Klaus Iohannis: Nu suntem deloc convinși că guvernul de la Chișinău își propune ca obiectiv parcursul european / Vom continua doar proiectele de sprijin care sunt dedicate direct cetățenilor din Moldova

de R.M.     HotNews.ro
Joi, 16 ianuarie 2020, 12:30 Actualitate | Esenţial


Iohannis
Foto: Presidency.ro
Președintele Klaus Iohannis a declarat joi că nu este „deloc convins” că actualul guvern de la Chișinău își propune ca obiectiv parcursul european iar Bucureștiul va relua „cooperarea deplină” doar când vor exista acțiuni concrete în acest sens. Până atunci, vor fi continuate „doar proiectele de sprijin care sunt dedicate direct cetățenilor” de peste Prut.

„În ceea ce privește Republica Moldova, reiterez poziția României: parcursul european este singura și cea mai sigură cale către reformarea profundă a instituțiilor, de natură să aducă beneficii palpabile cetățenilor săi.

Din păcate, așa cum am mai spus, nu suntem deloc convinși că actualul guvern de la Chișinău își propune acest obiectiv. De aceea, vom continua doar proiectele de sprijin care sunt dedicate direct cetățenilor, proiectele cu impact la nivel local și proiectele de interconectare strategică”, a spus președintele Iohannis, întâlnirii anuale cu șefii misiunilor diplomatice acreditaţi la Bucureşti.

În aceste condiții, autoritățile de la București vor relua „cooperarea deplină” doar atunci când vor observa la Chișinău, „la nivel guvernamental, acțiune concretă îndreptată spre continuarea parcursului european, a procesului de reformă, cu precădere în domenii precum justiția, administrația și combaterea corupției, de natură să asigure un parcurs democratic și predictibilitate în plan intern şi extern”.






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.
















4611 vizualizari

  • +2 (22 voturi)    
    Eliberarea de Documente romanesti (Joi, 16 ianuarie 2020, 12:47)

    un domn [utilizator]

    NU inseamna sprijin pentru Populatia din republica Moldova, ci o cale prin care diversi pitziponcari si pitipoance in loc sa munceasca in tara lor creeaza problem in spatial UE
    • -4 (20 voturi)    
      la alea au dreptul (Joi, 16 ianuarie 2020, 13:51)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      atata timp cat sunt romani.
      nu cred ca matae sau kaizaru' au dreptul sa stabileasca romanitatea lor.
      • +4 (12 voturi)    
        ei Voteaza Mujici implicit Mujici Estem (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:26)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        nu putem vorbi de Romani !
        • -2 (4 voturi)    
          Dreptul la vot (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:01)

          Caligula [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          O asemenea postare miroase a troll. Nu putem vorbi de romani care nu respecta dreptul la vot...
        • -1 (7 voturi)    
          Asa e, nu mai vorbi de romani. (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:34)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Nu-i ok amestecul in treburile altui popor.
        • -3 (3 voturi)    
          cum spuneam (Joi, 16 ianuarie 2020, 18:54)

          nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          prostia n'are a face cu teoria relativitatii....
    • +1 (5 voturi)    
      Iar s-au activat trolii sovieticii... (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:15)

      Luk [utilizator] i-a raspuns lui un domn

      Nu primim lectii de la cetateni care-l au in frunte pe Phutin de 300 de ani, ne lasati?! :))
  • -11 (29 voturi)    
    Marea prostie de la Bucuresti (Joi, 16 ianuarie 2020, 12:50)

    ZaR [utilizator]

    Pai, ce Dodon a venit la putere pe tancul rusesc? Pro-rusii au castigat alegerile prin furt? A fost vointa cetatenilor R. Moldova.

    Si atunci, cred ca mare prostie e sa-i "pedepsim" noi pe ei, pentru ca n-au votat "romaneste".

    Iar daca Bucurestiul vede calitatea de membru UE ca pe un premiu pentru buna comportare, e o mare greseala.

    Bucurestiul trebuie sa sustina dezvoltarea Moldovei in orice conditii pentru ca doua "saracii" nu-si vor uni niciodata destinele, iar Romania nu va fi Germania de Vest nici in 50 de ani. Ca in orice relatie lungimea timpului petrecut impreuna si bine decide soarta relatiei respective!
    • +13 (23 voturi)    
      In orice conditii? (Joi, 16 ianuarie 2020, 13:32)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui ZaR

      Nu, Romania are interesele ei.
      Ca votul din Moldova a iesit asa, ok, ce, il contesta cineva? Merge Romania sa dea-l jos pe Dodon? Nu.
      Iohannis doar a spus ce gindim cei mai multi, in limbaj diplomatic: gata cu orice porceala pe banii Romaniei, care nu inoata in parale. Daca pe banii mei moldovenii vor Dodon, atunci nu. S-o faca pe banii lor.
      • -13 (17 voturi)    
        de unde stiti voi, ma ? (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:04)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ac

        de unde stiti voi ca sunteti cei mai multi ?
        pt. ca herrului ii placa referendumurile, sa faca un referendu consultativ, sa intrebe romanii, ca tot le place sa se intoarca la popor.
        o singura intrebare, fara multe explicatii.
        doriti reintregirea tzarii cu moldovenii de peste prut ?
        da sau nu.
        dupa aia mai deschideti gura, voi, in frunte cu kaizar klauz si orban, oammneii care fac ce e bine
        pt. ro.:-((
        • +2 (4 voturi)    
          Stim (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:20)

          Luk [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          Taticul tau Ilici a sunat prima data la Moscova si pe urma si-a sunat sotia sa-i spuna ca lovitura lui de stat a reusit. Arata-ne matale dorinta fierbinte a iubitului tau pesedeu pentru reintregire si te salutam cu respect :))
          Hai, ha-ti de lucru prin alte parti ca te faci de ras aici!
    • -4 (14 voturi)    
      daca nemtii asteptau (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:00)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui ZaR

      pana cand germania de est indeplinea niste conditii...inchipuite....
      important este ca guvernul roman nu se face simtit dincolo de prut. prin media, propaganda, ajutoare si cat mai multe cetatenii. mai multi romani peste prut.
      ar trebui toti cetatenii basarabiei sa fie recunoscuti ca romani, sa impuna ukrainei sa recunoasca romanii din ukraina si pe cei din r. moldova ca romani.
      odata ce basarabenii sunt recunoscuti international ca romani, atata timp ca guvernul de la buc se intereseaza si se ocupa, primeste si sprijin de la ue.
      ue are niste conditii pt. aderare, care nu ar trebui impuse basarabiei. basarabia ar trebui sa aiba un statut favorizat, primirea in ue, necooditionata, sub tutela romaniei.
      recunoasterea tuturor basarabenilor ca romani, sa fie prioritatea politicii externe romanesti.
      romania sa determine ue ca r.moldova sa fie invitate da devina membru, nu sa puna stavilele care se pun altor tzari.
      pt. asta ar trebui sa militeze.
      mai greu cu herii, orbanii, borno, csolosi si alti...romani de frunte, din fruntea...neamului.
    • +6 (6 voturi)    
      Dodon (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:30)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui ZaR

      Ia sa plece tancurile din Transnistria acasa la Moscova, sa vezi cum pleaca fuguta Dodon calare pe ele.
  • +16 (26 voturi)    
    Foarte bine (Joi, 16 ianuarie 2020, 12:51)

    marc.andre [utilizator]

    Era si cazul.
    • +4 (6 voturi)    
      Exact (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:37)

      baimarean [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Si era si timpul ...dupa atatia ani de curent gratuit, concesii de tot felul si o gramada de "poduri de flori"
    • -4 (8 voturi)    
      Asta il va ajuta pe Dodon in 2020 ca si in 2016 (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:57)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui marc.andre

      Observati ca aceste declaratii se fac exact inaintea alegerilor prezidentiale din Moldova?

      Bani si piata de desfacere le poate oferi si Rusia.

      Pentru Romania ar fi fost un privilegiu sa-i poata ajuta.
      • +1 (3 voturi)    
        Orice ar face Romania (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:25)

        Luk [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        E datoria cetatenilor R Moldova sa-si hotaraasca viata. Se poate langa draga de Moscova (care-i iubeste pana-i omoara) sau langa Romania (cam de unde au plecat).
        Nu-i castigam cu pomeni, nu-i castigam cu zaharel. E viata lor, problema lor. Pana la urma tot vor veni langa Romania, granita aia e artificiala, la fel si amenintarea cu secesiunea Transnistriei.
        Intr-o zi Rusia o sa fie pe olita si R. Moldova o sa se intoarca de unde a plecat. Pentru ca-i acelasi neam, nu pentru ca le dam ceva. Cam asa e cu familiile si legaturile de sange.
        Asta-i tot.
  • +16 (34 voturi)    
    Treaba cu fratii de peste Prut doar Romanii o vad (Joi, 16 ianuarie 2020, 12:54)

    mircea112 [utilizator]

    Doar Romanii cred ca in Moldova sunt fratii nostrii de peste Prut. Moldovenii vad treaba cu Romania ca o poarta de intrare in Europa si nimic mai mult. Ba mi se pare ca se simt chiar agasati de Romani cu toate treburile astea cu fratia si neamu.
    In plus subiectul Moldova alipita Romaniei este un subiect populist pentru politicienii Romani ca si tinutul secuiesc pentru cei Maghiari. Nimic nu se intampla si nu se va intampla.
    Moldova ar trebuii tratata la fel ca toti ceilalti vecini si inchis o data acest subiect.
    • +11 (13 voturi)    
      Dacă lăsăm fraternitatea la o parte... (Joi, 16 ianuarie 2020, 13:08)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Cetățenii Republicii Moldova pot fi și parțial sînt o foarte necesară și ușor integrabilă forță de muncă pentru o Românie care îmbătrînește în ritm accelerat.

      Dincolo de acest lucru, orice frăție în afara celei biologice stricte, trebuie negociată pe bază de interese. Există de ambele părți argumente raționale puternice pentru strîngerea la maximum a legăturilor peste Prut. Din păcate, nici una dintre cele două se pare că nu își cunoaște în suficientă măsură interesele pe termen lung.
      • -6 (14 voturi)    
        fratia nu se negociaza (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:16)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

        asta este negusotorie ieftina.
        prinde propaganda ruseasca.
        propagandistii sunt printre noi.
        va propun sa petreceti macar o saptamana de vacanta, peste prut, o data macar.
        mai ales tinerilor progresisti, mari amatori de calatorii.
        mergeti macar odata si in basarabia.
        poate descoperiti ceva, vreo legatura, aaaaa ?
        transilvania n'a fost parte din romania, pana in 1918. si ati facut sarbatoare nationala, marea unire.
        nu e rau.
        dar, basarabia a fost moldova lui Stefan, basarabenii au luptat in ostile moldovei, Stefan avea cetati la dunare.
        basarabia a fost luata printr'u rapt.
        transilvania a fost tot timpul vasala imperiului de est.
        e jenant ce sustineti.
        scoateti naibii istoria din scoli, ca nu va place.
        bagati it, adica, jocuri pe computer.
        si basarabia, ca si transilvania, Bucovina, banatul si basarabia a venit la tzara in acelasi timp, acelasi an, dupa aceleasi evenimente istorice.
        • -1 (7 voturi)    
          la Chisinau Abunda de (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:28)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          Shutzi si Prostituate, un fel de District Roshu Est European, ce altceva mai poate fi vazut ...de vizitat ?
        • +7 (9 voturi)    
          Dar nici frăție cu forța (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:16)

          trotuar [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          nu se poate. Nu declară România unilateral unirea.

          Propaganda rusă spune că România are intenții imperialistice iar moldovenii înghit prostia asta precum și românii erau cu "nu ne vindem țara".

          Poziția politică a României a fost dintotdeauna, da suntem pentru unire, dați un beep dacă/când vreți și voi. Gazoductul Ungheni-Chișinău și interconectarea electrică cu România o lălăie Chișinăul de ani buni de zile. Mai repede am făcut interconectarea cu Ucraina.
          • 0 (4 voturi)    
            faceti voi un referendum in ro (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:01)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

            sa vada si ei ca poporul roman ii vrea alaturi, ca'i considera fratii.
            propaganda ruseasca le spune ca ei sunt moldoveni si vorbesc moldovineste.
            voi sunteti de acord cu propaganda sputnik ?!
            dovediti'le prin referendum ca rusii mint !
            • +1 (5 voturi)    
              muietzi is posmagii ? (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:38)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

              le am dat gaz, le am dat buse, le am dat mancare

              ei voteaza dodon !!!!

              ce balmajesti cu referendumuu ?
              • 0 (4 voturi)    
                cine vorbeste (Vineri, 17 ianuarie 2020, 10:22)

                nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

                voi care stati cu mana intinsa la ioropa...
                voi care dupa lovirutie va rugati la pomenile occidentului...
                voi care ati impanzit ioropa la cersit, furat si ...produs.
                sunt milioane de romani din plecati din ...patrie, nu din basarabia .
                doftorii din ro sunt in uk, germania, iar cei din basarabia in spitale romanesti.
                mi'a operat genunchiul, la foisor, un doctor din basarabia. un tanar fain, de nota zece.
                • -1 (1 vot)    
                  Rara Avis (Vineri, 17 ianuarie 2020, 11:26)

                  un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                  Am scris anterior ca 99% sunt șuti și prostituate, aceia Votează, vor vota dodon !
                • 0 (0 voturi)    
                  ps (Vineri, 17 ianuarie 2020, 11:36)

                  nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                  si n'a cerut ..atentii.
                  • 0 (0 voturi)    
                    Nu toți medicii Nativi Romani (Vineri, 17 ianuarie 2020, 11:43)

                    un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

                    Sunt șpăgari !
            • 0 (0 voturi)    
              Nici așa nu se poate (Vineri, 17 ianuarie 2020, 15:09)

              trotuar [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

              Este alipirea Moldovei la România nu alipirea României la Moldova. Dacă s-ar face asta Sputnik ar avea propagandă gratis iară cu "cotropitorii" români.

              De exemplu când Trump a declarat că i-a venit ideea "genială" să cumpere Groenlanda cine ar trebui să facă referendum primii SUA sau Groenlanda sau Danemarca (deși Groenlanda e totuși regiune autonomă)?
              • 0 (0 voturi)    
                nu e nicio alipire (Vineri, 17 ianuarie 2020, 19:21)

                nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui trotuar

                romania a recunoscut r. moldova ca stat independent, totodata atat ro ca si r.m. sunt recunoscute de comunitatea internationala drept state independente si suverane.
                in acest caz este unire, nu alipire.
                alipire a fost cu transilvania.
                ar fi unire, exact ca in 1859 pe 24 ianuarie.
                s'a votat de ambele parti.
                alipire a fost in 1918 cand s'a rupt de rusia, fara a fi recunoscuta republica moldova, ci era o parte rupta din rusia. fosta parte a moldovei.
                taman ruperea din moldova i'a convins pe moldoveni ca unirea face puterea si a grabit unirea principatelor.
        • +1 (3 voturi)    
          Înțeleg ce vrei să spui... (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:48)

          bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

          Dar, mai întîi, dacă frăția nu s-ar negocia, Austria li Germania ar fi un singur stat iar Belgia ar fi dispărut de peste 100 de ani. Cu toate războaiele și atrocitățile de atunci.

          Unirea cu România, românii ardeleni au decis-o în baza Proclamației de la Alba, în care au pus condiții. Că nu au fost integral respectate pe termen lung este un lucru pentru care încă plătim. Cu detalii în care nu cred că este locul să intrăm, aceeași a fost și situația Basarabiei în 1917-1918.

          În fine, dragoste cu forța este viol. Cum au spus și alții, trebuie ca și Republica Moldova să își declare oficial frăția. De asemenea, frate, frate, dar brînza tot pe bani este. Fără socoteli clare, orice conviețuire degenerează în acuzații reciproce și scandal. Este normal și necesar ca lucrurile importante să fie convenite de la început.

          Știu că mulți nu sînt de acord cu ideea că doar socotelile clare fac prietenii buni. I-am văzut în ultimii 30 de ani intrînd cu CDR în gard, ratînd anticipatele care ar fi îngropat PSD în 2005 și aducîndu-l la putere pe Dragnea în 2016.
          • -4 (6 voturi)    
            Ungurii cum ar fi procedat? Renunta ei vreodata (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:25)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

            Altii se omoara pentru o Fisie in desert.

            Noi, nu, noi suntem destepti si ne abandonam si nationalii si teritoriile.

            Ceilalti nu au permis cameleonilor sa vorbeasca in numele lor.
          • -1 (5 voturi)    
            nu va mai imbatati cu apa rece (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:10)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

            ati ramas cu ce va spus propaganda comunista a lui dej si al batran.
            transilvania a intregit romania prin vointa marilor puteri.
            sa'i multumiti presedintelui Grover Cleveland, reintors la masa tratativelor, special sa sustina natiunile stat. asa a luat romania tTansilvania, Banatul, care n'a fost sub unguri, Bucovina, iar de la rusi Basarabia. asa a devenit cehoslovacia stat, iar iugoslavia a preluat Croatia si bosnia hertegovina.
            adunarea de la alba a fost un argument, solid, dar nu hotarator. a dovedit ca romanii majoritari in transilvania vor sa fie impreuna.
            in ro, avem fel de fel de piete, auzi, piata bolivar, dar o strada, un bulevard, o piata cu numele presedintelui american, Cleveland, yok.
            nu e asta jenant >?!

            ce'ar fi ca moldova, care s'a unit cu muntenia prin vot, printr'un act de vointa, ca state existente, sa vrea iesirea din ro, si intregirea moldovei cu Bucovina si basarabia ?!
          • 0 (0 voturi)    
            zxzxzxz (Vineri, 17 ianuarie 2020, 18:19)

            solar [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

            Maestre BILBOFIL, știi ce vorbesti ? Ai bacalaureatul luat? Sau ai si studii superioare de ...specialitate ”urechismul ” ? Ia pune mâna si citeste capitolul de istorie care cuprinde UNIREA de la 1918 ! AICI nu putem vorbi despre istoria noastră fără informații exacte ! Si defapt despre NICIO istorie, indiferent a cărei nații ! E bai mare daca ajungi să comentezi bazaconii ,iar unii să te si aplaude luându-te in brațe : PUNE MÂNA PE CARTE !!
      • +1 (7 voturi)    
        Fratii nostri (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:04)

        gie [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

        Cele doua isi doresc o relatie stransa pe termen lung insa "altii" in frunte cu stimabilul... si cu alti stimabili externi... nu isi doresc asta. Ca sunt si exceptii din cele doua care vor sa profite de asta pe termen scurt da, dar pe termen lung apropierea celor doua ar fi buna pentru ambele. Vorbesc de o apropiere adevarata, nu bazata pe tot felul de tratate si bla bla bla....
        Sunt fratii nostri care au fost despartiti de noi cu forta acu 80 ani... Ganditi-va la asta.
        • +2 (4 voturi)    
          Iti doresc o vizita la Chisinau! (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:40)

          mircea112 [utilizator] i-a raspuns lui gie

          S-ar putea sa observi ca la Budapesta esti tratat mult mai prieteneste!
          • +1 (3 voturi)    
            mirci a, (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:13)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

            nu fi otz !
            de cine, de autoritati, sau de populatie ?!

            da, politia, autoritatile sutn ostile, ostilizate de propaganda dintr'o singur directive...
            mergi la sate, vorbeste cu oamenii, si ai sa vezi ca multi basarabeni au rude in ro, dintre refugiatii din calea rusilor, dupa ultimatum.
            • +1 (3 voturi)    
              aia multi cu Rude in Ro (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:29)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

              au votat Dodon
              in rest ce ai tastat este ridicol !
              • +1 (1 vot)    
                ridicoli (Vineri, 17 ianuarie 2020, 11:49)

                nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

                ati fost voi can' l'ati votat de trei ori pe ilici.
                can' strigati prin pietze:
                il votam pe Iliescu, il votam tot neamu
                ca sa moara de necaz, ratiu si campeanu.
                bun motiv !
                si asta dupa sange varsat...

                si, pe pariu, daca avea voie sa mai catindeze, si era in locul vasilicai, azi el ar fi fost presedinte. cum e si putina la rusi.
                ba, noroc ca el avut mai multa rusine decat politrucienii care'l propuneau ...senator pe viata. pair of romania !

                si nu va e jena sa aratati la alti, intoxicati cu propaganda ruseasca, careia herru vostru si sica orbanovici nici macar nu vor sa'i faca fata, sa organizeze ei o propaganda serioasa, intr'o basarabie in care rusofonii sunt aproape la paritate cu romanii. iar sute de mii de basarabeni sunt inca raspanditi in...diaspora din rusia asiatica si fostele republici, azi sateliti ai moscovei.

                americanii au avut vocea americii si Europa libera pe mai bine de o jumatate de veac.
                si iaca, rezultatul: romania, ungaria, polonia, in ue.

                da, base, dottore, si chiar bombonelu, au facut mai mult pt. apropiere, decat herru vostru, care in cinci ani, a facut o ..vizita de doua zile. de lucru !!?
          • 0 (0 voturi)    
            zxzxzxz (Vineri, 17 ianuarie 2020, 21:47)

            solar [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

            AI DREPTATE ! Am fost, am vazut si ...am rămas siderat ” Ba unii de pe acolo mi-a aruncat pastila , chiar in ...”limba moldovenească ” ca noi vrem sa devenim ROMÂNIE MARE ca să fim mai cineva in
            Europa si că de aceea insistăm asa de mult cu ajutoarele !
        • +1 (1 vot)    
          Te rog, stimabile, recitește (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:00)

          bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui gie

          Interesele pe termen lung sînt convergente. Dar dacă poți explica cum Republica Moldova de acum, a lui Dodon, dorește o apropiere de România sau cum poate gestiona România discrepanța de nivel de trai și diferențele de legislație în cazul unei unificări nenegociate, mulți am fi interesați să te ascultăm.

          Eu am văzut în România că pînă și un guvern de coaliție, care are de împărțit doar fotolii, nu de armonizat doctrine, se rupe la primul șoc, indiferent dacă este al taberei PSD sau al opozanților săi. Nu știu care personalitate din România ar putea gestiona rezolvarea problemelor de fond ale apropierii, din mers, fără nici un fel de discuții prealabile. În nici un caz echipele lui Iohannis, Cioloș, Barna, sau Ciolacu.
          • -6 (8 voturi)    
            Ponta ar fi reusit daca nu era Colectiv (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:08)

            D-or [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

            Si de aceea a fost Colectiv.
            • +2 (2 voturi)    
              acest comentariu (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:30)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui D-or

              iti recomand sa il stergi

              sau chiar ma voi ambitiona sa iti caut IP ul de transnistria
          • 0 (2 voturi)    
            basarabia, nu r. moldova (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:30)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui bilbofil

            de acum, nu este a dodonului, cum nici ro de acum nu este a kaizarului.
            daca asa le vreti voi...sa va fie rusine !
    • +5 (11 voturi)    
      Unica strategie viabilă (Joi, 16 ianuarie 2020, 13:09)

      doar_un_mesaj [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Cel puțin la momentul actual.
    • -3 (17 voturi)    
      E suficient sa ii auzi (Joi, 16 ianuarie 2020, 13:34)

      ac [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Sau sa le auzi soneriile de la telefon, care au doar melodii rusesti. Sau paginile de FB unde scriu cu chirilice. Sau cum vorbesc la telefon - in rusa.
      Multumesc, am avut placerea de vreo 300 de ani incoace, cred ca e suficient. Sa mai si platim pentru asta? Fuck off. Mergeti in est, este spatiu cacalau, dictatori la fiecare intersectie, fimei superbe din doi in doi etc. Ma si mir de ce se calca pe picioare la pasapoarte si se inghesuie in tine de parc-ar fi pe tarlaua lor.
      • +2 (8 voturi)    
        Romana versus rusa (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:07)

        gie [utilizator] i-a raspuns lui ac

        Vorbesc rusa pentru ca au fost constransi cu bocancu si cu calasnicovul sa vb rusa. Nu mai judecati aparentele. Unii din ei sunt si f. amarati.
        Sunt frati romani de neam, credinta, limba si simtire.
        • +1 (1 vot)    
          Unii dintre ei or fi (Vineri, 17 ianuarie 2020, 0:23)

          ac [utilizator] i-a raspuns lui gie

          Asa ziceau si bucurestenii pina nu demult de Iasi, Vaslui etc. - ba nu se mai desteapta sirmele alea odata de tot cu Iliescu? Si aveau dreptate, Si inca mai au, ca stiu ce e la mine acasa.
          Intii ne desteptam la noi acasa. Dupa aia cerem de la altii. Cred ca si republica Moldova ar putea sa faca la fel.
    • +4 (8 voturi)    
      Nu sunt de acord... (Joi, 16 ianuarie 2020, 13:42)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      cu ultima fraza.
      NU trebuie inchis subiectul. Dimpotriva.
      Chiar daca tie nu-ti pasa.
    • -5 (11 voturi)    
      esti cumva de la (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:08)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      sputnik, vocea rosiei ?!
      i'ato chemat, voi, le'ati deschis granita.
      fratii nu ti'i primesti la tine, cu conditia sa ...
      • 0 (0 voturi)    
        votantii de Dodon (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:31)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        sunt fratii tai Nashicule ?
    • +3 (5 voturi)    
      Mare deosebire (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:31)

      john-doe [utilizator] i-a raspuns lui mircea112

      Secuii nu au fost si nu sunt unguri, doar vorbesc un fel de ungureasca, moldovenii au fost si sunt romani!
  • +10 (10 voturi)    
    DonDon - condom (Joi, 16 ianuarie 2020, 13:06)

    doar_un_mesaj [utilizator]

    Made in kremlin.
  • -3 (9 voturi)    
    Care parcurs? (Joi, 16 ianuarie 2020, 13:50)

    Ochii_pe_voi [utilizator]

    Bunele relatii trebuie pastrate, mai ales cand autostrada Chisinau-Iasi-Tg Mures - Budapesta va deveni o realitate. Sosea construita de Dodon, caci Mafia bucuree=teana nu e in stare sa o faca. Rep. Moldova e un mic accident pe harta si va disparea odata cu Romania, o Românoe jefuita de 30 de ani de mafii securiste si criminale, rosii, albastre, portocalii, verzi si de alte culori.
  • +4 (10 voturi)    
    zxzxzxz (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:10)

    solar [utilizator]

    Oricum ar pune problema,președintele JOHANNIS uită un lucru esential legat de INTEGRAREA R. MOLDOVA (MOLOTOVA, in fond !) în UE : DOUĂ STATE ROMÂNEȘTI IN ACEEAȘI STRUCTURĂ ESTE IMPOSIBILĂ ȘI DE NEDORIT ! Două săbii într-o teacă nu au cum... coexista . Două interese naționale care ajung nolens -volens să se confrunte nu servește nici uneia . RE - ÎNTREGIREA ROMANIEI așa cum s-a constituit ea democratic la 1918 este singura cale de a se pune capăt nenumăratelor abuzuri exercitate asupra ei de-a lungul anilor totalitari. TOTUL A INCEPUT O DATĂ CU TRATATUL RIBENTROP- MOLOTOV DIN 1939 DUPĂ CARE A AVUT LOC DEZMEMBRAREA ROMANIEI.
    • +3 (7 voturi)    
      Republica Moldova (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:01)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui solar

      are Limba Oficiala Limba Moldoveneasca, insa TOATE inscrisurile sunt in rusa
      URSS este acolo, va fi si va continua !

      NU este Moral sa sprijinim pe unii care voteaza infractorii si sovieticii !

      Democratia in Moldova NU a fost, nu va fi !
  • -11 (13 voturi)    
    JKW impune sanctiuni (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:14)

    Marius_001 [utilizator]

    Ce tare e JKW... Care-I urmatorul pas, le trimite cateva rachete?
    • -4 (6 voturi)    
      96% dintre basarabeni au votat cu Iohannis (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:04)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui Marius_001

      Iohannis ar trebui sa actioneze ca Presedinte al Tuturor Romanilor.

      Daca vrea sa ramina in cartile de istorie si altfel decit statistic.

      Noi insa, ca generatii, tocmai scriem o pagina rusinoasa in istoria noastra si universala.
      Aceea de popor nevolnic, incapabil sa-si fructifice sansele pentru ca se lasa prostit de cameleoni care vorbesc in numele lui.
      • +4 (4 voturi)    
        VRAJEALA (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:03)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        daca ar fi asa cum spui de ce au votat un Dodonitza filo rus ? tu citesti ce ai tastat ?
  • -6 (6 voturi)    
    . (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:27)

    oblio123 [utilizator]

    Foarte urita pozita Romaniei. Putea fi exprimata mai nuantat si mai cald de atit, macar contribuia la mentinerea unui sentiment de apropiere, asa e doar o lovitura in plex copiata fix dupa pozitiile inepte ale occidentalilor fata de Romania din urma cu vreo 20 de ani.
    In fapt e o incapacitate a Romaniei de a face ceva pentru ca realitatile sunt foarte nefavorabile:
    1. UE nu are nici un plan concret de integrare pentru Moldova iar Traian Basescu a recunoscut asta in mai multe conferinte pe care le-a tinut peste Prut
    2. Guvernul Moldovei are o pozitie fragila, nu are cum implementa reforme puternice in momentul de acum.
    Asta face pozitia Romaniei ipocrita fata de RM si servila in raport cu UE.
    Cel mai comod pentru Romania ar fi fost ca Moldova sa fie admisa in UE doar ca Putin e prea puternic si prea smart pentru UE asa ca toti prefera sa faca afaceri decit sa se puna cu el.
    E evident ca Romania nu poate face concret foarte mult, posibil si ca premierul RM sa nu fi fost prea convingator cind a venit in RO dar eu unul nu inteleg cum ar putea un premier cu fragilitatea celui din RM sa faca ceva ce nici UE si nici RO nu sprijina iar Putin n-are nici macar mici batai de cap, domina
    jocul fara eforturi speciale.
    Pe scurt, ma astept la gradualitate privind sprijinul RO catre Moldova, la comunicare adecvata pe directia asta (si nu ipocrizie cu parcurs european pe care stim ca UE nu il accepta ) si la lobby romanesc in UE pentru Moldova. Cind vom demostra ca putem convinge UE atunci da, putem sa o facem pe-a fratele mai mare cu fratii nostri moldoveni dar noi nici Schengen n-am obtinut, ce sa mai zic de altceva.
    Nu zice nimeni sa nu existe conditionalitati pe ajutoare/imprumuturi spre RM ca parte a incercarilor de a modifica lucruri pe acolo, nu vorbim de naivitate aici, doar ca o asemenea declaratie, cea a lui Iohanis, e timpita in contextul pe care-l vad eu.
    • +3 (7 voturi)    
      moldovenii pentru binele lor ce fac ? (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:16)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui oblio123

      freaca menta cu iz sovietic ! si le place !
      • +1 (5 voturi)    
        . (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:55)

        oblio123 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Pai ce sa faca ? Probabil se gindesc ca propaganda rusa o fi avind si ceva dreptate cind spune ca Romania nu face decit sa-si urmareasca interesele proprii si ca nu da doi bani pe moldovenii de peste Prut de fapt, considerindu-i un fel de sub-oameni. Cam cum simteau romanii in anii '90 ca e atitudinea Occidentului fata de RO si care evident ca l-a ajutat pe Iliescu in alegerile interne. Iohannis procedeaza in asa fel incit induce aceleasi lucruri in RM. Stupid. Putea pur si simlpu sa taca.
        Cit pentru tine, la ce bun sa comentezi daca arunci doar generalizari cinice. Stii ca nici romanii nu prea au imagine buna prin UE dar poate ai intilnit si tu vreo 2-3 care nu sunt nici hoti nici corupti nici needucati.Ei bine, pentru aia 2-3 ar merita sa nu generalizezi. Le fel e si cu moldovenii, n-or fi toti curve si suti cum zici in alt comentariu.
        • -1 (1 vot)    
          99 % SUNT (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:04)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui oblio123

          deoarece l au votat pe Dodon !
          • -2 (2 voturi)    
            si romanii (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:32)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            l'au votat pe ilici.
            de trei ori !
          • -2 (2 voturi)    
            votul romanilor (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:37)

            nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            ilici, de trei ori, fost membru al conducerii pcr.
            emil Constantinescu, fost secretar de partid al universitatii buc.
            traian basescu, fost membru activ pcr.
            klauz giovanis, fost utc'ist de vaza in Sibiu.
            si frau merkeleva fosta utecista la berlin.
            votata si ea. de alti mai demokkati ca noi, mai destepti, ca, de, e nemtzi ! si nemtzii stie ce face !
            asta e puterea votului !
            aleluia !
            • +2 (2 voturi)    
              TEORIRA RELATIVITATII (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:11)

              un domn [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

              ti se potriveste ! EVET !
  • -1 (9 voturi)    
    Bun, dar nu suficient (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:38)

    ipsilon [utilizator]

    Eu, in locul lui Iohannis, asa anunta ca Romania sisteaza complet orice "ajutor" si integrare a Moldovei in ... orice.
    Oameni buni, noi suntem vreo mare scula pe bascula in Europa, de-acu, de nu mai avem ce face dacta sa ne preocupe intrarea in UE a unor jmekeri moldoveni?!
    Nu mai avem treaba la noi in tara, toata lumea nu mai poate de bine?! Avem o gramada de saraci vai de capu lor, copii care invata in scoli-grajd si mor cazand in bude tip haura in pamant, si asa mai departe, stim cu totii ... n-avem ce face cu banii, trebuie sa le dam moldovenilor?!
    Stiti ce e dimineata, zilnic, la pasapoarte/buletine, pe-aici pe la noi?! plin de moldoveni, plin, veniti aproape exclusiv cu masini de teren de ultima generatie! Pe bune. Numai jmekeri ... mai sunt si niste microbuze, au blocat complet zona respectiva, sunt peste tot. Astia-s "necajitii" Moldovei pe care-i ajutam noi, afaceristi care vor buletin romanesc doar ca sa poata pleca un UE bine-merci. Treaba lor, dar s-o faca pe barba lor, nu ma intereseaza pe mine niciun fel de ajutor de-asta, inventia idiotului de Basescu care-i pupa in cur la greu, ca e de-al lor!
    Necajitii Moldovei, ca si ai nostri, nu au ei bani si masini sa vina aici dupa buletine si sa plece in Europa!
    Fiecare cu tara lui. Ei cu cine voteaza ei, noi cu romanii nostri. Nu sunt de acord cu niciun fel de "asimilari" de-astea fortate, sunt niste precedente in jurul nostru, nu cred ca avem noi nevoie de asa ceva.
    • -4 (8 voturi)    
      Manipularea cu "oameni buni" nu mai tine (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:41)

      D-or [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

      Suna a prostire pe fata si exact asta si este. Grosiera.

      Si nu-ti face iluzii, Moldova nu va fi a neamului tau niciodata.
      • -1 (3 voturi)    
        bine, (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:30)

        ipsilon [utilizator] i-a raspuns lui D-or

        rectific: "Oameni prosti, [...]".
        Restul ramane la fel.
        • -4 (8 voturi)    
          Idem. Moldova nu va fi a urmasilor neamului tau (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:43)

          D-or [utilizator] i-a raspuns lui ipsilon

          Ci a urmasilor neamului meu. Va zbateti degeaba. .
  • +4 (10 voturi)    
    o decizie grea dar corecta (Joi, 16 ianuarie 2020, 14:51)

    cugetatorul [utilizator]

    guvernul prorus de la Chisinau trebuie lasat sa dovedeasca poporului ca pozitia prorusa e mai avantajoasa; pe de alta parte, daca moldovenii isi doresc cu adevarat integrarea europeana sau/ si unirea cu Romania, sa o arate prin voturi, atitudini si fapte, nu prin jocul la 2 capete; le urez succes
    • 0 (6 voturi)    
      Concis si corect (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:09)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui cugetatorul

      Subscriu.
      • 0 (0 voturi)    
        Același lucru l am scris mai sus (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:25)

        un domn [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        Acum trolezi cu succes )))
        • 0 (0 voturi)    
          Joaca corect, nu trisa (Joi, 16 ianuarie 2020, 17:11)

          Caligula [utilizator] i-a raspuns lui un domn

          Se pare ca ai la dispozitie 3 voturi - apropos de voturi.
      • -1 (3 voturi)    
        aratati voi, (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:17)

        nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        prin vot, ca'i vreti ca fratii, langa voi.
  • +3 (9 voturi)    
    Romania si parcursul European (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:03)

    eyewitness [utilizator]

    Ar trebui sa mai iesim din cand in cand un pic din borcan sa vizitam primul sat care ne iese in cale. Cade usa de la buda din curte peste ei. Majoritatea locuiesc in case pitoresti ca dupa razboi fara tencuiala iar toata avutia lor depinde de un porc doua gaini si o vita de vie, se spala cu apa de la put si se incalzesc cu lemne iar din pensie mizera isi achita foncirea pentru ca statul sa aiba visuri umede de cuceritori.

    La oras avem bogatie din credit. Aici domina generatia needucata dar bine informata de pe facebook ce vietuieste in blocurile gri. Pe toate drumurile si trotuarele domina masina scumpa cu 16 valve. Unica bucurie a ramas mersu la Mall si ultimul iphon. Hobby-ul lor e maratonul de seriale sau suptul tabletei. Statul in trafic 2h/zi sau inghesuiala la al 5-lea metrou e sport municipal. Daca nu fac taximetrie inseamna ca lucreaza la argat unde se bucura pentru o cafea gratis si 2 banane pe saptamana.
    Colectiv tanar majoritatea fac cariera toata viata si sunt mandrii ca nici la 40 de ani n-au trecut pragul evolutiv de a socializa cu o fata.

    Parcursul european.. trebuie sa recunoastem ca dupa 30 de ani suntem reprezentati tot de o structura ierarhica obscura si un guvern condus de generalul Militaru. Astazi motorul propagandist al acestei oligarhii functioneaza de minune prin agitatori, formatori de opinie, ong-uri si gornisti lobisti ce nu servesc interesul national.
    Desi suntem parte a continentului European, majoritatea romanilor privesc cu dispret toate statele si deciziile europene dar privesc cu respect ba chiar venereaza cu inflacarare un continent aflat la 10.000 km distanta.
    Chiar ne dorim ca alte state sa urmeze acest drum?
    • 0 (0 voturi)    
      Ce are Europa cu mizeriile romanilor? (Joi, 16 ianuarie 2020, 16:20)

      Caligula [utilizator] i-a raspuns lui eyewitness

      Daca lucrurile nu merg asa cum am dori, asta e din vina romanilor. Alte tari puse in aceiasi situatie, cum ar fi tarile baltice, s-au descurcat foarte bine. Parcursul European e decizia corecta considerand alternativele.
      • 0 (0 voturi)    
        Care parcurs european ? (Joi, 16 ianuarie 2020, 17:59)

        oblio123 [utilizator] i-a raspuns lui Caligula

        Parcursul european nu exista pentru ca UE momentan nu accepta noi membri si nu-si asuma primirea RM nici macar pe o perspectiva indelungata. Ei prefera sa faca afaceri cu Putin. Deci ca sa parafrazez titlul tau, n-au a face mizerile europenilor cu Moldova. Poate cauti ceva info pe net si cum rezolva OSCE sau ONU problemele cu Transnistria si armata a 14-a. Le rezolva pe hirtie cu declaratii si rezolutii pe care rusii nu dau doi bani. Mai usor deci cu vina romanilor parca prea e o gindire impregnata de culpabilizare autoindusa. Lucrurile se decid intr-un context mai larg si unele nu depind de romani.
        • 0 (0 voturi)    
          corect ! (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:06)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui oblio123

          populatia din "RM" cum spui tu cu "emfaza" este INDIFERENTA ! dar..asteapta ca posmagii sa fie muietzi !
          • 0 (0 voturi)    
            multi factori (Joi, 16 ianuarie 2020, 21:41)

            oblio123 [utilizator] i-a raspuns lui un domn

            Greu de zis ca e indiferenta. Sunt niste faze prin care corpul social trece.
            Poate sunt anomici sau abulici (tranzitia, saracia te zapacesc la psihic, vezi aceeasi RO in anii '90 ).
            Apoi avem tehnicile de manipulare din zona fricii si a urii cu tot felul de diversiuni (vezi Iliescu care a dus campanii electorale folosind demonizarea adversarilor si activarea atavismelor in oameni ) - ma gindesc ca rusii le stiu si ei bine.
            Apoi avem corpusul needucat si nostalgicii dupa vremuri trecute (la noi se chema teoria celor 2 Romanii, cei saraci, de la tara, cu IQ mai mic, nu ajung la constiinta social-politica inaintea saturarii burtii sau nu ajung deloc ).
            Ei sunt si mai depopulati decit noi, pleaca pe unde pot si evident ca cei care ramin sunt aia mai putin pro-europeni.
            In final, Romania arata mai mult a stat praf decit a ceva atragator asa ca poate unii se mai satura sau chiar se supara ca Ro nu face mai nimic pentru ei si isi cauta o identitate intermediara "moldoveneasca" cazind in plasa strategiei rusesti (ii inteleg si aici ).
            Eu nu vreau sa le ofer scuze, incerc doar sa propun o abordare mai la echilibru, e prea sec doar sa-i catalogam si sa mergem la culcare.
  • 0 (6 voturi)    
    In 2020 sunt alegeri prezidentiale in Moldova (Joi, 16 ianuarie 2020, 15:48)

    D-or [utilizator]

    In 2016 Iohannis a facut o declaratie similara inaintea alegerilor prezidentiale din Moldova si urmarea a fost alegerea lui Dodon.

    In 2020 situatia se repeta.
    • 0 (0 voturi)    
      inseamna ca Moldovenii (ca de ei e vorba) (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:07)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      pur si implu nu dau doi bani pe Romania, UE, ei vor cizma sovietica pe grumaz deoarece este mai dulce !
      • 0 (0 voturi)    
        Pare ca te bucuri. (Joi, 16 ianuarie 2020, 20:55)

        D-or [utilizator] i-a raspuns lui un domn

        Pacat.
        • 0 (0 voturi)    
          Ei se bucura (Joi, 16 ianuarie 2020, 23:52)

          un domn [utilizator] i-a raspuns lui D-or

          Nu eu
    • 0 (4 voturi)    
      bine zis. (Joi, 16 ianuarie 2020, 19:19)

      nash pandelica [utilizator] i-a raspuns lui D-or

      observatia e corecata !
      klauz, sica orban, borno, csolosi, buni romani.
      niciodata n'am fost mai vanduti ca acuma....
      pacat de biata tzara...
      • 0 (0 voturi)    
        Adauga-i si pe (Luni, 20 ianuarie 2020, 18:30)

        Brici [utilizator] i-a raspuns lui nash pandelica

        ne-romanii Carol (1 si 2), Ferdinand, Mihai, Regina Maria, etc. Care au modernizat Romania si-apoi au facut-o Mare. Dar aaaah, am uitat, voi comunistii n-ati auzit de ei, ca i-ati scos din manuale. Ca ati fi zis ca atunci am fost "mai vanduti" ca acum.
        Bine macar ca n-ai zis nimic de Soros, TFL-isti, statul paralel, hashtag rezist,, etc.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by