Europa Liberă: Viața de biciclist în București. Poliția: cel mai des, e vina lor când fac accidente

de Redactia     HotNews.ro
Luni, 13 ianuarie 2020, 11:07 Actualitate | Esenţial


marsul biciclistilor
Foto: Captura video
​România ocupă primul loc în Europa la decesele bicicliștilor pe șosele, raportat la mărimea populației. Cifrele Poliției Capitalei răstoarnă o percepție populară: accidentele rutiere în care sunt implicați bicicliștii din București se petrec în peste 70% din cazuri din vina bicicliștilor, nu a șoferilor. De asemenea, în 2019 au început să apară accidentele grave, provocate de utilizatorii de trotinete electrice.

Autoritățile nu fac însă nimic pentru a schimba această realitate. Nu există infrastructură pentru bicicliști, iar educația pentru mersul cu bicicleta în trafic este ucisă din fașă: România este singura țară din lume unde, sub 14 ani, este interzis să mergi cu bicicleta pe stradă, conform Strategiei naționale de încurajare a utilizării bicicletei.

CITEȘTE CONTINUAREA PE EUROPA LIBERĂ






Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.


















1646 vizualizari

  • -7 (11 voturi)    
    si nu e surprinzator (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:12)

    noi2013 [utilizator]

    ceea ce spune politia. pentru ca la noi a merge cu bicicleta nu inseamna si responsabilitate, o minima cunoastere a regulilor de circulatie, prioritate, etc.

    Sunt un pericol real pentru ei, pentru pietoni si pentru masini. Biciclistii ar trebui sa plateasca RCA. Ati vazut pe cineva platind oglinzile rupte la masini?! Sau zgarieturile produse cand merg kamikaze?

    Dar biciclisti care trec nestingheriti pe biciclete pe trecerile de pietoni? Nu sunt pasibili de ceva amenzi?

    Altfel numai pretentii si gura mare....
    • +3 (3 voturi)    
      Marea problema... (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:46)

      grongobar [utilizator] i-a raspuns lui noi2013

      ...cu biciclistii e ca desi participa direct la traficul rutier nu au nicio obligatie de a cunoaste codul rutier.E firesc ca sunt responsabili pentru accidente cat timp nu respecta regulile pe care nu sunt obligati sa le cunoasca.Pe de alta parte mai e si faptul ca in tarile civilizate exista piste speciale pentru biciclisti unde nu interactioneaza cu masinile.Romania insa e departe de ideea de "tara civilizata".
  • +3 (9 voturi)    
    Mentalitate de secolul 19 (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:35)

    eleVenereCtions [utilizator]

    din partea autoritatilor si a celor de la putere. Ce infrastructura? Ce educatie? Trebuie sa protejam toti lunaticii cu cazane poluante care nu sunt in stare deloc sa conduca fara sa dea peste cineva.

    Ca de obicei, Romania e de rasul lumii.
  • -1 (5 voturi)    
    Puneti niste camere in intersectii sa vedeti (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:45)

    xolv [utilizator]

    pe ce culoare a semaforului trec acesti printi ai soselelor
  • +1 (1 vot)    
    Trebuie investiții (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:50)

    gebica [utilizator]

    necesare și obligatorii pentru un transport alternativ civilizat, care să încurajeze oamenii să renunțe benevol la mașini și nu prin coerciție:
    - benzi dedicate transportului public
    - vehicule moderne (nu neapărat turcești) și suficiente
    - park&ride gratuite la toate intrările din oraș
    - piste de biciclete sigure, pe toate marile artere (ca pe calea Victoriei), prioritare față de zona auto, in locurile unde sunt gîtuiri (ocolirea de la Ateneu trebuia făcută cu prioritate pentru bicicliști și cu dificultate pentru auto) - mersul pe bicicletă presupune un mic efort (greu de înțeles pentru unii că e și foarte sănătos), dar trebuie răsplătit prin siguranță (protejare de restul carosabilului) și eficiență (cel mai scurt și rapid traseu). Asta se poate obține în mulți ani de preocupări constante - calea Victoriei arată că se poate. Trebuie în primul rînd voință politică, imposibil de găsit la o primăreasă preocupată doar de paranghelii, furăciuni și plecăciuni evlavioase
  • 0 (2 voturi)    
    "Viitorul suna bine" (Luni, 13 ianuarie 2020, 12:48)

    R.A.Muresan [utilizator]

    Daca ar fi fost scris de Politie, articolul ar fi aratat cam la fel. Nimic de mirare aici: stim deja, Politia si Jandarmeria apara hotia.
    De mirare e insa incompetenta jurnalistilor care scriu despre o problema pe care o cunosc doar din masina.
    Adevarul este insa ca Bucurestiul e un oras pentru masini, nu pentru oameni.
    Testul elementar este plimbarea unei mame cu copilul de mina prin orice cartier de blocuri, unde trotuarele sint doar pentru masini.
    E greu de vazut unde se grabesc bucurestenii cu masinile lor: e clar insa, cei mai multi se pregatesc pentru spitale, vor fi hipertensivi de la 40 de ani si diabetici de la 50. Fireste ca nu-i decit treaba lor: nimeni si nimic nu-i va intoarce din drum daca ei asta vor.
    La cum evolueaza datele referitoare la poluare, biciclistii vor renunta curind si singuri, chiar fara vreo interdictie legala, fiindca este evident ca mergem pe modelul Chinei, nu pe cel al Europei.
    Vom mai face miscare ca hamsterii, pedalind sau alergind de zor in spatii inchise iar in strada vom iesi doar cu masti.


Abonare la comentarii cu RSS

ESRI

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by