UPDATE Operațiunea de scoatere a epavei pline cu cadavrele a mii de oi a eșuat după două ore de la începerea ei: Cablurile de ridicare a navei au cedat / Este mai grea decât reieșea din documentație

de Redactia     HotNews.ro
Sâmbătă, 1 februarie 2020, 9:27 Actualitate | Esenţial


Nava cu oi esuata in Portul Midia
Foto: Letea Wild Horses
Operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia s-a oprit, la două ore de la începerea lucrărilor, după ce cablurile de ridicare a navei au cedat din cauza greutății. Reprezentantul firmei care se ocupă de evacuarea navei spune că nava este mai grea decât reieșea din documentația prezentată, pentru că ”nu se cunoaște ce și cât s-a încărcat la bord”.

„Operațiunea care a început la ora 8 fără zece s-a oprit, motivul fiind că au cedat câteva spire ale cablurilor de ridicare. Cablurile au început să înflorească în zona superioară, unde sunt prinse în cârlig, motivul fiind acela că greutatea navei este mai mare decât reieșea din calcule. În acest moment s-a oprit întreaga operațiune și urmează să se schimbe întreg sistemul de cabluri astfel încât să suporte o greutate mai mare, care, la această oră, nu se poate determina", a declarat Alin Vintilă, reprezentantul firmei care se ocupă de evacuarea navei, pentru Mediafax.
Potrivit acestuia, nava este mai grea decât reieșea din documentația prezentată.
„Mă refer la greutatea navei cu tot cu încărcătura de la bord. Nu se cunoaște ce și cât s-a încărcat la bord", a mai adăugat Alin Vintilă.

Operațiunea de scoatere a epavei pline cu oi din Portul Midia a început, sâmbătă dimineață, la mai bine de două luni de la momentul în care nava cu peste 14.000 de oi s-a răsturnat. O macara de 1.800 de tone a fost adusă în port și au fost montate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei.

Pentru că nu dispunea de infrastructura necesară, Administrația Porturilor Maritime a contractat o societate românească pe 14 ianuarie, care s-a angajat să aducă epava la mal în 35 de zile. Valoarea contractului este de aproximativ 4 milioane de euro.

În Portul Midia a fost adusă macaraua Neptun, de 1.800 de tone, și au fost sudate grinzi suplimentare de întărire a bordajului epavei.

Conform reprezentanților societății, vremea rea, cu vânt și ceață, a încetinit lucrările de sudare a acestor bare de metal.

Nava, sub pavilion Palau, care avea la bord 14.600 de oi, s-a răsturnat în Portul Midia pe 24 noiembrie 2019. Autoritățile au reușit să salveze doar 254 de animale.

După producerea tragediei, mai multe organizații internaționale de protecție a animalelor au protestat față de exportul de animale vii, iar subiectul a făcut înconjurul presei internaționale, fiind dezbătut și în Parlamentul European.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4159 vizualizari

  • +8 (12 voturi)    
    asta i tare (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 11:22)

    Kosmos [utilizator]

    S-a luat in calcul apa din galeata?
    • +2 (2 voturi)    
      sau lana (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 12:39)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Kosmos

      imbibata cu apa.....
  • +12 (12 voturi)    
    Nu (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 11:24)

    Cetateanu [utilizator]

    Nu se poate! Nu era documentatia in regula? :)))
    Astept ca prefectura , ministerul transportuilor, daca au un pic de bun simt, sa ia masurile legale impotriva TUTUROR celor implicati si responsabili de aceasta mizerie!!!
  • +4 (4 voturi)    
    ”nu se cunoaște ce și cât s-a încărcat la bord” (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 12:02)

    fdaniel [utilizator]

    Eh, începe să devină interesant .... mai ales împreună cu "Este mai grea decât reieșea din documentație"

    Am senzația că nava aia era foarte bine asigurată ;)
  • +3 (3 voturi)    
    Normal (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 12:27)

    olint [utilizator]

    Armele alea atarna greu...
  • +4 (4 voturi)    
    Analfabetismul funcțional își spune cuvântul. (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 12:58)

    asavreau [utilizator]

    Cine și cum a calculat sarcina de ridicare?Nu ei în considerație numai greutatea navei plus încărcătură.Mai sunt niște coeficienți care se adaugă încât,în cele mai multe cazuri cablurile ajung să fie dimensionate la dublu față de necesarul conform greutății teoretice.Nici sarcina nu este distribuită uniform,dovadă că nava sa răsturnat
    • +3 (3 voturi)    
      schema (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 13:36)

      anion [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Dupa cum s-a vazut la TV s-a incercat de fapt ridicarea navei nicidecum o pozitionare fixa, corecta, a carligului in mai multe faze pe timpul ridicarii si blocarea permanenta a navei in cel putin 2-3 pozitii succesive.
    • -1 (3 voturi)    
      Sigur (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 14:16)

      1anonim [utilizator] i-a raspuns lui asavreau

      Sigur cineva nici nu s-a gandit la ce spui tu. Cred ca esti singurul inginer specialist in asa ceva. Oare cum de nu te-au luat in colectivul de proiectare a ridicarii? noteaza telefonul pentru a putea fi contactat ! si ai dreptate, toti sunt analfabeti !!
  • +2 (2 voturi)    
    sa o elibereze (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 13:30)

    anion [utilizator]

    Solutia de reusita ar fi urmatoarea.
    - instalarea unei conducte de apa dn 300 cu duze dn 60 perpendiculare pe luciul apei, montata pe partea vazuta de soare cat mai aproape de nisip pe 3/4 din lungimea vaporului
    - crearea presiunii maxime (minim 500 bar) in sistemul cu duze si mentinuta astfel incat se va dizloca permanent nisipul, in paralel cu ridicarea incercata si esuata.
    -
    • -1 (1 vot)    
      tare ... (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 14:45)

      sareta [utilizator] i-a raspuns lui anion

      500 bari intr-o teava Dn 300 ??Taare di tat
  • 0 (0 voturi)    
    Pistruiatu, episodu cu transportul de jucarii (Sâmbătă, 1 februarie 2020, 16:40)

    Miky113 [utilizator]

    Pai in documentatie scrie cat face cand e plina cu oi aerisite, nu cu oi inundate .

    Exercitiu naval/isu/nato scoala: sa aduci un ulcior inclinat la orizontala, totul la 100m de tarm !!!

    Astia suntem, vorba lui IoanAurelPop...
    concurenta neloiala, mare nervozitate la epava din Costinesti


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by