UPDATE Caz revoltător de agresiune asupra unui animal în Satu Mare. Poliția: Un grup de minori ar fi aruncat petarde spre zona în care se afla câinele / Ce prevede legea în astfel de cazuri

de N.O.     HotNews.ro
Miercuri, 1 ianuarie 2020, 12:03 Actualitate | Esenţial


catelusa ranita de petarda
Foto: captura facebook
O cățelușă a fost grav rănită la Satu Mare după ce mai mulți tineri minori i-au băgat în gură o petardă care a explodat. Un ONG pentru drepturile animalelor a făcut public cazul și anunță că au fost făcute mai multe plângeri. De asemenea, Asociația a anunțat că oferă recompensă pentru aflarea făptașilor.

UPDATE Purtătorul de cuvânt al IPJ Satu Mare, Paula Gabor, a spus că polițiștii s-au autosesizat și că ar fi vorba de un grup de minori.

”Pe str. Botizului din Satu Mare un câine maidanez, care trăiește din mila locuitorilor zonei, a fost dus la veterinar după ce un grup de minori ar fi aruncat petarde spre zona în care se afla animalul. Polițiștii s-au autosezizat și fac verificări în acest caz. S-a luat legătura cu Asociația FreeLife, iar membrii acesteia urmează să se prezinte joi la Poliția municipiului Satu Mare pentru a oferi mai multe detalii despre incident. În urma verificărilor va trebui să se stabilească dacă fapta se încadrează la infracțiune sau contravenție”, a spus Gabor, potrivit Mediafax.

”Din păcate acesta este rezultatul PETARDELOR. A început "show-ul , distracție cu petarde pe seama câinilor..." Acest suflet își ducea traiul din mila câtorva persoane, care îi ofereau mîncare și apă, ba chiar e și sterilizata, dar câțiva nemernici s-au găsit să se distreze pe seama ei, și nu oricum....ci i-au băgat petardă în gură...( să fie siguri că au de ce râde)...”, a scris Asociația pe contul de Facebook pe 30 decembrie.

Cățelușa a supraviețuit, iar după intervenția chirugicală se află sub tratament. Între timp s-au făcut mai multe plângeri, potrivit Asociației.

ONG-ul Free Life a anunțat că va cere verificarea camerelor de supraveghere din zona în care a avut loc accidentul și face apel la cetățeni în cazul în care au informații.

Legea nr. 205/2004 privind protecția animalelor prevede că rănirea sau schingiuirea animalelor constituie infracțiune și se pedepsește cu închisoare de la 3 luni la un an sau cu amendă penală între 1.200 lei și 120.000 lei.

Imagini care vă pot afecta emoțional







Citeste doar ceea ce merita. Urmareste-ne si pe Facebook si Instagram.

















18296 vizualizari

  • +27 (35 voturi)    
    ... (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 12:24)

    mihai_mi [utilizator]

    Monstri!!!
    • 0 (6 voturi)    
      Nici lu @Mazeta (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 17:10)

      un domn [utilizator] i-a raspuns lui mihai_mi

      I as face asa ceva ...
    • +6 (10 voturi)    
      erau rromulani de-ai lui serban nicolae... (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 19:46)

      viziru [utilizator] i-a raspuns lui mihai_mi

      erau rromulani de-ai lui serban nicolae, ciordache, manda, nicolicea, etc....
  • +35 (43 voturi)    
    criminali (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 12:33)

    Wheelwright [utilizator]

    Acesti sadici sunt viitori criminali, dupa ce tortureaza animale vor trece si la oameni.
    Trebuie pedepse mult mai mari pentru cei care maltrateaza animalele.
  • +28 (36 voturi)    
    Crizime fara margini (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 12:33)

    Aurel Filip [anonim]

    Este cruntă lipsa educatiei de acasa a acestor asa zisi "oameni ."
    Te doare mintea gindindu-te la asa un lucru,darmite sa-l mai si pui in aplicare
    Trebuie pedepsiti fara mila acesti criminali ordinari.





    e
    • +16 (26 voturi)    
      Unde sunt legile? (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 13:09)

      malika ela [utilizator] i-a raspuns lui Aurel Filip

      ....care sa apere corespunzator animalele? Sadicii astia trebuie trasi la raspundere legal, iar toate cheltuielile cu recuperarea ei sa fie suportate de ei / parintii care au crescut asa specimene.
  • +22 (34 voturi)    
    tara plina de imbecili... (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 12:46)

    Dr.Mythnick [utilizator]

    tara plina de imbecili...
  • +19 (29 voturi)    
    Pfff (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 12:48)

    Coco_papagal [utilizator]

    ������

    Nenorociti fara suflet, sper sa fiti prinsi si condamnati. Vrem si pozele voastre sa stim de cine sa ne ferim!
    Asa este, voi sunteti viitori criminali si psihopati.
  • -40 (54 voturi)    
    Cine iubește câinii (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 12:57)

    Traian2015 [utilizator]

    Urăște oamenii
    • +7 (17 voturi)    
      Nu mă dau în vânt după maidanezi (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 13:39)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      și nu sunt de acord cu crescutul câinilor „la comun”, pe scările blocurilor, deși mi-e milă de animalele abandonate. Mi se pare normal să poți intra într-un bloc străin fără să-ți periclitezi pantalonii. Și mi se pare normal ca toate animalele de companie (inclusiv cele deținute „în indiviziune”) să fie îngrijite de proprietari astfel încât să nu devină potențial periculoase - adică vaccinate, „educate” să nu atace oamenii etc. - atunci când hrănești un câine vagabond asumă-ți responsabilitatea (începând chiar cu locul în care îl hrănești - cei care se tem/ nu iubesc câinii ar trebui să aibă acces, de exemplu, la ghenele de gunoi :-)). Animalele nu sunt vinovate pentru inconvenientele pe care le creează prezența lor în locuri nepotrivite.

      Acestea fiind zise, ceea ce au făcut acei ... adolescenți (la început erau „bărbați”, acum văd că sunt „minori”) îi descalifică, pe ei și pe părinții lor, din categoria „ființe cu suflet”. Din articol văd că marja pedepselor este destul de mare - în situații de genul acesta eu aș lua în calcul circumstanțe agravante (inclusiv faptul că „mijloacele” folosite erau ele însele ilegale și că suspecții erau constituiți într-un „grup”) și aș merge pe maxim.

      În altă ordine de idei, personal mă simt agresat în fiecare an de petardele aruncate pe lângă mine din noiembrie până în februarie. Distracția celor care le aruncă are aceleași mecanisme ca a celor de mai sus - deranjarea - până la chin/ hărțuire - celor din jur. Cei care aruncă petarde fără intenția explicită de a face victime să nu-ndrăznească să-i acuze pe torționarii câinelui - nu sunt mai buni sau mai morali, sunt doar mai lași.
      • -8 (10 voturi)    
        problema ... (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 18:36)

        muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui comentatordiletant

        sa ia iohanis problema-n mana si s-o studieze de jur imprejur , ca sa scapam de oameni -animale ! e o vorba : omul pentru om ,e animal ! Dar pentru animale ce este ? un rahat cu ochi !
    • +2 (18 voturi)    
      Cat te-ai scremut (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 13:56)

      Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      sa scoti tampenia asta? Care e logica? Sau esti pus pe intaratat? Cine citeste ce-ai scris tu, are ziua de anu' nou stricata si se intreaba daca tu nu ar trebui sa vezi un psihiolog, ceva - dar, nu de ala cu 100 lei pe ora, ci, undeva, sa fii supravegheat non stop, spital universitar, alea alea!
      • -5 (21 voturi)    
        In fiecare zi in Romania200 de oameni (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 16:45)

        Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

        Merg la cabinet medical sa și facă injecțiile antirabice. Costuri enorme din cauza lui țață Sofia care nu a reușit să găsească afecțiune la oameni dar o cumpără de la câini cu resturi alimentare. Pe când legii sa pedepsească tot cu închisoarea nemernicii care cresc câini pe stradă. Cel care hrănește câinii pe stradă să fie cercetat penal. Creșteți câini în curtea și în casă voastră dacă tot sunteți milostivi. Dar voi întindeți un deget ca în capela Sixtină și provocați rănirea a zeci de persoane zilnic, decese prin rabie, cheltuieli inutile in sistemul sanitar. O lege penală pentru voi pe când?
        • +5 (17 voturi)    
          Si ce are sula (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 16:54)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

          cu prefectura?! Asta justifica sa le bagi petarde in gura la caini?! De ce ai simtiti nevoia de a scrie ceva fara nici o legatura cu ce am zis eu? Ca si comentariul dinainte.....o crampa mentala, nimic mai mult! Dar, tu, probabil te crezi intelept...dar, nu esti!
          • -4 (10 voturi)    
            se zice... (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 18:37)

            muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            se zice zula ,fraiere si vine de la romani , e vorba de generalul zula , pune mana si citeste ca d-aia sunteti inculti p'aici pe net !
            • +3 (7 voturi)    
              Hai, nu ma 'nebuni (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 18:58)

              Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui muscha mbanana

              De aia suntem ''inculti pe net''?! Eu am zis in loc de altceva (ia ghici ce, inteligentule) si tu, hop, ai sarit cu gura, ma rog, cu tastatura(sa nu fie ''ofensiv'')! :)))))
    • +12 (24 voturi)    
      din experienta mea (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 14:12)

      dinfranta [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      eu as spune ca e invers. Cine nu are mila de animale, nu are nici mila de oameni.
      • -7 (19 voturi)    
        Minți (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 16:47)

        Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui dinfranta

        Cine aruncă mâncarea pe câine în loc să îngrijească un copil e un neica nimeni. Daca nu știi să găsești copii care nu au ce mânca sau care mor in fiecare zi pentru că nu au un vaccin care ar costa mai puțin decât o zgarda, o să ți spun eu.
        • +1 (11 voturi)    
          Tu ai da mancarea (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 17:17)

          Ciprian1979c [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

          care se strica la copii?! Ca pe aia o da lumea la caini, unde mai exista caini, mancarea pe care ar arunca-o! Tu ce faci cu ea? O arunci si ranjesti satisfacut? :)))) sau o dai la copii? :)))) prietene, stiu ca e sarbatoare si ne chefuim, dar un pic de cumpatare nu ti-ar strica, ca ai o logica de numai tu o pricepi :)))) Copliul tau, doar sa ii arunci o jumatate de copan pe jos a avut nevoie?!, daca tot pui semnul egal intre ele
          • +1 (3 voturi)    
            As da. Ar avea o șansă (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 23:39)

            Traian2015 [utilizator] i-a raspuns lui Ciprian1979c

            Voi nici atât. Ii lăsați să moară.
    • +4 (12 voturi)    
      tu (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 14:56)

      vizirul [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      din care categorie faci parte? dupa "logica" ta iubitorii de animale (caini) urasc oamenii, iar iubitorii de oameni urasc cainii, deci acei sadici care au maltratat cainele ar fi iubitori de oameni.Groaznic! Ti-a trebuit mult ca sa enunti aceasta mostra din putzul gandirii tale?
    • 0 (6 voturi)    
      Esti un @ou!!! (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 18:31)

      Dalinar [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      No comment!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Corolar (Joi, 2 ianuarie 2020, 9:24)

      pehash [utilizator] i-a raspuns lui Traian2015

      Cine uraste cainii, nu iubeste nimic.

      Lipsa de empatie in cazul animalelor bipede cu degete opozabile este 100% cauzata de educatia primita in familie si se reflecta in relatia cu toate vietuitoarele de pe pamant.
  • +13 (25 voturi)    
    Pe bune? (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 13:14)

    imi_pasa_de_romania [utilizator]

    "va trebui să se stabilească dacă fapta se încadrează la infracțiune sau contravenție”

    Eu zic chiar sa ii iertam si pentru ca am avut tupeul sa ne gandim cum sa ii pedepsim, propun sa mergem cu totii in sir indian cu gura deschisa sa primim cate o petarda cadou, desi nu meritam asemenea cadou din partea acelor monstri dar poate gasesc in inima lor lipsa sa ne "explodeze" putin fata, fiind o onoare pentru noi.

    Eu nu vad de ce tortura asupra animalelor ar trebui tratata diferit de cea asupra oamenilor. Intrebarea e asa: ce s-ar intampla daca as lua un copil de pe strada, aleator, indiferent ca e sau nu cersetor, daca e dintr-o familie iubitoare sau e orfan, apoi i-as baga o petarda in gura, ce as pati? La fel si zoofili. Cu ce e diferit violul uman de cel animal?

    Eu nu inteleg de ce lumea complica atat de mult lucrurile. Monstri sunt monstri. Indiferent care e tinta lor. Trebuie tratati la fel si pedepsiti ca atare sa stie clar a doua oara ca nu mai trebuie sa faca asa ceva.
  • 0 (14 voturi)    
    nu merge cu vorba buna (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 13:42)

    codyrocco [utilizator]

    nu...le trebuie, sa zicem, zece centuri de-alea militare, cu pafta grea, trase pe spinare de-un soldat dibaci. n-ai cum sa uiti asta toata viata!
    • +1 (13 voturi)    
      Legea interzice - (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 14:07)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui codyrocco

      și în principiu sunt de acord cu ea - pedepsele corporale în scop educativ, atât la oameni cân și la animale.
      Pe de altă parte cei sus-numiți nu se încadrează în nici o categorie (poate doar prin prisma sinonimiei parțiale clasificarea „bestii”are ceva în comun cu regnul animal), așa că... de ce nu?
      • +1 (9 voturi)    
        pai (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 17:28)

        codyrocco [utilizator] i-a raspuns lui comentatordiletant

        daca altceva nu mai merge... trebuie incercate alte retete. nu e vorba doar de caine aici, ci de gestul in sine.
        azi cainele ala, maine vreun boschetar... lipsa de instructie va genera victime mai tarziu.
  • +1 (7 voturi)    
    Schimbarea vremurilor (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 14:01)

    spirache [utilizator]

    Copii fara minte și educație în familie pe măsură.Pe de alta parte, trăim într-o societate in care pe măsură ce se dispersează, diluează empatia față de oameni mai sărmani decât noi, sub influența individualismului consumerist in dauna valorilor colective(v.blogerrul cu mașina jdemii de euro bușită), se amplifica mila fata de câini, pisici, porci, vaci și alte animăluțe care în ultimii 6000 de ani au avut de cele mai multe ori o valoare utilitar-economica.
  • +3 (15 voturi)    
    "Momentul in care realizezi"... (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 14:23)

    Mihail. [utilizator]

    ...ca evolutia din maimuta e o minciuna. Maimutele n-ar face niciodata asa ceva.
    • -1 (3 voturi)    
      Nu-i minciună, e doar greșeală de tastare (typo) - (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 14:56)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui Mihail.

      (ne-)am ales prefixul greșit...
    • +4 (8 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 15:23)

      [anonim] i-a raspuns lui Mihail.

      • +4 (8 voturi)    
        Cimpanzeul nu ne e strămoș, (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 15:47)

        comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui

        ci văr.
        Și s-ar părea că avem în comun un procent semnificativ de material genetic (nu țin minte cifra exactă, oricum e ceva gen 98 - 99%).
        Și - asta mă interesează doar pe mine - la o populație de cimpanzeia fost decris un caz (exemplar) al cărui comportament seamănă izbitor cu ... al copiilor autiști.
  • -1 (19 voturi)    
    pe puncte (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 15:07)

    thebblack [utilizator]

    1 maidanezul ar fi trebuit de mult adoptat cu acte sau eutanasiat
    2 cei care il "cresteau" pe strada amendati
    3 imbecililor care au gasit amuzant sa-i bage o petarda in gura... sa li se bage o petarda in gura
    • -1 (3 voturi)    
      Cred că ar fi trebuit să acorzi un punct (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 15:34)

      comentatordiletant [utilizator] i-a raspuns lui thebblack

      și utilizării petardelor (în afară de scopul punitiv de la pct. 3)
  • +5 (13 voturi)    
    cristi_an (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 15:14)

    cristi_an [utilizator]

    va dati seama ca e ceva complet disfunctional in familiile acestor mici monstrii?
  • +9 (17 voturi)    
    Pai ia sa ne gindim putin... (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 15:21)

    Sparafucile [utilizator]

    Unii pe care-i distreaza zgomotul petardelor, cita minte pot avea ? Petardele sunt distractie pentru OLIGOFRENI, o tara normala - deci nu Romania- le-ar fi interzis demult. Nu pentru ca aduc bucurie unor descreierati ci fiindca-i deranjeaza pe creierati. Fiecare pocnitura il calca pe nervi pe un adult inca sanatos la cap. Asadar, odata ce exista in tara un contingent de oligofreni cam cit populatia Norvegiei, de ce sa ne miram ca ăia se comporta exact asa cum prevede fisa postului si fac numai timpenii?
    • -9 (17 voturi)    
      pai de la cap... (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 18:41)

      muscha mbanana [utilizator] i-a raspuns lui Sparafucile

      pestele de la cap se-mpute , cine a dat startul, nu iohanis cand a aprobat violentele suporterilor din piata si bastonul in cap lui ala de a fost la revolutie in timp ce iohanis statea sub plapuma , cica vajaiau gloantele pe la urechi in salamu' de sibiu ...
  • +4 (16 voturi)    
    cam asta inseamna (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 15:26)

    john06 [utilizator]

    educatia copiilor in ziua de azi,trimisi la scoala si atat.
  • +3 (13 voturi)    
    jigodii umane (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 16:16)

    kingpin [utilizator]

    lipsa educatiei in familie
  • +1 (15 voturi)    
    exeplu de la iasi.. (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 16:24)

    Martha Logu [utilizator]

    .. l-au vazut pe ala de la iasi care a murit dupa ce si-a bagat petarda in gura si au zis sa faca pe animale acelasi lucru? la scoala de corectie si parintilor lovituri de bici.
  • -6 (10 voturi)    
    Proletari din toate tarile, uniti-va!!! (Miercuri, 1 ianuarie 2020, 21:25)

    xolv [utilizator]

    un leu a oprimat o antilopa in jungla!!!
    • +2 (4 voturi)    
      Comentariu sters de utilizator (Joi, 2 ianuarie 2020, 8:37)

      [anonim] i-a raspuns lui xolv



Abonare la comentarii cu RSS
Întâlniri on-line | #deladistanță

Top 10 articole cele mai ...



Hotnews
Agenţii de ştiri

Siteul Hotnews.ro foloseste cookie-uri. Cookie-urile ne ajută să imbunatatim serviciile noastre. Mai multe detalii, aici.

Aici puteti modifica setarile de Cookie

hosted by
powered by
developed by