Articol actualizat

Violeta Alexandru anunță controale la Ditrău: Mă surprinde atitudinea comunității față de doi oameni care vor să muncească, uitând că și noi avem români afară

de DG     HotNews.ro
Duminică, 2 februarie 2020, 12:15 Actualitate | Esenţial


Violeta Alexandru
Foto: Agerpres
​Ministrul Muncii Violeta Alexandru a precizat, duminică, la Palatul Parlamentului, că luni ar urma să primească o evaluare a inspectoratului muncii cu privire la respectarea normelor legale în cazul Ditrău. Ea a adăugat însă că fiecare patron decide în cele din urmă cum își gestionează afacerea.

”În situaţia de faţă, am cerut cu promptitudine informaţii, în primul rând, ITM cu privire la formele legale pe care aceştia le au şi mă vor informa luni la prima oră asupra rezultatelor verificării făcute. Am avut mai multe discuţii cu preşedintele CNCD pentru componentele care iau aspectul unei atitudini de discriminare din comunitate faţă de aceste persoane şi domnul preşedinte se autosesiseze urmând ca pe această latură să comunice domnia sa. Ceea ce mă surprinde pe mine este atitudinea celor din comunitate cu privire la doi oameni care vor să muncească uitând că şi românii noştri din afară sunt poate în pericol de a fi trataţi la fel, şi românii noştri au nevoie să fie trataţi cu respect acolo unde muncesc, fără să li se spună de către orice cetăţean din ţara europeană în care muncesc cum că n-ar vrea să le cumpere produsele pentru că sunt vândute de mâna unui român sau nu ar vrea să mănânce pâine pentru că a fost făcută de mâna unui român. Trebuie să ne gândim cu echilibru la aceste lucrur”, a comentat Violeta Alexandru.

Ea a mai spus că, dincolo de respectarea normelor legale, este decizia patronului cum își gestionează afacerea. Patronul din Dităru anunțase că, la presiunea comunității, va renunța la cei doi brutari singalezi care ar urma să fie mutați.

"Eu îmi doresc foarte mult ca în activitate să fie cât mai mulţi români. Ce decide fiecare patron pentru afacerea pe care o are, ce consideră că este mai bine pentru a duce afacerea mai departe este o chestiune pe care fiecare şi-o evaluează şi ia deciziile potrivite referitoare la propriul business", a mai spus ministrul Muncii.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















9116 vizualizari

  • +12 (24 voturi)    
    In primul rand (Duminică, 2 februarie 2020, 12:20)

    Keloo Cooper [utilizator]

    Este ilegala desfacerea unui contract de munca pe criterii etnice, de religie, sex sau nationalitate / cetatenie.

    Atat timp cat oamenii aveau viza de munca, munceau LEGAL. Orice alta discutie este de prisos intrucat tara se conduce dupa LEGI si nu dupa parerea popii sau sfatul batranilor.
    • -3 (13 voturi)    
      Nu-i pasa nimanui de lege in tara aia (Duminică, 2 februarie 2020, 13:29)

      newlook [utilizator] i-a raspuns lui Keloo Cooper

      "Este ilegala desfacerea unui contract de munca pe criterii etnice, de religie, sex sau nationalitate / cetatenie."

      ===========================

      Judecatorii ies pe trepte ca sa-i oblige pe parlamentari cum sa faca legile...
      ...si tu vorbesti ca "este ilegal"?

      In Romania "legile se respecta" doar la fenta; daca - spre exemplu, in speta in cauza - patronul este cotizant la PNL, cat e PNL pe val, nu vede nimeni tarasenia asta...doar nu-i "Korupzionen"!
      Chiar si "Korupzionen" se vede doar din cand in cand si doar la adversarii politici...si matale vorbesti despre lege in Talibanatul ala?
      • -3 (7 voturi)    
        ! (Duminică, 2 februarie 2020, 14:00)

        chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui newlook

        Asa-i , legile se respecta doar la fenta.
        Toata lumea stie asta , pana si tu .
        Cunosti termenul Mukles , doar ai trait si tu in aceasta latrina, nu ?
        Ce vrei acum ? Sa facem Mukles ? Sa stam slush asa cum un gaozar PSD-isd credea ca noi slugile vom sta , daca ne da bishtari bugetarilor,tot din banii platiti de noi ?
        Luam atitudine, bre newlook-ule, facem gat, facem kontra, asa cum putem.
        Aici pe stiri sau pe strada.
        Esti contra ? Esti bine dupa granitza , nu ?
  • +3 (23 voturi)    
    Daaaa, Patronus Romanescus = stapan de sclavi (Duminică, 2 februarie 2020, 12:32)

    newlook [utilizator]

    Daaaa, Patronus Romanescus = stapan de sclavi

    Trei sferturi din "patronatul" romanesc plateste munca la "salariul minim". Asta-i singurul model de afaceri cunoscut de Patronus Romanescus: <"salariul minim pentru angajati 5 vile si un milion de dolari pentru el in primul an de "patronat">

    Asta-i si mottivul pentru care urla toti ca din gura de sarpe cand acest amarat de salariu minim creste cu 20 de euro pe luna.

    Acum, smecherii "Patronus Romanescus" au gasit o noua fenta; d'aia-i prefera pe strainii amarati (cu cat mai departe, cu atat, mai bine; voi explica "de ce" candva):
    - Salariul minim, dar nu pentru 8 ore*5 zile/saptamana, ci pentru 10-12 ore*6 zile pe saptamana...
    ...ca "voi si-asa nu aveti familie aici, drepturile nu le cunoasteti si chiar daca le cunoasteti nu le puteti exercita".

    Adica S C L A V I E = asta-i "Privatul" romanesc!
    • +4 (14 voturi)    
      Domnu' Lenin (Duminică, 2 februarie 2020, 13:03)

      fdaniel [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Mai incet cu lupta de clasa pe scari...
      Pai ia fa-ti dumneata un chiosc de gogosi inainte de a avea pareri de acest gen.
      Dar banuiesc ca e mai bine la stat unde "ti se da" ca sa joci Solitaire.
      • -2 (4 voturi)    
        Lenin, ne-Lenin... (Duminică, 2 februarie 2020, 16:26)

        newlook [utilizator] i-a raspuns lui fdaniel

        Lenin, ne-Lenin...nu ai combatut nimic din cele spuse acolo.

        Problema in tara aia e ca e locuita de romani (gene de sluga si mentalitate talibana), atata tot. Da, am si spus: 75% din "patroni" nici nu concep alt model de afaceri decat exploatarea sclavilor prin salariul minim, deci as fi oaia neagra pe acolo.

        Eu chiar sunt "patron" in alta tara. Cei trei angajati ai mei primesc intre 18K si 25K USD pe luna, adica intre 6000 si 8500 USD pe luna de persoana.
        Partea mea (in buzunar, inainte de taxe) e cu ~50% mai mult decat cel mai bine platit, dar vin primul si plec ultimul, sunt patron, secretara, contabil (primar; pentru hatisul de alte documente folosesc o firma specializata), negociator, procurist si controlor de calitate.
        Traiesc decent din afacerea asta, dar nu am trei vile facute anul trecut ca Patronus Romanescus.
        Si da, d'aia il votez pe Trump, ca - prin actiunile lui - lupta impotriva sclaviei internationalizate, inclusiv in forma asta, a muncii "externalizate".
        • -6 (6 voturi)    
          Sunt aproape de acord (Duminică, 2 februarie 2020, 16:59)

          democtrates [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Sunt pe aproape de acord cu tine prin faptul ca lucrezi si faci multe singur, dar din pacate nu sunt de acord cu politica lui Trump, poate sa va sprijine pe plan economic dar pe plan mondial a ajuns de tot rasul, si voi nu credeti dar va fi promotorul prabusirii Americii. Dupa cum bine stii din istorie orice putere mondiala are un drum ascendent , o perioada de mentinere dupa care urmeaza prabusirea. Ei, SUA este exact in aceasta prabusire datorita mult iubitului vostru conducator, un sarlatan care a speculat tot ce se poate.
          • -1 (5 voturi)    
            Ne asumam (Duminică, 2 februarie 2020, 17:09)

            newlook [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

            Ne asumam presedintele ales. L-au ales americanii, nu romanii; e presedintele US, nu presedintele lumii ca sa conteze parerea celui din Bangladesh.

            PS: Nu intelegi multe, dar nu-i vina ta (in acest caz particular).
        • +1 (3 voturi)    
          ! (Duminică, 2 februarie 2020, 19:12)

          chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui newlook

          Vai de mine, asa zise tovarase patron.
          Sa nu ti se blocheze mana aia cu care platesti 6000-8500 usd pe luna unui angajat, cu exceptia daca nu esti chiar tu unul sau cineva din neam.
          Cui crezi ca-i vinzi castravetii astia ?
    • +4 (8 voturi)    
      Patro case și minion dar voi izbuti (Duminică, 2 februarie 2020, 13:19)

      feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      1. Salariul minim nu este stabilit de patroni. Vorbește cu politicienii care te reprezintă să îl facă de la 2 eur/oră undeva la 10 eur cât în Europa bogată.
      2. Legislatia muncii este pro-angajat in Romania.
      Legislația și administrația de la noi sunt împotriva bussiness-ului.
      3. Nimeni nu te oprește să pierzi un an din viață și să devii patron milionar în dolari și cu 5 vile după primul an.
    • -2 (10 voturi)    
      Codul (Duminică, 2 februarie 2020, 13:19)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Muncii e facut de voi.ma.Pe acest cod,mai usor divortez decat sa dau afara un do...c ca tine.
      Si inca ceva,ma.Ca Patronus Romanescus sa dea un salariu mare trebuie sa puna pret mare la paine,ca din adaos-ul ala traieste si el si da si salarii.Iti mai spun,da' spun degeaba unui pesedeu,salariul ala este impozitat cu aprox. 45%.Adica,numa' jumatate intra in buzunarul sclavului ala.
      Si fiind vorba de paine,mergeti ,ma,pesedeilor intr-o brutarie ,calculati ce cheltuieli are Patronus cu faina ,utilitatile si salariile,cata paine vinde si la ce pret.S-ar putea sa plangeti de mila si a patronului si a sclavilor.
      Adica,sa descoperiti ,pesedeilor,ca painea e foarte ieftina.
      • +2 (4 voturi)    
        ... (Duminică, 2 februarie 2020, 14:07)

        mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        Asa iti tratezi si angajatii? Ii jignesti cand au o alta parere? Ii acuzi de lucruri neadevarate?
        Slave master!
        • -2 (4 voturi)    
          Draga Master, (Duminică, 2 februarie 2020, 14:18)

          Jar [utilizator] i-a raspuns lui mihai_mi

          unde-i calcul matematic,nu-i loc de pareri.Intr-o balanta comerciala-stii ce-i aia?- poti ca vezi daca Patronus huzureste calare pe sclavi,poti sa vezi daca suporta o marire de salariu,cat de mare sa fie marirea sau daca nu trebuie sa dea afara vreun guster de angajat ca sa nu dea faliment.
          Apropos,crezi tov.Olguta,prietena matale, stie sa se uite intr-o balanta comerciala?
        • -4 (4 voturi)    
          Care sunt lucrurile neadevarate? (Duminică, 2 februarie 2020, 14:26)

          feisbuk [utilizator] i-a raspuns lui mihai_mi

          Cu asta trebuia sa incepi.
          1. Impozit. Salariu minim brut 2230. Net 1346. Impozit aproape 40%. Omul a spus 45%. Pentru asta sa aiba parte de un control fiscal de fond ANAF.

          2. Painea. In Romania panificatia este in zona gri sau chiar neagra. La preturile actuale ale painii este imposibil sa castigi bani din paine. Adaosurile practicate in mod curent sunt 0,15-0,20 lei/buc pentru painea de volum. Din specialitati se mai acopera pierderile.
          Cheltuieli - cheltuielile salariale au crescut - atat salariile minime cat si celelalte salarii. Utilitati - gazele naturale si electricitatea au crestere cu 2 cifre in ultimul an (vorbim de piata libera, pentru consumatori industriali, nu preturile inca subventionate pentru casnici). Nu vorbesc de cheltuieli desfacere, flota auto, nebunia de pe piata ambalajelor si economiei circulare, taxelor si autorizatiilor necesare.

          3. Codul muncii. Da, este mai usor sa divortezi decat sa dai pe cineva afara. Foloasele incasate necunvenit de angajati pot fi recuperate doar in instanta (de ex. zile de concediu efectuat fara a avea dreptul), nu ai voie sa opresti aceste foloase din salariu. Salariatii iti mai baga si medicale mai mult sau mai putin reale. O sa imi spui ca sunt suportate de CNAS. Ai idee cand primesti banii aia inapoi d ela stat? Tu trebuie sa il platesti. A, si pentru zilele de medical mai trebuie sa ii dai si concediu de odihna. Codul muncii si sistemul Revisal sunt facute pentru a fi incalcate fiindca legislatia se bate cap in cap.

          Lasa caterinca. Sunt mii de antreprenori onesti, care isi platesc taxele si salariati, care muncesc si trag tare sau care se zbat sa aiba pe 25 bani pentru toate taxele.
          • 0 (2 voturi)    
            ... (Duminică, 2 februarie 2020, 17:29)

            mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui feisbuk

            "Lasa caterinca" ... argumentul suprem....!
            Lucrurul neadevarat era ca acuza pe toti care nu sunt deacord cu el ca sunt "pesedei" ceea ce te asigur ca e fals! E mai clar?
        • 0 (2 voturi)    
          Nu vezi... (Duminică, 2 februarie 2020, 16:40)

          martino12 [utilizator] i-a raspuns lui mihai_mi

          că nici nu e în stare să scrie corect, vai de capul lui de agramat, mai e și patron.
    • -1 (9 voturi)    
      TU DE NU-TI FACI FIRMA.. (Duminică, 2 februarie 2020, 13:22)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Magarule?
      Dupa aceea sa comentezi!
    • +1 (5 voturi)    
      ! (Duminică, 2 februarie 2020, 14:05)

      chiuaua [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      Nu moncher , sclavie nu este = cu privatul romanesc.
      Poate ca tu regreti vechea oranduire comunista, dar nu arunca cu gunoi in privatul romanesc.
      Sclavia asta asta aduce bani la buget, nu bugetarii care stau degeaba precum speciile din borcanele cu formol de la muzeu.
      Sclavie este intreg sistemul capitalist privit dupa ochelarii unui Marxist.
      Te rog du-te si te eutanasiaza, nu esti bun nimanui, nici macar moskovei.
      Spune-le ca nu le mai mananci kopeicile, latratul este inutil la umbra lunii.
    • +1 (3 voturi)    
      FaDoino, de ce nu te faci tu patron, sa dai (Duminică, 2 februarie 2020, 18:19)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui newlook

      salarii imparatesti ? Inca poti sa te faci patron la clatite, gogosi -adica cu investitie minima !! Arata0le tu cum se face o afacere fara contracte cu statul si cu salarii foarte mari intro brutarie de sat !!!
  • +6 (18 voturi)    
    Gresala manageriala (Duminică, 2 februarie 2020, 12:37)

    tontu [utilizator]

    Probabil cei care conduc firma din Ditrau au vrut sa reduca costurile angajand muncitori straini care sa munceasca mai mult si pe care sa-i plateasca mai prost decat pe cei autohtoni. Din pacate pentru ei n-au luat in calcul reactia comunitatii, iar acum risca sa-si piarda o parte din clienti.
    • -3 (5 voturi)    
      NU cumva (Duminică, 2 februarie 2020, 13:05)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      s-au imbigatit patronii aia? Asa ca Dragneev sau ca imbuibatii de magistrati cu salarii nesimtite si 3-4 viloaie?
    • +3 (11 voturi)    
      dezinformare (Duminică, 2 februarie 2020, 13:06)

      toxx [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      ca PJ esti obligat intai sa cauti forta de munca locala, la ITM-ul local, ITM-ul cheama localnicii sa le arate ce joburi sunt, localnicii refuza de 2-3 ori. Apoi PJ-ul face demersurile pentru a aduce muncitori din spatiul non-EU depunand la dosar dovezile ca a fost la ITM si nu a gasit pe nimeni sa munceasca din zona locala.

      Stim bine ca in multe regiuni din tara e mai usor sa torni 5 copii si sa traiesti din alocatii in loc sa te duci la munca.

      Am vazut de nenumarate ori la TV oameni care se duceau la ITM doar ca sa le semneze adeverinta aia, astfel incat primarul sa nu le taie ajutoarele sociale.

      Despre ce vorbim? In Romania doar 20% din populatie munceste pe bune restul lenevesc, muncesc la negru sau traiesc din ajutoare.

      Aia din Sri Lanka nu stau la 10 tigari la 5 minute, si rup usa la ora 17 cum se face pe la noi. Am fost si am stat destui ani prin Orient unde muncesc multi asiatici, nu se compara cum muncesc cei de acolo. La mine acasa, orice vanzator, orice om pus sa interactioneze cu tine mai are un pic si te bate daca ii ceri ceva...
      • -6 (8 voturi)    
        Romania (Duminică, 2 februarie 2020, 13:46)

        Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui toxx

        Popor de hoti, asistati sociali, bugetari puturosi = o tara fara viitor
    • +4 (4 voturi)    
      Vezi (Duminică, 2 februarie 2020, 13:22)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      ca muncitorilor straini nu prea poti sa le dai minim pe economie,ci un pic mai amre.Sic!
      • +1 (3 voturi)    
        ... (Duminică, 2 februarie 2020, 17:31)

        mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        Acest aspect al salarizarii trebuie clarificat. Iata declaratia directoarei firmei angajatoare: " În Sri Lanka câştigă 60 de dolari, aici la noi salariul minim înseamnă foarte mulţi bani pentru ei şi au venit ca să poată să îşi susţină familia şi ca să nu facă nici un rău celor de aici. Ne asumăm responsabilitatea pentru ei dacă fac ceva rău, dar nu va fi cazul", a conchis Köllő Katalin.".

        Din aceasta declaratie reiese ca ii plateste cu salariul minim. Ilegal??
    • 0 (2 voturi)    
      logica (Duminică, 2 februarie 2020, 18:27)

      utilizator22 [utilizator] i-a raspuns lui tontu

      Stai ca nu am înțeles.Pai dacă muncesc mult și pe bani putini, care e nemulțumirea colectivitatii ? Înțeleg sa fi revoltat de pierderea unor condiții bune de lucru, dar dacă lucrurile stau cum susții, care e nemulțumirea?
  • -2 (6 voturi)    
    va rugam (Duminică, 2 februarie 2020, 13:03)

    Dimijoarei_Obt [utilizator]

    nu comparati romanii cu sri-lankezii !
  • +2 (10 voturi)    
    Oamenii de acolo au dreptul (Duminică, 2 februarie 2020, 14:06)

    MG [utilizator]

    să le fie frică. Atât măcar. Experiența lor cu oameni de altă culoare este covârșitor negativă. Cine suntem noi să le negăm experiența și temerile lor?
    Nu i-au bătut pe imigranți, nu i-au aruncat în aer, doar le este teamă și își exprimă temerea. Atât.
    • -1 (7 voturi)    
      Ori (Duminică, 2 februarie 2020, 14:21)

      Jar [utilizator] i-a raspuns lui MG

      esti rasist,ori esti p..ost,ori si una si alta.Eu cred ca si una si alta
      • +2 (4 voturi)    
        mulțumesc (Duminică, 2 februarie 2020, 20:49)

        MG [utilizator] i-a raspuns lui Jar

        argumentele tale au fost convingătoare și relevante.Eu nu știu ce sunt exact dar la dvs este clar.
        • 0 (0 voturi)    
          ... (Luni, 3 februarie 2020, 11:39)

          mihai_mi [utilizator] i-a raspuns lui MG

          Nu pune la suflet, exista pe acest site cativa extremisti care militeaza pentru toleranta. Da-le ignore!
  • 0 (4 voturi)    
    Vad ca mai intai... (Duminică, 2 februarie 2020, 14:42)

    gugurila [utilizator]

    "În situaţia de faţă, am cerut cu promptitudine informaţii, în primul rând, ITM cu privire la formele legale pe care aceştia le au şi mă vor informa luni la prima oră asupra rezultatelor verificării făcute."

    ... s-a uitat sa vada daca nu e rost de dat vreo amenda la angajator.

    Cand nu fura, statul roman lucreaza sa faca planul la amenzi.
  • 0 (4 voturi)    
    vrajeala (Duminică, 2 februarie 2020, 15:14)

    martel55 [utilizator]

    si nooi avem oaneni nafara, dar in EUROPA, nu in ASIaA, AFRICA sau OM, asta omite sa spuna individa asta ajunsa vremelnic ministru....daca tot o doare asa de mult de niste venetici, sa ne spuna si noua, si nu doar, ea, ci toti propagandistii progresisti si slugile lor, de ce atunci cand europenii s-au dus pe alte continente asta s-a numit colonialism si e destetat, iar acum ca multimi mari de non europeni oinvadeaza europa e tratat de aceeasi propagandsiti ca ceva bun? ca in ambele cazuri rezultatul a fost dezastruos pentur populatiile locale, atunci euorpenii au generat vicitme, acum ei sunt vicitme ale noilor veniti...asta in timp c eindivizi ca ministra asta viseaza sa ii aurnce in puscarie pe oamenii care isi apara comuniatea...pe baza aceleasi judecati, insemana ca europenii aveau dreptate sa ii persecute pe loclanicii care se opuneau colonizarii, nu?
    • +1 (3 voturi)    
      Dupa ce limba romana afisezi fara jena, nu ai (Duminică, 2 februarie 2020, 21:56)

      deval [utilizator] i-a raspuns lui martel55

      merita nici un s------ !! Trecand -cu greu-peste asta , ca tot ne-am ''mantuit''curand de Noaptea Mintii''de la Victoria, zic ca esti anafabet functional grav, produs pe stoc, sigur inainte de 1989, care ca cei ca el ia in gura cuvinte vehiculate fara sa le inteleaga rostul.........
      Cei doi trebuie sa plece de acolo, sa nu se infesteze de prostia gregara a ''comunitatii''..........
      Nu am auzit pana acum de o astfel de comunitate care sa ceara sa fie protejata cumva de pedofili, violatori -ba dinpotriva !


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by