveau forta de munca , dar ei vor sclavi
      • +11 (11 voturi)    
        vorbesti ... (Marţi, 4 februarie 2020, 12:42)

        dihania [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        din pozitia de patron sau de sclav pe plantatie?
        • +7 (9 voturi)    
          este evident ... (Marţi, 4 februarie 2020, 13:26)

          pehash [utilizator] i-a raspuns lui dihania

          vorbeste din pozitia de dobitoc.

          altfel s-ar fi dus el sa deschida o brutarie acolo, ca sigur s-ar inghesui atat localnicii sa cumpere paine facuta de "maini albe", cat si angajatii, carora le-ar oferi salarii imense si program de lucru redus.
      • +11 (13 voturi)    
        sigur... (Marţi, 4 februarie 2020, 12:56)

        Crinulet [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Sigur, si pentru salariile alea mari ai fi fost de acord sa platesti si tu 10 lei pentru o pâine, nu-i asa?

        Lasa-ma sa ghicesc… esti bugetar, nu?
      • +9 (9 voturi)    
        ba tampitule !!!! (Marţi, 4 februarie 2020, 14:40)

        asada [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Afla cati din paduchiosii ai din sala unde sau adunat sant asistati sociali care numai munca nu le trebuie !!! sau dus ca oile sa asculte rahatul mancat de preotul nasit pe la Budapesta care numai crestin nu se poate numi !!!!
      • +6 (6 voturi)    
        A dracu patroni (Marţi, 4 februarie 2020, 16:16)

        Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

        Sa aduca negri de la capatul lumii sa munceasca pt ei, sa le asigure cazare, etc. Nu era mai ieftin sa angajeze un asistat local, betiv si julau???
    • +8 (8 voturi)    
      si uite asa.... (Marţi, 4 februarie 2020, 14:49)

      asada [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

      ....ne umplem de ridicol !!!Amenda pentru ca nu erau legati cum trebuie la pamantul lor stramosesc adus pe copitele cailor mongolezi in seile carora calareau maretii lor strmosi cu salvari si turban !!!!
  • +41 (45 voturi)    
    bineinteles (Marţi, 4 februarie 2020, 11:46)

    an_drei [utilizator]

    O amenda tot trebuie daca daca s-au deranjat sa mearga pana acolo. Ca sa dea bine la presa. Pentru ca mentalitatea romaneasca e ca orice institutie abilitata sa amendeze trebuie sa faca asta si cam atat. De acea ne este frica si de politie si de anaf si de oricine indiferent daca suntem in regula sau nu. Pentru ca nu se pune accent pe preventie, pe consultanta in vederea corectarii ci din cand in cand venim pe la voi sa va amendam daca "nu impingeti" ceva sau nu ne-am facut norma de amenzi in acea perioada.
    • +16 (16 voturi)    
      "Amenda minima pe economie" (Marţi, 4 februarie 2020, 12:37)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui an_drei

      Amenda e obligatorie la un astfel de control; cuantumul ramane de stabilit.
    • +2 (2 voturi)    
      Mai rau! Au mers pentru intimidare! (Miercuri, 5 februarie 2020, 0:36)

      Urzitoru [utilizator] i-a raspuns lui an_drei

      Toti sunt in cardasie acolo! ITM-ul cu primarul, popa, restul comunei... sunt unguri paranoici ca le dilueaza continutul etnic... si ca de obicei, devin agresivi!
  • +23 (27 voturi)    
    huh? (Marţi, 4 februarie 2020, 11:47)

    Ademordna [utilizator]

    De unde vine coincidenta asta? In mijlocul scandalului cu xenofobia vine si inspectia muncii pe capul lor?
    Cine mai urmeaza, pompierii? Sau sunt toti la bar la Colectiv?

    E bine ca se fac inspectii dar avand in vedere importanta chestiunii care arde acum la Ditrau, e oare oportun momentul? Nu cumva inspectoratul respectiv face presiuni suplimentare asupra intreprinzatorului ca sa-l cocoseze de tot?
    • +5 (9 voturi)    
      Inspectia era obligatorie, existand reclamatie (Marţi, 4 februarie 2020, 12:40)

      Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      Stransi cu usa (fiind pasibili de condamnare pentru rasism din cel mai pur) protestatarii care au reclamat intai ca le este pangarita painea, au comutat pe nereguli la angajari.
  • +19 (31 voturi)    
    "abaterile descoperite până acum nu sunt grave. (Marţi, 4 februarie 2020, 11:49)

    Cactus Jack [utilizator]

    …"nu sunt grave , dar le-am trantit o amenda de 10000 lei, sâc... le-am aratat bozgorilor cine sunt stapanii in tara, dam amenzi cand si cum ne convine.:) " Inspectorii muncii fac ce vor, pot sa amendeza dc sunt abateri sau ba? Ar gresi brutaria dc nu ar contesta abuzurile acestor impostori.
  • +27 (35 voturi)    
    nah (Marţi, 4 februarie 2020, 11:50)

    nikita11 [utilizator]

    asta e reactia statului: un control la care au gasit 'probleme ' cu impamantarile. Adica aia angajeaza straini, populatia(etnica) se revolta, devine iredentista, rasista, xenofoba si statul vine si da amenda pt nimic brutariei. Sa-i fie invatatura de minte doamnei patron sa mai angajeze straini. Nu s-a schimbat nimic cu noul guvern, aceleasi obiceiuri tampe. Dumnezeule.
    • +1 (1 vot)    
      ce vina are noul guvern? (Marţi, 4 februarie 2020, 17:54)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui nikita11

      Sau voiai ca un guvern minoritar sa concedieze 200.000 de atarnatori de prin diversele agentii ale statului?
  • -6 (16 voturi)    
    Patronus Romanescus (Marţi, 4 februarie 2020, 11:52)

    newlook [utilizator]

    "Unii [fosti angajati] au spus că au lucrat la respectiva fabrică şi şi-au povestit experienţele personale, susţinând că munceau mult mai multe ore decât erau pontaţi, că nu li se plăteau orele suplimentare sau că patronul s-ar fi purtat cu ei ca şi cum ar fi fost sclavi."

    ==============================

    Patronus Romanescus vroia sclavi la salariul minim, sa munceasca 10-12 ore, 6 zile pe saptamana si sa ponteze 40 de ore pe saptamana. N-a mai gasit sclaveti d'astia in Romanika si a adus din Sri Lanka.

    Despre asta e vorba, nu c-au inebunit subit toti aia de acolo.
    • +7 (7 voturi)    
      comentezi aiurea (Marţi, 4 februarie 2020, 12:51)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Salariul unui strain: 500 dolari net + cazare + mancare asigurata. Asta nu inseamna minim pe economie. iar in contractul cu ei scrie clar ca nu pot depasi 200 ore pe luna. Asta inseaman norma obisnuita plus maxim 40 ore suplimentare care oricum e maximul de ore suplimentare in CM.
      • -2 (8 voturi)    
        A dat la vreun brutar roman 500$ net? (Marţi, 4 februarie 2020, 14:41)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        A oferit vreunui brutar roman 500$ net si nu a gasit?
        2000 lei net si nu a gasit? Plus cazare si mancare? Adica 3000+ net pe luna si NU A GASIT angajat din Romanika?

        Nope: la romani le-a oferit salariul minim (1200 lei), c-asa-i modelul de biznis la Romanika.
        Iar cu respectarea legii la orele de munca...rad si curcile si toti patronii de Romanika de tine.

        Banuiesc ca nici macar nu esti patron, sa zici ca ai avea circumstante atenuante pentru gluma asta de postare.

        Daca-mi arati un singur Patronus Romanescus care a oferit 3000 de lei pe luna NET pentru o munca cu minima calificare si nu a gasit forta de munca la Romanika, eu mananc ecranul calculatorului.
        • +2 (6 voturi)    
          ... (Marţi, 4 februarie 2020, 15:20)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Lucrez in HR. De 14 ani. Ia vezi cat e salariul mediu pe economie. O sa iti dai seama ca sunt suficienti patroni care platesc bine. Am client cu fabrica de productie (sudori, lacatusi, tapiteri) care au 3500 plus bonuri plus transport decontat.
          • -1 (5 voturi)    
            Hai, bre, ne lasi? Rade lumea (Marţi, 4 februarie 2020, 17:35)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

            Salariul minim e BAZA Patronatului Romanescus. Mai bine de 75% din Ieconomia de Peata din Romanika functioneaza asa...
            ...d'aia urla toti Patronus Romanescus cand se mareste cu 30 de euro acest salariu, e mare vaiet national si prin Facebuci si prin HatNiusi si pe unde se mai poate.

            Despre asta vorbim; cazul matale, chiar de e real, e irelevant. As fi vrut sa-mi umpli pagina cu argumente si dovezi cum ca patronul brutariei in discutie a dat 3000 NET lei angajatului brutar, dar nu a gasit in Romanika.

            Contractul de munca al angajatului anterior mi-ar sparge argumentatia daca ar fi 3000 lei NET, dar vezi tu, e ca mine: 1200 si ceva maruntis. Atat.
            • +3 (3 voturi)    
              ia de aici (Marţi, 4 februarie 2020, 23:30)

              Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              https://www.zf.ro/profesii/oficial-1-7-milioane-de-romani-castiga-salariul-minim-bucurestiul-clujul-si-constanta-au-cei-mai-multi-salariati-prost-platiti-18396330

              HArghita si Covasna nici nu sunt in lista scurta. Deci aia sigur au peste minim.
              • -1 (1 vot)    
                Asa, si? Argumentezi ce am zis deja? (Miercuri, 5 februarie 2020, 1:27)

                newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

                Asa, si? Argumentezi ce am zis deja?

                Daca scoti bugetarii, companiile de stat, liber profesionistii, patronii insisi, contabilii de la firmele private, ajungi la date mult mai dure decat cele pe care le-am pus eu:

                "75% din Patronus Romanescus au ca model de afacere <salariul minim pe economie>"

                Ai simtul proportiilor? 1,7 milioane de privati la un numar total nu mai mare de 2,5 milioane, ce inseamna?

                Partea cea mai frumoasa cu analfabetii functionali e ca iti aduc chiar tie argumente, ceea ce nu e de mirare, tinand cont ca ei pricep invers...sau deloc, dupa caz.

                Si daca cineva nu este inca convins ca esti analfabet functional, ca ai citit si n-ai priceput nimic, citeste concluzia pe care ai tras-o cu privire la topul ala: "cum ca in Harghita sunt salarii mai mari pentru ca nu e in topul afisat".

                Domnule, topul afisat e IN FUNCTIE DE NR TOTAL DE ANGAJATI; d-aia Bucuresti, Cluj, Timisoara, Constanta, Prahova sunt acolo.
                Harghita nu are cum sa intre acolo pentru ca e un judet cu nr mic de locuitori, nu ca are salarii mari.  [Editat de moderator.]
                • +1 (1 vot)    
                  ... (Miercuri, 5 februarie 2020, 3:11)

                  Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui newlook

                  Nu stiu de ce imi bat eu capul cu tine. In primul, in octombrie 2019, numarul total de salariati in Ro era de 6.5 milioane. De fapt 6.5 milioane de contracte de munca pentru 5.5 milioane persoane. Budai sublinia anul trecut ca in aceste cifre nu intra angajatii din sistemul de ordine publica si aparare. Pe mmuncii.ro la 31.12.2019 apar ca active 5,6 milioane de persoane.In sistemul public lucreaza 1,2 milioane iar daca pui si companiile cu capital mixt sunt 1.4 milioane. Raman totusi 4 milioane de salariati. DIn care cu minim pe economie (incadrati, nu inseamna ca si platiti) sunt 1,37milioane (ponderea e de 30% in sistem public by the way). Nu situ de unde iti scoti tu cifrele dar pot banui.
        • +4 (4 voturi)    
          si am uitat ceva (Marţi, 4 februarie 2020, 16:13)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Un brutar (indiferent de nationalitate) are salariul intre 2500 si 3000 lei, in functie de zona in care lucreaza. Poti sa intrebi INSSE-ul.
          • -2 (6 voturi)    
            Esti sanatos? Fenteaza-i pe #rezisti cu NET/BRUT (Marţi, 4 februarie 2020, 17:42)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

            Esti sanatos? Fenteaza-i pe #rezisti cu NET/BRUT, ca oricum nu-i duce capul sa inteleaga diferenta.

            Tu vorbeai despre salariul NET primit de Sri Lankezi (+ cazare si masa), iar acum o invarti spre salariul BRUT platit de firma?

            Ce sa intreb la Statistica? Ca habar n-ai cum te cheama, da' iesi pe strada?

            Ai date, pune link-ul, nu "intreaba la statistica" despre care ai auzit si matale alaltaieri, altfel erai in stare sa pui argumente, nu "intreaba".
            • +4 (4 voturi)    
              Cauta Harghita si Covasna in lista scurta (Marţi, 4 februarie 2020, 23:31)

              Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui newlook

              https://www.zf.ro/profesii/oficial-1-7-milioane-de-romani-castiga-salariul-minim-bucurestiul-clujul-si-constanta-au-cei-mai-multi-salariati-prost-platiti-18396330
        • +2 (6 voturi)    
          Vorbesti din ce va povesteste Sputnik? (Marţi, 4 februarie 2020, 17:57)

          AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Ai incercat vreodata sa angajezi un singur om in Romania in utlimii 3-4 ani? Pe orice suma? la orice nivel?
          • +3 (3 voturi)    
            Nu (Marţi, 4 februarie 2020, 23:28)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

            altfel n-ar comenta.
    • -3 (11 voturi)    
      Ai perfecta dreptate (Marţi, 4 februarie 2020, 13:04)

      CipCC [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Parerea mea este ca smecherasii de patronasi romani profita din plin de aceasta situatie si aduc forta de munca din strainatate deoarece aia nu comenteaza, sunt docili !
      La ei in tara sunt exploatati poate mai rau si pe bani de 5 ori mai putini, asa ca tac si fac ce le spune patronul roman pus pe capatuiala!
      Oamenii aia din Sri Lanka nu au nicio vina ci politicienii romani sunt singurii vinovati, dupa adoptarea unor masuri criminale prin care au facut ca foarte multi romani sa plece din tara, acum aduc simplu inlocuitori, ca nu mai au forta de munca. Forta de munca este doar ca e mai convenabil sa angajezi niste oameni care nu-si stiu, si nu-si cer drepturile!
    • +9 (9 voturi)    
      "unii".. (Marţi, 4 februarie 2020, 13:28)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Unii astia nu au facut nici o reclamatie pana acum, dar s-au trezit vorbind cand brutaria a angajat 2 straini?

      Mie imi pute a minciuna de la o posta.
      • +3 (3 voturi)    
        good point (Marţi, 4 februarie 2020, 14:06)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Da, acum s-au gasit toti sa comenteze.

        Eu am zis dintotdeauna ca asa cum fiecare om ar trebui sa stie codul rutier (macar notiunile de baza) chiar daca nu conduce dar participa totusi la trafic (traverseaza pe verde, merge trotuar si nu pe mijlocul strazii etc) la fel si fiecare angajat ar trebui sa stie niste notiuni minime legate de codul muncii.

        De exemplu, orele suplimentare se fac doar cu acordul salariatului si se platesc in 60 de zile in cazul in care nu se acorda timp liber.
        • -3 (3 voturi)    
          Deci nu ca nu s-a intamplat... (Marţi, 4 februarie 2020, 15:14)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

          Deci nu ca nu s-a intamplat...ci ca n-au facut reclamatie angajatii.

          In Romanika, 99% din angajati NU fac reclamatie imporiva patronului chiar daca e evident abuzul acestuia.

          Nici prin alte parti nu e mare diferenta, probabil procentul merge pe la 95%.
          Atunci, unde-i marea diferenta, veti spune? Pai e in felul de abuzuri pe care si le permit patronii: in unele parti fenteaza "prima" de Craciun (care e o cutuma, nu o obligatie), la Romanika ii sclavageste (munca neplatita) pe angajati.
          • +3 (3 voturi)    
            asa NewMarxi, da-i cu lupta de clasa (Marţi, 4 februarie 2020, 17:59)

            AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Chiar n-am inteles-o pe aia cu Prima de Craciun!
            • -2 (2 voturi)    
              Nu poti intelege, asta e. (Marţi, 4 februarie 2020, 20:03)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

              Nu poti intelege, asta e, "nu exista asa ceva - zicea olteanul care a vazut prima data o girafa" .
              In Talibanatul Romanika nu se poarta prima de Craciun, "deci nu exista asa ceva".

              Las-o cu NewMarxi, ca nu eu propag neplata taxelor de catre categorii sociale intregi, nu eu sustin transportul gratuit, nu eu apar incompetenta si lipsa de raspundere cuplate cu pensii speciale "endependente".
      • +4 (4 voturi)    
        Au fost nevoiti s-o dea cotita (Marţi, 4 februarie 2020, 14:38)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui pehash

        Initial a fost vorba despre rasism pur si dur, ceea ce ducea direct la puscarie. Stie si popa stie si don primar, doar bietii oameni nu au habar.
        Daca cei doi ar f fost olteni, cu siguranta nu s-ar fi deranjat sa iasa-n strada. Dar astia sunt NEGRI - vai de mama noastra, ne pangaresc astia painea.
        • -2 (6 voturi)    
          Las-o. Initial a fost vorba despre LACOMIE (Marţi, 4 februarie 2020, 15:34)

          newlook [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          Las-o. Initial a fost vorba despre LACOMIE, mai precis lacomia patronului.
          Unul mai sus comenteaza ca aia din Sri Lanka primesc 500$ NET plus casa si masa. Un total de vreo 3000 lei, NET.
          Daca e adevarat comentariul lui, tu crezi ca patronul ala n-ar fi gasit angajat roman la 3000+ lei NET?

          Nu, e chiar invers de cum o intorci matale: sistemul, Patronus Romanescus are nevoie de slugi la salariul minim. Daca ar oferi 3000+ lei romanilor pe o astfel de munca, i-ar sari in cap tot mediul de afaceri din talibanatul Romanika.
          De ce?
          Pentru simplul motiv ca 75% din mediul de afaceri din acest talibanat are ca model "salariul minim" - din care un om normal nu poate trai.
          Asta-i "ieconomia de peata" la Romanika, despre asta vorbim.
          • +3 (3 voturi)    
            INSSE (Marţi, 4 februarie 2020, 16:14)

            Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Intreaba INSSE si o sa vezi care e salariul net in domeniu. Dealtfel si daca dai un google search o sa vezi ca e intre 2500 si 3000 lei. Net.
            Acum vreo doi ani se agita lumea pe net ca un pizzar din Ploiesti era platit cu 4000 lei net.
            • -2 (4 voturi)    
              Lasa-ne, lasa-ne! (Marţi, 4 februarie 2020, 17:26)

              newlook [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

              Lasa-ne, lasa-ne!

              Ai gasit/inventat un exemplu, ti-ai pus eticheta de HR si gata, ai dat pe spate vreo doi #rezisti, absolventi de FaceBuci, asa-i?

              Salariul minim net e ala pe care l-am spus eu: 1200 si ceva maruntis.
              Iar salariul minim e MODELUL romanesc de biznis, tot ceea ce poate Patronus Romanescus sa inteleaga din Ieconomia de Peata: "salariu minim la angajati si trei castele pentru el in primul an de functionare"
          • +1 (1 vot)    
            "Goana dupa profit" (Miercuri, 5 februarie 2020, 8:01)

            Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui newlook

            Pe limba oamenilor simpli, "lacomie"
            Marota comunistilor care vor sa ne ameteasca cu ideea ca bogatia e un viciu si trebuie sa ramanem TOTI saraci --- mai putin ei, alesii reprezentantii poporului, care au doar misiunea sa ne bage in cap fericirea de a fi sarac si eventual cinstit.
  • +16 (16 voturi)    
    ce fain ar fi (Marţi, 4 februarie 2020, 11:56)

    Watcherss [utilizator]

    sa inchida patronii brutaria aia si sa se mute in alta parte. sa vada si comunitatea de nationali(sti) ce bine e sa ramana fara cateva locuri de munca.
    • +6 (6 voturi)    
      da (Marţi, 4 februarie 2020, 12:51)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui Watcherss

      Eu asa as face. As inchide tot si as reloca.
      • +3 (3 voturi)    
        Nu-i asa de simplu, cu relocarea, (Marţi, 4 februarie 2020, 14:46)

        Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        Dar pot sa vanda painea in alta parte cu un ambalaj mai exotic; lanseaza un brand "paine secuiana" sau cumva, ceva sa mai puna si un adaos la pret, ca nu-i orice fel de paine. Reclama conteaza!
        Nu-i obliga nimeni pe localnicii habotnici sa manance painea murdarita de colorati, ba chiar sa-si faca paine cu mainile lor proprii si curate.
        • -2 (2 voturi)    
          stai calm (Marţi, 4 februarie 2020, 17:36)

          Watcherss [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          cu 10k lei cat au primit amenda isi inchiriau 1 an o taraba intr-o parcare pe DN1 si incepeau sa vanda covrigi. iti dai seama ca nu e un plan de afaceri bine ticluit, dar acum ca mai au si amenda aia pe cap ...
        • +2 (2 voturi)    
          si mai bine (Marţi, 4 februarie 2020, 22:44)

          Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Inapasevedeinvers

          Eu as face paine Sri Lanka :-)

          Paine neagra adevarata, garantata!

          Si cu cei doi in reclama, as face o avere din asta.

          Cred ca nici ei nu s-ar supara.
  • +17 (19 voturi)    
    Radio Erevan (Marţi, 4 februarie 2020, 11:59)

    yol [utilizator]

    Inspectoratul muncii a gasit nereguli cu impamantarea, cu protectia muncii....
    Deci, din tot scandalul asta de lumea a treia, cu primari si popi din evul mediu, statul roman aplica prima amenda pentru impamantare defectuasa?!?
    Reactia obedienta a ITM este in oglinda cu reactia DSP in cazul medicilor amendati. Niste institutii pline cu oameni ingramaditi, rupti de lume, care vor sa fie utili puterii cu orice scop.
    Si cum pana mea sa te exprimi ca ancheta e nefinalizata, dar tu deja ai aplicat amenzi.
    • -2 (2 voturi)    
      pamant (Marţi, 4 februarie 2020, 22:47)

      Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui yol

      "Ba, de ce ai angajat oameni din Sri Lanka daca nu ai impamantare?!"".

      "Nu stiu daca ai incalcat legea, dar ia de-aci 10,000 de lei amenda!""

      Dupa catastrofalii ministri de la Sanatate si Educatie, iaca si ministrul muncii cum o ia pe aratura.

      De ce au mai dat guvernul PSD jos daca se comporta la fel?!
  • +12 (14 voturi)    
    bravo (Marţi, 4 februarie 2020, 12:11)

    IonIonescuDeLaBrad [utilizator]

    In stilul militienesc, da-i doua peste ochi fara alte intrebari.
    • +5 (5 voturi)    
      Ma uitai pe saitul ITM Harghita sa vad cam cu ce (Marţi, 4 februarie 2020, 13:12)

      ty [utilizator] i-a raspuns lui IonIonescuDeLaBrad

      se ocupa aia. Am gasit TEMATICI DE CONTROL ŞI METODOLOGII SSM. Zic hai ca nu-i rau. Da, dar toate tematicile si metodologiile erau din 2011, 2012 de pe vremea guvernului Boc. Pana azi au fost in vacanta? I-a trezit ministrul si ca sa-si arate muschi si importanta i-au tras patronului o amnenda pentru impamantare.
  • +10 (12 voturi)    
    statul antiroman (Marţi, 4 februarie 2020, 12:28)

    drup [utilizator]

    statul asta unde oamenii mor asteptand o aspirina a gasit resurse sa fac mai multe controale intr-un sat din creeri muntilor. Prost sa fie patronul ala sa nu faca cateva plangeri penale si sa ii taraie pana la ONU.
  • +6 (6 voturi)    
    Mda (Marţi, 4 februarie 2020, 12:35)

    Fanel01 [utilizator]

    Controlu si amenda asa fac institutiile statului .Daca abaterile nu erau grave nu se putea da un avertisment cu termen in care brutaria sa remedieze problemele
  • -13 (17 voturi)    
    stand stramb, dar judecand drept (Marţi, 4 februarie 2020, 12:38)

    mmmircea [utilizator]

    patroana si-a cautat-o big time, ce-a facut ea se cheama instigare la ura. A preferat sa scoata mii de euro pe luna si sa aduca straini decat sa le mareasca salariile localnicilor. A creat aceasta situatie cu buna stiinta si rea-credinta. Azi ITM-ul, maine OPC-ul, poimaine garda financiara, ar trebui adusa la sentimente mai bune patroana. Nu e treaba ei sa faca politica si sa agite spiritele in maghiarime.
    • +7 (7 voturi)    
      .. (Marţi, 4 februarie 2020, 12:48)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Stai linisit, ITM hartuieste big time firme ok, care platesc ore suplimentare, sporuri de weekend si pontaje corecte, contract colectiv, condica la zi etc. Am avut la un client ctrl la fiecare 3 luni desi avea totul declarat, plata prin banca etc. Ultima data s-au luat de faptul ca la unul dintre punctele de lucru nu era unul dintre contracte. Angajatorii sunt obligati sa aiba la punctele de lucru copii ale contractelor (ce protectia datelor? ce salariu confidential?) altfel amenda este de ... tadam ... 10.000 lei.
      Niste legi strambe si greu de implementat 100%. E drept sunt si multi angajatori cretini si rau voitori. Dar daca tot vezi ca nu ai de ce sa te legi de ce tot insisti?
      • +2 (2 voturi)    
        Spaga (Marţi, 4 februarie 2020, 22:53)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        Motivul se cheama spaga.

        Solutia ar fi un pui de DNA care sa organizeze flagrante la greu. Cu cateva sute de inspectori ITM si ANAF la puscarie, s-ar mai potoli obiceiurile astea.

        Dar guvernul PNL se ocupa fix de ceva contrar: creste impunitatea tuturor bugetarilor, CCR invalideaza ascultarile pe mandat de siguraanta nationala.

        Este o ofensiva a statului cleptocrat, mafiile din diverse domenii actioneaza intuitiv in aceasta directie (nu e o conspiratie, ci pur si simplu isi apara fiecare banii).

        Motivul e spaga. Legile nu sunt strambe din prostie, ci voit. Au fost croite special sa favorizeze spaga. Web-site-urile sunt la fel : imbarligate, lacunare - tot pentru a favoriza spaga,

        Totul e lagat de spaga. Ce se mai intampla cu controlul averilor? Cativa manelisti, asta a descoperit. Averile celor din ITM, ANAF, ale medicilor si profesorilor - cand sunt nejustificate din salarii - pe astea nu le vede nimeni. Ghici de ce?

        Spaga,
    • +3 (3 voturi)    
      tu te auzi? instigare la ura ... (Marţi, 4 februarie 2020, 13:40)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      explica-ne cum se face asta?
      Faptul ca a angajat 2 a fost de proba, mai urmau inca 5. Daca cresteau cu 50 lei salariile la angajatii locali costul era mai mare decat intermedierea celor 7 sri lankezi ... si nu deveneau fericiti angajatii.
      E o zona cu o singura activitate, toata comuna a lucrat probabil pe acolo candva. Unora li se potriveste, altora nu: program pe schimburi, probabil si de noapte, caldura, munca fizica, multa, daca mai face si patronul cateva fite, nu te mai intorci... asa ca au trebuit sa caute forta de munca din ce in ce mai departe.

      Tu ai da 1 leu in plus la paine, out of the blue ...?
      • +6 (6 voturi)    
        haha (Marţi, 4 februarie 2020, 14:02)

        Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        Romanul e genul de om care daca il inviti la nunta nu vine iar daca nu-l inviti se supara. Cam asa cu cei care comenteaza legat de patroni si salarii. Daca ar fi patroni n-ar mai sti cum sa isi maximizeze profiturile iar daca sunt salariati n-ar mai sti cum sa munceasca mai putin si sa ceara mai mult.
        Niciunde o firma nu se cladeste pe principiul adusului bani de acasa sau a muncii in folosul comunitatii sau a muncii pro bono. Afacerera trebuie sa aduca profit. Si am o vaga impresie ca la paine marja de profit e relativ mica. Pe langa salariile nete firma mai are de platit contributii (aproape inca un salariu net - dar de asta nu se agita comentatorii, pentru ei e ok ca statul ia inca un salariu), cheltuieli cu echipamentele, apa, curent, materie prima, combustibil, internet, licente, softuri, medicina muncii, protectia muncii, impozite si tva. Lista de cheltuieli ramane deschisa. Si repet, nimeni nu comenteaza ca e total gresit ca din 5000 brut salariul net sa fie 3000 iar restul de 2000 sa se duca pe apa sambetei in buget.
        • +1 (3 voturi)    
          El gandeste despre patroni ... (Marţi, 4 februarie 2020, 14:57)

          Inapasevedeinvers [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

          dupa tiparul lui - poti sa-ti dai seama cum ar face el daca ar fi patron.
    • +2 (2 voturi)    
      esti pe alta lume mai omule (Marţi, 4 februarie 2020, 18:04)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui mmmircea

      Cunosc cazuri in sate/comune nu tocmai izolate in care nu gasesti oameni nici macar sa dai cu coasa la 100 de lei pe zi. Femeia aia nu a adus 50 de srilankezi ci doar doi.
      Si crede-ma, sigur a facut asta dupa ce a epuizat absolut toate celelalte optiuni.
      • +2 (2 voturi)    
        banane (Marţi, 4 februarie 2020, 22:55)

        Dedalus [utilizator] i-a raspuns lui AliKimiku

        De acord. Daca iei la bani marunti angajatii existenti si nu gasesti nici 10% competenti sau capabili de ceva.

        Patronii ofteaza si fac si ei ce pot cu slqahta asta de mamute. Care mai si scuipa si musca pentru ca nu primesc destule banane.
  • +1 (15 voturi)    
    BRAVO PNL (Marţi, 4 februarie 2020, 12:38)

    programatoru [utilizator]

    sa felicitam aceasta realizarea mareata a PNL, trasmisa cu mandrie de Tudor Polak, secretar de stat în Ministerul Muncii de la PNL

    deci nu era grav, pac 10.000 ron

    daca nu era grav, nu era mai omeneste sa dea un avertisment, si data viitoare, sau dupa ce trece perioada de "reparare" sa revina si atunci sa dea amenda daca tot se constata?

    poate vin unii la putere mai sanatosi la cap , cu PSD si PNL ne-am lamurit ...

    din toata povestea asta KKK / nazista , angajatorul iese cel mai rau ... tot sa faci afaceri in Romanica
    • +1 (1 vot)    
      esti sigur ca amenda e data de Polak ala de (Marţi, 4 februarie 2020, 18:07)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui programatoru

      care zici?
      Sau te asteptai ca un Guvern care maine-poimaine e demis sa dea afara toti cretinii din ITM-urile judetene?
  • +9 (9 voturi)    
    Marlania statului roman (Marţi, 4 februarie 2020, 12:43)

    schumi [utilizator]

    Asta este marlania institutiilor statului roman. A venit in control pentru angajati si da amenda pentru impamantare. Dam ca sa ne aflam in treaba.
  • 0 (4 voturi)    
    Așa ne-au invadat (Marţi, 4 februarie 2020, 13:10)

    NuSuportProstii [utilizator]

    Așa a început in Europa acu’ 50/60 de ani, câte unu pe ici pe colo iar când populația locală reacționa erau imediat reduși la tăcere cu argumente de genul “avem nevoie de forța de munca, sunteți rasiști și ianpoiați, etc”. Realitatea e trista însă. Suntem sub asediu numeric la nivel de populație. Ne vom trezi intr-un viitor fără valori creștine și intr-o societate amalgamata și fără o identitate clară care sa ne permită o reacție împotriva nedreptăților. Vom deveni cu toții sclavii câtorva hodorogi care dețin corporațiile iar dacă vor mai fi câțiva reacționari aceștia nu vor avea șanse de supraviețuire intr-un context de ignoranta generalizată prin metode de spălare a creierului și a dezinformării. Or fi ei in aceasta localitate mai rasiști poate sau mai xenofobi dar acesta ar trebui sa fie instinctul general dacă nu vrem sa ne trezim ca francezii sau ca prin anumite zone din UK sa ne fie frica sa facem semnul crucii sau sa ne îmbrăcăm fără harnașamente gen ninja.
    • -1 (1 vot)    
      Nici prostii pe tine (Marţi, 4 februarie 2020, 13:57)

      Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui NuSuportProstii

      Ce au a face corporatiile aici? Si valorile crestine care sunt? Sunt cateva tari in care peste 80% dintre oameni se declara atei si sunt bine mersi. Cu valori si tot ce trebuie. Dar daca tot vorbim de valori crestine: ce valori crestine sunt cele care te lasa sa urasti niste straini sau niste oameni de culoare?
      • 0 (2 voturi)    
        ecceHomo (Marţi, 4 februarie 2020, 14:27)

        NuSuportProstii [utilizator] i-a raspuns lui Ecce_Homo

        mai ai o sansa sa iesi din lumea ta. intra pe youtube si cauta despre “muslims in europe”!
        iti recomand si carti de george orwell precum si “kalergi plan” pe google. Nu este vorba neaparat de crestinism ca religie boss ci mai degraba despre valorole in jurul carora traim noi in raport cu aceste culturi care ne invadeaza in mod pasnic. si eu sunt ateu dar nu inseamna ca trebuie sa reneg cultura si nivelul de civilizatie umana care au inflorit in jurul crestinismului. suntem greu de controlat daca nu suntem ameiti si amestecati cu culturi incompatibile.
        • +2 (2 voturi)    
          ... (Marţi, 4 februarie 2020, 15:22)

          Ecce_Homo [utilizator] i-a raspuns lui NuSuportProstii

          Unul dintre muncitori e catolic, by the way.
  • +6 (8 voturi)    
    ! (Marţi, 4 februarie 2020, 13:14)

    tudorr [utilizator]

    Pana sa vina srilankezi era ok impamantarea, acu nu era :)). Cam cate paini trebuie sa vinzi de 10.000 de ron?
    • +2 (4 voturi)    
      asa-i (Marţi, 4 februarie 2020, 16:37)

      nikita11 [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      cam 20.000 :(. Din pacate eu as inchide si m-as muta afara din enclava aia. Sunt comunitati maghiare mai normale la cap, astia tre lasati sa se descurce cu cultura lor. Si itm-ul sa le faca dosar de somaj celor care acum muncesc in fabrica cu probleme la 'impamantare'
    • +4 (4 voturi)    
      Ca sa scoti cash-ul vreo 20.000 (Marţi, 4 februarie 2020, 18:14)

      AliKimiku [utilizator] i-a raspuns lui tudorr

      Ca sa scoti din profit net de vreo 10 ori mai multe.
      Cand aud cifre din astea mi se ridica parul pe ceafa. Asta ca 3 utilaje/prize nu au avut impamantare(sau acte acoperitoare).
      E un fel de "Mai da' tu de cu nu ai basca!" de secol 21.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by