Primarul Iașului vrea o lege pentru interzicerea înmatriculării vehiculelor sub Euro 4: Gândiţi-vă care a fost motivul pentru care au ajuns atâtea hârburi în România

de I.H.     HotNews.ro
Joi, 16 ianuarie 2020, 19:27 Actualitate | Esenţial


Mihai Chirica
Foto: Hotnews
Primarul Iaşului, Mihai Chirica, vrea interzicerea înmatriculării în România a vehiculelor sub norma de poluare Euro 4, iar la inițiativa sa municipalitatea ieșeană a elaborat un proiect de lege în acest sens, care ar urma să fie înaintat parlamentarilor de Iași.

Primarul Iaşului a spus, joi, într-o conferință de presă, că toate celelalte vehicule sub Euro 4 înmatriculate până la apariţia acestei legi "rămân şi fac parte din parcul naţional al României".

Proiectul legislativ prezentat de Chirica cuprinde trei articole:
  • Art. 1. Se interzice înmatricularea în România a oricărui tip de vehicul sub norma de poluare Euro 4.
  • Art. 2. Interdicția nu este aplicabilă utilajelor cu autopropulsie și vehiculelor utilizate de către instituțiile de intervenție și apărare, așa cum sunt prevăzute de lege.
  • Art.3. În termen de 30 de zile de la data publicării prezentei legi în Monitorul Oficial al României, Guvernul va aproba prin hotărâre modificările și completările corespunzătoare ale actelor normative incidente.
"Spre exemplu, nu o să măsurăm normă de poluare la tancuri sau la mai ştiu eu ce. Acelea sunt autovehicule speciale şi se supun altor legi", a explicat Chirica, citat de Agerpres.

El a susținut că motivaţia principală este legată de faptul că toate statele europene şi-au făcut un plan de măsuri privind creşterea calităţii aerului.

"A doua motivaţie este faptul că din cele cinci principii generale pe care Comisia Europeană şi le-a propus pentru perioada de finanţare 2021-2027, pe locul doi se află o Europă mai verde, fără emisii de carbon, aplicarea acordului de la Paris şi investiţii în tranziţia energetică, energia de resurse regenerabile şi combaterea schimbărilor climatice", a mai spus primarul Mihai Chirica.

El a mai susținut că inițiativa a pornit de la exemplul alte state europene unde circulaţia vehiculelor poluante a fost interzisă sau s-au majorat taxele. "În Belgia, regiunea Valonia, a fost introdusă o taxă anuală de până la 2.500 de euro pentru orice vehicul care emite mai mult de 255 de grame de CO2 pe kilometru. Gândiţi-vă care a fost motivul pentru care au ajuns atâtea hârburi în România. Păi de ce să plătească unul pentru o maşină Euro 3 taxă statului belgian 2.500 de euro pe an numai ca să o aibă, când o poate vinde unui român, bulgar, cu 2.500 de euro. Practic el economiseşte 3.000 de euro, scapă statul de un deşeu şi rezolvă o problemă de mediu", a adăugat Chirica.

Proiectul ar urma să fie înaintat parlamentarilor de Iași, Camerei Deputaților și Senatului, Guvernului și Agenției Naționale pentru Protecția Mediului.







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















8277 vizualizari

  • +3 (27 voturi)    
    Chirica fara frica! (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:40)

    DomnuTrandafir [utilizator]

    Lupta-te pentru legea asta!
    Țara îți va fi recunoscatoare!
  • +19 (25 voturi)    
    Până seaplică (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:41)

    nick24 [utilizator]

    Vor mai veni 1 milion de diesel, care poluează indifetent de ce € e! Vezi autobuzele turcești DIESEL cumpărate de primărie, care numai €6 nu sunt!
    • -6 (8 voturi)    
      DA, ASA ESTE! (Vineri, 17 ianuarie 2020, 8:33)

      schroedinger [utilizator] i-a raspuns lui nick24

      Benzina emana numai oxigen!

      pune mana si verifica datele tehnice si nu mai tot ii trage cu diesel-ul daca n-ai habar!
      Ia baga botul mai bine la o centrala de apartament si vezi cum te simti!
  • +2 (36 voturi)    
    Asta e gandire tipic romaneasca (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:50)

    bogdan1477 [utilizator]

    Nu ne convine ceva, interzicem...

    Exista masini de epoca, de colectie. Plus poate o mai fi vro baba invatata cu masina ei euro3, etc

    Nu interzici, ci maresti impozitul pana la punctul la care proprietarul ajunge la concluzia ca e mai ieftina o masina noua.

    Problema e ca asta nu se poate face de azi pe maine decat cu scandal, si e total imoral s-o faci dupa ce cu 2 ani inainte ai dat drumul la adus toate harburile.
  • +7 (17 voturi)    
    :)) (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:58)

    Mistrelutz [utilizator]

    da bineinteles,oamenii( a se citi-prostii) sa n-aiba voie, sau sa fie suprataxati.
    Statul..sa faca ce vrea.....lui . statyl,poate merge si cu masini pe carbuni ,ca nu-i problema
    statul roman nu isi respecta propriile legi.
  • +17 (23 voturi)    
    Ia mai scutiți-ne, băi, de excepțiile voastre (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:00)

    hic sunt leones [utilizator]

    Adică poliția de ce să aibă voie să-mi bage fum de euro 4 în nas?
    (Iar tancul nu se înmatriculează :))))).
  • +5 (17 voturi)    
    S-a dat liber la lozinci (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:08)

    Luk [utilizator]

    Ala de la Tg Mures vrea controlul parintilor, asta vrea masini euro 4. Toti au niste idei pentru toata tara, e mai usor asa decat sa-si vada de ograda lor.
    Prosti sunt aia care se duc dupa fenta, primarii vor doar un pic de publicitate la nivel national ca sa se poata lauda la ei in targ.
    Vai de fundul lor si al nostru...
    • +3 (9 voturi)    
      Demagogie fara frontiere (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:36)

      Ochii_pe_voi [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      Mai ales la traseistul rosu Chirirca - groparul Iasilor, care NU A FACUT DECAT RAU orasuui. Orasul e poluat din pricina spăgilor grase pe care Chirica le-a luat de la dezvoltatorii imobiliari ca sa pună la pamant spatiile verzi. Pana si copacii noi plantati se usuca datorita CRIMELOR ECOLOGICE marca Chirica.
    • +11 (11 voturi)    
      Un tren urban (tip S-Bahn) nu introduce în oraș (Joi, 16 ianuarie 2020, 23:36)

      Harald [utilizator] i-a raspuns lui Luk

      că asta presupune niște eforturi. Interdicțiile prin lege nu presupun eforturi.

      Sunt linii de tren nefolosite prin tot orașul, traficul feroviar nu mai atinge în niciun caz nivelele dinainte de 1989, dar Chirica nu e în stare să introducă un tren urban care ar face oamenii să-și lase mașinile acasă din proprie inițiativă.

      În multe cartiere din oraș, tramvaiul merge pe străzile paralele cu calea ferată și aflate la 100 - 200 de metri de ea, dar un tren urban e mult prea complicat de introdus pentru el.
  • -3 (15 voturi)    
    Foarte buna masura! (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:26)

    narcislb [utilizator]

    O masura foarte necesara avand in vedere cate gunoaie de masini au ajuns sa circule.
  • +4 (8 voturi)    
    O lege (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:33)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Vrem o lege ca sa nu se mai distrugă Chirica spatiile verzi asa cum s-a intâmplat la Iasi sub cârmuirea acestui primar aflat in cârdasie cu mafia imobiliara care l-au alimentat cu șpăgi grase pe acest complice la golaniile infractorului Nichita, ca sa isi traga vile lui, amantelor si sotiilor lui. Nesimtitul are tupeu ca orice politruc incompetent. Vrem o lege ca masinile cu reclama pentru hot girls si sex-chaturi (Heylux) sa nu mai fie parcate in tot orasul Iasi si pe Copou. Iasiul e orasul Culturii nu al prostitutiei, băi gagicar Chirica. Cultura pentru tine insa e o simpla injuratura, altminteri nu ai fi pus la pamânt atâtea case istorice si nu ai fi distrus Iașii.
    • +2 (2 voturi)    
      Ăsta e de teapa lui FIFI Catastrofă (Vineri, 17 ianuarie 2020, 9:03)

      Kap [utilizator] i-a raspuns lui Ochii_pe_voi

      Ce ai zis e 100% valabil și pentru matracuca lui Pandele, țoapa din cauza căreia inclusiv la TV atmosfera devine irespirabilă când apare cu dejecțiile caracteristice.

      Abia aștept 2 tururi să scăpăm de ei!
  • -3 (9 voturi)    
    255 g CO2/km = 11 l / 100km benzina (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:58)

    jorj_bv [utilizator]

    ... sau 9.6 litri / 100 km diesel.

    Tocmai ideea asta cu reducerea emisiilor CO2 ne-a dus in problema asta cu dieselurile in Europa si apoi cu DieselGate care polueaza mult mai rau cu noxe si particule care afecteaza mai ales la nivelul asfaltului copii, batrani si astmatici, nu global cum e CO2.
  • +2 (10 voturi)    
    A dat exemplul cu Belgia (Joi, 16 ianuarie 2020, 21:33)

    adrian88000 [utilizator]

    Poate e mai bine asa. Impozitul anual pe masina sa creasca exponential cu cat masina polueaza mai mult. De exemplu euro 2 sa aiba un impozit de 15.000 lei pe an. Si poate ar trebui corelat cu kilometrajul. Una este sa ai o masina Euro 2 cu care circuli 100 km. intr-un an si alta este sa faci cu aceeasi masina 10.000 km. !
  • +6 (8 voturi)    
    Sa mori...da de râs,nu de la poluare (Joi, 16 ianuarie 2020, 21:44)

    Mirobo [utilizator]

    In Iași primăria are in dotare niste lighene de utilaje inclusiv agricole(tractoare U750).
    Eu as incerca sa imi rezolv treburile la mine in oras si apoi as da idei altora
    RAR ul ce face?Il impiedica cineva sa faca controale in trafic?
  • +5 (11 voturi)    
    bai desteptule (Vineri, 17 ianuarie 2020, 7:57)

    ardeleanu_ion123 [utilizator]

    poluarea e direct legata de PIB/capita

    creste acest raport si ai rezolvat cu poluarea! aratati-mi mie pe cineva care isi cumpara intentionat euro 2 cand ar putea sa isi cumpere euro 5 !!!
    • 0 (0 voturi)    
      lipsa de repercusiuni (Vineri, 17 ianuarie 2020, 19:27)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui ardeleanu_ion123

      Daca ai 10 mii de euro cumperi un Logan nou, un Audi A4 full-option de 5 ani sau un BMW X5 de 10-15 ani?
      Cel mai ecologic e Loganul ca are cele mai noi tehnologii si nu are uzura, dar cel mai mare coeficient de sa moara dusmanii il are SUV-ul chiar daca e mai vechi.
      Pe langa asta mai apare si discutia de ce sa dau 10 mii pe o masina daca merge si cea de 5 pentru nevoile mele, chiar daca am de unde sa dau banii...
  • 0 (4 voturi)    
    Motivul? Sărăcia! (Vineri, 17 ianuarie 2020, 10:08)

    X-Ray [utilizator]

    De acord, dar motivul principal pentru care au ajuns atâtea hârburi în România a fost sărăcia! Cine naiba nu-și dorește o mașină nouă și modernă în locul unui hârb??
    • 0 (2 voturi)    
      saracia (Vineri, 17 ianuarie 2020, 17:34)

      trandafil [utilizator] i-a raspuns lui X-Ray

      si fudulia! Merg mana in mana
    • +1 (1 vot)    
      Dacie noua sau un SUV de 10-15 ani? (Vineri, 17 ianuarie 2020, 19:29)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui X-Ray

      aceiasi bani ... Euro 6 versus Euro 3 sau 4 si consum mai mare pentru ca porti 2 tone in loc de 1
  • -1 (3 voturi)    
    o idee la care a gandesc si eu de ceva timp (Vineri, 17 ianuarie 2020, 10:50)

    gt86 [utilizator]

    dar nu stiu cum e cu aceasta interzicere totusi. Cum zice si cineva in comments, poate si aplicarea unei taxe considerabile este o idee f buna. Cum era si inainte de altfel :) Poate chiar si mai mare acum, avand in vedere situatia actuala de climat si poluare.
    inca ceva as mai adauga eu - Un proiect de lege ca taxiurile, ridesharing sa NU fie mai vechi de 5 ani de zile. La fel ca in occident si cum facea si Uber la inceput (pana si-au dat seama ca sunt de fapt in Romania si de ce pana mea sa fie prosti, au scos-o de sunt acum toate harburile pe sosea pe platforma lor, si polueaza de sparg)


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by