Marko Bela, despre cazul de la Ditrău: Am picat testul. Suntem responsabili pentru că am permis ca un SF politic să ne aducă daune morale și politice uriașe

de DG     HotNews.ro
Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:21 Actualitate | Esenţial


Béla Markó
Foto: Arhiva personala
Marko Bela spune că întreaga comunitate maghiară este responsabilă pentru că a ajuns să primească lecții de toleranță de la televiziunile de știri românești, în mod justificat, și a permis ca acest ”SF politic” de la Ditrău să aducă maghiarilor ”daune morale și politice uriașe”.

Într-o opinie publicată în Transindex, Marko Bela acuză faptul că cei care nu sunt de acord cu astfel de ”campanii de ură” nu au luat atitudine sau au avut reacții întârziate.

Redăm ma jos traducerea editorialului semnat de Marko Bela:

”Se pare că totuși, încet, încet vocile raționale câștigă teren în acest caz al brutarilor din Ditrău. Dar să așteptăm finalul! Sunt sigur însă, că dacă pozițiile U.D.M.R. și ale bisericii romano-catolice ar fi apărut ceva mai repede, nu trebuia să asistăm, la inconfundabila satisfacție prin care să ni se dea lecții de toleranță la televiziunile de știri românești. Permiteți-mi să adaug: de această dată, din păcate, justificat. Deoarece tocmai am picat testul. Formulez la plural, persoana întâi, pentru că este adevărat că, majoritatea dintre noi nu suntem de acord cu astfel de campanii de ură, dar totuși suntem cu toții responsabili. Suntem responsabili atunci când în Ardeal nu este nicăieri în zare un imigrant rătăcit, dar permitem ca opinia publică să fie timorată zi și noapte cu acest subiect, în primul din Ungaria, și nu încercăm să convingem propria noastră comunitate, că totul este doar un SF politic. Suntem responsabili, pentru că nu ne exprimăm imediat când simțim că avem o problemă. Suntem responsabili, pentru că permitem ca o astfel de poveste să ne producă daune morale și politice uriașe, atât pe plan intern, cât și plan extern.

Suntem responsabili, pentru că cerem toleranță pentru noi dar îngăduim intoleranța comunității noastre. Tăcem, pentru că ne este frică de pierderea popularității. Ne este frică că după câte un astfel de articol, cum este și al meu de acum, vom fi puși la punct , prin comentarii într-un limbaj incalificabil. Dacă nu-i musai, nu spunem nimic. Parcă nu am fi acolo unde suntem, pentru a avea curaj de a ne exprima părerea: politicieni, preoți, profesori, intelectuali, cu toții. Acum nu voi diseca speța de la Ditrău, nu vreau să vă aduc aminte despre secuii din București, nici despre cei plecați cândva în America, pentru că s-a spus tot ce trebuia spus despre acest subiect. Dar: numai atunci avem temeiul moral să ne exprimăm, dacă ne asumăm, repet, că într-un fel sau altul, suntem responsabili. În jurul meu, în ultimele zile, secuii, biserica și U.D.M.R. au fost certați suficient de mult pentru ce s-a întâmplat. Recunosc, i-am certat și eu, dar în același timp nici mie nu mi-a picat bine, pentru că și eu sunt secui, încă sunt U.D.M.R-ist, și în același timp respect și cultele. Apoi în sfârșit a apărut poziția U.D.M.R..

Arhiepiscopul în retragere al bisericii romano-catolice, Jakubinyi György, a emis un comunicat, cu care de asemenea putem să fim de acord. Domnul arhiepiscop s-a retras în fapt, dar încă este la conducerea arhiepiscopiei. Succesorului domniei sale, despre a cărui vocație și pregătire am fost convins încă din anii 90, când m-a ajutat foarte mult cu ocazia vizitei mele la Vatican, îi doresc mult succes în activitatea în slujba lui Dumnezeu și a omului. Și dacă suntem încă la acest subiect, îi mulțumesc arhiepiscopului Jakubinyi György pentru colaborarea noastră de peste două decenii, pentru echilibrul, consecvența, și da, și pentru cultura sa. Iar acum, îi mulțumesc, sau îi mulțumim, pentru acest comunicat. Și pentru că suntem secui, dragi confrați din Mureș, din Gheorgheni, din Ciuc, din Odorhei și desigur, mai ales pentru că suntem maghiari, și avem cu toții aceeași istorie, suntem cu toții același popor aici în Ardeal, totuși, nu suntem poporul preotului rătăcit din Ditrău, eu nu-mi asum această comuniune. Eu aparțin poporului lui Márton Áron, și sper că și voi. Sunt reformat, nu catolic, dar toți suntem poporul lui Márton Áron. Cât de puțin vorbim despre acest episcop curajos și inteligent, care de asemenea s-a născut secui, și de a cărui procedură de beatificare ca sfânt s-a ocupat până acum, tocmai Kovács Gergely, noul arhiepiscop ce urmează a fi instalat în curând.

Repet, nu sunt catolic, dar în înțelesul lumesc Márton Áron a fost categoric un sfânt. Ce poate fi o dovadă mai importantă, decât curajul de a vorbi, când de exemplu pe 18 mai 1944, într-o predică rostită în catedrala Sfântul Mihail din Cluj, și-a ridicat vocea împotriva deportării evreilor. Să judece fiecare dintre noi: a fost oare mai ușor să facă acest lucru atunci, sub naziști și sub Partidul Crucilor cu Săgeți, decât acum să ne împotrivim intoleranței? A fost oare mai ușor de spus că: ”Preotul lui Hristos are obligația de nerefuzat să se ridice pentru adevăr și să-și vadă în fiecare om pe fratele său, indiferent de ce credință are sau ce limbă vorbește. […] Cel care contestă, în temeiul oricărei gândiri, relația fraternă cu orice grup de oameni, acela își atrage judecata ca, într-o situație să fie privit ca »păgân și vameș«, ceea ce în limbajul evangheliei înseamnă a fi în afara legii. ”?

Mai mult, Márton Áron nu a ținut doar predici, ci a și trimis o scrisoare primului ministru Sztójay Döme și ministrului de interne Jaross Andor pentru a opri imediat deportarea evreilor. Iar despre cum s-a împotrivit represiunii comuniste, recomand spre citire cartea lui Nagy Mihály Zoltán și Denisa Bodeanu, care cuprinde procesele verbale de filaj ale episcopului Márton Áron dintre anii 1957 și 1960 ([Le]hallgatásra ítélve. Condamnat la ascultare, Ed. Lector – Editura Varadinum Alapítvány - Editura Iskola Alapítvány, Târgu Mureș, Oradea, Cluj Napoca, 2019). Da, suntem secui, și totuși, nu suntem la fel, dar aparțin cu plăcere poporului lui Márton Áron. Nu suntem la fel nici ca maghiari din Ardeal, dar aparțin cu plăcere și poporului lui Kós Károly sau Bánffy Miklós. Să spună cineva acelor câțiva experți în migrație ce înaintași am avut noi pe aceste meleaguri! ”

NOTĂ: Dintr-o eroare, știrea inițială atribuia această opinie lui Kelemen Hunor, în titlu și lead.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















38387 vizualizari

  • -19 (39 voturi)    
    Care test? (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:26)

    Lok [utilizator]

    Daca lumea nu ii vrea, nu ii vor avea. E chiar simplu. Nu e nici un test de puritate sufleteasca, doar politicienii trebuie sa le treaca pe alea. La omul de rand nu. Libertatea de a alege este foarte constitutionala.
    • +18 (26 voturi)    
      S-au comportat (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 19:08)

      unins [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      asa cum au fost "educati" de UDMR de 30 de ani. Au respins strainii care au alt fel de sange in trup.
      • +11 (17 voturi)    
        "întreaga comunitate maghiară este responsabila... (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 23:05)

        mimiloi [utilizator] i-a raspuns lui unins

        NU!
        Voi sinteti responsabili si preotimea maghiara care duceti politica voastra nemernica de indobitocire a maghiarilor si secuilor. Secuii nici macar nu mai stiu cine sint si ce hram poarta.
        Voi sinteti singurii responsabili, dar evident disipati responsabilitatea sub forma mesajelor politicilor corecte. Pe fruntea vostra scrie CIUMA ROSIE!
      • 0 (0 voturi)    
        Stii ca au voie sa faca asta. (Luni, 3 februarie 2020, 9:57)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui unins

        E constitutional. E alegerea lor. Crezi ca daca mergi in Sri Lanka o sa fii intampinat ca un nativ? Preferinta apropiatilor este de natura umana.
    • +3 (3 voturi)    
      si oamenii de rand, de acolo s a fie ingraditi! (Duminică, 2 februarie 2020, 0:19)

      constatator [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      S a nu mai aiba posibilitatea de a parasi localitatea de bastina, ca nimeni nu ai vor cu asa atitudine!
  • +2 (10 voturi)    
    HarCov este Christiania din Copenhaga (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:26)

    un domn [utilizator]

    Nimic altceva
  • +15 (29 voturi)    
    Exact, sunteti vinovati (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:35)

    mynickname [utilizator]

    Prin insasi existenta UDMR. Dimpreuna cu cei care au permis acceptarea UDMR ca partid politic.
    • +3 (5 voturi)    
      Si cine este vinovat ? (Duminică, 2 februarie 2020, 10:55)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui mynickname

      Cine este vinovat pentru Iliescu, FSN, pentru partidul Romania Mare etc. Acest popor ca i-a ales.
      Optiunea de a face un partid este in orice tara , oare de ce s-a creat acest partid ? Tocmai pentru a apara interesele maghiarimii. Daca nu intelegi esti cu IQ mic(daca stii ce inseamna).
  • -17 (27 voturi)    
    Keletrotineta (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:43)

    Rahan5 [utilizator]

    de Hunorcirc sta mai mult timp prin Bucuresti, pe Dambovita.
    E bine sa nu mai faca morala harghitenilor de pe Valea Muresului !.
    Ca nu e vorba de perciunii lui acolo !
    Perciunatul mai bine sa faca morala colonistilor evrei din Cisiordania,, pe Valea Iordanului, si numai dupa aia sa vina sa faca morala si pe Valea Muresului !.
  • +29 (35 voturi)    
    . (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:50)

    johnel [utilizator]

    Pe el il deranjeaza faptul ca "a primit lecții de toleranță de la televiziunile de știri românești". Sunt incurabili. Oare cum se scrie rasist in ungureste? Au acest cuvant in dictionar? Intreb pentru un prieten.
  • +6 (26 voturi)    
    Ai picat tu testul, Kelemene (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 15:52)

    Nyk1 [utilizator]

    Demonstrezi că de fapt nu-ți pasă de comunitatea maghiară și nici nu vrei să rezolvi problemele care o preocupă.

    Sperăm să se prindă secuii cum stau lucrurile și să nu mai voteze UDMR.
    • +14 (26 voturi)    
      Sunt prea reduși. (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 16:15)

      Tayen [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Sunt echivalentul PSD în secuime și ungurime.
      • +2 (4 voturi)    
        Corect (Duminică, 2 februarie 2020, 11:18)

        democtrates [utilizator] i-a raspuns lui Tayen

        Din pacate electoratul maghiar nu a votat niciodata cu PSD-ul , dar orientarea UDMR i-a naucit.Ar trebui sa primeasca lovitura de gratie la alegerile parlamentare sa nu mai ajunga la 5 %.
    • -1 (3 voturi)    
      Gresetti (Duminică, 2 februarie 2020, 11:16)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui Nyk1

      Nu este vorba despre actualul presedinte UDMR Kelemen Hunor ci despre fostul presedinte Marko Bela.Ca si oltenii vor vota in corpore cu cei pe care cred ca ii reperezinta. Nu sunt diferiti deloc de cei din tara noastra: Oltenia, Muntenia , Moldova PSD, Ardealul cu partidele de dreapta si cu UDMR.
  • +17 (27 voturi)    
    ce gluma (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 16:35)

    anion [utilizator]

    N-a stiut, n-a contribuit, n-a educat, n-a urat, n-a zis.... Si sfarseste cu pledoarie pentru Aron.. Ramane fapta segregationista intr-o tara care nu le este draga.
    • +4 (12 voturi)    
      Nu le e draga si in care (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 19:33)

      John M. [utilizator] i-a raspuns lui anion

      ei insisi sunt imigranti. Nu ei decid cine vine si cine nu in Romania. Noi, romanii, decidem. Acesti localnici sunt niste barbari ca atunci cand au calcat pentru prima data printre daci. Sa va fie rusine!
  • -14 (20 voturi)    
    doar o intrebare Marko Bela? (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 17:10)

    Cactus Jack [utilizator]

    ...oare evreii credinciosi consuma carne care nu este kosher? Mananca carne, in care animalul nu a fost sacrificat dupa ritualul kosher? Hai Bela, nu veni sa dai lectii secuimii. Ei au traditile lor, o cultura milenara si e bine sa le respectam. Somajul este mare in zona, ce ar fi ca brutaria sa califice 5 localnici in arta pregatirii painii? Iubesc painea din Tinutul Secuiesc, cand trec cu masina cumpar la marginea drumului o paine produsa in comuna. Mirosul painii proaspete este deosebit, este divin. Marko Bela cu declaratia ta, ai dat apa la moara mediilor, care fabrica acuma la banda rulanta articole anti maghiare, anti secuiesti.
    • +2 (4 voturi)    
      Doar o intrebare Cactus ? (Duminică, 2 februarie 2020, 11:34)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui Cactus Jack

      Chiar ai mare dreptate, dar.. si exista un dar.. a recunoaste ceva ce ai facut gresit este un pacat?
      Acum vorbesc din postura unui maghiar care traieste foarte bine intre romani, nu sunt probleme de genul celor de la Ditrau. dar ideea lui Marko mi se pare interesanta, avand in vedere ca el vorbeste despre traditiile vechi ale ungurilor si secuilor. Dar este ceva surprinzator in declaratia lui:
      Nu trebuia să asistăm, la inconfundabila satisfacție prin care să ni se dea lecții de toleranță la televiziunile de știri românești. Permiteți-mi să adaug: de această dată, din păcate, justificat. Deoarece tocmai am picat testul. Formulez la plural, persoana întâi, pentru că este adevărat că, majoritatea dintre noi nu suntem de acord cu astfel de campanii de ură, dar totuși suntem cu toții responsabili. Suntem responsabili atunci când în Ardeal nu este nicăieri în zare un imigrant rătăcit, dar permitem ca opinia publică să fie timorată zi și noapte cu acest subiect, în primul din Ungaria,.
      Deci problema in esenta este dupa venirea lui Kelemen Hunor, este abrogarea principiilor sale(Marko Bela in care minoritatea maghiara isi face propriul sau program) si alegerea lui Kelem Hunor de a fi partenerul de incredere a lui Orban Viktor. Mesajul este cu talc doar cine poate il intelege.
      • +1 (3 voturi)    
        ce mi-e Tanda, ce mi-e Manda (Duminică, 2 februarie 2020, 13:29)

        revo [utilizator] i-a raspuns lui democtrates

        bai nene, ambii musterii sunt la fel, problema lor este strict personala, ca sunt in concurenta fata de bunavointa si binefacerile de la Budapesta - care din ei reuseste sa apuce ciolanul mai gras?
  • +14 (30 voturi)    
    Cum asa? (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 17:11)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Sunt șovini de-ai vostri indoctrinati de Budapesta + UDMR, iredetntisti, separatisti s neo-nazisti. De ce te faci ca nu stii, tu Marko-baci?
  • +8 (18 voturi)    
    bine, si acum? (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 18:48)

    Ademordna [utilizator]

    Felicitari pentru articol. E un act de recuperare a onoarei atunci cand cineva recunoaste o eroare si mai ales atunci cand isi asuma eroarea altcuiva pentru care se simte indirect responsabil. Cinste autorului!

    Dar...critica actului de xenofobie este tactica, nu fundamentala. Ca un avocat care isi cearta clientul criminal pentru ca si-a lasat amprentele la locul faptei, problema aici este ca UDMR este criticata la TV si nu ca o crima a fost comisa. Nu e nici un cuvant de compasiune pentru adevaratele victime, cei doi imigranti.

    Daca "Márton Áron nu a ținut doar predici", ce o sa faca autorul pentru a ajuta direct victimele?
    • -1 (5 voturi)    
      close but no cigar (Duminică, 2 februarie 2020, 3:42)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui Ademordna

      Incerci tu sa pari moderat dar nu-ti da pace faptul ca e vorba despre un ungur. Victimele vor primi loc de munca de la vreun patron roman dornic sa arate ce buni suntem noi, in comparatie cu ungurii.
      E destul de dezarmant cum nu intelegeti esenta mesajului. Ma rog, in esenta sovinismul nu va da pace, desi ai putea jura pe rosu ca nu esti sovin nici cat negru sub unghie.
      Imagineaza-ti ca ai un copil si afli ca a schingiuit si omorat 200 de vrabiute. Sigur, e absolut nasol ca 200 de vrabiute au fost omorate, dar pentru tine, ca parinte, e mult mai dureros faptul ca tocmai copilul tau, cel pe care se presupune ca l-ai crescut si educat, a fost capabil de o asemenea atrocitate. Asa ca le spune celorlalti membri ai familiei 'Cum dracu nu ati luat atitudine cand ati aflat ce a facut?'
      Poate simpletonii de pe hotnews vor intelege mai usor daca dau exemple cu vrabiute.
      • +1 (3 voturi)    
        STOP JOC (Duminică, 2 februarie 2020, 12:45)

        Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui muciflenduri

        ... problema e ca el ca "parinte" nu si-a educat deloc "copilul". la ce se plange, stia ce are la usa?
  • +6 (12 voturi)    
    ...ati fost tovarasi cu Orban... (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 19:12)

    domos [utilizator]

    acum platiti pretul....
  • +20 (26 voturi)    
    Pai, (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 20:10)

    OmniStudio [utilizator]

    cand i-ati gonit pe elevii români din liceul "vostru" ce a fost? exact aceiasi xenofobie cu care defilati de 30 de ani (cel puțin).
    Nu va spune nimic faptul ca românii traiesc in buna intelegere in Dobrogea cu 18 nationalitati? Dar ca sasii vin anual in tara natala si sarbatoresc alaturi de români? Ca sarbii si româniidin Banat fac Revelionul de 2 ori, impreuna?
    Cati români au fost alungati din satele in care aveti majoritatea? sau au fost impiedicati sa se stabileasca?
    Totul in numele "puritatii etnice" la care tineti atata, pentru ca va aduce locuri caldute in parlament.
    Asta ati semanat, acum apar roadele.
  • +4 (6 voturi)    
    ei pe dracu (Duminică, 2 februarie 2020, 1:03)

    IonIonescuDeLaBrad [utilizator]

    Noi voi vreti separare? Autonomie? Drepturi in plus fata de orice cetataean? D'aia au ramas maghiarii in bezna, din cauza neghiobiei.

    Nu ca romanii ar fi mai prejos, prin orice sat din Vaslui sau Botosani s-ar intampla acel episod, rezultatul ar fi acelasi.

    Suntem un popor de idioti. Indiferent de etnie.
    • +1 (3 voturi)    
      Incorect (Duminică, 2 februarie 2020, 11:40)

      democtrates [utilizator] i-a raspuns lui IonIonescuDeLaBrad

      Asa vor cei de sus din conducerea tarii , ca sa fim manipulatila orice ora. Nu suntem un popor de idioti , suntem foarte destepti, dar avem probleme in gestionarea relatiilor cu cetatenii.Nu putem scapa de tentatiile furtului, nu putem sa nu cautam cand apare o lege sa nu cautam cum s-o ocolim, ne indreptam ura impotriva conducerii la o firma, etc. Vrem sa traim pe gratis(vezi asistati sociali) si atunci de unde vrem sa fim mai buni.
      revin cu un comentariu ,am acum o treaba de facut. Toate cele bune.
    • +1 (3 voturi)    
      umm (Duminică, 2 februarie 2020, 11:50)

      muciflenduri [utilizator] i-a raspuns lui IonIonescuDeLaBrad

      Vezi ca te impiedici in limba romana si scrii nonsensuri. Presus e cuvantul pe care il cautai, dar ti-a iesit antonimul in cale. Alminteri nu e nevoie sa mergi tocmai la Vaslui pentru a gasi rasisti, e suficient sa-i iei la bani marunti pe 80-90% dintre moderatii de pe hotnews.
    • +3 (5 voturi)    
      nu cred.. (Duminică, 2 februarie 2020, 12:48)

      Martha Logu [utilizator] i-a raspuns lui IonIonescuDeLaBrad

      romanu are alt tip de prostie. ... asta-i prostie tipica ungureasca, din aia sovinista, cum le e caracteristica de atatia ani.
  • +6 (12 voturi)    
    mincinos (Duminică, 2 februarie 2020, 10:42)

    Ilidia [utilizator]

    Individul este un mincinos, una spune si alta face. In 1990 ungurii in numele aceleiasi "puritati etnice" si-au alungat vecinii romani, iar azi fac propaganda in acelas scop, vedeti numai ce se petrece cu scolile...
  • -3 (9 voturi)    
    Românii sunt și mai și! (Duminică, 2 februarie 2020, 10:59)

    MelosNegros [utilizator]

    Dle Hunor, nu fiți trist, că românii sunt și mai șovini: drept dovadă vă invit personal să asistați joi 13 februarie în fața Prefecturii Brașov la bătaia trasă de mascații Poliției Locale organizatorilor primei comemorări a celui mai mare martir brașovean anticomunist Márton Moyses care și-a dat foc pe 13 februarie 1970 în fața sediului PCR-Brașov. Precizez că au fost invitați și o sumedenie de ambasadori în frunte cu cei ai Ungariei, Germaniei, SUA, etc.
  • +2 (4 voturi)    
    Poftim?!? (Duminică, 2 februarie 2020, 13:15)

    andypandy [utilizator]

    "Sunt sigur însă, că dacă pozițiile U.D.M.R. și ale bisericii romano-catolice ar fi apărut ceva mai repede, nu trebuia să asistăm, la inconfundabila satisfacție prin care să ni se dea lecții de toleranță la televiziunile de știri românești" ... si apoi si mai si "Suntem responsabili, pentru că cerem toleranță pentru noi dar îngăduim intoleranța comunității noastre"... deci asta este o nesimtire crasa ... ungurii ca si minoritate pot vorbi in limba lor in Romania si pot avea scoli in limba maghiara in Romania si UDMR mai are si dreptul sa faca lobby si sa dea promisiuni in dreapta si in stanga cui le sustine ideea de "autonomie" si tot ei "cer toleranta". Ce exact mai vor in plus? Sa dea romanii non-unguri afara din Romania? ... pai taticule, nu v-ar fi mai bine cu unul gen Putin care a zis "Rusia e a rusilor si cui nu-i convine stie unde este granita"?!? Nu am nimik cu nici o minoritate si nici o etnie ... putem sa traim toti in pace si liniste si omenie daca asta se vrea de ambele parti ... dar aici deja am senzatia ca nu se prea vrea asta.
  • 0 (6 voturi)    
    ba, dar cat cacat mananci? (Duminică, 2 februarie 2020, 13:16)

    revo [utilizator]

    minti, nerusinatule! Esti foarte mandru si iti freci palmele de bucurie - politica sovina si xenofoba a tatucului tau, Orban, da rezultate! Acum astepti sa-ti intre banutii de la Budapesta, canalie!

    Interesanta denumirea asta: buda (stiti ce inseamna la noi) + pesta (care iar stiti ce inseamna).
  • +5 (5 voturi)    
    De 30 de ani . . . . . (Duminică, 2 februarie 2020, 15:35)

    Vali Cel Batran [utilizator]

    . . . acceptati sa va puneti la dispozitia Ungariei cu catel si purcel si aceasta nu da doi bani pe voi. V-au facut cetateni maghiari doar ca sa fiti masa de manevra la alegerile din tara lor. Va neglijati tara care nu v-a deranjat in niciun fel pentru ce mai oamenilor? Pentru ce Dumnezeule, ca nu inteleg! Aici va sunt stramosii ingropati, aici v-ati nascut, aici va cresteti copii, aici va veti ingropa parintii! Sarbatoriti ziua nationala a Ungariei si de ziua nationala tarii voastre va bateti joc! Reveniti-va si realizati faptul ca traiti intr-o tara frumoasa, mai ales in zona in care traiti, si nu in pusta maghiara!
  • +3 (3 voturi)    
    Marko Bela si al lui discurs (Duminică, 2 februarie 2020, 18:45)

    nevada [utilizator]

    Ei, dar este o cale lunga pe care s-a pus maghiarimea si UDMR-ul, incepand cu toate formele se segregare la care au recurs - daca va mai amintiti de ele si cate nu au mai fost - daca nu amintim decat de eliminarea elevilor romani din sccolile maghiare - ca nu ii suportau in aceeasi scoala, si cate alte pretentii care de fapt nu insemnau decat separatism. Si cum le-a sarit tandara cand o leva din Sfantu Gheorghe a avut tupeul sa poarte o cocarda tricolora pe frunte in scoala! De fapt ce il deranjeaza pe acest domn Marko Bela este faptul ca au fost deconspirati in cel mai direct si fara indoiala mod referitor la adevaratele lor intentii. Toate acuzele pe care le-au adus romanimii au fost spulberate minimizate de acest comportament al celor din Ditrau. Curat tradare! Ce sa mai spui despre intoleranta romanilor! S-a dus dracului tot! Bravos Ditrau, ati dat pe fata tot!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by