Fără taxă auto în 2020. Ministrul Mediului: „O asemenea măsură trebuie gandită bine și întoarsă pe toate fețele”

de D.D.     HotNews.ro
Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 11:33 Actualitate | Esenţial


Bucuresti
Foto: HotNews.ro / Victor Cozmei
​Ministrul Mediului, Costel Alexe, a anunțat sâmbătă că Guvernul nu va implementa în acest an o nouă taxă auto pe mașinile second-hand importate. Ministrul a mai precizat că, săptămânal, i se semnalează sute de probleme de mediu, notează Mediafax.

"În opinia mea a fost o sarabandă a taxelor auto în România încă din 2007. Iar această sarabandă i-a costat exclusiv pe români. Banii luați prin taxe care au încalcat dreptul comunitar au ajuns înapoi la populație dupa foarte mulți ani. Cele 3-4-5 formule încercate, câte au fost, au intrat în gravă contradicție după cum a menționat și premierul cu directivele europene. Eu cred că o asemenea măsură trebuie gandită bine și întoarsă pe toate fețele. Trebuie să informăm cetățenii că, până acum, nicio formulă nu a reușit, de aceea nu cred, cum a declarat și premierul, că în acest an vom avea o asemenea măsură implementată", a spus, sâmbătă, ministrul Mediului, Costel Alexe, la Antena3.

Taxa auto pe prima înmatriculare a mașinilor second-hand importate a fost eliminată în 2007 după ce Comisia Europeană a deschis o procedură de infringement.

ANAF a anunțat în septembrie că a restituit banii către populație.

"În momentul de față nu avem în cadrul Ministerului Mediului, Apelor și Pădurilor un draft de proiect despre o nouă posibilă taxă auto, sunt doar drafturi de lucru fie la Minister fie la Administrația Fondului de Mediu, dar în momentul acesta nu s-a facut nimic concret în acest sens. Anul acesta cu siguranță excludem pentru că asta a fost decizia Executivului", a afirmat Alexe.

Ministrul Mediului a mai precizat că i se semnalează, săptămânal de către cetățeni, sute de probleme de mediu. "Cert este că eu personal, pe toate problemele de mediu pe care le are astăzi România, sunt de acord că poluatorul plătește. Pentru că noi astăzi datorită faptului ca s-au închis ochii pe poluarea aerului, pe calitatea aerului, pe deșeuri avem foarte multe proceduri de infringement pe relația cu Comisia Europeană și foarte multe probleme de mediu pe care zeci, sute de cetățeni ai României mi le semnalizează săptămânal", a declarat Costel Alexe.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















4349 vizualizari

  • +6 (14 voturi)    
    dacă sunteți (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 12:58)

    hdd [utilizator]

    incompetenți

    toate taxele au fost date golănește/socialist,
    fără să supere electoratul care avea mașini deja,
    punând taxe doar pe ăia care au bani să cumpere o mașină.
  • +6 (14 voturi)    
    Inconstienta si politicianism (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 12:59)

    MVM [utilizator]

    Doar vorbe. Nu e greu sa faci o taxa nediscriminatorie , pe care sa o plateasca toti dar dl ministru nu vrea sa piarda voturi, mai importante decat sanatatea si viata oamenilor.
    • -5 (17 voturi)    
      Soluţiile sunt extrem de simple (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 13:40)

      Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui MVM

      Taxă în carburant de 1 eurocent şi
      Interzicerea maşinilor sub euro 5
      • +3 (15 voturi)    
        Comentariu sters de utilizator (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 15:27)

        [anonim] i-a raspuns lui Ed___

        • +1 (5 voturi)    
          Scuze, exprimare incompletă (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 19:54)

          Ed___ [utilizator] i-a raspuns lui

          Interzicerea VÂNZARII / CUMPĂRĂRII / ÎNMATRICULĂRII a celor euro 1-4

          NU interzicerea deţinerii şi conducerii euro 1-4
          • +1 (1 vot)    
            wow (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 20:30)

            Nevermind [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

            Interzicerea vanzarii? Esti bine.
      • 0 (2 voturi)    
        Doar sub 1 milion de mașini au sub 5 ani... (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 20:26)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui Ed___

        Din 6.4 milioane
        Nu poți interzice înstrăinarea în țară, ar fi chiar nepreferabil pentru că se poate face comodat. Iar dacă interzici importul, dar nu și instrainarea celor din tara e discriminare cum era prima versiune a taxei de prima înmatriculare din 2006-2007.
        1 eurocent e bullshit, doar supraacciza era de 7
  • +3 (13 voturi)    
    Impozit (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 14:24)

    rsbl [utilizator]

    Cel mai bine ar fi sa se bage in impozit, asa cum este in multe alte tari europene: cu cat este norma mai veche si emisiile mai mari, platesti mai mult.
  • 0 (8 voturi)    
    Taxe auto (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 16:08)

    kolonelu [utilizator]

    Toata taxa auto trebuia sa fie returnata de idiotul si cretinul de la putere care a pus-o in practica, toti politicienii ar trebui sa primeasca odata cu mandatul si raspunderea, sa plateasca si ei ca prostii din popor cum ne numesc ei, sa simta si ei ce inseamna sa gresesti, si sa nu se mai inghesuie la mandate
  • +8 (12 voturi)    
    Impozit (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 16:39)

    Florinm11 [utilizator]

    Nu se introduce taxa pentru ca este an electoral. Dar sigur se introduce după alegeri. Și cine și a luat rabla de 20 de ani cu 500 euro va avea și impozit 500 euro/an.
    • 0 (8 voturi)    
      Taxa de pedepsire a saraciei. (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 19:01)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Florinm11

      Ala care si-a luat o masina de 500 euro nu a facut-o din ticalosie, adica sigur nu avea bani de in Ferari nou, sau nici de un Logan nou.

      Atit a putut. Si atunci, de ce sa-l pedepsesti? sint indeplinite oare conditiile vinovatiei: intentie, posibilitate de a alege?

      Si reciproc, cel care a avut bani de un bolid Euro 6 de ce trebuie menajat, el de ce sa nu platesca?

      Saracia nu e o vina, o culpa, ea rezulta din regula jocului. Noi, cu toti, ne jucam de-a saracii si bogatii, de-a hotii si vardistii.
      • -1 (5 voturi)    
        Taxa (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 19:51)

        Florinm11 [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Sărăcia nu este o vina. Dar poluarea este.
        • +1 (3 voturi)    
          E nevoie de un desen, un butoi cu apa rece (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 20:09)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui Florinm11

          De timp de meditatie? Ce e de ne-inteles?

          E oare logic ca cel care nu a avut bani de o masina noua sa fie incalecat cu o taxa, eventual cu dobanzi si penalitati la acea taxa? Sa-si piarda casa, daca o are, pentru ca indraznit sa cumpere o masina in mod legal?

          Din moment ce a fost permisa cumpararea acelei masini, ea nu trebuie sanctionata. Altfel, pare o capcana din partea statului.

          Ori, asta vrem, siguranta si predictibilitate, nu sa traim cu frica.
          • 0 (2 voturi)    
            n-ai bani, renunti la masina (Duminică, 19 ianuarie 2020, 10:55)

            srpc [utilizator] i-a raspuns lui D-or

            mai simplu de atat nu se poate; a avea masina nu e un drept cetatenesc garantat
      • 0 (6 voturi)    
        Faci pe prostul (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 20:26)

        WQ [anonim] i-a raspuns lui D-or

        ca ministrul mediului Costel Alexe. Tu nu vezi cazanele care umbla pe strazile patriei aruncand numai otrava din tevile lor; nu de ticuri, matizuri si dacia 1300 este vorba, dar faci pe prostul si manipulezi pe altii ,,slabi de inger".
        • -1 (3 voturi)    
          Cauta alta solutie. Nu-i lua banii saracului (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 23:14)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui WQ

          De fapt, saracul e singurul de la care sa iau bani. Pentru ca banii lui sunt reali, exista, circula neincetat, masoara viata ca oxigenul respirat.

          Banii unui super-bogat sunt doar zerouri. Si cu zece zerouri, si cu noua zerouri, viata lui va fi la fel. Daca i le iei, nu se intimpla nimic in economie, sunt bani fara efect.
          Pina acele zerouri sunt investite si ajung la cei modesti sau saraci care le transforma in viata.
      • +1 (1 vot)    
        Dar poate ca nu ii trebuie mașina, tramvaiul e eco (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 20:34)

        jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        Sunt mulți care își permit o mașină ceva mai puțin poluanta, dar dacă nu ii obliga nimeni investesc mai puțin....
        E greu de crezut că e 100 euro pe an e acceptabil - taxa lui Firea e cam aberantă cu 1900 lei pe an, chiar dacă e euro 0-1-2. Sunt zone unde chiar nu contează, dacă măcar ar trece toate ITP ...
        • 0 (0 voturi)    
          Daca arde deseuri in si linga Bucuresti e cinic (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 23:29)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

          sa puna taxa "Oxigen".
          Vreau ni se spuna, oficial, care e situatia incineratoarelor si a pacurii din CET-uri.

          E culmea, dupa ce ca suntem sufocati cu fumul noaptea, tot noi sa fim sufocati si de taxa "Oxigen".

          Am fost zilele trecute la 30km de Bucuresti spre Snagov si era un fum mai rau ca in oras. De unde? Cei care s-au mitat in SAI pentru aer curat s-au pacalit crunt.
  • +1 (3 voturi)    
    Lasati-o moarta cu taxa auto (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 17:18)

    mynickname [utilizator]

    N-aveti ce forma sa gasiti, ar fi gasit-o altii inaintea noastra, de ex Polonia.
    Ori iesim din UE si atunci bagati ce taxe vreti voi, ori restrictionati accesul (gen ZACA din taxa oxigen) in cat mai multe orase, avand ca exemplu Germania cu 58 de zone 'verzi' in care n-ai voie cu masini inferioare Euro 3/4 benzina/diesel (vedeti umwelt-plakette).
  • +6 (6 voturi)    
    De cercetat daca importam deseuri. (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 17:43)

    D-or [utilizator]

    Ar fi cinic sa se puna taxe amaritului care are si el un Tico sau un Matiz pe motiv ca polueaza, iar altii sa faca averi poluind masiv din arderea sau reciclarea gunoaielor altora.

    Cred ca cetatenii romani merita sa li se prezinte un raport cu situatia importurilor de deseuri, daca acestea exista:
    cite tone de deseuri si in ce perioade, cine, ce firme, unde sunt arse sau reciclate, care sunt profiturile, care sunt termenii de reziliere a contractelor.
  • +4 (4 voturi)    
    Nu trebuie sa exportam padure si sa importam deseu (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 17:45)

    D-or [utilizator]

    Ambele fenomene trebuie stopate.
  • +3 (3 voturi)    
    OH. (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 18:53)

    letsoc [utilizator]

    Bai ciocarlanilor , cum este in tarile din UE care nu au fost fripte ( infringement ) de comisie ? Sa nu-mi spuneti ca aia nu circula cu masini second hand .
  • +3 (3 voturi)    
    Taxa platita motiveaza folosirea masinii (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 19:21)

    D-or [utilizator]

    Dupa ce plateste taxa, soferul are un motiv in plus sa-si foloseasca masina in loc de transportul in comun, ca sa-si mai scoata din paguba.

    Deci taxa, daca e intr-o forma care nu depinde de kilometrii parcursi, sustine poluarea
  • 0 (2 voturi)    
    Asa zisa taxa,, OXIGEN..,, (Sâmbătă, 18 ianuarie 2020, 21:51)

    TipTop [utilizator]

    este tot o taxa auto ptr 2020 care nu are nici o legatura cu mediul cei afectati fiind tapii ispasitori ai marilor poluatori care-si vad de treaba nestigheriti,Abrogati o astefel de taxa ilegala care adcuce grave probleme asupra proprietatii private,creaza discriminare,nu are efect si nu are la baza un studiu de trafic.Reevaluati aceasta situatie cu mai mult simt de raspundere si creati o formula echitabila ptr toti proprietarii de masini.O idee ,,taxa bagata la combustibil,cat cumperi atata mergi si poluezi !!
  • +1 (1 vot)    
    2020 este an electoral (Duminică, 19 ianuarie 2020, 9:49)

    Frankie [utilizator]

    2020 este an electoral si automat nimeni nu va introduce taxe


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by