Arafat, în scandalul privind fetiția din Vâlcea care nu a fost luată cu elicopterul SMURD pentru că se însera: Nu a fost o ceartă cu ministrul, ci o lipsă de informații complete. Se fac eforturi supraomenești
”Nu a fost o ceartă în cadrul videoconferinței, ci mai mult o situație generată din lipsa unor informații complete care necesită clarificare astfel încât să se înțeleagă bine modul de acțiune al aviației de urgență, limitele acesteia, temporare sau permanente, și faptul că în continuare se fac eforturi supraomenești că totul să funcționeze cât mai bine posibil și să asigurăm populației toate nevoile în cazul situațiilor de urgență”, a scris, pe Facebook, Raed Arafat.
Legat de intervenția în cazul fetiței, victimă a unui accident, Arafat a susținut că aceasta nu a putut fi preluată cu un elicopter SMURD în Vâlcea, pentru că s-a înnoptat și aparatul de zbor nu putea, conform legii, să aterizeze.
”Toate elicopterle SMURD pot executa misiuni noaptea și execută misiuni de noapte, dacă pilotul comandant este pregătit la nivelul necesar unor astfel de misiuni. Acest lucru însă este diferit de a decola noaptea, pe întuneric, de la un loc ne-marcat și ne-autorizat punând viață echipei și a pacientului în pericol, mai ales în zonele montane”.
Pe de altă parte, el spune că numărul piloților este insuficient. ”Din aproximativ 6300 ore de zbor efectuate în 2019, 629 de ore de zbor au fost executate noaptea, aproximativ 10%. Nu toate elicopterele SMURD sunt funcționale 24/24 ore, având în vedere că încă nu avem un număr suficient de piloți care să acopere nevoile pentru că elicopterele SMURD să fie operaționale permanent. Problema cu care ne confruntăm, că să asigurăm timpul de odihnă legal echipajului de pe un elicopter, este indisponibilizarea elicopterului respectiv pentru o durată mare de timp după executarea misiunii de noapte, pentru că cele care zburau noaptea și nu aveau echipaj de înlocuire, trebuiau să rămână la sol 8-12 ore după terminarea misiunii ce însemna că a două zi elicopterul putea fi indisponibil pe lumina zilei câteva ore și să fie indisponibil pentru cazurile critice. Astfel de mod de lucru însemna și existența unei lipse de predicitibilitate asupra activității elicopterelor și când ar fi ele disponibile pentru misunile de urgență”, arată șeful DSU pe pagina sa de socializare.
Arafat mai afirmă că, până la angajarea și pregătirea unui număr adecvat de piloți, a fost aleasă varianta care este adoptată și în alte țări precum Germania și anume au fost desemnate două baze aeriene, respectiv București și Târgu Mureș, unde două echipaje asigură permanența 24 din 24, șapte zile din șapte.
”Paralel cu această decizie, am realizat programe de pregătire destinate piloților pentru utilizarea dispozitivelor de vedere noapte (night vision gogles), astfel încât în viitor, când avem un număr sufient de piloți, să putem să asigurăm permanentă în mai multe baze și să putem efectua misiuni și pe terenrui nemarcate / neautorizate. Astfel de misiuni sunt cu un grad de risc mărit și este nevoie de o pregătire foarte bună a piloților care execută misiuni primare de noapte.Numărul piloților pregătiți în acest sens la acest moment este insuficient că să asigurăm o activitate permanentă de intervenții în toate bazele”, mai susține Arafat.

Raed Arafat vine cu noi explicații după evacuarea cu scandal a Spitalului Foișor: Decizia a fost corectă, chiar dacă a creat disconfort pentru pacienți
Un bucureștean a făcut cerere pentru un nou buletin acum două luni, dar nu l-a primit nici acum / Cum explică oficialii „dificultatea temporară” de eliberare a actelor de identitate
MAI face lumină în privința cărții electronice de identitate: Ce date va conține CIP-ul, cum va fi folosită semnătura electronică și ce opțiuni au românii care nu-și doresc acest act
Ce înseamnă și ce impact ar putea avea decizia CEDO privind vaccinarea
Prințul Philip al Marii Britanii - 7 decenii de gafe și glume incorecte politic
Puneti fratilor mana pe carte si lasati guvernarea, ca nu e de capul vostru!
Se moare in Techirghiol si arafat minte ca toti erau morti inainte... de a se naste.
Se moare la COlectiv si arafat danseaza pe cadavrele copiilor altora.
Se moare, se moare, se moare si pesedistul arafat traieste si se ingrasa.
Cine nu are treaba cu guvernarea?
Nenea asta, de neuitat, mai unforgiven, tu poe ce lume traiesti?
Chiar inghiti nemestecat tot ce ti se serveste?
Daca nu mi-ar fi scarba de tine, mi-ar fi mila; dar de opaci ca tine , este plina tara asta!
Noi muncim, nu gandim. Asta esti.
Individul si-a atins de ceva vreme limita de (in)competenta, dar fiind piesiedist pana la sange e aparat puternic.
adica sa iti spuna cineva unde sunt oamenii care trebuie salvati
if you know what i mean
E usor sa dai vina pe altii cand tu nu esti in stare sa organizezi o salvare dintr-un lac amarat, nu-i asa?
Dar nu-i nimic, poti sa iesi pe strazi acum si sa-l aperi pe domnul Calafat, nu te opreste nimeni!
Se moare si se va mai muri in continuare, atata timp cat fiinta umana nu este nemuritoare!
V-a invatat coruptia iohannista sa va urcati cu picioarele pe cadavrele oamenilor nevinovati ca sa strigati ca vreti voturi, aici ati ajuns!
Ce este deranjant pentru impostorii de dreapta este ca Arafat nu este omul vostru si vreti sa-l dati jos cu orice pret, ca sa instaurati dictatura securista!
Orice om corect si cinstit sta in gat impostorilor, pentrru ca nu se mai poate controla acea institutie si acea institutie nu are inscaunat un rahatel de dreapta!
Faptul ca Arafat a facut un sistem de urgente cu bani de seminte, si ca-l mentine in parametrii inalti de functionare, cu lipsurile de fonduri, personal si in conditiile de mediocritate a societatii romanesti, sunt nuca care sta in gatul politrucilor si celor care balesc sa preia sistemul si sa-l mulga pe multi coco
PS. Mircica, ia zii, cine crezi ca ar fi fost pupincuristul care ridica de la sol 5 elicoptere-n miez de noapte, in situatia in care Vela ar fi avut probleme stomacale plecat fiind prin Maramures de Craciun ? :)))))
Se ascund in ramurele,
Noapte buna.
Noaptea nu-i ca ziua. Trebuia sa spuna clar ca nu are piloti suficienti (decat pentru cufuritii de partid). Asa a rezultat si ca le e frica de intuneric, in cel mai bun caz.
Au oficialii nostri un stil de comunicare de sta matza-n coada, nu alta. I-as zice umor involuntar, daca n-ar fi atat de jenant.
Contribuabilu' si copiii lui? Daca au zile, scapa. Daca nu, nu.
Eu personal ma rog sa nu se mai atinga de pensiile speciale ale personalului navigant ca poate asa vor fi motivati pilotii care ies din academie sa ramana in tara ... fara piloti putem avea si cele mai performante aeronave ca de zburat singure nu se poate.