Comisia Europeană ia în calcul interzicerea ambalajelor din plastic

de I.H.     HotNews.ro
Luni, 13 ianuarie 2020, 10:12 Actualitate | Esenţial


Pahare de plastic
Foto: Hotnews
Comisia Europeană analizează interzicerea ambalajelor din plastic şi stabilirea de noi cerinţe pentru producători, a declarat comisarul pentru mediu, oceane şi pescuit, Virginijus Sinkevicius, într-un interviu acordat cotidianului german Die Welt, preluat de Agerpres.

"Cu siguranţă vrem să extindem regulile privitoare la obiectele de plastic de unică folosinţă şi în prezent analizăm în ce direcţie este posibilă această extindere. Un pas important ar fi, de exemplu, interzicerea ambalajelor din plastic sau utilizarea plasticului reciclat", a spus Virginijus Sinkevicius pentru Die Welt.

De asemenea, Comisia Europeană analizează modul în care producătorii de produse precum anvelope sau cosmetice ar putea fi obligaţi să reducă în mod semnificativ cantitatea de microplastice din produsele lor.

"Microplasticele sunt pe agenda noastră. Până la finele anului vom veni cu o listă foarte detaliată a tuturor acestor produse care conţin microplastice sau utilizează microplastice", a spus Virginijus Sinkevicius.


Directiva prevede măsuri diferite care se aplică diferitelor categorii de produse. În cazurile în care există alternative la îndemână și accesibile ca preț, produsele din plastic de unică folosință, cum ar fi bețișoarele din plastic pentru urechi, tacâmurile, farfuriile, paiele, agitatoarele pentru băuturi, bețele pentru baloane, produsele fabricate din materiale plastice oxodegradabile și recipientele pentru alimente și băuturi din polistiren expandat, vor fi interzise pe piață. Pentru alte produse, se pune accentul pe limitarea utilizării printr-o reducere a consumului la nivel național, pe cerințele în materie de proiectare și etichetare și pe obligațiile producătorilor în ceea ce privește gestionarea/curățarea deșeurilor.

Noile prevederi UE cu privire la utilizarea obiectelor de plastic de unică folosinţă riscă să ameninţe o piaţă cu o valoare de peste 10 miliarde de dolari, polipropilena şi polistirenul fiind cele mai afectate.

Circa 245 de milioane de tone de plastic sunt produse anual pe glob, potrivit estimărilor acestei industrii. Această cantitate reprezintă echivalentul a 31 de kilograme de plastic anual pentru fiecare dintre cele 7,1 miliarde de persoane de pe planetă, spun cercetătorii.










Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















2955 vizualizari

  • -12 (50 voturi)    
    Unde in china? in asia? (Luni, 13 ianuarie 2020, 10:18)

    Lok [utilizator]

    Plasticul marin vine de acolo dar nu vad sa ia UE vreo masura, inafara de sa isi taie din economie. Brexitul e confirmat.
    • -11 (45 voturi)    
      ecologia e industrie din care se fac bani (Luni, 13 ianuarie 2020, 10:36)

      Je__ [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      e mai bine sa se lase impresia ca Europenii polueaza mai mult. Nu conteaza ca depozitele de plastic marine provin 90% de pe celelalte continente

      Mai mult....EU asta nu spune ca si sticlei ii ia 10 000 de ani sa se descompuna, dar are totusi avantajul ca poate fi refolosita

      Si daca ar vrea...e suficient sa interzica firmelor producatoare de pet-uri (ca asta e obiectul lor principal de activitate) gen CocaCola, Pepsi, ape minerale si producatori de bere sa nu mai ambaleze in PET....si sa vedeti atunci cat de drastic scade poluarea

      dar e mai util sa va faca pe voi sa va simtiti vinovati...decat sa paseze responsabilitatea la producatorii poluarii.....follow the money my deers....follow the money
      • -14 (22 voturi)    
        Interzicerea este o solutie idioata. (Luni, 13 ianuarie 2020, 12:34)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui Je__

        Taxeaza si vei avea efecte mult mai bune, precum si bani sa cureti tot ce se umple de plastic. Dar nu are de fpat nimeni intentia sa faca asta si nici binele oceanelor nu il cauta. Altfel nu ar creste mercurul in ele la nivelul de astazi.
    • +13 (15 voturi)    
      si China pentru cine produce? (Luni, 13 ianuarie 2020, 12:16)

      meloman [utilizator] i-a raspuns lui Lok

      Nu cumva pentru restul lumii? Majoritatea industriilor europene si americane s-au mutat acolo.
      • 0 (0 voturi)    
        Daca nu pot fara sa polueze ar trebui sa nu (Luni, 13 ianuarie 2020, 22:48)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui meloman

        mai luam de la ei. Adica daca chiar le pasa la UE de mediu nu ti se pare ipocrit sa accepte bunuri din China fara sa impuna conditii de poluare?
  • -10 (38 voturi)    
    mda (Luni, 13 ianuarie 2020, 10:39)

    liviu_ [utilizator]

    euroopa da legi anti-poluare
    china, india, sua ignora linistite (si nu numai)
    din astea rezulta

    - nivel de trai scazut UE (produse mai scumpe, impozite mai mari)
    - competitivitate mai mica fata de celelalte tari (produse mai scumpe, mana de lucru mai scuma etc)

    sunt total pentru masurile anti-poluarea DAR daca UE ia masuri de una singura, ea o sa aiba un dezavantaj major fata de celelalte tari si un avantaj minor (pana la urma poluarea ne afecteaza pe toti indiferent cine o face). De asemenea castigul pt mediu o sa fie minor (nu mai polueaza atat de mult 200-300 milioane din 7 miliarde... wow ce castig!)
    • +1 (7 voturi)    
      corect, cu o exceptie (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:04)

      lambda [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      UE are ~500 mil. locuitori, nu 2-300. Dar tot ai dreptate
    • -13 (29 voturi)    
      Plasticul ofera siguranta alimentara. (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:30)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Pentru foarte multe produse. Si poate fi ars, daca o faci corespunzator in cuptoare special proiectate pentru asta. Obtii energie. Solutia UE este un retard tehnologic.
      • +9 (17 voturi)    
        arde plasticul ala la tine in casa (Luni, 13 ianuarie 2020, 12:36)

        qwerasdf [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        ok?
        • -2 (8 voturi)    
          Cum spuneam plasticul arde. (Luni, 13 ianuarie 2020, 13:04)

          Lok [utilizator] i-a raspuns lui qwerasdf

          Si in cuptoare industriale se poate arde complet, cu dejectii non-toxice cum ar fi apa, Co2. Ba chiar poate fi adaogat intr-o fractie subtila in carbunele de la termocentrale. Arde ca petrolul sau bitumul, fum negru etc, dar la temperaturi destul de mari arde complet fara fum.
          • +2 (4 voturi)    
            Pe asta cum il arzi ? (Luni, 13 ianuarie 2020, 16:27)

            antagonic [utilizator] i-a raspuns lui Lok

            https://en.wikipedia.org/wiki/Microplastics
            • -1 (5 voturi)    
              Ala il dizolva ploaia acida. (Luni, 13 ianuarie 2020, 20:05)

              Lok [utilizator] i-a raspuns lui antagonic

              Mai punem botul la toate alarmele panarama? Stiu ca da.... dar norocul este ca cei care conteaza nu o fac.
              Si intr-o nota mai serioasa. Microplasticele sunt de la .... textile... Chestia aia care nu este discuata deloc ca aduce multi bani. Ecologistii nici nu stiu asta.
    • +11 (19 voturi)    
      ... (Luni, 13 ianuarie 2020, 12:19)

      samuraijack [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Cantitatea de deșeuri produse per locuitor în lumea occidentală e mult mai mare decât în țările din Asia.

      Plus, că Asia poluează si pentru că fabrică produse pentru lumea occidentală. Deci poluarea e "exportata" în aceste țări.

      Ce legătură are plasticul care ajunge în râurile/natura din Europa cu ce se întâmplă în Asia?
      • -4 (10 voturi)    
        eu vorbeam in general (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:25)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

        nu doar de plastic

        daca UE ia masuri si celelalte state nu iau, UE o sa fie intr-oun dezavantaj clar economic in timp ce dezastul ecologic o sa se imparta in mod egal.
    • +13 (21 voturi)    
      China produce pentru Europa (Luni, 13 ianuarie 2020, 12:19)

      meloman [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      eu prefer sa am apa curata si aer curat, nu sa ma ghidez dupa standardele scazute ale altora. Europa e campioana la protejarea mediului si a cetatenilor sai si asa trebuie sa ramana. E bine ce au facut cu pungile alea biodegradabile de exemplu. Mori daca scoti 20 de bani in plus? Nu scade nivelul de trai din asta, nu mai exagera.
      • -5 (11 voturi)    
        nu exagerez deloc (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:28)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui meloman

        si nu ma ghidez dupa standardele scazute ale altora....

        e vorba ca daca nu fac toti se face fix degeaba! si tara (continentul in cazul de fata) care face asta o sa fie intr-un dezavantaj

        nu scade nivelul de trai din punga, dar din toate masurile cumulate (taxa pe punga, taxa pe plastic, taxa pe masina etc etc) se aduna...

        v-ati inflamat toti fara macar sa intelegeti calumea ce am vrut sa spun...
      • -3 (11 voturi)    
        PS: (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:29)

        liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui meloman

        doar pentru europa?!
        suntem in 1500 si america nu s-a descoperit inca?!
    • +4 (8 voturi)    
      Pai si de ce mai stai aici, emigreaza (Luni, 13 ianuarie 2020, 13:49)

      dihania [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

      Mergi omule si emigreaza in india, china - muta-te in Beijing, aer curat, preturi mici, civilizatie de top. Ce te tine aici daca e asa de nasol. Mergi in USA e civilizatie de top! (cat or mai avea cerneala pentru imprimanta de bani).

      Eu prefer un nivel de trai "scazut" si "produse mai scumpe", pentru ca ma doare sufletul sa fiu obligat sa cumpar totul ambalat in plastic. As prefera sa ii oblige pe comercianti sa iti dea produse numai in propriile ambalaje reutilizabile. Acum, daca ma duc cu caserola mea nu ma lasa sa cumpar. Sa se reunte la cascavalul ala cu fiecare felie ambalata individual etc.
  • +19 (33 voturi)    
    whataboutismul asta ne omoara (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:14)

    KayT [utilizator]

    De ce sa facem noi ceva bun, ca uite ca si china polueaza?!

    De ce sa luam noi masuri de bun simt, cand nesimtitii aia de indieni fac nu-stiu-ce?

    De ce sa fie Europa un exemplu pentru toti salbaticii astia care uite cat rau fac ei?

    Daca doamne-fereste o sa ne afecteze iremediabil economia cand o sa ambalam rosiile in cutii de carton in loc de cutii de plastic?

    etc., etc.

    Zau, oameni mai carcotasi ca romanii nu cred sa existe...
    • -16 (32 voturi)    
      Degeaba pansezi degetul cand o artera tii sparta (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:32)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      Problema anului curent este directionarea atentiei si a fortelor catre non-teme sau masuri cu impact sub 1%.
    • -12 (24 voturi)    
      E.U.R.S.S (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:40)

      Zummm [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      Doar ca se voteaza si atunci ai senzatia ca mai merge Nu iti baga pumnul in gura decat pe jumate
    • +18 (22 voturi)    
      serios acum (Luni, 13 ianuarie 2020, 11:46)

      KayT [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      Peste tot (si in Germania, unde traiesc) si in Romania (unde vin destul de des) toata lumea cu care am discutat despre acest subiect (ceea ce se intampla destul de des, fiindca pentru mine e un subiect important) mi-a spus acelasi lucru: incerc sa evit plasticul pe cat se poate, insa e imposibil sa il evit complet, deoarece multe produse sunt in mod inutil ambalate in plastic.

      Si toti oamenii cu care am discutat mi-au spus ca si-ar dori ca autoritatile sa ia masuri, pentru ca e evident ca (nu toti) producatorii or sa ia masuri la presiunea pietei.

      O masura ca asta ar fi mai mult decat salutara din punctul de vedere al milioane de oameni din UE. Si ma doare efectiv sufletul cand comentariile de aici...
      • +11 (19 voturi)    
        Oameni nu pricep. (Luni, 13 ianuarie 2020, 12:24)

        ABBV [utilizator] i-a raspuns lui KayT

        pic cu pic se aduna. Fiecare gram in minus conteaza, indiferent ce face China si India. Din din pacate la noi e mentalitatea taranului ala care spunea la inundatii, ca "eu nu ajut, mie imi e ciuda daca vecinul are sa bea un pahar mai mult decat mine"
        Rromanul nu a inteles in 30 de ani , ca nu iti tii casa curata doar daca si vecinul o tine. O tii pentru ca iti face placere tie, o tii pentru ca esti gospodar. Indiferent ce face vecinul. Nu a murit spiritul de turma comunist. Si refuzam sa credem ca fiecare individual poate face diferenta.
        Doar un mic exemplu. Din ce vi se pare ca gusta mai bine o cafea fierbinte, un pahar de plastic sau o ceasca/cana de ceramica/sticla ?
      • -13 (29 voturi)    
        Si cu ce inlocuiesti plasticul? (Luni, 13 ianuarie 2020, 12:32)

        Lok [utilizator] i-a raspuns lui KayT

        Poate nu esti constient de faptul ca este o bariera impermeabila pentru bacterii si solutii lichide, motiv pentru care il tot folosim la ambalat mancare. In domeniul medical va fi utilizat in aceeasi masura, fara comentarii. Ceea ce vei obtine din utilizarea redusa va fi, mai multa mancare stricata si aruncata, mai multe infectii entero si efectele unei populatii mai nesigure alimentar, precum si o tendinta spre fierbere si devitaminizarea mancarii, dar asta e usor de contracarat (oricum or sa se gaseasca multi saraci cu scorbut, eh... cui ii pasa de ei?)
        • +7 (9 voturi)    
          nu serios (Luni, 13 ianuarie 2020, 13:56)

          KayT [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Unde in articol se vorbeste de plasticul din domeniul medical?? Unde? De ce gasiti cele mai absurde exemple?

          In primul rand s-a renuntat la chestiile care erau absolut nenecesare, ca paharele de unica folosinta din plastic.

          In al doilea rand se poate renunta la ambalajele de dragul ambalajului, vezi rosiile in caserole de plastic sau, mai rau, bananele in ambalaj de plastic.

          Eu cumpar de la magazine (in Germania) care ambaleaza carnea si branza proaspete, cumparata de la galantar, in hartie cerata. Alte produse se pot cumpara fara absolut nici un ambalaj sau in plase aduse de acasa, gen fructe si legume. Iar de enterocolite am suferit doar in vacante in Romania... Asa ca alarmismul dumneavoastra nu ma convinge absolut deloc.
          • -1 (5 voturi)    
            Era un exemplu de sterilizare cu plastic. (Luni, 13 ianuarie 2020, 20:11)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui KayT

            unul simplu si evident. paharele de unica folosinta sunt foarte necesare uneori. Ca sa fiu in trend, la dentist.
            Produsele ambalate in plastic au o viata la raft mai crescuta. Deci pierdem productivitate.
            Cat despre enterocolite si alte boli ale trecutului glorios, cum spuneam o sa afecteze partile populatiei vulnerabile, sau cele sarace. Cum ai observat atat de clar la noi in tara.
        • +7 (11 voturi)    
          cat despre scorbut (Luni, 13 ianuarie 2020, 13:59)

          KayT [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Asa este, aveti dreptate, daca se interzic ambalajele de plastic facem toti scorbut.

          Pentru ca o portocala se poate manca DOAR daca este in prealabil ambalata in plastic. Aici m-ati convins!
        • +7 (9 voturi)    
          Alternative (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:16)

          honk [utilizator] i-a raspuns lui Lok

          Polyhydroxyalkanoates are a class of biodegradable plastic naturally produced by various micro-organisms
          Polylactic acid is thermoplastic aliphatic polyester synthesized from renewable biomass, typically from fermented plant starch such as from corn, cassava, sugarcane or sugar beet pulp.
          Starch blends are thermoplastic polymers produced by blending starch with plasticizers
          Lignin-based polymer composites are bio-renewable natural aromatic polymers with biodegradable properties.
          Poly(vinyl alcohol) is one of the few biodegradable vinyl polymers that is soluble in water.
          Polybutylene succinate (PBS) is a biodegradable aliphatic polyester with properties that are comparable to polypropylene.
          • -1 (5 voturi)    
            In general biodegradabil inseamna (Luni, 13 ianuarie 2020, 20:14)

            Lok [utilizator] i-a raspuns lui honk

            Ca bacteriile il iubesc si il considera un mediu propice pentru a-si intemeia o familie. Ce zici ce ar prefera Salmonella sp. PLA sau PBS? Stiu ca Amidonul plasticizat e pe meniu de mult.
    • -5 (11 voturi)    
      frate (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:32)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui KayT

      sunt niste intrebari valide...
      si in loc sa va trigaruiti calumea ati face bine sa va ganditi la ele....

      nu sunt impotriva unor astfel de masuri, dar daca nu le ia toata planeta, degeaba!
      • +2 (4 voturi)    
        bro (Luni, 13 ianuarie 2020, 17:04)

        KayT [utilizator] i-a raspuns lui liviu_

        De trigaruit v-ati trigaruit voi astia, ca va interzice UE plasticul in timp ce China, nu-i asa, polueaza si ea.

        Eu doar am intrebat ce are una cu alta. De ce nu putem noi in Europa sa interzicem ambalajele prostesti, doar pentru ca si altii polueaza.

        Pe principiul, de ce sa dau eu cu aspiratorul la mine in casa, cand vecinul scutura covoare si s-ar putea sa intre si la mine praf.
  • +14 (22 voturi)    
    pentru comentarile negative (Luni, 13 ianuarie 2020, 12:15)

    samuraijack [utilizator]

    1. Dacă vecinul tău aruncă gunoi aiurea asta înseamnă că poti face și tu la fel că oricum e mizerie?
    2. Dacă Europa demonstrează (si dezvoltă alternative mai ecologice) că se poate făra prea mult plastic și alții îi vor urma ulterior.
    3. Da, China/Asia poluează mult, dar poluează si pentru că fabrică produse care ajung în țările occidentale (Europ), deci cumva parte din poluare e "exportă" în China/Asia. Câte electronice ai în casă care nu sunt produse în China/Asia, câte haine ai în casă care nu sunt produse în Vietnam/Indonesia, etc.?
    4. Și alte țări din afara Europei lucreaza la combaterea poluării, să nu crezi că Europa e singură.
    • -3 (13 voturi)    
      te intreb altceva (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:35)

      liviu_ [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

      daca vecinu tau face 10 tone de gunoi si tu faci 200 kile cat conteaza ca tu ai grija de gunoi ca strada tot plina de mizerie e !

      masuri pentru combaterea poluarii trebuie luate, dar trebuie luate de toti si facute cu cap!
    • +8 (10 voturi)    
      Batuti in cap (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:39)

      Zaibar Panduru [utilizator] i-a raspuns lui samuraijack

      Nu te mai chinui sa le explici.
      De nu stiu cate ori am vazut munti de pet-uri in lacul Vidraru. Bicaz la fel.

      https://www.youtube.com/watch?time_continue=81&v=4zLJnBqkJRw&feature=emb_logo

      https://adevarul.ro/news/eveniment/peste-100-tone-deseuri-pet-uri-fost-adunate-lacul-bicaz-urma-actiunii-ecologizare-1_5b51e810df52022f7572219a/index.html

      https://www.g4media.ro/de-ce-se-strang-munti-de-gunoaie-in-lacurile-de-acumulare-legile-nu-se-aplica-institutiile-nu-functioneaza-primarii-refuza-sa-dea-amenzi.html
  • +15 (19 voturi)    
    Ar fi timpul ! (Luni, 13 ianuarie 2020, 12:50)

    John M. [utilizator]

    Altfel, cele 600,000,000 de tone de gunoi aruncate in oceane in fiecare an, s-ar putea ca intr-o zi sa le umple si sa trebuiasca sa le depozitati pe uscat si sa ajungeti sa traiati ca ramele in gunoi.
    • +2 (2 voturi)    
      mai taie din ele (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:00)

      jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      "Circa 245 de milioane de tone de plastic sunt produse anual pe glob"
      si nu ajung toate in mari si oceane ...
      • +3 (3 voturi)    
        A zis de gunoaie (Luni, 13 ianuarie 2020, 17:00)

        krank [utilizator] i-a raspuns lui jorj_bv

        si alea oricum sunt mai multe 1.3 miliarde de tone anual.
        • 0 (0 voturi)    
          din care jumate aruncate in oceane? (Luni, 13 ianuarie 2020, 21:30)

          jorj_bv [utilizator] i-a raspuns lui krank

          parca e un pic mult, nu?
    • -1 (11 voturi)    
      Plasticul se poate arde (Luni, 13 ianuarie 2020, 15:11)

      bilbofil [utilizator] i-a raspuns lui John M.

      Nu acasă, că nu pot obține ardere completă, dar în instalații industriale arde mai bine decît alte deșeuri solide menajere. În plus, dacă este dus în gropi ecologice, așa cum se întîmplă cu plasticul de la mine de acasă și cam de la toată lumea cu un nivel de trai rezonabil, rămîne acolo și nu mai ajunge în rîuri și oceane.

      Alternativele la plastic sînt mai scumpe (altfel nu ar fi nevoie de legislație ca să le impună) și pot avea alte probleme. Paiele noi dau gust băuturii. Nu este vorba doar de neplăcere, dar gustul sesizat înseamnă că substanțe (cu și fără gust) sînt eliberate din noile materiale și ajung în organism.

      De vreme ce sînt biodegradabile, înseamnă că trebuie condiții mult mai stricte de păstrare, altfel putrezirea ambalajelor poate avea loc înainte de termenul de valabilitate al produselor (sau acesta este redus, deci cheltuieli mai mare de eliminare a produselor de la raft).

      Ceea ce vreau să evidențiez este că există costuri neneglijabile pentru înlocuirea polistirenului, în schimb, avantajele sînt minore.

      Dacă scopul ar fi îmbunătățirea calității vieții oamenilor, ar fi mult mai eficient dacă țările în care acum este poluare ar fi sprijinite și presate să își gestioneze corect deșeurile solide. Dacă scopul îl constituie supraimpozitarea și obținerea de rente pentru producătorii de materiale noi și scumpe, atunci actuala politică este într-adevăr extrem de utilă.
  • +5 (9 voturi)    
    De obicei sunt anti-UE. (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:08)

    Marionette [utilizator]

    De data asta insa nu. Solutia interzicerii este intr-adevar o solutie. Da, in China nu va fi asa, treaba lor! Macar zona asta a Europei va fi curat.
    Atentie, interzicere nu taxare. Cu interzicerea sunt de acord.
  • +5 (7 voturi)    
    Is it plastic? (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:36)

    marius67 [utilizator]

    https://i.imgur.com/KCQmKPH.png
  • -1 (11 voturi)    
    Plasticul este necesar (Luni, 13 ianuarie 2020, 14:46)

    Observatory [utilizator]

    și eficient la mai toate produsele.
    Neglijența , dezinteresul și lipsa simțului de răspundere lasă de
    Dorit.
    Nu dau lectii( Doamne ferește ) dar in țara in care trăiesc se reciclează cel putin 80% din absolut tot.
    Fiecare își sortează gunoiul și se depune și prelucrează de sistemul sanitar public.
    Asemenea fiecare cartier are zeci de centre de colecție a absolut totul: ziare/ reviste, plastic, sticle/fier/aluminium/materiale de ambalaj și chiar uleiul uzat/ de gătit sau auto. Ca sa nu spun ca medicamentele ne uzate sau expirate se
    Colectează . Rezultatele sunt excelente su ne bucurăm de o curățenie deosebita a apelor și oceanelor....Sigur ca mai sunt și ignoranți care unii, intenționat vor sa polueze, dar dacă ești agățat , prețul nu este ieftin !!

    Educația ecologică este eficientă atunci când autoritățile colaborează și creeaza condiții !
    • +1 (3 voturi)    
      Corect! (Luni, 13 ianuarie 2020, 17:04)

      midufi [utilizator] i-a raspuns lui Observatory

      Dar si in Romania, sunt locuri unde se colecteaza separat: hartie, plastic, metal etc...
      Ce se intampla mai apoi ?
      Cate se recicleaza cu adevarat ?
      Autoritatile trebuie:
      1. sa ajute
      2. sa impuna, prin penalizari.
      Mda, la noi, zero.
  • +4 (8 voturi)    
    Pana la ce face UE, ce dracu facem noi ?! (Luni, 13 ianuarie 2020, 16:52)

    deval [utilizator]

    Damblagesc cand vad excesele de ambalaje (unele chiar din UE) , de toate felurile dar mai mult m-ar interesa daca exista cu adevarat firme care recicleaza ceva !!! Daca asta nu se face numai in raportari , la șto , asa cum cred eu !!
    In sectorul 5 , Rebu ridica doar plastic si carton selectate dar fac ceva cu ele ? Sticla, metalele, ambalajele de aluminiu se pun la gunoi .........
    E jaf organizat/tolerat de stat, in materie de mediu in Romania ! Cel mai probabil, se adapa si de aici , politicul...
    • +1 (1 vot)    
      Plasticul nu se recicleaza nicaieri (Luni, 13 ianuarie 2020, 22:56)

      Lok [utilizator] i-a raspuns lui deval

      Nu se poate in SUA, nu se poate nici la noi. Nu poate nimeni sa valorifice plasticul, e mai ieftin sa faci altul, si sa il arzi pe cel vechi. Nu iti cumpara nimeni n podus din plastic reciclat ce costa mai mult decat cel nou. E idiotic.
      Sticla, metalul si hartia se pot si sunt reciclate. Dar cam atata.
      • 0 (0 voturi)    
        Din acest motiv am spus ca nu se recicleaza nimic (Marţi, 14 ianuarie 2020, 17:34)

        deval [utilizator] i-a raspuns lui Lok

        !! Nici nu cred ca mai exista fabrica de hartie in Romania ....Letea a murit acum doi-trei ani...Ce va asigur e ca pe hartie reciclam -nu stiu ce- de ne spargem !!!!!!!!!


Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by