VIDEO Noi dezvăluiri legate de cazul epavei cu oi: Numărul de animale de pe navă era mai mare decât cel declarat în acte

de Redactia     HotNews.ro
Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:38 Actualitate | Esenţial


nava port midia
Foto: GSP Offshore
În timpul operațiunii de scoatere a epavei pline cu oi răsturnată în Portul Midia scafandrii au găsit punți suplimentare cu încărcătură de animale la bord. Reprezentanții firmei care se ocupă de ranfluare spun că în navă erau mai multe oi decât s-a declarat în acte și din acest motiv bordul a cedat, transmite Mediafax.


Reprezentanții societății care se ocupă de scoaterea epavei din Portul Midia au venit sâmbătă cu noi precizări, după ce operațiunea a fost întreruptă de ruperea cablurilor macaralei. Aceștia spun că spirele cablurilor s-au rupt după ce bordul epavei a cedat, în momentul în care macaraua încerca să aducă nava la verticală.

„Cablurile s-au rupt din cauza a ceea ce s-a întâmplat pe puntea navei. Puntea navei a cedat și atunci a fost tensiune suplimentară asupra celorlalte puncte, ocheții și grinzile sudate, care au dat un șoc în cablu. Și atunci, din cauza acestui șoc, s-au desprins aceste spire și s-a oprit operațiunea. Cauza a fost ruperea bordajului navei care a dat un șoc în cabluri. Cablurile erau dimensionate pentru sarcina preluată, în planul de ridicare agreat cu autoritățile, sarcina la care s-a estimat că va fi încărcată macaraua era de 800 de tone, iar la momentul desprinderii spirelor, s-a înregistrat tensiunea în cabluri de 1.380 de tone forță”, a declarat Alin Vintilă, reprezentantul societății care se ocupă de ranfluarea navei.

La rândul său, șeful societății care se ocupă de ranfluare spune clar că „ există clar o încărcătură mult mai mare de peste 14.000 de oi”.

„În timpul operațiunilor, scafandrii au intrat în navă. Am găsit punți suplimentare. Aceste punți suplimentare au și încărcătură de animale la bord. Am cerut imediat Cargoplanul depus la Căpitănie. Este foarte clar că aceste punți nu au fost incluse în Cargoplan. Sunt punți nedeclarate. Există clar o încărcătură mult mai mare de peste 14.000 de oi. Trebuie să reconsiderăm configurația cablurilor”, a declarat Gabriel Comănescu, șeful firmei de ranfulare.

Operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia s-a oprit, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutății. Scoaterea navei era programată să se realizeze de o macara gigant de 1.800 de tone, adusă în Portul Midia, iar pentru susținere au fost sudate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei. O navă sub pavilion Palau, care avea la bord 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019.

Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale. După producerea tragediei, mai multe organizații internaționale de protecție a animalelor au protestat față de exportul de animale vii iar subiectul a făcut înconjurul presei internaționale, fiind dezbătut și în Parlamentul European.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















6984 vizualizari

  • +10 (14 voturi)    
    Vama (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:46)

    dowjones [utilizator]

    Nu cunosc regulile vamale in domeniul exportului de animale vii, dar este clar ca, undeva, sunt niste oi-fantoma, nedeclarate...DGFP ar trebui sa se autosesizeze, Inspectoratul Navigatie Civile, de asmeni, Registrul de clasificare si Asiguratorul...din pacate, oamenii de afaceri din Orientul Mijlociu sunt...cum sunt, numai corecti nu...
    • +4 (10 voturi)    
      mda.. (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 17:15)

      exilatul [utilizator] i-a raspuns lui dowjones

      """in pacate, oamenii de afaceri din Orientul Mijlociu sunt...cum sunt, numai corecti nu..."""".....vai , vai ce "cinstiti" sunt .." oamenii de afaceri" din ro!!!!...
    • +5 (7 voturi)    
      lasa ba oile fantoma ca esti pe langa.. (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 18:40)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui dowjones

      toata lumea stia ca sunt niste pasageri clandestini la bord, asa a fost intodeauna , navele astea in realitate plecau totdeauna supraincarcate.... Da nu asta e problema, problema e ca comanescu , specialist offshore, a facut un plan fara sa trimita macar un scafandru in nava, sau sa trimita drone, ca astfel se vedea ca sunt punti suplimentare construite... alin ala si comanescu ala e clar ca sunt niste incompetenti, cica se le dai pe mana operatii din astea delicate pe mare.. ha ha !!
  • +16 (20 voturi)    
    Hopaaaa.... ȘI VAMEȘII??? BUGETARII??? (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:49)

    Tayen [utilizator]

    Mafioții bugetari de la vamă???
    Este caz de pușcărie!
  • 0 (14 voturi)    
    Marinarii erau sirieni (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:52)

    Rahan5 [utilizator]

    de-a lui Raed Arafat. Au bagat la Oi fara Acte pana au rasturnat Vaporu' !
    De ce n-are ursu' coada ?
  • +11 (13 voturi)    
    celebrul principiu romanesc (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:52)

    alex34 [utilizator]

    "las-o ba' ca merge s'asa" loveste din nou
    • +1 (1 vot)    
      cam asa... (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 23:41)

      minus [utilizator] i-a raspuns lui alex34

      cablurile erau dimensionate pentru "800 de tone, iar la momentul desprinderii spirelor, s-a înregistrat tensiunea în cabluri de 1.380 tone"?

      In domeniul naval, coeficientul de siguranta al cablului ar trebui sa fie de cel putin 5.
      Un soc dinamic nu va induce mai mult de 2 ori sarcina statica. Din declaratie, cablul a cedat la 1.73 din sarcina maxima statica.
      Pai 5>2>1.73, asa ne-au spus la scoala, dar ... merge si un cablu mai subtire, nu-i asa? Ca ala gros e scump, si GSP-ul nu are timp de fineturi matematice.
  • +5 (5 voturi)    
    In plus (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 16:25)

    Keloo Cooper [utilizator]

    Cred ca a intrat si mai multa apa decat au presupus ca va fi la plecare...
  • +9 (9 voturi)    
    evaziune... (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 16:48)

    danton68 [utilizator]

    asta spune tot despre zona in care ne aflam..... politic, geografic, economic, cultural ...... etc
  • +11 (13 voturi)    
    Armatorul pierde asigurarea? (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 17:30)

    asavreau [utilizator]

    Asigurarea navei cred-că nu mai este validă.Armatorul a încărcat nava peste limită.De aici și răsturnarea.Cât despre autoritățile române,trebuie anchetă și luate măsuri ferme.Asta nu mai este contrabandă,este terorism,sabotaj,atentat la siguranța națională.
    • 0 (4 voturi)    
      Ce „siguranță națională” visezi? Sabotaj? (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 20:20)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      E corupție mioritică 100%!!! Atât.
  • +3 (3 voturi)    
    vam lupul (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 19:44)

    marchiza [utilizator]

    Eu daca primesc un plic cu o valoare de 10 eur ma taxeaza imediat vama. Cum e posibil sa nu fie vamuita cum trebuie o cantitate de marfa de zeci de tone?????
  • +2 (2 voturi)    
    Ranfluarea (Duminică, 2 februarie 2020, 12:58)

    Fitter [utilizator]

    se face cu flotoare nu cu macarale fiindca poti avea o macara si de 10000 tone dar pe o nava nu exista puncte unde poti aplica o asemenea forta fara sa distrugi structura acesteia. Macaraua poate fi numai un utilaj auxiliar. Si inca un detaliu- mai intai se descarca marfa -cadavrele de oi in acest caz- si apoi se trece la ranfluare. Consultatie gratuita de la un inginer navalist cu 40 ani experienta in domeniu..
    • +1 (1 vot)    
      Costa Concordia (Duminică, 2 februarie 2020, 15:08)

      feroviarul123 [utilizator] i-a raspuns lui Fitter

      Nu știu daca ai auzit de aceasta nava, dar au folosit practic aceeași soluție adică sudarea de grinzi pe bordaj si vinciuri pentru îndreptarea navei. Descărcarea mărfii este într-adevăr o idee buna daca este vorba de baloti de sarma cum erau pe Akra Action. Îndepărtarea cadavrelor de oi e ceva mai complicat. Daca ne poți împărtăși din experienta ta de vaporean încercat ți-am fi recunoscători. Eu am experienta de 30 de ani in depistarea incompetenților. Si am fost pe câteva epave la viata mea.M-as fi urcat si pe asta dar putea îngrozitor.


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by